Ik zit al een jaartje bij Simpel en ik heb eigenlijk helemaal geen klachten gehad. Daarom verdienen ze ook wel deze review. Ik was overgestapt naar Simpel om wat kosten te besparen. Ik heb een dataplafond en mijn internet is altijd snel. Volgens mij zit het op het netwerk van Odido maar dat weet ik niet zeker. Heb nooit extra hoeven te betalen, dus alles is prima.
Mijn moeder is 28 juni 2024 overleden . Meteen ook deze dag het abbonement bij simpel opgezegd .
Was niet makkelijk , je krijgt een persoon aan de lijn die doodleuk zegt dat ze een overlijdens akte nodig heeft . Ik heb verteld dat mijn moeder nog maar net is overleden en deze akte nog voorlopig niet beschikbaar is . Na verschillende telefoontjes is het opzeggen toch gelukt .
De volgende maanden toch weer gewoon een factuur , weee=r bellen , weer geen begrip .
Nu 17 okt 2024 weer een factuur van €15,- met € 0,50 colance ????
Als ik kijk in simpel is het nummer niet meer actief en zijn de gegevens niet meer aanpasbaar omdat dit contrakt niet meer actief is .
Belachelijk dat men zo omgaat met mensen en hun verdriet .
Bellen is een vorm van comunicatie , toch ? nu bij simpel zijn zoals genoemd in hun naam alleen maar simpele mensen werkzaam die van comunuceren nooit hebben gehoord.
telefoonnummer is door een technische fout bij Simpel niet bereikbaar voor mensen die bellen met een andere provider.
we wachten nu al zeker 5 weken op de technische dienst die terug zal bellen.
tussendoor regelmatig de klantenservice gebeld waar steeds opnieuw gezegd wordt dat we binnen 5 dagen teruggebeld worden. we kunnen steeds weer het zelfde verhaal doen worden continu in de wacht gezet en komen geen stap verder. klantenservice kan ons niet direct doorzetten met de technische dienst een manager krijgen we niet te spreken. Simpel levert niet de juiste dienst, maar we kunnen ons abonnement ook niet opzeggen. kortom onze zoon is voor ons als ouders al weken niet telefonisch bereikbaar en we kunnen niets doen
Wij hadden 3 abonnementen lopen bij Simpel. Ineens krijgen we €50 extra aan kosten in rekening gebracht omdat we mb's buiten de bundel hebben verbruikt. Binnen 1 minuut kregen we 2 sms-jes. De eerste om te waarschuwen dat de limiet van de bundel bereikt was en de 2e om te melden dat we er overheen waren, €50 aan kosten hadden verbruikt en internet was geblokkeerd. We hadden niet eens tijd om het eerste sms-je te lezen.
Nu blijkt dat we met alleen het gebruik van een standaard website (dus niets gedownload en niets gestreamd) 2.600mb verbruikt hebben in slechts 12 minuten tijd. Bellen met de klantenservice was zeer onbevredigend. Niet binnen de beloofde tijd reageren op het contactformulier, maar wel even €60 incasseren van je rekening. Ik vind het oplichterspraktijken, Het lijkt dus een goedkoop abonnement, maar pas op voor de onverwachts extra kosten die ze onterecht in rekening brengen.
Inmiddels heb ik begrepen dat veel meer mensen dit is overkomen. Het zijn dus ook nog standaard oplichterspraktijken. Ik heb nu de eerste van de 3 abonnementen beëindigd. Maar krijg ik nog wel een rekening voor de nieuwe periode waarin ik niet eens een abonnement meer heb. Deze wordt na een telefoontje met de klantenservice als het goed is wel gecrediteerd, maar ze doen het toch maar weer onterecht incasseren van je rekening.
Daar komt bij dat er (zoals velen hier al over klagen) ineens een inflatiecorrectie wordt toegepast terwijl je een contract hebt van 2 jaar. Dat heb ik werkelijk nog nergens anders meegemaakt. In de algemene voorwaarden staat dat ze je moeten informeren als er iets wijzigt en dat wanneer deze wijziging niet voordelig is voor de klant, je de mogelijkheid hebt om op te zeggen. Ik ben niet op de hoogte gesteld van de inflatiecorrectie in januari. Ze houden zich dus niet aan hun eigen voorwaarden.
Zodra de andere 2 abonnementen opgezegd kunnen worden, doe ik dat ook. Ik ben helemaal klaar met ze.
Goedenavond,
Ik heb net 2 telefoonabonnementen opgezegd vanwege het beleid op inflatiecorrectie.
De abonnementen die Simpel nu aanbiedt hebben meer mb's voor een lager maandtarief en toch passen ze een inflatiecorrectie toe op bestaande abonnementen.
Ik heb al eerder om deze rede een abonnement stopgezet en toen ook deze vraag neergelegd met een zeer slechte reactie: we mogen het toepassen.......
Simpel was altijd de enige die voor zowel huidige als nieuwe klanten dezelfde tarieven hanteert.
Blijkbaar levert het niet genoeg op en kan de inflatie als graaiflatie toe worden gepast voor bestaande klanten.
Echt een slechte zaak en dat gaat klanten kosten, ik had drie abonnementen lopen en straks geen 1 meer.
Succes met dit beleid, maar begrijp dat ik als trouwe klant die jaren bij jullie gezeten heeft hier best pissig over ben.
Doe er mee wat je wilt maar laat dit een wake up call zijn voordat je hier een abonnement afsluit......
Reeds meer dan 5 jaar trouwe klant van Simpel. Hebben ze de kleine lettertjes veranderd in het contract en een inflatiecorrectie ingevoerd zonder de klant te informeren, waardoor er geen keuze mogelijkheid is ontstaan. Het is niet te begrijpen dat een bedrijf zo omgaat met trouwe klanten. De reclame van Simpel klopt niet. Als je een contract aangaat voor een x bedrag voor 2 jaar kun je deze niet tussentijds veranderen. Dat doen energie maatschappijen ook niet.
Ze kunnen niet zomaar je contract wijzigen zonder jouw toezegging hierin. Of je contract was verlopen, dan zou het kunnen.
Bij het aangaan van het nieuwe contract hebben ze de kleine lettertjes aangepast zonder mij hierover te informeren. Als ik niet voor een nieuw contract was gegaan, maandelijks opzegbaar, dan had ik (waarschijnlijk) niet te maken gekregen met een inflatiecorrectie. Ook wanneer ik dadelijk weer een nieuw contract afsluit volgens de reclame op tv dan betaal ik weer het eerder vaste bedrag wat ik altijd betaalde. Hoe iets Simpels het vertrouwen aantast van de klant. Het gaat niet over het bedrag, het gaat over de slinkse manier waarop je een klant hiermee confronteert. En een bedrijf dient zich niet te verstoppen achter, Stja dan had je de kleine lettertjes maar dienen te lezen. Teleurgesteld in Simpel.
Ze hebben ten eerste een maand te vroeg afgeschreven terwijl einde abonnement aangehouden moest worden. Nu ben ik 2 weken in het abonnement afgesloten voor 3,50 sim only en zeggen ze dat ik 40 euro moet betalen. Dat terwijl ik amper gebeld en smst heb. Ik zou over de data bundel heen zijn.
Wat een oplichting zeg. Als je apps en YouTube open hebt gaat hij gewoon door met data verbruik. Hij geeft ook niet aan wanneer je plafond bereikt is.
Je krijgt een sms als je bijna bij de 50 euro bent. Nu lees ik allerlei vreselijke verhalen ook nog notabene op hun eigen platform. Hier staan maar een paar reviews.
Heel simpel waarom ik bij Simpel zit en dat is dat ze de beste prijs hebben. Ik betaal € 3,50 per maand en daarmee kan ik makkelijk de maand doorkomen. 500 MB data is voor mij meer dan genoeg. Ik app alleen en verder kijk ik soms op social media. Ook met 50 belminuten en 500 smsjes red ik het makkelijk. Alles gaat tegenwoordig toch via WhatsApp. De eenmalige kosten waren wel aan de hoge kant. € 20 als ik mij het goed kan herinneren. Dat is dan weer best veel als je het vergelijkt met andere bedrijven. Ik ben er gewoon heel tevreden mee en ik zie mijzelf niet overstappen de komende tijd.
Ik heb mijn Sim Only abonnement zojuist verlengt bij Simpel. Inmiddels zit ik al 2 jaar bij Simpel en ik ben erg tevreden met wat hun bieden. Dubbele data, genoeg belminuten/smsjes en dat voor een hele goede prijs. Ik kan geen goedkopere vinden. Je merkt niet dat het een budget provider is, want de kwaliteit is gewoon uitstekend. Ik heb nagenoeg overal goed bereik en nooit problemen ondervonden. Daarom ben ik heel tevreden met Simpel en zal ik nog lang klant blijven bij Simpel.
Vroeger al klant geweest en eigenlijk altijd tevreden geweest. Recent weer een abonnement afgesloten. Alleen nu gaat het in de eerst maand al mis.
Was ervan op de hoogte dat ik niet veel MB's meer had en daar krijg je ook een sms van. Aangezien ik nog wat belangrijke zaken moest regelen ben ik secuur met het laatste beetje MB's omgegaan door elke keer in de app mijn huidige verbruik te checken.
Dit leek allemaal dik in orde! Ik kon de app refreshen en alles werkte. Tot ik ineens een e-mail kreeg...
Hierin stond dat mijn simkaart geblokkeerd was omdat ik inmiddels 50 euro extra verbruikt zou hebben. Dit terwijl ik met regelmaat gecheckt had hoeveel data ik nog had. Elke keer stond er netjes “bijgewerkt” met de juiste tijd. Dus je gaat er van uit dat het klopt.
In de algemene voorwaarden van Simpel staat dat ze aangesloten zijn bij Transpiratie Mobiel Datagebruik waar vervolgens weer instaat dat de consument tussentijd inzagen zou moeten hebben in het datagebruik.
Nadat ik dit aangekaart had, kreeg ik als antwoord dat ik het pas kan inzien nadat een sessie is afgesloten? Heb dit nooit eerder voorbij zien komen en ben hier ook nooit van op de hoogte gesteld. En omdat hun systeem op die manier met zogenoemde sessies werkt wat ik zelf niet wist kan ik nu extra gaan betalen.
Had graag een uitleg heldere gehoord over hoe hun systeem updates verwerkt zodat ik hier in de toekomst rekening mee kan houden. En had deze extra kosten graag eenmalig kwijtgescholden gezien voor de verwarring. Maar die denkwijze was eenzijdig. Daarnaast nog nooit zo ontzettend onvriendelijk en kortaf te woord gestaan. Paar woorden waren eigenlijk nog teveel moeite.
Ik zag vaak de reclame van Simpel voorbij komen op tv. Nadat ik hun reclame tientallen keren had gezien, toch maar eens op hun site gekeken. Het viel mij gelijk op dat ze wel erg goedkoop waren. Ik zat daarvoor bij KPN en Sim Only van Simpel werd wel aantrekkelijk. Toch maar de knoop doorgehakt en overgestapt naar Sim Only van Simpel. Tot de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van gehad. Daarom kan ik mensen ook aanraden om over te stappen naar Simpel. Ik gebruik zelf 4G van Simpel, maar ik weet niet of je ook 5G bij Simpel kan krijgen. Niet dat het voor mij uitmaakt, want mijn telefoon ondersteund geen 5G.
Ik heb de commercials van Simpel vaak voorbij zien komen op tv, maar nooit gedacht dat ik zelf Simpel Sim Only zou nemen. Op een dag was ik telecom prijzen aan het vergelijken en zag dat het bij Simpel een stuk goedkoper kon, dan bij mijn toenmalige telecom provider. Ik gebruik mijn telefoon alleen om heel soms te bellen en Whatsapp. Hierdoor heb ik maar weinig belminuten en data nodig. Bij Simpel kon ik gewoon een Sim Only abonnement van slechts € 2,50 per maand nemen. Hiervoor krijg ik 250 MB data, 50 belminuten en 500 SMS'jes. Geen slechte deal als je het mij vraagt. Ik blijf maandelijks ruim binnen deze grenzen. Misschien moeilijk voor te stellen voor de jeugd van tegenwoordig, maar ik heb echt niet zoveel nodig.
Dit Sim Only-abonnement heb ik meteen genomen. Het was heel snel geregeld en ik heb er niks over te klagen. Simpel maakt gebruik van het T-Mobile netwerk met landelijke 4G-dekking. T-Mobile staat niet perse bekend om zijn goede netwerk in vergelijking met KPN of Vodafone, maar ik moet zeggen dat het de laatste jaren een stuk beter is geworden. Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn bereikbaarheid. Via de Simpel app kun je alles regelen, dit heb ik van de klantenservice gehoord, maar hier ben ik nog niet aan toegekomen. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dit best ingewikkeld vind. Het liefst bel ik gewoon met de klantenservice om bepaalde zaken te regelen. Nummerbehoud was ook geen probleem. Alles werd voor mij geregeld en ik hoefde eigenlijk niks zelf te doen. Heel goed geregeld van Simpel. Voor een goedkoop Sim Only abonnement kun je dus heel goed terecht bij Simpel.
Een grote oplichtersbende is dat hele simpel. Als je een vraag stel dan word je als een kleuter behandeld en dan word je nog opgelicht ook Kosten bovenop kosten rekenen ze. En geen bericht sturen als je 100% van je bundel heb bereikt. Zo'n spijt dat ik ooit klant ben geworden. Ik wil van dat rot contract af! Echt mensen trap niet in die te mooi om waar te zijn acties maar ga bij een betrouwbare provider en niet bij deze dievenbende.
Waardeloze klantenservice met onbekwame en asociale medewerkers. Ze luisteren totaal niet naar de klant en doen weinig tot geen moeite om problemen op te lossen. Als ze het te moeilijk wordt, verbreken ze de verbinding. Ze weerspreken elkaar, durven glashard te liegen of te ontkennen dat er dingen eerder gezegd zijn, ook al is het gesprek opgenomen.
Alle positieve dingen die je kunt vinden over Simpel zijn waar, helaas is dit vaak niet het geval bij andere aanbieders. Dus dat dit hier wel zo is, is een heel groot voordeel. Dus het goedkope bellen + sms’en + internetten en dan dat allemaal voor een hele goede en lage prijs.
Hele goede aanbieder dit, met leuke en behulpzame mensen als je een vraag hebt. Snelle klantenservice en je wordt altijd goed geholpen. Niemand die onwaarheden verteld, ik zou niet beter kijken wensen. Heel blij mee.
Ik zit voor mijn telefoon bij Simpel en ik blijf er bij dat dit een van mijn beste beslissingen in tijden is geweest.
Het werkt super en het kost niet veel, de perfecte combinatie als je het mij zou vragen.
Ik zou het iedereen aan kunnen raden, dat is iets wat absoluut zeker is.
Ben ik de enige of zijn er meer mensen die er ook altijd zo’n hekel aan hebben om over te stappen naar een andere maatschappij?
Ik vind dat altijd zo’n gedoe, dat ik vaak zoiets heb van laat maar. En dat terwijl het wel vaak veel in de kosten bespaart.
Bij Simpel heb ik er voor gekozen om toch door te zetten, dit zou mij zoveel besparen dat ik het niet kon laten liggen.
En toen bleek het overstappen ook nog eens super makkelijk te gaan! Ik wou dat dit bij andere dingen ook zo snel en makkelijk zou gaan.
Groot pluspunt aan simpel dus.
Dit is toch niet normaal?! altijd meer dan genoeg gehad aan 5 gb internet. Nu heb ik ineens binnen 3 dagen al mijn tegoed op en ben ik zelfs al 25 euro over mijn bundel heen gegaan. Mijn internetgebruik is niet anders geworden! Het kan niet zo zijn dat ik binnen 1 dag ruim 3500 mb heb verbruikt terwijl ik hetzelfde doe als anders. Nou simpel leg me dat maar eens uit, ik denk dat jullie er iets mee gedaan hebben, dat kan niet anders! Het internet staat vol met dit soort klachten, doen jullie dit expres ofzo? Bel je de klantenservice en zij durven ook nog te zeggen dat het door mijzelf komt, lekker dan! Ik hoop dat jullie dit op een nette manier op kunnen lossen, anders voor mij zeker geen simpel meer! Zeer slechte service.
Al weken lang slechte verbinding.. hoop gekraak en geruis. Gewoonweg niet verstaanbaar. Bij de klantenservice drongen ze erop aan dat ik telefoonnummers door zou geven van andere mensen (heeft hier totaal niks mee te maken) vervolgens zou het liggen aan de merken van de telefoons, zo kan ik ook wel dingen verzinnen. Ik moet er wel voor betalen dus zou ook fijn zijn als je ook normaal kan bellen. Niet alleen ik heb er last van maar meerdere met mij in de buurt. Vervolgens krijg je te horen dat dit niet kan als je overal niet kan bellen, wat toch echt wel het probleem is. In het begin nooit problemen gehad dus waar dit nu weer vandaan komt🤷♀️, maar zou fijn zijn als er ook daadwerkelijk eens een oplossing zou komen anders stap ik toch mooi over. Weggegooid geld dit!
Ik heb al ruim 2 jaar een abo voor mijn dochter, was zeer tevreden.
Maar nu ben ik echt zeer verbaasd.
Mijn dochter was bijna door haar bundel heen en had nog enkele dagen te gaan. Omdat ze op Terschelling zit en daar slecht internet heeft, heb ik extra MB's bijgekocht, zodat ik contact met haar kan houden. Ik heb 1 GB bijgekocht en krijg een melding dat dat maar 2 dagen geldig is omdat ze dan weer een nieuwe bundel krijgt. Maareh... Dit is extra, hoezo dan ook vervallen?
Ik heb zelf een andere provider en alles wat ik extra koop, blijft onbeperkt geldig en vervalt niet zoals mijn bundel iedere maand, wanneer ik een andere bundel krijg.
Als ik dit geweten had, dan had ik niet zoveel extra erbij gekocht. Belachelijk dat als je iets extra's koopt het dan maar 2 dagen geldig is.
Gelukkig zijn we al ruim over de 2 jaar van het abonnement heen en kunnen we overstappen.
Ik ben vanaf mei 2017 klant bij Simpel Nog altijd uitermate tevreden.
Ik let altijd even op wanneer ik een reclame zie op televisie voor mobiele providers of ze een betere deal hebben dan wat ik nu heb bij Simpel , en dit is nooit het geval.
Ik betaal bij Simpel 20 euro p.m. voor alles onbeperkt. Het internet is snel genoeg om YouTube filmpjes binnen 2 sec. +- te starten, even snel als op mijn pc ongeveer. Ik verbruik ongeveer 6 tot 10 GB per maand, wat behoorlijk veel is. Daarnaast maandelijks opzegbaar dus er is geen risico.
De klantenservice van Simpel is super goed en reageert super snel (als ik 's avonds een vraag stel via de mail heb ik tot noch toe dezelfde avond altijd al antwoord gekregen) Ik heb echt het gevoel dat de klant voorop staat bij Simpel
Min ouders en mijn broer zitten ook al bijna een jaar bij Simpel , zij zijn ook erg tevreden.
Er is dus gewoon een sim-only abonnement voor 2,50 euro per maand bij Simpel?!
Ik kwam dit toevallig tegen omdat ik reviews aan het lezen was en werd nieuwsgierig. Zodra mijn huidige abonnement is afgelopen zal ik dit zeker gaan doen. Ik bel amper en internet op de telefoon doe ik 9 van de 10 keer via WIFI.
Als je een abonnement hebt bij Simpel, dan weet je zeker dat je altijd lekker simpel en goedkoop kunt bellen. En wat daar super fijn is, is dat je een heel goed overzicht houdt over wat je al hebt verbruikt die maand. Zo ga je nooit over je tegoed heen, als je dit een beetje in de gaten houdt ten minste. Toen ik hier naar ben overgestapt mocht ik gewoon mijn eigen ‘oude’ nummer behouden hier was ik wel heel erg blij mee.
Ik dacht eerder altijd dat je overal nummerbehoud had met het afsluiten van een nieuw abonnement of bij het aanschaffen van een nieuw toestel, dit bleek bij mijn vorige provider echter niet het geval te zijn. Dat vond ik een hele tegenvaller en toen ben ik ook direct op zoek gegaan naar een provider die dit wel doet en zo kwam ik bij Simpel uit. Nummerbehoud is voor mij iets heel belangrijks, ik wil gewoon bereikbaar zijn voor iedereen en dat het niet zo is dat ik alle mensen bij langs moet om door te geven dat ik een nieuw nummer heb, om nog maar te zwijgen over de huisarts/tandarts/kapper/verzekering en noem maar op. Zo blijf je bezig en dan nog weet ik zeker dat je altijd wel een aantal vergeet. Dus top van jullie Simpel, dat jullie wel aan nummerbehoud doen!
Ik heb een maand abonnement bij Simpel afgesloten, gewoon omdat deze lekker goedkoop was.
Ze bieden geen telefoon aan bij je abonnement zoals veel dure providers wel doen, maar dat vind ik niet erg want ik heb nog een prima telefoon die het nog goed doet.
En dat ze geen winkel hebben waar je naar toe kunt vind ik ook geen probleem, want als ik een vraag heb doe ik dit toch altijd via de online chat.
Simpel kost niet veel, maar dat komt omdat ze geen toestellen aanbieden bij hun abonnementen. Dit vind ik vervelend en prima tegelijk, want ik heb niet ieder jaar of iedere twee jaar een nieuw toestel nodig dus wat dat betreft vind ik het prima. Maar aan de andere kant heb ik er wel eens in de zoveel tijd één nodig dus het zou wel fijn zijn als die mogelijkheid er wel zou zijn. Maar dat je dan de keus hebt bijvoorbeeld.
Mijn vriendin en ik hebben allebei ons mobiele abonnement bij Simpel afgesloten en hier zijn we best tevreden over. Alle punten die in hun beschrijving hier boven staan zijn, waar, vooral het supersnelle mobiele internet vind ik heel belangrijk. Ik heb er altijd een hekel aan als mijn telefoon niet wil laden als ik iets op zoek op het internet. Het bellen had er van mij dan weer niet perse op die manier bij gehoeven, want wie belt er tegenwoordig nou nog. Als ik één keer per maand een keer bel, dan is het veel. En dat is dan meestal om een afspraak bij de kapper ofzo te maken, niet eens met familieleden of wat dan ook.
Heb met mijn stomme kop het abbonement verlegnd voor 2 jaar, nadat ik vorige periode alleen maar gezeik had, waaronder onterechte incasso's e.d.
Nu worden ze steeds ontolleranter, als je een maand je premie vergeet te betalen sluiten ze je abbonoment af binnen 5 dagen? Wat is dat voor onzin. Het is altijd al een onvriendelijk en geldbeluste provider geweest, maar ik ben er helemaal klaar mee en hoop dat het bedrijf de grond in zakt. (Is Simpel zich niet bewust dat je je geld toch wel krijgt als je al 4 jaar klant bent? Wat een idioot bedrijf)
Vrolijk nieuwjaar.
Dit zijn de beste telecomproviders van december 2024.
Er zijn 24 reviews geschreven over Simpel op Reviews.nl. Met een 2.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.