Lebara

Lebara

2.8 reviewscore • 63 reviews
C

Aanrader Lebara.nl

Klantenservice praat fatsoenlijk Nederlands. Hebben veel kennis van zaken. Nemen de tijd voor je ook al duurde de verbinding 40 minuten, komen afspraken na en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Positief en kan het aanraden aan ieder ander!!!!!!

Chris 5 dec 2024
M

Nou ,mag je in je handen klappen, ik heb nog nooit zulk onfatsoenlijk,slecht Nederlands pratende klanten service mee gemaakt.
Beëindigen zelf je gesprek met hun
Is bij mij, mijn gehackt willen je niet helpen waar al mijn MB naar toe zijn ,het enige wat ze in een gesprek kunnen zeggen is continu Datalimiet.

Marga 14 sep 2025
L

1 ster is nog te veel

Zelfs 1 ster is nog te veel wat een bedeijf is dit!
Probeer maar eens een rekening nr te wijzigen daar gaat 2 maanden overheen en vervolgens krijg je dat je nr geblokkeerd is omdat ze het niet afschrijven.

Contact proberen op te nemen maar ze pleuren gewoon de hoorn erop asociaal nooit een abonnement nemen hier!

Daarbij moeilijk verstaanbare medewerkers!

Larissa 17 sep 2025
Reageer
M

Slechte klantenservice

Zeer slechte service ,ze willen je niet helpen
Je kan ze amper verstaan,door niet goed Nederlands te spreken .
Beëindigen zelfs je gesprekken.
Je wordt van kastje naar de muur gestuurd!!!

Marga 14 sep 2025
Reageer
g

dieven

ik heb een oude sim kaartje die helaas niet niet meer werkte 0633488198
ik heb gebeld en kreeg een nieuwe kaart
maar het overzetten van mijn 43 euro beltegoed naar mijn nieuwe kaart kan niet omdat de veiligheidsvragen niet goed zijn. .ik ben in het bezit van het oude kaartje .maar ben 2 uur bezig geweest zonder resultaat en vele telefoon gespreken. heb alles zo goed mogelijk naar waarheid beantwoord.
de kaart kan ik niet opwaarderen ook niet volgens internet.
het is om moe van te worden
wat mij het meest boos heeft gemaakt is dat er geen oplossing is gekomen door bv mijn sim op te sturen als bewijs.
tevens ben ik in de vele telefoon gespreken 2 keer gewoon weg gedrukt
wat een service
daarom mogen ze mijn gestolen geld die ze niet terug betalen houden.
maar ik en mijn hele familie zullen geen gebruik meer maken van lebara

gerardus 12 sep 2025
Reageer
K

asociaal gedrag

89 jaar ben ik , en nog steeds wordt ik op een verschrikkelijke manier behandeld.
Reageren op een vraag, daar hebben ze nog steeds schijt aan om daarop te reageren

Kaisa 9 sep 2025
Reageer
W

Niet intrappen

abonnement afgesloten met gratis bol.com kadobon nooit ontvangen 6 uur in Duitsland geweest rekening 56 euro Was leuke aanbieding maar addertje onder het gras.Hierna andere provider

W 20 aug 2025
Reageer
M

Opzegging contract alsnog afgewezen

Abonnement online opgezegd ivm prijsverhoging dataplafond. Vorige week contact gehad via chat met Britt, contract zou per 1-8 beëindigd worden. Vandaag per mail een afwijzing gekregen omdat ik niet in aanmerking zou komen voor opzegging.

Mario 31 jul 2025
Reageer
T

Wereldbundel werkte niet, service Lebara slecht

Ik had een werelddatabundel nodig voor Hong Kong, Singapore en Australië. Ik had per ongeluk een verkeerde bundel gekozen (Turkije) en ik kwam daar na een uur achter. Ik heb met Lebara gebeld om met bijbetaling de bundel om te zetten naar het juiste land, maar dat kon niet. Ondanks het feit dat ik er uiteraard nog niets van had gebruikt.
Helaas bleek de nieuwe bundel die ik daarna had gekocht NIET te werken in Hong Kong en Australië, wat voor ongemak en extra kosten heeft gezorgd.

Thea 30 jul 2025
Reageer
W

Schandalig en het wordt nog erger

Prima provider, tot ik vanochtend een email kreeg dat ze het het abonnement van mijn dochter stilzwijgend hebben verlengd voor twee jaar. Dit mag niet. Na de afgesproken contractperiode moet het abonnement worden omgezet in vast contract dat maandelijks opzegbaar is. Schandalig om zo klanten onder druk te zetten. Hier ga ik niet mee akkoord. Meerdere keren gesproken met kleinerende medewerkers. De een zegt dat ik het abonnement heb verlengd om 21.00 uur, de ander zegt om 21.40 uur. Herhaaldelijk gezegd dat ik dit niet heb gedaan. Dat heb ik wel zeggen de medewerkers.
Na deze negatieve review te hebben geplaatst contact gehad met vriendelijke medewerker; zij zou mijn abonnement omzetten naar vast abonnement met einddatum 31 augustus 2025. Nadien nog een keer gebeld om dit te controleren. Werd nogmaals bevestigd door medewerker. Wat blijkt; toen mijn dochter net aangaf geen datalimiet meer te hebben gekeken op de app; ze heeft niets meer, alleen prepaid. Weer gebeld met klantenservice; ja het was alleen prepaid. Dus de hele dag bellen en afspraken maken en alles regelen voor niets. Er is dus niets geregeld. Regelrechte aanfluiting dit.

Wendy Vree 2 jun 2025
Reageer
j

onbetrouwbaar

Om toch maar internet onderweg te hebben, hek ik een SIM only afgesloten. Er stond nog een tegoed van EUR 50 op de prepaid kaart. Op mijn navraag gaf Lebara duidelijk aan de dat de eerste betalingen van dit tegoed zouden worden afgeschreven (is tenslotte dezelfde provider). Dit bleek dus een leugentje om snel een abo te kunnen verkopen. Vervolgens wordt je eindeloos heen en weer gestuurd tussen sales en klantenservice. Een oplossing komt er nooit. Zit nu twee jaar aan deze leugenaars vast, daarna nooit meer Lebara

jos 1 jun 2025
Reageer
W

Schandalig

Prima provider, tot ik vanochtend een email kreeg dat ze het het abonnement van mijn dochter stilzwijgend hebben verlengd voor twee jaar. Dit mag niet. Na de afgesproken contractperiode moet het abonnement worden omgezet in vast contract dat maandelijks opzegbaar is. Schandalig om zo klanten onder druk te zetten. Hier ha ik niet mee akkoord

Wendy Vree 1 jun 2025
Reageer
H

Spijt Spijt Spijt

Ik heb twee abonnementen voor mijn kinderen afgesloten bij Lebara. Aanvankelijk geen problemen, tot er iets misging met een betaling. Ik nam contact op om het openstaande bedrag te achterhalen zodat ik dit direct kon voldoen. Ik werd geholpen door een medewerkster die duidelijk vanuit het buitenland werkte en mij volgens een script van standaardantwoorden hielp. Helaas bleek de informatie die zij gaf onvolledig, waardoor ik – ondanks betaling – alsnog met een incassotraject te maken kreeg.

Verschillende telefoontjes later werd toegegeven dat er bij Lebara fouten zijn gemaakt, maar in plaats van een oplossing, kreeg ik te horen dat ik de incassokosten gewoon moest betalen. Zo niet, dan zouden de abonnementen worden geblokkeerd. Vier maanden later liet het incassobureau zélf weten dat zij afzien van de kosten. Hen heb ik niets te verwijten.

Lebara daarentegen? Niet klantvriendelijk, niet servicegericht, en je wordt geholpen door medewerkers zonder kennis van zaken. Mijn advies: kies een iets duurdere, maar betrouwbare provider. Dat scheelt je een hoop frustratie en tijd.

Harold Meulens 19 mei 2025
Reageer
D

sluit hier NOOIT een abonnement af!!!

Sluit NOOIT een abonnement bij hun af. Per 1 april zou deze ingaan, maar simkaart bleek niet te werken. Vanaf 1 april bijna dagelijks met ze gebeld en moesten iedere keer mails afwachten. Dus 1 dag voor bedenk termijn abonnement willen beëindigen, bleek dit telefonisch niet te kunnen. Uiteindelijk van het kastje naar de muur. Vervolgens durven ze ook nog een termijnbedrag in rekening te brengen, ondanks dat dat we dus niet konden bellen en netjes binnen de bedenk termijn zaten.
Jullie zijn dus gewaarschuwd!!!!

D.Vliex 17 apr 2025
Reageer
R

Vriendenvoordeel? Nooit gekregen

Na heel veel mailtjes en telefoontjes nog steeds de korting niet ontvangen van de vriendendeal. Er is iets misgegaan bij het aanvragen mevrouw, dus dat kunnen we nu niet meer herstellen. Anders mail nog maar een keer. Mail krijg ik geen antwoord op. Belachelijk en 40 euro nog steeds niet ontvangen! Schandalig, want dat is veel geld voor mijn zoon en dochter

Renske 17 apr 2025
E

Ik ook niet ontvangen. Meerdere malen contact gehad zonder succes, zowel telefonisch als per mail.

E. Kalkman 25 jul 2025
D

Wat een schandalige behandeling

Wat een schandalige behandeling. Ik werd een poos geleden door Lebara gebeld om mijn sim-abo te verlengen met 2 jaar. Dit zou 4 maanden gratis opleveren. Ik heb direct gevraagd of het tussentijds verhogen of verlagen van het aantal GB's per maand nog altijd mogelijk bleef. Ja, dat was nog prima mogelijk. Dit werd tot 2 keer toe bevestigd. Prima, dan verlengen we het abonnement weer. Vandaag trachtte ik mijn abo 10GB te verhogen naar 40GB maar ik kreeg de melding dat dit niet mogelijk was vanwege de aanbieding. Ik belde naar Lebara en kreeg een vrij nors persoon aan de lijn die met een moeilijk verstaanbaar accent bevestigde dat het verhogen niet mogelijk was. Nota bene 6 maanden lang. Dit dus geheel in tegenstelling tot hetgeen mij werd medegedeeld tijdens het verlengen van het contract een poos geleden. Wat ik ook probeerde in te brengen, de man bleef er maar doorheen praten. Ik werd uiteindelijk op een onvriendelijke manier met een kluitje in het riet gestuurd. Uiteindelijk verbrak de medewerker het gesprek. Kortom een uiterst schandalige behandeling. Zodra het mogelijk is zal ik uiteraard met een andere provider in zee gaan.

Don Esteban 28 mrt 2025
Reageer
D

Waardeloos

Als je niet elke 3 maanden opwaardeert ben je je nummer EN je saldo kwijt. Niet iedereen gebruikt veel beltegoed en daarbij stond er nog meer dan voldoende op. Waarom zou ik dan elke 3 maanden nieuwe opwaarderen?

DL 14 feb 2025
Reageer
M

Contract opzeggen

Contract beëindiging. Bevestiging dat contract beëindigt was, maar intern bij hun ging er wat fout waardoor het door liep, incasso geblokkeerd. Na een gesprek hebben ze het contract een maand later beëindigt maar toen moest ik meteen de factuur betalen zodat ze het ook meteen terug konden storten, was intern voor hun systeem het beste.
Nooit meer mijn geld terug gekregen! Onbetrouwbaar en dieven!!! Klant oplichten zodat ze intern hun fout niet hoeven uit te leggen. Het bedrag is het niet waard om een rechtzaak aan te spannen.

Michel 1 dec 2024
Reageer
R

Zeer slechte ervaring bij verlening

Ik was altijd een tevreden met mijn abonnement bij Lebara. Na het einde van mijn abonnement werd er een verlengingsaanbod voor 2 jaar gedaan. Deze heb ik geaccepteerd. Bij de eerste maand van de verlenging bleek dat mijn onbeperkte belbundel waar ik 1 euro extra voor betaalde niet overgenomen was in de aanbieding. Ik heb hierna meerdere keren contact gezocht met de telefonische servicedesk van Lebara. Wat een nare ervaring is dat !!! De medewerkers geven enkel aan dat er niets verandert kan worden. Sommige medewerkers luisteren niet eens en hangen direct op. Andere geven enkel aan dat wanneer ik niet tevreden ben ik terug moet bellen. Zelfs als je aangeeft dat je bereid bent om meer te betalen is er geen enkele vorm van medewerking. Wat een verschrikkelijke dienstverlening zit er achter dit bedrijf. Ik weet zeker dat ik overstap naar een andere telecom provider

Ricardo 19 okt 2024
D

Ik heb precies dezelfde ervaring. Volgens mij is er intern iets veranderd bij Lebara. Vroeger was ik dik tevreden maar nu het tegendeel.

Don Esteban 28 mrt 2025
E

Afschuwelijke service

We zijn als gezin nu al bijna een jaar bezig om de bank rekening te veranderen naar een andere bank, na meer dan 50 uur aan de telefoon te hangen en steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden is het nog steeds niet opgelost, ik kan hierdoor nog steeds niet mijn bankrekening op zeggen. Ik baal hier enorm van, maar Lebara komt steeds met het zelfde verhaal en lost niets op. Ook de toegezegde vriendendeal van 20 euro kun je wel vergeten. Wordt niets mee gedaan en ook hier als reactie van Lebara dat je een mail moet sturen, ik weet niet hoeveel mailtjes ze ondertussen van ons hebben gekregen, met steedsde zelfde informatie en vraag maar wat ik wel weet is dat Lebara er schijt aan heeft om deze te beantwoorden, laat staan lezen. We zijn ondertussen zo kwaad dat we gewoon niet meer weten hoe we hier vanaf kunnen komen!

Elisabeth 1 okt 2024
Reageer
W

Pas op voor problemen bij het opzeggen

Als u overweegt om naar Nederland te verhuizen, blijf dan uit de buurt van Lebara voor uw mobiele servicebehoeften. Mijn ervaring met hen was ronduit frustrerend. Nadat ik naar het buitenland was verhuisd, probeerde ik mijn abonnement op te zeggen, maar Lebara weigerde botweg. Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen met hun klantenservice, kreeg ik nutteloze reacties en een rigide beleid. Hun gebrek aan flexibiliteit en slechte klantenservice maakten een toch al stressvolle verhuizing nog erger. In plaats van te helpen bij de overgang leek Lebara meer geïnteresseerd in het behouden van mijn abonnementsgeld dan in het bieden van echte ondersteuning. Deze weigering om aan legitieme verzoeken tegemoet te komen, benadrukt een aanzienlijke tekortkoming in hun servicemodel. Voor een soepelere ervaring kiest u een aanbieder met een betere klantenservice en een meer begripvolle benadering van annuleringen. Vermijd hoofdpijn en frustratie door uit de buurt van Lebara te blijven.

Winfred 13 jun 2024
Reageer
L

compleet waardeloos!!

klantenservice is er eigenlijk niet. niks oplossen, wel afschrijven... sim werkt al 3 weken niet!! Echt compleet afrader tenzij je houdt van het deuntje als je in de wacht staat...

Lieke 23 mei 2024
Reageer
R

duur, slecht, onbeschoft

Vandaag een simkaartje met 20 euro tegoed in gebruik genomen en omdat het al niet goed werkte met 40 euro aangevuld. Alleen een nieuwe telefoon mee ingesteld, niet gebeld, geen internet gebruikt en saldo loopt van 60 terug naar 36 euro! Hierover gebeld maar lebara zegt niets te kunnen doen, kan niet aangeven waar de kosten gemaakt zijn, er is geen mogelijkheid de leidinggevende te spreken en mw die slecht nederlands spreekt weigert haar naam te noemen en hangt op!!! Slecht, duur, onbeschoft!! Zo ga je niet met mensen om!!!

Rutger Verouden 7 mei 2024
Reageer
U

Lebara beter dan ik dacht

Eerlijk: het heeft me verbaasd hoe goed deze provider is. Had het puur even voor zakelijk sim only genomen maar qua prijs/kwaliteitsverhouding is het mijn inziens een stuk beter dan een KPN of Vodafone waar je de hoofdprijs betaald voor praktisch hetzelfde. Heb nu ook privé alles overgezet naar Lebara. Het mooie is dat ze zelf de overstap regelen dus je hoeft verder weinig te doen, je kan zelfs je huidige telefoonnummer houden als je dat wilt.

Uilen 26 mrt 2024
J

Over deze review; of je werkt bij Lebara, of je wordt voor een 5 sterren review betaald! :-)
Klantenservice is bitter slecht. Overzetten, nummerbehoud, etc, is een drama.
Als je Lebara belt kom je terecht bij een callcenter op één van de Antilliaanse eilanden. Met helaas toch een taalbarrière. Tis niet anders

Jos 21 nov 2024
U

Over deze reactie: laat me lekker een eigen mening hebben over Lebara. Het is gewoon een goedkope telecomprovider die het (voor mij) goed doet. Ga lekker zelf een review schrijven in plaats van op mijne te reageren. Bedankt.

Uilen 21 nov 2024
V

Nog geen tientje

Ik betaal nog geen tientje voor Lebara sim only. Ik heb 10 GB en dat is meer dan genoeg voor mij. Als je twijfelt om over te stappen naar Lebara kan ik je gerust stellen, Lebara is gewoon hartstikke goed. Ik heb wel bij meer aanbieders gezeten en meestal is het gewoon goed. Als mijn contract afloopt wissel ik vaak van aanbieder en nu dus bij Lebara. Van mijn krijgen ze dikke 5 sterren!

Vin 21 mrt 2024
Reageer
I

Wat een drama

SimOnly aangevraagd met nummerbehoud. Ik kreeg een simkaartje toegestuurd dat kapot bleek. Dat had gewoon vervangen kunnen worden, maar de medeweker van de klantenservice had als advies: contract stoppen en daarna een nieuw abonnement afsluiten. Kort samengevat: dit leidde tot één en al ellende. In het totaal heb ik 3,5 uur aan de telefoon gehangen met de klantenservice. Sorry, maar echt vreselijk. Slechte verbinding (Suriname!) en slecht verstaanbaar. En vooral: veel medewerkers (ik heb er 6 aan de lijn gehad) die nauwelijks wisten waar ze het over hadden. Uiteindelijk heb ik alles stopgezet, want ik wil niets meer met deze club te maken hebben. Nog een opmerkelijk detail: na geen enkel telefoontje kreeg ik de vraag hoe ik het contact had gevonden. Maar bij het laatste, toen ik alleen mijn klantnummer vroeg voor mijn nieuwe provider en het dus verder niet onaangenaam was, kreeg ik die vraag wél. Dus ze vragen er alleen naar als het contact goed was en niet als het slecht was. Zo heb je natuurlijk wel positieve feedback....

Irma 26 feb 2024
Reageer
Beste telecomproviders

Dit zijn de beste telecomproviders van september 2025.

Over Lebara

Er zijn 63 reviews geschreven over Lebara op Reviews.nl. Met een 2.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.

  • Nog niet geverifieerd
  • Telecomproviders
  • https://mobile.lebara.com/nl
  • info@lebara.com