Ik heb thuis glasvezel van Delta en ik ben er heel tevreden over. Mijn internet is altijd supersnel en tot nu toe geen last van storingen gehad. De prijs van een glasvezel abonnement vind ik ook reuze meevallen.
Ik zit er nu ook aan te denken om sim only van Delta te nemen. Dit is ook best goedkoop zag ik. Helemaal als je het combineert met Delta internet, wat ik dus heb. Alles bij dezelfde provider vind ik ook wel zo handig.
Dit lijkt niet echt…. Misschien heeft Delta dit zelf geplaatst?
Weer zo’n marketingtruc van deze cowboys?
Ga lekker weg Henk. Ik mag mijn mening geven en ben blij met Delta. Wat bezielt je überhaupt om op mijn review te reageren. Zoek een hobby.
Hartelijk bedankt voor je vriendelijke reactie Robert. Fijn voor jou (en hopelijk ook vele anderen) dat je tevreden bent met Delta. Helaas geldt dat niet voor iedereen.
Je advies om 'weg te gaan' leg ik met permissie terzijde. Voor verdere onderlinge correspondentie lijkt me dit platform niet in het leven geroepen.
Gr Henk
Na 2 jaar tegen een groene Delta kabel aangekeken te hebben die bij mijn voordeur nog uit de grond stak kreeg ik een vertegenwoordiger van Delta aan de deur of ik niet wilde overstappen.
Aangezien ik me er toch al in aan het verdiepen was uiteindelijk akkoord gegaan en meteen aangegeven dat ik een installateur wilde. In mijn bevestigingsmail staat dit ook vermeld en de mededeling dat Delta het abonnement start zodra ze het werkend hebben afgeleverd. In eerste instantie werd ik gebeld door Delta voor een afspraak, later werd ik gebeld door de kabeltrekkende partij voor nog een afspraak om de kabel naar binnen te trekken. Deze afspraken zaten redelijk dicht op elkaar met nog geen week ertussen. Daar begonnen de problemen, de planner van de kabeltrekkende partij stelde een datum voor waarop ik toevallig ’s morgens vrij was, dit uiteraard overduidelijk meteen aangegeven. Volgens de planner kwam het allemaal goed en zouden de monteurs voor 12 uur zijn geweest. Uiteindelijk kwamen ze vlak voor 12 uur aankakken waardoor het ineens mijn probleem werd en ik te laat op mijn werk kwam. Volgens de monteurs lagen ze prachtig op schema en hadden ze het nooit gered. Overduidelijk een bewuste keus van de planner om er mijn probleem van te maken. Hier uiteraard wel melding van gemaakt maar verder laten lopen tot ik opeens gebeld werd dat de monteurs nog een keer terug moesten komen aangezien er iets niet goed was gegaan. Aangezien de afspraak met Delta een paar dagen later stond en het bij ons heel druk was op de zaak kon ik niet nog een keer vrij nemen. Daarop Delta geannuleerd maar wel per mail toegelicht dat ik nog graag glasvezel wil maar dat ik er niet nog een keer voor kan vrijnemen, heb daarbij het verzoek gedaan om paar dagen later op de dag dat Delta zou starten zoveel monteurs te sturen als dat ze nodig hadden aangezien ik voor die dag iemand had kunnen regelen. Van Delta nooit wat vernomen en ze kwamen op de afgesproken datum gewoon niet opdagen. Uiteraard heb ik degene die ik geregeld had wel gewoon laten komen voor de zekerheid en dus ook moeten betalen. Zonder ooit nog maar iets van een van de partijen vernomen te hebben kreeg ik ineens een mail dat de aansluiting nu wel zou moeten werken of ik ff een afspraak met de installerende partij kon maken, Guideon. Aangezien ik feitelijk wel glasvezel wilde had ik voor de zekerheid nog ff geïnformeerd. Bij het maken van de afspraak kwam naar voren dat ze een vaste kabel tussen router en tv wilde trekken, aangezien mijn tv en modem van Delta meter of 10 uit elkaar staan en ik toch al om een installateur had gevraagd dit ff toegelicht bij Guideon. Degene die ik sprak bij Guideon was heel resoluut, wij gaan geen kabels door een kruipruimte trekken. Ik heb hier een screenshot van gemaakt en dit samen met een filmpje van de afstand tussen meterkast en tv in woonkamer aangeleverd bij Delta waarop overduidelijk te zien is dat een kabel dwars door de woonkamer trekken geen optie is en dat er zelfs geen plinten zitten om de kabel weg te werken.
Delta weigerde verder alle medewerking, we vliegen van mail die totaal onbeantwoord blijft door Delta naar mails waarin ze dreigen mijn abonnement te gaan starten zonder dat ze het zelf werkend hebben afgeleverd. Vervolgens durven ze me ook nog een keer een mail te sturen dat ik een andere installateur moet zoeken, ik heb toch niet voor niets om een installateur gevraagd. Ik heb zulke mannen ook niet in een rek zitten en feitelijk werken ze met een erg gemakzuchtige partij samen. Er wordt vermeld dat het wegwerken van de kabel 20.- per kwartier kost maar bij navraag omvat dat alleen een kabel door je woonkamer trekken en eventueel onder een plint duwen, daar heeft toch niemand een installateur voor nodig en vind ik persoonlijk heel dik betaald aangezien je toch op 80.- per uur uitkomt. Ik zou het er nog voor over gehad hebben en heb dit uiteraard ook vermeld maar dat ze dan wel de kabel door de kruipruimte moeten trekken maar helaas. Dit is de service die je van Delta en de partijen waar ze mee samenwerken kan verwachten. Inmiddels rollen ze op Goeree-Overflakkee het glasvezelnetwerk van KPN uit ergens snap ik Delta wel, zodra dat is uitrolt gaan ze een heleboel klanten verliezen.
We zijn overgestapt van Odido naar Delta. Vanwege de prijs. Enorm veel spijt, vaak trage wifi de tv laad vaak niet en geeft aan: delta tv laden… en problemen met streamen. Ben je film aan het kijken stopt hij ermee en moet hij weer laden. Dit is niet altijd maar wel met regelmaat. De speedtest geeft meer dan 200 mbps aan, zou dus goed moeten werken. Delta komt altijd met de speedtest, als die goed is dan ook snel internet. Het werkt heel traag. Ook onze draadloze boxen werken niet op wifi . Vaak valt er 1 of meerdere boxen uit. Dus gebruiken we maar Bluetooth Wij hebben enorme spijt dat we zijn overgestapt want Odido was veel beter !!!! Nog 2 jaar te gaan en dan weg bij Delta. Boeken ons eigenlijk behoorlijk opgelicht.
Sins 1 maand kan ik de programma's van Rtl 4 en 5 niet meer vooruit spoelen. Ik neem expres alles op om de reclame vooruit te kunnen spoelen. Iemand meer last van.
Enige tijd geleden overgestapt van KPN naar Delta met internet verbindinding als belangrijkste reden. Slechte relatie met KPN en deze bood ook geen glasvezel.
De ervaringen:
Administratief een redelijke puinhoop bij Delta. Vele keren moeten bellen omdat voor hun een overstap niet duidelijk was. Konden ook niet in hun systeem krijgen dat wij toch nog een vaste telefoonlijn wilden als achtervang voor het geval de mobieles uitvallen. Uiteindelijk opgelost.
Technische overgang goed. Door monteur aangesloten en correct functionerend achtergelaten. Functioneert nog steeds goed. Wij hebben ook 2 televisies draadloos hierop aangesloten en die functioneren goed. (was een probleem bij KPN). 1 megabit verbinding maar dit haalt het bij lange niet. Niettemin voldoende voor televisie en goede internet verbinding op 3 verdiepingen. Wel met uitbreiding middels versterkers maar dat geldt ook bij meerdere providers.
Kwalilteit/mogelijkheden bij televisie kanalen. Hoewel technisch goed, wel functioneel minder mogelijkheden dan KPN. Zeer simpele afstandbedieniing met geringe mogelijkheden.
Wel alle kanalen evt met bijtaling voor toegang maar daar maken alle providers (mis) gebruik van.
Klantenservice. Sterk wisselend in kwaliteit. Helaas ook hier eerst het obligate verplichte geklooi met Chatbots. Helaas is deze functie bij alle bedrijven niet meer uit te roeien. Wekt bij klanten veel irritatie en soms ook agressie op zo ook bij mij. Wanneer je dan een medewerker aan de lijn krijgt is de toon vaak al gezet. Niettemin heb ik goede maar ook slechte ervaringen. De slechte bestaan er uit dat je een aperte randdebiel aan de lijn krijgt. Ongeinteresseerd brutaal en met het niveau van de chatbot die je net gepasseerd bent. De goede ervaringen bestaan eruit dat ze aandacht voor jou als klant hebben, goed luisteren en ook binnen hun mogelijkheden proberen zaken op te lossen.
Prijstechnisch goedkoper dan KPN maar toch vrij duur, zeker voor het gebodene.
1 zeer groot punt van irritatie. In Zeeland had ik ook een abo via deze club. Na verhuizing en tijdelijk verplichte overgang naar KPN weer terug naar Delta omdat dit de enige provider is met glasvezel is in deze omgeving.
Mijn eerste abo is gesloten en toen ik weer terug kwam is er een nieuw abo geopend. Ik moet nu echter wel betalen voor een bestaand email adres omdat dit niet 'overgezet kan worden naar het nieuwe abo' wel kan ik nog steeds in mijn account ook mijn oude abo benaderen. Begrijp ook niet dat dit account niet gewoon geactiveerd is met wijziging van adres.
'Klanten' service gaat hier heel makkelijk mee om en geeft geen uitleg maar komt met 'coulance' fooitje en straalt uit dat ik (alsjeblieft) verder niet moet zeuren.
Samenvattend: Technisch redelijk stabiel, administratief matig. Klantenservice uiteindelijk conclusie zeer matig. Verder star/rechtlijnig in antwoorden en bieden van oplossingen. Als totaal zeker niet meer dan 2 sterren waard.
ik ben normaal niet zo n klager maar dit moet ik wel kwijt.... Heb begin maart 2025 abonnement genomen op Delta tot dan verliep het goed , tot dat er een monteur kwam , deze was na 5 min weg ... ik had geen stopcontact in de meterkast en het bijgeleverd draad was tekort (10 m) .. dus op internet gezocht naar langer draad , dat was er voldoende tot wel 100 meter ..
ben nu een maand bezig om contact met Delta te maken ,wat tot op heden (24-04 niet is gelukt .... En dat vind ik bezwaarlijk . zeker om dat de monteur nog wel zei dat ik nog dezelfde dag zou worden gebeld of alles goed gegaan was ..
Dus ik weet nu niet wat ik moet doen !!
Ik hoop dat Delta dit ook zal lezen .....
Heb aanbod gehad kreeg 2x5 euro korting maar na ja gezegd te hebben krabbelen ze terug
Nee kan niet en heb je verkeerd
Staat in mijn Delta , nee klopt niet
Veel storingen de laatste tijd, is ook geen waar als je belt
Kortom na veel geapp ben je als trouwe klant de SJAAK
Ze zeggen vanalles maar DOEN NIETS VOOR TROUWE KLANTEN
Ik ben inmiddels 5 weken bezig om een glasvezelaansluiting in mijn vakantiewoning te krijgen... het gaat heen en weer van geen signaal op de kabel van de provider tot een monteur die niet op het afgesproken moment verschijnt maar een aantal uren eerder (niet handig als je speciaal naar je vakantiewoning rijdt). Inmiddels 4 x op en neer geweest. Afgelopen vrijdag weer erheen en geconstateerd (met de klantenservice) dat het modem niet werkt, er zou een afspraak gemaakt worden. Toch nog even gebeld vanmiddag om te verifieren: niets bekend en een storing kan alleen gemeld worden als je ter plekke bent. Ik geef het op, onmogelijke partij om mee te werken! Misschien dat deze review nog iemad wakker schudt bij Delta maar ik denk het niet...
Nieuw contract afgesloten en na een dag het instalatiepakket binnen alleen naar zo bijna vier weken nog steeds geen aansluiting. Lijkt zo mooi leuke reclame snel internet maar de uitvoering ervan is bar slecht . Ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat we aangesloten zijn.
Op 18 okt 2024 heb ik via internet aansluiting gevraagd op de glasvezelkabel. Alle kabels waren allang aangelegd en tot in ons appartement en er zit al een kastje, gecontroleerd door een medewerker van delta, maar op de een of andere manier lukt het Delta niet om mij aan te sluiten. Vandaag voor het laatst gebeld. Na 40 minuten in de wacht gestaan te hebben weer een nieuwe medewerker aan de telefoon gehad. Die kwam ook niet met een oplossing.
Ik heb ze tot volgende week vrijdag, 21-02-2025 de tijd gegeven om het te regelen en anders zoek ik een andere organisatie.
Ik krijg een aanmaning terwijl ze automatische incasso hebben. Geprobeerd te bellen, maar dat is tegenwoordig bijna verboden dus wordt er niet opgenomen.
Slecht georganiseerd
Delta mobiel overgestapt en kosten gekregen die niet terecht zijn. Simkaart was niet aangekomen en wel gerekent vanaf ingangs datum vanuit delta mobiel.
Diverse medewerkers gesproken. Is niet goed geregeld wel beloofd.Niet overstappen dus!
Ik heb Delta tv en internet genomen en dit zal professioneel geïnstalleerd worden.
Nou dat was 1 grap de monteur heeft alles in de meterkast gegooid en was al weg voordat hij klaar was met instaleren
Eindstand hoop gezeur en kosten en aantal dagen zonder tv en internet gezeten
Ook mobiel overgegaan naar Delta dit ging ook al mis dubbele rekeningen en geen nummer behoud aangevraagd
Nu een aantal maanden verder hebben we al meerdere keren geen tv kunnen kijken ivm storing
Ik zou het iedereen afraden dit is echt slecht op alle fronten helaas zitten wij er nog 9 maanden aan vast
Sinds 1,5 jaar klant bij Delta. Glasvezel was bij ons in het dorp aangelegd en de enige provider die je kon kiezen was Delta. Eerlijk is eerlijk, de eerste periode verliep alles meer dan prima, zonder storingen.
Maar toen lag op een dag het internet eruit en begon de ellende. Deze ellende duurt nu al 5 weken en een oplossing is nog niet voorhanden.
Ik bel dagelijks de klantenservice en krijg iedere keer een andere uitleg. Ik heb alle excuses al gehoord. Ik heb inmiddels zelfs een casebeheerder. Met alle respect, die kan en weet ook helemaal niets. Er wordt verwezen naar de netwerkbeheerder Delta Fiber. Iedere dag krijg ik te horen dat ze de juiste persoon daar niet te pakken krijgen. Ik ben bang dat mijn probleem de komende 5 weken niet verholpen is. Het is echt de slechtste service die ik ooit heb meegemaakt.
Delta in de mist. En wie neemt nu de verantwoordelijkheid voor de nazorg?
Glasvezel is aangelegd net voor de kerst en de tv werkt niet.
De chatmadam weet het antwoord niet na alles geprobeerd te hebben.. Gebeld. Helaas, ook op afstand is de tv niet in te schakelen. Er moet een monteur komen; jammer genoeg is een afspraak niet te maken via klantenservice. (Hoort u niets, bel dan na het weekend de monteursservice (???).
Monteursservice kan na het weekend niet in ‘het systeem’. (Het is een heksenketel, mevrouw. We sturen u een link, dan kunt u zelf proberen een afspraak te maken).
Vandaag maar weer eens gebeld. Jaja, het is bekend dat er een monteur moet komen. Maar wanneer .. dat valt niet te zeggen. Als die zaterdag nog niet is geweest, belt u dan eens …🤨🤨🤨??
Niet zo gek toch als je je dan moet beheersen om niet te ontploffen 😡.
Zou er sprake zijn van gebrek aan planningscapaciteit of misschien wel -kwaliteit?
Hopelijk gaat de tv ooit eens werken via die snelle glasvezel. En leert Delta net zo snel te gaan, maar daar ben ik niet zo zeker van.
Ronduit schandalige service! De medewerkers zijn onbeschoft en totaal niet behulpzaam. Ik heb een abonnement afgesloten voor een speciale prijs, maar uiteindelijk schrijven ze doodleuk drie keer zoveel af. Zelfs met een contract als bewijs wordt je compleet genegeerd. De klantenservice weigert iets voor je te doen, ze schuiven alle verantwoordelijkheid af en laten je gewoon zitten. Ze trekken zonder pardon meer geld van je rekening dan afgesproken, en niemand is bereid dit recht te zetten. Dit bedrijf is echt een grote afknapper – pure oplichterij! Blijf hier ver vandaan!
Ben het helemaal met je eens!!
Wij zijn er ook ingetuind!!
En heel slechte service.
Delta oogde aantrekkelijk en in 2021 heb ik actief meegeholpen om 30% van de huishoudens in Noordwolde (gn) enthousiast te krijgen voor een aansluiting en daarmee de kabelaanleg mogelijk te maken.
Zomer 2024 krijgt alles pas een vervolg. Het drama? Nooit een dienst afgenomen.
Wilde er helemaal voorgoed van af. Na veel telefoontjes, aanmaningen etc. voor € 450 van hen verlost.
Çomputer says no!
Nav test Consumentenbond (Delta scoort 7.7! met een gemiddelde installatie na 10 dagen) aanvraag ingediend voor zakelijk glasvezelabo. Ik schrik voor t eerst als ik de bevestigingsmail krijg, omdat daarin staat dat ik 4 weken moet wachten op aansluiting. Ik bel meteen, en nog eens, en nog eens. De eerste 14 dagen (!) alleen maar positieve geluiden: 'We gaan ons best doen!', 'Ik ga er voor zorgen!', Dit gaat zeker lukken!'. Na die eerste 14 dagen alleen maar dat het niet kan, alles moet nog verwerkt worden, de monteur moet mss langskomen, in de wijk moet een knop om, mag helaas niet doorverbinden ... you name it ... ik heb t gehoord!
Dus NIET DOEN!
Meer dan 3 maanden bezig geweest om een glasvezel kabel aan te laten sluiten voor onze nieuwbouw woning. Afspraak is 3 keer verplaatst en en uiteindelijk kon het niet gemaakt worden, Monteurs na 5 min weer weg en beloofde me dat het snel opgelost zou worden. Na een week wachten toch maar zelf gebeld. Delta ging het uitzoeken. Na 2 weken en een aantal telefoontjes, geen reactie van Delta. Toen de onderaannemer zelf achterhaald en opgebeld. Was binnen een dag geregeld en aangesloten op het huis. Delta daarna meteen gebeld dat de kabel aangesloten was, Delta zou een pakket opsturen en we zouden binnen 2 weken internet en tv hebben. Heel fijn want we wonen er al inmiddels al 1 week. Na 1,5 week een bericht van Delta. Activatie van abonnement. Daar in stond dat we nog eens 3 weken moesten wachten voor alles geactiveerd zou worden. Meteen Delta gebeld en het uitgelegd dat er tot 2x toe beloofd is dat we binnen 2 weken internet zouden hebben . Alles geprobeerd aan de telefoon maar de activatie datum kon niet veranderd worden. ( Lijkt me dat dit gewoon een druk op de knop is en het is geregeld!? ) Met veel pijn en moeite kon er nog een kleine compensatie geregeld worden. Al met al enorm moeizaam en traag proces. En we moeten nog een beginnen met ze ben benieuwd! Vast maar zoeken naar een nieuwe provider voor volgend jaar misschien.
Wat heb ik een spijt dat ik niet eerst de reviews over Delta heb gelezen, dan was ik er nooit aan begonnen.
In mei gebeld voor een Glasvezel aansluiting op ons nieuwe adres per 1 augustus. Ik kon 6 weken vantevoren een abonnement afsluiten en dan zou het Glasvezel in huis aangelegd worden. Toch maar wat extra tijd genomen en 8 weken vantevoren een abonnement afgesloten. De monteur zou mij bellen en dan zouden we een datum kunnen afspreken. 2 weken later nog niks gehoord. Klantenservice opgebeld en nummer vd monteur gekregen. Monteur geeft aan nooit informatie vd provider te hebben gekregen en volgende week begint de bouwvak van 4 weken. Eind augustus horen we pas wanneer Glasvezel aangelegd kan worden en dit duurt standaard 12 weken!?
Ok. We werken beide thuis. Hoe overbruggen jullie de tijd dat wij geen internet in huis hebben? Niet. Jullie probleem.
Per direct opgezegd en terug naar KPN. Wat ik niet wist, maar KPN heeft uitgelegd. De 2 weken bedenktijd gaat in vanaf het moment dat het product geleverd wordt en niet vanaf het moment van aanschaf zoals Delta beweert!!!
Nu 8 maanden klant. Van dag 1 gaat er alles mis. Zeer slechte klantenservice, nou service mag er niet achter staan!! het abo geld is van een vreemde rekening afgeschreven, wat ook totaal niet op mijn nummer lijkt, daar ben ik in maart achter gekomen, door erge ziekte was het mij nog niet opgevallen, op contract staat mijn rekeningnummer. Geld is teruggestort naar die persoon, nu heb ik coulance gevraagd, en dat is volgens hun alleen, 60 euro extra betalen op mijn huidige abo kosten per maand. Ik kan dat niet, ik blijf, maar bellen en bied aan het van mijn vakantie geld te betalen, ik heb het gewoon weg niet!!!!, niets geen enkel normaal contact mogelijk. Nu dreigen ze met afsluiten. Het verhaal is te lang. Ik ben zo door diverse mensen gewaarschuwd voor delta internet, helaas heb ik niet geluisterd. Ik heb ook al van dag 1 slecht ontvangst, veel en vaak weg en uitval. Ja 15 euro coulance gehad voor 8 maanden ellende, want dat is het. En nu word ik gedwongen te betalen zonder enig contact, ik heb gevraagd me te bellen en niet steeds alleen maar nare berichten met dreigen, oa u heeft het toch gebruikt, geen enkele sorry van hun grove fout. Steeds zeg ik dat ik wil betalen, maar dan van mijn vakantie geld. Ook daar nemen ze niet de moeite voor. Mensen u bent gewaarschuwd!!!!!!!!! ik verblijf al 8 maanden op bed, en deze stress tot huilends toe is zeer slecht voor mij, er komt geen enkel begrip van hun kant. Wat een SLECHT bedrijf
Waardeloos bedrijf. Communicatie onderling deugd niet. In 1 dag 4 mtr gegraven en de voor de rest de hele dag staan bellen. Probleem niet opgelost en nu niemand meer gezien. Zit al 14 dagen zonder tel.,internet, TV en alle andere app. die niet meer functioneren.
Heb een bedrijf en loop dagelijks schade op.
Snap best dat het mens eigen is om even lekker te klagen maar wij zijn al jaren klant van Delta en hebben nog nooit een hapering gehad in onze internetverbinding. Tv kijken is ook precies wat je er van kan verwachten -> altijd goed. Monteur van Delta is jarenlang bij ons geweest om het aan te sluiten en nu 5 jaar later werkt alles nog steeds goed.
Helaas ben je 1 van de gelukkige met goede ervaringen maar als je door alle ervaringen scrolt zal je je zeiltocht afvragen dat dit niet allemaal onterecht is.
Op Omroep Brabant is t niet mogelijk teletekst op te roepen. Op NPO 1-2-3 wel.
Vreemd want Omroep Brabant is aangewezen als rampenzender en daar hoort ook teletekst bij. Toen ik nog op KPN zat was er wel teletekst op OB.
Dit is gemeld echter geen reactie gekregen
Helaas.
Ook gemeld bij Omroep Brabant. Die zouden actie ondernemen. Ben benieuwd
Wat een klote bedrijf in 1 woord, deze sturen contracten en aanmeldingen die ik niet gevraagd heb.
Zie de voorbeelden
Ik kreeg het verzoek om een aanvraag voor een Delta Zakelijk Pro.
Deze kan ik voor je in orde maken, waarbij ik nog graag onderstaande wil bevestigen.
Goedemiddag,
Dit is niet de bedoeling dit kreeg ik toegestuurd, heb nog niets besteld. Dit is geen prettige werkwijze. Voorlopig zie ik hier van af.
Beste John,
Er is wat miscommunicatie geweest vanuit mijn collega naar mij, zie deze bevestiging ook als niet verzonden.
Je kan reageren op mijn laatste mail met het voorstel/offerte.
Ik denk dat het tijd wordt voor Radar of iets dergelijk
Dit zijn de beste internet en tv providers van juni 2025.
Er zijn 70 reviews geschreven over DELTA op Reviews.nl. Met een 2.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.