J

Nextenergy

Wat een verademing. Eindelijk een eerlijke energiebedrijf waar je ‘gewoon’ een eerlijke prijs betaalt i.p.v. zakkenvuller voor het energiebedrijf. Ik had mij op 08-02-23 aangemeld om klant bij hun te worden.
Nu kreeg ik vanmorgen 11-02-23 mijn contract toegestuurd .
Ik raad een ieder naar nextenergy over te stappen.

Joha 14 feb 2023
NextEnergy

Beste Joha,
Dank je wel voor je mooie review. We hopen je snel aan te sluiten.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 14 feb 2023
O

Ik raad iedereen aan om GEEN klant te worden van Next Energie.Eindafrekeningen moeten handmatig worden gemaakt,dus komen ze niet binnen de wettelijke termijn van 6 weken.Tja,zeggen ze : we hebben het druk met het opmaken van de alle eindafrekeningen.Leegloop bij Next ,niet verwonderlijk..Stelletje amateurs!Nog steeds een app die niet werkt.Tjongejonge,niet normaal.Blij dat we overgestapt zijn naar Zonneplan.

Otjens 30 mrt 2023
R

Onbereikbaar

Ik heb per 28 december mijn contract opgezegd, en nog steeds geen afrekening gehad. Zijn telefonisch niet bereikbaar en op de app en Messenger geen antwoord. Weet niet hoe ik jullie wel kan bereiken? Misschien geen geld meer om terug te betalen?
Misschien hier een oplossing, zodat ik antwoord kan krijgen en een oplossing.

Rene Beck 6 feb 2023
NextEnergy

Beste Rene,
Door de grote drukte kan onze telefonische bereikbaarheid onder druk staan. We raden iedereen dan ook aan om contact op te nemen via de chat functie op onze website. Dat werkt op dit moment het snelst.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 9 feb 2023
C

Overstap

Ben nu al 1 dag over, technisch zonder problemen, contractueel is het wat minder. Ik moest zelf opzeggen, was daarmee te laat en voila, 2x een voorschot aftikken. Klant helpdesk is wisselend, soms krijg je een prima antwoord, van een echt mens, soms een antwoord uit een draaiboek en soms geen antwoord. Vooral vervolgvragen blijven heel makkelijk onbeantwoord. De app geeft nog geen verbruik weer, maar ik bewaar elke 5 sec de meterstanden, dus ik weet wat mijn verbruik is. Ik zou het prettig vinden als de informatie in de app ook anders was op te halen, zoals de prijzen bijv. Een dyn. contract is best lastig na te rekenen en nog lastiger als je dingen moet overtikken. Ik lees bij andere veel klachten over de krediet check. Vind het antwoord daarop ook wat summier. Op zich prima dat je zo'n check hebt, maar hoe controleer je de juistheid van de uitslag. Bij een te grote hoeveelheid vals positieven, moet afvragen of die check wel zo goed is, en er zo eigenlijk ook een eenvoudige procedure moeten zijn waarop je dit kan laten her-evalueren. Hier krijg je altijd het kastje-muur verhaal, 'wij weten niet hoe, privacy he', dus moet jij naar dat bureau (waar je dan zelf achter moet komen), met hun in de slag en dan zelf weer met Next Energy overleggen. Heel veel klantonvriendelijker kan het niet. En ik zou met zo'n bureau wel onderhandelen over een boete clausule. Veel vals positieven benadeelt niet alleen de verkeerd beoordeelde potentiele klant, maar daarmee ook Next Energy. Het is algemeen bekend dat deze bureaus met slechte datasets werken, en deze ook slecht bijhouden. Als Next Energy snap ik dat je wanbetalers wilt weren, maar je zou dan ook waten moeten doen aan de groep die wel zo wordt beoordeeld en dat niet is. Dus gemiste kans van Next Energy.
Dus sommige dingen zijn prima, vooral het dynamische contract met voorschot, maar transparant is het niet, Zo bieden ze wel een battery aan die op dal momenten bijtankt, maar leveren geen informatie waarmee ik automatisch de wasmachine op een gunstige tijd zou kunnen starten. En dan nog het wat slappe 'kredietcheck' verhaal. Dus 2 sterren minder.

Chris 4 feb 2023
NextEnergy

Beste Chris,
Als iemand het niet eens is met de kredietcheck, dan is hij of zij welkom om dat me de klantenservice te bespreken. Er zijn ook klanten die na zo'n gesprek een nieuw aanbod zonder waarborg hebben gekregen. Zoals je zelf aangeeft, een ander bureau doet de check, en wij staan gewoon open voor een gesprek erover.
Onze app is natuurlijk steeds in ontwikkeling. Deze is zeker nog niet af en de specifieke zaken die je er in mist, die zijn al in ontwikkeling. We nemen ie ieder geval je opmerkingen ter harte en zullen er ons voordeel mee doen.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 7 feb 2023
T

Eindelijk een eerlijke speler

Wat een verademing. Eindelijk een eerlijke energiebedrijf waar je ‘gewoon’ een eerlijke prijs betaalt ipv zakkenvuller voor het energiebedrijf.

Daarnaast kan je nog flink extra besparen door op het juiste moment de wasmachine of de vaatwasser aan te doen! De app geeft direct inzicht in je verbruik! Al met al zeer tevreden.

Truus van de Worm 1 feb 2023
N

Beste Truus,
Fijn te lezen dat je tevreden bent. Wij maken ook zelf gebruik van de lage tarieven om bijvoorbeeld onze was te doen. Dankjewel voor je mooie review.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 feb 2023
B

Waardeloos

De betalingen voor de tegemoetkoming werden te laat verrekend namelijk in December en Januari,na 3x contact te hebben gehad via chat (telefonisch en via mail niet bereikbaar) over mijn teveel betaalde voorschot in November werd beloofd dit terug te betalen echter dit gebeurde niet waarop ik besloten heb om een bedrag te storneren,dit was 0,09 cent teveel waarvoor ik nu een AANMANING heb gekregen,humor hebben ze wel maar voor de rest is alles onder het vriespunt,bezint eer ge begint,ben blij dat ik per maand op kon zeggen,de ANWB werkt met hetzelfde concept met dat verschil dat ze daar verstand hebben van klantenbinding en administratie.

Ben 1 feb 2023
NextEnergy

Beste Ben,
We begrijpen zeker dat de aanmaning raar overkomt. Onze administratie is geautomatiseerd. Een tekort, hoe klein ook, wordt automatisch verwerkt en stuurt een dan een aanmaning uit. Als je contact opneemt met onze klantenservice zal je zien dat ook hier een mouw aan te passen is.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 9 feb 2023
A

Verbruik wordt niet goed weergegeven

Het verbruik wordt niet goed weer gegeven
Heb hier al over gebeld, gemaild. Maar nog geen enkel antwoord gekregen of herstel te zien. Op 3 januari en 25 januari ontzettend veel gas en elektrisch gebruikt en heel veel energie met zonnepanelen opgewekt, en dat om 12 uur snachts, wat allemaal totaal niet kan. Graag antwoord en herstel! Ons klantnummer 2931

Annet Van Dijk 30 jan 2023
Reageer
J

Waardeloze service

Na weken gesteggel over een simpele wijziging van de ingangsdatum heb ik eerst het contract op moeten zeggen en weer een nieuwe aan moeten vragen. Kon niet anders. Dus weer een maand wachten tot het in kon gaan.
Nadat ik mijn moeder toch over had gehaald naar Next te gaan (goedkoper), kreeg zij bericht dat ze €750 borg diende te betalen. Op een maandbedrag van €27 ! Bijna 3 jaar premie! Terwijl ze absoluut nóóit iets niet betaald heeft. "Een extern bureau regelt dit", hoor je dan. Absolute malloten dus.
Dus ik, uit solidariteit, ook meteen opgezegd. "De eindnota komt na 6 weken". Niet dus. Na 2 weken dagelijks bellen en chatten, " U krijgt de nota binnen 2 uur" of "Morgenvroeg wordt u als 1e behandeld" eindelijk een nota ontvangen. Zou geld terugkrijgen. Nu al weer 2 weken aan het bellen, mailen en chatten of ze het geld ook daadwerkelijk ooit gaan overmaken. Liefst deze eeuw nog, zodat ik het nog mee kan maken. "Mijn collega pakt het zo spoedig mogelijk op", "Er lijkt iets mis te gaan in het systeem", "Mijn tante zit op een houtvlot", allerlei verhalen gehoord, maar betalen is er nog niet van gekomen. Ben benieuwd of ik het nog mee maak. Al leveren ze gratis, ik zou toch even nadenken van hen stroom en/of gas af te nemen. Slecht voor je hart.

Jos 26 jan 2023
J

Ben benieuwd of ik dan ook een waarborgsom voorgesteld krijg.
Ik kan begrijpen dat als je als wanbetaler te boek staat of veel kredieten hebt afgesloten dit gevraagd wordt, anders kan de maatschappij fluiten naar de centen.
Wat ik hier onder lees is dat er misschien iets te snel een risico wordt gezien.

Zelf ga ik e vanuit dat als tweeverdieners met alleen een klein hypotheekje en altijd netjes betalen geen waarborgsom moeten afdragen. Maar lees dat dit niet bij iedereen zo is.
Zou de waarborgsom wel kunnen missen, maar denk met velen hier het niet fijn vinden dat je geld door een bedrijf wordt vastgehouden.

Daar tegenover staat wel een laag tarief. (Dat omhoog zal gaan als er veel wanbetalers zijn).
We gaan het meemaken, want ik heb mij wel aangemeld omdat Powerpeers nu op €0,80 zit per KwH.

Jeroen 29 jan 2023
NextEnergy

Beste Jos,
We begrijpen dat het niet een leuk bericht is om te krijgen. Net als veel andere bedrijven wordt er standaard een kredietchick gedaan in het aanmeldproces. Dit is een geautomatiseerd proces. Ben je het niet eens met de vraag om een waarborgsom, neem dan contact op met de klantenservice om dit te bespreken.
Uiteraard volgt de eindnota en eventuele uitbetaling van teveel betaalde tegoeden.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 15 feb 2023
S

NextEnergie batterijsystemen

Ik zag het al een tijdje aankomen want nu je vanaf 2025 steeds minder kan salderen is de vraag naar een goede batterij/accu in huis handig. Ik las zelfs ergens dat mensen hun elektrische auto accu gebruiken om daarin energie op te slaan. Daar lijkt het me persoonlijk niet voor bedoeld. NextEnergy heeft 3 batterijsystemen te koop, lijkt me ideaal. Zeker vanaf 2030 wanneer salderen helemaal niet meer kan. Kosten liggen momenteel rond de 7.000 en 10.000 euro dus ik wacht er nog even mee. Toch mooi dat een energiebedrijf hier ook aan denkt!

Speurder 23 jan 2023
NextEnergy

Beste Speurder,
Dank je wel voor je mooie review. Het is goed te lezen dat onze toekomst visie met daarin bijvoorbeeld de batterij systemen goed ontvangen wordt.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 26 jan 2023
H

Veel overstappen laatste maanden

Een nieuwe energieleverancier (Next Energie) die alles goed op de rit heeft is ook wel uniek. Wij zijn tegenwoordig overstappers... Jarenlang bij Energiedirect gezeten, die nadat ons contract was afgelopen ineens flinke variabele bedragen aan de man ging brengen. Daarna dus overgestapt naar een goedkopere optie, kwamen we uit bij Frank Energie.. Prijzen waren daar heel gunstig maar zeker in het begin veel problemen met de app. Nu dus maar weer overgestapt naar Next Energie, mede omdat er zoveel positieve reviews over te vinden zijn. Momenteel hebben we alles wel goed op de rit met zonnepanelen, wat airco's die tevens kunnen verwarmen. Gezamenlijk met Next Energie die een prettige app heeft waar je alles goed op kunt monitoren en gunstige prijzen heeft, zijn wij blij!

Hake 23 jan 2023
NextEnergy

Beste Hake,
Dank je wel voor je mooie review. En bedankt voor je mooie compliment. Ook wij gebruiken vaak onze app en blijven deze steeds verder ontwikkelen om zoveel mogelijk aan de behoeften van onze klanten te voorzien.
Vrindelijke groet,

NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 26 jan 2023
J

Waarborgsom

Ik had mij op 16-01-23 aangemeld om klant bij hun te worden.
Nu kreeg ik vanmorgen 18-01-23 mijn contract toegestuurd en een aparte mail dat ik eerst een waarborgsom moest betalen van € 948,20 Terwijl ik bij mijn huidige leverancier geen achterstanden heb en ook nooit heeft gehad.
gelijk mijn aanmelding opgezegd ik heb immers 14 dagen bedentijd.

J.J. 18 jan 2023
NextEnergy

Beste JJ,
Standaard hebben we een krediet check in onze aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze score wordt bepaald door een externe kredietbeoordelaar, om ons vertrouwen te geven dat er aan de betalingsverplichting voldaan kan worden. We begrijpen wel dat het geen fijne boodschap is.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 19 jan 2023
O

Goede energieleverancier mag beloond worden

Vandaag via enkele vergelijkers mijn postcode ingevuld en het verbruik (2-persoonshuishouden met een kind). Eigenlijk gaven ze allemaal hetzelfde aan en dat is het feit dat NextEnergy het goedkoopste is op dit moment. Heb dan ook de overstap gewaagd. Ik mag nu 14 dagen wachten alvorens het contract daadwerkelijk is afgesloten en is stopgezet bij mijn huidige energieleverancier. Ik heb 10+ jaren bij mijn vorige energieleverancier stroom en gas afgenomen maar als ze je na zoveel jaren gewoon een zeer hoog variabel contract aansmeren dan heb je niet van klantenbinding gehoord. Na alle positieve reviews en ervaringen die ik heb gelezen, durfde ik het dan ook wel aan om de overstap te maken. Ik zag in de iphone app store al dat er een NextEnergy App beschikbaar is zodat ik alle inzichten goed kan bijhouden. Vind dat wel zo prettig omdat de energieprijzen nogal schommelen. Nog een positief punt is dat ze bij Essent bijvoorbeeld maar een paar cent geven per kWh wat je teruggeeft aan stroom dat je zelf opwekt vanuit zonnepanelen. NextEnergy geeft hiervoor gewoon de inkoopprijs terug, wat natuurlijk veel gunstiger is, zeker nu de prijzen zo hoog zijn. Ik kan nog niet echt inhoudelijk verder een review schrijven omdat ik nog niet ben aangesloten maar de voortekenen zijn erg goed. Hierom geef ik NextEnergy 4 van de 5 sterren.

Oebel 16 jan 2023
NextEnergy

Beste Oebel,
Bedankt voor je vertrouwen om na 10+ jaren over te stappen op NextEnergy. En natuurlijk fijn dat je ons een mooie review gegeven hebt.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 feb 2023
D

Wees gewaarschuwd voor de waarborgmail

Contract over gesloten wat erg soepel ging. Tot de waarborgmail waarin ze om de helft van het jaarbedrag vroegen om even vooruit te betalen. Ik voel mij weggezet als wanbetaler en halve crimineel. Nog nooit in mijn leven (60 jaar) een factuur niet- of te laat betaald. WEES GEWAARSCHUWD voor deze schurken, bedoelingen zullen goed zijn maar het komt een beetje rottig over.

DW 11 jan 2023
NextEnergy

Beste DW,
Standaard hebben we een krediet check in onze aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze score wordt bepaald door een externe kredietbeoordelaar. Wij hebben dan ook geen inzicht in hoe deze score precies tot stand gekomen is. We begrijpen wel dat het geen fijne boodschap is. Het is zeker niet onze bedoeling om iemand zich rot te laten voelen.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 16 jan 2023
M

Hoe gaat het straks als de prijzen dalen?

Ik ben erg benieuwd hoe het straks zal gaan bij NextEnergy (en ook andere energieleveranciers die werken op basis van inkoopprijzen), of je straks ook het bedrag kunt vastzetten zoals een vast contract. Verreweg het merendeel van de bevolking had een jaar geleden nog een vast contract namelijk, wat 100% het prettigst is omdat je dan weet wat je een jaar lang betaald. Gaan jullie straks ook over op een vast tarief of blijven jullie energie en gas aanbieden tegen inkoopprijzen? Ik snap dat beide voordelen en nadelen hebben maar wil het toch graag even weten alvorens ik een contract bij jullie afsluit.

Alvast bedankt voor de reactie.

Ps. ik zie dat jullie op reviews reageren, heel goed! Zouden meer bedrijven moeten doen.

Ik moet een beoordeling geven dus zal gewoon 5/5 noteren. Mooie website trouwens met overzichtelijke prijzen! Kan verder inhoudelijk geen oordeel vellen omdat ik (nog) geen klant ben.

Marianne 10 jan 2023
NextEnergy

Beste Marianne,
Bedankt voor je review! Bij NextEnergy werken we met een vast voorschot zodat je van tevoren weet wat je voor het hele jaar betaald. Dat werkt dan eigenlijk als een vast contract. Je komt niet voor verrassingen te staan in de koude wintermaanden.

Mocht je hier meer vragen over hebben, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice, Door de grote drukte zijn ze momenteel het best te bereiken via de chat.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
J

Mooie website goed overzichtelijk

Vandaag aangemeld bij deze partij. Alles ging goed, kreeg gelijk een mail en moet zeggen dat de website ook heel overzichtelijk is en goed is opgebouwd. Kon gelijk de kosten inzien toen ik mijn postcode invulde, inclusief hoe de prijs is opgebouwd. In theorie heb je er niet veel aan omdat het een flexibel contract betreft maar je hebt toch een beetje een indicatie. Als het me niet bevalt kan ik gelijk weer overstappen dus als je het zo bekijkt moet het wel goed zijn. Ik kijk uit naar wanneer ze me gaan aansluiten over twee weken.

Joeri 3 jan 2023
NextEnergy

Beste Joeri,
Fijn te lezen dat je tevreden bent. We vertrouwen dat de overstap soepel verlopen is. Dank je wel voor de mooie review.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 feb 2023
D

NextEnergy review

Mijn aanbod online berekend bij NextEnergy en ook gelijk overgestapt. Het was een goed aanbod, beter dan mijn vorige energieleverancier. Het kon blijkbaar toch nog goedkoper. Ik had voorheen nog nooit van NextEnergy gehoord, maar het bevalt goed. Heel transparant over de kosten en alles wordt goed uitgelegd op hun website.

Dus ja, blij dat ik ben overgestapt. De overstap ging ook heel soepel en was heel eenvoudig. Met de NextEnergy app heb je ook inzicht in je verbruik. De app werkt echt als een trein en is heel mooi vormgegeven met handige grafiekjes e.d.

Dennis 1 jan 2023
NextEnergy

Beste Dennis,
Dank voor je mooie review! Fijn te lezen dat de informatie in de app je goed helpt. Welkom bij NextEnergy.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 4 jan 2023
A

Nieuw jaar nieuwe energie kansen

Nieuw jaar, nieuwe kansen! We zaten altijd bij ANWB Energie, dit is van EnergyZero. Afgelopen maand al flink zitten kijken waar je het goedkoopst een contract kon krijgen, in principe zat ik goed bij EnergyZero want die werken net als Next Energie met flexibele contracten en prijzen. Helaas gingen ze daar telkens wat omhoog. Heb het dus naast de prijzen van Next Energy gelegd en zij waren toch wel 5 tot 10% goedkoper. Vanzelfsprekend overgestapt want dat is het mooie van flexibele contracten dat je er dus ook niet aan vast zit. Precies vandaag ging mijn contract ook in dus vanaf vandaag klant van Next Energie. App werkt ook heel prettig, je weet meteen waar je moet zijn -> zeer overzichtelijk.

Alfred 1 jan 2023
NextEnergy

Welkom bij NextEnergy, bedankt voor je mooie review. Het is fijn te lezen dat we met onze dynamische tarieven scherp kunnen concurreren.

Vriendelijke groet,
Nextenergy ServiceTeam

NextEnergy 2 jan 2023
E

Mijn ervaring

Overstap verliep prima, heb het vandaag aangesloten gekregen.
Kreeg een mailtje dat het in was gegaan.
Communicatie was heel duidelijk.
De app werkte eerst niet maar dat bleek te komen omdat het contract nog niet was in gegaan dus, had het niet goed gelezen.
Was wel even wennen qua app maar dat is nu ook wel duidelijk.
Wij hebben zonnepanelen dus had nog nagevraagd hoe het ging met salderen en dergelijke.
Dit gaat gewoon op basis van de marktprijs, heerlijk.
Bij Essent krijg je maar een x aantal cent bijvoorbeeld. Vandaar 5 sterren rating.

Esther 31 dec 2022
NextEnergy

Beste Esther,
Dank voor je mooie review, welkom bij NextEnergy. Fijn te lezen dat je tevreden bent.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 4 jan 2023
J

Van oxxio naar nextenergie

Voor mij persoonlijk kan het onwijs uit dat je bij nextenergie de marktprijs betaald in plaats van dat je een bepaald bedrag vast laat zetten. Je betaald gewoon de marktprijs waarvoor ze het inkopen en daarmee is het klaar. Ik gebruik ongeveer 300m3 gas per maand en 400 kWh (best veel ik weet het maar ik wil er niet koud bij zitten). Hierdoor bespaar ik zo rond de 600 op gas ten aanzien van Oxxio en +- 200 euro op mijn energielasten. De app werkt heel fijn. Moet zeggen dat de oxxio app ook goed werkte dus dat is allemaal prima. Wie weet kom ik ooit wel weer terug Oxxio maar zolang nextenergie en andere energieleveranciers goedkoper zijn blijf ik liever gewoon daar.

Jan Willem 31 dec 2022
NextEnergy

Beste Jan Willem,
Bedankt voor je review. Het is goed te lezen dat je mooie besparingen kan maken op je energierekening. En daarnaast help je ook nog mee om verspilling van energie tegen te gaan.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
B

Net voor het nieuwe jaar overgestapt

Nog net voor het nieuwe jaar overgestapt naar NextEnergy. Er stond dat ze ermee bezig gaan en dat ze alles voor me regelen en dat ik binnen 14 dagen (als ik het niet annuleer) klant ben bij NextEnergy. Na meerdere reviews, ervaringen en klachten te hebben gelezen, kwam deze energieleverancier toch wel als beste uit de bus. Ik had wel wat eisen, 1 daarvan was dat het een flexibele energieleverancier zou zijn. Heb jarenlang vaste contracten gehad bij grote energieleveranciers en die laten je nu gewoon stikken door je geen nieuw contract te geven. Daar bungel je dus nu ook aan een flexibel contract en ze willen ook niets voor je doen ondanks dat je al jaren klant bent. Dus NextEnergy, jullie hebben er een nieuwe klant bij mid januari!

Ben 31 dec 2022
NextEnergy

Beste Ben,
Dank je wel voor je mooie review. En fijn te lezen dat we voldoen aan je eisen. ook wij vinden het belangrijk om vooral in deze roerige energietijden flexibel te kunnen zijn.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 19 jan 2023
J

Scam met kredietwaardigheid test

Ze doen echt moeilijk. Probeerde me aan te melden voor een contract, dat ging al moeizaam uiteindelijk toch gelukt maar kreeg een mail dat ik toch wel even een flink bedrag moest betalen omdat ze mijn kredietwaardigheid wilden testen? Wat is dat voor scam? Las dat een paar anderen dit ook hadden. Staan wij in een bepaalde database dat we minder geld hebben? Dat we werkloos zijn? Iedereen heeft toch recht op een energieleverancier? Graag reactie Next Energie medewerkers, duurt sowieso erg lang voordat je contact krijgt.

Jim 30 dec 2022
NextEnergy

Beste Jim,
In onze aanmeldprocedure doen we een kredietcheck. Hier komt een score uit en deze score bepaald of er een waarborgsom gevraagd wordt. Wij maken hiervoor gebruik van de database van een externe partij. Wij hebben dan ook geen inzicht in hoe de score precies tot stand komt. Als je hier nog vragen over hebt, willen we je vragen dat via onze klantenservice te doen. Het best zijn zij te bereiken via de chat. Op onze website zie je de verschillende manieren om contact op te nemen: https://www.nextenergy.nl/klantenservice

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
P

Wees gewaarschuwd

Alles behalve klantvriendelijke club NextEnergy. Contract afgesloten voor bejaarde schoonmoeder. Alles rond inclusief machtiging automatische incasso. Komen ze doodleuk met een email dat ze (en dat staat er letterlijk!) "een teken van goede wil verwachten" En dat teken is dan dat ze een borg van 750 euro handmatig overgemaakt willen hebben omdat hun systeem aangeeft dat ze toch kans lopen op een risico met haar acceptatie.... En nee, ze is geen wanbetaalster, heeft geen schulden, woont zelfstandig in een huurwoning en kan met gemak het maandbedrag van 160 euro betalen ook al omdat ze bij Eneco iedere maand nu 280 euro betaalt..... Gelijk maar contract opgezegd en teken is een middelvinger omhoog geworden.... Wat een waardeloze club. Past wel in hun rijtje negatieve ervaringen. Ik denk dat je als klant een risico loopt als je voor NextEnergy kiest. Ook al omdat ze in veel gevallen lees ik heel traag zijn bij de uitbetaling van de 190 euro compensatie. Genoeg voorbeelden gelezen dat klanten de compensatie van december nu nog steeds niet hebben ontvangen.

Peter 30 dec 2022
NextEnergy

Beste Peter,
In ons aanmeldingsproces is een kredietcheck opgenomen. Wij hebben geen invloed op hoe de score tot stand komt. Dat wordt door een extern bedrijf gedaan. Mocht je hier nog vragen over hebben dan adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zijn het beste via de chat te bereiken. Je kan de contactgegevens vinden op onze website.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
P

Puike review

Na ongeveer 2 maanden klant te zijn van dit energiebedrijf kan ik stellen dat het heel goed bevalt. Had het voorschot met opzet hoog gezet in het begin maar nu de prijzen van met name gas omlaag gaan, wilde ik mijn voorschot graag verlagen. Kon het eerst niet vinden dus contact opgenomen met de klantenservice die me gelijk hielpen. Ga zo door, jullie verdienen een puike review.

Pdw 30 dec 2022
NextEnergy

Beste Pdw,
Bedankt voor je puike review! En fijn te lezen dat we je snel geholpen hebben.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 19 jan 2023
F

Nieuw bij Next Energy

Ik ben overgestapt van Budget Energie naar Next Energy. Met Budget Energie was ik wel klaar en wou wat anders. Per toeval kwam ik bij Next Energy uit en hun verhaal sprak mij geluk wel aan. Een mooie website waar alles duidelijk uitgelegd wordt. Heel transparant over de kosten e.d. en dat vind ik erg belangrijk. Het is natuurlijk nog even afwachten of ik nog zo positief ben over pak en beet een jaar, maar voor nu ben ik zeer optimistisch.

Freek 29 dec 2022
NextEnergy

Beste Freek,
Fijn te lezen dat je onze transparantie waardeert. Dat vinden wij ook hele belangrijk. En bedankt voor de review.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 16 jan 2023
S

Goede energieleverancier ondanks dat het nieuw is

Ik las een paar ervaringen, volgens mij was dit op een ander forum, dat het een nieuwe energieleverancier is en daarom niet goed is. Dit slaat echt nergens op want wat een nieuwe energieleverancier allemaal moet aangeven alvorens het überhaupt haar product aan de klant mag brengen is een enorme lijst! ACM ligt ook op de loer en heeft het goedgekeurd dus daarover hoeft niemand zich zorgen te maken. Ik ben overgestapt, mede omdat ik vind dat dynamische energiecontracten momenteel de juiste keuze zijn. Het ging bij mij tussen Frank Energie, NextEnergy en Tibber. Tibber viel al snel af want ik heb nog gas nodig, wat zij niet verkopen. En ik vond NextEnergy qua naam en uitstraling toch wel iets beter ogen dan Frank. Soms is het goed om op je gevoel af te gaan. Beide rekenen 10 euro per maand aan vaste kosten (5 voor energie en 5 voor gas) dus daar zat verder ook geen verschil. Moet zeggen dat het overstappen heel soepel verliep, werd daarbij goed op de hoogte gehouden van de vorderingen per mail. Het schijnt dat er een wettelijke bedenktijd aan vast zit dus als je wilt overstappen van energieleverancier dient de klant altijd enkele weken te wachten. Dit verliep prima en NextEnergy heeft zelfs mijn contract van mijn oude energieleverancier opgezegd, mijn vaste contract hiervan was al verlopen dus dat was verder niet zo'n probleem. De app van NextENergy geeft trouwens een heel mooi beeld van je verbruik en dergelijke. Ik ben heel blij! Groetjes Simon

Simon 28 dec 2022
A

De nieuwe energiebedrijven die flexibele contracten aanbieden poppen wel uit de grond als wilde paddenstoelen hé? Dit is wel het moment, begrijpelijk. Ze adverteren ook flink om klanten van de grotere bedrijven af te snoepen. Ik neig ook naar een overstap omdat het concept me zeker aanspreekt al blijf ik erbij dat een vast contract prettiger is. Wanneer de prijzen weer ietwat normaal zijn sluit ik een 3 of 5-jarig contract af!

Alfred 30 dec 2022
NextEnergy

Beste Simon,
Dank je wel voor de mooie review. Het is fijn te lezen dat je vertrouwen hebt in NextEnergy. We zijn ook steeds bezig om de app nog beter aan te laten sluiten op de wensen van onze klanten.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 5 jan 2023
O

We hebben het als een ondeskundige partij ervaren en zijn na 2 1/ 2 maand vertrokken.Geen werkende app,chat word je uitgegooid als het wat moeilijker wordt.Nu bij Zonneplan,top App en ca 8 ct en 2 cent goedkoper dan Next .

Otjens 22 feb 2023
M

Prijzen zijn lager dan bij de concurrentie

Was eerst sceptisch aangezien het toch weer een nieuwe energieleverancier is die een slaatje uit de hoge energieprijzen wil halen. Gek genoeg hebben ze wel degelijk betere tarieven op het moment als grote spelers als Essent en Eneco. Daarnaast zit je nergens aan vast want je kan het zo weer opzeggen als het niet bevalt, toch wel een prettige optie aangezien het toch een nieuwe energieleverancier betreft. Ik heb de overige reviews ook een beetje gelezen, hier op Reviews maar ook op trustpilot en de meeste mensen zijn toch aangenaam verrast, hier sluit ik me bij aan! Ook prettig dat het contact heel snel en soepel verloopt!

Martinus 28 dec 2022
NextEnergy

Beste Martinus,
Dank je voor je mooie review. En fijn te lezen dat je het contact met ons ervaren hebt als snel en soepel.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 16 jan 2023
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van mei 2024.

Over NextEnergy

NextEnergy is een Nederlandse leverancier van duurzame energieoplossingen voor zowel particulieren als bedrijven. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Utrecht. NextEnergy biedt een breed scala aan diensten aan, waaronder zonnepanelen, laadpalen voor elektrische auto's en energieopslagsystemen. Het bedrijf streeft ernaar om duurzame energieoplossingen toegankelijk te maken voor iedereen en biedt daarom op maat gemaakte oplossingen aan die passen bij de behoeften van de klant. Als leverancier van duurzame energieoplossingen speelt Nextenergy.nl een belangrijke rol bij het bevorderen van de energietransitie en het verminderen van de CO2-uitstoot. Het bedrijf draagt bij aan een duurzamere toekomst en biedt klanten de mogelijkheid om een positieve impact te hebben op het milieu en de samenleving.

  • Geverifieerd bedrijf
  • Energieleveranciers
  • https://www.nextenergy.nl
  • klantenservice@nextenergy.nl