Lebara

Lebara

3.0 reviewscore • 56 reviews
C

Aanrader Lebara.nl

Klantenservice praat fatsoenlijk Nederlands. Hebben veel kennis van zaken. Nemen de tijd voor je ook al duurde de verbinding 40 minuten, komen afspraken na en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Positief en kan het aanraden aan ieder ander!!!!!!

Chris 5 dec 2024
Reageer
W

Schandalig en het wordt nog erger

Prima provider, tot ik vanochtend een email kreeg dat ze het het abonnement van mijn dochter stilzwijgend hebben verlengd voor twee jaar. Dit mag niet. Na de afgesproken contractperiode moet het abonnement worden omgezet in vast contract dat maandelijks opzegbaar is. Schandalig om zo klanten onder druk te zetten. Hier ga ik niet mee akkoord. Meerdere keren gesproken met kleinerende medewerkers. De een zegt dat ik het abonnement heb verlengd om 21.00 uur, de ander zegt om 21.40 uur. Herhaaldelijk gezegd dat ik dit niet heb gedaan. Dat heb ik wel zeggen de medewerkers.
Na deze negatieve review te hebben geplaatst contact gehad met vriendelijke medewerker; zij zou mijn abonnement omzetten naar vast abonnement met einddatum 31 augustus 2025. Nadien nog een keer gebeld om dit te controleren. Werd nogmaals bevestigd door medewerker. Wat blijkt; toen mijn dochter net aangaf geen datalimiet meer te hebben gekeken op de app; ze heeft niets meer, alleen prepaid. Weer gebeld met klantenservice; ja het was alleen prepaid. Dus de hele dag bellen en afspraken maken en alles regelen voor niets. Er is dus niets geregeld. Regelrechte aanfluiting dit.

Wendy Vree 2 jun 2025
Reageer
j

onbetrouwbaar

Om toch maar internet onderweg te hebben, hek ik een SIM only afgesloten. Er stond nog een tegoed van EUR 50 op de prepaid kaart. Op mijn navraag gaf Lebara duidelijk aan de dat de eerste betalingen van dit tegoed zouden worden afgeschreven (is tenslotte dezelfde provider). Dit bleek dus een leugentje om snel een abo te kunnen verkopen. Vervolgens wordt je eindeloos heen en weer gestuurd tussen sales en klantenservice. Een oplossing komt er nooit. Zit nu twee jaar aan deze leugenaars vast, daarna nooit meer Lebara

jos 1 jun 2025
Reageer
W

Schandalig

Prima provider, tot ik vanochtend een email kreeg dat ze het het abonnement van mijn dochter stilzwijgend hebben verlengd voor twee jaar. Dit mag niet. Na de afgesproken contractperiode moet het abonnement worden omgezet in vast contract dat maandelijks opzegbaar is. Schandalig om zo klanten onder druk te zetten. Hier ha ik niet mee akkoord

Wendy Vree 1 jun 2025
Reageer
H

Spijt Spijt Spijt

Ik heb twee abonnementen voor mijn kinderen afgesloten bij Lebara. Aanvankelijk geen problemen, tot er iets misging met een betaling. Ik nam contact op om het openstaande bedrag te achterhalen zodat ik dit direct kon voldoen. Ik werd geholpen door een medewerkster die duidelijk vanuit het buitenland werkte en mij volgens een script van standaardantwoorden hielp. Helaas bleek de informatie die zij gaf onvolledig, waardoor ik – ondanks betaling – alsnog met een incassotraject te maken kreeg.

Verschillende telefoontjes later werd toegegeven dat er bij Lebara fouten zijn gemaakt, maar in plaats van een oplossing, kreeg ik te horen dat ik de incassokosten gewoon moest betalen. Zo niet, dan zouden de abonnementen worden geblokkeerd. Vier maanden later liet het incassobureau zélf weten dat zij afzien van de kosten. Hen heb ik niets te verwijten.

Lebara daarentegen? Niet klantvriendelijk, niet servicegericht, en je wordt geholpen door medewerkers zonder kennis van zaken. Mijn advies: kies een iets duurdere, maar betrouwbare provider. Dat scheelt je een hoop frustratie en tijd.

Harold Meulens 19 mei 2025
Reageer
D

sluit hier NOOIT een abonnement af!!!

Sluit NOOIT een abonnement bij hun af. Per 1 april zou deze ingaan, maar simkaart bleek niet te werken. Vanaf 1 april bijna dagelijks met ze gebeld en moesten iedere keer mails afwachten. Dus 1 dag voor bedenk termijn abonnement willen beëindigen, bleek dit telefonisch niet te kunnen. Uiteindelijk van het kastje naar de muur. Vervolgens durven ze ook nog een termijnbedrag in rekening te brengen, ondanks dat dat we dus niet konden bellen en netjes binnen de bedenk termijn zaten.
Jullie zijn dus gewaarschuwd!!!!

D.Vliex 17 apr 2025
Reageer
R

Vriendenvoordeel? Nooit gekregen

Na heel veel mailtjes en telefoontjes nog steeds de korting niet ontvangen van de vriendendeal. Er is iets misgegaan bij het aanvragen mevrouw, dus dat kunnen we nu niet meer herstellen. Anders mail nog maar een keer. Mail krijg ik geen antwoord op. Belachelijk en 40 euro nog steeds niet ontvangen! Schandalig, want dat is veel geld voor mijn zoon en dochter

Renske 17 apr 2025
Reageer
D

Wat een schandalige behandeling

Wat een schandalige behandeling. Ik werd een poos geleden door Lebara gebeld om mijn sim-abo te verlengen met 2 jaar. Dit zou 4 maanden gratis opleveren. Ik heb direct gevraagd of het tussentijds verhogen of verlagen van het aantal GB's per maand nog altijd mogelijk bleef. Ja, dat was nog prima mogelijk. Dit werd tot 2 keer toe bevestigd. Prima, dan verlengen we het abonnement weer. Vandaag trachtte ik mijn abo 10GB te verhogen naar 40GB maar ik kreeg de melding dat dit niet mogelijk was vanwege de aanbieding. Ik belde naar Lebara en kreeg een vrij nors persoon aan de lijn die met een moeilijk verstaanbaar accent bevestigde dat het verhogen niet mogelijk was. Nota bene 6 maanden lang. Dit dus geheel in tegenstelling tot hetgeen mij werd medegedeeld tijdens het verlengen van het contract een poos geleden. Wat ik ook probeerde in te brengen, de man bleef er maar doorheen praten. Ik werd uiteindelijk op een onvriendelijke manier met een kluitje in het riet gestuurd. Uiteindelijk verbrak de medewerker het gesprek. Kortom een uiterst schandalige behandeling. Zodra het mogelijk is zal ik uiteraard met een andere provider in zee gaan.

Don Esteban 28 mrt 2025
Reageer
D

Waardeloos

Als je niet elke 3 maanden opwaardeert ben je je nummer EN je saldo kwijt. Niet iedereen gebruikt veel beltegoed en daarbij stond er nog meer dan voldoende op. Waarom zou ik dan elke 3 maanden nieuwe opwaarderen?

DL 14 feb 2025
Reageer
M

Contract opzeggen

Contract beëindiging. Bevestiging dat contract beëindigt was, maar intern bij hun ging er wat fout waardoor het door liep, incasso geblokkeerd. Na een gesprek hebben ze het contract een maand later beëindigt maar toen moest ik meteen de factuur betalen zodat ze het ook meteen terug konden storten, was intern voor hun systeem het beste.
Nooit meer mijn geld terug gekregen! Onbetrouwbaar en dieven!!! Klant oplichten zodat ze intern hun fout niet hoeven uit te leggen. Het bedrag is het niet waard om een rechtzaak aan te spannen.

Michel 1 dec 2024
Reageer
R

Zeer slechte ervaring bij verlening

Ik was altijd een tevreden met mijn abonnement bij Lebara. Na het einde van mijn abonnement werd er een verlengingsaanbod voor 2 jaar gedaan. Deze heb ik geaccepteerd. Bij de eerste maand van de verlenging bleek dat mijn onbeperkte belbundel waar ik 1 euro extra voor betaalde niet overgenomen was in de aanbieding. Ik heb hierna meerdere keren contact gezocht met de telefonische servicedesk van Lebara. Wat een nare ervaring is dat !!! De medewerkers geven enkel aan dat er niets verandert kan worden. Sommige medewerkers luisteren niet eens en hangen direct op. Andere geven enkel aan dat wanneer ik niet tevreden ben ik terug moet bellen. Zelfs als je aangeeft dat je bereid bent om meer te betalen is er geen enkele vorm van medewerking. Wat een verschrikkelijke dienstverlening zit er achter dit bedrijf. Ik weet zeker dat ik overstap naar een andere telecom provider

Ricardo 19 okt 2024
D

Ik heb precies dezelfde ervaring. Volgens mij is er intern iets veranderd bij Lebara. Vroeger was ik dik tevreden maar nu het tegendeel.

Don Esteban 28 mrt 2025
E

Afschuwelijke service

We zijn als gezin nu al bijna een jaar bezig om de bank rekening te veranderen naar een andere bank, na meer dan 50 uur aan de telefoon te hangen en steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden is het nog steeds niet opgelost, ik kan hierdoor nog steeds niet mijn bankrekening op zeggen. Ik baal hier enorm van, maar Lebara komt steeds met het zelfde verhaal en lost niets op. Ook de toegezegde vriendendeal van 20 euro kun je wel vergeten. Wordt niets mee gedaan en ook hier als reactie van Lebara dat je een mail moet sturen, ik weet niet hoeveel mailtjes ze ondertussen van ons hebben gekregen, met steedsde zelfde informatie en vraag maar wat ik wel weet is dat Lebara er schijt aan heeft om deze te beantwoorden, laat staan lezen. We zijn ondertussen zo kwaad dat we gewoon niet meer weten hoe we hier vanaf kunnen komen!

Elisabeth 1 okt 2024
Reageer
W

Pas op voor problemen bij het opzeggen

Als u overweegt om naar Nederland te verhuizen, blijf dan uit de buurt van Lebara voor uw mobiele servicebehoeften. Mijn ervaring met hen was ronduit frustrerend. Nadat ik naar het buitenland was verhuisd, probeerde ik mijn abonnement op te zeggen, maar Lebara weigerde botweg. Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen met hun klantenservice, kreeg ik nutteloze reacties en een rigide beleid. Hun gebrek aan flexibiliteit en slechte klantenservice maakten een toch al stressvolle verhuizing nog erger. In plaats van te helpen bij de overgang leek Lebara meer geïnteresseerd in het behouden van mijn abonnementsgeld dan in het bieden van echte ondersteuning. Deze weigering om aan legitieme verzoeken tegemoet te komen, benadrukt een aanzienlijke tekortkoming in hun servicemodel. Voor een soepelere ervaring kiest u een aanbieder met een betere klantenservice en een meer begripvolle benadering van annuleringen. Vermijd hoofdpijn en frustratie door uit de buurt van Lebara te blijven.

Winfred 13 jun 2024
Reageer
L

compleet waardeloos!!

klantenservice is er eigenlijk niet. niks oplossen, wel afschrijven... sim werkt al 3 weken niet!! Echt compleet afrader tenzij je houdt van het deuntje als je in de wacht staat...

Lieke 23 mei 2024
Reageer
R

duur, slecht, onbeschoft

Vandaag een simkaartje met 20 euro tegoed in gebruik genomen en omdat het al niet goed werkte met 40 euro aangevuld. Alleen een nieuwe telefoon mee ingesteld, niet gebeld, geen internet gebruikt en saldo loopt van 60 terug naar 36 euro! Hierover gebeld maar lebara zegt niets te kunnen doen, kan niet aangeven waar de kosten gemaakt zijn, er is geen mogelijkheid de leidinggevende te spreken en mw die slecht nederlands spreekt weigert haar naam te noemen en hangt op!!! Slecht, duur, onbeschoft!! Zo ga je niet met mensen om!!!

Rutger Verouden 7 mei 2024
Reageer
U

Lebara beter dan ik dacht

Eerlijk: het heeft me verbaasd hoe goed deze provider is. Had het puur even voor zakelijk sim only genomen maar qua prijs/kwaliteitsverhouding is het mijn inziens een stuk beter dan een KPN of Vodafone waar je de hoofdprijs betaald voor praktisch hetzelfde. Heb nu ook privé alles overgezet naar Lebara. Het mooie is dat ze zelf de overstap regelen dus je hoeft verder weinig te doen, je kan zelfs je huidige telefoonnummer houden als je dat wilt.

Uilen 26 mrt 2024
J

Over deze review; of je werkt bij Lebara, of je wordt voor een 5 sterren review betaald! :-)
Klantenservice is bitter slecht. Overzetten, nummerbehoud, etc, is een drama.
Als je Lebara belt kom je terecht bij een callcenter op één van de Antilliaanse eilanden. Met helaas toch een taalbarrière. Tis niet anders

Jos 21 nov 2024
U

Over deze reactie: laat me lekker een eigen mening hebben over Lebara. Het is gewoon een goedkope telecomprovider die het (voor mij) goed doet. Ga lekker zelf een review schrijven in plaats van op mijne te reageren. Bedankt.

Uilen 21 nov 2024
V

Nog geen tientje

Ik betaal nog geen tientje voor Lebara sim only. Ik heb 10 GB en dat is meer dan genoeg voor mij. Als je twijfelt om over te stappen naar Lebara kan ik je gerust stellen, Lebara is gewoon hartstikke goed. Ik heb wel bij meer aanbieders gezeten en meestal is het gewoon goed. Als mijn contract afloopt wissel ik vaak van aanbieder en nu dus bij Lebara. Van mijn krijgen ze dikke 5 sterren!

Vin 21 mrt 2024
Reageer
I

Wat een drama

SimOnly aangevraagd met nummerbehoud. Ik kreeg een simkaartje toegestuurd dat kapot bleek. Dat had gewoon vervangen kunnen worden, maar de medeweker van de klantenservice had als advies: contract stoppen en daarna een nieuw abonnement afsluiten. Kort samengevat: dit leidde tot één en al ellende. In het totaal heb ik 3,5 uur aan de telefoon gehangen met de klantenservice. Sorry, maar echt vreselijk. Slechte verbinding (Suriname!) en slecht verstaanbaar. En vooral: veel medewerkers (ik heb er 6 aan de lijn gehad) die nauwelijks wisten waar ze het over hadden. Uiteindelijk heb ik alles stopgezet, want ik wil niets meer met deze club te maken hebben. Nog een opmerkelijk detail: na geen enkel telefoontje kreeg ik de vraag hoe ik het contact had gevonden. Maar bij het laatste, toen ik alleen mijn klantnummer vroeg voor mijn nieuwe provider en het dus verder niet onaangenaam was, kreeg ik die vraag wél. Dus ze vragen er alleen naar als het contact goed was en niet als het slecht was. Zo heb je natuurlijk wel positieve feedback....

Irma 26 feb 2024
Reageer
R

Kan niet bellen en worden gebeld, oorzaak Lebara

Zou vandaag worden overgezet van Ben.nl naar Lebara. Vanochtend kreeg ik om 08.35 uur een smsje dat het klaar was en dat ik kon gaan bellen, sms en of internetten. Niets is echter minder waar, het werkt niet! Ik heb in de loop van de dag 5x telefonisch contact gehad met de klantenservice van Lebara. Telefoon instellingen bleken goed. Vijf keer een poging van hun kant om mijn abonnement te koppelen aan mijn mobiel. Vijf keer mislukt! Kan dus niet bellen en/ of worden gebeld. Overigens zeer slecht verstaanbare mensen; ze blijken in Suriname te zitten en hebben moeite met goed Nederlands te spreken. Ik heb eind van de middag via een contactformulier mijn abonnement opgezegd, die vandaag zou ingaan. Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik wil morgen wel weer kunnen bellen!

Remco Bos 29 jan 2024
Reageer
M

rekeningnummer niet aan te passen

Ik probeer al een paar maanden het rekeningnummer voor mijn betalingen aan te passen, ik heb er inmiddels een werkdag aan uren in zitten, ik heb het geprobeerd via het conatctformulier geprobeerd, 3x en via de chat 1x (lukt e niet) via de email, 2x lukte niet.
Nog steeds niet geholpen, ik ben nu al klaar met die provider...

M. Sloot 26 nov 2023
Reageer
C

Lebara goed maar cadeau niet ontvangen

Een abonnement voor mijn dochter afgesloten en kreeg daarbij een bol.com cadeaubon bij cadeau. Deze moest ik aanvragen bij claimjecadeau.nl. Nadat ik had gemaild waar mijn bij bleef, kreeg ik de cadeaubon van 50 euro. Na deze keurig te hebben geactiveerd wou ik deze gaan gebruiken. Nu blijkt hij geblokkeerd te zijn en claimjecadeau.nl zegt dat ik nog een andere kaart heb ontvangen en dat deze gebruikt is! Bol.com zegt ook dat deze niet door mij is gebruikt maar door een andere klant. Claimjecadeau blijft bij hun standpunt en stuurt aanvallende mails! Ik heb maar 1 kaart ontvangen en 1 code geactiveerd! Ik heb van bol.com zwart op wit dat die andere code niet door mij gebruikt kan zijn of fam. Wat ze terug kunnen vinden in hun systeem. Ze moeten gewoon de blokkade eraf halen en mij geven waar ik recht op heb! Heb Lebara ook al gebeld en die zeggen weer dat ik naar claimjecadeau moet gaan. Ik heb gewoon recht op mijn cadeaubon!

C Molema 8 nov 2023
C

Het is eindelijk na heel erg veel moeite opgelost en ik kan mijn cadeaubon eindelijk gebruiken.
Wel erg jammer dat ik er zoveel moeite voor moest doen terwijl het niet eens mijn eigen fout was. Lebara en Bol.com zijn TOP overigens!

** review is gewijzigd naar 5 sterren. **

C Molema 9 nov 2023
J

Geen activatie mail ontvangen

Geen activatie mail ontvangen terwijl mijn tel wel is overgezet nieuwe Sim ontvangen
Nadat eerste maand netjes was overgemaakt
Labara klantenservice zegt dat het is terug gestort doordat ze storing hadden
Is echter niet terug gestort
En de automatische incasso loopt wel
Maar kan nog steeds niet bellen
Heb totaal al meer dan 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen maar het is nog steeds niet opgelost!!?

Jeroen 6 nov 2023
Reageer
F

Sim only abonnement probleem

Dit is het slechtste netwerk dat er in Nederland bestaat. Ze lokken je met een sim only-abonnement voor € 5 en beginnen vervolgens exorbitante bedragen in rekening te brengen onder het mom van het beëindigen van de bundel. Wees geen slachtoffer zoals ik. Als je de klantenservice belt, zeggen ze niets redelijks en hangen ze liever op. Weet iemand waar zijn fysieke kantoor zich bevindt? Iemand moet iets aan dit netwerk doen.

Felix 31 okt 2023
Reageer
C

Lebara is Enigszins een miskoop

3 abonnementen (sim only).
Kom nu tot de ontdekking dat je lebara niet kunt doorschakelen.
EU tarieven zijn goed.
Buiten EU wordt je kaalgeplukt door Lebara (Dominicaanse Rep, 4€/min , 9€/mb.)
Bij eerst mogelijke ontsnappingsmogelijkheid ben ik weer weg.
Mooier kan ik het niet maken maar ik keer zo spoedig mogelijk weer terug naar KPN.

Calvo 30 jul 2023
Reageer
V

NIET aanbevelen voor toeristen

Vreselijke klantenservice, verborgen voorwaarden, ze blijven je in rekening brengen, zelfs als je hun diensten niet gebruikt en hun simkaart weggooien. Ze huren zelfs een externe partij (collector) in om geld van je te krijgen. Als je de zaak probeert op te lossen, negeren ze gewoon je e-mails en blijven ze geld van je bankrekening afschrijven.

Absoluut niet aanbevelen voor toeristen die niet van plan zijn om in NL te blijven en ze 2+ jaar te betalen.

Viktor 23 feb 2023
Reageer
Beste telecomproviders

Dit zijn de beste telecomproviders van juni 2025.

Over Lebara

Er zijn 56 reviews geschreven over Lebara op Reviews.nl. Met een 3.0 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.

  • Nog niet geverifieerd
  • Telecomproviders
  • https://mobile.lebara.com/nl
  • info@lebara.com