
Heb net een positieve recensie geschreven over dat de mobiele abonnementen van KPN goed zijn. Dat geldt ook zeker voor internet en thuis voor in huis. We hadden jaren geleden ook nog een vaste telefoonlijn maar deze is inmiddels afgesloten. Alles werkt super goed. Kregen laatst zelfs nog een nieuw modem omdat we een best verouderd toestel hadden. Monteur kwam langs en was binnen 15 minuten ook weer weg. Alles werkte zoals altijd en we hebben zelfs nog een betere wifi verbinding op sommige plekken in huis. Nooit klachten gehad en kan iedereen ten zeerste aanraden om KPN te gebruiken. Er zijn goedkopere opties, zijn we ons ook van bewust maar het werkt zo goed dat we nooit hebben getwijfeld om over te stappen. Is sowieso fijn om al je producten bij één aanbieder te hebben. Vanwege de combodeals maar ook vanwege het overzicht.
Aangegeven ga emigreren naar Spanje en zit tijdelijk voor 8 mnd in huurhuis in Spanje! Modem etc ingeleveverd, contract loopt nog 4 mnd door🤔😞 begrijp betalen van boete maar 4 mnd betalen zonder gebruik abonnement/ diensten is makkelijk verdiend en heet geldklopperij, erg jammer, geen service en meedenken, mvg JHHW Bergers
Ze gebruiken dark patterns om het moeilijk te maken om op te zeggen. Echt walgelijk gedrag. Je moet bewijs van inschrijven op een andere plek geven om je abonnement op te zeggen, maar dat bewijs heb je pas als je daar woont en je wilt het natuurlijk van tevoren opzeggen. Ze zijn expres niet bereikbaar. Ik sluit hier nooit meer iets af, ik raad je aan om hetzelfde te doen.
Vreselijke ervaring, ik ben een nieuwe dienst bij hen begonnen voor de glasvezel, heb een datum voor de kabelinstallatie bevestigd, maar niemand kwam opdagen zonder enige vorm van communicatie. Ik heb gebeld om te vragen waarom en ze zeiden dat ze de afspraak moesten verzetten, maar dan over 3 maanden haha. Ze zeiden ook dat ze er nu voor moesten betalen, terwijl het voorheen gratis was. Wees voorzichtig met aanmelden bij hen, klantenservice bestaat niet en er zijn verborgen kosten!
Ik wil mijn uiterst negatieve ervaring met KPN publiekelijk delen.
Ik heb in maart 2025 een KPN Internet 100 Mbit/s-abonnement afgesloten. Vanaf de eerste maand werkte het internet al niet goed. In mei stopte de dienst er volledig mee en sindsdien betaal ik elke maand voor iets dat gewoon niet werkt. Ondanks talloze telefoontjes en e-mails is er nooit meer een monteur gestuurd en de zogenaamde "oplossingen" die per e-mail werden aangeboden, hebben nooit iets opgelost.
Ik betaal al meer dan vijf maanden voor een niet-werkende dienst. Nog erger dan de technische storing is de klantenservice: de medewerkers zijn onbehulpzaam, vaak onbeschoft, en elke keer dat ik bel, krijg ik iets anders te horen. Eén medewerker weigerde zelfs zijn naam in het Engels te noemen en zei: "Het is niet mijn probleem als u geen Nederlands spreekt." Dit is discriminerend en onacceptabel. Over het algemeen lijkt de hulp in het Nederlands veel beter dan in het Engels, wat zeer oneerlijk is tegenover internationale klanten.
Op dit moment wil ik mijn wifi niet meer laten "repareren". Ik heb al te veel tijd verspild. Mijn klacht gaat over zowel de service die nooit werkte als de slechte, discriminerende manier waarop ik als betalende klant ben behandeld. Een medewerker vertelde me zelfs dat contractbeëindiging zonder boete mogelijk was, maar een ander sprak dat tegen. Deze voortdurende inconsistentie en dit gebrek aan respect zijn onacceptabel.
Om het nog erger te maken, word ik nog steeds elke maand gefactureerd voor iets dat helemaal niet werkt, en ik mag mijn contract niet opzeggen. Ik waarschuw daarom andere klanten: als je een internationale student bent of geen Nederlands spreekt, wees dan extra voorzichtig met het kiezen van KPN. Mijn ervaring leert niet alleen dat de service onbetrouwbaar is, maar ook dat de klantenservice discriminerend is en niet alle klanten gelijk behandelt.
Normaal gesproken tevreden met KPN.
Maar nu verhuisd, alles zou in orde zijn op de verhuisdatum. Was niet zo en nu 2x geen monteur geweest. Wel 2x toegezegd kan klantenservice (over het algemeen vriendelijk/hulpvaardig) ook zien. Kan niet iemand anders spreken en word niet teruggebeld. Dit is knap waardeloos.
Laatste contact klantenservice was top, heel goed geholpen en afspraken verlopen zoals werd afgesproken, had eerst één ster gegeven maar dit compenseert mijn eerste twee ervaringen.
Je moet honderd keer bellen om een abonnement op te zeggen en ze blijven je bestoken met mailtjes dat je hen nog geld verschuldigd bent. Dat terwijl je allang en breed het abonnement heb opgezegd en van dezelfde KPN een bevestiging van de creditering heb gehad. Het verkrijgen van deze creditering was ook nogal omslachtig, ze zeiden dat je eerst het bedrag op je rekening ontvangt, wat vervolgens niet gebeurt en daarna krijg je nog berichten dat je hen geld verschuldigd bent. Ontzettend irritant. Ga zo door KPN...........
KPN prijst aan dat je 100mbit per seconde internet kan krijgen bij je woning. Bij het afsluiten overal verschillende blauwe popups, waarbij één popup in het klein aangaf wat de daadwerkelijke haalbare leversnelheid zou zijn (z'n 33mbit). Gezien alle andere popups deze over het hoofd gezien. Dus, contract afgesloten voor onze nieuwe woning, even op vakantie geweest, en bij terugkomst geconfronteerd met uitermate slecht internet.
Niemand bij KPN die wij telefonisch spraken begreep waarom, sterker nog, ze probeerden ons duurdere abonnementen aan te smeren. Totdat we erachter kwamen dat we dus schijnbaar getekend hadden voor een daadwerkelijke leversnelheid van 33mbit. Totaal onduidelijk, want KPN mailt doodleuk naar je dat je 100mbit hebt, balblabla.
Wij weer aan de telefoon met KPN en we mochten alleen het contract ontbinden door 900 euro te dokken. Ongelooflijk. Wij nog meer bellen, totdat we iemand aan de lijn kregen die ons écht wilde helpen: hij begreep dat de communicatie van KPN totaal onduidelijk was en stuurde een monteur langs die de snelheid kwam controleren. Deze monteur stelde vast dat de leversnelheid inderdaad slechts 33mbit is. Op basis hiervan zouden we het contract kosteloos kunnen ontbinden en zouden we binnen 5 werkdagen antwoord krijgen.
Twee weken later nog steeds geen antwoord, dus wij bellen. Voor de miljoenste keer de situatie moeten uitleggen en kregen uiteindelijk te horen dat kosteloos het contract ontbinden toch niet kon.
Jullie zijn echt een stel incapabele schavuiten. Schamen jullie je niet? Alleen maar klachten van klanten, wij begrijpen inmiddels wel waarom. Nu zitten wij twee jaar lang vast aan vreselijk slecht internet, terwijl we in de fotografie en videografie werken.
Beste KPN,
Eind Juli hebben wij een verhuizing doorgegeven voor de Wifi bij ons thuis. Wij hebben toen heel netjes de week daarop een nieuwe wifi router gekregen, wel duurde het helaas nog 2 weken voordat er een monteur langs zou komen om deze te installeren. We konden de router zelf aansluiten alleen kregen wij geen wifi verbinding. Nadat de monteur langs was gekomen kwam hij tot de conclusie dat er iets was met de bedrading ondergronds en dat daar iets aan gedaan moet worden. Hij had ons teruggebeld en de volgende dag zou er een andere monteur langskomen op het op te lossen. Helaas is er de volgende dag niemand langs gekomen en hebben wij niks meer gehoord. Wel kregen wij een mail met dat er binnen 5 werkdagen contact zouden krijgen. Na 5 dagen wachten, hebben we opnieuw niks gehoord. Toen we belde naar de klantenservice wisten zij opnieuw van niks, en konden ook geen nieuwe afspraak maken met de monteur omdat het "te druk" was. Wel kregen zouden wij een mobiele wifi router verstuurd krijgen, maar wanneer? Dat wisten ze ook niet omdat hij niet verstuurd kon worden op de een of andere manier. Maar wij zouden hier spoedig meer informatie over krijgen. Ook is hier een ticket gemaakt voor naar de bakcoffice. Inmiddels zijn wij een week op vakantie geweest en hebben wij niks meer gehoord, stiekem hoopte wij dat er misschien een brief thuis lag met waar we de mobiele router zouden kunnen ophalen of met meer informatie. Eenmaal thuis gekomen was er niks. Toen heb ik nogmaals de klantenservice aan de telefoon gehad, en weer wisten zij van niks, nogmaals een tickets gemaakt. Inmiddels al weer 3 dagen verder en nog steeds niks gehoord...
Ik moet zeggen dat wij erg gefrustreerd zijn van deze situatie. Niet alleen zitten wij thuis al 1,5 maand zonder wifi maar ook betalen wij door. Elke keer als we de klantenservice spreken weten zij van niks en er wordt ook niks gedaan, behalve een ticket die wordt geschreven naar de backoffice. Het is uiterst disrespectvol om zo behandeld te worden, en dat door bekend bedrijf zoals KPN. Ik sta op het punt om mijn abonnement af te zeggen. Wat een onbeschofte bedoeling.
Met vriendelijke maar erg gefrustreerde groet,
Gabriel Aragao dos Santos.
Wat jammer dat de Klantenservice van KPN telefonisch zo ingewikkeld te bereiken is. Een telefoonnummer op de site is moeilijk te vinden. Een chat met een robot wel. Gelukkig had ik echt telefoonnummer nog in mijn telefoon staan. Al snel kreeg ik iemand aan de telefoon die ontzettend goed meedacht en mij prettig te woord stond. Een compliment naar KPN! Jammer dat de telefonische klantenservice niet toegankelijk is.
Wat een service.VERSCHRIKKELIJK.Drie keer gebeld en drie keer wat anders werd er verteld.We konden het zelf aansluiten konden ze zien,als het knopje geel ging branden lukte het je raad het al ging dus niet branden .Toen zei die gene Nee kan ook niet moet een monteur doen.Dus weer een dag verder,er zou een monteur komen om de boel aan te sluiten tussen 8 en 12.Mijn man vrij genomen was namelijk bij mn vader die net verhuist is.Man van 82.Om twaalf uur maar effe gebeld waar die bleef.Antwoord was Oh sorry een storing in het systeem.Al met al een dik uur aan de telefoon en nog geen telefoon .Dinsdag komt de monteur heeft die man gewoon een week geen tv.
Storing KPN glasvezel internet:
-Op 09-07-2025 had ik om 07.00 uur s ’morgens nog internet, toen ik om 11.30 uur thuis kwam niet meer.
-KPN gebeld en die konden het online niet oplossen en hebben een monteur ingepland op vrijdag 11-07-2025 om 17.00-21.00 uur. (was keuring op tijd)
-Monteur heeft glasvezelkastje vervangen maar dat loste het probleem niet op.
-Er moest een andere monteur komen want het zou in de verdeelkast zitten en daar konden maar een paar monteurs bij.
-Vervolgens hoor ik niets meer van KPN, dus zelf maar weer aan het bellen, toen werd mij gezegd dat er een monteur ingepland was op vrijdag 18-07-2025 tussen 16.00-18.00 uur, hadden ook geen verklaring waarom dit naar mij niet was gecommuniceerd.
-Er is overigens geen monteur geweest!!
-Zaterdag morgen zelf maar weer aan het bellen, medewerker kon weinig voor mij doen omdat het zaterdag was, maandag zouden er pas weer mogelijkheden zijn.
-Maandag 21-07-2025 zelf maar weer aan het bellen, KPN klantenservice kan mij niet helpen en ik krijg een nummer van KPN netwerk, die mij vervolgens ook niet kunnen helpen en mij doorschakelen naar de aannemer.
-Dit blijkt de verkeerde aannemer te zijn, is alleen voor noord Nederland.
-Dat maar weer opnieuw bellen, uiteindelijk bij BAM aangekomen na lang in de wacht te hebben gestaan. Daar weten ze niets van een monteurs afspraak op 18-07-2025, en kan ook geen nieuwe afspraak met een monteur inplannen.
-21-07-2025 11.10 uur. De medewerker gaat navraag doen bij een collega, maar die is niet beschikbaar, en ze gaan mij hierover terug bellen. (ik heb nog aangegeven er weinig vertrouwen in te hebben dat ik ook gebeld word)
23-07-2025 08.15 uur, tot op heden geen enkele reactie ontvangen.
-23-07-2025 08.20 uur. Zelf maar weer aan het bellen met KPN, medewerkster zegt meteen ik ga u helpen, tot ze de gegevens erbij pakt en ziet dat er pas op 27-09-2025 een reparatie gepland staat. Dat kan ze niets anders doen dan het openstaande ticket updaten, en dat zou dat opgepakt moeten worden.
Ik heb duidelijk mijn onvrede uitgesproken over KPN. Ik kan nu weer niets anders doen dan afwachten en hopen dat er eens iemand in beweging komt die het probleem oplost!!
-23-07-2025 KPN 2e lijn belt mij met een duidelijk verhaal over dat er contact is geweest met de aannemer over 27-09-2025 datum, slechte communicatie en veel te laat, pas over 2 maanden.
-Er wordt vrijdag 27-07-205 terug gebeld met een update over het hoe en waarom.
-Verder wordt er een 4G dongle opgestuurd die in de bestaande router kan zodat ook LAN werkt.
24-07-2025 Dongle binnen gekregen en na een paar keer herstarten van de KPN router werkt mijn internet weer via de dongle, 4G maar het werkt!
Ik vind het te gek voor woorden dat het 15 dagen moet duren voordat er een fatsoenlijke tijdelijke oplossen geboden wordt door KPN!!!, monteurs zouden zo een tijdelijke oplossing standaard bij zich moeten hebben voor als ze de problemen bij de klant niet meteen kunnen oplossen!!
01-08-2025 er zou vrijdag 27-07-2025 terug gebeld worden, nu weer een week verder en ik heb nog steeds niets gehoord!
Zelf maar weer aan het bellen met het speciale nummer dat ik gekregen heb, na 5 minuten in de wacht iemand aan de lijn, waarbij ik mijn onvrede heb uitgesproken over het niet terugbellen.
Deze persoon zegt dat er geen antwoord is van de aannemer en gaat bellen met de aannemer, en zegt net als zijn collega een week geleden dat hij de zaak heeft laten escaleren, heeft blijkbaar weinig tot geen invloed bij de aannemer.
Ik wordt nu in de loop van volgende week hierover terug gebeld, dus week van 04-08-2025.
Gaat nog verder denk ik!
Dit bedrijf, ooit een betrouwbaar Nederlands bedrijf is afgegleden naar een peil dat je doet denken aan oplichterij. De gehele dienstverlening en service is dermate ingewikkeld gemaakt dat het bloed onder de nagels wordt weggehaald en dat je continue te veel betaalt zonder dat je ook maar enige grip op krijgt om het juiste bedrag te betalen. Mijn slechte ervaringen in twee weken kan ik op meerdere A4 tjes niet kwijt. Daarom mijn advies blijf weg bij dit bedrijf. Verkopers in winkels (straatverkopers) krijgen blijkbaar een bonus bon per afgesloten product en schromen daarom niet om je om op onjuiste informatie een contract aan te praten. Deze info verstrekte me een monteur bij het aansluiten. Ik sluit me daarom aan bij al de reviews de KPN als zeer slecht omschrijven. Mijn financiën zijn nog steeds niet op orde en mijn eerste facturen zijn niet conform met de overeenkomst die we gemaakt hebben in de telefoonwinkel.
KPN levert al ruim 2 maanden geen internet voor iedereen hier in de buurt die dom genoeg was om een internetabonnement bij KPN af te sluiten. De "klantenservice" weigert om te helpen en is van mening dat wij de factuur tot in de eeuwigheid kunnen blijven betalen zonder dat er internet geleverd hoeft te worden. KPN reageert niet op mailtjes, KPN community forum posts, telefoontjes of welke andere vorm van communicatie dan ook.
KPN is een van de duurdere aanbieders van glasvezelinternet, daar krijg je dan vervolgens geen service en geen internet voor. Ik zou iedereen aanbevelen om ver weg te blijven van KPN.
ik waardeer een KPN medewerker uit almere heel erg, omdat ik had ruzie met 2 klasgenoten dat heel erg uit de had was gelopen. we waren aan het schreeuwen tegen elkaar omdat dat klasgenootje ons de hele tijd zat lastig te vallen. er kwam toen een kpn medewerker om het op te lossen en hij zij tegen ons dat wij weg mochten gaan en de andere werden zwaar aangesproken.
heel erg bedankt meneer ❤️
Meermaals verkeerd geïnformeerd over het opzeggen van mijn contract, maar KPN zegt dat wat haar medewerkers zeggen niet bindend is. Iedereen roept en doet maar wat. Nog nooit zoiets slechts meegemaakt. Medewerker van klachten gaf de vergelijking als KPN zegt dat u een auto krijgt wil dit niet zeggen dat u daadwerkelijk de auto ook krijgt. Dit is heel raar want KPN zou dat nooit zeggen, maar wel of je het contract wel of niet mag opzeggen. Nu zit ik door KPN dus vast aan 2 contracten.
De glasvezelkabel in huis was kapot, of beter gezegd kapot. Maandag kwam de installateur, keek, maakte foto's en vertrok weer. Sinds vrijdag heb ik geen internet meer thuis en heeft niemand me kunnen helpen. Ze zeggen dat ik moet wachten. Dit is het einde van mijn samenwerking met KPN. Ik heb nog een jaar contract, maar ik betaal liever dan dat ik nog steeds zonder internet zit. Ik raad KPN af.
Internet doet wat is beloofd, dat is prima. Maar ja je gaat ook van Ziggo naar KPN voor je TV en dat is een grote teleurstelling. KPN TV+ app ken t minder mogelijkheden dan de Ziggo, denk aan de zendervolgorde bij Ziggo zoals je dat wilt bij KPN niet mogelijk (je kan wel favorieten instellen maar ook hier de volgorde niet aanpassen). Ook koop KPN schijnbaar minder rechten in, hierdoor kan je bijvoorbeeld opgenomen Duitse zenders alleen terugkijken op je TV. Dus niet op je telefoon/iPad/Laptop/Computer, ondanks dat je thuis op het KPN netwerk bent aangesloten.
Hier volgt ons verhaal hoe KPN omgaat met service leveren. Ons internet abo hebben we beëindigd vanwege veel te hoge kosten tov de concurrentie. We wilden niet meer verder met KPN. Als de contractperiode weer eens was afgelopen was het steeds weer bedelen om een paar euro korting te krijgen. We waren er klaar mee en hadden ons abo opgezegd. Na ruim 25 jaar klant bij KPN voor internet, tv en vast bellen zou ons abo stoppen.
In de mail van KPN staat de einddatum duidelijk vermeldt. Wat blijkt … KPN stopt er 3 dagen eerder mee. Wij bellen met de afdeling ‘SAFE’ van KPN. Hun fout wordt toegegeven. Echter dezelfde dag nog voor 3d aansluiten is er niet bij. De verbinding is afgebroken en blijft dat ook. KPN stelt voor dat we de nieuwe provider bellen en het abo daar 3d eerder laten beginnen. KPN schuift hun probleem eenvoudig door naar elders. Bij de nieuwe provider blijkt eerder aansluiten overigens niet mogelijk.
KPN heeft een zg. noodpakket. Bijvoorbeeld als de glasvezel ergens onderbroken raakt ontvang je dan een wifi kastje tijdelijk in huis. Zo’n noodpakket in huis krijgen duurt 2 tot 3 dagen. Volgens KPN in ons geval ook geen oplossing. Bij de KPN winkel afhalen, laten bezorgen door een koerier of een KPN monteur is er ook niet bij. Mensen bedenk dat je bij KPN een veel te hoge prijs betaald voor je abonnement. Service mag je ervoor niet verwachten. Ook al kom je met diverse tips en ideeën om het probleem op te lossen. KPN denkt en gaat NIET met je mee.
KPN, JULLIE KRIJGEN VAN ONS EEN DIKKE ONVOLDOENDE.
Nooit meer KPN voor ons.
Ik wil hierbij een klacht indienen over de herhaalde en ongewenste bezoeken van KPN Glasvezel vertegenwoordigers aan mijn woning. Ondanks dat ik geen interesse heb in jullie diensten, wordt er dagelijks bij mij aangebeld door verkopers, wat mijn privacy en rust verstoort.
Deze agressieve benadering is onacceptabel. Ik verwacht dat KPN mijn recht respecteert om diensten te weigeren zonder onder druk te worden gezet of lastiggevallen te worden bij mijn eigen huis.
Ik ben diep teleurgesteld in KPN. De klantenservice is extreem onbetrouwbaar en onprofessioneel. Ze geven geen gehoor aan klantverzoeken en blijven loze beloftes doen.
Ik kan geen tv kijken en kpn stuurt een monteur die mij niet kan helpen. Tevens ben ik minimaal 6 uur bezig geweest met allerlei schotels om die te verbinden met een modem. Het werkt voor geen meter.
Ik heb opgezegd
Kpn tv en internet is gewoon helemaal niks en als je van kpn af wil en je moet alles in leveren dan mag je wel 3 maand voor de tijd beginnen wat kpn blijft dom doen en ze vragen om documenten waar ze geen recht op hebben maar je doet het en je moet daar nog eens voor betalen dan denk het is geregeld maar nee hoor kpn laat je dan gewoon nog 2 maand extra betalen dus wordt je genaait door kpn en ze weten van elkaar niet hoe of wat wat ze kunnen nooit wat terug vinden ik ben 3 maand bezig geweest ca 40 mails en heeeeel wat telefonisch gesprek gehad en ze begrijpen er niks van dus pas op ik zou ander bedrijf kiezen alles is beter dan kpn zelf als niks anders is zou ik nog geen kpn kiezen meer
Heb zes keer gebeld ,zou terug gebeld worden nooit gebeurt ,vandaag gebeld word in wacht gezet en nooit meer te woord gestaan ,ben naar winkel gegaan daar kunnen ze ook niks betekenen !Ben zo boos op dit rot bedrijf !Mijn computerman zou gebeld worden drie afspraken nooit gebeld !Ga niet in zee met kpn komt je duur te staan en veel stress en boosheid !
Ongewenste Agressieve Verkoop door KPN Zakelijk – Schandalige Praktijken
Het is ronduit schandalig hoe KPN Zakelijk te werk gaat met hun agressieve verkoopmethodes. Ondanks dat er nooit toestemming is gegeven voor commerciële benadering, blijven ze keer op keer bellen en proberen ze opdringerig hun diensten aan te smeren. Het lijkt erop dat "nee" simpelweg niet geaccepteerd wordt.
Wat nog kwalijker is, is dat de verkoopgesprekken vaak vol onzinnige en misleidende informatie zitten. Er wordt druk gezet om zogenaamd "noodzakelijke" wijzigingen of contractverlengingen door te voeren, terwijl hier helemaal geen behoefte aan is. Dit soort praktijken horen niet thuis bij een professioneel telecombedrijf en zorgen enkel voor frustratie.
KPN Zakelijk zou zich moeten schamen voor deze opdringerige werkwijze. Het wordt tijd dat ze respectvol omgaan met potentiële klanten en stoppen met deze agressieve, ongewenste verkoop. Ik ga ook melding doen bij ACM. Het vreemde is trouwens dat je niet fatsoenlijk een klacht zelf kan indienen bij KPN, dat is heel omslachtig. Bewust natuurlijk.
Dit zijn de beste internet en tv providers van november 2025.
Er zijn 165 reviews geschreven over KPN op Reviews.nl. Met een 2.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.