Energie

Budget Energie

59 reviews
63% positief
14% neutraal
23% negatief

Budget Energie is een onafhankelijke energieleverancier opgericht in 2011 en levert inmiddels al aan honderdduizenden huishoudens in Nederland. Budget Energie houdt het graag simpel: een duurzaam product, blijvende besparing op stroom en gas met een goede, persoonlijke service. Daarnaast zorgt Budget Energie ervoor dat je zelf geen omkijken hebt, dit energiebedrijf zorgt dat het werkt, tegen een zo laag mogelijke prijs.

Pure Energie is van alle energieleveranciers de beste keuze.

Bezoek Pure Energie


Reviews (59)

  • Adrie

    Blije klant van Budget energie

    Wel blij met Budget Energie.. Alles gaat prima. Ik krijg maandelijks precies te zien hoeveel ik heb verbruikt en hoeveel het gaat kosten. Heb het geluk dat ik 1 1/2 jaar geleden voor 3 jaar vastgezet heb voor een goede prijs! Hierdoor heb ik nu geen last van de prijsverhogingen. Ga binnenkort eens kijken of ik mijn abonnement van mijn telefoon over kan zetten naar Budget Mobiel voor extra korting.
    Groetjes van een tevreden klant Adrie

    Adrie 27 jun 2022

  • J. Marotick

    Ik kom niet van Budget af

    Na de verkoop van mijn huis wilde ik voor mijn nieuwe huis een andere energie leverancier hebben. Mijn contract met budget was net afgelopen dus ik kon boetevrij van energieleverancier wisselen, maar... dat is niet zo eenvoudig want Budget opzeggen gaat helemaal niet.
    Via "Mijn Budget" kan je alles regelen behalve opzeggen. Een emailadres is noreply en een contactformulier is er ook niet. Telefonisch dan? Na een wachttijd van een uur werd de verbinding verbroken.
    Ook een gewoon postadres wordt niet bekend gemaakt maar met google lukte het wel om een adres te vinden.
    Ik heb voor 8,55 euro kosten moeten maken om Budget te kunnen opzeggen via een aangetekende brief.
    Wat een waardeloos bedrijf is dit en uiterst klant onvriendelijk, geen sterren van mij dus. Weg blijven je komt er lastig van af.

    J. Marotick 14 jun 2022

  • Erwin

    Misleidende werving

    Ik had deze week via Pricewise een aanbod van Budgetenergie geaccepteerd. €112 pm op basis van werkelijk verbruik. Krijg ik het contract. Wat blijkt? Ik moet €173 pm betalen. Dus gebeld en besloten contract te annuleren. Budgetenergie stelde dat zij uitgaan van het gemiddelde verbruik over de laatste drie jaar. Klacht ingediend bij Pricewise. Deze gaven aan dat Budgetenergie geen rekening houdt met de opgegeven teruglevering van energie. Nogmaals gebeld met Budgetenergie. Blijken ze inderdaad uit te gaan van gemiddeld verbruik van de laatste drie jaar zonder teruglevering. Argument: de teruglevering moet nog plaatsvinden! Nou en! Het verbruik moet toch ook nog plaatsvinden!? Als ik op basis van werkelijk verbruik en teruglevering een contractaanbod krijg verwacht ik dat het contract overeenstemt met het aanbod. Hier is sprake van misleidende werving. Waardeloos en onbetrouwbaar bedrijf.

    Erwin 3 jun 2022

  • KEV

    Budget Energie goedkoopste optie alsnog heel duur

    Ik kijk graag op Independer als ik iets wil vergelijken, daar kan je in een overzichtelijke interface de goedkoopste optie kiezen. Ons contract is afgelopen dus het kan nu heel erg uit om de juiste keuze te maken als het gaat om je energiecontract. Ik kreeg 4 contracten als optie waarvan Budget Energie de goedkoopste was. Schrik niet van de prijzen mensen! Leveringstarief stroom normaal € 0,45664, leveringstarief stroom dal € 0,39590 en leveringstarief gas € 1,89621. Ik ga dus, zonder te dollen, 4 keer zoveel betalen en dan is Budget Energie ook nog de goedkoopste optie van de vergelijker. Ogen dicht en ben overgestapt, dat ging gewoon goed en heb ook Budget Mobiel aangeschaft voor wat combi korting. We gaan een zwaar jaar tegemoet mensen!

    KEV 26 mei 2022

  • Jurre

    Niks mis met Budget Energie

    Ik snap niet waarom sommige mensen zulke problemen hebben met Budget Energie. Als je er naar zoekt kun je natuurlijk wel klachten vinden van alle bedrijven. Zelf heb ik al jaren Budget Energie en nooit ergens tegenaan gelopen. Gewoon goede en vlotte communicatie en natuurlijk een lage prijs. Helemaal in deze tijd is dat wel fijn. Relatief laag dan, want ik weet zeker dat je bij andere energieleveranciers nog veel meer betaald wanneer je geen vast contract hebt. Ik wou alleen even mijn ei kwijt, dat het niet alleen maar slecht is.

    Jurre 25 mei 2022

  • Adriaan

    Communiceer alsof het 1989 is

    De enige manier om te communiceren is telefonisch tijdens kantooruren, dat wil zeggen wanneer iedereen ook zijn eigenlijke werk doet en druk is. Het is meer dan vervelend om een ​​uur aan de telefoon te zijn, het wijst inderdaad op snode handelspraktijken. Ze kennen, en ontmoedigen actief, klantinteractie om weg te komen met vragen over te hoge kosten en boetes. Ze ontvingen eigenlijk niets meer op hun e-mailklacht- / vraagadres, dus geen andere weg dan bellen of een fysieke brief schrijven. In het jaar van onze heer, 2022, is dit meer dan belachelijk. Er is geen verkoop aan mij als persoonlijker, sneller of handiger voor de klanten. We werken elke dag met sms'en en het is een veel beter record en medium voor het oplossen van klachten, en een die altijd telefonisch kan worden gevolgd als dat echt nodig is. Ik wissel zo snel mogelijk van bedrijf omdat het duidelijk is dat ze geen klantenservicebelang hebben.

    Adriaan 5 mrt 2022

  • Wim van Brummen

    Slecht bedrijf

    Ik was klant, heb ruim op tijd gekozen voor een andere leverancier. Termijnbetaling wordt nog steeds afgeschreven. Krijg nu zelfs het dreigement dat er een boete wordt geïnd, terwijl ik bij Greenchoice zit en daar het termijn bedrag betaal. De klantenservice is onbereikbaar. Telefonisch: meer dan een uur in de wacht. Er is geen mailadres en chatbot geeft geen oplossing.

    Wim van Brummen 18 feb 2022

  • P. van Braam

    Vreemde marketing strategie

    Op 26 januari de jaarafrekening van 2021 ontvangen. De energiekosten kwamen omgerekend uiteindelijk neer op €168 per maand over de afgelopen 12 maanden. Het daarop volgende aanbod voor een nieuw jaarcontract komt op €554 per maand(!).
    Aanleiding om te gaan shoppen. Resultaat: een jaarcontract bij een andere leverancier per 14 februari. Nadat ik mij daar heb aangemeld ontvang ik enkele dagen later een nieuw aanbod van Budget Energie. Nu is het maandbedrag plots €178 lager. Mijn vraag is: welke strategie volgt Budget Energie; is het een kwestie van gokken of de klant onder druk van stijgende gasprijzen en de alarmerende berichten in de media in paniek raakt en kortzichtige besluiten neemt? Nogal een armoedige marketingtruc. Budget Energie, ik voel mij genomen...

    Inmiddels geconstateerd dat het zaak is om het maandbedrag zelf te berekenen op basis van geschat verbruik in relatie tot kosten per opgegeven kWh en m3. Dan blijkt al gauw dat diverse aanbiedingen wel erg rooskleurig neergezet

    P. van Braam 10 feb 2022

  • Rob

    FF wachten

    Meer dan 1 uur in de wacht, daarna de afdeling sales....even wat navragen en toen gebeurde het: verbinding verbroken.

    Teruggebeld en Sujen aan de lijn gekregen. Die begreep in 1 keer mijn vraag. Super geholpen. Nu even afwachten of het ook daadwerkelijk wordt geregeld, maar door Sujen heb ik daar vertrouwen in.

    Rob 10 feb 2022

  • Dennis

    Oplichters eerste klas

    Vorig jaar zijn we overgestapt naar Fenor, maar helaas vroeg Fenor faillisement aan. In december kregen we te horen dat het door Budgetenergie opgevangen werd. We dachten direct, dat is wel fijn en netjes opgelost. Maar er stonden rare regels in het contract beschreven. We konden bijvoorbeeld de eerste maand (januari) niet overstappen naar een andere leverancier. Dus we moesten bij Budgetenergie blijven. Een beetje raar, maar goed ze stonden wel bekend als een goede en betrouwbare leverancier. Gisteren kregen we het maandfactuur en het bleek dat we bijna 8 keer zoveel betalen voor energie als bij Fenor! We hebben een nieuwbouwhuis (van een jaar oud) met zonnepanelen, vloerverwarming etc. We kregen nu een maandrekening van 300 euro binnen! Vorig jaar was dit 90 euro. We begrijpen dat de energieprijzen verhoogd zijn, maar dit is absurd. Na wat meer onderzoek bleek dat ze speciale tarieven gebruikte voor Fenor klanten. We konden dus tussentijds niet opzeggen of het aanbod afwijzen en een dikke rekening als resultaat. Ohja, wil je bellen met Budget Energie? Kan je goed een uur in de rij wachten. Mailen of chat? Beide niet bereikbaar.

    Dennis 1 feb 2022

  • Kevin

    Blij klant van Budget Energie

    Wel blij met Budget Energie. Dacht dat het een budget merk was, aangezien de naam maar ook omdat ze volgens mij nog niet zo lang bestaan. Alles gaat prima. Ik krijg maandelijks precies te zien hoeveel ik heb verbruikt en hoeveel het gaat kosten. Heb het geluk gehad dat ik het een paar maanden geleden heb vastgezet voor een top prijs! Hierdoor heb ik nu geen last van de prijsverhogingen. Ga binnenkort eens kijken of ik mijn abonnement van mijn telefoon over kan zetten naar Budget Mobiel voor extra korting. Hoor en lees daar ook goede verhalen over dus waarom niet.
    Groetjes Kevin

    Kevin 25 jan 2022

  • Monster

    Tevreden alleen jammer van trage reactietijd

    Qua communicatie heeft Budget Energie nog veel te leren maar verder is alles perfect geregeld. Zolang je dus maar niet met de klantenservice in contact hoeft te komen zit het wel snor. Hadden in het begin wat vragen en dan moet je gewoon een paar dagen wachten op een reactie per mail. Alles werd verder wel zorgvuldig geregeld en we krijgen allerlei mails met informatie toen we waren overgestapt. Dus heel blij met de energiediensten wat ze ons aanbieden. Klein minpuntje is de trage reactietijd. Vandaar 4 van de 5 sterren, wat alsnog prima is!

    Monster 28 dec 2021

  • Harry en Irene

    Precies wat we nodig hebben budget energieprijzen

    Reeds door de stormende prijzen zijn wij overgestapt naar Budget Energie. Dat is namelijk precies wat we zochten: energie tegen een budget prijs. Vorige zomer zijn mijn vrouw en ik ook al overgestapt van telecomprovider naar Budget mobiel waardoor we nu 5 euro p.p. korting krijgen. Toch mooi meegenomen en Budget Energie kwam toch al als een van de goedkopere opties uit de bus. Overstap was heel snel geregeld door Budget, krijgen meteen na aanmelding een e-mail waarin stond dat zij het verder voor ons gingen regelen en nu een tijdje later is alles klaar. Hebben ook al een profiel waar we op in kunnen loggen om de facturen en dergelijke te bekijken. Vrij happy met onze keuze voor Budget Energie (en Mobiel ook).

    Harry en Irene

    Harry en Irene 12 dec 2021

  • Rick

    Budget Energie werkt gewoon

    Ik heb Budget Energie genomen vanwege de prijs. Budget Energie is echt budget en verder merk je er eigenlijk helemaal niks van. Veel mensen die ik ken zitten ook bij Budget. Mensen zijn dus wel tevreden anders hadden ze niet zoveel klanten. Ik weet niet of Budget Energie de groenste is, maar dat is ook niet waar ik een energieleverancier op uitzoek. Ik kijk in eerste instantie naar de prijs en in dat opzicht kun je het beste voor Budget Energie kiezen. Als je ook een lage energierekening wilt, zal ik zeker eens bij Budget Energie kijken. Ik bespaar er daadwerkelijk wel wat geld mee. Budget Energie werkt gewoon.

    Rick 12 okt 2021

  • Anna

    Stroom en gas van Budget Energie

    Overgestapt naar Budget Energie om toch wat kosten te besparen. Ik zit in een moeilijke tijd financieel gezien en moet overal kijken waar ik geld kan besparen. Zodoende kwam ik bij Budget Energie uit. Dat scheelt mij toch weer wat tientjes in de maand. Gelukkig verliep mijn oude contract en kon ik dus probleemloos overstappen naar Budget Energie. Het was erg simpel en hoefde er zelf nauwelijks wat voor te doen. Ik heb ook niet zonder stroom en gas gezeten dus de overstap ging naadloos. Met de MijnBudget app kun je alles eenvoudig zelf regelen. Ik vind het wel fijn dat ze hier een eigen app voor hebben. Ik ga denk ik op het gebied van telefonie en internet/tv ook overstappen naar Budget. Dan heb ik alles bij elkaar en kan ik nog wat extra kosten besparen dankzij de combivoordeel. Budget Energie levert 100% groene stroom en gas wat mij wel een fijn gevoel geeft. Ik ben erg tevreden met Budget Energie en denk niet dat ik nog meer geld kan besparen op mijn energierekening.

    Anna 15 sep 2021

  • RuudM

    Hoge boetes bij verkeerde opzegdatum

    Dit bedrijf lijkt wel een verdienmodel te hebben met het opleggen van maximale opzegboetes. Als ik de recensies zo lees gaat dit bedrijf hier weinig soepel mee om en vormt dit de grootste klacht voor negatieve recensies.

    Inderdaad, ook ik zeg: hou rekening met hoge opzegboetes als u een contract aangaat en let dus goed op _wanneer_ u opzegt - oftewel: het nieuwe contract bij een andere leverancier in laat gaan. Een nieuwe leverancier gaat uit van uw opgave en controleert die contractdata kennelijk niet. Ook al heeft u maar 1 contract met 1 bedrijf voor de levering van energie, er kunnen meerdere boetes worden opgelegd, 'per product' heet dat. In de praktijk worden twee maximale boetes opgelegd, voor gas en elektra. Ik lees nergens terug dat de boetebedragen anders zijn dan die maximale boetes. Het lijkt dus alles of niets. De bedragen voor deze boetes en bijbehorende looptijd staan in het overzicht met tarieven, onder het kopje 'contractbreuk'.

    In de leveringsovereenkomst staat "Ingangsmoment en looptijd - Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag". Die datum van overeenkomst (onderaan het contract) is kennelijk _niet_ van toepassing voor het bepalen van de boete, dat is de datum waarop de _levering_ wordt gestopt. Deze staat ergens in een alinea van diezelfde overeenkomst.
    Het nieuwe contract kan (moet) 1 dag voor het eindigen van de leverdatum worden overgenomen. In theorie mag er geen boete worden opgelegd als het contract binnen een termijn van twee weken wordt beëindigd (ACM).

    Of je nu 1 jaar te vroeg opzegt of iets meer dan twee weken, als ik de recensies nalees wordt _altijd_ de maximale boete opgelegd. Of dit redelijk is en proportioneel is nog maar de vraag. Een boete zou m.i. hoger moeten zijn als je vlak na de start opzegt dan dat dit 3 of 4 weken voor het einde is. Nu is er maar 1 boete bij Budgetenergie: de hoogste. De ACM vermeld in haar richtlijnen over opzegvergoedingen "dat er sprake is van een redelijke opzegvergoeding als de maximale hoogte van een opzegvergoeding voor consumenten afhankelijk is van de duur van de overeenkomst en van de resterende looptijd op het moment van beëindigen". De uitleg kan twee kanten opgaan maar het lijkt mij dat de ACM bedoelt dat een boete variabel kan zijn: hoe korter het restant van de looptijd, hoe lager de boete. Helaas kon ik (nog) geen jurisprudentie hierover terugvinden, zou interessant zijn om dat aan een rechter voor te leggen. Dan zouden alle energiebedrijven hier last van kunnen krijgen, ook met terugwerkende kracht.

    Een mobiel telefoonnummer wordt bij een overstap pas overgezet naar een nieuwe provider als het lopende contract is afgelopen. Zo zou dat m.i. ook met energiecontracten moeten werken. De basis vormt hetzelfde soort contract: met een startdatum en een stopdatum. Ook dat zou interessant zijn om voor te leggen aan de ACM. Zodoende is dat hele systeem van opzegboetes niet nodig. De meeste mensen zullen na afloop van een contract willen overstappen. Er wordt nu een heel circus (verdienmodel) in gang gehouden - ten koste van de consument.

    Een argument als 'de nieuwe leverancier vergoedt mogelijk de boete' is niet altijd waar, laat u niet voor de gek houden. En zo houden wij als consument het boete-systeem (lees: verdienmodel) in stand. De eerste opgelegde boete krijgt u nooit terug, het geld bent u toch echt kwijt. Ik adviseer u om altijd te klagen als de boete niet in verhouding staat! Anders verandert er niets aan dit perverse boetesysteem.

    RuudM 28 jul 2021

  • Bobby

    Misleidend geinformeerd

    In de Mediamarkt werd ik overtuigd door een medewerker om over te stappen voor stroom. De meneer spiegelde mij voor dat ik er niet op voor- of achteruit zou gaan. Al tweemaal ben ik op deze wijze overgestapt en dat ging ook tweemaal goed. Leuke ervan is dat je dan een MediaMarktbon krijgt als welkomstcadeautje.

    Wat blijkt: werkelijke kosten per maand stegen met factor 1,9!!! Met de klantenservice valt niet te praten. ‘Had u het contract maar moeten lezen, u zal wel verkeerde kWh uren hebben doorgegeven bij de voorberekening in de MediaMarkt, u betaalt toch gewoon hetzelfde voorschot als bij de vorige leverancier’.

    Ik ben direct als spijtoptant terug gegaan naar de vorige leverancier. Maar wel met flinke kosten:
    - overstapboete
    - terugbetalen welkomscadeau
    - ook daar hogere lasten, want ja, nieuw contract

    BudgetEnergie geeft niet thuis. Nul empathie. Ik voel me en ben enorm misleid in de MediaMarkt door BudgetEnergie. Een sorry of vergoeding zijn woorden die ze niet kennen bij BudgetEnergie.

    Deze misleiding gaat me nu al met al bijna 300 euro per jaar meer kosten. Dag vakantie.

    Bobby 17 jul 2021

  • Swaan

    Energie voor mensen met een laag budget

    Dankzij Budget Energie bespaar ik maandelijks wat geld, wat ik weer kan gebruiken voor bijvoorbeeld boodschappen. Ik wou al een tijdje overstappen naar een goedkopere energiemaatschappij, maar ik wist niet precies hoe ik dit moest doen. Toen heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Budget Energie en ze hebben mij goed geholpen. Ze waren ook bijzonder vriendelijk. Het overstappen was eigenlijk veel makkelijker dan dat ik had gedacht. Het was echt zo geregeld. Goedkopere energie kan volgens mij niet maar dan nog vind ik het best veel geld. Ik ben wel blij dat ik nu wat geld bespaar wat ik kan gebruiken voor andere dingen. Op hun website staan ook nog handige bespaartips om te besparen op je energiekosten. Alhoewel bepaalde bespaartips juist geld kosten, bijvoorbeeld om een zuinigere koelkast te kopen of om je huis te laten isoleren, zitten er ook wel handige gratis tips bij. Ik probeer er in ieder geval wel bewuster mee om te gaan want ik moet tegenwoordig elke cent omdraaien.

    Swaan 2 jun 2021

  • Joke

    Hele slechte dienstverlening door BUDGETENERGIE

    Het verkopen van een pand wordt ten onrechte gezien als contractbreuk, je verandert tenslotte niet van energieleverancier en je kunt de nieuwe eigenaar van het pand moeilijk verplichten om zijn energielevering voort te zetten bij het bedrijf waar jij het had lopen. Een boete slaat dus nergens op. Betreft postcode 1315 BK, huisnummer 139 te Almere. Eenzelfde situatie deed zich in januari 2021 voor (postcode 1315 BJ, huisnummer 85 te Almere) waarbij men de boete heeft gecrediteerd voor een pand wat ik moest verkopen. In januari heb ik meteen gemeld dat er voor het tweede pand dezelfde situatie zou optreden en men bevestigde telefonisch dat ik dan geen boete zou krijgen. Dit werd ook bij mijn gegevens genoteerd. Desondanks kreeg ik de boete nu tóch ondanks dat ik jaren trouwe klant ben geweest met VIER panden tegelijk. Telefonisch is er geen praten tegen ondanks de toezeggingen die eerder gedaan werden. Ik heb er inmiddels al vier keer over gebeld. Wat een slechte dienstverlening en absoluut geen klantgericht handelen.

    Joke 1 jun 2021

  • Kees

    Goede ervaring met Budget Energie

    Na 5 jaar bij Essent te hebben gezeten, heb ik de overstap gemaakt naar Budget Energie. Ik wou gewoon wat minder betalen voor mijn energie. De website ziet er professioneel en mooi uit, dus dat gaf mij gelijk een goed gevoel. De reviews lijken soms wat verdeeld, maar ik ging van het positieve uit. Het overstappen was zo gebeurd en verliep vlekkeloos. Nu ik bij Budget Energie zit, merk ik eigenlijk geen verschil, alleen op de rekening, haha. Ik zit er aan te denken om het te combineren met telefoon, voor extra korting. Ik ben blij dat ik de overstap gemaakt heb naar Budget Energie en ik kreeg er ook een mooie smart watch bij. Het schijnt ook 100% groene stroom te zijn, maar ik doe het voornamelijk voor het feit dat het mij geld bespaard. Met de klantenservice heb ik nog geen contact gehad, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

    Kees 21 mei 2021

  • Babak

    frauduleus energiebedrijf

    Budget energie heeft een gasmeter aangemeld welke voor de hele straat (VvE organisatie is de eigenaar) op mijn appartement staat. Ze rekenen me ten onrechte meer dan 2000 euro per maand aan. Dit wordt sinds november 2020 voortgezet en het is 5 maanden geleden !! Ze blijven zeggen dat ze hun fouten zullen herstellen, maar geen vooruitgang na 5 maanden. Hoe moeilijk is het om mijn geld terug te geven? en verwijder je verkeerde meter van mijn adres ??

    Niets werkt op hun website. Links om de meterstand door te geven want de elektriciteit is al enkele weken dood en ik krijg nog steeds een waarschuwing per e-mail dat ik de meterstand moet doorgeven. Opgroeien jongens !!

    Babak 18 mei 2021

  • Johan

    Goedkope groene stroom en gas

    Sinds kort heb ik Budget Energie, omdat ik op zoek was naar een goedkoper alternatief. Na lang getwijfeld te hebben, heb ik toch maar de overstap gemaakt naar Budget Energie. Ik bespaar op deze manier best wat geld en ik heb er zelfs een leuk welkomscadeau bij gekregen! Wat mij aanspreekt aan Budget Energie is dat ze 100% groene stroom en gas gebruiken, dat verwacht je niet bij zo'n goedkope energieleverancier. Daar was ik dus in positieve zin door verrast. Ik lees veel positieve reviews over Budget Energie en kan mij hier volledig bij aansluiten. Het is groen, lekker goedkoop en met een leuk welkomscadeau. Als de tijd daar is, ga ik mijn contract zeker verlengen bij Budget Energie. Ik denk dat er op het moment geen betere alternatieven zijn.

    Johan 10 mei 2021

  • Mick

    Budget energie combikorting

    Ik zit voor mijn telefoonabonnement al bij Budget Mobiel en dat bevalt zo goed dat de stap voor mij naar Budget Energie maar heel klein was.
    Toen kwam ik dus de combikorting tegen van 5 euro per maand en was ik al helemaal om.
    Toen er gelijk maar voor gekozen om niet te wachten en de overstap naar Budget Energie te maken.

    Ik ben nu veel goedkoper uit, zag dat je tot wel 150 euro kunt besparen hier en volgens mij klopt dat in mijn geval wel ongeveer dus moet je nagaan...
    Ook vind ik dat 'mijnbudget' ontzettend handig!
    Hier kun je alles precies in de gaten houden en kun je duidelijk zien hoeveel je verbruikt etcetera en waar aan.
    Zo is het makkelijk te bepalen of je ergens nog extra op kunt besparen of niet.
    Bevalt dus ontzettend goed hier en wou dat ik deze overstap veel eerder had gemaakt, maar beter laat dan nooit zullen we dan maar zeggen.

    Mick 5 jan 2021

  • Steffan

    Oplichting budget energie

    Vorig jaar Kwam ik bij de mediamarkt en werd aangesproken door een verkoopmedewerker van budget energie, normaal gesproken wimpel ik dat af maar omdat ik over wilde stappen naar een ander was het een mooi aanbod .

    Kreeg een aanbod van gas en Electra berekend op ons verbruik van 53 euro Electra en gas weet ik even niet uit mijn hoofd meer .
    dat samen met een welkomst bonus van 175 euro .
    contact hadden we rond gemaakt en ik had een nieuwe leverancier .
    3 dagen na akkoord van contract kregen we een nieuwe woning aangeboden dit omdat we antikraak huurde en nu naar een vaste woning gingen .
    ik bellen om het contract over te zetten naar het nieuwe adres . dit was nog al een ramp , die bonus moest dus al terug betaald worden omdat ze het contract niet konden wijzigen en hebben hem geannuleerd . nieuw contract aangemaakt en nu kregen we weer die bonus maar nu werd dat dus verrekend met de eind afrekening , dus we hadden al 175 euro voor niks betaald .toen konden ze dus niet leveren vanaf het moment dat we er in gingen dus moest er WEER en nieuw contract .en dan nog niet gesproken over de valse beloftes . Eindelijk gingen ze leveren . nu 11 maanden later nu we met die corona zitten ben ik zonder werk gekomen en komen de betalingen iets later bij ze binnen , en daar begint de ellende pas . je krijgt al 2 dagen na te late betaling een herinnering 1.5 week erna krijg je een verhoging van bijna 40 euro die je binnen 5 dagen moet betalen , lukt je dat niet word je energie levering stop gezet en kan je het uitzoeken .

    BELLEN heeft geen nut , ze hanteren eigen regels . ik had aangegeven dat het later binnen zou zijn en er zouden notities van gemaakt zijn dat ze daar van op de hoogte zouden zijn . NIET DUS
    ik weet ook , iedereen moet betalen maar afsluiten om 94 euro omdat je 3 weken later ben met betalen is onbeschoft . nu word mijn contract dus beëindigd op 25 december , fijne feestdagen.

    Mijn broertje zit er ook bij en die heeft een lage maandpremie dit omdat het een energie zuinige 1 persoons studio van 28m2 is , hij heeft er dus ook gezeik mee , hij heeft nu 2 jaar een contract bij deze oplichters maar is meer dan een jaar niet thuis geweest omdat hij mishandeld is geweest met letsel heeft meer dan een jaar revalidatie nodig en is dus voor een jaar thuis bij mijn ouders gaan wonen , over dat jaar heeft hij iedere maand bij moeten betalen , Vraag me af hoe dat kan als alles, ALLES uit was. alle stekkers waren er uit tot zelfs de boiler ?

    Deze organisatie doet zomaar wat en raad niemand maar dan ook niemand dit aan , stukken gaan na de jaarwisseling nog naar de advocaat .Budget energie moet gestopt worden . steeds meer mensen raken gedupeerd door hun .

    Steffan 23 dec 2020

  • Gerry

    Verrassende aanpak bij Budget Mobiel

    Ik vind het leuk dat Budget Energie het zo anders aanpakt eigenlijk dan alle andere leveranciers en dan met name de duurdere en bekendere leveranciers.
    Dit soort bedrijven lopen vaak te koop met wat ze wel allemaal niet doen, Budget Energie pakt het juist op de tegenovergestelde manier aan.
    Zo laat Budget Energie weten wat ze juist niet doen, om de prijs laag te kunnen houden, zoals het sponsoren van een dure en bekende voetbalclub en nog meer van dat soort voorbeelden.
    Dit soort manieren van downsizen spreekt mij heel erg aan.
    En het werkt schijnbaar wel hoe ze dit aanpakken, want de prijs die ze hier vragen per maand is gewoon heerlijk laag.
    Het is een hele goede keus geweest van mij om over te stappen en ik sta hier nog steeds volledig achter.

    Gerry 20 dec 2020