Wij hebben een 1-jarig vast abonnement afgesloten bij Budget Energie! Met prijzen onder het prijsplafond zitten we in ieder geval een jaartje voor relatief gunstige prijzen onder de pannen! Raadzaam voor mensen om dit ook te gaan doen. Essent, Energiedirect en Budget Energie leveren allemaal weer een prima jaarcontract. Je weet nooit wat de oorlog nog gaat doen dus dan maar gewoon vastzetten, weet je tenminste waar je aan toe bent. Budget Energie zit net een beetje onder de prijzen als je het vergelijkt met Essent en Energiedirect dus voor mij een gemakkelijke keuze, zeker omdat we ook Budget Mobiel hebben aangesloten en hierdoor nog wat korting krijgen. Met een nieuw stroomtarief van € 0,39 per kWh normaal en dal en gas € 1,35 per m3 ben ik zeer tevreden. Natuurlijk is het alsnog niet zo goedkoop als dat het voorheen was maar ik zet het liever nu vast, dan dat ik straks weer in de problemen kom omdat de prijzen weer flink omhoog gaan. Waarschijnlijk zal het nog wat dalen maar ik neem graag het zekere voor het onzekere. We zaten al op 50% van wat we mochten verbruiken van het prijsplafond dus deze deal komt ons heel goed uit! Bedankt Budget Energie. De overstap ging soepel en na 14 dagen waren we aangesloten waarbij we zelf helemaal niks hebben hoeven doen. Top geregeld!
Het kan tegenwoordig zeker wel uit om naar een variabele provider te gaan dat is wel duidelijk. Waar we bij Engie en hiervoor Essent allemaal rond de € 3,0 per m3 gas moesten betalen, zitten we bij Budget Energie op € 1,3 per m3. Dus meer dan 50% goedkoper! Stroom is zelfs nog een stuk meer... Nu hebben we veel zonnepanelen dus daar niet echt last van maar dat de prijzen zover uiteen lopen is voor niemand goed denk ik. Wel gezegd dat als je binnen het prijsplafond blijft, dat het allemaal nog wel meevalt. Echter voor iedereen die hier overheen gaat, zoals wij, moeten wel echt opletten dat we bij een goedkope energieleverancier zitten. Onze overstap is prima verlopen en nogmaals: we zijn echt veel goedkoper uit als voorheen!! Kan het dus iedereen aanraden. Stroom is stroom, gas is gas... Simpelweg de goedkoopste aanbieder kiezen en je bent blij. Nog een reden voor ons was dat Budget thuis ook tv, internet en mobiel verkoopt. Als je dat tevens neemt, krijg je ook een combikorting van enkele eurootjes per maand. Voor ons geen reden geweest om voor dit bedrijf te kiezen, toch handig om dit te weten.
Ik heb deze week al mijn dagbedragen van Januari opgeteld en deze vergeleken met de factuur van budget. En wat bleek, een verschil van €300,-. Nou snap ik een verschil ivm wat netbeheerderskosten etc. maar dit kan niet. Dus met Budget gebeld, na 2 minuten iemand aan de lijn (!). Heb het verhaal verteld maar er werd mij medegedeeld dat deze bedragen niet met elkaar vergeleken kunnen worden ivm steeds gewijzigde tarieven. Alle bedragen worden pas aan het eind van het jaar naast elkaar gelegd en volgt de eindafrekening. Ik heb dus geen controle, weet niet of ik in de plus of min sta. Oftewel je bent aan de (geld)goden overgeleverd want ze kunnen hiermee alle kanten op. Wordt een gezellige kerst dit jaar. Kwalijke zaak.
Ik probeer meerdere keren mijn jaarstanden door te geven, maar zowel telefonisch, via de mail en via de Chat blijkt dit onmogelijk. En dat de slimme meter de standen niet door kan geven wordt ook maar niet gemeld door Budget Energie. Lange wachttijden en geen actie. Zeer teleurstellend!!
En dan moet ik foto's nu foto's gaan sturen terwijl het eerst wel telefonisch doorgegeven kon worden.
Ik heb foto’s aangeleverd maar mocht niet met telefoon zijn gemaakt
Moest krant met data of kassabon naast meter houden
Nu met prijsplafond mag je de meterstanden doorgeven per mail
Wat een achterlijk bedrijf dat maar op 1 ding uit is zo snel mogelijk klanten binnen halen en dan laten stikken.Gevraagd mail de leverings voorwaarden waarin dit staat dat het niet met een telefoon foto’s mag maken,maar u raad het al geen reactie.
Hopelijk wordt dit bedrijf snel opgedoekt voor er nog meer slachtoffers komen
We zaten bij Fenor Energie maar die zijn sinds eind 2021 failliet gegaan. Sindsdien zijn we aangesloten bij Budget Energie. Al een jaar dus nu. Alles gaat naar behoren en prijzen zijn wat je zal verwachten op dit moment. Omdat we ook onze tv van Budget thuis hebben, krijgen we wat korting. We zijn blij klant en het is zeker beter dan wat Fenor voorheen was.
Heb diverse keren offertes opgevraagd bij andere leveranciers wel nu ik ben nog steeds bij Budget want ik kwam van de regen in de drup dus. Heb een slimme meter en heb toestemming gegeven om dagelijks mijn standen uit te lezen voor zowel Elektra als wel Gas dus hebben ze mij over het jaar heen gemiddelde tarieven berekend. Momenteel kan ik in de App mijn energieplafond verbruik bijhouden en wellicht zit er soms een paar dagen tussen maar Budget is ook afhankelijk van de Netbeheerder . Maar veel informaties heb ik gewoon van internet Budget geplukt. IK geef wel vijf sterren maar eigenlijk moeten dat er 4,5 zijn vanwege de communicatie.
Heb mijn variabel contract omgezet in 1 jaar vast Elektra 0,39 en Gas 1,35 m.i.v. 6 april as. tot 6 april 2024 en ook onder Energieplafond. Met een paar simpele klikken was het geregeld en op de mailbox heb ik het contract met bijlagen al binnen. Heb ook de verbruiksapp vanwege de slimme meter dus en blijf bij Budget.
Het smerige gepeupel van Yspeert advocaten heeft de auteur van dit bericht zomaar in de gore klauwen gegeven van de *********** van Budget-energie! Het werd mij op 07 januari 2022 bekend dat alle klanten van Fenor per d.d. 30 december 2021 bij dit gore gespuis werden ondergebracht! Ik heb mij toen gelijk bij een ander energiebedrijf gemeld en die zijn per d.d. 27 januari 2022 dan ook gebruik in mijn woonruimte alleen stroom en geen gas! Ik kreeg van Budget-energie voor 1 maand stroom (140 kilowatt-uur) de rekening van een voorschot van 120 euro! Met die *********** was ook in die tijd amper contact te leggen vanwege de corornagolf die toen over ons land trok. Ook over de maand februari 2022 werd het voorschot van 150 gevraagd en dat werd zelfs opgehoogd naar 232 euro! Ik heb aan de grootste boef van Budget-energie tot 2x toe in een brief vermeld dat er geen begin meterstanden werden genoemd en ook geen eindstand! Kortom het vuile smerige tuig heeft zich onrechtmatig proberen te verrijken over de ruggen van afnemers van een gefailleerd energiebedrijf! Budget-energie heeft daarin natuurlijk niet alleen gehandeld daar zijn door de een of andere corrupte lellebel van Yspeert- advocaten natuurlijk de nodige corrupte handeltjes in gedreven! Ik kreeg deze week weer een fijne rekening van deurwaarder Syncasso of ik even 655 euro wilde neerleggen!! Het zijn stuk voor stuk **************! Kortom er is sprake van georganiseerde misdaad! en het wordt de hoogste tijd dat dit zulke handelingen niet langer zijn toegestaan. De clienten van een gefailleerd energiebedrijf moeten zelf kunnen kiezen naar welk energiebedrijf zij willen overstappen en niet afhankelijk mogen worden van de een of andere slecht advocaat van Yspeert
Het is wettelijk zo geregeld dat als een bedrijf failliet gaat, dat klanten van dit bedrijf worden overgezet naar een andere energieleverancier... Klanten kunnen dan zelf overstappen indien gewenst, wat u ook deed. Kan het advocatenkantoor verder ook weinig aan doen natuurlijk.
Beste Peter Ik heb precies dezelfde ervaringen. De reactie van John raakt kant noch wal. advocatenkantoor IJspeert heeft alle klanten van Fenor zonder uitdrukkelijke toestemming ondergebracht bij Budget-Energie. Ik heb op dezelfde datum bij Eneco een nieuw contract aangevraagd en kreeg ook 14 dagen bedenktijd. Budget-energie heeft die bedenktijd niet gerespecteerd en dat is tegen alle regels. Als ik in jouw schoenen stond zou ik een klacht indienen bij de Autoriteit Consument en Markt en de Autoriteit Persoonsgegevens omdat het advocatenkantoor op een onrechtmatige wijze jouw persoonsgegevens zonder toestemming heeft verwerkt en in handen heeft gegeven van Budget-Energie. Wat hier gebeurt is lijkt inderdaad gebaseerd te zijn op onderling gemaakte afspraken. Ik ben blij dat ik geen klant ben bij Budget-Energie. En wat ik ook weet is dat Budget-Energie geschat electriciteitsverbruik misbruikt om te kunnen malverseren.
Overgestapt op andere verwarming en gebruik daardoor nauwelijks gas. Weigeren voorschot aan te passen op basis van werkelijke huidige meterstanden. App biedt daartoe geen mogelijkheid. Hierdoor zou ik op jaarbasis 5000 te veel vooruit moeten betalen. klantenservice enkel via chat. Medewerker zegt kan helaas niets voor je doen. Gevraagd naar klachten mogelijkheid en verwijst naar klachten formulier op website. Aangegeven dat ik dan mijn contract ga opzeggen. Doen dan ook geen moeite om je te houden. Werkelijk nul klantenservice. Verder niet conform redelijkheid en billijkheid om voorschot niet aan te passen terwijl de situatie aantoonbaar is veranderd. Inmiddels overgestapt naar andere leverancier waar ik de meterstanden online per maand door kan geven! Ging toen meteen 500 euro per maand minder voorschot betalen!!!
Zo slecht, ik heb eerst een kwartier in de wacht gehangen, werd ik eindelijk aangesproken.... opgehangen. De 2x 36 minuten in de wacht... vraag gesteld..ze ging het navragen. Weggedrukt, want ze zal het antwoord niet geweten hebben. 3x na 20 minuten krijg ik iemand aan de lijn...hup weggedrukt nadat ik mijn vraag heb gesteld. Gewoon onbeschoft.
Ik kreeg als bestaande klant een tariefsvoorstel voor februari. Nu blijken nieuwe klanten ca. Euro 0,13 per Kwh. minder te betalen als bestaande klanten. Heb getracht te bellen, medewerker die ik kreeg zei dat dit onmogelijk was en zou mij doorverbinden, dan verbreekt de verbinding. Nog 1x geprobeerd zelfde verhaal.
De contactmogelijkheden bij Budget energie zijn slecht, chatten lujkt niet en bellen ook niet.
Ik ben tot nog toe zéér tevreden met mijn stroomverbruik. Ik heb gekeken naar verscheidene energie leveranciers, en ik vond deze er het beste uitkomen voor mij althans. Ik heb het geluk, dat ik alleen stroom nodig heb en een laag maandbedrag betaal. Ik verbruik minder dan dat jullie inschatten en dat is toch mooi meegenomen!
Al sinds augustus worden onze meterstanden niet meer uitgelezen en niemand van de klantenservice kan ons helpen. Dit terwijl ik al uren bij jullie in de wacht heb gestaan en gebeld en gechat heb. Elke keer word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Meermaals heb ik ook contact gezocht met Liander, zij geven aan dat onze meter het gewoon doet. Zij kunnen onze meterstand juist uitlezen, hebben deze doorgegeven en kunnen ook zien dat jullie deze regelmatig uitlezen. Ik voel mij in de zeik genomen en heb het idee dat jullie ons gewoon oplichten zo rond de eindafrekening. Wij kunnen het ons niet permitteren om ineens voor hoge rekeningen te komen staan. En dit lijkt mij ook niet fair met de hoeveelheid tijd dat ik kwijt ben aan jullie slechte service. Ik heb zelfs fotos van de meterstanden doorgestuurd maar er wordt gewoon niets mee gedaan.
Een telefoongesprek met de klantenservice: wat een drama! Ik word meerdere keren in de wachtstand gezet omdat de medewerker het antwoord zelf niet weet en moet navragen. Vervolgens krijg ik antwoord op een vraag die ik niet heb gesteld. Het antwoord op de vraag die ik wel heb gesteld, heb ik niet kunnen krijgen. Ik heb de indruk dat de medewerker absoluut geen verstand van zaken heeft.
budget energie heeft er qua klantenservice een zooitje van, kunnen je niet helpen met iets heel simpels als de naamsverandering. nu al 6 weken bezig geweest, zelfs formulier ingevuld met handtekeningen en al maar mooi dat t niet lukt. telkens een ander verhaal, of per mail waar je helemaal geen antwoord op krijgt, terwijl ze t direct wel lezen,ben er helemaal klaar mee. ons contract is bijna ten einde we gaan er weg ook.
zit al jaren bij deze maatschappij prima bedrijf nooit problemen gehad
netjes geld terug bij veel betaalde rekening en krijg altijd iets terug en heb geluk dat mijn contract vast staat tot 7 -2024
en zat bij een andere maatschappij hiervoor maar moest altijd bij betalen hun app is ook prima van mijn kant genen klachten over budget energie
Budget Energie heeft op dit moment verreweg de beste prijzen, dit omdat ze maandelijks de prijzen aanpassen op basis van de inkoopprijs. Momenteel zijn dit de tarieven:
Tarief (normaal) € 0,57093 / kWh
Tarief (dal) € 0,54251 / kWh
Gas Tarief € 2,11498 / m³
Om dit te vergelijken, bij vrijwel alle andere grote energiebedrijven betaal je gemiddeld 0,7xxxx kWh aan energie en ligt de gasprijs rond de 2,7xxxx / m³. Wij hebben de overstap gemaakt en zijn blij klant. Ook het salderen is momenteel jaarlijks wat veel beter is dan dat dit maandelijks is. Terugleververgoeding is de kale kostprijs van energie dus dat is ook heel voordelig als je dit vergelijkt met anderen die soms 0,05 of 0,09 cent hiervoor geven. Bij Budget Energie is dit Tarief € 0,22825 / kWh.
Nu hopen dat de lage prijzen geen lokkertje zijn en dat ze het omhoog gooien na het eerste maandcontract, hier moet ik op wachten maar dit verwacht ik niet omdat je kunt overstappen wanneer je wilt.
Hoe is uw ervaring na de eerste paar maanden bij Budget Energie?
Ik ben heel benieuwd omdat ik ook overweeg over te stappen..
Prima, gewoon wat je kan verwachten van een energieleverancier. Het is niet veel anders als waar ik voorheen bij zat. Het mooie is dat ik ook ben overgestapt naar Budget Mobiel dus ik krijg ook nog een bepaalde combi korting bovenop de al goede prijzen. De tarieven zijn nu zelfs nog een stuk minder dan wat ik zei in de review. Momenteel staat het op:
Stroom (normaal): € 0,42193 / kWh
Stroom (dal): € 0,35898 / kWh
Gas: € 1,39097 / m³
Dat is echt heel goedkoop, 50% van wat je betaald bij Essent, Eneco, enz.
Hartelijk dank voor uw reactie. Waardeer het zeker. Echter ik blijf toch nog even zitten gezien de vele zeer negatieve reacties over Budget Energie. Het prijs verschil is groot maar dat moet toch ergens in zitten. Goedkoop is duurkoop denk ik. Veel succes verder
Budgetenergie gaat gelukkig weer jaarlijks salderen, mede dankzij ingrijpen van het tv programma RADAR. Want op aangetekende brieven emails reageren ze niet. Telefonisch niet te bereiken. Ik ben de tarieven die zij maandelijks aankondigen gaan vergelijken met de tarieven die zij hanteren op het gebruikersoverzicht en constateer dat deze helemaal niet kloppen. Altijd veel hoger. Andere klanten hier ook ervaring mee? Zij blijven de boel oplichten. Mensen die mij advies kunnen geven graag.
Ze wijzigen de prijzen iedere maand, het kan dus zijn dat de prijzen hoger worden naar mate de winter dichterbij komt, dit is eigenlijk wel normaal. Hoeveel zijn jouw prijzen omhoog gegaan dan? Ik ben zojuist overgestapt naar Budget Energie omdat zij voor mij de laagste prijzen hadden, ik heb het met meer dan 5 andere energiebedrijven vergeleken.
Ik heb dezelfde ervaring en Budget meldt dat ze zich misrekend hebben bij de verlaging van de BTW naar 9% medio sept. 2022. Telefonisch zei Budget dat op de eindafrekening e.e.a. wordt rechtgetrokken. Afwachten dus.
Voor het afsluiten van een vast kontrakt in maart van dit jaar, werd mijn maandbedrag door Budget ingeschat op 79 euro op basis van mijn opgegeven historisch verbruik. Je zou verwachten, dat bij ongeveer hetzelfde verbruik dit jaar dit maandbedrag toereikend is, maar in mijn maandelijks overzicht adviseert Budget nu al een aantal maanden om mijn maandbedrag naar 130 euro te verhogen. Bij een variabel kontrakt snap ik dat maar niet bij een vast kontrakt met gelijkblijvend verbruiksgemiddelde.
Maar het staat natuurlijk goed in de offerte!
Budget energie is bijna onbereikbaar. Ze komen afspraken niet na, Reageren niet op brieven. Onduidelijke communicatie via CHAT en Telefoon. Medewerkers kunnen niets toezeggen. Brengen zomaar incasso kosten in rekening zonder vermelding op factuur. Hebben geen enkel begrip voor situaties van klanten. Telefonisch nauwelijks te benaderen. Je wordt voortdurend aan het lijntje gehouden. Zeer slecht. Ik wil een ieder aanraden om geen zaken te doen met Budget.
Tegenwoordig heb ik alles bij Budget. Energie, telefoon en internet/tv. Ik snap niet waar mensen zo ontevreden over zijn. Bij mij werkt alles gewoon prima en dat voor een goede prijs. Nooit echt problemen gehad. Alleen installatie van internet/tv was lastig, maar dat lag meer aan mijzelf. Ik ben ook zeer tevreden met Budget Energie. Het is helder en transparant. Je weet gewoon waar je aan toe bent en gezien de prijzen van tegenwoordig, helemaal niet zo duur. Goedkope energie bestaat op het moment gewoon niet, dat moet je accepteren. Ik ben in ieder geval tevreden en ga nergens anders heen.
Heel slecht, komen afspraken niet na, verhogen zelf de prijzen en bij opzegging kun je weken wachten voor je het geld terugkrijgt. Wacht nu al 25 dagen en ze hebben nog steeds niks laten horen en mijn geld nog niet terug. Nooit meer Budget Energie. Via chat zijn ze vaak niet bereikbaar en onduidelijk en via telefoon kun je een halve dag wachten op verbinding.
zeer slecht dus.ik ga dus geen zaken doen. betaal liever meer voor goede dienstverlening.waarom organistie opzetten als dienstverlening niet optimaal is
Vanavond ook weer bij Radar aan de orde gesteld dat saldering per maand wettelijk niet mag en kan. minister Jette is hiervan op de hoogte en zou met maatregelen komen ik hoop dat dat spoedig gebeurd, want dit is pure oplichting.
Ik ga maar weer zoeken naar een andere hopelijk eerlijker leverancier !
Afgelopen jaar zonnepanelen aangeschaft met wat meer produktie dan ik zelf nodig heb. Deze overproduktie wilde ik gaan gebruiken om in de wintermaanden mijn huis op een duurzame manier bij te verwarmen. Nu is BudgetEnergie zomaar maandelijks gaan salderen. Iedereen inclusief de minister spreekt er schande van, maar niemand doet iets aan deze oplichterij!!!!
Vanwege de stijgende energieprijzen ben ik overgestapt naar Budget Energie. Ik heb niet de illusie dat het echt budget zal zijn, maar ze zijn wel wat goedkoper dan mijn vorige energiemaatschappij. Daar ben ik sowieso al tevreden mee. Verder heb ik persoonlijk weinig contact met ze gehad. Ik ben gewoon overgestapt. Ik ben in ieder geval dat mijn maandbedrag nu wat lager ligt dan voorheen.
Frans, hoe is de ervaring met Budget na dat je bent overgestapt naar Budget? hoe zit he met factuurs en klantenservice, mvg Mallory
Een chat met Buddy leverde het volgende op. Als je een variabel contract hebt, kun je je termijnbedrag niet meer zien, je termijnbedrag niet meer wijzigen en tevens is je inzicht in je verbruik niet meer zichtbaar.
Dit alles ondanks dat je meterstanden dagelijks worden uitgelezen (slimme meter ).
Reden aldus Budgetenergie: : De tarieven veranderen zo vaak dat je beter GEEN informatie geeft dan VERKEERDE informatie. Dus heeft Budgetenergie maar besloten om zonder informatie berichtgeving dit uit te schakelen.
Verzoek: Een verbruik ( m3 and kWh ) kun je toch communiceren zonder de tarieven te vermelden ?.
Conclusie. Geld incasseren en tarieven verhogen kunnen ze als de beste. Communiceren van wijzigingen , oplossen van problemen dat is nog niet besteed aan Budget-energie. Wachttijd voor een IT issue. Kan tussen de 2 en 10 weken duren voordat U antwoord krijgt.
Pas op!
Pas op! dit 'bedrijf' saldeert uw zonne-energie per maand. Dit is niet de intentie van de wettelijke regeling (salderen per jaar), bedoeld ter stimulering van duurzame energie. Los van de uiterst onaangename ervaring met dit graaibedrijf neemt dit ook het vertrouwen weg bij nieuwe kopers van zonnepanelen. Maatschappelijk onverantwoord!!
Ik heb gelukkig opgezegd en voel me een stuk beter daardoor.
Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.
Dit zijn de beste energieleveranciers van maart 2023.
Budget Energie is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de energiemarkt. Het bedrijf richt zich op het aanbieden van betaalbare energieoplossingen aan particuliere klanten. Het bedrijf biedt verschillende energiecontracten aan, waaronder contracten met vaste en variabele tarieven. Hierbij richt Budget Energie zich vooral op het aanbieden van energieoplossingen die betaalbaar zijn voor een breed publiek. Een uniek punt van Budget Energie is de combinatie van meerdere producten. Het bedrijf biedt bijvoorbeeld een pakket van TV, mobiel en energie, om combinatiekorting aan te bieden. Ook heeft Budget Energie een gratis overstapservice om het veranderen van energieaanbieder zo eenvoudig mogelijk te maken. Het bedrijf biedt groene stroom aan en heeft de ambitie om steeds meer gebruik te maken van duurzame energiebronnen.