
Heb al een tijd internet van hun en ben gewoon tevreden. Als je ontevreden bent, zul je zelf of iemand moet regelen die voldoende verstand heeft van coax kabels. En soms moet er iemand iets doen van Ziggo omdat je anders geen goed signaal hebt. Vaak zijn de problemen al opgelost als je kabelkeur merk kabel koopt en geen rotzooi. En geloof me er is veel rotzooi te koop. Als je kabelsignaal goed is van af blijven. En ook niet te veel veranderen. Vaak gaat het met het veranderen fout. Of je moet het echt dolgraag willen.
Verder ben ik reuze tevreden over Ziggo. Veel meer mooie zenders (en sport) als dat je bij de concurrent krijgt. En via de chat kan je gemakkelijk een monteur laten sturen als er echt iets aan de hand is.
EERSTE DAG en het is meteen RAMPZALIG! GEEN signaal, NIKS werkt. Exact dezelfde ellende als twee jaar geleden – hebben ze dan écht NIETS geleerd?! Nu zit ik wéér een jaar vast aan dit waardeloze contract. De klantenservice is een complete DRAMA. Bespaar jezelf frustratie en ellende: blijf ver weg van Ziggo!
Inmiddels al geruime tijd géén klant meer bij Ziggo/Vodafone (GELUKKIG maar). Wat een opluchting. Achteraf gezien snap ik werkelijk niet hoe ik ooit 82 euro per maand heb kunnen aftikken voor traag internet, storingen, blokkerig TV-beeld én het regelmatig ontbreken van internet. En dan durven ze dat “premium dienstverlening” te noemen… ik noem het vooral een duur abonnement op ergernissen.
Toen ik overstapte naar Odido (glasvezel) merkte ik pas hoe verouderd Ziggo eigenlijk is. Het was daar meteen beter, sneller en vooral goedkoper. Iets van 60 euro per maand? Kijk, dat begint ergens op te lijken. En daar zat nog een jaarcontract bij ook — prima te doen.
Maar goed, inmiddels zijn we al twee maanden verder en zit ik bij Delta. En wát een verschil. 4 Gbps down én 4 Gbps up, gewoon rechtstreeks over glas. Dus niet zo’n “we hebben achter de schermen ook glas hoor!”-marketingpraatje, om vervolgens de laatste meters gewoon een coax-snoer uit het jaar kruik te presenteren. Ziggo noemt het modern, ik noem het archeologie. Alsof je een Ferrari verkoopt, maar de laatste kilometer moet je fietsen, “want dat merk je toch niet”. Yeah right.
En dan te bedenken dat ik nu ook nog minder betaal dan bij Odido. Slechts 50 euro per maand voor glasvezel 4/4 Gbps. En 24 maanden vast ook nog. Ja, dat doet pijn bij Ziggo, want dat bedrijf kan alleen maar verhogen en verhullen. Ik ben voorlopig onder de pannen — zonder storingen, zonder wegvallend internet, en zonder die stofrijke coax-snelweg naar het verleden.
Maar… het allergrootste irritatiepunt?
Ziggo blijft mij ongewenste spam sturen. Al meerdere keren een klacht over ingediend, maar ze verschuilen zich achter een belachelijk regeltje:
“Wij mogen u tot twee jaar na beëindiging nog benaderen omdat u klant bent geweest.”
Sorry hoor, maar op basis waarvan? Ik heb nooit toestemming gegeven voor marketing-mails en ik bén geen klant meer. Punt. Dat noemen we dus spam. En het is ook precies de reden waarom ik NOOIT meer terugga naar zo’n bedrijf. Als je klanten moet terugwinnen via irritante e-mails in plaats van gewoon goede dienstverlening, dan zegt dat eigenlijk genoeg.
Dus ja, dan maak ik even tijd vrij om netjes wat reviews te tikken over mijn ervaring met Ziggo. Mocht iemand nog twijfelen: bespaar jezelf de hoofdpijn en kijk verder. De wereld is mooier buiten de coax-grenzen.
PS: Wij (mijn vrouw en ik) gaan onze Vodafone-abonnementen ook maar opzeggen. Zelfde club. Zelfde mentaliteit. Zelfde “strategie” om ex-klanten te bestoken met marketingrommel. Dus Ziggo/Vodafone: als dit jullie manier is om klanten te behouden… mission failed. En hoe. Wij zijn er klaar mee.
Na ruim twintig jaar klant te zijn geweest overgestapt naar KPN, omdat Ziggo geen glasvezel kan aanbieden op m'n nieuwe adres. Opgezegd via de website op 27-11-2025 (inclusief mail dat m'n opzeggingsaanvraag ontvangen was) met een maand opzegtermijn, dus dan lijkt het me dat het contract loopt tot 27-12-2025. Ruim een week later teruggebeld door Ziggo, met de mededeling dat de maand opzegtermijn pas ingaat vanaf het moment dat ze terugbellen. Nu betaal ik ruim een week extra. Wat een slechte service en wat een stelletje boeven zijn het!!
De service van Ziggo voor bestaande klanten is erg slecht. Ik erg slecht al klant sinds de oprichting van Ziggo (sinds UPC-tijd). Ik heb net met iemand van de klantenservice gesproken over mijn maandelijkse betaling. Die gaat alleen maar omhoog. Ik krijg nooit aanbiedingen om die te verlagen. Ik kan mijn pakket wel verhogen, maar niet verlagen! Geen korting voor bestaande klanten. Nieuwe klanten krijgen de eerste paar maanden korting, maar daarna zit je vast: de maandelijkse rekening gaat steeds verder omhoog. Er zijn veel kleine bedrijven die veel betere prijzen bieden voor vergelijkbare diensten. Zodra mijn contract afloopt, stop ik met Ziggo.
Al jaren klant van Ziggo en ondanks dat het een dure provider is, heb ik ten aanzien van bijvoorbeeld een KPN fijne zenders als Ziggo Sport (kan dus champions league etc allemaal kijken) en heb in jaren al geen internetproblemen meer gehad! Snap dat mensen graag naar glasvezel willen maar qua internetsnelheid merk je daar tot op heden weinig van. Snelheden liggen gewoon gelijk, alleen uploadsnelheid is beperkt bij Ziggo maar daar heeft de normale mens geen last van. Had graag ook een kritische noot gegeven maar die heb ik simpelweg niet. Conclusie: Goed bedrijf!
Ziggo heeft de meeste storingen
Het is lastig om één provider aan te wijzen als de slechtste, omdat dit afhangt van de gebruikte techniek en regio. ProviderCheck.nl meldt dat Ziggo het hoogste aantal storingen heeft, terwijl Internetvergelijk.nl, Consumentenbond en Keuze.nl aangeven dat providers met glasvezel, zoals KPN Glasvezel, Freedom Internet en Delta, over het algemeen minder storingen hebben.
Thuis al jaren tv van Ziggo. Voor internet zitten we bij een ander. TV werkt prima. We maken gebruik van een smart card (CI+), dat werkt wel iets minder snel dan als je een kastje van Ziggo hebt, maar aangezien we geen internet van Ziggo hebben, maken we maar gebruik van een CI+ module. We doen het al jaren zo en het werkt doorgaans prima. Dus dat zou ik zeker aanraden als je in een vergelijkbare situatie zit.
Aan alle mensen die bij ziggo zitten en natuurlijk alle andere mensen trap niet in die domme onzin praatjes van ziggo. Ik ben al tijdje weg bij ziggo en ze proberen me continu nieuwe aanbiedingen aan te smeren. Word hele tijd gebeld heb toen al keer gezegt heb ik geen interesse in zou u kunnen stoppen met bellen. Word nog steeds mee lastig gevallen heb nummer al geblokkeerd en nog blijven ze bellen spreken ze voicemail in zonder iets te zeggen. Ik heb er al 2 keer a achter aan gebeld en dat ze moeten stoppen en nog steeds gaan ze door. Zo vervelend begint echt super irritant te worden.
service is normaal, niets bijzonders, niet om te gamen want Ziggo internet heeft veel vertraging. hun verkoper kwam aan mijn deur en werd boos toen ik hem vertelde dat het verboden is om verkooppraatjes te houden in het gebouw. Er werd constant gebeld door hun centrum en er werden hele slechte aanbiedingen gedaan.
Ziggo heeft mij via een deur-aan-deur verkoper een zakelijk contract aangesmeerd dat ik als particuliere gebruiker niet eens kan gebruiken.
Ik heb duidelijk uitgelegd dat mijn eenmanszaak alleen administratief op mijn adres is ingeschreven en dat ik het internet uitsluitend privé gebruik – maar de verkoper registreerde mij tóch als zakelijke klant.
Hij gaf verkeerde informatie over de prijs, loog over de overstapservice en zei dat ik dat later kon aanpassen. Dat bleek niet waar te zijn.
Na mijn aangetekende brief kreeg ik tóch facturen en zelfs een tweede contract waarop mijn handtekening was gekopieerd.
De verkoper kwam later opnieuw langs en legde ongewenste post voor mijn deur.
Dit voelt als pure misleiding en intimidatie. Ziggo reageert niet op mijn brieven – echt schandalig gedrag.
Als ik kon, gaf ik 0 sterren. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt – een smerige manier van zakendoen.
slechte service van ziggo bij wfipods
wat een super slechte service van ziggo, 2 wifi pods gekocht in 2021 , nu overgestapt naar kpn ivm verhuizing, wil de pods verkopen, maar zijn niet los te koppelen van mijn abonnement? hierdoor niet te verkopen, vraag of ik ze kan op sturen en andere krijgen welke dan wel door verkoopbaar zijn, antwoord NEE. zo gaat ziggo dus om met (ex) klanten. als je klant van ze wil worden bewgen ze hemel en aarde, maar eenmaal klant of je wordt ex klant. geven ze geen thuis meer, jammer ziggo
Sinds een kleine 20 jaar klant, vorig jaar na veel moeite een (blijkt nu) tijdelijke koring kunnen krijgen.
Blijkbaar is deze "geste" nu voorbij en mag ik weer de hoofprijs betalen. (scheelt me ca. € 400,- per jaar) Onprofessioneel te woord gestaan door klantenservice en geen oplossing geboden (persoon in kwestie ging wel een notitie maken).
Gewenste oplossing: zsm. het ziggo contract beeindigen.
Ik ben al sinds jaar en dag lid geweest bij Ziggo. Op 10 juli heb ik mijn abbonement opgezegd en hierna kreeg ik iemand van de verkoop afdeling die mijn belde . Deze vroeg of hij een aanbod mocht doen, waarop ik heb aangegeven nooit telefonische aanbiedingen aanneem en ze best een aanbod op de mail konden zetten voor mij om te beoordelen. Vervolgens kreeg ik een mail met "bevestiging van uw bestelling" terwijl ik geen bestelling heb gedaan. Er staat een knop op met de tekst "Bestelling bevestigen of annuleren" dus ik heb direct op die knop gedrukt en dan kom je op een pagina die zegt dat de bestelling bevestigd is. ik kreeg hierop ook een mail van hen, waarna ik boos de klantenservice gebeld heb. Deze hebben mijn bestelling geannuleerd en ik heb heel duidelijk gemaakt dat mijn abbonement gestopt moest zijn en dat ik nooit meer iets met Ziggo te maken wil hebben door deze actie.
In augustus kreeg ik nog een factuur, ik heb opgezocht op internet of dit mocht, maar inderdaad 1 mnd opzegtermijn houdt in dat mijn abbonement op 10 augustus beeindigd zou moeten zijn. dus zou ik eigenlijk de overige dagen van augustus daarna terug moeten krijgen. Tot mijn grote verbazing krijg ik echter op 9 september een factuur voor september. Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord en ik ben nog bozer dan boos. Wat een slecht bedrijf is dit, dit is regelrechte oplichting en ik ga aangifte doen als dit niet snel opgelost wordt. Helaas kun je niet altijd de klantenservice bereiken en blijkbaar zijn die niet heel betrouwbaar. Morgen weer erachteraan bellen met hen, maar ooohh weee! Ik adviseer iedereen weg te gaan bij Ziggo en het bedrijf failliet te laten gaan. Ziggo liegt altijd over verbeteringen, als het niet werkt ligt het zogenaamd aan de kabeltjes of versterker. En zelfs als ze die opsturen en je vervangt ze uiteindelijk niet, blijkt het dan opeens weer te werken, rara hoe kan dit. Ooit met 30 euro per maand begonnen en nu betaalde ik al 64 euro per maand voor een beetje internet, immers tv kijken doe ik al tijden niet meer. Wanneer je overigens je einddatum zoekt is die nergens te vinden op de website. Het lijkt er sterk op dat ze dit expres doen om verwarring te veroorzaken. Ziggo is in mijn ogen de firma leugen en bedrog! Niet transparant en die manier van klanten oplichten met zo'n zogenaamde aanbieding die meteen een bestelling is, kan ECHT niet!
Door mooie praatjes aan de deur erin getrapt zelf als Feyenoorder overgestapt naar Ziggo nou daar gaat het al mis, slechte klantenservice je wordt overstelpt met mails etc etc...maar er gebeurd niks.
Ik zeg slecht bedrijf ..niet overstappen
En wij moeten nog beginnen
Zoveel spijt hiervan
Ooh en wat was het antwoord van de klantenservice...u kunt niet meer terug u heeft getekend bij ons.
Top!!!!!!
Wij kwamen op onze laptop niet meer in de outlook.
Na zelf veel geprobeerd te hebben en na familie ingeschakeld te hebben, kwamen we er nog niet uit.
De klantenservice werd gebeld.
Een zeer vriendelijke, behulpzame en geduldige dame, met de naam Dorkas, heeft ons er supergoed doorheen geholpen.
Chapeau voor Dorkas! 👌🏼
Een te duur contract afgesloten ten tijde dat ESPN gratis nog doorliep. Telefonisch werd medegedeeld dat ik na afloop van de tijdsspanne van deze zender deze opnieuw gratis aan kon vragen en dat deze bij lopende contracten wel verlengd zou worden, dat was een service die zij vaak geven was het antwoord. Op basis hiervan toch het (te dure) contract afgelopen. Vandaag blijkt dat niets mogelijk is. Nu juridisch aan de slag om het contract te beëindigen door niet kloppende informatie ten tijde verlengen contract
Klantenservice is alleen telefonisch bereikbaar. Mailen of contactformulieren hebben ze niet. Bij een discussie over een factuur wilde men niets over een correctie vastleggen. Dus schriftelijke communicatie van de klant wil Ziggo niet. Ik moest ze maar vertrouwen. E.e.a zou in het dossier worden vastgelegd, maar bij een volgend contact bleek dat niet zo te zijn.
Ziggo mailt te pas en te onpas, maar wil zelf geen mails ontvangen. Bij klachten over een factuur moet je een brief sturen. Dit weet de klantenservice niet en het adres waar de brief heen moet staat nergens. Pas na meerdere malen vragen kreeg ik het postadres. Na een maand nog geen reactie op de brief gehad. De klant moet binnen 30 dagen reageren.
Bellen naar klantenservice levert niets op omdat men daar de brieven niet kent.
De medewerkers van klantenservice blijven wel netjes, maar zeggen in feite niets. De klant heeft nooit gelijk.
Gelukkig kan ik weg bij Ziggo, wat ik ook doe
Op mijn nieuwe adres wil ik doorgaan met Ziggo. Op dat adres is NextMini nodig. Dus vraag aan Ziggo om op één moment over te gaan van adres en gebruik NextMini. Dat lukt niet, eerst via 1200, buitenlandse dame met weinig technische en product affiniteit. 2e Dame idem dito. Hoofdlijn: 2 kan maar 1 opdracht tegelijk zijn. Dus mijn voorstel dat ik de verhuisopdracht verwijder en dat de omwisselen tijdig kan plaatsvinden. En dat ik daarna weer de verhuisopdracht instuur. Veel ge-navraag van haar, kan alleen een formulier aanmaken dat na verhuizing wordt uitgevoerd. Mijn vraag naar een werkende oplossing per verhuisdatum stuit op onbegrip. Dan via chat geprobeerd, na doorverwijzing van dame het geluid dat omwisseling niet kan als er een coaxaansluiting is (??????). Ikke: dus voor niemand ooit? Te moeilijke vraag.
Ik terug naar mijn TV-installateur. Hij gaf aan ,precies, dit wel voor zijn dochter geregeld te hebben, maar via Ziggo-opzegservice. Jammer dat het zo moet, nog los van de tijdverspilling van 2 uur praten en chatten.
Wij zijn al ruim 25 jaar vaste zakelijke klant bij Ziggo,
nu ben ik verhuist en heb een nieuw afgesloten. eerst heb ik 2 jaar op de aansluiting moeten wachten en nu al 4 weken op het pakket wat opgestuurd zou zijn maar elke keer spoorloos is verdwenen, bij de klantenservice word ik van het kastje naar de muur gestuurd. het is al een wonder als je een medewerker aan de lijn krijgt. ook is het altijd de verkeerde afdeling !!!! om moedeloos van te worden. de laatste medewerker verzocht mij om ergens anders een abonnement te nemen, en gooide de telefoon er op. Mensen wees gewaarschuwd voor Ziggo !! Wat een waardeloos bedrijf !!!!
Sinds dat Ziggo EINDELIJK heeft gefixt dat de Ziggo App op Samsung televisies geinstalleerd kan worden, ben ik helemaal tevreden. Meerdere keren gedacht om over te stappen maar telkens kwam Ziggo met een goed bod dat ik kon blijven (vaak enkele maanden korting op het abonnement). De reden dat ik wilde overstappen was dan ook vaak dat ik zag dat KPN een app op de tv had terwijl Ziggo nog zat te kloten met mediaboxen en coax kabels, dat is nu verleden tijd gelukkig. Ook al vind ik de app nog wel wat tegenvallen en verwacht ik nog grote updates. Alle oude coax kabels heb ik uit huis geslingerd en vervangen door UTP6 kabels!
Abonnement afgesloten. Op de site staat glasvezel kan bij u doe de check.
Ja glasvezel tot de buurtkast daarna werken ze met COAX aansluiting.
Dat hebben wij niet meer dus ziggo gebeld en uitgelegd dat wij het willen annuleren is goed zegt ziggo.
Week erna geen internet niks meer want ziggo heeft niks geannuleerd maar het abonnement laten ingaan.
Nu zitten wij 2 weken zonder internet omdat de KPN alles opnieuw moet aansluiten/opsturen door niet kundige personeel van de ziggo om simpel iets te annuleren.
Bedankt ziggo voor jullie service 2 weken zonder internet en tv met 3 kinderen in de zomervakantie helemaal top.
Dit zijn de beste internet en tv providers van december 2025.
Er zijn 305 reviews geschreven over Ziggo op Reviews.nl. Met een 2.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.