Energie

Budget Energie

62 reviews
61% positief
15% neutraal
24% negatief

Budget Energie is een onafhankelijke energieleverancier opgericht in 2011 en levert inmiddels al aan honderdduizenden huishoudens in Nederland. Budget Energie houdt het graag simpel: een duurzaam product, blijvende besparing op stroom en gas met een goede, persoonlijke service. Daarnaast zorgt Budget Energie ervoor dat je zelf geen omkijken hebt, dit energiebedrijf zorgt dat het werkt, tegen een zo laag mogelijke prijs.

Pure Energie is van alle energieleveranciers de beste keuze.

Bezoek Pure Energie


Reviews (62)

  • L

    Budget energie was voor ons de goedkoopste optie

    Voor ons kwam budget energie als een van de goedkopere opties uit de bus. Gezamenlijk met onze budget mobiel krijgen we nog eens een paar tientjes korting dus voor ons was de keuze snel gemaakt. Overstap ging heel snel en hier hoefden we zelf verder niets voor te doen. We hebben nu een variabel contract wat we kunnen omzetten naar een vast contract zodra de prijzen weer gunstiger zijn. Goed geregeld dus!

    Lianne 12 aug 2022

  • J

    Wat een ballentent

    Het bedrijf houdt zich volkomen onbereikbaar. Mails worden geweigerd, telefonisch zijn ze niet te bereiken en de je staat voor een chat een hele tijd in de wacht en krijg dan de melding dat de medewerker het gesprek heeft beëindigd.
    Het beloofde mailtje dat je ongeveer een maand voor je contract afloopt zou moeten krijgen, wordt ook niet gestuurd.
    Het is dat de stroom en gas door de netbeheerder worden geleverd, want van Budget Energie hoef je neits te verwachten. Vermijden dus, net als de zuster NLE.

    JoostB 12 aug 2022

  • M

    salderen teruglevering

    Ondanks dat het wettelijk vastgelegd is gaat Budget energie per maand salderen over het verbruik dat per maand is verbruikt en teruggeleverd. Restant per maand wordt dan direct gehalveerd (50% per 1 juli) Zij verklaren in hun recht te staan omdat het om een variabel maandcontract gaat dus ook per maand gesaldeerd mag worden. OF WE NU EEN KEUS HEBBEN! Geen enkel energiebedrijf geeft nog een jaar contract af. Bij Juridisch adviseur gemeld: deze geeft aan dat dit ECHT NIET MAG en dat het over een jaar, of eerder als klant opstapt bij eind afrekening van het jaar pas verrekend dus gesaldeerd moet worden. verbruik - teruglevering, dus 1 op 1 verrekenen. Nu ben je straks heel veel meer kwijt aan energie kosten want in de maanden waarin bijna geen zon schijnt zijn de kosten van energie natuurlijk veel duurder! en je opgewekte energie smelt per maand voor de helft van de prijs.... Weg wezen dus bij deze energie bedrijf!

    M.M. 7 jul 2022

  • A

    Blije klant van Budget energie

    Wel blij met Budget Energie.. Alles gaat prima. Ik krijg maandelijks precies te zien hoeveel ik heb verbruikt en hoeveel het gaat kosten. Heb het geluk dat ik 1 1/2 jaar geleden voor 3 jaar vastgezet heb voor een goede prijs! Hierdoor heb ik nu geen last van de prijsverhogingen. Ga binnenkort eens kijken of ik mijn abonnement van mijn telefoon over kan zetten naar Budget Mobiel voor extra korting.
    Groetjes van een tevreden klant Adrie

    Adrie 27 jun 2022

  • J

    Ik kom niet van Budget af

    Na de verkoop van mijn huis wilde ik voor mijn nieuwe huis een andere energie leverancier hebben. Mijn contract met budget was net afgelopen dus ik kon boetevrij van energieleverancier wisselen, maar... dat is niet zo eenvoudig want Budget opzeggen gaat helemaal niet.
    Via "Mijn Budget" kan je alles regelen behalve opzeggen. Een emailadres is noreply en een contactformulier is er ook niet. Telefonisch dan? Na een wachttijd van een uur werd de verbinding verbroken.
    Ook een gewoon postadres wordt niet bekend gemaakt maar met google lukte het wel om een adres te vinden.
    Ik heb voor 8,55 euro kosten moeten maken om Budget te kunnen opzeggen via een aangetekende brief.
    Wat een waardeloos bedrijf is dit en uiterst klant onvriendelijk, geen sterren van mij dus. Weg blijven je komt er lastig van af.

    J. Marotick 14 jun 2022

    • B

      Op de service & Contact pagina kan je onderaan de pagina gewoon chatten met een bot. Na een tijdje weet de robot dat je wilt opzeggen en gaat je doorverbinden met een medewerker. Deze helpt je dan om het contract op te zeggen, zo heb ik het tenminste gedaan en dat ging wel prima.

      Bas 14 jun 2022

    • J

      De chatbot is ook een dom ding. Hoe dan ook er is geen contact mogelijk met Budget. Ook had ik een emailadres gekregen van Eigenhuis die Eigenhuis gebruikt om met Budget te communiceren mailtje gestuurd dat ik wilde opzeggen maar daar reageerde z ook niet op. Ze doen er alles aan om je vast te houden, je mag niet weg.

      J. Marotick 15 jun 2022

  • E

    Misleidende werving

    Ik had deze week via Pricewise een aanbod van Budgetenergie geaccepteerd. €112 pm op basis van werkelijk verbruik. Krijg ik het contract. Wat blijkt? Ik moet €173 pm betalen. Dus gebeld en besloten contract te annuleren. Budgetenergie stelde dat zij uitgaan van het gemiddelde verbruik over de laatste drie jaar. Klacht ingediend bij Pricewise. Deze gaven aan dat Budgetenergie geen rekening houdt met de opgegeven teruglevering van energie. Nogmaals gebeld met Budgetenergie. Blijken ze inderdaad uit te gaan van gemiddeld verbruik van de laatste drie jaar zonder teruglevering. Argument: de teruglevering moet nog plaatsvinden! Nou en! Het verbruik moet toch ook nog plaatsvinden!? Als ik op basis van werkelijk verbruik en teruglevering een contractaanbod krijg verwacht ik dat het contract overeenstemt met het aanbod. Hier is sprake van misleidende werving. Waardeloos en onbetrouwbaar bedrijf.

    Erwin 3 jun 2022

    • K

      Deze klacht is ook bedoeld voor Pricewise die blijkbaar wel graag klanten werft voor Budget Energie, hier ook geld voor krijgt, maar niet de juiste waardes doorgeven. Budget Energie kan er niet veel aan doen wat Pricewise aangeeft, zij zitten hier fout.

      Karel 3 jun 2022

  • K

    Budget Energie goedkoopste optie alsnog heel duur

    Ik kijk graag op Independer als ik iets wil vergelijken, daar kan je in een overzichtelijke interface de goedkoopste optie kiezen. Ons contract is afgelopen dus het kan nu heel erg uit om de juiste keuze te maken als het gaat om je energiecontract. Ik kreeg 4 contracten als optie waarvan Budget Energie de goedkoopste was. Schrik niet van de prijzen mensen! Leveringstarief stroom normaal € 0,45664, leveringstarief stroom dal € 0,39590 en leveringstarief gas € 1,89621. Ik ga dus, zonder te dollen, 4 keer zoveel betalen en dan is Budget Energie ook nog de goedkoopste optie van de vergelijker. Ogen dicht en ben overgestapt, dat ging gewoon goed en heb ook Budget Mobiel aangeschaft voor wat combi korting. We gaan een zwaar jaar tegemoet mensen!

    KEV 26 mei 2022

  • J

    Niks mis met Budget Energie

    Ik snap niet waarom sommige mensen zulke problemen hebben met Budget Energie. Als je er naar zoekt kun je natuurlijk wel klachten vinden van alle bedrijven. Zelf heb ik al jaren Budget Energie en nooit ergens tegenaan gelopen. Gewoon goede en vlotte communicatie en natuurlijk een lage prijs. Helemaal in deze tijd is dat wel fijn. Relatief laag dan, want ik weet zeker dat je bij andere energieleveranciers nog veel meer betaald wanneer je geen vast contract hebt. Ik wou alleen even mijn ei kwijt, dat het niet alleen maar slecht is.

    Jurre 25 mei 2022

  • A

    Communiceer alsof het 1989 is

    De enige manier om te communiceren is telefonisch tijdens kantooruren, dat wil zeggen wanneer iedereen ook zijn eigenlijke werk doet en druk is. Het is meer dan vervelend om een ​​uur aan de telefoon te zijn, het wijst inderdaad op snode handelspraktijken. Ze kennen, en ontmoedigen actief, klantinteractie om weg te komen met vragen over te hoge kosten en boetes. Ze ontvingen eigenlijk niets meer op hun e-mailklacht- / vraagadres, dus geen andere weg dan bellen of een fysieke brief schrijven. In het jaar van onze heer, 2022, is dit meer dan belachelijk. Er is geen verkoop aan mij als persoonlijker, sneller of handiger voor de klanten. We werken elke dag met sms'en en het is een veel beter record en medium voor het oplossen van klachten, en een die altijd telefonisch kan worden gevolgd als dat echt nodig is. Ik wissel zo snel mogelijk van bedrijf omdat het duidelijk is dat ze geen klantenservicebelang hebben.

    Adriaan 5 mrt 2022

  • W

    Slecht bedrijf

    Ik was klant, heb ruim op tijd gekozen voor een andere leverancier. Termijnbetaling wordt nog steeds afgeschreven. Krijg nu zelfs het dreigement dat er een boete wordt geïnd, terwijl ik bij Greenchoice zit en daar het termijn bedrag betaal. De klantenservice is onbereikbaar. Telefonisch: meer dan een uur in de wacht. Er is geen mailadres en chatbot geeft geen oplossing.

    Wim van Brummen 18 feb 2022

  • P

    Vreemde marketing strategie

    Vreemde marketing strategie
    Op 26 januari de jaarafrekening van 2021 ontvangen. De energiekosten kwamen omgerekend uiteindelijk neer op €168 per maand over de afgelopen 12 maanden. Het daarop volgende aanbod voor een nieuw jaarcontract komt op €554 per maand(!).
    Aanleiding om te gaan shoppen. Resultaat: een jaarcontract bij een andere leverancier per 14 februari. Nadat ik mij daar heb aangemeld ontvang ik enkele dagen later een nieuw aanbod van Budget Energie. Nu is het maandbedrag plots €178 lager. Mijn vraag is: welke strategie volgt Budget Energie; is het een kwestie van gokken of de klant onder druk van stijgende gasprijzen en de alarmerende berichten in de media in paniek raakt en kortzichtige besluiten neemt? Nogal een armoedige marketingtruc. Budget Energie, ik voel mij genomen...

    Inmiddels geconstateerd dat het zaak is om het maandbedrag zelf te berekenen op basis van geschat verbruik in relatie tot kosten per opgegeven kWh en m3. Dan blijkt al gauw dat diverse aanbiedingen wel erg rooskleurig neergezet

    P. van Braam 10 feb 2022

  • R

    FF wachten

    Meer dan 1 uur in de wacht, daarna de afdeling sales....even wat navragen en toen gebeurde het: verbinding verbroken.

    Teruggebeld en Sujen aan de lijn gekregen. Die begreep in 1 keer mijn vraag. Super geholpen. Nu even afwachten of het ook daadwerkelijk wordt geregeld, maar door Sujen heb ik daar vertrouwen in.

    Rob 10 feb 2022

  • D

    Oplichters eerste klas

    Vorig jaar zijn we overgestapt naar Fenor, maar helaas vroeg Fenor faillisement aan. In december kregen we te horen dat het door Budgetenergie opgevangen werd. We dachten direct, dat is wel fijn en netjes opgelost. Maar er stonden rare regels in het contract beschreven. We konden bijvoorbeeld de eerste maand (januari) niet overstappen naar een andere leverancier. Dus we moesten bij Budgetenergie blijven. Een beetje raar, maar goed ze stonden wel bekend als een goede en betrouwbare leverancier. Gisteren kregen we het maandfactuur en het bleek dat we bijna 8 keer zoveel betalen voor energie als bij Fenor! We hebben een nieuwbouwhuis (van een jaar oud) met zonnepanelen, vloerverwarming etc. We kregen nu een maandrekening van 300 euro binnen! Vorig jaar was dit 90 euro. We begrijpen dat de energieprijzen verhoogd zijn, maar dit is absurd. Na wat meer onderzoek bleek dat ze speciale tarieven gebruikte voor Fenor klanten. We konden dus tussentijds niet opzeggen of het aanbod afwijzen en een dikke rekening als resultaat. Ohja, wil je bellen met Budget Energie? Kan je goed een uur in de rij wachten. Mailen of chat? Beide niet bereikbaar.

    Dennis 1 feb 2022

    • S

      Als een energieleverancier failliet gaat of overgenomen wordt, zal er voor die klanten een andere energieleverancier gekozen worden. Na 30 dagen mogen consumenten er zelf voor kiezen om hier weg te gaan. Dit is niet een regel van Budget Energie maar een algehele regel. De prijzen zijn inderdaad flink omhoog geschoten. Feit dat je na 1 maandje meteen weg kunt lijkt me prima. Botte pech dat Fenor stopt en dat je nu in principe een veel duurder energiepakket ergens moet kopen

      Simar 1 feb 2022

  • K

    Blij klant van Budget Energie

    Wel blij met Budget Energie. Dacht dat het een budget merk was, aangezien de naam maar ook omdat ze volgens mij nog niet zo lang bestaan. Alles gaat prima. Ik krijg maandelijks precies te zien hoeveel ik heb verbruikt en hoeveel het gaat kosten. Heb het geluk gehad dat ik het een paar maanden geleden heb vastgezet voor een top prijs! Hierdoor heb ik nu geen last van de prijsverhogingen. Ga binnenkort eens kijken of ik mijn abonnement van mijn telefoon over kan zetten naar Budget Mobiel voor extra korting. Hoor en lees daar ook goede verhalen over dus waarom niet.
    Groetjes Kevin.

    Kevin 25 jan 2022

  • M

    Tevreden alleen jammer van trage reactietijd

    Qua communicatie heeft Budget Energie nog veel te leren maar verder is alles perfect geregeld. Zolang je dus maar niet met de klantenservice in contact hoeft te komen zit het wel snor. Hadden in het begin wat vragen en dan moet je gewoon een paar dagen wachten op een reactie per mail. Alles werd verder wel zorgvuldig geregeld en we krijgen allerlei mails met informatie toen we waren overgestapt. Dus heel blij met de energiediensten wat ze ons aanbieden. Klein minpuntje is de trage reactietijd. Vandaar 4 van de 5 sterren, wat alsnog prima is!

    Monster 28 dec 2021

    • J

      Precies wat jij zegt... Ze mogen echt wel wat doen aan die klantenservice van hun. Een uur in de wachtrij is normaal bij Budget Energie. Net als bij Budget Mobiel en de alles-in-1 variant. Snap dat je in deze barre periodes veel moet thuis werken maar een telefoon opnemen kan ook best thuis dus. Net als jou verder ook tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding!

      Jan 31 dec 2021

  • H

    Precies wat we nodig hebben budget energieprijzen

    Reeds door de stormende prijzen zijn wij overgestapt naar Budget Energie. Dat is namelijk precies wat we zochten: energie tegen een budget prijs. Vorige zomer zijn mijn vrouw en ik ook al overgestapt van telecomprovider naar Budget mobiel waardoor we nu 5 euro p.p. korting krijgen. Toch mooi meegenomen en Budget Energie kwam toch al als een van de goedkopere opties uit de bus. Overstap was heel snel geregeld door Budget, krijgen meteen na aanmelding een e-mail waarin stond dat zij het verder voor ons gingen regelen en nu een tijdje later is alles klaar. Hebben ook al een profiel waar we op in kunnen loggen om de facturen en dergelijke te bekijken. Vrij happy met onze keuze voor Budget Energie (en Mobiel ook).

    Harry en Irene

    Harry en Irene 12 dec 2021

  • R

    Budget Energie werkt gewoon

    Ik heb Budget Energie genomen vanwege de prijs. Budget Energie is echt budget en verder merk je er eigenlijk helemaal niks van. Veel mensen die ik ken zitten ook bij Budget. Mensen zijn dus wel tevreden anders hadden ze niet zoveel klanten. Ik weet niet of Budget Energie de groenste is, maar dat is ook niet waar ik een energieleverancier op uitzoek. Ik kijk in eerste instantie naar de prijs en in dat opzicht kun je het beste voor Budget Energie kiezen. Als je ook een lage energierekening wilt, zal ik zeker eens bij Budget Energie kijken. Ik bespaar er daadwerkelijk wel wat geld mee. Budget Energie werkt gewoon.

    Rick 12 okt 2021

  • A

    Stroom en gas van Budget Energie

    Overgestapt naar Budget Energie om toch wat kosten te besparen. Ik zit in een moeilijke tijd financieel gezien en moet overal kijken waar ik geld kan besparen. Zodoende kwam ik bij Budget Energie uit. Dat scheelt mij toch weer wat tientjes in de maand. Gelukkig verliep mijn oude contract en kon ik dus probleemloos overstappen naar Budget Energie. Het was erg simpel en hoefde er zelf nauwelijks wat voor te doen. Ik heb ook niet zonder stroom en gas gezeten dus de overstap ging naadloos. Met de MijnBudget app kun je alles eenvoudig zelf regelen. Ik vind het wel fijn dat ze hier een eigen app voor hebben. Ik ga denk ik op het gebied van telefonie en internet/tv ook overstappen naar Budget. Dan heb ik alles bij elkaar en kan ik nog wat extra kosten besparen dankzij de combivoordeel. Budget Energie levert 100% groene stroom en gas wat mij wel een fijn gevoel geeft. Ik ben erg tevreden met Budget Energie en denk niet dat ik nog meer geld kan besparen op mijn energierekening.

    Anna 15 sep 2021

  • R

    Hoge boetes bij verkeerde opzegdatum

    Dit bedrijf lijkt wel een verdienmodel te hebben met het opleggen van maximale opzegboetes. Als ik de recensies zo lees gaat dit bedrijf hier weinig soepel mee om en vormt dit de grootste klacht voor negatieve recensies.

    Inderdaad, ook ik zeg: hou rekening met hoge opzegboetes als u een contract aangaat en let dus goed op _wanneer_ u opzegt - oftewel: het nieuwe contract bij een andere leverancier in laat gaan. Een nieuwe leverancier gaat uit van uw opgave en controleert die contractdata kennelijk niet. Ook al heeft u maar 1 contract met 1 bedrijf voor de levering van energie, er kunnen meerdere boetes worden opgelegd, 'per product' heet dat. In de praktijk worden twee maximale boetes opgelegd, voor gas en elektra. Ik lees nergens terug dat de boetebedragen anders zijn dan die maximale boetes. Het lijkt dus alles of niets. De bedragen voor deze boetes en bijbehorende looptijd staan in het overzicht met tarieven, onder het kopje 'contractbreuk'.

    In de leveringsovereenkomst staat "Ingangsmoment en looptijd - Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag". Die datum van overeenkomst (onderaan het contract) is kennelijk _niet_ van toepassing voor het bepalen van de boete, dat is de datum waarop de _levering_ wordt gestopt. Deze staat ergens in een alinea van diezelfde overeenkomst.
    Het nieuwe contract kan (moet) 1 dag voor het eindigen van de leverdatum worden overgenomen. In theorie mag er geen boete worden opgelegd als het contract binnen een termijn van twee weken wordt beëindigd (ACM).

    Of je nu 1 jaar te vroeg opzegt of iets meer dan twee weken, als ik de recensies nalees wordt _altijd_ de maximale boete opgelegd. Of dit redelijk is en proportioneel is nog maar de vraag. Een boete zou m.i. hoger moeten zijn als je vlak na de start opzegt dan dat dit 3 of 4 weken voor het einde is. Nu is er maar 1 boete bij Budgetenergie: de hoogste. De ACM vermeld in haar richtlijnen over opzegvergoedingen "dat er sprake is van een redelijke opzegvergoeding als de maximale hoogte van een opzegvergoeding voor consumenten afhankelijk is van de duur van de overeenkomst en van de resterende looptijd op het moment van beëindigen". De uitleg kan twee kanten opgaan maar het lijkt mij dat de ACM bedoelt dat een boete variabel kan zijn: hoe korter het restant van de looptijd, hoe lager de boete. Helaas kon ik (nog) geen jurisprudentie hierover terugvinden, zou interessant zijn om dat aan een rechter voor te leggen. Dan zouden alle energiebedrijven hier last van kunnen krijgen, ook met terugwerkende kracht.

    Een mobiel telefoonnummer wordt bij een overstap pas overgezet naar een nieuwe provider als het lopende contract is afgelopen. Zo zou dat m.i. ook met energiecontracten moeten werken. De basis vormt hetzelfde soort contract: met een startdatum en een stopdatum. Ook dat zou interessant zijn om voor te leggen aan de ACM. Zodoende is dat hele systeem van opzegboetes niet nodig. De meeste mensen zullen na afloop van een contract willen overstappen. Er wordt nu een heel circus (verdienmodel) in gang gehouden - ten koste van de consument.

    Een argument als 'de nieuwe leverancier vergoedt mogelijk de boete' is niet altijd waar, laat u niet voor de gek houden. En zo houden wij als consument het boete-systeem (lees: verdienmodel) in stand. De eerste opgelegde boete krijgt u nooit terug, het geld bent u toch echt kwijt. Ik adviseer u om altijd te klagen als de boete niet in verhouding staat! Anders verandert er niets aan dit perverse boetesysteem.

    RuudM 28 jul 2021

  • B

    Misleidend geinformeerd

    In de Mediamarkt werd ik overtuigd door een medewerker om over te stappen voor stroom. De meneer spiegelde mij voor dat ik er niet op voor- of achteruit zou gaan. Al tweemaal ben ik op deze wijze overgestapt en dat ging ook tweemaal goed. Leuke ervan is dat je dan een MediaMarktbon krijgt als welkomstcadeautje.

    Wat blijkt: werkelijke kosten per maand stegen met factor 1,9!!! Met de klantenservice valt niet te praten. ‘Had u het contract maar moeten lezen, u zal wel verkeerde kWh uren hebben doorgegeven bij de voorberekening in de MediaMarkt, u betaalt toch gewoon hetzelfde voorschot als bij de vorige leverancier’.

    Ik ben direct als spijtoptant terug gegaan naar de vorige leverancier. Maar wel met flinke kosten:
    - overstapboete
    - terugbetalen welkomscadeau
    - ook daar hogere lasten, want ja, nieuw contract

    BudgetEnergie geeft niet thuis. Nul empathie. Ik voel me en ben enorm misleid in de MediaMarkt door BudgetEnergie. Een sorry of vergoeding zijn woorden die ze niet kennen bij BudgetEnergie.

    Deze misleiding gaat me nu al met al bijna 300 euro per jaar meer kosten. Dag vakantie.

    Bobby 17 jul 2021

    • S

      Paar jaar geleden deden ze dit altijd voor Essent. Iedere medewerker die je had geholpen werd door de baas geïnstrueerd om de klant langs een Essent balie te laten lopen. Dit om te kijken of ze eventueel naar hen konden overstappen voor inderdaad een welkomstcadeau. Om gek van te worden. Alsof iemand naar de Mediamarkt gaat voor een nieuw energiecontract, natuurlijk niet. Die willen elektronica kopen. Daarom shop ik tegenwoordig online.

      Simar 17 jul 2021

  • S

    Energie voor mensen met een laag budget

    Dankzij Budget Energie bespaar ik maandelijks wat geld, wat ik weer kan gebruiken voor bijvoorbeeld boodschappen. Ik wou al een tijdje overstappen naar een goedkopere energiemaatschappij, maar ik wist niet precies hoe ik dit moest doen. Toen heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Budget Energie en ze hebben mij goed geholpen. Ze waren ook bijzonder vriendelijk. Het overstappen was eigenlijk veel makkelijker dan dat ik had gedacht. Het was echt zo geregeld. Goedkopere energie kan volgens mij niet maar dan nog vind ik het best veel geld. Ik ben wel blij dat ik nu wat geld bespaar wat ik kan gebruiken voor andere dingen. Op hun website staan ook nog handige bespaartips om te besparen op je energiekosten. Alhoewel bepaalde bespaartips juist geld kosten, bijvoorbeeld om een zuinigere koelkast te kopen of om je huis te laten isoleren, zitten er ook wel handige gratis tips bij. Ik probeer er in ieder geval wel bewuster mee om te gaan want ik moet tegenwoordig elke cent omdraaien.

    Swaan 2 jun 2021

  • J

    Hele slechte dienstverlening door BUDGETENERGIE

    Het verkopen van een pand wordt ten onrechte gezien als contractbreuk, je verandert tenslotte niet van energieleverancier en je kunt de nieuwe eigenaar van het pand moeilijk verplichten om zijn energielevering voort te zetten bij het bedrijf waar jij het had lopen. Een boete slaat dus nergens op. Betreft postcode 1315 BK, huisnummer 139 te Almere. Eenzelfde situatie deed zich in januari 2021 voor (postcode 1315 BJ, huisnummer 85 te Almere) waarbij men de boete heeft gecrediteerd voor een pand wat ik moest verkopen. In januari heb ik meteen gemeld dat er voor het tweede pand dezelfde situatie zou optreden en men bevestigde telefonisch dat ik dan geen boete zou krijgen. Dit werd ook bij mijn gegevens genoteerd. Desondanks kreeg ik de boete nu tóch ondanks dat ik jaren trouwe klant ben geweest met VIER panden tegelijk. Telefonisch is er geen praten tegen ondanks de toezeggingen die eerder gedaan werden. Ik heb er inmiddels al vier keer over gebeld. Wat een slechte dienstverlening en absoluut geen klantgericht handelen.

    Joke 1 jun 2021

  • K

    Goede ervaring met Budget Energie

    Na 5 jaar bij Essent te hebben gezeten, heb ik de overstap gemaakt naar Budget Energie. Ik wou gewoon wat minder betalen voor mijn energie. De website ziet er professioneel en mooi uit, dus dat gaf mij gelijk een goed gevoel. De reviews lijken soms wat verdeeld, maar ik ging van het positieve uit. Het overstappen was zo gebeurd en verliep vlekkeloos. Nu ik bij Budget Energie zit, merk ik eigenlijk geen verschil, alleen op de rekening, haha. Ik zit er aan te denken om het te combineren met telefoon, voor extra korting. Ik ben blij dat ik de overstap gemaakt heb naar Budget Energie en ik kreeg er ook een mooie smart watch bij. Het schijnt ook 100% groene stroom te zijn, maar ik doe het voornamelijk voor het feit dat het mij geld bespaard. Met de klantenservice heb ik nog geen contact gehad, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

    Kees 21 mei 2021

  • B

    frauduleus energiebedrijf

    Budget energie heeft een gasmeter aangemeld welke voor de hele straat (VvE organisatie is de eigenaar) op mijn appartement staat. Ze rekenen me ten onrechte meer dan 2000 euro per maand aan. Dit wordt sinds november 2020 voortgezet en het is 5 maanden geleden !! Ze blijven zeggen dat ze hun fouten zullen herstellen, maar geen vooruitgang na 5 maanden. Hoe moeilijk is het om mijn geld terug te geven? en verwijder je verkeerde meter van mijn adres ??

    Niets werkt op hun website. Links om de meterstand door te geven want de elektriciteit is al enkele weken dood en ik krijg nog steeds een waarschuwing per e-mail dat ik de meterstand moet doorgeven. Opgroeien jongens !!

    Babak 18 mei 2021

    • R

      Mijn ervaring is ook dat een stelletje oplichters zijn en zodra er iets is je in ieder geval geen enkele service hoeft te verwachten van budgetenergie. Wel doen ze alle mogelijke moeite om klanten boos te krijgen.
      Vanaf dag 1 van aanmelding een en al ellende bij budgetenergie. Ze komen aan met dubbele maandbedrag dan op basis van verbruik zou moeten. Vervolgens is het nagenoeg onmogelijk om dat te veranderen. Klantenservice ondermaats; reageren vaak niet eens. Snel weer overgestapt, hier wil ik geen klant blijven. Ik kan iedereen adviseren nog even verder te kijken.

      Robert 22 mei 2021

  • J

    Goedkope groene stroom en gas

    Sinds kort heb ik Budget Energie, omdat ik op zoek was naar een goedkoper alternatief. Na lang getwijfeld te hebben, heb ik toch maar de overstap gemaakt naar Budget Energie. Ik bespaar op deze manier best wat geld en ik heb er zelfs een leuk welkomscadeau bij gekregen! Wat mij aanspreekt aan Budget Energie is dat ze 100% groene stroom en gas gebruiken, dat verwacht je niet bij zo'n goedkope energieleverancier. Daar was ik dus in positieve zin door verrast. Ik lees veel positieve reviews over Budget Energie en kan mij hier volledig bij aansluiten. Het is groen, lekker goedkoop en met een leuk welkomscadeau. Als de tijd daar is, ga ik mijn contract zeker verlengen bij Budget Energie. Ik denk dat er op het moment geen betere alternatieven zijn.

    Johan 10 mei 2021