Budget Energie

Budget Energie

3.25/5.00 • 76 reviews
S

Budget Energie verreweg het goedkoopste

Budget Energie heeft op dit moment verreweg de beste prijzen, dit omdat ze maandelijks de prijzen aanpassen op basis van de inkoopprijs. Momenteel zijn dit de tarieven:

Tarief (normaal) € 0,57093 / kWh
Tarief (dal) € 0,54251 / kWh
Gas Tarief € 2,11498 / m³

Om dit te vergelijken, bij vrijwel alle andere grote energiebedrijven betaal je gemiddeld 0,7xxxx kWh aan energie en ligt de gasprijs rond de 2,7xxxx / m³. Wij hebben de overstap gemaakt en zijn blij klant. Ook het salderen is momenteel jaarlijks wat veel beter is dan dat dit maandelijks is. Terugleververgoeding is de kale kostprijs van energie dus dat is ook heel voordelig als je dit vergelijkt met anderen die soms 0,05 of 0,09 cent hiervoor geven. Bij Budget Energie is dit Tarief € 0,22825 / kWh.
Nu hopen dat de lage prijzen geen lokkertje zijn en dat ze het omhoog gooien na het eerste maandcontract, hier moet ik op wachten maar dit verwacht ik niet omdat je kunt overstappen wanneer je wilt.

Sebastiaan 17 nov 2022
Reageer
B

Variabel contract maandelijkse tariven

Budgetenergie gaat gelukkig weer jaarlijks salderen, mede dankzij ingrijpen van het tv programma RADAR. Want op aangetekende brieven emails reageren ze niet. Telefonisch niet te bereiken. Ik ben de tarieven die zij maandelijks aankondigen gaan vergelijken met de tarieven die zij hanteren op het gebruikersoverzicht en constateer dat deze helemaal niet kloppen. Altijd veel hoger. Andere klanten hier ook ervaring mee? Zij blijven de boel oplichten. Mensen die mij advies kunnen geven graag.

Bert Teheux 13 nov 2022
Reageer
S

Ze wijzigen de prijzen iedere maand, het kan dus zijn dat de prijzen hoger worden naar mate de winter dichterbij komt, dit is eigenlijk wel normaal. Hoeveel zijn jouw prijzen omhoog gegaan dan? Ik ben zojuist overgestapt naar Budget Energie omdat zij voor mij de laagste prijzen hadden, ik heb het met meer dan 5 andere energiebedrijven vergeleken.

Sebastiaan 17 nov 2022
P

Aantrekkelijk laag maandbedrag in offerte

Voor het afsluiten van een vast kontrakt in maart van dit jaar, werd mijn maandbedrag door Budget ingeschat op 79 euro op basis van mijn opgegeven historisch verbruik. Je zou verwachten, dat bij ongeveer hetzelfde verbruik dit jaar dit maandbedrag toereikend is, maar in mijn maandelijks overzicht adviseert Budget nu al een aantal maanden om mijn maandbedrag naar 130 euro te verhogen. Bij een variabel kontrakt snap ik dat maar niet bij een vast kontrakt met gelijkblijvend verbruiksgemiddelde.
Maar het staat natuurlijk goed in de offerte!

Post 10 nov 2022
Reageer
J

Bereikbaarheid en begrip

Budget energie is bijna onbereikbaar. Ze komen afspraken niet na, Reageren niet op brieven. Onduidelijke communicatie via CHAT en Telefoon. Medewerkers kunnen niets toezeggen. Brengen zomaar incasso kosten in rekening zonder vermelding op factuur. Hebben geen enkel begrip voor situaties van klanten. Telefonisch nauwelijks te benaderen. Je wordt voortdurend aan het lijntje gehouden. Zeer slecht. Ik wil een ieder aanraden om geen zaken te doen met Budget.

Jos 9 nov 2022
Reageer
T

Alles bij Budget

Tegenwoordig heb ik alles bij Budget. Energie, telefoon en internet/tv. Ik snap niet waar mensen zo ontevreden over zijn. Bij mij werkt alles gewoon prima en dat voor een goede prijs. Nooit echt problemen gehad. Alleen installatie van internet/tv was lastig, maar dat lag meer aan mijzelf. Ik ben ook zeer tevreden met Budget Energie. Het is helder en transparant. Je weet gewoon waar je aan toe bent en gezien de prijzen van tegenwoordig, helemaal niet zo duur. Goedkope energie bestaat op het moment gewoon niet, dat moet je accepteren. Ik ben in ieder geval tevreden en ga nergens anders heen.

T.H. Vink 25 okt 2022
Reageer
P

Krijg geld terug wacht er al lang op.

Heel slecht, komen afspraken niet na, verhogen zelf de prijzen en bij opzegging kun je weken wachten voor je het geld terugkrijgt. Wacht nu al 25 dagen en ze hebben nog steeds niks laten horen en mijn geld nog niet terug. Nooit meer Budget Energie. Via chat zijn ze vaak niet bereikbaar en onduidelijk en via telefoon kun je een halve dag wachten op verbinding.

Pierik 25 okt 2022
Reageer
J

Saldering per maand is niet correct

Vanavond ook weer bij Radar aan de orde gesteld dat saldering per maand wettelijk niet mag en kan. minister Jette is hiervan op de hoogte en zou met maatregelen komen ik hoop dat dat spoedig gebeurd, want dit is pure oplichting.
Ik ga maar weer zoeken naar een andere hopelijk eerlijker leverancier !

John 24 okt 2022
Reageer
M

Afgelopen jaar zonnepanelen aangeschaft met wat meer produktie dan ik zelf nodig heb. Deze overproduktie wilde ik gaan gebruiken om in de wintermaanden mijn huis op een duurzame manier bij te verwarmen. Nu is BudgetEnergie zomaar maandelijks gaan salderen. Iedereen inclusief de minister spreekt er schande van, maar niemand doet iets aan deze oplichterij!!!!

M 25 okt 2022
F

Overgestapt naar Budget Energie

Vanwege de stijgende energieprijzen ben ik overgestapt naar Budget Energie. Ik heb niet de illusie dat het echt budget zal zijn, maar ze zijn wel wat goedkoper dan mijn vorige energiemaatschappij. Daar ben ik sowieso al tevreden mee. Verder heb ik persoonlijk weinig contact met ze gehad. Ik ben gewoon overgestapt. Ik ben in ieder geval dat mijn maandbedrag nu wat lager ligt dan voorheen.

Frans 3 okt 2022
Reageer
O

Geen inzage in verbruik en termijnbedrag

Een chat met Buddy leverde het volgende op. Als je een variabel contract hebt, kun je je termijnbedrag niet meer zien, je termijnbedrag niet meer wijzigen en tevens is je inzicht in je verbruik niet meer zichtbaar.

Dit alles ondanks dat je meterstanden dagelijks worden uitgelezen (slimme meter ).

Reden aldus Budgetenergie: : De tarieven veranderen zo vaak dat je beter GEEN informatie geeft dan VERKEERDE informatie. Dus heeft Budgetenergie maar besloten om zonder informatie berichtgeving dit uit te schakelen.

Verzoek: Een verbruik ( m3 and kWh ) kun je toch communiceren zonder de tarieven te vermelden ?.

Conclusie. Geld incasseren en tarieven verhogen kunnen ze als de beste. Communiceren van wijzigingen , oplossen van problemen dat is nog niet besteed aan Budget-energie. Wachttijd voor een IT issue. Kan tussen de 2 en 10 weken duren voordat U antwoord krijgt.

Ontevreden gebruiker 3 okt 2022
Reageer
P

Pas op

Pas op!
Pas op! dit 'bedrijf' saldeert uw zonne-energie per maand. Dit is niet de intentie van de wettelijke regeling (salderen per jaar), bedoeld ter stimulering van duurzame energie. Los van de uiterst onaangename ervaring met dit graaibedrijf neemt dit ook het vertrouwen weg bij nieuwe kopers van zonnepanelen. Maatschappelijk onverantwoord!!
Ik heb gelukkig opgezegd en voel me een stuk beter daardoor.

Pierre 7 sep 2022
Reageer
R

Eigenlijk 0 sterren

Ivm overlijden contract opgezegd. Bevestingsemail ontvangen. Moest via chat overlijdensakte uploaden. Werkte niet. Nogmaals geprobeerd. Via chat verwezen naar telefoonnummer. Gebeld en na 45 minuten weer terugverwezen naar de chat die me wederom adviseerde om te bellen. Helemaal klaar met deze club. Heb meermaals geprobeerd om het alsnog te versturen. Zonder document krijg ik boete voor tussentijdse opzegging. Heb call center medewerker gezegd dat ook ik het gesprek had opgenomen en dat ik weiger boete te betalen. Automatisch afschrijving geblokkeerd. Ze zoeken het maar lekker uit

Robert 7 sep 2022
Reageer
E

ophef om niets

prijzen stijgen, dat heet markt werking/oorlog heb je altijd geluk gehad met variabel, niet vast willen leggen heb je nu pech, nu niet huilen maar je hebt jaren geluk gehad, mensen die het vast hebben gezet hebben nu geluk, zo is het leven, volgende keer hebben de variabele contracten misschien weer voordeel

Erik Meerbeek 3 sep 2022
Reageer
C

Wat een domme reactie als je je nog niet in het onderwerp hebt verdiept. Je kunt niet onaangekondigt spelregels veranderen. Daar gaat het om. Niet om een prijsstijging.

Chris 20 sep 2022
S

Budgetenergie bedonderd klanten met saldering

Wij zijn overgestapt naar budget energie omdat deze in de vergelijker er goed uit kwam. Echter zonder ons te informeren hebben ze de solderingsregeling wat jaarlijks verplichts is veranderd naar maandelijks. Dit is wettelijk niet toegestaan en is zeer nadelig voor ons. Dus naar een paar maand kunnen we weer overstappen. Ik vind dat het wettelijk verplicht moet worden dat dit duidelijk wordt aangegeven bij het afsluiten van een contract.

Sander 30 aug 2022
Reageer
J

Alle energieleveranciers doen gekke dingen op het moment. Ze geven ook geen vaste contracten meer alleen variabel. Als jij dat ook hebt, dan kan je gewoon gelijk opzeggen. Maar geloof me, ik zit bij een andere energieleverancier en daar is het ook een grote bende. Door de hoge prijzen weten ze het zelf ook niet meer.

Jan 30 aug 2022
r

Budget - 3 jaar contract - net op tijd

Vorig jaar Mei een nieuwe aanbieding gehad (6 maanden voor einde contract datum) waarbij ze aangaven dat ze verwachten dat de energie prijzen omhoog zouden gaan. Natuurlijk was de extreme stijging ivm met de inval niet voorspeld, evengoed een goede aanbieding

Mooi een 3 jaar contract afgesloten, dat per Nov 2021 van start ging. Goede service en net op tijd.

richard 23 aug 2022
Reageer
S

Ik heb bij energiedirect.nl ook in november 2021 een contract afgesloten, helaas maar 1 jaar... Was toen al iets hoger dus durfde het niet aan. Ben nu al aan het kijken waar ik nu weer het goedkoopst terecht kan... Gaat nergens meer over, die prijzen van nu.

Sander 23 aug 2022
L

Budget energie was voor ons de goedkoopste optie

Voor ons kwam budget energie als een van de goedkopere opties uit de bus. Gezamenlijk met onze budget mobiel krijgen we nog eens een paar tientjes korting dus voor ons was de keuze snel gemaakt. Overstap ging heel snel en hier hoefden we zelf verder niets voor te doen. We hebben nu een variabel contract wat we kunnen omzetten naar een vast contract zodra de prijzen weer gunstiger zijn. Goed geregeld dus!

Lianne 12 aug 2022
Reageer
J

Wat een ballentent

Het bedrijf houdt zich volkomen onbereikbaar. Mails worden geweigerd, telefonisch zijn ze niet te bereiken en de je staat voor een chat een hele tijd in de wacht en krijg dan de melding dat de medewerker het gesprek heeft beëindigd.
Het beloofde mailtje dat je ongeveer een maand voor je contract afloopt zou moeten krijgen, wordt ook niet gestuurd.
Het is dat de stroom en gas door de netbeheerder worden geleverd, want van Budget Energie hoef je neits te verwachten. Vermijden dus, net als de zuster NLE.

JoostB 12 aug 2022
Reageer
M

salderen teruglevering

Ondanks dat het wettelijk vastgelegd is gaat Budget energie per maand salderen over het verbruik dat per maand is verbruikt en teruggeleverd. Restant per maand wordt dan direct gehalveerd (50% per 1 juli) Zij verklaren in hun recht te staan omdat het om een variabel maandcontract gaat dus ook per maand gesaldeerd mag worden. OF WE NU EEN KEUS HEBBEN! Geen enkel energiebedrijf geeft nog een jaar contract af. Bij Juridisch adviseur gemeld: deze geeft aan dat dit ECHT NIET MAG en dat het over een jaar, of eerder als klant opstapt bij eind afrekening van het jaar pas verrekend dus gesaldeerd moet worden. verbruik - teruglevering, dus 1 op 1 verrekenen. Nu ben je straks heel veel meer kwijt aan energie kosten want in de maanden waarin bijna geen zon schijnt zijn de kosten van energie natuurlijk veel duurder! en je opgewekte energie smelt per maand voor de helft van de prijs.... Weg wezen dus bij deze energie bedrijf!

M.M. 7 jul 2022
Reageer
A

Blije klant van Budget energie

Wel blij met Budget Energie.. Alles gaat prima. Ik krijg maandelijks precies te zien hoeveel ik heb verbruikt en hoeveel het gaat kosten. Heb het geluk dat ik 1 1/2 jaar geleden voor 3 jaar vastgezet heb voor een goede prijs! Hierdoor heb ik nu geen last van de prijsverhogingen. Ga binnenkort eens kijken of ik mijn abonnement van mijn telefoon over kan zetten naar Budget Mobiel voor extra korting.
Groetjes van een tevreden klant Adrie

Adrie 27 jun 2022
Reageer
J

Ik kom niet van Budget af

Na de verkoop van mijn huis wilde ik voor mijn nieuwe huis een andere energie leverancier hebben. Mijn contract met budget was net afgelopen dus ik kon boetevrij van energieleverancier wisselen, maar... dat is niet zo eenvoudig want Budget opzeggen gaat helemaal niet.
Via "Mijn Budget" kan je alles regelen behalve opzeggen. Een emailadres is noreply en een contactformulier is er ook niet. Telefonisch dan? Na een wachttijd van een uur werd de verbinding verbroken.
Ook een gewoon postadres wordt niet bekend gemaakt maar met google lukte het wel om een adres te vinden.
Ik heb voor 8,55 euro kosten moeten maken om Budget te kunnen opzeggen via een aangetekende brief.
Wat een waardeloos bedrijf is dit en uiterst klant onvriendelijk, geen sterren van mij dus. Weg blijven je komt er lastig van af.

J. Marotick 14 jun 2022
Reageer
B

Op de service & Contact pagina kan je onderaan de pagina gewoon chatten met een bot. Na een tijdje weet de robot dat je wilt opzeggen en gaat je doorverbinden met een medewerker. Deze helpt je dan om het contract op te zeggen, zo heb ik het tenminste gedaan en dat ging wel prima.

Bas 14 jun 2022
J

De chatbot is ook een dom ding. Hoe dan ook er is geen contact mogelijk met Budget. Ook had ik een emailadres gekregen van Eigenhuis die Eigenhuis gebruikt om met Budget te communiceren mailtje gestuurd dat ik wilde opzeggen maar daar reageerde z ook niet op. Ze doen er alles aan om je vast te houden, je mag niet weg.

J. Marotick 15 jun 2022
E

Misleidende werving

Ik had deze week via Pricewise een aanbod van Budgetenergie geaccepteerd. €112 pm op basis van werkelijk verbruik. Krijg ik het contract. Wat blijkt? Ik moet €173 pm betalen. Dus gebeld en besloten contract te annuleren. Budgetenergie stelde dat zij uitgaan van het gemiddelde verbruik over de laatste drie jaar. Klacht ingediend bij Pricewise. Deze gaven aan dat Budgetenergie geen rekening houdt met de opgegeven teruglevering van energie. Nogmaals gebeld met Budgetenergie. Blijken ze inderdaad uit te gaan van gemiddeld verbruik van de laatste drie jaar zonder teruglevering. Argument: de teruglevering moet nog plaatsvinden! Nou en! Het verbruik moet toch ook nog plaatsvinden!? Als ik op basis van werkelijk verbruik en teruglevering een contractaanbod krijg verwacht ik dat het contract overeenstemt met het aanbod. Hier is sprake van misleidende werving. Waardeloos en onbetrouwbaar bedrijf.

Erwin 3 jun 2022
Reageer
K

Deze klacht is ook bedoeld voor Pricewise die blijkbaar wel graag klanten werft voor Budget Energie, hier ook geld voor krijgt, maar niet de juiste waardes doorgeven. Budget Energie kan er niet veel aan doen wat Pricewise aangeeft, zij zitten hier fout.

Karel 3 jun 2022
K

Budget Energie goedkoopste optie alsnog heel duur

Ik kijk graag op Independer als ik iets wil vergelijken, daar kan je in een overzichtelijke interface de goedkoopste optie kiezen. Ons contract is afgelopen dus het kan nu heel erg uit om de juiste keuze te maken als het gaat om je energiecontract. Ik kreeg 4 contracten als optie waarvan Budget Energie de goedkoopste was. Schrik niet van de prijzen mensen! Leveringstarief stroom normaal € 0,45664, leveringstarief stroom dal € 0,39590 en leveringstarief gas € 1,89621. Ik ga dus, zonder te dollen, 4 keer zoveel betalen en dan is Budget Energie ook nog de goedkoopste optie van de vergelijker. Ogen dicht en ben overgestapt, dat ging gewoon goed en heb ook Budget Mobiel aangeschaft voor wat combi korting. We gaan een zwaar jaar tegemoet mensen!

KEV 26 mei 2022
Reageer
J

Niks mis met Budget Energie

Ik snap niet waarom sommige mensen zulke problemen hebben met Budget Energie. Als je er naar zoekt kun je natuurlijk wel klachten vinden van alle bedrijven. Zelf heb ik al jaren Budget Energie en nooit ergens tegenaan gelopen. Gewoon goede en vlotte communicatie en natuurlijk een lage prijs. Helemaal in deze tijd is dat wel fijn. Relatief laag dan, want ik weet zeker dat je bij andere energieleveranciers nog veel meer betaald wanneer je geen vast contract hebt. Ik wou alleen even mijn ei kwijt, dat het niet alleen maar slecht is.

Jurre 25 mei 2022
Reageer
R

Ik neem aan dat je geen zonnepanelen hebt! Budgetenergie saldeert nu maandelijks, hetgeen niet is toegestaan. Zodra ik kan ben ik vertrokken bij dit bedrijf.

Ruud 1 nov 2022
R

Was tevreden over budgetenergie maar nu niet meer. Onbereikbaar voor informatie mbt tot dashboard en saldering per maand terwijl het niet mag zijn voor mij de redenen om toch over te stappen naar een andere leverancier na afloop contract

Riet 3 nov 2022
A

Communiceer alsof het 1989 is

De enige manier om te communiceren is telefonisch tijdens kantooruren, dat wil zeggen wanneer iedereen ook zijn eigenlijke werk doet en druk is. Het is meer dan vervelend om een ​​uur aan de telefoon te zijn, het wijst inderdaad op snode handelspraktijken. Ze kennen, en ontmoedigen actief, klantinteractie om weg te komen met vragen over te hoge kosten en boetes. Ze ontvingen eigenlijk niets meer op hun e-mailklacht- / vraagadres, dus geen andere weg dan bellen of een fysieke brief schrijven. In het jaar van onze heer, 2022, is dit meer dan belachelijk. Er is geen verkoop aan mij als persoonlijker, sneller of handiger voor de klanten. We werken elke dag met sms'en en het is een veel beter record en medium voor het oplossen van klachten, en een die altijd telefonisch kan worden gevolgd als dat echt nodig is. Ik wissel zo snel mogelijk van bedrijf omdat het duidelijk is dat ze geen klantenservicebelang hebben.

Adriaan 5 mrt 2022
Reageer
W

Slecht bedrijf

Ik was klant, heb ruim op tijd gekozen voor een andere leverancier. Termijnbetaling wordt nog steeds afgeschreven. Krijg nu zelfs het dreigement dat er een boete wordt geïnd, terwijl ik bij Greenchoice zit en daar het termijn bedrag betaal. De klantenservice is onbereikbaar. Telefonisch: meer dan een uur in de wacht. Er is geen mailadres en chatbot geeft geen oplossing.

Wim van Brummen 18 feb 2022
Reageer
P

Vreemde marketing strategie

Vreemde marketing strategie
Op 26 januari de jaarafrekening van 2021 ontvangen. De energiekosten kwamen omgerekend uiteindelijk neer op €168 per maand over de afgelopen 12 maanden. Het daarop volgende aanbod voor een nieuw jaarcontract komt op €554 per maand(!).
Aanleiding om te gaan shoppen. Resultaat: een jaarcontract bij een andere leverancier per 14 februari. Nadat ik mij daar heb aangemeld ontvang ik enkele dagen later een nieuw aanbod van Budget Energie. Nu is het maandbedrag plots €178 lager. Mijn vraag is: welke strategie volgt Budget Energie; is het een kwestie van gokken of de klant onder druk van stijgende gasprijzen en de alarmerende berichten in de media in paniek raakt en kortzichtige besluiten neemt? Nogal een armoedige marketingtruc. Budget Energie, ik voel mij genomen...

Inmiddels geconstateerd dat het zaak is om het maandbedrag zelf te berekenen op basis van geschat verbruik in relatie tot kosten per opgegeven kWh en m3. Dan blijkt al gauw dat diverse aanbiedingen wel erg rooskleurig neergezet

P. van Braam 10 feb 2022
Reageer
Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2022.

Over Budget Energie

Budget Energie is een onafhankelijke energieleverancier opgericht in 2011 en levert inmiddels al aan honderdduizenden huishoudens in Nederland. Budget Energie houdt het graag simpel: een duurzaam product, blijvende besparing op stroom en gas met een goede, persoonlijke service. Daarnaast zorgt Budget Energie ervoor dat je zelf geen omkijken hebt, dit energiebedrijf zorgt dat het werkt, tegen een zo laag mogelijke prijs.

  • Nog niet geverifieerd