Een abonnement voor mijn dochter afgesloten en kreeg daarbij een bol.com cadeaubon bij cadeau. Deze moest ik aanvragen bij claimjecadeau.nl. Nadat ik had gemaild waar mijn bij bleef, kreeg ik de cadeaubon van 50 euro. Na deze keurig te hebben geactiveerd wou ik deze gaan gebruiken. Nu blijkt hij geblokkeerd te zijn en claimjecadeau.nl zegt dat ik nog een andere kaart heb ontvangen en dat deze gebruikt is! Bol.com zegt ook dat deze niet door mij is gebruikt maar door een andere klant. Claimjecadeau blijft bij hun standpunt en stuurt aanvallende mails! Ik heb maar 1 kaart ontvangen en 1 code geactiveerd! Ik heb van bol.com zwart op wit dat die andere code niet door mij gebruikt kan zijn of fam. Wat ze terug kunnen vinden in hun systeem. Ze moeten gewoon de blokkade eraf halen en mij geven waar ik recht op heb! Heb Lebara ook al gebeld en die zeggen weer dat ik naar claimjecadeau moet gaan. Ik heb gewoon recht op mijn cadeaubon!
Het is eindelijk na heel erg veel moeite opgelost en ik kan mijn cadeaubon eindelijk gebruiken.
Wel erg jammer dat ik er zoveel moeite voor moest doen terwijl het niet eens mijn eigen fout was. Lebara en Bol.com zijn TOP overigens!
** review is gewijzigd naar 5 sterren. **
We zijn als gezin nu al bijna een jaar bezig om de bank rekening te veranderen naar een andere bank, na meer dan 50 uur aan de telefoon te hangen en steeds van het kastje naar de muur gestuurd te worden is het nog steeds niet opgelost, ik kan hierdoor nog steeds niet mijn bankrekening op zeggen. Ik baal hier enorm van, maar Lebara komt steeds met het zelfde verhaal en lost niets op. Ook de toegezegde vriendendeal van 20 euro kun je wel vergeten. Wordt niets mee gedaan en ook hier als reactie van Lebara dat je een mail moet sturen, ik weet niet hoeveel mailtjes ze ondertussen van ons hebben gekregen, met steedsde zelfde informatie en vraag maar wat ik wel weet is dat Lebara er schijt aan heeft om deze te beantwoorden, laat staan lezen. We zijn ondertussen zo kwaad dat we gewoon niet meer weten hoe we hier vanaf kunnen komen!
Als u overweegt om naar Nederland te verhuizen, blijf dan uit de buurt van Lebara voor uw mobiele servicebehoeften. Mijn ervaring met hen was ronduit frustrerend. Nadat ik naar het buitenland was verhuisd, probeerde ik mijn abonnement op te zeggen, maar Lebara weigerde botweg. Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen met hun klantenservice, kreeg ik nutteloze reacties en een rigide beleid. Hun gebrek aan flexibiliteit en slechte klantenservice maakten een toch al stressvolle verhuizing nog erger. In plaats van te helpen bij de overgang leek Lebara meer geïnteresseerd in het behouden van mijn abonnementsgeld dan in het bieden van echte ondersteuning. Deze weigering om aan legitieme verzoeken tegemoet te komen, benadrukt een aanzienlijke tekortkoming in hun servicemodel. Voor een soepelere ervaring kiest u een aanbieder met een betere klantenservice en een meer begripvolle benadering van annuleringen. Vermijd hoofdpijn en frustratie door uit de buurt van Lebara te blijven.
Het bestellen van de prepaid simonie kaart gaat goed.
Maar dan: het opwaarderen van dit kaartje dat gebruikt wordt in een wifihotspot.
Een verschrikkelijke procedure.
Uiteindelijk na lang wachten de helpdeskmedewerkster aan de telefoon; "kan enkel via de website". Tja.... dat staat nergens.
Naar de website. Onbegrijpelijke niet toegelichte codes.
Blijkt dat de card niet gekoppeld is aan een account...
Is niet te realiseren met enkel een telefoon.
Helpdesk gebeld. "kan ik niet doen.... belt u andere afdeling". "Kunt u mij doorzetten", "Nee".
Uiteindelijk via een computer de kaart aan een account kunnen koppelen. (Nergens staat dat dit nodig is)
Toen kunnen opwaarderen.
Ik kies voor "30 euro op de kaart, U betaalt 10" Jaja 3x zoveel!
Kijk ik op de kaart.... staat er 20 euro op.
Het interesseert de helpdesk niks als je zegt je abonnement stop te zetten.
Dus dat doe ik dan maar.
klantenservice is er eigenlijk niet. niks oplossen, wel afschrijven... sim werkt al 3 weken niet!! Echt compleet afrader tenzij je houdt van het deuntje als je in de wacht staat...
Vandaag een simkaartje met 20 euro tegoed in gebruik genomen en omdat het al niet goed werkte met 40 euro aangevuld. Alleen een nieuwe telefoon mee ingesteld, niet gebeld, geen internet gebruikt en saldo loopt van 60 terug naar 36 euro! Hierover gebeld maar lebara zegt niets te kunnen doen, kan niet aangeven waar de kosten gemaakt zijn, er is geen mogelijkheid de leidinggevende te spreken en mw die slecht nederlands spreekt weigert haar naam te noemen en hangt op!!! Slecht, duur, onbeschoft!! Zo ga je niet met mensen om!!!
Eerlijk: het heeft me verbaasd hoe goed deze provider is. Had het puur even voor zakelijk sim only genomen maar qua prijs/kwaliteitsverhouding is het mijn inziens een stuk beter dan een KPN of Vodafone waar je de hoofdprijs betaald voor praktisch hetzelfde. Heb nu ook privé alles overgezet naar Lebara. Het mooie is dat ze zelf de overstap regelen dus je hoeft verder weinig te doen, je kan zelfs je huidige telefoonnummer houden als je dat wilt.
Ik betaal nog geen tientje voor Lebara sim only. Ik heb 10 GB en dat is meer dan genoeg voor mij. Als je twijfelt om over te stappen naar Lebara kan ik je gerust stellen, Lebara is gewoon hartstikke goed. Ik heb wel bij meer aanbieders gezeten en meestal is het gewoon goed. Als mijn contract afloopt wissel ik vaak van aanbieder en nu dus bij Lebara. Van mijn krijgen ze dikke 5 sterren!
SimOnly aangevraagd met nummerbehoud. Ik kreeg een simkaartje toegestuurd dat kapot bleek. Dat had gewoon vervangen kunnen worden, maar de medeweker van de klantenservice had als advies: contract stoppen en daarna een nieuw abonnement afsluiten. Kort samengevat: dit leidde tot één en al ellende. In het totaal heb ik 3,5 uur aan de telefoon gehangen met de klantenservice. Sorry, maar echt vreselijk. Slechte verbinding (Suriname!) en slecht verstaanbaar. En vooral: veel medewerkers (ik heb er 6 aan de lijn gehad) die nauwelijks wisten waar ze het over hadden. Uiteindelijk heb ik alles stopgezet, want ik wil niets meer met deze club te maken hebben. Nog een opmerkelijk detail: na geen enkel telefoontje kreeg ik de vraag hoe ik het contact had gevonden. Maar bij het laatste, toen ik alleen mijn klantnummer vroeg voor mijn nieuwe provider en het dus verder niet onaangenaam was, kreeg ik die vraag wél. Dus ze vragen er alleen naar als het contact goed was en niet als het slecht was. Zo heb je natuurlijk wel positieve feedback....
Zou vandaag worden overgezet van Ben.nl naar Lebara. Vanochtend kreeg ik om 08.35 uur een smsje dat het klaar was en dat ik kon gaan bellen, sms en of internetten. Niets is echter minder waar, het werkt niet! Ik heb in de loop van de dag 5x telefonisch contact gehad met de klantenservice van Lebara. Telefoon instellingen bleken goed. Vijf keer een poging van hun kant om mijn abonnement te koppelen aan mijn mobiel. Vijf keer mislukt! Kan dus niet bellen en/ of worden gebeld. Overigens zeer slecht verstaanbare mensen; ze blijken in Suriname te zitten en hebben moeite met goed Nederlands te spreken. Ik heb eind van de middag via een contactformulier mijn abonnement opgezegd, die vandaag zou ingaan. Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik wil morgen wel weer kunnen bellen!
Ik probeer al een paar maanden het rekeningnummer voor mijn betalingen aan te passen, ik heb er inmiddels een werkdag aan uren in zitten, ik heb het geprobeerd via het conatctformulier geprobeerd, 3x en via de chat 1x (lukt e niet) via de email, 2x lukte niet.
Nog steeds niet geholpen, ik ben nu al klaar met die provider...
Geen activatie mail ontvangen terwijl mijn tel wel is overgezet nieuwe Sim ontvangen
Nadat eerste maand netjes was overgemaakt
Labara klantenservice zegt dat het is terug gestort doordat ze storing hadden
Is echter niet terug gestort
En de automatische incasso loopt wel
Maar kan nog steeds niet bellen
Heb totaal al meer dan 1 1/2 uur aan de telefoon gehangen maar het is nog steeds niet opgelost!!?
Dit is het slechtste netwerk dat er in Nederland bestaat. Ze lokken je met een sim only-abonnement voor € 5 en beginnen vervolgens exorbitante bedragen in rekening te brengen onder het mom van het beëindigen van de bundel. Wees geen slachtoffer zoals ik. Als je de klantenservice belt, zeggen ze niets redelijks en hangen ze liever op. Weet iemand waar zijn fysieke kantoor zich bevindt? Iemand moet iets aan dit netwerk doen.
3 abonnementen (sim only).
Kom nu tot de ontdekking dat je lebara niet kunt doorschakelen.
EU tarieven zijn goed.
Buiten EU wordt je kaalgeplukt door Lebara (Dominicaanse Rep, 4€/min , 9€/mb.)
Bij eerst mogelijke ontsnappingsmogelijkheid ben ik weer weg.
Mooier kan ik het niet maken maar ik keer zo spoedig mogelijk weer terug naar KPN.
Vreselijke klantenservice, verborgen voorwaarden, ze blijven je in rekening brengen, zelfs als je hun diensten niet gebruikt en hun simkaart weggooien. Ze huren zelfs een externe partij (collector) in om geld van je te krijgen. Als je de zaak probeert op te lossen, negeren ze gewoon je e-mails en blijven ze geld van je bankrekening afschrijven.
Absoluut niet aanbevelen voor toeristen die niet van plan zijn om in NL te blijven en ze 2+ jaar te betalen.
Een simkaart besteld, 10 min na aanschaf wilde ik deze annuleren maar kreeg al snel via de klantenserive te horen dat dit niet kan en dus ook niet me geld terugkrijg. Ook al krijg ik de simkaart ben ik me geld kwijt en kan ik me geld dus niet terugkrijgen als ik hem weer opstuur. De manager achter deze aardige mevrouw van de klantenservice vond het niet nodig mij te woord te staan en aan te geven waarom hij denkt dat dit mag in NL. Wanneer je een product koopt hard of software wat niet is gebruikt of geopend is, mag het retour helemaal als hun voorwaardes dat aangeven.
Het is opgelost en zeer netjes ook, deze reactie kan verwijderd worden.
Lebara was heel snel met reageren en wist al snel het probleem te vinden.
** review is gewijzigd naar 5 sterren. **
WAARDELOOS! Ik heb op de website bij Lebara een bestelling gedaan voor een telefoon met een sim abonnement erbij. Ik heb via IDEAL betaald en het bedrag is afgeschreven. Na betaling werd ik doorgeschakeld naar het menu, waarin stond dat ik een bevestigingsmail zou ontvangen voor de verdere afronding en van mijn contract en account bij Lebara. Ik kreeg echter alleen een mail dat ik niet betaald zou hebben, terwijl ik ter plekke via IDEAL wel had betaald en het bedrag voor de telefoon aan Recommerce is ook afgeschreven van mijn rekening. Wanneer ik in de mail op de knop 'Betaal met IDEAL' druk, dan kom ik in het menuscherm dat mijn bestelling wel is doorgekomen. In dat scherm staat ook dat ik een bevestigingsmail, accountgegevens en een smsje zou krijgen voor nummerbehoud. Dit heb ik allemaal niet gekregen.
Ik heb meerdere dagen zowel met de salesafdeling als de klantenservice gebeld en zij wisten niet wat er aan de hand was en ze wezen naar elkaar. Ook stonden mijn gegevens niet in hun systeem en was mijn emailadres e.d. niet bij ze bekend. Raar, aangezien ik wel een mailtje kreeg over een niet afgeronde betaling (wat dus ook niet klopt, aangezien deze wel betaald en afgeschreven is) en na drukken op de knop in de mail staan al mijn gegevens wel paraat. De uiteindelijke conclusie van de salesafdeling en de klantenservice was: wacht maar af. We zijn nu 5 dagen verder en ik heb nog steeds niet gehoord. 4 dagen geleden heb ik ook een mail gestuurd met mijn verhaal en screenshots ter bewijs, maar ik krijg geen reactie.
De bedrijfsvoering bij Lebara laat zeer te wensen over en ik blijf er (momenteel zonder succes ) maar achteraan gaan om mijn bestelling te ontvangen. Deze ene ster is eigenlijk nog te veel, want er is daadwerkelijk niks goed gegaan in mijn ervaring met Lebara wat ook maar een enkele ster verdient.
Ik heb precies het zelfde! Ook contact op genomen en nooit gereageerd. Geld is wel afgeschreven waardeloos. Ook via de telefoon krijg ik ze niet te pakken.
Ook het zelfde meegemaakt. Koop daar niets!!!! Telefoon besteld met een simkaart. Mijn geld is afgeschreven en nog wel een vage mail gehad zonder referentie nummers e.d. . Tot heden geen telefoon ontvangen. Je kan bellen en mailen tot je een ons weegt je krijgt geen reacties er gebeurt gewoon niets bij deze oplichters. Advies, niets bestellen/ kopen!!! De drie eigenaars zitten waarschijnlijk lekker in Dubai in hun Lamborghini ons geld te tellen. Je bent gewaarschuwd….🙅♂️
Zoals veel andere reviewschrijvers ben ik ook positief over Lebara. De prijs is heel eerlijk, je krijgt er veel voor terug en ja, dat is het eigenlijk wel. Positief ben ik zeker en dat voor de minimale prijs. Kan wel aanraden om laag in te kopen als je Lebara voor het eerst neemt want je kan het altijd snel verhogen als je meer nodig hebt. Zo bespaar je nog wat meer op je maandelijkse kosten. Snap niet waarom Lebara niet wat meer adverteert, goudmijntje.
Oeps had 4 sterren gedaan, is wel 5 sterren waardig. Hopelijk hebben jullie iets gehad aan mijn recensie, kort maar krachtig. Groetjes uit Den Haag.
Ik heb veel verschillende providers in de jaren gehad maar Lebara is van alle budget providers wel de beste. Dat wil niet zeggen dat Lebara perfet is maar als je geld wilt besparen op je telefoonabonnement, kun je dat het beste doen door Lebara te nemen. Wanneer je kiest voor een goedkopere provider weet je dat je ergens op gaat inleveren. In mijn beleving is dat vaak de klantenservice. Bij Lebara heb ik de minste problemen gehad met de klantenservice. Bij andere providers was dit ronduit schandalig maar bij Lebara wel redelijk goed. Daarom had ik gekozen voor Lebara. Veel mensen krijgen niet eens te maken met de klantenservice. Verder doen ze gewoon wat ze moeten doen en liep ik niet tegen rare dingen aan. Simpelweg een goede provider voor een goedkope prijs.
Lebara is zeker een van de goedkopere providers van het moment. Zeker de moeite waard om eens te proberen. Ben het dan ook helemaal eens met deze recensie Frits. Goedkoop is niet altijd duurkoop.
Puur uit interesse, waarom is Lebara zoveel goedkoper als bijvoorbeeld KPN? Ze maken gebruik van hetzelfde netwerk / signaalpalen. Waarom is Lebara dan de helft goedkoper ongeveer dan KPN? Ik snap dat niet en ik snap nog minder dat mensen nog kiezen voor KPN als er zoveel goedkopere opties zijn voor precies hetzelfde product.
Ik kan iets missen natuurlijk. Hoor graag jullie bevindingen.
Ps. 5 sterren voor de prijs!
Volgens mij huurt Lebara een stukje van het KPN netwerk. Verder weet ik er het fijne ook niet van. Kan ook maar zo zijn dat Lebara het dochterbedrijf van KPN is. Dan komt alle winst toch op 1 hoop. Ben ook wel benieuwd verder of iemand hier veel informatie over heeft.
Ben ik ook wel erg benieuwd naar inderdaad. Ik weet wel dat KPN het netwerk zelf moet onderhouden etc. Daar zit natuurlijk wel wat kosten in en de kleinere bedrijfjes moeten misschien ook wel wat winst afstaan aan KPN. Ik hou deze review/vraag in de gaten wil het ook wel graag weten. Het klopt wel dat het ongeveer 50% goedkoper is dan wanneer je daadwerkelijk aangesloten bent bij KPN.
Lebara heeft goedkopere personeel kosten en weinig technische personeel nodig omdat ze de masten van KPN gebruiken. KPN CEO verdient 4 mil.. per jaar. maar Lebara CEO misschien 150K.
En KPN is dure merk en Lebara is goedkoop merk. Dus jij betaal voor de merk van KPN
Ik ben vorige maand overgestapt naar Lebara en voordat mijn abonnement heb afgesloten, heb ik contact gehad met de klantenservice. Voor mij was het de eerste keer dat ik ging overstappen en ik wist ook niet hoe dit precies werkte. Ze hebben mij heel goed geholpen en het kwam er op neer dat ik er eigenlijk niks voor hoefde te doen. De overstap zouden hun voor mij regelen. Ik heb online de aanvraag gedaan en ik kreeg binnen een paar dagen mijn nieuwe Lebara simkaart en alles werkte direct. Ik heb nog steeds mijn oude nummer waar ik heel blij mee ben. Lebara is echt top! Ze zijn ook heel goedkoop, wat voor mij de reden was om over te stappen.
Ik zit bij Lebara omdat ik geen maandelijkse kosten wil. Bij Lebara krijg je een gratis prepaid simkaart en kun je deze heel eenvoudig opwaarderen. Op deze manier heb ik alleen kosten als ik data nodig heb, maar zit ik niet aan een maandelijks abonnement vast. Hierdoor voorkom ik dat ik betaal voor dingen die ik niet gebruik. Bij het opwaarderen van data krijg je zelfs dubbele data. De kosten voor data vallen ook reuze mee. Lebara is erg flexibel en ik ben heel blij dat ik Lebara prepaid heb. Ik denk dat dit ook wel handig is voor meer mensen die niet zoveel data gebruiken en niet aan een vaste abonnementsprijs vast willen zitten. Je betaald gewoon voor wat je gebruikt. Dat is het voordeel van Lebara prepaid.
Hetzelfde voordeel heb je ook bij andere merken prepaid Dit is niet iets speciaals van Lebara, zoals u blijkbaar stelt.
ik wou een nederlands nummer wat ik door kon schakelen naar een ander nummer. mail gestuurd maar daar heb ik geen reactie op gekregen. toen heb ik ze maar gebeld maar moest ik eindeloos wachten. pas na bijna een uur kreeg ik iemand aan de lijn.. blijkt dat lebara niet doet aan doorschakelen. erg jammer..
Je moet tegenwoordig overal eindeloos wachten op klantenservices. Wel slecht dat nota bene een telecombedrijf zo slecht bereikbaar is. De baas van Lebara moet zich even achter de oren krabben.
Heel makkelijk kunnen overstappen naar Lebara. Ik had het eerder moeten doen want ik ben heel blij met Lebara. Heel snel had ik de simkaart ook in huis dus ik kon gelijk beginnen. Echt top!
Het grootste voodeel van Lebara is de prijs. Lebara is heel goedkoop dus voor vrijwel iedereen toegankelijk. Dan verwacht je misschien dat het ten kostte gaat van de kwaliteit maar dat is niet zo. Lebara zit op het beste netwerk van KPN dus eigenlijk heb je gewoon KPN voor een zeer lage prijs. Ik heb Lebara al een tijdje maar nu is wel het moment om over te stappen met de Black Friday deal. Ik kan Lebara sim only iedereen aanraden.
Lebara heeft ondanks de lage prijs een goed bereik in Nederland. 96% van de kaart kan volledig zonder hinder gebruik maken van internet en bellen. Dit komt omdat ze met KPN samenwerken, ze gebruiken hun netwerk. Staat op internet dat ze testen hebben gedaan op de maximale downloadsnelheid van 150 mbit per seconde. Voor de leken: dat is op een mobiele telefoon zeer snel.
Hoi mensen,
Ik kwam het met toeval tegen, want wist niet dat het vandaag black friday was. Wilde sowieso al naar Lebara gaan om een Sim Only pakket te kopen maar zag dat ze nu 6 maanden 50% korting aanbieden. Staat wel in de voorwaarden dat je een 24 maanden abonnement moet nemen, dat is wat mij betreft prima omdat je toch gebruik maakt van het KPN netwerk (wat super is). Heb in het verleden ook al eens Lebara gehad, dit was toen nog prepaid, werkte ook altijd goed. Normaal heeft Lebara een maandelijks opzegbaar pakket maar snap dat als je een half jaar 50% korting krijgt dat een maandelijks opzegbaar pakket dan niet mogelijk is.
Dus heel blij met deze aanbieding! Aanbieding is een week trouwens zag ik op de website, dacht eerst alleen vandaag.
Ik heb gekozen voor 5GB internet per maand + 150 belminuten en 150 sms'jes. Dit kost me de eerste 6 maanden € 4,50. :D
Daarna wordt het € 9,00 euro, wat alsnog een topprijs is.
Liefs Roos
Dit zijn de beste telecomproviders van oktober 2024.
Er zijn 46 reviews geschreven over Lebara op Reviews.nl. Met een 3.3 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.