Streamingdienst

Viaplay

93 reviews
23% positief
9% neutraal
68% negatief

Viaplay is een video-on-demanddienst. Het is een Zweeds bedrijf dat in het buitenland al een streamingdienst Viaplay gelanceerd heeft. Begin 2022 zal Viaplay ook gelanceerd gaan worden in Nederland. Ze hebben onder andere de uitzendrechten van Formule 1, Darts, Premier League en Bundesliga voetbal. Naast al deze sporten kunnen klanten ook genieten van allerlei films en series.

Viaplay is van alle streamingdiensten de beste keuze.

Bezoek Viaplay


Reviews (93)

  • leo

    Alweer een bagger prestatie van Viaplay.

    Vandaag 21 mei stopt de uitzending van de F1 kwalificatie alweer doodgewoon halverwege!!!
    Bedankt voor het kijken krijg je dan te zien. Echt een bagger streamingdienst.
    Hopelijk volgend seizoen weer terug naar Ziggo met Olaf Mol e.d.
    Nu zet ik ook het TV geluid uit om Olaf via Grandprix radio te luisteren.

    leo 21 mei 2022

  • C

    Zeer slecht

    Ik ben normaal niet echt een review schrijver, maar hier neem ik echt even de tijd voor. Ik heb zeer slechte ervaringen met viaplay en overweeg mijn abonnement op te zeggen. Het beeld is zeer slecht en het streamen loop continu vast. Bij het terug kijken van een uitzending kan je niet terug en doorspoelen. echt heel slecht! 1 ster is nog veel te veel.

    C 20 mei 2022

  • Schuhmacher

    Live uitzending beeld niet synchroon met geluid

    F1 Live uitzending beeld niet synchroon met geluid, scherm ziet er blokkerig uit.

    Commentaar vreselijk, vooral in studio lopen ze door elkaar heen te praten, want de een laat de andere niet uit praten.

    Interviews op circuit zijn ook oppervlakkig, dat je denkt ga je dit nu echt vragen.

    Het is teleurstellend.

    Er is voor de rest niets op die zender alleen een filmpje wat de hele dag wordt afgespeeld.
    Helaas geen ander alternatief:(

    Schuhmacher 13 mei 2022

  • Brian

    Dure applicatie en je gegevens worden verkocht

    De ViaPlay app stuurt je gegevens door aan :
    split.io
    app-measurement.com
    google-analytics.com

    Op mijn TV-app echter niet.
    Raar dat tracking verschilt per apparaat waarop je het gebruikt.
    Welke aanvullende voorwaarden en verschillen tussen mobiel en televisie
    zijn gesteld bij het afsluiten van een Viaplay abbonement.

    Ik maak toch maar 1 afspraak met Viaplay over mijn gegevens, niet 2 verschillende.

    Brian 9 mei 2022

  • Henk

    Zo slecht en teleurstellend

    Zeer teleurstellend. Commentaar maar ook de voor en nabeschouwing zo slecht. echt jammer, verpesten hele formule 1. Echt zo jammer. Geluid en beeld lopen niet gelijk. Klanten service niet bereikbaar. Er is totaal geen beleving, ze negeren kritiek. Hoop dat iedereen abonnement opzegt. Graag ziggo weer terug. Anders hoop ik op beter commentaar, en betere presentators.

    Henk 8 mei 2022

  • E.Bos

    Slecht kwaliteit

    De app werkt niet meer en is dus van slechte kwaliteit ,er gewoon na 2 dagen geen verbinding tot stand te brengen, tevens zijn de comtatoren niet geschikt voor het presenteren van de Formule 1 race, waarom niet het extra kanaal open zetten, dat je op een normale manier alles kan volgen.
    En kan je de app eruit gooien, en kan je abonnement goed koper maken,het zeker geen 15 euro waard, na de kortings maanden ben ik weg en over gestapt naar de F1Pro.

    E.Bos 8 mei 2022

  • Monster C

    Commentaar is zo ongelofelijk slecht

    Die commentatoren moeten ze meteen ontslaan. Ze praten om het praten. Kijk nu de kwalificatie in Miami en het gaat werkelijk nergens over. Q3 kwalificatie waarbij er 15 door gaan, Bottas staat 15e, is de laatste ronde. Zeggen ze: Bottas haalt het niet, hij is al gefinisht... Ow wacht de 15e gaat ook door, hij mag toch door! Het gaat echt nergens over wat een slecht commentaar ik irriteer me er mateloos aan. Een van de leukste sporten om naar te kijken en dan krijg je dit erbij te horen waar je nog flink voor betaald ook.

    Monster C 7 mei 2022

  • Richard Guenther

    gebruiksonvriendelijke app

    Het is duidelijk dat de prioriteit bij het verkrijgen van de F1 rechten en niet bij de ontwikkeling van een gebruiksvriendelijke app heeft gelegen. de app-prestaties zijn ronduit slecht te noemen, traag, zeer slechte zoekfunctionaliteit en onduidelijke (tijd) programmering. Ziggo heeft het, technisch, een stuk beter voor elkaar.
    Als consument ben ik zeer ontevreden en teleurgesteld over de geboden kwaliteit van Viaplay.

    Richard Guenther 7 mei 2022

  • Paul

    Slechte kwaliteit

    Voor een betaal’service’ echt super slechte kwaliteit. Echt niet meer van deze tijd. Dit is een stap achteruit. Commentaar ook behoorlijk matig, maar je kan het geluid nog altijd uitzetten… het beeld alleen niet verbeteren …

    Paul 6 mei 2022

  • Jan Wilbrink

    Zeer slecht commentaar

    Viaplay heeft volgens mij het kijken naar de F1 NIET ten goede verandert. Van het commentaar wordt je absoluut gestresst. Die twee kunnen hun kop geen seconde dichthouden, echt een grote ramp. Olaf Mol heeft een rustige stem en een fantastisch gevoel voor wanneer er iets gezegd moet worden. Daarnaast hoor je de emotie in zijn commentaar en stem,wanneer er emotie moet zijn. Dat gaan de huidige commentatoren nooit voor elkaar krijgen. De analisten, ja !!! Wat moet je met al die gasten !! Ze hebben jaren lang geleden een jaartje achter in het veld gereden, en doen of ze alles weten. Dus daar hoeven ze ook niet zo,n ophef over te maken. Voor mij mag het allemaal een tandje minder kwam presentatie. Technische upgrades laten zien, en het daarover hebben, is wel iets wat ik kon waarderen. Olaf Mol graag terug, dan hoef ik mijn grandprix radio App niet op te starten !! Ook een gedoe

    Jan Wilbrink 2 mei 2022

  • Wim

    Mensen willen meer voor hun geld doe er iets aan

    Ben benieuwd hoeveel mensen er nog gebruik maken en een betaald abonnement hebben bij Viaplay. Commentaar valt wel heel erg tegen en het is meer dat je je hieraan stoort dan dat het echt nuttige informatie betreft. Ik blijf echter wel betalen want ik wil graag een app waar ze NL commentaar hebben + beeld. F1 TV Pro is leuk hoor maar daar hebben ze alleen Engels commentaar. Voor nu blijf ik dus bij Viaplay en mag toch hopen dat ze wat mensen van Ziggo overnemen binnen nu en een maand. Ze weten nu dat ze een grote fout hebben gemaakt, haal die mensen erbij en snel. Daar betalen jullie mensen immers voor.

    Wim 26 apr 2022

  • JW

    Waardeloze app

    Waardeloze en onlogische app, slechte beeldkwaliteit en traag. Saaie, nieuwe commentatoren die oninteressante vragen stellen zonder enige vorm van humor. Waar je vroeger aan de buis gekluisterd zat, is ViaPlay nu een noodzakelijk kwaad. Ik ga hierna voor een F1 abonnement met grandprix radio voor het commentaar, welke puur en vol humor is.

    JW 25 apr 2022

  • Jack

    Waardeloos

    Had Viaplay aangeschaft om de Formule1 te kunnen kijken. Na een aantal races irriteren aan het waardeloze commentaar, het vastlopende beeld en de niet gebruiksvriendelijke app, was ik er klaar mee. Wedstrijd later kijken of terug kijken is ook onmogelijk. Wil weer gewoon een wedstrijd kijken met beleving, zonder dat ik er zelf ander commentaar bij moet afspelen. Heb inmiddels Viaplay abonnement weer opgezegd!

    Jack 25 apr 2022

  • Bram

    Reactie op commentaar Peter Norrelund

    Reactie op: Peter Nørrelund van de Nordic Entertainment Group (NENT) reageert en geeft tekst en uitleg over de vele negatieve opmerkingen op Viaplay.
    De F1 uitzendingen moeten serieuzer en journalistieker worden, ok maar wanneer gaat dit gebeuren dan ?? Is die Amber Brantsen dan tijdelijk, want met haar als vervanger van Rob Kamphues kun je toch niet zeggen dat Nent serieus bezig is.
    Nørrelund geeft aan heel tevreden te zijn en zegt dat Viaplay er in is geslaagd om mooie producties neer te zetten. Ok, maar waar zenden zij die producties dan uit, in ieder geval niet in Nederland.
    Nørrelund zegt tegen de Telegraaf dat de Formule 1 de mensen in Nederland zo na aan het hart ligt en dat dat dan ook voor een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel zorgt, ik vraag mij dan inmiddels toch wel af wat ze in Zweden verstaan onder “verantwoordelijkheidsgevoel”. Ook zegt Nørrelund dat hij niet had durven dromen van een beter begin. Nou meneer Nørrelund volgens mij heb je geen dromen maar nachtmerries, mijn gratis advies is: stop alsjeblieft met dromen, want deze dromen lijken mij niet goed voor uw gezondheid, en u kunt maar beter ook maar nergens meer aan beginnen.
    Ook zegt hij dat mensen niet van veranderingen houden, als hij dat dan weet waarom verandert hij dan juist wel ?? De mensen zijn niet alleen door Max Verstappen, maar mede door Ziggo (beeld en commentaar) zo enthousiast geworden voor de F1 en dat enthousiasme breken jullie (Nent) op deze manier weer helemaal af. Jullie waren bang om te falen als je Ziggo zou kopiëren, maar beste mr. Nørrelund, door dit niet te doen hebben jullie nu juist wel gefaald.
    Ik lees ook dat Nent (volgens Nørrelund) bewust een verkeerde keuze heeft gemaakt door niet met Olaf Mol in zee te gaan. Ondanks dat de F1 fans schreeuwen om de terugkeer van Olaf Mol blijft hij vast houden aan die 2 irritante commentatoren Valkenburg en Heemskerk. Deze 2 heren zullen best ergens goed in zijn maar niet in het becommentariëren van de Formule 1. Ik denk toch dat jullie met teveel mensen hebben gepraat en dat ze in Zweden maar slecht huiswerk maken.
    Snappen jullie daar bij Nent dan ook niet dat de Nederlandse F1 fans het juist wel leuk vinden om af en toe te zien dat ze in de studio bier en champagne drinken en de polonaise lopen als Max weer een race wint, dat hoort er juist bij als je iets te vieren hebt, hoe vieren ze dan iets in Zweden, zit men daar strak aan tafel en proosten ze daar met water ??? en roepen ze dan, net als hier op koningsdag, hoera, hoera, hoera.
    Ook vraag ik mij af met wat voor een apparatuur men in Zweden Tv kijkt en of men daar nog in moet bellen met een modem voor internet want in Nederland hoeft dat niet meer. Het is dus niet terecht dat Nørrelund zegt dat het aan onze internetverbinding of apparatuur ligt dat het beeld zo slecht is. Nørrelund zegt dat zij een perfect signaal hebben en dat zij ook afhankelijk zijn van het signaal van de ontvanger maar ik dacht dat een ontvanger een signaal ontvangt. Dus volgens mij kunnen zij niet afhankelijk zijn van het signaal van een ontvanger. Ook vind ik het vreemd dat Nørrelund suggereert dat de kwaliteit van een nieuwe smart-tv soms slechter is dan een ouder model, misschien in Zweden maar niet in Nederland. Toch raar dat men hier in Nederland bij Ziggo altijd 4k met HDR beeld had, misschien moeten de Zweden eens bij Ziggo in de leer.
    En tot slot zou ik alle Nederlandse F1 fans willen vragen om niet te blijven klagen over de slechte kwaliteit van Viaplay maar om massaal het abonnement van Viaplay op te zeggen en over te stappen naar F1TV en voorlopig te luisteren naar “Grandprix radio” met het commentaar van Olaf Mol. Als iedereen dit doet dan stopt Viaplay vanzelf wel met F1 uitzendingen omdat ze dan geen inkomsten meer hebben en kan Ziggo over 3 jaar de rechten weer overnemen.

    Bram 25 apr 2022

  • Jos

    Waardeloos terugkijken

    Wat een waardeloze zooi, wil je F1 terugkijken moet je min 5 minuten en nu zelfs 10 minutes n wachten n voor de stream start. Hoe waardeloos, waarom niet gewoon meteen terug kunnen kijken. Kunt klagen bij viaplay maar nul komma nul respons. Zodra mogelijk weg abo en over naar F1Pro

    Jos 24 apr 2022

  • Stefanie

    Bagger drama ellende

    Bagger!!! 2 weken 'n abo en dat enkel en alleen voor F1. Elke keer inlog problemen, streaming problemen, haperend beeld als het dan eindelijk besluit iets te doen. Oh, en de klantenservice is ook waardeloos en compleet zinloos. Heb nog nooit zulke aso's meegemaakt. Dus dan denk je, nou, ik ga het maar opzeggen... Dream on, want zelfs die functie functioneert niet. Weer afhankelijk vd slechte klantenservice. Voor de F1-liefhebbers onder ons, neem lekker F1tv. Krijg je tenminste waar voor je geld!

    Stefanie 24 apr 2022

  • Dick

    Soms is stil zijn genoeg

    Continue gebabbel lijkt wel of de heren per woord betaald worden. Meerdere keren hetzelfde vertellen "Wat een mooi gevecht" terwijl het in beeld is. Heren het is geen radio verslag maar televisie en dat heeft "Beeld" en kunnen de klanten zelf zien wat er gebeurd even aanstippen is voldoende. Zaken die wel relevant zijn worden vaak gemist.

    Dick 24 apr 2022

  • KvW

    Zo slecht

    Hoe is het mogelijk voor zo’n bedrijf om de streaming niet feilloos te laten kunnen verlopen. Om de minuut moet hij bufferen en dat is zo storend dat je na 10 minuten gewoon wegloop van de tv of uit zet. Ook wordt het beeld kwaliteit gedurende de uitzending telkens anders van slecht tot heel slecht. Los van het gehele aanbod wat ook zeer tegen valt is het commentaar en de verslaggeving alsook het pit report ver beneden peil. En dan dat zij in de media aangeven dat het aan de internet verbinding van de klant ligt slaat nergens op. Dat zou betekenen dat heel Nederland een slechte internet voorziening heeft. Ronduit een slap excuus. Er is maar 1 oplossing wat mij betreft, iedereen het abonnement beëindigen en dan is het snel klaar en krijgen we wellicht weer een goed beeld en een goede verslaggeving.

    KvW 24 apr 2022

  • Filipe do Carmo

    Zeer slecht kwaliteit stream

    Ongelofelijk slecht!! Als er een alternatief komt stap ik direct over .De mogelijkheid om terug te kijken is zeer beperkt en verder spoelen tijdens een rode vlag lukt gewoon niet en zowel (op de tv app) dan looopt het gewoon vast waardoor je alles af moet zetten en vanaf het begin weer op moet starten… belachelijk dat we in deze positie worden gezet, ik moet iets kopen wat ik niet wil om mijn favoriete sport te kijken wat ik al 40 jaar volg.. viaplay dit vind ik van jullie BOEHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!

    Filipe do Carmo 22 apr 2022

  • John

    F1

    Terugkijken bij Viaplay is echt waardeloos!!!!
    Haperen hangen terug moeten spoelen en weer op ieuw en pflrhblflrh
    Na drie keer hangen en opnieuw starten en weer terugspoelen ben je er wel klaar mee! Ik hoop toch zo dat een ander de licentie voor F1 overneemt. Ik betaal graag het dubbele als het maar geen streamingdienst blijft!

    John 22 apr 2022

  • Michiel

    Bagger kwaliteit voor die prijs

    Veel haperingen, bufferen en wazig en blokkerig beeld dit ontneemt nu de lol van een live wedstrijd darts op verschillende apparaten getest, goede Internet verbinding en met kabel en niet via wifi en nog is het huilen. Ik kan er van mijn kant niets meer aan doen. Na deze contract periode toch maar f1 tv en pdctv nemen. Voetbal boeit me niets. Kan geen nul sterren geven

    Michiel 14 apr 2022

  • de Waal

    Klacht

    Door de markt wordt je gedwongen Viaplay af te nemen zodat je de (sport)wedstrijden kan kijken die je al jaren volgt. Resultaat: Kosten van de consument gaan omhoog en bedrijf heeft de samenwerking met de providers niet op orde waardoor kijken via de app omslachtig wordt. Voor ons vervelend maar voor de oudere in onze omgeving verschrikkelijk en afhaken bij het geen waarvan men zo van genoot.

    de Waal 13 apr 2022

  • Kim

    Om te janken

    De ENIGE reden dat ik viaplay heb is zodat ik f1 kan kijken maar het is echt om te janken, deze zondag om 07.00 de race en wij verslapen ons... terug kijken? Ben je gek, jammer dan! En voor dit bedrag is het een schande! Beeld blijft hangen, wij hebben de hoogste internet bundel dus daar ligt het niet aan! Ik mis de oude vertrouwde ziggo afleveringen met het geweldig commentaar ipv dit saaie belachelijke talkshow uitziende programma en die christijan albers heeft ook een veel te hoge pet van zich zelf op! Walgelijk gewoon, echt het is dat ik f1 wil zien anders was ik al weg geweest!

    Kim 12 apr 2022

  • joop

    Iedereen zijn abonnement opzeggen

    Als iedereen nou zijn abonnement weer op zou zeggen dan kan Ziggo weer goedkoop van Viaplay de uitzendrechten terugkopen want erger dan dit kan het niet. Je kan niet terugspoelen als je wat later inschakeld, je kan niet terugkijken en het commentaar is echt helemaal ruk. Geef ons het oude vertrouwde team terug a.u.b. toen was F1 nog leuk om naar te kijken !!!

    joop 11 apr 2022

  • Mark

    Slechter dan skecht

    Ik snap niet hoe viaplay iets kan aanbieden voor geld en dat er dan geen kwaliteitseisen aan verbonden worden ...kan de kwalificatie niet terug kijken ....en de klantenservice is waarschijnlijk ontvoerd door t Russische leger want daar kun je geen contact mee kregen
    Kunnen we niet met alle gedupeerden ons geld terug eisen van die oplichters

    Mark 11 apr 2022