Frank Energie

Frank Energie

3.00/5.00 • 87 reviews
A

Uitleg dynamisch contrakt

Om de mensen die erg negatieve rewiews schrijven:
LEES DIT EEN DOOR en als je denkt dat Frank energie slechter is dan de grote aanbieders dan moet je vooral niet overstappen naar FRANK!!!!
Mijn ervaring (lid sinds 1 jan 22) zij alleen maar positief en heb weinig last van de extreem gestegen energie prijzen;
Een dynamisch energiecontract is ook een overeenkomst voor een onbepaalde tijd, opzegbaar per maand, en het werkt met uurprijzen. De tarieven bij een dynamisch contract verschillen per uur en hangen af van de vraag (verbruik) en het aanbod (opwekking en productie) van energie. Je betaalt op het moment van verbruik meestal de kale inkoopprijs, maar dat geldt niet voor alle aanbieders van dynamische energietarieven. Deze energiecontracten worden ook wel een flexibel energiecontract genoemd.

Over de afgelopen jaren lag het dynamisch tarief 85% van de tijd onder het gemiddelde (vaste) tarief dat een Nederlands huishouden betaalt. Daarom kan een dynamisch energiecontract soms even duurder zijn dan een vast of variabel energiecontract, maar over de jaren zal je hiermee gemiddeld het voordeligst uit zijn. Als de inkoopprijzen van energie omhoog gaan, zullen de variabele en uiteindelijk ook de vaste tarieven namelijk meestijgen. Alleen met vertraging.

Het dynamische energiecontract is in Nederland nog wat minder bekend, maar in Scandinavië komen vaste en variabele contracten nauwelijks meer voor en hebben de meeste mensen een dynamisch energiecontract.

Zie ook: het verschil tussen statisch en dynamisch energietarief

Voor- en nadelen van een dynamisch energiecontract
Het contract is maandelijks opzegbaar.
Je kunt extra besparen op je verbruik door rekening te houden met wanneer de uurprijzen laag zijn.
Met de uurprijzen profiteer je als eerste van prijsdalingen.
Daarmee merk je ook als eerste de prijsstijgingen in de markt.
Zo lang de salderingsregeling nog van toepassing is, wordt je terugleververgoeding ook afhankelijk van de uurtarieven.

Arno 31 okt 2022
Reageer
J

Frank energie werkt nu goed

Ik ben nu maanden lang klant bij frank energie. Ik had de pech dat mijn contract bij een andere energieleverancier net was verlopen toen de prijzen flink waren gestegen... Die wilde me niet helpen nadat ik jarenlang klant was geweest dus ben overgestapt naar frank energie en zit er eigenlijk vanaf het begin. De app werkte in het begin amper, alles ging traag en je kon qua statistieken weinig inzien. Nu, bijna 2023, is het echt veel beter. App werkt goed, ze zijn duidelijk over hoeveel je moet betalen. Ben blij dat ik ben gebleven, met name omdat ik vrienden om me heen hoor die nog een stuk meer betalen dan dat ik nu doe.

Jan 8 dec 2022
Reageer
F

Slecht

Er is geen contact te krijgen via e-mail, hé nog steeds niet de €190,- verrekend gekregen, krijg geen facturen en werd gezegd dat ik geen klant zou zijn in die ene mail die ik wel kreeg…Natuurlijk weer terug gemaild dat ik wel klant ben maar wéér geen reactie, word hier echt niet goed van!

Folkert Beunke 7 dec 2022
Reageer
J

Ik denk dat Tibber een betere optie voor u is. Ook een mooie app, maar 4.00 euro vastrecht per maand, betaling achteraf en ook nog eens 50,00 euro welkomstpremie.

JR 8 dec 2022
P

Per email of ontvangt men contract in de post

Heb me net opgegeven bij Frank Energie,
nu wil ik het liefst alles per email regelen omdat ik veel van huis ben.

Hoe is dat bij aanmelden bij Frank, krijg je het contract per email gestuurd of krijg je het in de post op de woonadres? Dat je dan weer moet ondertekenen en retourneren?

Peter 5 dec 2022
Reageer
K

alles per Email ,bij mij is het soepel verlopen er zit ruim een maand tussen het aanmelden en het daadwerkelijke overstappen en je betaald een maand vooruit.
Maar dat is geen probleem .

KeesW 6 dec 2022
M

Geen reactie van Frank

Goed concept, maar de slechtste klantenservice van Energieland. Maandverbruik zou aangepast zijn maar dat klopt niet. Klantenservice in winterslaap. Zo verlies je vanzelf klanten. O ja, ze zouden het anders doen. Nou dat klopt. Je kan geen contact maken en regeren niet op mail met uitzondering van de bekende smoesjes. Wel eenzijdig voorwaarden en voorschotten wijzigen. Ik ben het zat en ga veranderen van leverancier. Samen met een aantal anderen. Ik heb Opgezegd, ik stap over naar ANWB energie. Preventief bedragen gestorneerd want ik begrijp uit de revieuws dat afrekenen bij Frank lang kan duren. Anwb energie regeert op mail en kun je ook bellen. Soort gelijk concept.

Martin 3 dec 2022
Reageer
D

Transparant en flexibel

Vanwege zonnepanelen de beslissing gemaakt om het contract voor stroom elders af te nemen. Het contract voor gas laten lopen. Toen begon de ellende.

De eerste twee weken was er geen probleem. Totdat mijn berichten naar alle waarschijnlijkheid zijn verwerkt. Vanaf die dag is de app niet meer uitleesbaar. Wat je in de app bij je aansluiting kan zien is dat ze mijn meter gewoon elke dag uit kunnen lezen.

Het is te toevallig dat het gasverbruik gewoon twee weken netjes zichtbaar is, en daarna pas de app in ‘storing’ schiet. De sterke indruk is dat dit een handmatige actie is.

E-mails wordt totaal niet op gereageerd. Uit irritatie een betaling gestorneerd. De debiteuren afdeling is in ieder geval niet onderbezet.

Heb maar besloten om volledig weg te stappen naar een club die hier niet moeilijk over doen. Nog steeds voor dagtarieven.

Daan 14 nov 2022
Reageer
A

goed en goedkoop

Sinds Februari bij Frank en zeer tevreden. Het volgen van de prijzen en het verbruik op de app is een sport geworden en maakt je bewust van de kosten. Nu lekker meeliften op de lagere prijzen (Oktober 2022) Hoop dat Frank nog lang zo doorgaat en blijft groeien , ik blijf zeker!!! Top!!!

A.C. 7 nov 2022
Reageer
E

Zeer tevreden goede tarieven inzichtelijke app

Net overgestapt naar Frank Energie nadat Oxxio (gebaseerd op hoge gasprijzen in augustus 2022 met een dramatisch hoog voorstel-voorschot was gekomen voor oktober-december). En dat net toen in het nieuws kwam dat de gasprijzen alweer stevig aan het dalen waren, Oxxio hoopt kennelijk dat de klanten loyaal zijn. Nou niet dus met deze woekerprijzen!
De Frank Energie app werkt prima, per dag netjes notificatie met de prijzen en je kunt mooi vóóraf de uren met de laagste elektriciteitskosten zien. En de tarieven zijn op het niveau van vóór de energiecrisis, dus een aanzienlijke besparing ten opzichte van de grote energiemaatschappijen die vooral met hun eigen winst bezig zijn. Communicatie via mail verliep ook goed, niet supersnel maar dat komt ongetwijfeld omdat er enorm veel mensen interesse hebben in een dynamisch contract. Alles keurig afgehandeld en binnen 14 dagen kunnen overstappen! Op deze manier is het energieplafond straks voor ons niet eens nodig!, wel nog even afwachten wat de prijzen gaan worden.

Eduard Berkman 7 nov 2022
Reageer
F

Superslecht

Wacht al 4 weken op reactie op mail, bijna nooit thuis en rekeningen van rond de 400 euro, absurd ik verbruik bijna niks...en wanneer word het dan verrekend? Niet de volgende maand zoals jullie beloven...wie is er nu niet bereikbaar? Er is niet eens een telefoonnummer, ik krijg een mail terug met het is zo druk op de klantenservice..ja en niet mijn probleem hoop ik, en die 2x 190 euro worden gecompenseerd met mijn rekening van December die dan ineens niet 400 maar 550 is..hoe toevallig

Fam van Hes 28 okt 2022
Reageer
K

Ik ben weg gegaan, ik gebruik rond de 20m3 gas per maand. Ik gebruik vooral stroom. Heb zonnepanelen dus ik lever zelf terug. Het verbruik is wel bewezen. Maar ze bereken gewoon gasprijs door. Die hebben ze dus wel voor de helf belaagd maar dan nog was het 550m3 per jaar. Ook stroom gooide ze omhoog naar 550 kWh per maand. Knettergek. Het bewijs is nu dat ik minder verbruikt heb en dat ik ipv betalen meer terug krijg dan de berekeningen van Frank

Karin 14 nov 2022
R

Ook de bedragen in de app zijn dynamisch

In mei overgestapt. Ben tevreden over het concept van een dynamisch contract. Maar het valt me de laatste tijd op dat de prijzen in de app ook dynamisch zijn. Voor de goede orde, ik selecteer dan de all-in prijs. Vandaag bv is de prijs voor gas 0,905 tot 6uur en 1,035 na 6uur. Het is 09:45. Gisteravond keek ik en toen was het 0,77x om 0,9xx. En vroeger op de dag gisteren was dat 0,8xx om 0,9xx. Allemaal de prijs voor vandaag. Dus 3x iets anders gezien. Dit valt me dus al vaker op dat dat gebeurt en heb Frank gemailed. De eerste reactie na 10 dagen is van een nono karakter en dat dat niet klopt wat ik schrijf. Wéér gemailed en tweede reactie 10 dagen was dat het niet zou mogen gebeuren en of ik de selectie wel goed heb staan, want tussen inkoop en inkoop+ zit inderdaad een paar cent verschil. Aan de bedragen die ik noem zie je al meteen dat het de all-in optie is maar dat terzijde. Men was echter wel benieuwd of het vaker gebeurd en of ik dat dan wil mailen. Ik heb dat van de week gedaan met screenshots erbij. Overigens wijkt mijn prijs in de app sowieso altijd af van de prijs die op de website staat. Het zijn kleine verschillen, maar toch. Nu wacht ik weer tot de 10 dagen vol zijn en ben benieuwd naar hun antwoord. Is dit anderen ook opgevallen?

Dynamisch vind ik een prima concept. Je moet tegen schommelingen kunnen en ook tijdens de zomermaanden, wanneer de facturen laag zijn, alvast sparen voor de winter, want uiteraard zijn ze dan hoog. Maar dat gegoochel met de prijzen in de app bevalt me niet. Sowieso is het lastig controleren of de gemiddelde maandprijs wel klopt die op de factuur staat. Je moet dan vertrouwen hebben dat je niet belazerd wordt. Door zo te goochelen heb ik dat niet. En 10 dagen op een antwoord wachten is natuurlijk benden alle peil.

Rob 26 okt 2022
Reageer
C

Ik heb precies hetzelfde. Ook heb ik 2 of 3 verschillende prijzen voor het gas per dag. Ik heb screenshots hiervan gemaakt en naar Frankenergie gemaild. Ik ben nu ongeveer 4 weken aan het wachten op een verklaring hiervoor.

Chris Ras 26 okt 2022
P

Heb idd ook dezelfde ervaring helaas. Heb hier ook melding van gemaakt. Ben benieuwd naar de reactie van Frank Energie in deze.

Peter 8 nov 2022
R

Vandaag een reactie na 18 dagen, nadat ik foto’s ed meerdere malen heb toegestuurd: “sommige klanten zien inderdaad prijsverschillen tussen app en website. Met de nieuwe app versie is dit voorbij. “

Nou niet dus. Heb wéér screenshots gemaakt. Ook de prijzen op de site veranderen in de loop vd dag. Héél raar en schimmig. Ik heb ze nu gezegd dat ik vanaf 1 november al de prijzen in de app bijhoud in een excel sheet inclusief dagelijks gasverbruik. Als in januari hun berekend gemiddeld tarief gaat afwijken van mijn gemiddelde berekende tarief dan licht ik de acm in en vorder het verschil uiteraard terug bij FE. Dit heb ik ze nu gemailed, inclusief de opmerking dat ze moeten stoppen met verontschuldigen voor trage reactie, want dat slaat ondertussen nergens meer op

Rob 8 nov 2022
M

Onbereikbaar

Reactietijd op email minstens 1 week.

Al een week zomaar de mededeling dat ze opeens geen meterstanden kunnen uitlezen.

Vage en vooral volstrekt nodeloze gecompliceerde facturen. Enorm hoge voorschotbedrag en verrekening van 2 maanden terug.

Slaat helemaal nergens op. Ik zou toch precies betalen naar verbruik? Waarom zou dat precieze verbruik pas zoveel later bekend zijn dan?

Het was een kort avontuur. Met het nieuwe jaar snel weg bij Frank. Er zijn er die het veel beter doen en goedkoper.

Michael 24 okt 2022
Reageer
Frank Energie

Beste Michael,

Jammer om te horen dat je niet tevreden was.

Energie betaal je altijd vooraf in de vorm van een voorschot. Dat is niet anders dan bij andere leveranciers. In oktober betaal je een voorschot voor november, en in november een voorschot voor december. Omdat halverwege oktober, wanneer de november factuur opgemaakt wordt, nog niet jouw volledige verbruik van oktober bekend is, verrekenen we je werkelijke verbruik op de factuur van december.

Wat betreft de lange wachttijden, daar willen we graag onze excuses aanbieden. Door ongekende drukte duurt het inderdaad langer dan je van ons gewend bent voor je een antwoord krijgt.

Frank Energie 28 okt 2022
T

Ik heb inmiddels ook screenshots over de maanden gemaakt en de onzinnige maandelijkse voorschot bedragen. Ik heb mijn rechtsbijstand verzekeraar benaderd en die gaan e.e.a. in behandeling nemen. Tot op heden ondanks de melding op de site over de €190,00 nog niks gehoord en gezien.

Ton Kraamwinkel 15 nov 2022
E

Blij met deze overstap

Heel tevreden nu bij Frank energie. Ik kon ook het contract eerder laten beginnen zodat ik niet de belachelijke prijs van 0,80cent/kwh hoef te betalen. ipv daarvan zit het nu (op het moment van schrijven), alles erbij opgeteld, zo rond de 0,30c. Dat is nogal een verschil. Ook voor iemand die niet zoveel verbruikt zoals ik.

Dus inderdaad, vaarwel Greenchoice die zijn eigen regels boven de wet wilde stellen. Tot nooit meer ziens.

EJK 22 okt 2022
Reageer
G

Betaal de echte kosten voor gas en elektra

Hoi lezer, ik ben sins mei bij Frank Energie waarom !?! Vattenvall schroefde mijn voorschot omhoog. Bij Frank energie betaal ik nu de werkelijke kosten met een kleine vergoeding voor administratie. Zit al de hele periode onder het door vattevall vast gestelde bedrag. Ben dik tevreden. Met de koude maanden op komst geven mijn historische gegevens aan dat ik duidelijk onder het Vattenfall bedrag blijf.

Gregoor 19 okt 2022
Reageer
E

Onder prijs van vattenfall? Fake? Ja, ik dacht van wel. Waarom geen prijzen genoemd. Daar het toch om of denkt de schrijver daar anders over?

Esko 6 nov 2022
J

Overgestapt en toch weer een termijnfactuur

Ik ben in 14 oktober overgestapt van Frank E naar een andere energie leverancier. Toch heeft Frank E mij weer een termijnfactuur gestuurd voor november. Hoezo overstappen en opzeggingen zonder gedoe bij Frank E, VERGEET HET MAAR! De vrije marktwerking is een doolhof geworden van cowboys die maar één doel hebben cashen cashen en nog eens cashen! En dat hebben we allemaal te danken aan een overheid die deze cowboys in het leven hebben geroepen!

Jansen 18 okt 2022
Reageer
G

Herken mij als klant niet in uw cowboy verhaal. Bent u soms een medewerker van de grote energie boys om stemming te kweken?

Gregoor 19 okt 2022
G

Kun restitueren kan bij elk automatische betaling, dus heeft u alles zelf in de hand. Want ook bij bedrijven gaat er wel eens wat mis.

Gregoor 19 okt 2022
J

Salderen Frank Energie tov ANWB Energie

Bij ANWB Energje wordt niet maandelijks gesaldeerd wat wettelijk is verboden. Frank Energie doet dit wel.
Deze opmerking geldt alleen indien jij zonnepanelen op je huis hebt liggen.
Ook de maandelijkse termijnen blijven gelijk bij ook een dynamisch contract.

Bij het aangaan van je contract welke maandelijks opzegbaar is betaal jij een maandbedrag wat is gebaseerd op het door jou doorgegeven jaarlijks energieverbruik van stroom (afname + opwekking) + gas.
Indien jij het idee hebt meer energie te verbruiken kan je naar gelieve je maandbedrag verhogen of verlagen bij minder energieverbruik.

Wij zijn vanaf 1 oktober 2022 klant bij ANWB Energie en ook de overstap verliep vlekkeloos.

Johan 13 okt 2022
Reageer
D

Volgens mij doet de anwb wel per dag salderen. Staat op hun site dat ze per dag salderen. 😵

Derck 27 okt 2022
J

ANWB Energie heeft een dynamische energiecontract met uurtarieven. Je krijgt voor het terugleveren van stroom hetzelfde als wat stroom in dat uur kost. Bij de jaarrekening mag je de kosten van de stroom wegstrepen tegen de waarde van je teruggeleverde zonnestroom, inclusief belasting.

Lever je meer terug dan dat je afneemt, dan is dat een overschot. Daar krijg je daar alleen het uurtarief voor terug, zonder belasting.

Johan 27 okt 2022
B

Het begrip solderen is bij Frank energie niet van toepassing. Zij betalen de geleverde stroom van je zonnepanelen tegen de genoemde prijzen van de stroombeurs. Het komt zelfs voor dat die prijs negatief is. Om te voorkomen dat ik dan voor de geleverde stroommoet betalen, sluit ik mijn EV aan. Is het auto rijden dan voor die geladen kwh helemaal gratis.

Bas Loeff 30 okt 2022
R

Matige communicatie wel goede prijzen

Prijzen zijn prima en eerlijk, zeker in deze tijd. Echter kan de communicatie een stuk beter. Je moet dagen wachten op een reactie per e-mail en ze zijn ook niet per telefoon bereikbaar. Op de website zelf kan je al wel veel dingen zelf doen dus dat scheelt. App werkt een stuk beter als voorheen dus het wordt steeds beter. 4/5 score lijkt me goed. Nog even wat doen aan de communicatie en het is top.

Rene 10 okt 2022
Reageer
J

Trap er niet in

Ik had mij aangemeld en kreeg kort erop een mail dat er bij mij een betalingsrisico was vast gesteld en ik zou daarom een borg van 1000 euro moeten betalen, Ik heb geen idee waar dat risico vandaan zou moeten komen en heb mijn rekeningen overal en altijd betaald.
Trap er niet in mensen.

John de Swart 10 okt 2022
Reageer
J

Frank energie heeft toegegeven dat ze een fout gemaakt hebben en ze geven aan dat ik toch zonder extra borg klant kan worden.

John de Swart 11 okt 2022
A

Maak jij nooit fouten? Dan wordt het tijd om bij de belastingdienst te gaan werken daar zijn zulke mensen zeldzaam!

Arno 31 okt 2022
R

Plots geen gas leverantie

27-12-2021 overgestapt van Budget Energie naar Frank Energie. Overstap prima geregeld en dik tevreden over de transparante termijn facturen tot september 2022. Plots een jaarrekening van Frankenergie met een batig saldo i.v.m. opwek.
Vervolgens termijn factuur Oktober waar wel elektra maar GEEN gas leverantie in rekening wordt gebracht. Voorafgaand aan de jaarrekening van Frank Energie een brief in de bus van netbeheerder Liander met de mededeling dat WEL gas wordt afgenomen maar GEEN leverancier bekend is, dus oplossen.
Frank Energie diverse keren via de mail gevraagd wie opdracht heeft gegeven om geen gas meer te leveren met zeer teleurstellende resultaten namelijk een nieuw contract, vervolgens een verrekeningsfactuur met daarop volgend de nieuwe termijnfactuur oktober 2022 met ALLEEN ELEKTRA leverantie!!
Alles altijd keurig op tijd betaald/overgeboekt toch deze ergenis.
Wat moet ik in vredesnaam doen om het "oude contract" weer te actualiseren.

R.A. Cornegoor 7 okt 2022
Reageer
A

Slecht en onduidelijk

Sinds mei dit jaar ben ik klant bij Frank energie. Waar ik begon met €118 per maand ben ik toen overgegaan naar €181, €320 en als laatste €450 per maand terwijl dit de zomermaanden zijn. Frank energie beweert de goedkoopste te zijn maar dit zijn enge prijzen. Bellen kan niet en mailthes wordt al niet meer op geantwoord. Ik ga kijken naar een andere want ik vertrouw hier niets van. Ze lopen te verdienen over onze rug!

A 6 okt 2022
Reageer
M

Lees je het nieuws niet meneer A? De gas- en elektra prijzen vliegen nog steeds de pan uit. Dat ga je inderdaad merken bij variabele contracten. Ons contract is reeds afgelopen bij Essent en nu zitten we ook vast aan variabele prijzen die 3 dubbel zo hoog zijn als voorheen. Daar heeft iedereen mee te maken dus om daar een energieleverancier voor aan te kijken is wel heel vreemd. Lees wel vaker dat de communicatie van Frank Energie slecht is dus dat is wel spijtig, zeker in deze tijd ja!

Marcel 6 okt 2022
S

Slechte communicatie

Nooit eerder zon slechte communicatie gezien bij een energie leverancier, ben op 09-09-2000 overgestapt op een andere leverancier.
Stuurt Frank energie mij doodleuk een voorschot nota voor oktobter, ondanks diverse mails, niets nada. Alleen maar dreigen met incasso etc. Op z'n prijzen na, een absoluut slecht communicerend bedrijf dat haar administratie niet op orde heeft.

Said 2 okt 2022
Reageer
S

Zeer tevreden

Sinds 1 januari al bij Frank Energie.
Na de nodige reclame op tv de overstap gemaakt, want Energiedirect wilde ons maandbedrag wel heel fors verhogen.
Je kan immers toch boetevrij weer weg.
Maar nee, wat een verademing. Maandelijkse verrekeningen, geen verrassingen.
Bewust met energie bezig zijn en dan op een gemiddelde van 193 euro uitkomen tm september.
Met een huishouden van 2 volwassenen en 2 kids een prima score.
Wij blijven lekker zitten!
Nog 3 maanden en dan kunnen we natuurlijk pas echt de balans op maken, maar ik ben er niet bang voor!
Wij kunnen de eventuele hoge rekening wel dragen, maar zelf bewust bezig blijven en een beetje hulp vanuit Den Haag zullen ongetwijfeld zorgen voor schappelijke maandbedragen.
IK heb er alle vertrouwen in.

Steef 24 sep 2022
Reageer
S

Hey! Even uit nieuwsgierigheid, ik zit ook bij FrankEnergie maar sinds juli. Het was bij ons ook een verademing, we betaaldden rond de 200,- . Maar uit het niets is de schattig enorm omhoog gegaan, naar namelijk: €440,-. (Voor oktober) Is dit bij jullie ook gebeurt? Echt zo vreemd, want er is niets in onze situatie gebeurt en Frank energie reageert maar niet

Sasja 26 sep 2022
S

Hoi Sasja,

Bij ons is ie verhoogd naar 435, maar dat is ergens natuurlijk wel logisch. Eerder donker(meer kwh), dagen worden kouder(meer gasverbruik ligt in het verschiet).
Dus in die hoedanigheid vind ik het niet vreemd. Er komen nu eenmaal "duurdere" aan maanden als het gaat om de energienota. Hopelijk kun je iets met het antwoord

Steef 27 sep 2022
S

Ja aan de ene kant wel, maar wij gebruiken de kachel niet. Vorig jaar al niet. En wij zijn alleen maar minder gaan verbruiken, vandaar dat zo'n schatting voor mij toch erg vreemd is. Ook omdat er niets vanuit Frank Energie word verteld en er ook niet gereageerd word op emails

Sasja 27 sep 2022
M

In de factuur van september zit je werkelijke verbruik van juli en een geschat bedrag van oktober. En Frank Energie schat in dat je in oktober meer de verwarming aan zal hebben dan in september. Daarom betaal je nu ineens veel meer. Anders zou je achteraf veel meer moeten betalen.

Mieke 29 sep 2022
J

Bij ons is de schatting ook erg hoog voor oktober 2022. Maar dat heeft niet in de eerste plaats te maken met de schatting van het verbruik.
De werkelijke kosten blijken honderden euro's lager te zijn dan wat ze geschat hebben. En dat komt doordat ze extreem hoge geschatte prijzen hebben gebruikt. Weliswaar heb ik ook minder gebruikt dan geschat (niet vreemd: beter weer, plus een weekje weggeweest).

Maar de grote klapper is dat hun eigen app toont dat de prijzen veel lager blijken te zijn:
- gasprijs 1.863 euro per m3 lager dan de geschatte 2,62
- elektra 0,335 per Kwh lager dan de geschatte 0,521

Dat zijn wel heel grote verschillen!
Dan ben ik wel benieuwd waarop die geschatte prijzen gebaseerd zijn en hoe men verklaart dat die schatting zo enorm fout zat.
Want ik schiet hiermee in feite 300-350 euro 2 maanden lang voor.

Joep 23 okt 2022
R

Ze kijken naar je verbruik in dezelfde een jaar eerder. Ik weet mijn verbruik per maand van de afgelopen 3 jaar. En het komt exact overeen. Ze gebruiken data van je netbeheerder. De geschatte prijs voor je factuur is de prijs van de laatste dag van de actuele maand. Dus als op 30 september de gasprijs 2,- is dan wordt deze gebruikt voor de hele maand oktober. En als de prijs dan minder blijkt te zijn, komt er fors geld terug. Zo was mijn voorschot 540,-. Maar ik zie in de app dat ik tot op heden als 340,- terug ga krijgen, omdat A bijna geen gas verbruik met het warme weer en B de prijs ook veel lager is dan ingeschat. Ik vind de facturatie heel helder van ze. Ik geloof dat nieuwe klanten nu een tijd lang dubbele voorschotten moeten betalen. So be it. Dat geld komt toch wel terug, maar je moet het wel kunnen lijden natuurlijk in die voorafgaande maand. Communicatie is een superdrama bij FE.

Rob 25 okt 2022
J

Dank je, dat is verhelderend Rob.
Ik neem aan dat je de actuele prijs bedoelde op de dag voor de factuurdatum, want die komt voor oktober toch eerder dan 30 september. Of bedoel je dat ze met futures prijzen werken?

Joep 25 okt 2022
R

Ja, je hebt gelijk. De actuele prijs pal vóór facturatie.

Rob 25 okt 2022
M

Help

Mijn zoon kreeg een brief in huis...'jammer dat je bij ons weggaat' ???? Helemaal niet opgezegd, alleen een paar gestorneerd en later betaald. Al 5 berichten gestuurd, maar geen reactie terug. Zó slecht!!! Ik wilde graag een oplossing vinden, heb gevraagd het rekeningnummer te veranderen in die van mij zodat ze gegarandeerd krijgen. Als ik iemand persoonlijk had kunnen spreken, had ik dit kunnen regelen. Nu staan er mensen voor de deur van mijn zoon om het gas en licht af te sluiten.
Wat voor maatschappij is dit? Echt heel naar!

Marita Polman 20 sep 2022
Reageer
R

Marita, geef het bedrijf niet zo’n slechte rating omdat je zoon niet wilde of kon betalen. Niet fair. Je kiest voor budget, kan kun je geen premium snelle service verwachten.

Rob 23 sep 2022
J

Prijsplafond energie

Vandaag mijn overstap naar Frank Energie geregeld. Ik wou al een tijdje weg bij mijn vorige energieleverancier en dat is nu eindelijk geregeld. Dat op de dag dat het prijsplafond voor energie is vastgesteld. Een heugelijk dag waar iedereen blij mee zal zijn. Het prijsplafond is vastgesteld op 1200 m3 gas en 2400 kWh elektriciteit per jaar. Hiervoor betaal je gewoon een normale prijs. Dat zal ongeveer neerkomen op zo'n 200 euro per maand. Mocht je eroverheen gaan, betaal je een stuk meer. Dat is ook één van de redenen waarom ik ben overgestapt naar Frank Energie. Bij hun betaal je energie tegen inkoopprijzen, dus mocht ik erover heen gaan, ben ik nog steeds wat goedkoper uit dan bij mijn vorige energieleverancier. Ik ben echt opgelucht na dit nieuws. Deze winter zit ik er nog warm bij. Wel is mij aangeraden om een P1 meter te kopen om mijn energieverbruik goed in kaart te brengen. Ik denk dat ik dit nog wel ga doen, al zal ik niet snel over het prijsplafond gaan. Ik heb een redelijk goed geïsoleerd huis en ik ben geen grootverbruiker.

Joshua 20 sep 2022
Reageer
S

ik ben zo blij!! een gigantische spanning is bij mij weggevallen en ik ben zo opgelucht. ik had het ook echt niet meer kunnen betalen en dat zorgde voor enorm veel stress. echt heel goed nieuws dit

Suzanne 20 sep 2022
R

Ik denk dat je spijt krijgt. Frank Energie rekent op een bijzondere manier.stel: het is oktober.
1. FE kijkt naar november 2021 (je had toen waarschijnlijk al een flink verbruik, dus een hoge prijs.
2. Daar trekken ze het verbruik van september 2022 (dus de vorige maand) vanaf.
Kortom: je betaalt een torenhoge rekening, terwijl je druk bent met besparen. Ondanks dat….
3. Een helder antwoord op vragen hierover komt niet.
Ik had beter in september meer kunnen verbruiken, want dan was er ook flink wat op de nota van oktober verminderd.
Kortom: ik wacht nog steeds op het heldere verhaal.
Mijn voorkeur zou hebben: in oktober 2022 betaal ik de rekening van september 2022 + een voorschot op oktober. Dan pas weet ik echt waar ik aan toe ben.

Rein 21 okt 2022
W

Opzegging niet eenvoudig bij Frank Energie

Aanmelding was in 2 dagen geregeld door Frank Energie. Ook het opzeggen van mijn vorige leverancier EnergieDirect.
Na enkele maanden kreeg ik een aanbod om daar terug te komen. Dat heb ik aangenomen en per 20-09-2022 stap ik over. EnergieDirect heeft namens mij, mijn contract bij Frank opgezegd. Maar die incasseren doodleuk voor oktober.

W.Daanen-van Pelt 20 sep 2022
Reageer
C

Dit heb ik precies hetzelfde alleen dan voor de maand oktober . Gevraagt voor contact maar ik heb nog niets vernomen hoe heb jij dit opgelost ?

Charlotte 25 sep 2022
W

Het voorschot voor oktober heb ik gestorneerd, want ik wist niet hoe lang het
ging duren voordat de eindafrekening kwam en de terugbetaling.
Toevallig vandaag de eindafrekening ontvangen. Dus best snel.

W.Daanen-van Pelt 25 sep 2022
K

Frank Energie denkt mee met de klant

Toch even een positieve noot aan het adres van Frank Energie. Alle prijzen blijven maar stijgen, niemand weet waar het naar toe gaat. Ik werd vrij goed geholpen door een medewerker van Frank Energie die het gesprek met me aan durfde te gaan en eigenlijk stelde dat ze het ook niet weten. Gewoon een eerlijke medewerker die wel goed meedacht met de klant! Dat zie je niet veel dus in dat opzicht credits naar deze medewerker! Het feit dat je a la minute weer kan opzeggen bij deze energieleverancier is ook heel fijn trouwens.

Katoen 17 sep 2022
Reageer
Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2022.

Over Frank Energie

Frank Energie is een energieleverancier die als doel heeft om het leuker, groener en goedkoper te maken voor de consument. Ze proberen de marges zo laag mogelijk te houden om zo de prijs flink omlaag te halen, dat ziet de klant direct terug in de portemonnee. Daarnaast denken ze ook aan het milieu, ze leveren alleen groene stroom en bieden de optie aan om extra te vergroenen door middel van CO2-compensatie.

  • Geverifieerd bedrijf