L

5.0Mbps

Ze bieden 5.0 Mbps aan. Is dat een foutje in de tekst of belazeren ze echt hun klanten met deze lage snelheid.
Elke provider geeft MBps. Verschil zit in de hoofdletter B.

Het daadwerkelijke verschil tussen de twee eenheden is de factor 8, oftewel:

1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb).

Als je wilt weten hoeveel MB’s je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20 Mbps dan houdt dit in dat je 20/8 = 2,5 MBps kunt downloaden.

Leo 13 mei 2021
S

Dit mag NIET vermeld worden als onbeperkt internet want dat is het niet. Het is 4 gb per dag. Ga je daar overheen, wat met werken en streamen al gauw gebeurd, dan is het exensief verbruik. Even serieus uit welk tijdperk is dit. Mij niet meer bellen voor deze onzin. Dit is werk voor de onbudsman, pure oplichterij

Sandra 18 jun 2021
R

Budget Mobiel onbetrouwbaar

Men levert niet wat men belooft n.l. onbeperkt internet. Twee jaar lang was mijn dataverbruik praktisch nihil. In mijn vakantie keek ik enkele malen TV op mijn iphone en prompt werd mijn abonnement aangepast en verlaagd naar een onwerkbare 0.45 Mbits/seconde. Een vanzelfsprekend negatieve review op hun site werd niet geplaatst wegens de onvoldoende die ik gaf. Dus ze passen ook nog censuur toe. Budget Mobiel is beslist geen aanrader.

Rijk 9 mei 2021
B

Hoe weet je dat het een 0.45 Mbit/seconde was als ik vragen mag? Budget mobiel hanteert een maximale snelheid van 5.0 Mbit/seconde staat op de site en zo heb ik het ook wel ervaren. Waarschijnlijk had je gewoon een slecht signaal, dat verklaart waarom je weinig Mbit download had.
Voor mij werkt het prima maar bij teveel HD films streamen gaat het wel haperen. Overigens is dat op vrijwel iedere 4G verbinding geen uitgemaakte zaak dat het daar wel makkelijk kan.
Iedere telecomprovider heeft in kleine lettertjes in de voorwaarden opgenomen dat je een x aantal GB per dag mag gebruiken. Dit om overbelasting van de servers te voorkomen.

Ps. reviews moet je altijd plaatsen op een onafhankelijke site inderdaad. Ik zou ook geen negatieve reviews van mijn bedrijf tonen. :-D

Bertus Jan 9 mei 2021
L

Het daadwerkelijke verschil tussen de twee eenheden is de factor 8, oftewel:

1 megabyte (MB) = 8 megabit (Mb).

Als je wilt weten hoeveel MB’s je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20 Mbps dan houdt dit in dat je 20/8 = 2,5 MBps kunt downloaden.
Dus hier belazeren ze toch echt de klant

Leo 13 mei 2021
R

Snelheid meten is niet zo moeilijk. Daarvoor bestaan verschillende tools of je doet het in je browser met Ziggo Speedtest. Morgen ben ik overgestapt naar Vodafone. Een combi-abonnement met mijn vrouw leverde veel voordeel op en een internet-tegoed van 200GB per maand voor 20 euro pp.

Rijk 13 mei 2021
J

Budget mobiel geen JBL speaker ontvangen

Ik heb een abonnement aangeschaft van budget mobiel. Mijn vriend had gezegd dat het goed werkte omdat je dan gebruik mag maken van KPN internet onder de naam van budget mobiel. Dit dus maar aangeschaft voor 15 euro per maand en een 2 jarig abonnement waardoor ik een JBL clip speaker gratis thuis gestuurd zou krijgen. Na 2 weken te hebben gewacht op de speaker, waarbij ik mijn nieuwe simkaart al in de brievenbus had gekregen en zelfs al gebruik maakte van mijn nieuwe abonnement, had ik nog steeds mijn speaker niet ontvangen. Naar budget mobiel gemaild en ze gaven als reactie dat ik nog even moest wachten omdat ze wat last hadden van leveringsproblemen. 3 dagen daarna had ik het alsnog ontvangen dus wel goed opgelost al vind ik wel dat het op de site had mogen staan dat de speakers vertraging hebben opgelopen. Het bellen, smsen en internetten werkt wel goed op de telefoon dus ben daar wel erg blij mee. Alsnog 4 sterren voor de goede prijs/kwaliteitsverhouding en dat ze het hebben opgelost.

Janice 6 mei 2021
Reageer
K

Vodafone vs Budget Mobiel

Heel veel spijt van dat ik bij Vodafone ben weg gegaan. Als je het mobiel internet alleen wil gebruiken voor email of appen dan werkt het prima maar verwacht niet dat je soepel een filmpje op YouTube kunt kijken of een videogesprek kunt doen want 8 van de 10 keer lukt dat gewoon niet.
Mijn tip betaal iets meer voor een abonnement bij Vodafone of bij KPN zelf want Budget Mobiel is echt waardeloos als je gewoon degelijk mobiel internet wilt hebben!

Karel 23 apr 2021
K

Wel grappig aangezien ik juist nooit last heb gehad van internetproblemen of haperingen. Kon zonder enige hapering gewoon YouTube filmpjes bekijken, Whatsappen, e-mailen, Facebook... Eigenlijk alles waar ik een telefoon voor gebruik werkte snel. Het is wel zo dat Budget mobiel je internetsnelheid beperkt. Maar ik denk dat je wel heel veel moet streamen of HD films kijken als je daar echt last van zal krijgen.

Daarnaast vind ik de prijs heel vriendelijk als je ook nog bekijkt dat je gebruik maakt van het goede KPN netwerk.

Kolonel Bas 23 apr 2021
K

De hoeveelheid streamen(ik gebruik geen 4GB per dag) of het bekijken van HD films is in deze niet relevant het heeft te maken met de geknepen up en down snelheid wat het probleem is. De dagelijkse dingen zoals facebook/mail/watsapp etc dat gaat vaak goed en daar is dit abonnement tot zover prima voor maar merk elke keer weer dat als ik een serie kijk op netflix of een ander platform het om de zoveel tijd gewoon volledig blijft hangen.
Ik heb hier bij vodafone nooit geen enkel probleem mee gehad.
Ik steek mijn hand in eigen boezem want ik ben zelf overgestapt en achteraf denk ik dan ook het is eigenlijk ook te mooi om onbeperkt internet te hebben op het kpn netwerk voor bijna de helft van de prijs van wat het bij kpn kost 😄.
Het zou alleen wel wat duidelijker aangegeven mogen worden bij budget naar mijn mening. Maarja van fouten leert men zeg ik maar.

Karel 23 apr 2021
J

heel erg Tevreden

had voorheen t-mobile prepaid betaalde voor 300 mb 5 euro en 5 euro voor het bellen. internet ben je zo doorheen en bellen duur en nu ben ik sinds december bij Budget mobiel ik moet zeggen dat ik tevreden ben. thuis via de wifi buitenshuis via de budgetmobiel basis onbeperkt bellen en smsen en 7GB internet. Een aanrader waarom sneller internet is nergens voor nodig. Als je maar bereikbaar bent. Budget Mobiel krijgt van mij 5 sterren top!!

J.K.P 22 apr 2021
F

Tot nu toe erg tevreden over Budget, heel goedkoop en overstap ging heel soepel. Ik heb ook energie van hen, dus daarom is het echt een hele goedkope optie. voor 15 euro onbeperkt bellen en internet. Ik hoef nu nooit meer op te letten of ik buiten bundel ben of niet, Netwerk van KPN, dus dat werkt goed natuurlijk, beter dan T-mobile netwerk wat ik hiervoor had.

Florien 15 jun 2021
J

Zeer traag internet

Ontzettend traag internet!

Heb een mobiel onbeperkt internet abonnement dat gebruik maakt van het KPN netwerk maar let op!! de internetsnelheid is bij budget enorm geknepen waardoor bijvoorbeeld een pagina laden erg lang kan duren en een filmje kijken soms helemaal niet lukt. Achteraf gezien ook wel logisch aangezien de prijs maar vind wel dat ze dit wat duidelijker mogen vermelden bij de vele advertenties. Enorm spijt van dat ik het gedaan heb bij budget, had liever voor wat meer geld een onbeperkt abonnement bij kpn zelf afgesloten waarbij ik wel de volledige up en download snelheid krijg. Gevalletje eigen schuld dikke bult.

Jan-Willem 21 apr 2021
L

Vind je de snelheid echt zo traag? Ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd. Ik heb zelf ook budget mobiel maar geen klachten over de snelheid. Tuurlijk is het niet het allersnelste maar daar betaal je ook naar. Liever een goedkoper abonnement dan hogere snelheden waar je toch niks van merkt bij normaal gebruik. Maar zo heeft ieder zijn voorkeuren.

Leon 2 mei 2021
A

Misleidend

Dacht stap over van mijn Tele 2 abon naar Buget mobiel. Effe goed de voorwaarden lezen. Onbeperkt data, klinkt goed. 5mb down en 1 m’n up. Whaaaa dat is toch een lachertje en niet meer van deze tijd, en Max 4GB PER DAG. Laat je niet foppen. Dit is gewoon een misleidende advertentie. Ga jullie schamen zeg bah 😩

AB 18 apr 2021
S

'niet meer van deze tijd' is een mening Ab. Doordat ze de internetsnelheid en hoeveelheid per dag beperken, kunnen ze een relatief goede prijs aan de klant presenteren. Overigens is 4GB per dag heel veel en van de internetsnelheidsbeperking merk ik persoonlijk nooit wat. Als je een goedkope internetprovider wilt met veel GB's data per maand, dan is Budget Mobiel prima. Als je de hele dag films gaat streamen is het wat minder, natuurlijk. Geen enkele internetprovider zal dat overigens leuk vinden.

Stefan 18 apr 2021
J

Begin er niet aan(onbeperkt internet)!
Tijdens het luisteren van bijvoorbeeld mijn spotify playlist blijft het meer haperen dan dat ik rustig muziek kan luisteren of hij pakt het helemaal niet....vaak moet ik dan eerst mijn telefoon weer uit en aanzetten en dan gaat het weer eventjes goed(gemiddeld om de 20 minuten)
Heb bij mijn abonnement gratis happy plugs gekregen maar op deze manier heb ik er helemaal niks aan. Denk goed na voordat je aan budget mobiel begint.

Jonathan 23 apr 2021
M

BudgetMobiel is absoluut geen aanrader. Ik heb dit abonnement 4 maanden gehad en het is echt super traag. Ik had voor alles onbeperkt gekozen maar met dit trage netwerk en gedoe met sms heb je er eigenlijk niks aan. Daarom ben ik weer terug bij mijn oude provider. Je kunt beter een klein beetje meer betalen per maand dan deze rotzooi. Het internet is niet te doen, zo traag. Wees slim en kijk verder.

Een simpele instagram story afspelen is al niet te doen met dit internet.

Mike 25 mei 2021
T

Goede prijs en kwaliteit verhouding

Sinds jan. 2021 ben ik van kpn zakelijk naar budget mobiel overgestapt. Het scheelt mij €50 ! per maand en het werkt exact hetzelfde als bij kpn qua snelheid. Ik kom hier ook niet eens boven de bundel uit. Mijn zoon is inmiddels ook overgestapt en we zijn beide zeer content. Hij bespaart €10 per maand. En dat nu voor €10 p/mnd ieder. Hierbij betaalden we ook geen aansluitkosten en de eerste maand was ook nog gratis. Beide hebben we ook nog oortjes ontvangen van mooie kwaliteit. Mijn partner volgt ook spoedig. We overwegen nu ook tv en internet bij budget af te sluiten. Nu nog kpn voor ruim €100 per maand. Het loont zich en wij zijn erg tevreden klanten tot nu toe.

Tanja 6 apr 2021
Reageer
g

niet intrappen het is niet onbeperkt

Het businessmodel van dit bedrijf is er op gericht om mensen zoveel mogelijk data bij te laten kopen. Er wordt verwezen naar hun fair users policy. Mensen worden misleid het is absoluut niet onbeperkt. Het wordt tijd voor een fair klantbeleid. Want de snelheid wordt 30 jaar terug gedraaid naar de tijd dat de pc nog op ms dos liep totaal onbruikbaar.

gekke henkie 5 apr 2021
R

Ik ben afgesloten wegens administratieve redenen terwijl elke maand gewoon netjes van mijn rekening gehaald word. Slecht bereikbaar via mail alleen. En week lang al afgesloten vorige jaar ook al 5 keer zeer slecht je betaald en word afgesloten ik ga hier weg afschuwelijk hoe ze mensen behandelen. En zelf hebben ze ook geen idee maar aansluiten ho maar.

Radovan 26 mei 2021
D

Wauw echt geweldig ik gebruik budget mobiel nu voor 6 maanden en ik moet zeggen, wat een kut telefoon provider. Ik betaal 20 euro voor inlichten maar na 20 gb per maand is het klaar dan krijg je 0.45 mbps ongelooflijk en dan claimen ze dat het unlimited is. Het is dat ik nog niet genoeg geld heb voor mijn nieuwe telefoon maar anders was ik allang weg geweest. Ik raad deze provider zekers niet aan alsjeblieft wie dit ook leest TRAP ER NIET IN!!!!!

Dylan 3 jul 2021
R

Goed geholpen door budget

Ik ben goed geholpen door budget mobiel. Ik was overgestapt naar budget en dacht dat alles klaar was. Toen ik de simkaart in mijn telefoon had gedaan kom ik geen verbinding maken met het budget mobiel netwerk (kpn). Meerdere malen de telefoon opnieuw gestart waarna ik de klantenservice een chatbericht had gestuurd. Na het te hebben uitgelegd wist de persoon waar het om ging en waar de fout lag. Bleek dus dat mijn simkaart niet door budget was geactiveerd. Eenmaal enkele cijfertjes opgegeven en het was gefixt. Dit kon 24 uur duren maar na een klein tijdje deed die het al. Alles werkt nu naar behoren. Bedankt voor de service.

Rene T. 30 mrt 2021
Reageer
H

Mijn ervaring over budget mobiel

Budget mobiel is als een toastje zonder roomkaas. Het is goedkoop maar er mist toch wat. Daarmee doel ik op de matige klantenservice wat budget met zich meebrengt. Al is het een stuk verbeterd ten aanzien van een paar maanden geleden, ze reageren nu vrij snel op de chat maar sommige werknemers zijn simpelweg onbekwaam te noemen. Nogmaals de prijs is geweldig en iedereen die veel internet gebruikt op de telefoon en hiervoor een goedkoop vast tarief zoekt, is bij budget mobiel 100% aan het juiste adres. Zeker als je ook nog energie en tv van budget hebt. Zelf gelukkig weinig problemen gehad en ja wilde toch graag even mijn ervaring delen. Mijn vrouw had namelijk een heel gedoe met de klantenservice, voor mij persoonlijk ging alles soepel en heb geen klachten te melden.

Hansie 29 mrt 2021
Reageer
G

Schandalig slecht

Laat je niet misleiden door de mooie praatjes. Afschrijven lukt ze binnen 1 uur maar op het moment dat je geld terug moet krijgen geven ze geen gehoor. Welliswaar netjes te woord staan via de chat maar al 4 weken krijg je het antwoord: vervelend maar ligt bij hogere hand. Nota bene zelf nagevraagd wat de status was en kreeg ik te horen: we hebben geen bewijs van je. Hadden ze kunnen vragen natuurlijk, eenmaal bewijs gestuurd en na vele beloftes dat het terug gestort zou worden heb ik tot op heden niets ontvangen!
Werkelijk waar schandalig hoe ze daar mensen weg wimpelen.

Kortom aardig als je zaken gaat doen, zodra je er van af stapt laten ze je links liggen en kan je fluiten naar je centen!

Guido 26 mrt 2021
E

Ik wordt al dagen via sms als ook telefonisch gestalkt door budget mobiel.
Of ik nummerbehoud wil!. Ik heb een abonnement bij een andere aanbieder, en begrijp niet waarom op deze agressieve manier ik dagelijks gebeld en gesms't wordt. Alleen dit is al een reden om niet met dit bedrijf in zee te gaan.

Eschuurman 10 apr 2021
N

Zelfs de lage kosten niet waard.

Wat heb ik een enorme spijt dat ik ben overgestapt van provider.

Onbeperkt internet is in de praktijk zeer beperkt. Het internet is tergend traag. Zo traag dat video's constant bufferen. Zelfs zo traag dat bepaalde apps (bijv. Evernote) nauwelijks werken.

Wanneer je over 4 GB aan data gaat knijpen ze je internetconnectie gewoon dicht, waardoor je connectie verliest, maakt niet uit waar je mee bezig bent. Videobellen voor je werk? Jammer, je hebt dikke pech.

Je kunt wel 1 GB extra bundels aanvragen, maar dit werkt ongelooflijk slecht. Je krijgt vaak niet eens door dat je je data voor 80% verbruikt hebt, je kunt niet extra data aanvragen totdat je écht door al je data heen ben (N.B. je verliest je connectie!), je krijgt geen bevestiging dat je aanvraag voor een extra GB geslaagd is, en het aanvragen is geen functionaliteit van je app. Je kunt niet eens zien in je app hoeveel data je nog over hebt. Het contact met de klantenservice levert niks op. Ze doen ook nauwelijks iets met feedback rondom internet en de app.

Dramatisch.

Ik vind echt dat ze zich bij Budget moeten schamen.

Helaas zit ik er nu zelf 2 jaar aan vast, want ze willen me niet tegemoetkomen en ik kan niet meer onder het abonnement uitkomen, doordat je niet meer gebruik kunt maken van het herroepingsrecht.

Voor iedereen die dit leest, vermijd Budget Mobiel als de pest.

N vd G 25 mrt 2021
J

Hier hetzelfde erg slecht bereik internet blokkeren ze gewoon verwijzen steeds moet je even kijken in de instellingen of je telefoon goed staat ik heb het duurste abonnement, maar de werking is zo triest zo triest ook al koop ik extra mb geld kwijt en geen betere service . Mailen ook word zeer traag op gereageerd voorheen met Robin mobiel binnen een uur een reactie terug nu soms na 2,3 a 4 dagen pas iets.. meestal , wat vervelend kijk even na je instellingen . Echt helemaal klaar mee

Johanna 4 apr 2021
N

Even een update na mijn geplaatste review:

Mijn ervaring met het product van Budget Mobiel staat nog steeds en is in totaal 1 ster waard. Daarentegen, mijn ervaring met de klantenservice (telefonisch) was wel positief. Ze hebben geprobeerd om de problemen op te lossen en zijn, toen duidelijk werkt dat dit niet mogelijk was, mij tegemoet gekomen wat betreft het abonnement. Ik kreeg de indruk dat zij het net zo vervelend als ik en beide partijen waren er niet bij gebaat om het contract voort te zetten.

4 sterren voor de klantenservice.

Totaal aantal sterren: 3

N vd G 21 apr 2021
j

goede prijs voor veel data

reeds overgestapt van vodafone naar budget mobiel. de reden is heel simpel, de kosten zijn een stuk lager bij budget mobiel en je krijgt er nog meer data voor terug ook. de mensen die klagen over dat het internet traag is bij budget, is niet waar. sterker nog het is overal gewoon zo goed als je zou verwachten. een grote aanrader voor mensen die het niet zo breed hebben maar toch veel gebruik maken van de telefoon.
gr. jan

jan 22 mrt 2021
S

Ben ik het mee eens Jan. Ben maanden blij klant en als je Energie of tv en internet thuis van Budget neemt krijg je nog meer korting. Van de 5.0 maximale internetsnelheid merk je niets.

Simar 22 mrt 2021
M

Budget Mobiel is op geen enkele manier bereikbaar

Ik was de eerste paar maanden erg tevreden over Budget Mobiel.
Wel vind ik het smsen voor extra GB wel vervelend omdat je soms om de twee minuten een sms moet sturen dus het klopt niet helemaal.
Verder zijn ze sinds een paar weken op geen enkele manier bereikbaar. De chat doet het niet en de link om ze een mail te sturen werkt ook niet meer. Iemand enig idee hoe je iemand van de klantenservice kunt spreken? Al zou ik nu mijn bundel op willen zeggen kan dat niet eens. Iemand?

Mowa Kowa 16 mrt 2021
S

Hallo,

De chat is wel degelijk bereikbaar. Wanneer je op Service & Contact klikt, dan wat naar onder scrolt, staat er een knop met 'Start met chatten'. Hier dien je op te klikken, dan verschijnt er rechtsonder een klein balkje, dit is de chat, hier dien je op te klikken. Even je naam en e-mail invullen en klaar. Soms kom je even in een wachtrij, ik heb het net getest en had binnen 10 seconden iemand die me wilde helpen.

Geen dank. :-)

Simar 16 mrt 2021
M

App installeren, inloggen. Onder contact de vraag stellen of terug laten bellen. Nog nooit nodig gehad maar probeer het eens.

Op laten zeggen door je nieuwe provider of tussenpersoon maar vraag dit wel duidelijk na, ook dat nummerbehoud geregeld is.

Opzeggen per aangetekende brief. Adres van de telefoon tak staat op de website. Kost wat meer, maar dan weet je zeker dat het aankomt. Je loopt dan wel het risico dat nummer behoud in het water valt !! Deze weg zou ik niet kiezen als je jouw nummer mee wilt nemen naar een andere provider. Of in ieder geval pas doen als alle andere opties niets brengen.

Ieder zijn ding maar ik vraag me wel eens af hoe mensen structureel meer als 4GB per dag er door heen kunnen jagen. Ik heb nog wel wat anders te doen.

En de SMS aanvullers zul je elders ook moeten gaan gebruiken. Zo ver ik weet is dat bij alle onbeperkt bundels zo.

Martin 17 mrt 2021
K

Helemaal eens met bovenstaande review. Wat een vreselijk bedrijf is dit. Ze zijn heel moeilijk te bereiken tot helemaal niet. Je moet uren weken dagen wachten voordat je uberhaupt antwoordt krijgt. Voor je mobiel alleen via zo een automatische chat en dan moet je nog maar het geluk hebben dat er iemand beschikbaar is. Voor mijn zoontje een nieuwe simkaart besteld die het niet deed . Na twee weken uiteindelijk een nieuwe gekregen. Nu doet mijn simkaart het uit het niets niet meer . Ben al 24 uur niet bereikbaar op mijn telefoon . Ik krijg NIEMAND te pakken . Vreselijk bedrijf

Kimberly 23 okt 2021
H

Budgetmobiel goedkoop met veel GB en belminuten

Voor mijn vrouw en mij is budgetmobiel een goede uitkomst in deze crisistijd. We hebben beide veel inkomen verloren en ik moet zelfs op zoek naar een andere baan. HIerdoor snel gekeken wat we kunnen besparen in de maand en dat zijn toch je vaste lasten. Wij hebben veel GB en belminuten aan internet nodig per maand omdat we veel met de telefoon doen. Doordat we nog redelijk goede telefoons hebben waren we op zoek naar een sim only abonnement zo goedkoop mogelijk met zoveel mogelijk data en minuten. Dan kom je simpelweg uit bij budgetmobiel waarbij je 7GB krijgt voor 15 euro per maand. Sinds we budgetmobiel hebben aangesloten werkt alles prima en we zijn goed geholpen door de klantenservice. Zodra ons energiecontract is afgelopen gaan we kijken of we ook kunnen overstappen naar budget energie voor de combikorting.

Harry en Lisa 13 mrt 2021
L

Youfone is €14,50 voor 10GB en onbeperkt bellen/SMS. Dus mooi verhaal, maar klopt niet.

Lo 30 mrt 2021
H

Hallo,

Er zullen vast nog meer relatief goedkope opties zijn. Wij zijn desondanks erg blij met de overstap naar Budget Mobiel.

Harry en Lisa 30 mrt 2021
T

Budget Mobiel 0900 probleem

In de voorwaarden van sim only abonnement Budget Mobiel staat dat je onbeperkt kunt bellen, sms'en en internetten tenzij je gebruik buitensporig is. Blijkt opeens dat je voor 0900-nummers en service-sms'en een extra tegoed moet aanschaffen, dus niet eens alleen de gemaakte extra kosten maar gelijk minimaal € 10,00 tegoed kopen dat je misschien nooit opgebruikt. Ik voel me bij de neus genomen omdat dit niet in de voorwaarden staat.

Tineke Boogaard 13 mrt 2021
B

Staat vast wel in de voorwaarden. Ik vind wel dat ze het even moeten melden als je daadwerkelijk een abonnement bij Budget Mobiel neemt. Als er iets gebeurd en je moet een 0900 nummer bellen, dan moet dit ook gewoon kunnen. Neem aan dat je wel gewoon 112 kunt bellen?

Aan de andere kant natuurlijk wel goed dat ze betaalde nummers op deze wijze soort van blokkeren. Zo loopt de klant niet zomaar tegen kosten aan wat hij/zij niet verwacht.

Ben 13 mrt 2021
M

Extra tegoed is feitelijk gewoon een prepaid saldo. Alle kosten buiten de bundel, die normaal via de factuur aangerekend worden betaal je bij Budget Mobiel middels dat Extra tegoed saldo.

Overigens vaak voor nette prijzen. Los van 100 gratis minuten zou ik bij Budget Mobiel goedkoper naar de EU of Amerika bellen als iemand 30 Km verderop met mijn vaste lijn. Gebruik van je telefoon buiten de EU is vreselijk duur maar dat is het elders ook, echter dat merk je pas zodra je de rekening krijgt.

Extra tegoed heeft voor en nadelen. Je moet inderdaad minimaal 10 Euro opladen. Maar je hebt wel controle over de kosten en je kunt ook niet per ongeluk heel veel kosten maken tenzij je enorm veel extra tegoed hebt opgeladen.

Naar 0900 nummers komt het gebruik gewoon uit je bundel. De extra service kosten van het nummer worden verrekend met Extra tegoed.

Met prepaid elders betaalde ik altijd het maximum tarief bij 0900 nummers wat toen iets was van €1,60 per minuut voor bellen + service ook al was het nummer feitelijk veel goedkoper. Dus zoals Budget Mobiel het doet is gewoon heel netjes. Als de service kosten 4 cent per minuut zijn zoals bij de overheid nog wel eens gebruikelijk is, dan betaal je dat met Extra tegoed.

Overigens gebruiken steeds minder bedrijven 0900 nummers of zijn ze zonder toeslag waardoor het gewoon binnen je bundel is. Of je dan toch nog Extra tegoed moet hebben weet ik niet want ik heb er ooit €10 opgezet en kan dat niet testen. Maar het zou me niets verbazen als 0900 nummers zonder service toeslag gewoon werken ook zonder Extra tegoed.

Iemand ervaring?

Het zijn met name de amusement diensten die dit soort nummers nog gebruiken en ik kan best zonder ze als ik eerlijk ben.

Martin 14 mrt 2021
P

Moet je dringend politie bellen maar geen 112 dan kan dat dus niet. 😡

Phylipsen 16 jul 2021
l

zo'n ontzettende spijt dat ik over ben gestapt naar budget mobiel kan gewoon geen politie bellen alleen via 112 maar ook andere bedrijven zoals dhl kan ik niet bellen zonder beltegoed ,ik heb potverdorie n abonnement!!! ben woest.
ka zie niet bereiken,niet per telefoon,niet via de chat (is te druk) en via de mail duurt het 4 dagen dat je antwoord krijgt ook vanwege drukte.
nou ik begrijp wel dat ze het druk hebben met al deze klachten.

loes 8 nov 2021
s

Zeer slecht bereik op telefoon

Helaas ben ik overgestapt van een goeie provider “simpel” naar budgetmobiel vanwege een aantrekkelijke aanbieding.
Wat een teleurstelling. Zeer slecht bereik, 4g werkt vaak slecht, het advies van budgetmobiel is dat je je telefoon dan opnieuw moet opstarten, en/of je simkaart opnieuw moet plaatsen. Dit moet ik bijna dagelijks doen. Googlemaps werkt ook niet goed vanwege het slechte bereik terwijl dat nou net is wat je nodig hebt als je op stap gaat!
Helaas nog 2 jaar uitzitten en dan heel gauw weer terug naar simpel.

sabina 5 mrt 2021
L

Reden hiervoor is dat Budget Mobiel gebruik maakt van het KPN netwerk. Simpel daarentegen gebruikt het T-Mobile netwerk. Dan had je wellicht beter een provider kunnen kiezen op het T-Mobile netwerk als dat bij simpel altijd wel goed werkte. Er zijn genoeg dekkingskaarten te vinden waar je op kan zien hoeveel bereik je waar hebt en met welke provider.

Leo 5 mrt 2021
L

Waar in Nederland ik ook ben, het 4G bereik is vaak nauwelijks aanwezig. Het telefoon aan en uitschakelen wil nog wel eens helpen, dan komt er wel internetverbinding tot stand. Heb ook al vaker gehad dat mijn internet wegviel en dat daardoor mijn autonavigatie via Apple carplay niet tot stand kwam. Toch best lastig als je nog naar huis moet navigeren..

Lin 18 mrt 2021
J

Ik heb Thuis in een klein dorp geen bereik het gebied waarin ik woon heeft echter wel een goede dekking. Toen budget nog Robin Mobile was waren er geen problemen. Nu kan ik in eens niet meer bellen of gebeld worden. Medewerkers kunnen mij niet helpen. Ik heb instructies gebreken om een ander netwerk op mijn telefoontje zetten, mobiel internet of zo iets. Daarbij moest ik voorkeur voor 3 g aan vinken op mijn telefoon????? WTF????? NOG een keer onder Robin geen enkel probleempje. Maar goed dus ander netwerk ... Nog steeds niets. Even de sim van mijn broer geprobeerd (KPN) geen enkel probleem. Dus telefoon terug gezet op KPN netwerk ....nog steeds niks...alleen beetje internet maar niet bellen.... Dus om naar KPN daaaaaaag budget mobile

Jan 19 mrt 2021
M

Het begon goed, goed internet een paar airplugs. Niets aan de hand. Toen een achterstand gehad van 2 weken, snel betaald. Maar sindsdien geen bereik met internet en kan niet bellen. Plus nieuwe rekening is €20 ipv €15 hoe??? Ik kan niks met het abonnement. Ik krijg ze daarboven op ook niet te pakken via telefoon of chat. Heel jammer dit.

Marleen 27 mei 2021
s

wachtwoord aanmeldingsbevestiging

hallo ik heb me simkaart binnen sinds gisteren met info maar ik heb geen wachtwoord of aanmeldingsbevestiging ontvangen ik heb die app geïnstalleerd ingelogd via me te tel maar dan vraagt hij wachtwoord ik heb paar keer gedrukt op wachtwoord herstellen nieuwe dan doe ik dat maar heb nog steeds geen mail met wachtwoord ontvangen en klantenservice is ook niemand te bereiken en een nummer waar ik kan bellen kan ik ook niet vinden

steven 4 mrt 2021
Reageer
M

Budget Mobiel is een Interessante provider

Voor de discussie over onbeperkt internet, dit bestaat niet. Als mensen 24 uur per dag de data verbinding vol open hebben staan gaat het systeem plat. En als men dat 12 uur per dag doet waarschijnlijk ook al. Iedere provider heeft een fair use policy en het siert Budget Mobiel dat je niet diep in de voorwaarden hoeft te spitten om die te vinden. Alles staat direct op de website je weet wat je kunt verwachten (en wat niet)

De meest recente FUP is aardig in lijn met de andere onbeperkte providers en ook daar moet je vaak per sms aanvullers afroepen.

Ik ga niet roepen dat dit voor iedereen de beste provider is. Als je veel TV of Netflix wilt kijken op je mobiel via 4G dan zijn er andere opties met ook hogere snelheden. En het kost iets meer maar dat kan het zeker waard zijn. Voor beeld bellen is de upload snelheid ook wat aan de lage kant vermoed ik. Dat geldt ook als je veel fimpjes of echt grote bestanden wilt uploaden.

Zelf gebruik ik het nu drie jaar en heb nog de oude voorwaarden van Robin Mobile maar 40 GB per maand is voor mij ruim voldoende dat haal ik echt nooit eigenlijk ben ik nog niet eens in de buurt gekomen hiervan.

Het bereik ervaar ik als goed, ook geen storingen, in het buitenland is het soms wat minder maar dat ligt ook aan de netwerken. De netwerken in Nederland zijn gewoon van hele goede kwaliteit. Komt natuurlijk ook door dat er veel mensen op een beperkte oppervlakte wonen, en we hebben amper heuvels.

Als je in Duitsland met de trein reist komt het regelmatig voor dat je minuten geen bereik hebt of hooguit 2G. In de onbewoonde gebieden staan gewoon amper zendmasten.

5 Mbit is een interessante snelheid. Voldoende om vlot websites te bezoeken, muziek te streamen, Youtube schakelt automatisch naar een wat lagere resolutie maar een fimpje bekijken gaat goed. Apps gebruiken werkt prima ook de zwaardere zoals Maps. Gewoon bellen gaat prima en de fair use is iets van 100 uur in de maand.

Voor mij is het nog steeds de beste optie maar dat is ook persoonlijk. Of de helpdesk nog zo goed is als in de tijd van Robin Mobile weet ik niet. En de reclames zijn een beetje cynisch maar ....... Het werkt gewoon, bij mij in ieder geval wel. Uiteraard kan ik alleen over mijzelf spreken.

Kijk goed naar wat je nodig denkt te hebben en maak dan keuzes. Maar Budget Mobiel is zeker een interessante provider. Die dingen net even anders doet.

De vraag is wel of Volte (4G bellen) dit jaar geactiveerd wordt want KPN trekt Januari 2022 de stekker uit 3G. Terug vallen op 2G voor bellen lijkt me wel een stap terug in de tijd.

Martin 27 feb 2021
Reageer
P

Simonly onbeperkt internet

Waardeloos, waardeloos en nogmaals waardeloos! Ik ben sinds kort geleden een simkaart met onbeperkte internet abonnement aangevraagd. Budget verkopen dit als onbeperkte internet maar helaas dit is niet waar je mag per 24uur 4gb als je meer gebruikt dan ziet tot volgende 24uur zonder internet ik zeg dit is gewoon belachelijk.... binnen no time heb je geen internet met een klein YouTube filmpjes! ze zijn op en ziet je 24uur lang zonder internet! Wachten tot volgende 24uur dat je 4gb Bundel! Hallo.. ik heb een abonnement met onbeperkte internet en betaal ik voor!! Contact gehad met Budget mobiel...via email ze hebben geen telefoonnummers!! Krijg je het zelfde antwoord ja 4gb niet meer!. Tijdens aanvraag krijg je een oortjes voor je telefoon als cadeau, en dan ziet je 6 maanden vast!! Net als ik! Ik ben erg teleurgesteld... Nooit meer Budget mobiel! ook krijg je een smsje van Budget mobiel. Ik geef een ster omdat niet anders kan.... Mijn abonnement is 0 sterren waard.

Pan 25 feb 2021
R

Na die 4GB moet je elke 1GB handmatig toevoegen (je ontvangt hier instructie over in de sms)

Roy 26 feb 2021
H

Dat klinkt als een omslachtig onbeperkt data systeem.. Ik heb zelf het 7GB data pakket, heb hier nooit klachten mee gehad.

Henry 26 feb 2021
H

Unlimited data, echter met een snelheid die te laag is om een app te openen of de verbinding te behouden onderweg met bijvoorbeeld een route planner. Ik ben geen gamer, streamer of downloader. Dit is echt niet serieus te nemen. Het waren twee fantastische maanden, maar nu ga ik snel weer door naar een echte provider. Daag!

Heinz f 11 mrt 2021
A

Eergister een onbeperkt data abonnement afgesloten bij budgetmobiel. Krijg ik halverwege de eerdte dag dat mijn dagelijkse verbruik op is en heb ik opeens geen internet meer. Niet bepaald onbeperkt dus... waardeloos echt waardeloos van budgetmobiel. Ben benieuwd of ik nog onder dit stomme abonnement uit kan komen. Waarom adverteren met een onbeperkt data abonnement als er een daglimiet op zit???????

Anoniem 24 jun 2021
B

Telecomprovider veel internet relatief goedkoop

Telecomprovider Budget Mobiel heeft een hele goede prijs met een grote internetbundel. Sinds januari ben ik overgestapt, alles werkt goed en ben er blij mee. Mijn vrouw gaat komende week ook overstappen omdat ze nu meer dan mij betaald terwijl ze een kleinere internetbundel heeft bij een andere telecomprovider. Ook zijn we overgestapt naar Budget Energie om zo nog meer korting te krijgen.

Ben en Aniek 18 feb 2021
Reageer
S

Budget Mobiel alles werkt goed op 4G

Aan alle haters kan ik jullie melden dat Budget Mobiel een prima telecomprovider is waar je zonder enige twijfel naar kunt overstappen. Je hebt abonnementen dat je maandelijks op kan zeggen dus als het je echt niet aanstaat kan je snel genoeg weer opstappen. Je internet zal beperkt zijn om zo de prijs te kunnen drukken, wat mij betreft is dit prima. Ik gebruik Budget Mobiel nu 90 dagen en het werkt overal prima. Ik Whatsapp en Facebook veel, kijk soms een filmpje en met het 4G signaal is dat prima te doen. Ik heb het 15 euro pakket genomen omdat je dan 7GB internet krijgt elke maand. Dit is normaliter meer dan genoeg voor normaal gebruik, dit is dan ook aan te raden tenzij je heel veel films via internet kijkt. Ik geef deze telecomprovider 5 sterren omdat ze simpelweg een goede prijs/kwaliteit hebben.

Simone 15 feb 2021
Reageer
M

Wat een teleurstelling

Ik was niet geheel tevreden over KPN vwb prijsproduct verhouding.
Heb Budgetenergie waar niks mee mis lijkt, dus Budgetmobiel genomen.
Wat een teleurstelling. Voortdurend geen bereik.
Vandaag had ik echt Navigatie App nodig in Hoofddorp. Deed/deden het niet. Bellen met mijn bezoek adres ging ook niet. Als ik belde sprong G4, naar G3 en was er geen kontakt mogelijk.
Onverrichterzake naar huis gegaan. Een halve dag en 100 km verder.
Bugetmobiel wordt opgezegd. Jammer voor beide partijen.

Margreet 12 feb 2021
S

Zal vast aan je toestel liggen want bij mij werkt het overal heel goed. Ik heb net een goede review geschreven omdat ik echt blij ben met deze telecomprovider. Ze leveren veel internet voor een schappelijke prijs.

Simone 15 feb 2021
R

Je kan geen 0900 bellen en geen klantenservice

Wat een belachelijk systeem wil bellen met een 0900 nummer maar daar voor moet je via je ideal geld voor storten terwijl je een abbonement hebt onbeperkt snap dat het extra kost maar dat was gemak van abbo dan heb ik het niet nog gehad over het achterlijke gedoe van we staan mensen niet te woord we hebben een virtuele interactie zo onvriendelijk en als je het probleem meld dat je geen 0900 kan bellen dan sturen ze een link 0900 vervangers en je gesprek gesloten heb ik niks aan hufterige service en geld trekkerij bah gauw over stappen dan maar 10 euro meer betalen wel alles bellen goed internet en service!!

R 11 feb 2021
L

Budget mobiel heeft geen telefonische klantenservice, je kunt ze dus niet bellen. Met een bot kun je chatten en aangeven wat je probleem is. Heb ik gedaan binnen 4 dagen krijg je een reactie.. ik kan de simkaart van mijn dochter niet activeren.. En wacht al 2 dagen. Vind het jammer dat dit zo lang duurt. Ben toch wat snellere service gewend. hopelijk wordt het snel opgelost

Linda 7 jul 2021
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere telecomproviders, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste telecomproviders

Dit zijn de beste telecomproviders van mei 2024.

Over Budget Mobiel

Onderdeel van het grotere Budget concern (van Budget Thuis), is dit een telecom provider die zich richt op het bieden van voordelige mobiele abonnementen. Het bedrijf maakt gebruik van het snelle netwerk van T-Mobile en biedt zowel sim only abonnementen als abonnementen met een toestel. De abonnementen van Budget Mobiel bieden onbeperkt bellen en sms'en en verschillende datalimieten tegen een scherpe prijs. Budget Mobiel onderscheidt zich door haar transparante en eenvoudige tarieven en door het feit dat er geen verborgen kosten zijn. Klanten kunnen hun abonnementen online afsluiten en beheren, Budget Mobiel biedt ook een handige app aan om het gebruik van hun diensten te beheren.

  • Nog niet geverifieerd
  • Telecomproviders
  • https://www.budgetthuis.nl/mobiel/
  • klanten@budgetmobiel.nl