Alles behalve klantvriendelijke club NextEnergy. Contract afgesloten voor bejaarde schoonmoeder. Alles rond inclusief machtiging automatische incasso. Komen ze doodleuk met een email dat ze (en dat staat er letterlijk!) "een teken van goede wil verwachten" En dat teken is dan dat ze een borg van 750 euro handmatig overgemaakt willen hebben omdat hun systeem aangeeft dat ze toch kans lopen op een risico met haar acceptatie.... En nee, ze is geen wanbetaalster, heeft geen schulden, woont zelfstandig in een huurwoning en kan met gemak het maandbedrag van 160 euro betalen ook al omdat ze bij Eneco iedere maand nu 280 euro betaalt..... Gelijk maar contract opgezegd en teken is een middelvinger omhoog geworden.... Wat een waardeloze club. Past wel in hun rijtje negatieve ervaringen. Ik denk dat je als klant een risico loopt als je voor NextEnergy kiest. Ook al omdat ze in veel gevallen lees ik heel traag zijn bij de uitbetaling van de 190 euro compensatie. Genoeg voorbeelden gelezen dat klanten de compensatie van december nu nog steeds niet hebben ontvangen.
Beste Peter,
In ons aanmeldingsproces is een kredietcheck opgenomen. Wij hebben geen invloed op hoe de score tot stand komt. Dat wordt door een extern bedrijf gedaan. Mocht je hier nog vragen over hebben dan adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zijn het beste via de chat te bereiken. Je kan de contactgegevens vinden op onze website.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Na ongeveer 2 maanden klant te zijn van dit energiebedrijf kan ik stellen dat het heel goed bevalt. Had het voorschot met opzet hoog gezet in het begin maar nu de prijzen van met name gas omlaag gaan, wilde ik mijn voorschot graag verlagen. Kon het eerst niet vinden dus contact opgenomen met de klantenservice die me gelijk hielpen. Ga zo door, jullie verdienen een puike review.
Beste Pdw,
Bedankt voor je puike review! En fijn te lezen dat we je snel geholpen hebben.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Ik ben overgestapt van Budget Energie naar Next Energy. Met Budget Energie was ik wel klaar en wou wat anders. Per toeval kwam ik bij Next Energy uit en hun verhaal sprak mij geluk wel aan. Een mooie website waar alles duidelijk uitgelegd wordt. Heel transparant over de kosten e.d. en dat vind ik erg belangrijk. Het is natuurlijk nog even afwachten of ik nog zo positief ben over pak en beet een jaar, maar voor nu ben ik zeer optimistisch.
Beste Freek,
Fijn te lezen dat je onze transparantie waardeert. Dat vinden wij ook hele belangrijk. En bedankt voor de review.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Ik las een paar ervaringen, volgens mij was dit op een ander forum, dat het een nieuwe energieleverancier is en daarom niet goed is. Dit slaat echt nergens op want wat een nieuwe energieleverancier allemaal moet aangeven alvorens het überhaupt haar product aan de klant mag brengen is een enorme lijst! ACM ligt ook op de loer en heeft het goedgekeurd dus daarover hoeft niemand zich zorgen te maken. Ik ben overgestapt, mede omdat ik vind dat dynamische energiecontracten momenteel de juiste keuze zijn. Het ging bij mij tussen Frank Energie, NextEnergy en Tibber. Tibber viel al snel af want ik heb nog gas nodig, wat zij niet verkopen. En ik vond NextEnergy qua naam en uitstraling toch wel iets beter ogen dan Frank. Soms is het goed om op je gevoel af te gaan. Beide rekenen 10 euro per maand aan vaste kosten (5 voor energie en 5 voor gas) dus daar zat verder ook geen verschil. Moet zeggen dat het overstappen heel soepel verliep, werd daarbij goed op de hoogte gehouden van de vorderingen per mail. Het schijnt dat er een wettelijke bedenktijd aan vast zit dus als je wilt overstappen van energieleverancier dient de klant altijd enkele weken te wachten. Dit verliep prima en NextEnergy heeft zelfs mijn contract van mijn oude energieleverancier opgezegd, mijn vaste contract hiervan was al verlopen dus dat was verder niet zo'n probleem. De app van NextENergy geeft trouwens een heel mooi beeld van je verbruik en dergelijke. Ik ben heel blij! Groetjes Simon
De nieuwe energiebedrijven die flexibele contracten aanbieden poppen wel uit de grond als wilde paddenstoelen hé? Dit is wel het moment, begrijpelijk. Ze adverteren ook flink om klanten van de grotere bedrijven af te snoepen. Ik neig ook naar een overstap omdat het concept me zeker aanspreekt al blijf ik erbij dat een vast contract prettiger is. Wanneer de prijzen weer ietwat normaal zijn sluit ik een 3 of 5-jarig contract af!
Beste Simon,
Dank je wel voor de mooie review. Het is fijn te lezen dat je vertrouwen hebt in NextEnergy. We zijn ook steeds bezig om de app nog beter aan te laten sluiten op de wensen van onze klanten.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
We hebben het als een ondeskundige partij ervaren en zijn na 2 1/ 2 maand vertrokken.Geen werkende app,chat word je uitgegooid als het wat moeilijker wordt.Nu bij Zonneplan,top App en ca 8 ct en 2 cent goedkoper dan Next .
Was eerst sceptisch aangezien het toch weer een nieuwe energieleverancier is die een slaatje uit de hoge energieprijzen wil halen. Gek genoeg hebben ze wel degelijk betere tarieven op het moment als grote spelers als Essent en Eneco. Daarnaast zit je nergens aan vast want je kan het zo weer opzeggen als het niet bevalt, toch wel een prettige optie aangezien het toch een nieuwe energieleverancier betreft. Ik heb de overige reviews ook een beetje gelezen, hier op Reviews maar ook op trustpilot en de meeste mensen zijn toch aangenaam verrast, hier sluit ik me bij aan! Ook prettig dat het contact heel snel en soepel verloopt!
Beste Martinus,
Dank je voor je mooie review. En fijn te lezen dat je het contact met ons ervaren hebt als snel en soepel.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Ik had begin december bij mijn oude energieleverancier de 190 euro gekregen waarna ik gelijk ben overgestapt. Reden was simpel: enorm hoge prijzen omdat mijn vaste contract was verlopen. Had nog wel geprobeerd om daar een vast contract te krijgen maar dat deden ze niet meer?
Dus toen maar gezocht en uitgekomen dat next energie goedkoop was en dat je daar maar 5 euro betaald voor je aansluiting (+ natuurlijk het energie en gas wat je verbruikt). Had wel eerder willen overstappen al maar wilde wel zeker weten dat ik de 190 zou krijgen, dat zal vast weer mis gaan als je tussentijds zou overstappen. Na 14 dagen te hebben gewacht omdat je moet wachten totdat de bedenktijd is afgelopen, werd ik toegelaten bij next energie!
Moet wel zeggen dat het ook niet simpel ging want ik moest een kredietcheck doen, wat uiteindelijk goed ging maar werd wel even benauwd dat ik geen andere energieleverancier kon krijgen.
De app gedownload en dat werkt allemaal nu goed. In het begin zag ik mijn verbruik niet waardoor ik contact had gelegd met de chat. Een chatmedewerker zei dat ik een paar dagen moest wachten en dat het dan allemaal zichtbaar zou worden, dit klopte! Nu met een gerust hart genieten vanaf 1 januari van het prijsplafond!
Beste Renate,
Wat fijn dat je klant geworden bent en we hopen dat je met veel plezier nu met onze app bezig bent. Dank je wel voor je mooie review.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Let wel op mensen.. ik snap dat iedereen blij is want het klopt dat het bij deze partij wat goedkoper is. maar je betaald wat de inkoopprijs is voor het elektriciteit en gas. Abonnementskosten van 5 euro is wel een schijntje en volgens mij hetzelfde als dat ze bij Frank Energie aanbieden. Ben benieuwd hoe het verloopt met deze energiepartijen als de prijzen straks weer normaal worden.
Het feit dat er na Frank Energie nu weer een nieuwe speler op de markt is met dezelfde constructie, zegt mij dat het wel een winstgevende business moet zijn. We gaan het zien, zit zelf ook liever bij een ervaren energieleverancier maar op het moment kies ik ook eieren voor mijn geld en ben dus wel overgestapt naar NextEnergy.
Beste Sven,
Je hebt helemaal gelijk dat je de prijzen goed in de gaten moet houden. Wij hebben de ervaring dat een dynamisch contract met de dag en uurtarieven in de app het leuk maakt om hier mee bezig te zijn.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Een vriend van me had zich aangemeld bij Next Energie en die moest een kredietcheck ondergaan nadat hij zich had proberen aan te melden. Daar kwam uit dat de score te laag was en dat hij een waarborgsom diende te betalen om überhaupt klant te kunnen worden. Is dit normaal en gebeurd dit ook bij andere energiebedrijven of is dit een broodje aap verhaal? Ik wilde heel graag overstappen naar Next Energie maar wil er wel zeker van zijn dat ik niet met gekke waarborgsommen en kredietchecks in de maag kom te zitten. Heb gewoon een baan, net als mijn vriend trouwens, dus graag een reactie van Next Energie kan of van iemand anders die me hierbij kan helpen.
ik ben sinds november klant bij Nextenergie e zeer tevreden.Krediuetcheck is bij ons ook gedaan, maar leverde geen verzoek om een waarborgsom op.
Tot dusver zijn wij heel tevreden
Beste Leon,
In onze aanmeldprocedure doen we een kredietcheck. Hier komt een score uit en deze score bepaald of er een waarborgsom gevraagd wordt. Wij maken hiervoor gebruik van de database van een externe partij. Wij hebben dan ook geen inzicht in hoe de score precies tot stand komt. Ook andere energieleveranciers maken gebruik van een kredietcheck. We beantwoorden graag je vragen, we raden wel aan dat via onze officiële website te doen. Dit platform is niet een officieel klantenservice kanaal van NextEnergy. Het best zijn wij te bereiken via de chat. Op onze website zie je de verschillende manieren om contact op te nemen: https://www.nextenergy.nl/klantenservice
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Ik heb mijn 2-malige vergoeding ontvangen t.w.v. 190 euro van Energiedirect begin December en ben daarna gelijk overgestapt naar Next Energie. Veel goedkoper want ik betaalde 3.0+ aan gasverbruik. Helaas moest ik wel 2 weken wachten voordat het aangesloten is, dat is eind december. Ik zit dus in de wachtstoel maar kan niet wachten. Kan trouwens ook niet wachten op het prijsplafond. Het is te gek voor woorden dat ik de kachel niet meer aan durf te zetten...
Beste Rianne,
Dank je wel voor je review, en we hopen dat je er weer warmpjes bij zit met onze dynamische tarieven.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Wat met name prettig is aan NextEnergy is dat ze ook gewoon een goede terugleververgoeding geven aan mensen die zonnepanelen op het dak hebben liggen. Dit is namelijk tegen de inkoopprijs dat ze er zelf voor betalen, wel zo eerlijk! Je kan dagelijks opzeggen dus als je het niet ziet zitten kan je er zo van af en je betaald een vast termijnbedrag. Ben sinds 26 november klant van NextEnergy en het bevalt me tot op heden uitstekend. Overstap ging vlekkeloos en ik ben goed geïnformeerd over de veranderingen die per 1 januari 2023 gaan komen.
Beste Slager,
Dank voor je mooie review. Goed te lezen dat de overstap vlekkeloos is verlopen en dat je tevreden bent over onze tarieven.
Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam
Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.
Dit zijn de beste energieleveranciers van maart 2023.
NextEnergy is een Nederlandse leverancier van duurzame energieoplossingen voor zowel particulieren als bedrijven. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Utrecht. NextEnergy biedt een breed scala aan diensten aan, waaronder zonnepanelen, laadpalen voor elektrische auto's en energieopslagsystemen. Het bedrijf streeft ernaar om duurzame energieoplossingen toegankelijk te maken voor iedereen en biedt daarom op maat gemaakte oplossingen aan die passen bij de behoeften van de klant. Als leverancier van duurzame energieoplossingen speelt Nextenergy.nl een belangrijke rol bij het bevorderen van de energietransitie en het verminderen van de CO2-uitstoot. Het bedrijf draagt bij aan een duurzamere toekomst en biedt klanten de mogelijkheid om een positieve impact te hebben op het milieu en de samenleving.