
Heb net een positieve recensie geschreven over dat de mobiele abonnementen van KPN goed zijn. Dat geldt ook zeker voor internet en thuis voor in huis. We hadden jaren geleden ook nog een vaste telefoonlijn maar deze is inmiddels afgesloten. Alles werkt super goed. Kregen laatst zelfs nog een nieuw modem omdat we een best verouderd toestel hadden. Monteur kwam langs en was binnen 15 minuten ook weer weg. Alles werkte zoals altijd en we hebben zelfs nog een betere wifi verbinding op sommige plekken in huis. Nooit klachten gehad en kan iedereen ten zeerste aanraden om KPN te gebruiken. Er zijn goedkopere opties, zijn we ons ook van bewust maar het werkt zo goed dat we nooit hebben getwijfeld om over te stappen. Is sowieso fijn om al je producten bij één aanbieder te hebben. Vanwege de combodeals maar ook vanwege het overzicht.
Dit KPN-bedrijf is pure oplichterij. Ik heb sinds april een KPN-abonnement. Ze beloofden me glasvezelinternet, maar ik heb het nog steeds niet. Ik heb KPN al meer dan tien keer gebeld over de levering van glasvezelinternet. Ze beloofden over twee maanden, over één maand, en vervolgens tien dagen – steeds hetzelfde – maar ik heb nog steeds geen glasvezel. Vertrouw ze niet, KPN is een oplichterij. Nog drie maanden en ik ben van dit vreselijke KPN-bedrijf af.
Op verschillende adressen al klant geweest bij KPN en ik weet niet waarom we ervoor blijven vallen, helaas vind ik de competitie ook niet alles.
Het internet zelf is stabiel en snel maar alles eromheen is gewoonweg niet aan te raden. Bij ons is bijvoorbeeld een tijdje terug de glasvezelkabel per ongeluk door gemeentewerk gebroken geraakt. Dit gaven ze toch vriendelijk even aan en daardoor wisten we al direct wat het probleem was, toen het internet het dus niet meer deed.
KPN direct geprobeerd te bellen voor een afspraak met een monteur, dit was al lastig. Eerst 5 keer hetzelfde riedeltje moeten doorlopen: probleem > automatische probleemoplosser van KPN > AI chatbot > stuurt je terug naar probleemoplosser. Na 3 aparte keren mijn nummer aan de chatbot gegeven te hebben voor een terugbelafspraak in 15 min (waar nooit op is teruggebeld) heb ik alsnog het nummer te pakken gekregen.
De klantenservice zelf was hartstikke vriendelijk, maar met vriendelijkheid alleen wordt het probleem niet opgelost. Hier direct aangegeven dat de glasvezelkabel in de grond kapot is, deze werd op een donderdag kapot gemaakt. Klantenservice stelde me gerust en maandag direct zou de monteur langskomen, zo gezegd zo gedaan.
Nu begint het echte janken: de monteur checkte alles binnen en constateerde: het probleem zit in de kabel en dat kan ik niet fixen; dat doet een ander team. dus nieuwe afspraak moeten maken met een tweede monteur, deze kwam gelukkig dezelfde week nog langs maar hier zaten we dus al een week zonder internet. Deze monteur was er, checkte nog eens binnen en constateerde toen: er zit een breuk in de kabel (al 2 keer eerder aangegeven, hallo?), dat kan ik niet, moet een ander team een nieuwe kabel komen trekken. Dit DERDE team heeft daarna 3 maal de afspraak gemaakt en uitgesteld doordat ze zieken hebben en de planning niet rondkrijgen.
Uiteindelijk heeft het 3/4 weken geduurd voordat de kabel alsnog gemaakt werd, een pro-tip aan iedereen die ditzelfde probleem heeft: graaf de kabel zelf op en kijk of je ze terug aan elkaar kan maken met een YT video want wachten op het reparatieteam is echt om helemaal gek van te worden.
Achteraf ben je bijna bang iedere keer als je een graafmachine voorbij ziet komen puur om heel deze riedel weer te moeten doorlopen, het meest onbehulpzame team van Nederland durf ik ze al wel te kronen.
Wij zouden door KPN aangesloten worden op glasvezel. Deze is aanwezig in het huis, maar door totale desinteresse van KPN nog niet aangesloten aan onze router. Maandenlang contact gezocht, er werd actie beloofd maar niets gedaan. We zeggen het abonnement nu op, worden door Solcon met open armen ontvangen en geholpen. Wat een dramatisch bedrijf als je hulp zoekt.
Sinds we over gestapt zijn van Odido naar KPN hebben we vaak geen geluid op de tv of het geluid loopt niet synchroon. We hebben meer dan10 x gebeld. Er zijn 3 tickets aangemaakt en afgesloten zonder dat het opgelost is. We zullen steeds terug gebeld worden maar dit gebeurd niet of ze laten de telefoon 1 x of net niet overgaan zodat we een oproep gemist hebben zonder dat de telefoon over is gegaan. Er wordt ons van alles beloofd maar de volgende aan de telefoon moeten we weer alles vertellen en begint steeds weer van voren af aan. Het is heel frustrerend. Er hebben al een paar mensen gezegd dat we gewoon een andere tv-ontvanger moeten hebben maar dat moet een hoger iemand doen en die belt ( na 72 uur) niet terug. Een monteur moeten we betalen en een nieuwe tv- ontvanger krijgen we ( nog) niet. Pffffff.waren we maar nooit overgetapt. Nu wachten we weer tot we terug gebeld worden over 72 uur. Ik verwacht er eerlijk gezegd niets meer van.
blijf maar weg bij KPN, internet werkt half, zelfs na nieuwe modem krijgen is er niks opgelost. en omdat ik in januari overstap kunnen ze geen monteur sturen. ze denken verder niet mee, nee laat mij maar €55 betalen iedere maand voor internet die meeste van de tijd toch niet werkt.
zelfs de mevrouw aan de telefoon was niet geïnteresseerd en drukte me uiteindelijk zo weg, ja omdat ik een slechte review ga plaatsen, is niet zo gek he als je genaaid word.
nooit meer KPN voor mij.
Na telefonisch contact hadden we een internet en tv contract afgesloten voor twee jaar. Telefonisch was er afgesproken dat er de volgende dag een monteur langs zou kunnen komen als het niet zou lukken om deze zelf te installeren. Op datum van overgang bleek er een onderdeel niet in het pakket te zitten en bel op om aan te geven dat installatie niet lukt. Toen bleek KPN een kapje van de glasvezel niet bijgeleverd te hebben. Ik heb gevraagd of er een monteur de volgende dag langs zou kunnen komen. Dit was niet mogelijk vanwege onderbezetting!! Wanneer wel? Na 5 dagen. Klantenservice zou wel het ontbrekende kapje alvast op de post doen naar ons. De oude box van de vorige internet en tv provider was niet meer actief en kon ook niet actief gemaakt worden. Op de ochtend dat de monteur aan zou moeten komen worden we helemaal aan het einde van de ochtend gebeld door de PKN planner dat de monteur niet komt opdagen reden wilde ze niet vertellen. Volgende mogelijkheid was 6 dagen later!! Garantie dat de monteur dan zou komen, kon ze niet geven. Voor klachten moest ik bij klantenservice zijn. Klantenservice gaf aan of we de box samen wel zouden kunnen proberen te installeren. Toen bleek halverwege de installatie een lampje van de glasvezel niet te knipperen en moest ik doorgezet worden naar de technische afdeling. Zij gaven aan dat installatie nu geen nut had want de datum van internet was door de planner verplaatst tot het moment dat de monteur zou komen!! Dit had ze niet gecommuniceerd met ons. Dit was niet meer aan te passen. We hebben vervolgens alles weer netjes in de doos gedaan en zelfde dag op de post gedaan!! Jammer voor jullie KPN!
Aangegeven ga emigreren naar Spanje en zit tijdelijk voor 8 mnd in huurhuis in Spanje! Modem etc ingeleveverd, contract loopt nog 4 mnd door🤔😞 begrijp betalen van boete maar 4 mnd betalen zonder gebruik abonnement/ diensten is makkelijk verdiend en heet geldklopperij, erg jammer, geen service en meedenken, mvg JHHW Bergers
Ze gebruiken dark patterns om het moeilijk te maken om op te zeggen. Echt walgelijk gedrag. Je moet bewijs van inschrijven op een andere plek geven om je abonnement op te zeggen, maar dat bewijs heb je pas als je daar woont en je wilt het natuurlijk van tevoren opzeggen. Ze zijn expres niet bereikbaar. Ik sluit hier nooit meer iets af, ik raad je aan om hetzelfde te doen.
Vreselijke ervaring, ik ben een nieuwe dienst bij hen begonnen voor de glasvezel, heb een datum voor de kabelinstallatie bevestigd, maar niemand kwam opdagen zonder enige vorm van communicatie. Ik heb gebeld om te vragen waarom en ze zeiden dat ze de afspraak moesten verzetten, maar dan over 3 maanden haha. Ze zeiden ook dat ze er nu voor moesten betalen, terwijl het voorheen gratis was. Wees voorzichtig met aanmelden bij hen, klantenservice bestaat niet en er zijn verborgen kosten!
Ik wil mijn uiterst negatieve ervaring met KPN publiekelijk delen.
Ik heb in maart 2025 een KPN Internet 100 Mbit/s-abonnement afgesloten. Vanaf de eerste maand werkte het internet al niet goed. In mei stopte de dienst er volledig mee en sindsdien betaal ik elke maand voor iets dat gewoon niet werkt. Ondanks talloze telefoontjes en e-mails is er nooit meer een monteur gestuurd en de zogenaamde "oplossingen" die per e-mail werden aangeboden, hebben nooit iets opgelost.
Ik betaal al meer dan vijf maanden voor een niet-werkende dienst. Nog erger dan de technische storing is de klantenservice: de medewerkers zijn onbehulpzaam, vaak onbeschoft, en elke keer dat ik bel, krijg ik iets anders te horen. Eén medewerker weigerde zelfs zijn naam in het Engels te noemen en zei: "Het is niet mijn probleem als u geen Nederlands spreekt." Dit is discriminerend en onacceptabel. Over het algemeen lijkt de hulp in het Nederlands veel beter dan in het Engels, wat zeer oneerlijk is tegenover internationale klanten.
Op dit moment wil ik mijn wifi niet meer laten "repareren". Ik heb al te veel tijd verspild. Mijn klacht gaat over zowel de service die nooit werkte als de slechte, discriminerende manier waarop ik als betalende klant ben behandeld. Een medewerker vertelde me zelfs dat contractbeëindiging zonder boete mogelijk was, maar een ander sprak dat tegen. Deze voortdurende inconsistentie en dit gebrek aan respect zijn onacceptabel.
Om het nog erger te maken, word ik nog steeds elke maand gefactureerd voor iets dat helemaal niet werkt, en ik mag mijn contract niet opzeggen. Ik waarschuw daarom andere klanten: als je een internationale student bent of geen Nederlands spreekt, wees dan extra voorzichtig met het kiezen van KPN. Mijn ervaring leert niet alleen dat de service onbetrouwbaar is, maar ook dat de klantenservice discriminerend is en niet alle klanten gelijk behandelt.
Normaal gesproken tevreden met KPN.
Maar nu verhuisd, alles zou in orde zijn op de verhuisdatum. Was niet zo en nu 2x geen monteur geweest. Wel 2x toegezegd kan klantenservice (over het algemeen vriendelijk/hulpvaardig) ook zien. Kan niet iemand anders spreken en word niet teruggebeld. Dit is knap waardeloos.
Laatste contact klantenservice was top, heel goed geholpen en afspraken verlopen zoals werd afgesproken, had eerst één ster gegeven maar dit compenseert mijn eerste twee ervaringen.
Je moet honderd keer bellen om een abonnement op te zeggen en ze blijven je bestoken met mailtjes dat je hen nog geld verschuldigd bent. Dat terwijl je allang en breed het abonnement heb opgezegd en van dezelfde KPN een bevestiging van de creditering heb gehad. Het verkrijgen van deze creditering was ook nogal omslachtig, ze zeiden dat je eerst het bedrag op je rekening ontvangt, wat vervolgens niet gebeurt en daarna krijg je nog berichten dat je hen geld verschuldigd bent. Ontzettend irritant. Ga zo door KPN...........
KPN prijst aan dat je 100mbit per seconde internet kan krijgen bij je woning. Bij het afsluiten overal verschillende blauwe popups, waarbij één popup in het klein aangaf wat de daadwerkelijke haalbare leversnelheid zou zijn (z'n 33mbit). Gezien alle andere popups deze over het hoofd gezien. Dus, contract afgesloten voor onze nieuwe woning, even op vakantie geweest, en bij terugkomst geconfronteerd met uitermate slecht internet.
Niemand bij KPN die wij telefonisch spraken begreep waarom, sterker nog, ze probeerden ons duurdere abonnementen aan te smeren. Totdat we erachter kwamen dat we dus schijnbaar getekend hadden voor een daadwerkelijke leversnelheid van 33mbit. Totaal onduidelijk, want KPN mailt doodleuk naar je dat je 100mbit hebt, balblabla.
Wij weer aan de telefoon met KPN en we mochten alleen het contract ontbinden door 900 euro te dokken. Ongelooflijk. Wij nog meer bellen, totdat we iemand aan de lijn kregen die ons écht wilde helpen: hij begreep dat de communicatie van KPN totaal onduidelijk was en stuurde een monteur langs die de snelheid kwam controleren. Deze monteur stelde vast dat de leversnelheid inderdaad slechts 33mbit is. Op basis hiervan zouden we het contract kosteloos kunnen ontbinden en zouden we binnen 5 werkdagen antwoord krijgen.
Twee weken later nog steeds geen antwoord, dus wij bellen. Voor de miljoenste keer de situatie moeten uitleggen en kregen uiteindelijk te horen dat kosteloos het contract ontbinden toch niet kon.
Jullie zijn echt een stel incapabele schavuiten. Schamen jullie je niet? Alleen maar klachten van klanten, wij begrijpen inmiddels wel waarom. Nu zitten wij twee jaar lang vast aan vreselijk slecht internet, terwijl we in de fotografie en videografie werken.
Beste KPN,
Eind Juli hebben wij een verhuizing doorgegeven voor de Wifi bij ons thuis. Wij hebben toen heel netjes de week daarop een nieuwe wifi router gekregen, wel duurde het helaas nog 2 weken voordat er een monteur langs zou komen om deze te installeren. We konden de router zelf aansluiten alleen kregen wij geen wifi verbinding. Nadat de monteur langs was gekomen kwam hij tot de conclusie dat er iets was met de bedrading ondergronds en dat daar iets aan gedaan moet worden. Hij had ons teruggebeld en de volgende dag zou er een andere monteur langskomen op het op te lossen. Helaas is er de volgende dag niemand langs gekomen en hebben wij niks meer gehoord. Wel kregen wij een mail met dat er binnen 5 werkdagen contact zouden krijgen. Na 5 dagen wachten, hebben we opnieuw niks gehoord. Toen we belde naar de klantenservice wisten zij opnieuw van niks, en konden ook geen nieuwe afspraak maken met de monteur omdat het "te druk" was. Wel kregen zouden wij een mobiele wifi router verstuurd krijgen, maar wanneer? Dat wisten ze ook niet omdat hij niet verstuurd kon worden op de een of andere manier. Maar wij zouden hier spoedig meer informatie over krijgen. Ook is hier een ticket gemaakt voor naar de bakcoffice. Inmiddels zijn wij een week op vakantie geweest en hebben wij niks meer gehoord, stiekem hoopte wij dat er misschien een brief thuis lag met waar we de mobiele router zouden kunnen ophalen of met meer informatie. Eenmaal thuis gekomen was er niks. Toen heb ik nogmaals de klantenservice aan de telefoon gehad, en weer wisten zij van niks, nogmaals een tickets gemaakt. Inmiddels al weer 3 dagen verder en nog steeds niks gehoord...
Ik moet zeggen dat wij erg gefrustreerd zijn van deze situatie. Niet alleen zitten wij thuis al 1,5 maand zonder wifi maar ook betalen wij door. Elke keer als we de klantenservice spreken weten zij van niks en er wordt ook niks gedaan, behalve een ticket die wordt geschreven naar de backoffice. Het is uiterst disrespectvol om zo behandeld te worden, en dat door bekend bedrijf zoals KPN. Ik sta op het punt om mijn abonnement af te zeggen. Wat een onbeschofte bedoeling.
Met vriendelijke maar erg gefrustreerde groet,
Gabriel Aragao dos Santos.
Wat jammer dat de Klantenservice van KPN telefonisch zo ingewikkeld te bereiken is. Een telefoonnummer op de site is moeilijk te vinden. Een chat met een robot wel. Gelukkig had ik echt telefoonnummer nog in mijn telefoon staan. Al snel kreeg ik iemand aan de telefoon die ontzettend goed meedacht en mij prettig te woord stond. Een compliment naar KPN! Jammer dat de telefonische klantenservice niet toegankelijk is.
Wat een service.VERSCHRIKKELIJK.Drie keer gebeld en drie keer wat anders werd er verteld.We konden het zelf aansluiten konden ze zien,als het knopje geel ging branden lukte het je raad het al ging dus niet branden .Toen zei die gene Nee kan ook niet moet een monteur doen.Dus weer een dag verder,er zou een monteur komen om de boel aan te sluiten tussen 8 en 12.Mijn man vrij genomen was namelijk bij mn vader die net verhuist is.Man van 82.Om twaalf uur maar effe gebeld waar die bleef.Antwoord was Oh sorry een storing in het systeem.Al met al een dik uur aan de telefoon en nog geen telefoon .Dinsdag komt de monteur heeft die man gewoon een week geen tv.
Storing KPN glasvezel internet:
-Op 09-07-2025 had ik om 07.00 uur s ’morgens nog internet, toen ik om 11.30 uur thuis kwam niet meer.
-KPN gebeld en die konden het online niet oplossen en hebben een monteur ingepland op vrijdag 11-07-2025 om 17.00-21.00 uur. (was keuring op tijd)
-Monteur heeft glasvezelkastje vervangen maar dat loste het probleem niet op.
-Er moest een andere monteur komen want het zou in de verdeelkast zitten en daar konden maar een paar monteurs bij.
-Vervolgens hoor ik niets meer van KPN, dus zelf maar weer aan het bellen, toen werd mij gezegd dat er een monteur ingepland was op vrijdag 18-07-2025 tussen 16.00-18.00 uur, hadden ook geen verklaring waarom dit naar mij niet was gecommuniceerd.
-Er is overigens geen monteur geweest!!
-Zaterdag morgen zelf maar weer aan het bellen, medewerker kon weinig voor mij doen omdat het zaterdag was, maandag zouden er pas weer mogelijkheden zijn.
-Maandag 21-07-2025 zelf maar weer aan het bellen, KPN klantenservice kan mij niet helpen en ik krijg een nummer van KPN netwerk, die mij vervolgens ook niet kunnen helpen en mij doorschakelen naar de aannemer.
-Dit blijkt de verkeerde aannemer te zijn, is alleen voor noord Nederland.
-Dat maar weer opnieuw bellen, uiteindelijk bij BAM aangekomen na lang in de wacht te hebben gestaan. Daar weten ze niets van een monteurs afspraak op 18-07-2025, en kan ook geen nieuwe afspraak met een monteur inplannen.
-21-07-2025 11.10 uur. De medewerker gaat navraag doen bij een collega, maar die is niet beschikbaar, en ze gaan mij hierover terug bellen. (ik heb nog aangegeven er weinig vertrouwen in te hebben dat ik ook gebeld word)
23-07-2025 08.15 uur, tot op heden geen enkele reactie ontvangen.
-23-07-2025 08.20 uur. Zelf maar weer aan het bellen met KPN, medewerkster zegt meteen ik ga u helpen, tot ze de gegevens erbij pakt en ziet dat er pas op 27-09-2025 een reparatie gepland staat. Dat kan ze niets anders doen dan het openstaande ticket updaten, en dat zou dat opgepakt moeten worden.
Ik heb duidelijk mijn onvrede uitgesproken over KPN. Ik kan nu weer niets anders doen dan afwachten en hopen dat er eens iemand in beweging komt die het probleem oplost!!
-23-07-2025 KPN 2e lijn belt mij met een duidelijk verhaal over dat er contact is geweest met de aannemer over 27-09-2025 datum, slechte communicatie en veel te laat, pas over 2 maanden.
-Er wordt vrijdag 27-07-205 terug gebeld met een update over het hoe en waarom.
-Verder wordt er een 4G dongle opgestuurd die in de bestaande router kan zodat ook LAN werkt.
24-07-2025 Dongle binnen gekregen en na een paar keer herstarten van de KPN router werkt mijn internet weer via de dongle, 4G maar het werkt!
Ik vind het te gek voor woorden dat het 15 dagen moet duren voordat er een fatsoenlijke tijdelijke oplossen geboden wordt door KPN!!!, monteurs zouden zo een tijdelijke oplossing standaard bij zich moeten hebben voor als ze de problemen bij de klant niet meteen kunnen oplossen!!
01-08-2025 er zou vrijdag 27-07-2025 terug gebeld worden, nu weer een week verder en ik heb nog steeds niets gehoord!
Zelf maar weer aan het bellen met het speciale nummer dat ik gekregen heb, na 5 minuten in de wacht iemand aan de lijn, waarbij ik mijn onvrede heb uitgesproken over het niet terugbellen.
Deze persoon zegt dat er geen antwoord is van de aannemer en gaat bellen met de aannemer, en zegt net als zijn collega een week geleden dat hij de zaak heeft laten escaleren, heeft blijkbaar weinig tot geen invloed bij de aannemer.
Ik wordt nu in de loop van volgende week hierover terug gebeld, dus week van 04-08-2025.
Gaat nog verder denk ik!
Dit bedrijf, ooit een betrouwbaar Nederlands bedrijf is afgegleden naar een peil dat je doet denken aan oplichterij. De gehele dienstverlening en service is dermate ingewikkeld gemaakt dat het bloed onder de nagels wordt weggehaald en dat je continue te veel betaalt zonder dat je ook maar enige grip op krijgt om het juiste bedrag te betalen. Mijn slechte ervaringen in twee weken kan ik op meerdere A4 tjes niet kwijt. Daarom mijn advies blijf weg bij dit bedrijf. Verkopers in winkels (straatverkopers) krijgen blijkbaar een bonus bon per afgesloten product en schromen daarom niet om je om op onjuiste informatie een contract aan te praten. Deze info verstrekte me een monteur bij het aansluiten. Ik sluit me daarom aan bij al de reviews de KPN als zeer slecht omschrijven. Mijn financiën zijn nog steeds niet op orde en mijn eerste facturen zijn niet conform met de overeenkomst die we gemaakt hebben in de telefoonwinkel.
KPN levert al ruim 2 maanden geen internet voor iedereen hier in de buurt die dom genoeg was om een internetabonnement bij KPN af te sluiten. De "klantenservice" weigert om te helpen en is van mening dat wij de factuur tot in de eeuwigheid kunnen blijven betalen zonder dat er internet geleverd hoeft te worden. KPN reageert niet op mailtjes, KPN community forum posts, telefoontjes of welke andere vorm van communicatie dan ook.
KPN is een van de duurdere aanbieders van glasvezelinternet, daar krijg je dan vervolgens geen service en geen internet voor. Ik zou iedereen aanbevelen om ver weg te blijven van KPN.
ik waardeer een KPN medewerker uit almere heel erg, omdat ik had ruzie met 2 klasgenoten dat heel erg uit de had was gelopen. we waren aan het schreeuwen tegen elkaar omdat dat klasgenootje ons de hele tijd zat lastig te vallen. er kwam toen een kpn medewerker om het op te lossen en hij zij tegen ons dat wij weg mochten gaan en de andere werden zwaar aangesproken.
heel erg bedankt meneer ❤️
Meermaals verkeerd geïnformeerd over het opzeggen van mijn contract, maar KPN zegt dat wat haar medewerkers zeggen niet bindend is. Iedereen roept en doet maar wat. Nog nooit zoiets slechts meegemaakt. Medewerker van klachten gaf de vergelijking als KPN zegt dat u een auto krijgt wil dit niet zeggen dat u daadwerkelijk de auto ook krijgt. Dit is heel raar want KPN zou dat nooit zeggen, maar wel of je het contract wel of niet mag opzeggen. Nu zit ik door KPN dus vast aan 2 contracten.
Dit zijn de beste internet en tv providers van december 2025.
Er zijn 174 reviews geschreven over KPN op Reviews.nl. Met een 2.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.