Het is jammer, maar viaplay heeft volledig de boot gemist.
Afgelopen zondag 1 grote en 3 kleine storingen en dat kost € 9,95.
Verder kun je beter het geluid van de interviewers uit zetten want die snappen er helemaal niets van. Waarschijnlijk goedkoop maar zeker geen toegevoegde waarde.
Jammer maar het blijft bagger en dat kost zeker mijn abonnement.
Wat een waardeloze kwaliteit! En dan heb ik het niet alleen over de beeldkwaliteit helaas.
Ik kan echt niets bedenken waarvan ik enthousiast word.
Commentaar door mensen die er werkelijk niets van afweten (op een enkeling na, maar die is dan weer een arrogante kwal).
Heb heel veel spijt dat ik een abonnement heb genomen.
Zodra ik er vanaf kan ben ik daar weg.
Moet helaas minimaal 1 ster aanklikken, dat is echt al veel teveel.
De app werkt niet meer en is dus van slechte kwaliteit ,er gewoon na 2 dagen geen verbinding tot stand te brengen, tevens zijn de comtatoren niet geschikt voor het presenteren van de Formule 1 race, waarom niet het extra kanaal open zetten, dat je op een normale manier alles kan volgen.
En kan je de app eruit gooien, en kan je abonnement goed koper maken,het zeker geen 15 euro waard, na de kortings maanden ben ik weg en over gestapt naar de F1Pro.
Die commentatoren moeten ze meteen ontslaan. Ze praten om het praten. Kijk nu de kwalificatie in Miami en het gaat werkelijk nergens over. Q3 kwalificatie waarbij er 15 door gaan, Bottas staat 15e, is de laatste ronde. Zeggen ze: Bottas haalt het niet, hij is al gefinisht... Ow wacht de 15e gaat ook door, hij mag toch door! Het gaat echt nergens over wat een slecht commentaar ik irriteer me er mateloos aan. Een van de leukste sporten om naar te kijken en dan krijg je dit erbij te horen waar je nog flink voor betaald ook.
Geheel mee eens....buitengewoon slecht commentaar, door de zogenaamde deskundigen......ook de interviews dwars door de kwalificaties heen....brrr....zou toch beter moeten.....
Ben dus niet de enige die het weer tenenkrommend vind? Verschrikkelijk wat een entertainmentloos commentaar. Wie zit daar nu weer in de studio? De Grand Prix van Miami, ons eis veel show beloofd, maar de presentators doen er alles aan omdat de kop in te drukken. Ik stop ermee en ga naar F1 Pro
Ben het helemaal met je eens dit is zo verschrikkelijk slecht en kwaliteit ook heel slecht en dan die commentatoren tijdens de race en in de studio 🤢🤢geef mij Olav Mol en Jack Plooi maar en Rob Kamphus in de studio was veel beter.
Het is duidelijk dat de prioriteit bij het verkrijgen van de F1 rechten en niet bij de ontwikkeling van een gebruiksvriendelijke app heeft gelegen. de app-prestaties zijn ronduit slecht te noemen, traag, zeer slechte zoekfunctionaliteit en onduidelijke (tijd) programmering. Ziggo heeft het, technisch, een stuk beter voor elkaar.
Als consument ben ik zeer ontevreden en teleurgesteld over de geboden kwaliteit van Viaplay.
Voor een betaal’service’ echt super slechte kwaliteit. Echt niet meer van deze tijd. Dit is een stap achteruit. Commentaar ook behoorlijk matig, maar je kan het geluid nog altijd uitzetten… het beeld alleen niet verbeteren …
Viaplay heeft volgens mij het kijken naar de F1 NIET ten goede verandert. Van het commentaar wordt je absoluut gestresst. Die twee kunnen hun kop geen seconde dichthouden, echt een grote ramp. Olaf Mol heeft een rustige stem en een fantastisch gevoel voor wanneer er iets gezegd moet worden. Daarnaast hoor je de emotie in zijn commentaar en stem,wanneer er emotie moet zijn. Dat gaan de huidige commentatoren nooit voor elkaar krijgen. De analisten, ja !!! Wat moet je met al die gasten !! Ze hebben jaren lang geleden een jaartje achter in het veld gereden, en doen of ze alles weten. Dus daar hoeven ze ook niet zo,n ophef over te maken. Voor mij mag het allemaal een tandje minder kwam presentatie. Technische upgrades laten zien, en het daarover hebben, is wel iets wat ik kon waarderen. Olaf Mol graag terug, dan hoef ik mijn grandprix radio App niet op te starten !! Ook een gedoe
Ik sluit me volledig aan bij deze review. Ik word horendol van het gewauwel van die 2 commentatoren...en zooooo emotieloos ook! Echt niet om aan te horen, nog los van de vele haperingen van het beeld. Dat is de laatste tijd minder, maar het commentaar al": de geblokte vlag zwaait, dat is het einde van de training....ohw wacht, diegene die over startlijn was mag nog een rondje....en Perez heeft de snelste tijd nu....ehhh nee nu Verstappen die heeft snelste tijd,,,ohhh daar komt Sainz...ik bedoel Lecerc...die heeft P1" ........Jongens, we zijn geen kleuters P1 tijdens een training...pffff En rondetje, bandjes, voorvleugeltjes allemaal verkleinwoorden......................Nee ik stap over naar F1TV en het heilige kruis na voor Viaplay
Ben benieuwd hoeveel mensen er nog gebruik maken en een betaald abonnement hebben bij Viaplay. Commentaar valt wel heel erg tegen en het is meer dat je je hieraan stoort dan dat het echt nuttige informatie betreft. Ik blijf echter wel betalen want ik wil graag een app waar ze NL commentaar hebben + beeld. F1 TV Pro is leuk hoor maar daar hebben ze alleen Engels commentaar. Voor nu blijf ik dus bij Viaplay en mag toch hopen dat ze wat mensen van Ziggo overnemen binnen nu en een maand. Ze weten nu dat ze een grote fout hebben gemaakt, haal die mensen erbij en snel. Daar betalen jullie mensen immers voor.
Waardeloze en onlogische app, slechte beeldkwaliteit en traag. Saaie, nieuwe commentatoren die oninteressante vragen stellen zonder enige vorm van humor. Waar je vroeger aan de buis gekluisterd zat, is ViaPlay nu een noodzakelijk kwaad. Ik ga hierna voor een F1 abonnement met grandprix radio voor het commentaar, welke puur en vol humor is.
Had Viaplay aangeschaft om de Formule1 te kunnen kijken. Na een aantal races irriteren aan het waardeloze commentaar, het vastlopende beeld en de niet gebruiksvriendelijke app, was ik er klaar mee. Wedstrijd later kijken of terug kijken is ook onmogelijk. Wil weer gewoon een wedstrijd kijken met beleving, zonder dat ik er zelf ander commentaar bij moet afspelen. Heb inmiddels Viaplay abonnement weer opgezegd!
Reactie op: Peter Nørrelund van de Nordic Entertainment Group (NENT) reageert en geeft tekst en uitleg over de vele negatieve opmerkingen op Viaplay.
De F1 uitzendingen moeten serieuzer en journalistieker worden, ok maar wanneer gaat dit gebeuren dan ?? Is die Amber Brantsen dan tijdelijk, want met haar als vervanger van Rob Kamphues kun je toch niet zeggen dat Nent serieus bezig is.
Nørrelund geeft aan heel tevreden te zijn en zegt dat Viaplay er in is geslaagd om mooie producties neer te zetten. Ok, maar waar zenden zij die producties dan uit, in ieder geval niet in Nederland.
Nørrelund zegt tegen de Telegraaf dat de Formule 1 de mensen in Nederland zo na aan het hart ligt en dat dat dan ook voor een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel zorgt, ik vraag mij dan inmiddels toch wel af wat ze in Zweden verstaan onder “verantwoordelijkheidsgevoel”. Ook zegt Nørrelund dat hij niet had durven dromen van een beter begin. Nou meneer Nørrelund volgens mij heb je geen dromen maar nachtmerries, mijn gratis advies is: stop alsjeblieft met dromen, want deze dromen lijken mij niet goed voor uw gezondheid, en u kunt maar beter ook maar nergens meer aan beginnen.
Ook zegt hij dat mensen niet van veranderingen houden, als hij dat dan weet waarom verandert hij dan juist wel ?? De mensen zijn niet alleen door Max Verstappen, maar mede door Ziggo (beeld en commentaar) zo enthousiast geworden voor de F1 en dat enthousiasme breken jullie (Nent) op deze manier weer helemaal af. Jullie waren bang om te falen als je Ziggo zou kopiëren, maar beste mr. Nørrelund, door dit niet te doen hebben jullie nu juist wel gefaald.
Ik lees ook dat Nent (volgens Nørrelund) bewust een verkeerde keuze heeft gemaakt door niet met Olaf Mol in zee te gaan. Ondanks dat de F1 fans schreeuwen om de terugkeer van Olaf Mol blijft hij vast houden aan die 2 irritante commentatoren Valkenburg en Heemskerk. Deze 2 heren zullen best ergens goed in zijn maar niet in het becommentariëren van de Formule 1. Ik denk toch dat jullie met teveel mensen hebben gepraat en dat ze in Zweden maar slecht huiswerk maken.
Snappen jullie daar bij Nent dan ook niet dat de Nederlandse F1 fans het juist wel leuk vinden om af en toe te zien dat ze in de studio bier en champagne drinken en de polonaise lopen als Max weer een race wint, dat hoort er juist bij als je iets te vieren hebt, hoe vieren ze dan iets in Zweden, zit men daar strak aan tafel en proosten ze daar met water ??? en roepen ze dan, net als hier op koningsdag, hoera, hoera, hoera.
Ook vraag ik mij af met wat voor een apparatuur men in Zweden Tv kijkt en of men daar nog in moet bellen met een modem voor internet want in Nederland hoeft dat niet meer. Het is dus niet terecht dat Nørrelund zegt dat het aan onze internetverbinding of apparatuur ligt dat het beeld zo slecht is. Nørrelund zegt dat zij een perfect signaal hebben en dat zij ook afhankelijk zijn van het signaal van de ontvanger maar ik dacht dat een ontvanger een signaal ontvangt. Dus volgens mij kunnen zij niet afhankelijk zijn van het signaal van een ontvanger. Ook vind ik het vreemd dat Nørrelund suggereert dat de kwaliteit van een nieuwe smart-tv soms slechter is dan een ouder model, misschien in Zweden maar niet in Nederland. Toch raar dat men hier in Nederland bij Ziggo altijd 4k met HDR beeld had, misschien moeten de Zweden eens bij Ziggo in de leer.
En tot slot zou ik alle Nederlandse F1 fans willen vragen om niet te blijven klagen over de slechte kwaliteit van Viaplay maar om massaal het abonnement van Viaplay op te zeggen en over te stappen naar F1TV en voorlopig te luisteren naar “Grandprix radio” met het commentaar van Olaf Mol. Als iedereen dit doet dan stopt Viaplay vanzelf wel met F1 uitzendingen omdat ze dan geen inkomsten meer hebben en kan Ziggo over 3 jaar de rechten weer overnemen.
Amen.. spot on.... alle benoemde punten zijn realiteit.. hoop dat ze bij Nent ook de realiteit gaan inzien. Tevens hoop ik ook dat iedereen die klaagt ook de opzeg functie bij viaplay weet te vinden en naar f1tv overstapt. Boycotten die bende..
Wat een waardeloze zooi, wil je F1 terugkijken moet je min 5 minuten en nu zelfs 10 minutes n wachten n voor de stream start. Hoe waardeloos, waarom niet gewoon meteen terug kunnen kijken. Kunt klagen bij viaplay maar nul komma nul respons. Zodra mogelijk weg abo en over naar F1Pro
Bagger!!! 2 weken 'n abo en dat enkel en alleen voor F1. Elke keer inlog problemen, streaming problemen, haperend beeld als het dan eindelijk besluit iets te doen. Oh, en de klantenservice is ook waardeloos en compleet zinloos. Heb nog nooit zulke aso's meegemaakt. Dus dan denk je, nou, ik ga het maar opzeggen... Dream on, want zelfs die functie functioneert niet. Weer afhankelijk vd slechte klantenservice. Voor de F1-liefhebbers onder ons, neem lekker F1tv. Krijg je tenminste waar voor je geld!
Continue gebabbel lijkt wel of de heren per woord betaald worden. Meerdere keren hetzelfde vertellen "Wat een mooi gevecht" terwijl het in beeld is. Heren het is geen radio verslag maar televisie en dat heeft "Beeld" en kunnen de klanten zelf zien wat er gebeurd even aanstippen is voldoende. Zaken die wel relevant zijn worden vaak gemist.
Hoe is het mogelijk voor zo’n bedrijf om de streaming niet feilloos te laten kunnen verlopen. Om de minuut moet hij bufferen en dat is zo storend dat je na 10 minuten gewoon wegloop van de tv of uit zet. Ook wordt het beeld kwaliteit gedurende de uitzending telkens anders van slecht tot heel slecht. Los van het gehele aanbod wat ook zeer tegen valt is het commentaar en de verslaggeving alsook het pit report ver beneden peil. En dan dat zij in de media aangeven dat het aan de internet verbinding van de klant ligt slaat nergens op. Dat zou betekenen dat heel Nederland een slechte internet voorziening heeft. Ronduit een slap excuus. Er is maar 1 oplossing wat mij betreft, iedereen het abonnement beëindigen en dan is het snel klaar en krijgen we wellicht weer een goed beeld en een goede verslaggeving.
Ongelofelijk slecht!! Als er een alternatief komt stap ik direct over .De mogelijkheid om terug te kijken is zeer beperkt en verder spoelen tijdens een rode vlag lukt gewoon niet en zowel (op de tv app) dan looopt het gewoon vast waardoor je alles af moet zetten en vanaf het begin weer op moet starten… belachelijk dat we in deze positie worden gezet, ik moet iets kopen wat ik niet wil om mijn favoriete sport te kijken wat ik al 40 jaar volg.. viaplay dit vind ik van jullie BOEHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!
Terugkijken bij Viaplay is echt waardeloos!!!!
Haperen hangen terug moeten spoelen en weer op ieuw en pflrhblflrh
Na drie keer hangen en opnieuw starten en weer terugspoelen ben je er wel klaar mee! Ik hoop toch zo dat een ander de licentie voor F1 overneemt. Ik betaal graag het dubbele als het maar geen streamingdienst blijft!
Veel haperingen, bufferen en wazig en blokkerig beeld dit ontneemt nu de lol van een live wedstrijd darts op verschillende apparaten getest, goede Internet verbinding en met kabel en niet via wifi en nog is het huilen. Ik kan er van mijn kant niets meer aan doen. Na deze contract periode toch maar f1 tv en pdctv nemen. Voetbal boeit me niets. Kan geen nul sterren geven
Door de markt wordt je gedwongen Viaplay af te nemen zodat je de (sport)wedstrijden kan kijken die je al jaren volgt. Resultaat: Kosten van de consument gaan omhoog en bedrijf heeft de samenwerking met de providers niet op orde waardoor kijken via de app omslachtig wordt. Voor ons vervelend maar voor de oudere in onze omgeving verschrikkelijk en afhaken bij het geen waarvan men zo van genoot.
De ENIGE reden dat ik viaplay heb is zodat ik f1 kan kijken maar het is echt om te janken, deze zondag om 07.00 de race en wij verslapen ons... terug kijken? Ben je gek, jammer dan! En voor dit bedrag is het een schande! Beeld blijft hangen, wij hebben de hoogste internet bundel dus daar ligt het niet aan! Ik mis de oude vertrouwde ziggo afleveringen met het geweldig commentaar ipv dit saaie belachelijke talkshow uitziende programma en die christijan albers heeft ook een veel te hoge pet van zich zelf op! Walgelijk gewoon, echt het is dat ik f1 wil zien anders was ik al weg geweest!
Je kan altijd F1 TV pro nemen, is goedkoper en veel betere kwaliteit. Enige jammere is dat het met Engelse commentaar is (op het moment).
We hebben nu 3 races mogen zien via Viaplay en helaas worden we niet meer meegesleept in de race door een enthousiast commentaar. terugspoelen, vooruitspoelen, later kijken is allemaal beperkt en werkt als het al kan zeer traag.
De emotie is weg en ik denk dat ik ga overstappen zodra mogelijk om weer commentaar te krijgen bij de race zoals we gewend waren.
Binnen 24 uur had ik het al gezien en opgezegd. Wat een waardeloos product. Films van letterlijk de vorige eeuw en een heel slechte beeldkwaliteit.
Als iedereen nou zijn abonnement weer op zou zeggen dan kan Ziggo weer goedkoop van Viaplay de uitzendrechten terugkopen want erger dan dit kan het niet. Je kan niet terugspoelen als je wat later inschakeld, je kan niet terugkijken en het commentaar is echt helemaal ruk. Geef ons het oude vertrouwde team terug a.u.b. toen was F1 nog leuk om naar te kijken !!!
Volledig eens, als ik dit abonnement alleen voor mezelf zou hebben was ik allang weggeweest bij Viaplay, maar ik heb het abonnement genomen om mijn ernstig zieke man een plezier te doen nu hij de F1 niet meer via Ziggo kan bekijken.
Dat noemen ze nu “met twee benen in een broekspijp zitten”, bah!
Ik snap niet hoe viaplay iets kan aanbieden voor geld en dat er dan geen kwaliteitseisen aan verbonden worden ...kan de kwalificatie niet terug kijken ....en de klantenservice is waarschijnlijk ontvoerd door t Russische leger want daar kun je geen contact mee kregen
Kunnen we niet met alle gedupeerden ons geld terug eisen van die oplichters
Viaplay aangeschaft voor f1 maar wat een drama. Het commentaar is zwaar ondermaats. Helaas zit ik er een jaar aan vast maar dan ga ik snel over naar f1tv. Grandprixradio is echt een uitkomst, heb nu viaplay alleen voor het beeld... dus ben benieuwd hoeveel kijkers ze over een jaar overhouden.
bedrag storneren bij de bank , binnen 2 dagen heeft u uw geld terug van dit waardeloze Viaplay. een ware aanfluiting . arrogante lui daar bij Viaplay
Abonnement genomen met als enige reden om F1 te kijken op nieuwe Philips Smart tv.
Zeer onduidelijk menu
Kan niet halverwege een race ‘instappen’ en vanaf begin kijken (zag nu pas dat Viaplay dit ergens diep in het menu aangeeft, maar laat je voor die tijd in de waan dat het ‘kijkt zoals Netflix)
Kan niet ‘spoelen’ en pauzeren.
Kan geen contact krijgen met helpdesk.
Ga naarstig op zoek om andere manier te vinden om F1 te kijken
Wat een farce! Viaplay kocht F1. Ik heb nooit problemen gehad om een race te zien, maar nu heb ik elke race problemen. De app op tv heeft problemen, de verbindingen zijn erg slecht. Ik zie grote delen van de race wazig omdat het vaak langzaam laadt en de stream regelmatig 2-10 seconden stopt. Vandaag begon ik de race laat en de app kon niet vanaf het begin starten. En ik kan niet terugspoelen. Dus nu weet ik ronde 36 al!!! en ik kan de eerste 35 ronden niet kijken! (tenminste nog niet). Breng F1 alsjeblieft terug naar een tv-station, waar alles werkt, totdat je je problemen hebt opgelost!
na de race in Australië verliest het commentaar zijn ster, mijn god wat een ramp
De app werkt bij mij opzich goed maar de beeld kwaliteit is niet altijd best. Te duur voor wat je krijgt.
Ik weet niet of ik het seizoen afkijk bij viaplay.
Het commentaar is echt iets wat een goede update nodig heb. Olav mol en jack plooij bijvoorbeeld.
Na het tenenkrommende commentaar van de f1 van Australië heb ik mijn abonnement op gezegt.
Succes er mee
Dit zijn de beste internet en tv providers van januari 2025.
Er zijn 199 reviews geschreven over Viaplay op Reviews.nl. Met een 1.6 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.