Energie

Frank Energie

53 reviews
43% positief
17% neutraal
40% negatief

Frank Energie is een energieleverancier die als doel heeft om het leuker, groener en goedkoper te maken voor de consument. Ze proberen de marges zo laag mogelijk te houden om zo de prijs flink omlaag te halen, dat ziet de klant direct terug in de portemonnee. Daarnaast denken ze ook aan het milieu, ze leveren alleen groene stroom en bieden de optie aan om extra te vergroenen door middel van CO2-compensatie.

Pure Energie is van alle energieleveranciers de beste keuze.

Bezoek Pure Energie


Reviews (53)

  • Stef

    Hoge energierekening

    Ik heb eigenlijk altijd een variabel contract gehad en via een vriend kreeg ik de tip om eens naar Frank Energie te kijken. Dit heb ik uiteraard gedaan en het leek wel te goed om waar te kunnen zijn. Toch heb ik maar de beslissing genomen om over te stappen naar Frank Energie en ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Mijn maandlasten zijn ten opzichte van mijn vorige energieleverancier iets omlaag gegaan en daar ben ik wel blij om. Ik denk ook niet dat het nog goedkoper dan dit kan. De energierekening is natuurlijk nog steeds veel te hoog, maar ik probeer te besparen waar het kan. Het is nou eenmaal de tijd waarin we leven.

    Stef 1 jul 2022

  • J Faas

    verrekening energie zonnepanelen

    Overstap goed geregeld, het is ons ondanks de toegezonden pdf niet duidelijk hoe de teruglevering van de zonnepanelen berekend wordt. Wordt er gesaldeerd op jaarbasis of gaan we ons in de winter een ongeluk betalen en worden onze zonnepanelen dus minder waard, tot nu toe niet gelukt om hier duidelijk inzicht in te krijgen. Ik hoop hier een duidelijk antwoord op te krijgen, maar telefonisch contact lijkt niet mogelijk. Vandaar nu even negatief beeld, maar dat kan zo omslaan!

    Frank Energie heeft gereageerd

    J Faas 27 jun 2022

  • Bas

    Ook bij ons werkt de app niet

    Helaas werkt de app ook bij ons niet dus kunnen we ook het verbruik niet zien.. Ook hier screenshots verstuurd enz. Pure onzin natuurlijk want als het op 4 apparaten niet lukt ligt het probleem duidelijk bij Frank.
    Inmiddels we al 2 voorschot facturen gekregen. Die staan nl wel in de app.
    Geen idee hoe dit verder moet. Ik zie het somber in als ik de reviews lees. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Bas 22 jun 2022

  • Hagenees

    Frank Energie reageert op reviews

    Goed om te zien dat dit bedrijf ook gewoon reageert op reviews, slecht en positief. Dat zag ik ze ook al doen op Trustpilot en dus ook op Reviews.nl. Goed bezig! Veel bedrijven nemen hier geen tijd voor terwijl het toch zo belangrijk is, zeker in deze tijden. Ons contract is afgelopen bij een andere energieleverancier na de zomervakantie, vandaar dat we nu al wat aan het rondkijken zijn. Frank Energie staat ons tot dusverre wel aan van wat we hebben mogen lezen.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Hagenees 17 jun 2022

  • Dick Ultee

    Frank Inzicht 2

    Sinds 1 juni jl ontvangen we energie van Frank Energie. De overstap is vlekkeloos verlopen. Prima dus. Ook de gehanteerde tarieven geven geen reden tot klagen.

    Maar, ondanks herhaalde chatberichten en mails werkt de app niet, voorzover betrekking hebbend op het verbruik. Op advies meerdere keren uit en ingelogd, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
    Vergeefs!
    Op verzoek op 9 juni jl. verscheidene screenshots van de app opgestuurd en sindsdien is het, afgezien van nietszeggende automatisch gegenereerde antwoordbevestigingen, van de kant van Frank Energie helaas stil.

    Is er nog hoop op verbetering of blijft dit zo ?

    Frank Energie heeft gereageerd

    Dick Ultee 14 jun 2022

  • Snijder

    Inzicht

    Sinds mei over naar Frank energie omdat mijn contract af liep.
    Overstap is goed gegaan.
    Alleen tot heden kan ik mijn inzicht niet zien in de app en dat is wel vervelend.
    Hopelijk kan ik die deze week wel zien.
    Prijzen zijn veel beter dan bij andere leveranciers.
    Wat handig is dat je kan zien hoelaat het stroom het duurst is en het goedkoopst zodat je dus wanneer het goedkoopst is de wasmachine kan aan zetten.
    Voor de rest kan ik weinig zeggen over de app want ik zie nog niet wat ik per dag gebruikt heb terwijl dat 2 dagen na de levering zou moeten kunnen zien.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Snijder 9 jun 2022

  • Gassel

    Frank Energie B.V. eerlijk energiebedrijf

    Geen idee waar Frank Energie B.V. ineens vandaan komt, had er nog nooit eerder van gehoord en nu hoor ik het ineens overal. Toevalligerwijs is het vaste contract wat we hadden bij Essent verlopen, ze willen ons nu alleen nog maar een heel duur contract geven of anders variabel doorgaan. Dit is de reden dat we verder zijn gaan kijken en dus zijn uit gekomen bij Frank Energie B.V. Het voelt voor ons eerlijk dat dit energiebedrijf een kleine bijdrage rekent per klant in plaats van dat ze verdienen op je contract. Daarnaast zijn ze goedkoper op basis van aantal kWh energie en m3 gas dan wat we zouden krijgen bij Essent.

    Laat ik nog wel even zeggen dat wij dit jaar niet op vakantie kunnen door de hoge gas- en energieprijzen. De staat moet hier iets aan doen want wij zijn echt niet de enige die nu vast zitten met een variabel contract zonder enige zekerheid. Nogmaals, Frank Energie B.V. voelt eerlijk maar zij zijn ook gebonden aan hoe duur ze het gas en energie in kunnen kopen.

    Gassel 3 jun 2022

  • Rob

    Zonder problemen overgestapt van Eneco naar Frank

    Een tijd geleden zijn wij overgestapt zonder enige problemen vanaf Eneco die flinke jaarbedragen had. Dit was de reden dat wij verder zijn gaan kijken en met name op zoek zijn gegaan naar een energieleverancier waar je niet aan vast zit qua hoge bedragen. We gebruiken de app ook zorgvuldig en het is heel fijn dat je precies kan zien hoeveel stroom en gas je verbruikt. We hebben ook zonnepanelen waardoor we energie terugleveren, dit gaat ook zonder enige problemen. Kan niet anders dan dit bedrijf 5 sterren geven.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Rob 1 jun 2022

  • Ray Janssen

    Toezeggingen worden niet nagekomen. LET OP

    Van Frank energie een eindafrekening ontvangen waarin word aangegeven dat het teveel betaalde bedrag uiterlijk op de 28-5-2022 zou worden overgemaakt op mijn rekening. Op 30-5-2022 het teveel betaalde bedrag nog steeds niet terug ontvangen. Het gaat hierbij niet om een paar euro's maar enkele honderden euro's. Is Frank Energie de volgende energie leverancier die failliet gaat?

    Frank Energie heeft gereageerd

    Ray Janssen 30 mei 2022

  • Denise

    Frank Energie was voor ons de goedkoopste optie

    Toevallig al eens in de supermarkt geweest de laatste tijd? Letterlijk alles wordt duurder en dan zal je ook nog zien dat ons energiecontract ophoudt en het bij verlengen tot wel 3 keer zo duur zou zijn dan wat we voorheen hadden.

    Mijn man en ik hebben tijden gezocht naar dingen om onze vaste lasten zo laag mogelijk te krijgen maar energie is toch wel een raadsel op het moment. Ik kan daarin ook wel duidelijk zijn, er is op dit moment geen juiste keuze als het gaat om overstappen naar een andere energieleverancier. We waren voor gas eerder € 0,8000 / m3 kwijt. Dit ligt momenteel bij veel energieleveranciers rond de € 2.0000 + / m3.

    Uiteindelijk na dagen vergelijkingssites te hebben bezocht kwamen we uit bij Frank Energie, waar eerst weinig over te vinden viel. De enige website met wat goede reviews en ervaringen is op Reviews.nl. Ze staan ook niet in alle vergelijkers volgens mij. Wel zijn ze, tenminste voor ons, het goedkoopste. Ons persoonlijke aanbod is voor gas € 1.7300 / m3, wat wel een stukje goedkoper is dan de rest. Overstap ging voor de rest keurig want ze regelden eigenlijk alles zelf.

    Laten we hopen dat de oorlog snel over is, dan zullen de gasprijzen weer wat omlaag gaan. Let's hope.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Denise 17 mei 2022

  • Stefan

    Variabel energiecontract

    Ik heb helaas geen gunstig vast energiecontract dus moet ik het nu doen moet een variabel contract. Veel verschillende opties vergeleken en overwogen, maar ik was tot de conclusie gekomen dat je met een variabel contract het beste Frank Energie kunt nemen. Goedkoper dan energie tegen inkoopprijzen kan het in mijn optiek niet. Het ligt er misschien wel aan waar je de energie inkoopt en of je een goede deal kunt onderhandelen, maar hier heb ik verder geen verstand van. Tijdens het vergelijken was Frank Energie in ieder geval het goedkoopste en dus heb ik voor Frank Energie gekozen. Ik ben er tevreden mee, ondanks de hoge energieprijzen van dit moment. Als de energieprijzen weer dalen, zal ik het nu niet nalaten om een vast contract te nemen.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Stefan 7 mei 2022

  • Ilona

    Kan je bij Frank Energie prijzen ook vastzetten

    Ik vind het concept eerlijk en transparant, ik ga dan ook waarschijnlijk overstappen naar Frank Energie als mijn contract volgende maand afloopt. Op het moment moet je gewoon variabel gaan want deze prijzen vastzetten moet ik niet aan denken.

    Mijn vraag is eigenlijk een Frank Energie:
    Wanneer ik naar jullie over stap, kan ik dan, wanneer de prijzen ooit weer laag zijn, die prijzen vastzetten of hebben jullie alleen variabel als optie?

    Persoonlijk lijkt het me fijn om het straks vast te gaan zetten namelijk (ik wil dit niet weer meemaken), als dit bij jullie op dat moment kan zal dat wel fijn zijn, hoef ik niet weer over te stappen.

    Alvast bedankt voor het antwoorden.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Ilona 15 apr 2022

  • Ton Beun

    Frank is transparant top

    Ik ben nu twee maanden lid van Frank energie en zeer tevreden.

    Frank energie is niet te vergelijken met de manier hoe de oude energiebedrijven energie doorberekenen aan de consument.

    Verdiep je in de materie voordat je de stap zet en dan weer ongefundeerd met stellingen kom dat er niets van klopt.

    Er wordt per maand een bedrag vastgesteld gebaseerd op het energiegebruik gerelateerd aan gemiddelde dagtemperatuur.

    Mijn oude energieleverancier verhoogde met het beëindigen van mijn contract mijn maandelijkse bijdrage van € 147 naar € 485 per maand.

    energiebedrijven zijn niet transparant wat per maand de kosten zijn van hun gas en stroom. Mijn oude leverancier rekent voor gas nu in april € 2,11 en voor elektra per Kwatt € 0,51.

    Vandaag rekent Frank energie voor mij, dagprijs gas € 1,01 en voor elektra € 0.19 gemiddeld. Ik heb vandaag bv vanaf 1300 tot 1500 nul euro kosten als ik stroom afneem.
    Rara wanneer ik mijn wasmachine en de vaatwasser draai.


    In de maand april zou ik € 616 gemiddeld aan kosten hebben volgens Frank en in de praktijk blijk ik ruim € 400 minder verstookt te hebben.

    Frank energie heeft veel lagere prijzen dan de gebruikelijke energieleveranciers. Kijk op de site overstappen.nl.

    Frank energie levert vooral voor mij veel op omdat mijn huis structureel tussen de 200 250 W per uur stroom vergt. Dan maak je vooral gebruik van de daluren waarbij de stroom veel goedkoper en soms zelfs negatief, dat betekent geld retour krijgen, is.

    Ik heb geen aandelen in Frank energie, ben geen familie noch behoor tot de vriendenkring van Frank..

    Ik ben een blije Hagenaar die op deze manier uitstekend de energiecrisis kan weerstaan.

    Thnx Frank

    Frank Energie heeft gereageerd

    Ton Beun 10 apr 2022

  • Dirk

    Slechtste bedrijf ooit

    Na het failliet van mijn energiebedrijf heb ik me aangemeld bij Frank. Ik vond het een aardig concept.
    De eerste weken verliepen goed; daarna wilde ik een ander wachtwoord instellen. Wat een ramp. Dat lukt niet bij Frank. Ik heb er een keer of 40 over gecorrespondeerd; bellen of chatten lukt niet. Team Frank bestaat vermoedelijk uit een of twee mensen die steeds met een andere naam net doen of ze je gaan helpen al dan niet met de ICT-afdeling die vermoedelijk ook niet bestaat. Hoe dan ook: een ander wachtwoord om in te loggen heb ik na maanden nog steeds niet. Toen opperde ik maar dat ik met een ander e-mailadres wilde inloggen. Ik kreeg zowaar een bericht op dat adres. Toen ik ermee wilde inloggen, kreeg ik het bericht ‘Deze combinatie is niet gevonden’. Wat een amateuristisch geklungel. Waarlijk: Frank energie is qua service het slechtste bedrijf waar ik ooit mee van doen heb gehad.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Dirk 5 apr 2022

  • Maurice

    Energieleveranciers hebben het niet makkelijk

    Energieleveranciers hebben het niet makkelijk in deze tijden. De hogere prijzen worden met name hen aangerekend terwijl zij het ook moeten doen met inkoopprijzen. Frank Energie is er in ieder geval eerlijk in en werkt alleen met flexibele contracten, wat op het moment de beste keuze is. Laat die oorlog maar snel ophouden zodat we weer wat goedkoper aan gas kunnen komen. Wij zijn overgestapt naar Frank Energie omdat het iets goedkoper was dan bij onze oude leverancier op flexibele basis.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Maurice 12 mrt 2022

  • Bas Euser

    Heel goed bedrijf

    Ik zie hier helaas veel negatieve reacties die eigenlijk nergens op zijn gebaseerd.
    Het is m.i.,de onwetendheid bij de meeste mensen.
    Het is een hele nieuwe manier van je energie betrekken. En in deze dure “energie”tijden zijn zij sowieso verreweg de goedkoopste. Daarbij kun je via de nu perfect werkende app (dat was even een minpuntje, maar elk bedrijf heeft last van groeistuipen) exact zien wanneer je extra goedkoop bv je wasmachine aanzet.
    De eerste twee maanden zijn wellicht wat lastig in te schatten , maar ik heb nu mijn derde factuur gehad, en daarin is het “teveel” betaalde van januari keurig verrekenend. Voor mij niets dan lof. Ook qua communicatie want ik heb ze best vaak vragen gesteld in het begin, en ik kreeg altijd keurig antwoord,

    Bas Euser 21 feb 2022

  • H.Klinkhamer

    Waardeloos bedrijf

    Ben na faillissement van mijn vorige leverancier overgestapt naar Frank. Aanmelden verliep correct. Berichten over termijn bedragen waren veel te fors. Per 31 Januari maar weer overgestapt naar een ander. Kreeg keurig de eind afrekening met ruim 400 euro terug. Uitbetalen voor 16 februari. Week later kreeg een een warrig Emailtje, Moet 42 euro betalen over gebruik in Februari. Email gestuurd om specificatie. Bericht dat de Email is ontvangen en binnen 2 dagen kreeg ik bericht. En toen werd het stil. Vanmorgen de incasso van 42 euro maar gestorneerd. Ook omdat ik nog ruim 400 euro te goed heb. Dit bedrijf niet aanbevelen

    Frank Energie heeft gereageerd

    H.Klinkhamer 17 feb 2022

  • Stef

    Stoom uit mn oren

    Mooi initiatief, inmiddels klant sinds december 2021. Helaas zeer ontevreden over jullie klantbenadering. Omdat ik op dit moment door de klantenservice genegeerd wordt, maar even via deze weg. De beloofde informatievoorziening door Frank Energie in de app loopt achter, en geeft verkeerde cijfers en bedragen, of soms is de app gewoon meer dan een week leeg. En als ik dan na lang aandringen antwoord krijg, steeds weer het antwoord dat er gewerkt wordt aan een nieuwe versie van de app. En sinds vanmiddag is dan de nieuwe app live. En weer werkt het niet naar behoren, de app is nog steeds leeg, al sinds 1 februari. Contact met de klantenservice levert helemaal niets op, behalve: 'de app is live, alles zou moeten werken, we sluiten deze melding'. Stoom komt inmiddels uit mijn oren 😡.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Stef 8 feb 2022

  • Ton

    Te hoog ingeschat extreem hoog maand bedrag.

    Mijn eerste rekening net binnen gekregen € 668,00 per maand.
    Ja ik weet gas is duurder en ja ik weet dat je bij Frank in de winter meer betaald dan in de zomer.
    Bij mijn vorige leverancier had ik afgelopen maan 224 m3 gas verbruikt wat al heel veel is. Frank berent mij 348 m2 per maand hoe dan?
    Als je contact wilt opnemen kan dat alleen maar via chat waar je waarschijnlijk tegen een robot loopt te type, de antwoorden komen zo snel terug dat ik vast niet de enige ben die klaagt. Pas bij de volgende periode kan het eventueel aangepast kunnen worden afhankelijk van het gebruik. Of ik nu dus maar enen € 668,00 wil betalen 😡 diep teleurgesteld kijk het nog even een maand aan.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Ton 4 feb 2022

  • Dirk

    App werkt nog steeds niet en vergelijken lukt niet

    Vanaf start 1 Jan 2022 tot vandaag 2 februari 2022 werkt de Frank app niet. Ik verkeer in de mist wat betreft gebruik en kosten! Schandalig.
    Gelukkig heb ik ook nog de app van SlimmemeterPortal. Deze rapporteert mijn verbruik van elektra en gas , per uur per dag. Ik kan hier zelf invoeren dag en nacht tarieven voor elektra en het tarief voor gas. Zou de app van Frank werken dan kan ik de kosten van verschillende leveranciers op momenten die ik zelf kies, of maandelijks, vergelijken met de kosten die ik maak bij Frank. Waar Blijft De App.

    Frank Energie heeft gereageerd

    Dirk 2 feb 2022

  • Rene

    Frank Energie adverteert overal

    Je kan het Frank Energie niet ontzeggen dat ze flink aan het klantwerven zijn. Uiteraard slim om dit nu te doen omdat de prijzen hoog staan en mensen toch gaan kijken of de prijzen elders wat gunstiger zijn. Ik kan jullie nu al zeggen: het is overal kut (de prijzen bedoel ik dan). Ik heb het wel even bekeken bij Frank Energie maar het is voor mij persoonlijk niet goedkoper dan bij Vattenfall waar ik nu bij zit. Blijf persoonlijk liever bij een energie leverancier die wat meer ervaring heeft. Zijn meerdere bedrijven omgevallen dus dat zegt wel genoeg.
    5 sterren voor het optimisme qua adverteren.
    3 sterren voor de prijs, viel voor mij niet gunstiger uit.

    Rene 30 jan 2022

  • Marcus

    Onbeschofte verkoopafdeling dus ik shop verder

    Geprobeerd om informatie te krijgen en evt. over te stappen.

    Eerst kent Frak website mijn adres niet.
    Geen klantenservice die per telefoon bereikbaar is.
    Toch maar de app geprobeerd.

    Overstappen per eindatum huidige contract kan niet bij Frank, want hun systemen zijn iet compatiebel met systemen van bijv. Greenchoice.

    Handmatig werd mij weer verteld dat ik 'niet besta'.
    Medewerker was daar NIET vriendelijk over.
    (ik heb gewoon een G6 gasmeter hier, dus ik besta wel degelijk)

    In totaal 3,5 uur met de app bezig geweest, waarbij ik keer op keer in de wacht heb gestaan.

    De laatste keer, gisteren, ANDERHALF uur moeten wachten en geen antwoord.

    Klacht ingediend.

    Antwoord:

    'Onze collega werkte maar tot 18u. dus hij hoefde u niet te antwoorden in het app-gesprek dat u met hem voerde. Prettig weekend'

    Als de VERRKOOPafdeling al zo'n onbeschofte puinhoop is, houd ik mijn hart vast voor de 'klantenservice' als je eenmaal klant bent.

    Dus ondanks de (schijnbaar) aantrekkelijke tarieven, en na het lezen van andere reviews hier, is Frank Oplichting Energie echt een afrader.

    Ik shop verder!

    Frank Energie heeft gereageerd

    Marcus 29 jan 2022

  • Jory

    Bedragen kloppen niet

    Overstap naar Frank verliep stroef. Op de dag van overstap was er bij vorige aanbieder nog niks bekend. Ook geen bericht dat de overstap nu klaar was.. na contact met Frank was het uiteindelijk toch ineens klaar?

    Na nu weer overgestapt te zijn naar andere aanbieder. Van Frank naar Vatenfall is de eindafrekening 27% duurder dan wat de app aangeeft.
    Nog nooit bij een aanbieder gehad waarbij het bedrag afweek van wat er in de app stond, erg vreemd en totaal niet transparant!
    Op eindafrekening staat een ander bedrag dan wat via medewerkers word benoemd. En je raad het al het hogere bedrag is afgeschreven. Wat voor mij de eindafrekening totaal vaag maakt (hier in staat zelfs dat we geld zouden terug krijgen).

    Ik vraag me erg af in hoeverre ze hun zaken op orde hebben bij Frank.

    + gas en elecktra netjes geleverd
    - niet transparant
    - lastig contact leggen
    - onduidelijke eindafrekening
    - overstap die moeizaam leek te gaan

    Frank Energie heeft gereageerd

    Jory 26 jan 2022

  • Calvin

    Zet de verwarming maar iets lager mensen

    Ik lees vooral mensen die klagen over dat de prijzen zo hoog zijn en dat het soms hoger is dan wat ze verwachten. Ja mensen, het is winter. Je stookt in de wintermaanden nou eenmaal veel en in de zomer vrijwel niet. Daarnaast kan een app (die ongeveer aangeeft wat je prijs is) niet nagaan hoe koud het is buiten en of je op het platteland woont of in de stad. Frank Energie biedt gewoon stroom en gas aan tegen inkoopprijzen dus het is niet zo dat Frank zelf die prijzen omhoog gooit voor eigen gewin. Het is momenteel bar en boos qua prijzen dus het enige wat je kan doen is zelf de verwarming wat lager zetten en uit doen wanneer je het huis uit gaat. Dan maar hopen dat de prijzen snel weer omlaag gaan want nogmaals: een energieleverancier kan hier niets aan doen. De klant kan in ieder geval nog een beetje aan doen om de rekening wat te verlagen. Las ook in een artikel dat doordat het nu winter is, er meer vraag is naar gas. Zodra de koudere dagen straks voorbij zijn, verwachten ze dat de prijzen omlaag gaan. Ik geef Frank Energie gewoon 5 sterren. In deze tijd is het simpelweg de beste optie voor mensen waarvan het energiecontract afloopt. Kan je niks tegen inbrengen.

    Calvin 23 jan 2022

  • Karl

    Eindafrekening 24 procent duurder als de app

    Net toch weer overgestapt naar een andere leverancier en de eindafrekening van Frank Energie gehad. Blijkt dat mijn eindafrekening 24% meer is als de bedragen zoals die door de app worden weergegeven. Kost me toch weer gauw een paar honderd euro meer dan ik dacht. Lijkt allemaal transparant maar is in de praktijk erg mistig en misleidend.

    Karl 23 jan 2022