Odido

Odido

2.7 reviewscore • 140 reviews
B

Onnauwkeurigheid en gebrek klantenservice

Mijn ervaring met Odido is op zijn zachtst gezegd teleurstellend. Afgelopen zaterdag besloot ik mijn vier T-Mobile abonnementen om te zetten naar Odido Samen Unlimited (Unlimited Plus) met de belofte van nummerbehoud. Wat volgde was een reeks fouten vanuit Odido.

Tot mijn verbazing ontving ik vandaag twee simkaarten met compleet andere nummers. Bij navraag bleek dat er twee extra nummers aan mijn account waren toegevoegd. Een poging tot contact met de klantenservice resulteerde in het inmiddels bekende bandje dat waarschuwt voor langere wachttijden - ironisch genoeg een standaardervaring in mijn korte tijd bij Odido.

Toen ik eindelijk in gesprek kwam met een medewerkster, erkende ze de fout. Echter, na 40 minuten in een poging tot oplossing, kwam ik erachter dat mijn abonnementen nu zijn omgezet naar vier andere, individuele abonnementen (duurder), dan gevraagd, met een looptijd van twee jaar, in tegenstelling tot het ene jaar dat ik had aangevraagd.

Om het nog erger te maken, na anderhalf uur in de wacht te hebben gestaan, werd de verbinding zonder waarschuwing verbroken, precies op hun sluitingstijd. Geen oplossing, geen excuus, gewoon einde gesprek.

Dit is Odido: onnauwkeurigheid, inefficiëntie en een totaal gebrek aan klantenservice. Voor iedereen die overweegt naar Odido over te stappen: denk twee keer na.

Bjorn 11 sep 2023
I

Al even nutteloos als Tele-2

Odido was plotseling een feit. Bestaande klanten ontvingen geen aankondiging van deze wijziging. Laat m.i. zien hoe het bedrijf zijn klanten ziet.
Overzetten van Tele 2 naar Odido app is niet geautomatiseerd. Werkt niet met dezelfde login. Eerdere ervaringen met Tele 2 en resetten wachtwoord hebben geen vertrouwen gegeven. Gezien alle ervaringen tot nu toe, wacht ik maar met het installeren van die app. Wat een ellende.
Klantenservice die geen idee heeft.

I. 11 sep 2023
L

Ze hadden het onderschat

Was wel even een gedoe volgens mij en heb ook het idee dat T-Mobile de naamswijziging heeft onderschat. Veel dingen werkte even niet meer en het feit dat je geen contact kreeg met de klantenservice, zegt genoeg. Nu werkt alles wel weer goed gelukkig dus neem aan dat ze dag en nacht alles gingen updaten. Ben wel blij met de naamswijziging.

Larrs 9 sep 2023
E

Slordige omgang met klanten

A) klantenservice is niet te bereiken
B) site werkt niet goed; niet op pc of Android
C) nieuwe telefoon wordt per reguliere post verstuurd. Bij ‘niet thuis’ reactie tekent de postbezorger zelf voor ontvangst, en moet je zelf maar zien waar de telefoon is afgeleverd. Voorheen (lees: bij T-mobile) werden de telefoons per koerier afgeleverd.
D) klanten van T-mobile zijn vooraf niet ingelicht over de overname van Odido, slordig!

In 1 woord: wat een slordige club!

Eef 8 sep 2023
D

slecht bereik de laatste tijd

een bericht achterlaten op de website heeft geen nut, dan kan je nog weken wachten.
Internet en bellen slecht bereik tot vrijwel geen, als dit zo blijft ga ik zo snel mogelijk opzeggen. Ik heb maar 4 abonnementen dus dat is wel de moeite waard.
Jammer na 2O jaar tmobile en voorheen nog 5 jaar Ben

Daan 6 sep 2023
R

geen monteur gezien

Leuk die naamsverandering, maarre.... begint meteen al met een teleurstelling.
Vandaag met Guidion een afspraak ingepland met de monteur dat onze verouderde Draytek router omgewisseld zou worden met een modernere.
We konden de monteur 6 september tussen 12.00 - 16.00 uur verwachten.
Zou je binnen 24 uur annuleren of niet thuis zijn, dan zou T-Mobile (Odido) dit bij je in rekening kunnen brengen.
Tja, nu is het dus na vieren en ik heb nog geen monteur gezien.... Rare zaak dit!
Kan ik dit Odido nu ook in rekening brengen?
Ik kan me voorstellen dat de monteurs het razend druk hebben, maar als het uitloopt, laat dan in ieder geval iets van je horen...

Richard van den Heuvel 6 sep 2023
L

Slechte verandering, vooral communicatie een ramp

Ik heb er niet om gevraagd om over te stappen naar 'n andere provider. Met de meest achterlijke naam Odido. Valt mij echt heel vies tegen na ruim 18 jaar klant te zijn bij T-Mobile. Eerder nooit van gehoord. Dus weet niet of ik dat positief moet vinden.
De communicatie is in ieder beneden peil.
Kijk het even aan, bevalt het niet stap ik over met nummerbehoud.

L 6 sep 2023
F

Odido app??

Ze hebben een nieuwe app uitgebracht. zou mooi zijn als die ook gewoon werkt. Heel veel: Er is een fout opgetreden. Belminuten niet zichtbaar, volgende abonnement niet zichtbaar. pincode invoeren leidt tot: pincode klopt niet. hij klopt wel alleen moet je het eerste cijfer 2 maal doen.
Maar het ergste is: tijdens de chat ineens eruit gegooid zonder een antwoord gekregen te hebben.

F.H. Flos 6 sep 2023
R

Odido

Jammer geen voor aankondiging voor bestaande klanten. Maar goed van 2 bedrijven 1 maken gaat nu eenmaal gepaard met een nieuwe naam. Ik ga het zien of odido mij net zo tevreden zal houden als 10jr t-mobile. Wat ik wel vreemd vindt is dat dit een review pagina is voor odido dat sinds 05-09-2023 dus bestaat en dat hier ook reviews te lezen zijn van maanden terug

R.Bronius 5 sep 2023
I

Odido veel pakketkeuze

Moet zeggen dat ik 11,50 per maand voor 4GB internet en 120 belminuten nog wel aardig aan de prijs vind (wel tegen hoge snelheid). Zijn veel telecomproviders die goedkoper zijn. Vind het wel mooi dat ze ook veel unlimited pakketten verkopen en dat je tevens de snelheid kan bepalen. Ik ga erover nadenken om over te stappen want het lijkt me wel fijn om mijn telecomprovider hetzelfde te hebben als mijn internet/tv provider. Wel fijn dat je combikorting krijgt en heb al gezien dat de prijzen van Odido internet/tv een stuk goedkoper zijn dan bijvoorbeeld KPN. Wat denken jullie van Odido? Kan er nog maar weinig over vinden op internet? Las wel dat ze 6 miljoen klanten hebben waardoor je haast zal denken dat het wel goed moet zijn.

Irene 5 sep 2023
S

T-Mobile is Odido?

Ik las vandaag op het nieuws dat T-Mobile is overgenomen door Odido? Of is het gewoon een naamswijziging? Het is mij nog niet helemaal duidelijk. Momenteel heb ik geen T-Mobile maar ik zat te denken om een sim only van T-Mobile te nemen. Dit moet ik nu doen bij Odido? Hopelijk is er niks veranderd want ik had me net helemaal ingelezen in T-Mobile..

Sammy 5 sep 2023
E

Odido review

Ik heb zojuist vernomen dat ik nu een Odido abonnement heb. Voorheen had ik altijd T-Mobile en was hier altijd zeer tevreden mee. Volgens mij is er niet veel veranderd. Wel een nieuwe website, app en uiteraard naam. Op de website van Odido zie ik dat ze vier verschillende ongelimiteerde abonnementen hebben. Unlimited Start, Unlimited Basis, Unlimited Plus en Unlimited Premium. Het is mij nog niet geheel duidelijk welke ik nu heb. Ik ga straks even met de klantenservice bellen en dan zal het allemaal duidelijk worden. Bij T-Mobile was dit ook altijd goed geregeld. De naam Odido is wel even wennen, klinkt nog een beetje gek in de oren, maar dit zal een kwestie van gewenning zijn.

Deze Odido review kun je dus eigenlijk beschouwen als een T-Mobile review. Ik denk dat er niet veel veranderd. Alleen een andere naam. De website van Odido ziet er in ieder geval erg goed uit. Veel mooier dan de vorige website. Dit geldt ook voor de Odido App. Deze is al te downloaden. De kleurstelling vind ik ook erg mooi, maar niet heel belangrijk. Als Odido gewoon net zo goed als T-Mobile is, ben ik een tevreden klant en daar ga ik wel vanuit!

Ed de Roon 5 sep 2023
S

Abonnement verlengen

Ik wilde telefonisch mijn abonnement opzeggen, ik had zoveel mazzel met een top medewerker van de klantenservice aan de lijn Esabella.. WAT EEN TOPPPERD!! Super lief en vriendelijk, vrolijk en behulpzaam. Ze had geregeld dat ik mijn abo kon behouden voor een fijne prijsje en mijn dag kan niet meer stuk. Bedankt Tele2 en Esabella de toppertje

Samia zahdi 3 aug 2023
R

Let down by tele2

De geschillencommissie.nl.
Hier kunt u officiële klachten indienen....bedankt Tele2 voor uw nutteloosheid in het zorgen voor uw klant die 2 jaar lang voor het contract met de hoogste kosten heeft betaald. Je hebt me deze week zo teleurgesteld.
U had 2 kansen om me te vertellen dat internationale creditcards niet kunnen worden gebruikt om nieuwe bestellingen te plaatsen (ik heb zelfs twee keer gevraagd of dat de vertraging was), maar incompetentie aan uw kant betekent dat mij twee keer is verteld dat alles in orde was en dat ik moest wachten. Dan annuleer je mijn bestelling zonder eerst contact met mij op te nemen. Hierdoor heb ik de kans op een actieaanbieding van Samsung verloren. Ik wist dat het zou gebeuren, probeerde je te waarschuwen en je hebt me gewoon verkeerd geïnformeerd en me op de ergst mogelijke manier teleurgesteld.
Deed toen absoluut niets om het goed te maken 😡🤷‍♂️😭
UITERST TELEURGESTELD EN BOOS

Raj 24 jul 2023
R

Zakelijk abonnement opgedrongen gekregen

11-2022 geprobeerd een zakelijk abonnement af te sluiten.
Ging niet, had mij vergist abonnement bij KPN liep nog.
Niks meer over gehoord geen sim kaart ontvangen.
Maar deze maand zag ik op mijn zakelijke rekening dat ze wel geld af aan het schrijven zijn.
Gebeld met de vraag waarom ze geld af aan het schrijven zijn.
Was vanwege mijn abonnement???

Ik heb ze uitgelegd hoe en wat.
Dik een kwartier in de wacht gestaan.
Antwoord was helaas kon niks voor mij doen bedenktijd was over.
Ik heb duidelijk aangegeven dat ik daar niet met eens ben.
Aangegeven dat ik niets over het abonnement heb ontvangen geen sim kaart heb, waarmee ik niet eens gebruik kan maken van het zogenaamde abonnement.
Maar helaas kon evengoed niks doen.
Dus ik weer aangegeven dat het zogenaamde zakelijke abonnement heeft niet eens het goede nummer heeft.
Na ze kon wel zogenaamd zorgen dat ik het abonnement met nummer behoud zou kunnen krijgen.
Weer aangegeven dat het niet mogelijk is omdat ik inmiddels een abonnement bij KPN heb lopen, omdat ik er vanuit ging dat het abonnement bij hun niet kon worden afgesloten.

Maar helaas mocht niet baten was niets meer mogelijk.

Dit pik ik niet, heb alles via mijn bank laten terugstorten en hun geblokkeerd.

Ze zoeken het zich maar uit, dat ze er maar een rechtzaak van maken.
Kan mij niet voorstellen dat ze dat rond gaan krijgen.
Dit soort praktijken mogen ook hun niet doen.
Is pure oplichting....

Rens 21 jul 2023
G

Kost weinig maar is dan ook niets

Van de ene op de andere dag zonder aankondiging mijn webmail op inactief gezet. Geen tijd om mailadres wijzigingen door te geven. Niets. Helpdesk ongeïnteresseerd (krijgt de klacht waarschijnlijk veel vaker over zicht heen) en is in ieder geval echt niet van plan iets te betekenen. De laatste keer dat ik daar ooit wat afgesloten heb. Wegblijven dus.

Gerard Houweling 13 jul 2023
R

Nooit aan beginnen

De provider is dan wel goedkoop,maar dan tevens ook de slechtste ooit ,zelf Youfone is nog beter niet veel maar toch , klantenservice,tja daar werken alleen mensen die nog geen groter iq hebben als een gemiddelde doperwt ,zou zeggen zoek snel verder online.nl is daar tegen stukken beter klantenservice daar dikke 10 .

Richard bosveld 24 jun 2023
C

T Mobile oneerlijk

Binnenkort mij telefoon abonnement afgelopen bij T Mobile. Mag als klant verlengen krijg ik te lezen in een mail van hun. Nou da's aardig, maar als ik verleng moet ik wel 2 euro meer betalen per maand. Nou als dat geen oplichterij is dan weet ik het ook niet. T Mobile weet haar klanten wel te naaien.

Cor 20 mrt 2023
M

5 gb vakantiebundel 2 dagen plezier

Ik heb een 8 gb abonnement en kwam tekort op vakantie in Zweden. Ik krijg een SMS van T-mobile of ik extra mb's wil kopen. Ik koop 5 gb extra want de vakantie duurt nog even. Dan blijkt die 5 gb maar voor 2 dagen geldig te zijn want dan gaat mijn nieuwe maand
an mijn abonnement in. Niks extra vakantie gb. Gewoon bestolen. Dag geld, dag 5 gb.

Martin Reinieren 13 feb 2023
J

Zeer lang wachten

Er is glasvezel aangelegd afgelopen zomer en na drie keer iemand aan de deur gehad te hebben om over te stappen heb ik besloten zelf te bellen om over te stappen.
Dit was in November en waarschijnlijk voor de kerst nog aangesloten worden.
Bericht gekregen dat dit niet haalbaar was en op 9 januari nog een bericht dat het januari of februari gaat gebeuren maar dit kunnen ze nog niet garanderen. Het is vandaag 28 januari en er is nog geen datum gegeven en de kans is groot dat dit zelfs in februari nog niet gebeuren gaat want see persoon die ik vandaag sprak kon niets melden hier over.
Trieste ontwikkeling . Heb een aanbod van mijn huidige leverancier afgeslagen om naar T mobile te gaan.
Ik heb nog een t mobile mobiel abonnement en die ga ik ook opzeggen nu., teleurstelling is groot.

John

John 28 jan 2023
J

Tele2 - niet voor kinderen / onbeperkt kunbijkopen

Via Tele2 is het niet mogelijk plafonds in te stellen!!!
Wij hadden een abonnement voor onze kinderen van 7gb, 200min voor 12 euro p/m. De kinderen konden echter gerust voor honderden euro’s bellen en GB kopen. In totaal 1500 euro kosten in 7 maanden.
Hiernaast konden onze kinderen ook niet-tele2 zaken kopen tbv games. Naast IDeal was namelijk ook ineens betaalwijze “Tele2” aanwezig bij afrekenen. Het bestelde bedrag wordt dan gewoon afgeschreven bij de maandelijkse incasso.
Helaas is het ons ontgaan dat dit alles werd geïncasseerd. Gratis klantvoordeel van 7>10Gb was overigens ook niet geactiveerd (moet je zelf activeren hoorden we later) en had ook kosten gescheeld.
Bij reclamatie bij tele2 dat dit buitenproportioneel is geeft tele2 gewoon niet thuis.
Kortom, bedenk je twee keer om met kinderen iets af te sluiten bij Tele2.

Johan 11 jan 2023
C

SIMPELWEG RAMPZALIG

Ik kan alleen maar zeggen: blijf ver weg van T-mobile.
Ik wacht nu al sinds 1 jaar tevergeefs op de activering van mijn glasvezelaansluiting, aangevraagd op 15 nov 2021, terwijl het kabel al een aantal jaren terug gelegd werd. TRANSPARANTIE is een ONBEKEND WOORD bij T-mobile. Op geen enkele manier werd ik bij aanvraag van het abonnement geïnformeerd, dat het netwerk eigenlijk nog niet werkzaam is en ook geheel onbekend, wanneer de activering plaats gaat vinden. En toch werden er in mijn wijk (Kralingen) zelfs op straat klanten geworven met een bijzondere actie.
Bijzonder was het zeker... ... ...
In veronderstelling straks op klantenkorting te kunnen rekenen, heb ik in goede geloof meteen ook een mobiel abonnement bij T-mobile genomen. Er werd gesuggereerd, dat ik uiteraard met de aanvraag voor internet meteen ook klantenkorting zou kunnen krijgen. Dat bleek uiteraard niet waar te zijn, ik betaal nu al sinds een jaar een te duur abonnement, omdat ik zonder klantenkorting te weinig GB had en dus een stap omhoog moest gaan met het abonnement. Herhaaldelijk heb ik aan de telefoon gehangen om erachter te komen, wanneer het internet abonnement eindelijk in zou gaan, continu werd er gesuggereerd dat dit op korte termijn ging gebeuren. Daarom heb ik ook mijn huidig, veel te duur abonnement nooit opgezegd, in goede hoop dat het toch nog ging gebeuren en het glasvezel geactiveerd werd. In januari en in april is een subondernemer van een subondernemer langs geweest om mijn glasvezel-kabel te controleren. Beide keren is het voor goed bevonden, niemand kon mij uitleggen waarom dit 2maal moest gebeuren, een fout, dat bleek duidelijk.
In augustus had ik er helemaal genoeg van en besloot een gewoon internet abonnement bij T-mobile afsluiten. Daarvoor moest dan wel de aanvraag met glasvezel geannuleerd worden. Voor de afwisseling had ik een medewerker aan het telefoon die redelijk kennis van zaken had en hard zijn best deed, maar het bleek inmiddels onmogelijk nog een gewoon abonnement op mijn adres af te sluiten. Had T-mobile dat bij mijn oorspronkelijke aanvrag meteen aangeboden, was het wel mogelijk geweest. Hadden ze zelfs nog aan mij kunnen verdienen… Helaas vergat deze medewerker dan mij erop te wijzen, dat met het annuleren en op nieuwe dan toch maar weer een glasvezelaansluiting aanvragen, ook opnieuw de subondernemer van de subondernemer moest langskomen om mijn glasvezel te controleren. Je zou denken een beetje overbodig, maar ja, je moet mensen maar aan het werk houden! In september werd ik dan voor het eerst door T-mobile gebeld (na talloze keren zelfs gebeld te hebben, op eigen kosten uiteraard). Ik moest maar een foto van mijn meterkast met de glasvezelaansluiting opsturen. Hoop! Maar ja, een week later mocht ik een mail ontvangen, dt zij het toch erg betreurden dat ik mijn aanvraag geannuleerd had! Pardon?????????
Ja, echt waar. Naast leugens dat mijn VvE de aanvraag geannuleerd zou hebben (simpelweg niet mogelijk), moest ik deze ook zelf weer opnieuw plaatsen, terwijl het duidelijk een fout van T-mobiel was.
In plaats van met spoed achteraan te gaan, dat mijn aansluiting gereed gemaakt wordt, gebeurde er NIETS.
Elke keer dat ik erachteraan belde kreeg ik een ander dubieus verhaal te horen, dat er nu 2 aanvragen zouden lopen en daarom de onderaannemer niets deed. Tot dat dan ooit iemand zei dat dit onzin was, dubbele aanvragen zouden automatisch uit het systeem gehaald worden.
Zo ver zo slecht.
Mijn mobiel abonnement loopt nog een jaar door. Of ik hiermee nog ooit klantenkorting krijg staat in de sterren denk ik.

CORNELIA S 29 nov 2022
F

Tevreden met Tele2

Ik ben al wat jaartjes klant bij Tele2 en ik moet zeggen dat ik nog steeds tevreden ben. Er zijn geen gekke dingen gebeurd en ik weet precies waar ik aan toe ben. Daar verdienen ze ook wel wat lof voor en dat mag ook gezegd worden. Vandaar dat ik ook deze review schrijf. Bij Tele2 kom je in ieder geval niet voor verrassingen te staan. Ik heb een abonnement met telefoon en de prijs is echt prima. Ik betaal niet meer dan dat ik bij een andere provider zou betalen. Dus ja, helemaal goed Tele2!

Finn 1 nov 2022
P

T-Mobile plug & play en goede prijs

Ik heb net een review geschreven over het feit dat de zomervakantie voorbij is en we het tijd vonden om te bekijken waar we kunnen besparen op onze vaste lasten. Dit blijkt met name op kosten te zijn voor internet, tv en de mobiele provider. Het liefst willen we wel alles solide zodat het niet zomaar uitvalt, toch wel voor een redelijke prijs. Getwijfeld tussen Budget en T-Mobile en uiteindelijk dus gekozen voor T-Mobile die iets duurder is maar wel gewoon heel solide. Beide hebben een bundelkorting dus dat is de reden dat deze 2 bedrijven voor ons als beste optie uitkwamen. Simkaart kreeg ik opgestuurd en dat was plug & play dus het werkte gelijk, had ook meteen verbinding met T-Mobile (zie je bovenaan de iPhone). Dus net als de T-Mobile thuis review geef ik deze afdeling ook een 5 sterren rating.

Peter 28 aug 2022
M

Smartphone abonnement

Bij Tele2 heb ik een abonnement met de nieuwe Samsung Galaxy S22. Bij het afsluiten kon ik zelf bepalen hoe hoog het eenmalige bedrag moest zijn. Dit is weer van invloed op de maandprijs. Nadat ik het abonnement had afgesloten, had ik de smartphone ook echt heel snel in huis. Ik ben er heel tevreden mee en ik ben ook heel tevreden met Tele2. Echt een goede provider, waar ik helemaal geen ervaring mee had. Ze hebben mij positief verrast. Dankzij Tele2 heb ik nu een hele mooie smartphone met een goedkoop abonnement.

Miranda 20 aug 2022
Beste telecomproviders

Dit zijn de beste telecomproviders van oktober 2025.

Over Odido

Er zijn 140 reviews geschreven over Odido op Reviews.nl. Met een 2.7 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.