
Zie hier dat jullie een groene score hebben als reviewscore en dat verdienen ze ook echt! Heb afgelopen week een abonnement afgesloten voor mijn vader want die heeft geen idee hoe dat allemaal werkt. Bij Vodafone betaalde ze een flink bedrag extra voor onbeperkt bellen terwijl je bij 50+ mobiel dit er gewoon gratis bij krijgt. Dat wist ik ook niet totdat ik het invoerde! Alles ging heel snel verder, nummerbehoud regelen ze gewoon. Echt een goed telecombedrijf is onze mening. Mijn vader kan weer onbeperkt bellen alleen nu voor een veel betere prijs dan voorheen!
Werkt gewoon goed, mijn sim only bij 50+ mobiel. Ik heb een 2 jarig abonnement met 10 gb data. Ben er blij mee en heb overal gewoon goed bereik. Internet is ook snel dus ik kan niet meer verlangen. De kosten zijn trouwens ook laag dus een goede prijs kwaliteit verhouding.
Onlangs overgestapt naar 50plusmobiel en ook afgesloten voor mijn vrouw. Laatst zijn wij op vakantie gegaan en door Zwitserland gereden. Blijkt achteraf dat Zwitserland niet onder de EU valt bij 50plusmobiel, dat was bij onze vorige provider wel het geval. Bij het afsluiten van het abonnement word hier niet duidelijk naar verwezen er staat gewoon bundel geldig in EU en zijn dit addertjes onder het gras in mijn ogen. Resultaat beide 20,- buiten bundelkosten gemaakt, contact opgenomen met de klantenservice en die zeggen doodleuk je hebt een SMS bericht gehad toen je de grens overging dat je extra kosten maakt in Zwitserland. Heb je helemaal niks aan want ik lees geen SMS berichten tijdens het rijden. Kunt beter iets meer betalen bij een andere provider dan bij 50plusmobiel want dan kom je toch duurder uit met al hun ''verborgen'' voorwaardes. Klantenservice heb je niks aan die verwijzen naar wat je allemaal kunt terug vinden in de voorwaarden en op hun site.
Mijn zoontje van 11 heeft een abonnement van € 3,25 voor 5GB data. Hij gebruikt zijn telefoon maar heel zelden en als hij die gebruikt is het thuis. We krijgen opeens een rekening van € 53,25. Hij zou met 500 MB buiten zijn bundel hebben verbruikt waarvoor het HOGE bedrag wordt gerekend van € 50. Na bellen met de klantenservice is er geen goede verklaring en er zit ergens een bizarre afwijking op 1 dag die totaal afwijkt van alle maanden die hij hiervoor heeft verbruikt. Dit kan niet kloppen!! Maar we moeten dit gewoon betalen. Ik vind het echt ongelooflijk dat je zulke hoge bedragen durft te rekenen als je een klein beetje je bundel gaat.
Afgelopen maand heb ik door een nummerwissel die technische gezien niet goed verliep waardoor het 3 weken duurde en ik een week zonder goed werkend nummer zat.
Door de hele toestand ben ik 1.250 MB buiten de 20gb databundel gegaan waarvoor 50+ €27,50 rekent.
Ik heb de klantenservice gebeld die met €10 tegemoet wilde komen, maar verder niets.
Let dus op:
1. Afzettingsprijs bij buitenbundel
2. Geen redeloos tegemoetkoming bij technische problemen die door 50+ zelf zijn veroorzaakt waardoor ik buiten bundel ben gegaan
Bij het aanschaffen abonnement voor 50 cent dataplafond erbij genomen zoals bij zoveel providers dat kan. Er staat; voorkom hoge kosten. Wat ze er niet bij vermelden is dat dit bedrag standaard op 50 euro staat. Dan denk je dat je kids veilig zitten en niet over hun limiet kunnen krijg je ineens een onverwacht hoge rekening op je deurmat. Vervolgens valt er niet normaal erover te praten en weigeren ze hierover het gesprek aan te gaan.
Kwaliteit valt ook erg tegen. Slechte verbinding waar ik normaal wel goede verbinding had. Ook al regelmatig rare toestanden dat ik niet bereikbaar ben of andere niet kan bellen. Internetten bellen tegelijk kan ook niet meer. Oplossen ho maar totaal niet flexibel. Geen tegemoetkoming bij tekortkoming 50+mobiel.
50+ mag dan goedkoop zijn, maar daar is ook alles mee gezegd. Het bereik is dramatisch. Je kunt geen internet gebruiken terwijl je belt of gebeld wordt, wat in de auto met navigatie ronduit waardeloos is.
Op vakantie in Spanje werd het pas echt duidelijk hoe slecht het netwerk is: vaak helemaal geen internet of zelfs geen bereik, terwijl mijn vrouw met een andere provider gewoon probleemloos 4G had. Zelf een netwerk kiezen? Vergeet het maar – het beleid van 50+ verbiedt dit.
Kortom: goedkoop is in dit geval écht duurkoop. Ik zou hier nooit meer een abonnement afsluiten en raad 50+ ten zeerste af.
Ik heb 6,69 kosten gemaakt met buiten de bundel bellen, terwijl ik 6 maanden gratis onbeperkt bellen heb. Ik zag pas na het telefoongesprek op 2-8 de sms dat ik buiten de bundel belde en heb toen iets aangezet waardoor het gratis werd, maar toen had ik blijkbaar al 6,69 euro verbruikt.
Raar dat er eerst iets geactiveerd moet worden, dat moet je maar net weten, niet echt klantvriendelijk, had toch achterwege kunnen blijven lijkt mij, zeker voor ouderen niet logisch.
Mijn verzoek om het bedrag van 6,69 euro ongedaan te maken werd afgewezen
Goedkoop en weinig storingen, maar slecht (internet) bereik en irritante tradeoff tussen bellen en internet.
In de Randstad heb ik geregeld geen internet. 25% van de tijd op het traject Utrecht - Den Haag en in Utrecht zelf is het bereik slecht tot afwezig.
Daarnaast kun je niet tegelijk internetten en bellen. Bellen zal wel standaard via het internet gaan. Klinkt niet erg, maar de helft van de tijd dat je belt is het fijn om een linkje door te kunnen sturen, maps erbij te pakken of iets op te zoeken. Dat kan allemaal niet zonder wifi.
Ik had een tussenstop in Dubai. Zodra ik geland was, zette ik mijn telefoon aan om de simkaarten te verwisselen met een eSIM die ik had gekocht. Ze rekenden me precies 50 euro voor het verbruik van 17,4 MB! Ik heb bewijs van hoeveel ik op mijn eSIM heb verbruikt en de andere simkaart was leeg. Ik heb geen website bekeken, ik heb gewoon simkaarten verwisseld. De klantenservice is verschrikkelijk. Ze zeiden alleen dat je telefoon aan stond, dus je moet betalen! De klantenservice e-mailen heeft geen zin, ze luisteren gewoon niet. Dit is waarschijnlijk hun businessmodel: mensen laten trappen in de kleine lettertjes. Doe het niet. Het is een valkuil. Nooit weer 50+mobiel!!!
50+ Mobiel neemt geen enkele pr-actieve stap om spoofing tegen te gaan. Maar het meest schandalige zijn ze exorbitante kosten als men buiten de bundel om hebt (61 cent per sms naar het buitenland ; bijna een euro per mb als men over de datalimiet gaat met een plafond van 50 euro die al op zijn vanaf de melding dat de bundel op is tot aan het uitzetten van mobiele data ; deze instelling staat standaard aan, en dan de +30%!! opslag van de maandkosten als een automatische incasso niet lukt). Men gaat er schijnbaar vanuit dat de klant slechte bedoelingen heeft of in een slechte positie is, en sluit systeemstoringen of anderzijds direct uit.
Ik ga dit contract absoluut niet verlengen en raad andere deze provider af. Ik laat me niet misbruiken, en verwacht wederzijds respect.
Zeker niet alleen voor ouderen dus snap eigenlijk de naam niet echt want ik ben 25 (de helft notabene) en ik heb al meer dan één jaar een contract bij 50+ mobiel Heb overal goed bereik en ik betaal simpelweg minder voor mijn sim only abonnement dan dat ik zou doen bij vodafone, kpn of odido dus gemakkelijke keuze als je het mij vraagt.
In de veronderstelling dat ik een voordelig en betrouwbaar mobiel abonnement afsloot, koos ik voor een contract bij “Harry van 50+”. Wat een feestfestijn had moeten worden, bleek uiteindelijk een frustrerende en kostbare vergissing.
Na bestelling had ik simkaart daadwerkelijk binnen 5 dagen, mijn oude vertrouwde nummer zal na 3 weken overgezet worden. Bij terugkomst op Schiphol plaatste ik direct de simkaart van Harry in mijn toestel, in de hoop weer bereikbaar te zijn. Maar bellen? Vergeet het maar.
Hoewel de simkaart ontvangst leek te hebben, was bellen onmogelijk. Herstarten hielp niet. WhatsApp werkte gelukkig nog enigszins, maar mobiel internet was traag en instabiel. De volgende dag bleef de situatie onveranderd: ik kon nog steeds niet bellen of gebeld worden.
Bijna wanhopig besloot ik het herroepingsformulier in te vullen, in de hoop onder het contract uit te komen. De reactie van Harry volgde snel: ik had de termijn van 14 dagen overschreden. Maar hoe kon ik het abonnement herroepen binnen 14 dagen, als ik pas na ruim drie weken over een actieve simkaart kon beschikken, vast aan een jaarcontract dus.
Na deze deceptie besloot ik terug te keren naar mijn oude provider. Simkaart erin, even wachten, en alles werkte meteen weer vlekkeloos: bellen, internetten, bereikbaar zijn zoals het hoort.
De ervaring met Harry van 50+ heeft mij geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is. De communicatie, levering én technische werking waren ondermaats. Het enige wat écht snel werkte, was het antwoord dat ik niet meer van het contract af kon. Ik raad anderen sterk aan zich niet te laten misleiden door lage prijzen en vrolijke praatjes van Harry. Soms is ouderwets betrouwbaar toch echt de beste keuze!
Update vandaag 17-10-2025. Nou ik kan vertellen dat ik nog steeds niks veranderd is. Blijf nog steeds mijn boete geld betalen. Heb gebeld met klantenservice of het mogelijk was om het hele restbedrag te betalen maar dat kost wel administratiekosten, daarvoor heb ik bedankt. Blijf liever herinnerd worden aan de grootste fout worden. Nog een paar maanden dan ben ik verlost van Harry.
50 prut mobiel
Waar ik aanvankelijk best te spreken (woordspeling) was over deze provider temperde dit enthousiasme snel. Geen of uitermate slecht bereik, een non stop haperende, onverstaanbare voicemail.
Knudde!
Het zullen die datacenters van Vodafone zijn waaraan het o.a. is te wijten.
Bijzonder vervelend; temeer omdat ik langdurig ziek ben en nota bene regelmatig niet kon bellen of worden gebeld!
Ogenschijnlijk leuk initiatief, deze provider. Niet aan te raden.
na weken niet kunnen bellen kregen wij van Mobiel 50+ dat Iphone 11 niet werkt met Vodafone. Onze abonnementen zijn vrijgegeven. Dit in tegenstelling tot M50+ RECLAME: 50+ mobiel zit op de razendsnelle Vodafone 4G masten. Dit zorgt voor een goed stabiele landelijke dekking. Harry blijkt toch niet zo handig...
50+Mobiel Harry of Banana-split?
Dit speelt vanaf 16 april. Iphones van mijn vrouw en mij kunnen niet meer bellen en gebeld worden.
1. Klantenservice M50+ stuurt mail om door schakelen te herstellen. Probleem blijft
2. Klantenservice M50+ reset simkaart. Probleem blijft. Overigens keurig geholpen.
3. Klantservice M50+ zegt dat oorzaak Vodafone zendmast is ivm werkzaamheden.
Daarmee moeten we het maar doen, geen hulp aangeboden of compensatie.
4. Wij bellen Vodafone die zegt dat dat helemaal niet het geval is!
5. Klantservice M50+ zegt dat oorzaak wisselwerking Mobiel50+ met Iphone 11 niet werkt en dat daarom ons abonnement wordt vrijgegeven. Dat zou betekenen dat alle Mobiel 50+ gebruikers met Iphone 11 problemen hebben met bellen!
6. Ik vind dat dit niet kan in Mobiel-land: Na enkele weken niet meer kunnen bellen zonder vooruitzicht, even een mededeling krijgen dat je abonnement wordt vrijgegeven zonder compensatie of advies voor de toekomst. Tja, en het bedrag van een maand staat niet in verhouding met het ongemak.
7. Hoe vreemd de oorzaak ook is, het had klantvriendelijker geweest wanneer M50+ dit een maand geleden aan alle M50+ klanten had gemeld met een klantvriendelijke gebaar of liever nog oplossing ipv de boodschap samengevat “Sorry, helaas valt u bij ons buiten de boot! Goedendag!” Harry blijkt toch niet zo handig….
Na dit met een vriend besproken te hebben die mij geadviseerd had M50+ te nemen, zei hij: “volgens mij heb je niet Mobiel 50+ aan de lijn gehad maar Banana-split!”
Freek Bos
Ik heb sinds 12 maart van dit jaar een abonnement bij 50+mobiel maar ook ik vind het geen goede provider. Ik krijg geen smsjes binnen en kan deze ook niet versturen. Bovendien omdat ik na 5 weken zaterdag 19 april 2025 heb aangegeven terug te willen naar mijn vorige provider krijg ik nog een overstap boete van 199 euro plus 25 euro administratiekosten. Ik vind het schandalig. Pure oplichting.
Mijn vrouw en ondergetekende kunnen sinds enkele dagen nauwelijks meer bellen en gebeld worden; reden hiervan is volgens uw klantenservice werkzaamheden aan een Vodafone zendmast. Dit zou volgens uw collega tot eind april duren. Dit betekent twee-en-een-halve week geen telefoon met de omgeving Heemstede Haarlem etc!
Mensen met andere providers uit onze buurt hebben hier geen enkele last van.
Ik overweeg dit spoedig op facebook te gaan zetten en andere social media omdat wij dit schandalig vinden. Mijn vrouw is een risicogeval qua ernstige ziekte. We kunnen nu in geval van nood niet eens het ziekenhuis bereiken! Helaas zitten we aan een abonnement vast, anders had ik direct een provider gezocht die mij niet laat betalen voor niet geleverde diensten.
Onterechte buitenbundelkosten voor sms’jes die ik nooit heb verstuurd — terwijl ik nog data over had! Slecht bereik, internet valt weg tijdens bellen, en klantenservice schuift alles af zonder bewijs. Mijn vader en oom zeggen ook direct op. Trap hier niet in!
Dit zijn de beste telecomproviders van november 2025.
Er zijn 151 reviews geschreven over 50+ mobiel op Reviews.nl. Met een 3.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.