
Onze overstap van Odido naar Simyo verliep bij mijn vrouw vlekkeloos. Bij mij bleek het niet zo'n makkelijk verhaal. Om een lang verhaal kort te maken:
de medewerkster van de klantenservice heeft uitstekend werk verricht. Ze was heel inlevend, oplossingsgericht en vakkundig. Zij kwam ALLE afspraken na en heeft verschillende keren teruggebeld op het toestel van mijn vrouw. Na diverse mogelijkheden om tot een oplossing te komen, besloot zij dat alle stappen tot dan toe verwijderd werden en dat we alles, -inclusief installatie MijnSimyo app-, opnieuw gingen doen. En dat alles nog steeds met nummerbehoud. Opgelucht haalden we beiden adem toen bleek dat e.e.a. vlekkeloos was verlopen en ik weer kon bellen en bereikbaar was. Hulde aan de dame die mij heeft geholpen, ik ben heel TEVREDEN over de Service (niet voor niets met een hoofdletter!) Prima, handhaaf dit niveau.
Blij dat Simyo tenminste nog gewoon Prepaid simkaarten aanbied. Dat is precies waar ik naar op zoek was. Simyo is ook wel goedkoper dan de andere partijen dus daar ben ik blij mee. Zelf heb ik altijd Sim Only van Simyo gehad en daar ben ik ook altijd tevreden mee geweest.
Mijn simkaart werd geblokkeerd vanwege extreem en onverklaarbaar hoog dataverbruik. Volgens Simyo zou er binnen 29 minuten 15 GB data zijn verbruikt, met een factuur van ruim € 346,-. Dit terwijl ik op dat moment auto reed en mijn telefoon niet actief gebruikte. Het is technisch zeer onwaarschijnlijk dat dit verbruik op deze snelheid heeft plaatsgevonden.
Ondanks herhaaldelijk aandringen mijnerzijds, weigerde Simyo een technisch onderzoek te starten naar de bron van dit onwaarschijnlijke verbruik. In plaats daarvan werd de oorzaak steevast neergelegd bij 'achtergrondverbruik' of 'systeemprocessen', wat de absurditeit van 15 GB in 29 minuten negeert.
De initiële reactie was een aanbod van 50% coulance. Pas na scherpe protesten werd dit verlaagd naar een definitief bedrag van € 25,00. Hoewel dit een aanzienlijke verlaging is, voelt de aanpak aan als een onderhandeling en geen oplossing van het onderliggende probleem.
Het gebrek aan bereidheid om een meetfout te onderzoeken, terwijl het internet vol staat met vergelijkbare klachten over Simyo's dataverbruik, heeft mijn vertrouwen volledig geschaad.
Ik heb de gereduceerde kosten van € 25,00 geaccepteerd om de blokkade op te heffen en het geschil af te sluiten, maar ik ben zeer ontevreden over de procedure en de service. De focus ligt op het afschuiven van de schuld en niet op het oplossen van een potentieel technisch probleem.
Ik raad iedereen aan om de risico's van onverklaarbaar hoog dataverbruik en de gebrekkige klachtafhandeling bij Simyo in overweging te nemen. Ik stap zo snel mogelijk over naar een andere provider.
Simyo biedt onbeperkt mb's aan voor tien euro. Traag internet staat erbij maar er is bijna niets mee te openen. Maps, websites raadplegen gaat eigenlijk niet. Een app versturen is nauwelijks te doen. Kortom het lijkt een leuke aanbieding maar het is toch voornamelijk " gebakken lucht".
Uitstekende telecomprovider die niet voor niets vaak word verkozen tot beste telecomprovider. Heel goedkoop en veel pakketkeuze. Je maakt gewoon gebruik van de KPN signaalpalen wat zeer goed werkt. En als je thuis internet van KPN hebt (wat wij hebben) dan krijg je ook nog eens extra GB internet op je telefoon.
+ Heb overal bereik.
+ Internet werkt snel.
+ Prijs is relatief laag.
Ik snap wel waarom Simyo overal goede recensies krijgt, ze helpen je goed, hebben duidelijke pakketten en je krijgt ook nog eens wat KPN deals als bonus. Daarnaast is het veel goedkoper dan KPN mobiel dus ik snap wel waarom iedereen bij zulke providers zit. Er zit wel 1 adder onder het gras, dit las ik op meerdere forums: je moet niet over je dataplafond gaan want dan betaal je echt wel flinke kosten per MB. Heb dit dus voorgelegd aan Simyo voordat ik mijn abonnement hier ging nemen. Een medewerker lag me gelijk goed uit hoe ik een dataplafond kon instellen op mijn telefoon zodat ik er niet overheen zou gaan. Kreeg als service ook nog gelijk wat extra GB's om te beginnen met internetten, toppers.
Ik ben al maanden bezig om mijn Simyo abonnement op te zeggen. Ik heb steeds emails terug gekregen waarin stond hoe ik niet op kon zeggen.
Ondanks het voorleggen van al mijn emails om op te zeggen, heeft Simyo mij niet gelooft (?). Het uiteindelijk is doorgegeven aan een deurwaarder.
Het ging om maar 20 euro maar voor mij was het een principe zaak. Zij zeggen dat je 'makkelijk' op kan zeggen maar mijn ervaring is dat zij niet eens kunnen lezen (mij bewijs van opzeggen).
Simyo is gewoon lekker goedkoop. Daarom zit ik ook bij Simyo. Verder doet het wat het doen moet. Best veel gb voor een lage prijs. De Simyo app is ook lekker makkelijk te gebruiken met een handig overzicht. Wat kan ik er nog meer over zeggen. Simyo is gewoon de beste.
Simyo heb ik al jaaaren. Heel soms wat minder bereik gehad, weet niet hoe dat komt.. Nog geen reden gehad om over te stappen. Soms heb je wel leuke aanbiedingen, maar ik weet niet wat wijsheid is. Ik blijf gewoon lekker bij Simyo. Moet wel zeggen dat het bereik de afgelopen jaren wel een stuk beter is geworden.. Vroeger had ik thuis slecht tot geen bereik, maar nu wel 3 streepjes. Sinds ik een 5g telefoon heb is het ook wel beter geworden, weet niet of dat er nog wat mee te maken heeft. Simyo is nu gewoon helemaal goed, dus ik zal zeggen: iedereen naar Simyooo!!
Zolang je niet over je bundel gaat bij Simyo, dan is het echt een top provider. Snap niet waarom ze niet gewoon een plafond optie hebben, dat je dus niet onnodig kosten hoeft te maken als je even niet oplet. Denk dat ze hierop willen verdienen, anders hadden ze het er wel in gemaakt. Klant is koning zal je zeggen. Maar nogmaals: als je de smsjes in de gaten houdt als je bijna buiten je bundel komt, dan is er niets aan de hand en heb je voor een klein prijsje een super goede verbinding. Daarom ook een 5-sterren rating gegeven bij deze.
Hulde aan Antonio die me heel goed heeft geholpen aan de telefoon, deze man mag wel een loonsverhoging. :-) Ik vroeg om een nieuwe simkaart en deze werd gelijk voor me aangevraagd en was binnen 2 dagen in de bus. Ik had enkele klachten over het bereik en het idee was dat het aan de verouderde simkaart zou liggen, helaas had ik bij de nieuwe kaart alsnog diezelfde klachten dus moet denk ik een nieuwe telefoon nemen. Wel uiterst tevreden dus over de service van Simyo maar als het signaal ook niet verbeterd met een nieuwe telefoon ben ik genoodzaakt om een andere provider te zoeken.
Ik ben zojuist overgestapt van Vodafone naar Simyo. De reden waarom ik ben overgestapt heeft met de hoge prijs van Vodafone te maken. Bij Vodafone had ik een Start XL sim only abonnement met 10 GB. Dit koste mij meer dan 20 euro per maand. Dit abonnement had ik afgesloten in een tijd dat ik nog genoeg geld had, maar nu moet ik besparen en dit zijn de eerste dingen waar je naar kijkt. Mijn telefoonabonnement kon in ieder geval een stuk goedkoper.
Toen ik verschillende sim only providers ging vergelijken kwam Simyo als beste uit de bus. Volgens de Consumentenbond scoorde Simyo erg hoog en de prijs is ook zeer voordelig. Ook is het fijn dat Simyo gebruik maakt van het best geteste netwerk, namelijk KPN. Het enige nadeel is dat je geen gebruik mag maken van 5G, maar in de praktijk zal ik dat niet gaan missen. Voor mij is 4G momenteel snel genoeg. Er waren nog wel wat andere kanshebbers, zoals Youfone, Simpel en hollandsnieuwe, maar ik had het beste gevoel bij Simyo. Qua prijs scheelde deze providers niet veel met elkaar. Toch blij dat ik met deze overstap meer dan 50% kan besparen op mijn telefoonabonnement!
Toen ik de beslissing had gemaakt was het moment aangebroken om het abonnement af te sluiten. Dit was extreem eenvoudig. Na het samenstellen van mijn abonnement moest ik mijn telefoonnummer en persoonlijke gegevens invullen. Vervolgens moest ik 1 cent betalen d.m.v. internetbankieren vanwege de automatische incasso. Daarna ontving ik een SMS met een code. Deze code moest ik terugsturen naar het nummer waarvan ik de SMS had ontvangen. Toen werd het nummerbehoud ingang gezet. Dit wordt allemaal geregeld. Mijn nieuwe simkaart zal ik volgende week thuis ontvangen en dan is in principe alles geregeld. Heel eenvoudig! De Simyo app heb ik alvast gedownload, zodat ik gelijk kan inloggen zodra ik mijn wachtwoord heb ontvangen.
Ik vind dat de hele Simyo bundel systeem een grote misleidende activiteiten zijn. En er stond ook niets over buitenbundel tarief in de contract. Dus ik heb volgende optie voorgesteld om eerlijke zaken te doen, maar niets ontvangen.
Optie 1: Stoppen met internet wanneer mijn kind tot bundel van 2000 MB verbruikt zodat er geen onverwachte hoge factuur gestuurd kan worden.
Optie 2: Dat Simyo het tarief moet gebruiken dat in de bundel al zit €0,0005
(€1 / 2000MB=€0,0005) per MB (omdat Simyo heeft al €1+€8=€9,- minimale bundel bedrag al verdient ven mij en van de bundel).
Optie 3: De bundel automatisch verhogen naar volgende mogelijk bundel.
Bijvoorbeeld als mijn kind 4500 MB heeft gebruikt dat de bundel automatisch naar de bundel prijs van 6000 gaat.
En geven ze aan dat Simyo abonnement niet geschikt is voor kinderen.
Mooi zo'n goedkoop abonnement, maar geen limiet op data en sms komt te laat binnen. Ben je zo een paar honderd euro lichter. Mooi werk simyo, zo maak je de wereld een stuk mooier! Ooit bij Vodafone weg gegaan om dezelfde reden, nu heeft kpn een broertje die dat ook kan
Bizarre tarieven na overschrijding internetbundel. €100 voor een serie streamen op de verkeerde simkaart. De eerste 4000 mb met onbeperkt bellen voor €10.
De volgende 1036MB voor €115,36 dus 44 keer zo duur buiten je bundel als erin.
Hoop dat jullie blij zijn met die €115,36 ik zeg mijn abonnement op en zal iedereen afraden met jullie in zee te gaan en dat zelf nooit meer doen.
Dankzij verscheidene onhandige instellingen in mijn telefoon (en mijn eigen argeloosheid) ) was ik in Februari per ongeluk buitensporig veel buiten mijn bundel gegaan door internet-verbruik. Hierdoor waren mijn kosten buitenproportioneel opgelopen. Dankzij een mooie tegemoetkoming van Simyo is dit gelukkig goed opgelost (veel dank hiervoor) maar ik was ik nog wel steeds erg onzeker over hoe het verder zou gaan en had ik ook het gevoel dat ik nog niet alles wist over mijn telefoon-instellingen om zodoende dezelfde problemen in de toekomst te voorkomen. Gelukkig had ik vandaag Javon aan de telefoon die mij heel duidelijk en rustig uitlegde dat je via instellingen > zoek balk invoeren "ververs" en dan bij "ververs op achtergrond" Wifi aan moet zetten en niet Wifi en mobiele data en dat je bij mobiel netwerk als je naar beneden scrollt "wifi assistentie" uit moet zetten. Javon had duidelijk veel kennis hierover én begrip en empathie voor mijn verwarring en maakte mij op een hele goeie rustige manier bewust van het belang van deze instellingen en hoe onbedoeld onbedachtzaam men daar over kan zijn. Dus bij deze mijn complimenten aan hem. Elke Simyo klant die hem aan de lijn gaat krijgen zal met een goed gevoel het gesprek uit gaan, dat weet ik zeker. Ik hoop dat Simyo aan de hand van mijn naam en e-mail dit laatste contact kan vinden zodat ze Javon kunnen laten weten dat hij heel goed werk voor ze doet.
Ik zit al best lang bij Simyo en ben hier eigenlijk altijd tevreden over geweest.
Vanmiddag zat ik met een aantal vrienden heerlijk in de kroeg met wat hapjes en drankjes er bij en toen kregen we het toevallig over onze telecomproviders.
Het verbaasde mij hoeveel geld zij allemaal wel niet per maand moeten betalen voor hun aanbieder en zij verbaasden zich er weer over hoe weinig ik maar betaal per maand.
We hebben het er een tijdje over gehad waar dit aan zou kunnen liggen en of dat dan ook merkbaar is in kwaliteit, maar naar mijn weten is dat niet het geval.
In ieder geval één vriend van mij is al overtuigd en wil binnenkort ook de overstap maken naar Simyo en een aantal anderen twijfelen hier ook over.
Maar ik vind het wel bijzonder dat je voor hetzelfde waar zoveel verschillende prijzen kun vragen, dan ben ik wel blij dat ik de meest gunstige prijs van allemaal had.
Simyo had het goedkoopste sim only abonnement wat ik kon vinden. Natuurlijk in combinatie met de hoeveelheid data en belminuten. Tot nu toe ben ik erg tevreden met Simyo. Goede klantenservice en een goed bereik. Ze maken ook gebruik van het netwerk van KPN, maar ze zijn wel goedkoper dan KPN. Een win win situatie voor de klant.
Ik ben pasgeleden overgestapt van Vodafone naar Simyo. Een telefoon had ik al, dus ik hoefde alleen een sim only abonnement af te sluiten. Het bespaart mij toch bijna een tientje per maand. Ik heb totaal niet het idee dat ik er op achteruit ben gegaan. Het is eigenlijk precies hetzelfde voor mijn gevoel. Alleen de prijs is achteruit gegaan. Voor mij was het de overstap meer dan waard. Heel blij mee dat ik gewoon de stap heb gezet.
De eerste 4 maanden waren prima. Maar daarna begon ik op steeds meer plekken geen bereik/internet te hebben. Zelfs niet in grote steden. En toen kon ik niet meer appen en bellen tegelijk. Dit zorgde voor veel problemen als ik iets tegelijk moest opzoeken. Heb alles al geprobeerd, nieuwe simkaart, andere mobiel etc. Simyo weet geen oplossingen en ik moet de resterende 5 maanden betalen voor gebrekkige sim only. Eens en nooit meer Simyo.
Ik heb geprofiteerd van de tijdelijke aanbieding van Simyo. Zo krijg ik korting op mijn bundel en Simyo is al niet duur, dus het scheelt best wat. Overstappen ging heel simpel, want Simyo regelt eigenlijk alles voor je. Het is ook mogelijk om elke maand je bundels aan te passen en die flexibiliteit zocht ik wel in een telecomprovider. Soms gebruik je meer en soms gebruik je minder. Daarom ben ik heel blij met Simyo.
Ik ben inmiddels alweer jaren klant bij Simyo en nog steeds tevreden. Simyo heeft hele goede sim only abonnementen. Erg scherp geprijsd en je krijgt doorgaans veel data bij je abonnement. Het fijne aan Simyo sim only is dat al je bundels maandelijks gratis aanpasbaar zijn. Je kunt bijvoorbeeld de ene maand dus wat meer data afnemen en de andere maand minder. Dat maakt Simyo erg flexibel en dat is erg fijn. Je betaald dus nooit teveel als je je bundels een beetje goed aanpast. Simyo staat niet voor niets erg goed aangeschreven bij de Consumentenbond. Dat verwacht je misschien niet, omdat Simyo niet de bekendheid heeft zoals een KPN en Vodafone, maar het is echt wel goed. Bij Simyo zit je gewoon goed.
klanten krijgen signaal via KPN dus je hebt overal wel een goed bereik en snel internet. ik gebruik het nu 2 maanden en betaal letterlijk € 9,00 per maand voor 1GB aan internet en 200 belminuten. dat is voor mij meer dan genoeg want vaak heb ik wel wifi thuis of op school. had het geluk dat de aansluitkosten gratis waren want ze hebben een winterdeal stond op de website. heb wel een 1 jaar abonnement genomen hiervoor, anders moet ik eenmalig iets betalen maar had hiervoor kpn (veel duurder) dus wist dat het wel goed was. nu erg blij met mijn abonnement.
Dit zijn de beste telecomproviders van november 2025.
Er zijn 35 reviews geschreven over Simyo op Reviews.nl. Met een 3.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.