Energie

Frank Energie

31 reviews
36% positief
19% neutraal
45% negatief

Frank Energie is een energieleverancier die als doel heeft om het leuker, groener en goedkoper te maken voor de consument. Ze proberen de marges zo laag mogelijk te houden om zo de prijs flink omlaag te halen, dat ziet de klant direct terug in de portemonnee. Daarnaast denken ze ook aan het milieu, ze leveren alleen groene stroom en bieden de optie aan om extra te vergroenen door middel van CO2-compensatie.

Pure Energie is van alle energieleveranciers de beste keuze.

Bezoek Pure Energie


Reviews (31)

  • Jory

    Bedragen kloppen niet

    Overstap naar Frank verliep stroef. Op de dag van overstap was er bij vorige aanbieder nog niks bekend. Ook geen bericht dat de overstap nu klaar was.. na contact met Frank was het uiteindelijk toch ineens klaar?

    Na nu weer overgestapt te zijn naar andere aanbieder. Van Frank naar Vatenfall is de eindafrekening 27% duurder dan wat de app aangeeft.
    Nog nooit bij een aanbieder gehad waarbij het bedrag afweek van wat er in de app stond, erg vreemd en totaal niet transparant!
    Op eindafrekening staat een ander bedrag dan wat via medewerkers word benoemd. En je raad het al het hogere bedrag is afgeschreven. Wat voor mij de eindafrekening totaal vaag maakt (hier in staat zelfs dat we geld zouden terug krijgen).

    Ik vraag me erg af in hoeverre ze hun zaken op orde hebben bij Frank.

    + gas en elecktra netjes geleverd
    - niet transparant
    - lastig contact leggen
    - onduidelijke eindafrekening
    - overstap die moeizaam leek te gaan

    Jory 26 jan 2022

  • Calvin

    Zet de verwarming maar iets lager mensen

    Ik lees vooral mensen die klagen over dat de prijzen zo hoog zijn en dat het soms hoger is dan wat ze verwachten. Ja mensen, het is winter. Je stookt in de wintermaanden nou eenmaal veel en in de zomer vrijwel niet. Daarnaast kan een app (die ongeveer aangeeft wat je prijs is) niet nagaan hoe koud het is buiten en of je op het platteland woont of in de stad. Frank Energie biedt gewoon stroom en gas aan tegen inkoopprijzen dus het is niet zo dat Frank zelf die prijzen omhoog gooit voor eigen gewin. Het is momenteel bar en boos qua prijzen dus het enige wat je kan doen is zelf de verwarming wat lager zetten en uit doen wanneer je het huis uit gaat. Dan maar hopen dat de prijzen snel weer omlaag gaan want nogmaals: een energieleverancier kan hier niets aan doen. De klant kan in ieder geval nog een beetje aan doen om de rekening wat te verlagen. Las ook in een artikel dat doordat het nu winter is, er meer vraag is naar gas. Zodra de koudere dagen straks voorbij zijn, verwachten ze dat de prijzen omlaag gaan. Ik geef Frank Energie gewoon 5 sterren. In deze tijd is het simpelweg de beste optie voor mensen waarvan het energiecontract afloopt. Kan je niks tegen inbrengen.

    Calvin 23 jan 2022

  • Karl

    Eindafrekening 24 procent duurder als de app

    Net toch weer overgestapt naar een andere leverancier en de eindafrekening van Frank Energie gehad. Blijkt dat mijn eindafrekening 24% meer is als de bedragen zoals die door de app worden weergegeven. Kost me toch weer gauw een paar honderd euro meer dan ik dacht. Lijkt allemaal transparant maar is in de praktijk erg mistig en misleidend.

    Karl 23 jan 2022

  • Mark

    Positief verrast

    Ik heb altijd een variabel contract gehad, omdat ik er van hou om over te kunnen stappen wanneer ik wil. Toen ik hoorde dat je bij Frank Energie energie tegen inkoopprijzen krijgt, was ik nog wel wat achterdochtig. Ik dacht dat er vast addertjes onder het gras zouden zitten en ik heb mij daarom ook eerst goed ingelezen. Het leek allemaal wel goed en toch de overstap gemaakt naar Frank Energie en daar heb ik absoluut geen spijt van. De overstap verliep heel soepel en er zijn geen dingen waarvan ik denk, had ik dat maar eerder geweten. Helemaal top! Frank Energie levert echt goedkope energie. Gewoon doen!

    Mark 21 jan 2022

  • Ninke

    Ben benieuwd

    Ik ben net overgestapt, maar het concept spreekt me wel aan, als je meer gebruikt, meer betalen. En dat voel je in de portemonnee en dat zou dus een goede invloed op ons verbruik moeten hebben. Ik vroeg me al vaker af waarom er geen flexibele leveranciers waren, het lijkt mij helemaal top, in de winter meer betalen en in de zomer lekker goedkoop. Ik ga wel zien wat de toekomst brengt, de aanmelding ging in ieder geval super!

    Ninke 21 jan 2022

  • Koen

    Tarieven Frank Energie gunstiger

    Frank Energie hanteert een all-in prijs vandaag van euro 0,345 per kWh en euro 1,65 per kuub.
    In dit tarief zit de actuele inkoopprijs, de inkoopvergoeding, de energiebelasting en de BTW. De netbeheerkosten van euro 60 / maand voor gas en stroom samen excl. BTW komt er dan nog bij.
    In december verbruikte wij 542 kWh stroom en 16 kuub gas. Totale factuur was euro 198,52.
    Bij andere energieleveranciers zou ik gemiddeld euro 364/maand moeten betalen.
    Tel uit uw winst!
    Toegegeven: de app loopt 1-2 dagen achter en Frank Energie kan beter op de website de All-in prijs als eerste vermelden in plaats van de inkoopprijs.

    Koen 17 jan 2022

  • K.Mol

    Veel te duur

    Geschillencommissie! Ik heb mijn rekeningen van verbruik en meterstanden. Mijn meterstanden kloppen niet met het verbruik en de rekening in vergelijking met de app is twee keer duurder ?Hier klopt dus iets niet😡.Ik hoop dat er nog meer mensen naar de Geschillencommissie stappen en dat het allemaal goed wordt uitgezocht want De frank bende is goed zijn zakken aan het vuallen.

    K.Mol 14 jan 2022

  • Piet

    Oplichters prijzen blijven stijgen

    Slechte klantenservice allereerst. Reageren nergens op of veel te laat.
    Daarnaast betalen wat je verbruikt, maar wel op basis van voorschotnota. Na debacle van Welkom Energie ben ik hier klaar mee. Half december overgestapt. voor deze maand rekening gehad van €450, vervolgens drie dagen later een nota (lees 3 januari) een bedrag van € 744. Op 16 januari nieuwe nota ontvangen van ruim € 800,-!! Welk normaal huishouden kan dit betalen?? En voorschot word pas twee maanden later verrekend. Nee deze gaat gestorneerd worden, want per 28-01 stap ik over naar Vattenfall (met maandelijks opzegbaar contract). Als de prijzen dalen, sluit ik wel weer een vast contract af ergens.

    Piet 14 jan 2022

  • L.L

    Stelletje oplichters

    Ik zit met de handen in het haar sinds ik bij Frank zit. Na het faillissement van welkom energie over gegaan naar Eneco, daar betaalde ik een enorm bedrag en dacht bij Frank beter onder de pannen te zijn. Ik ben alleenstaand en ga van een termijnbedrag van 120,- bij Frank naar 430,-. Nog geen 14 dagen later krijg ik alweer een nieuwe termijnfactuur van 402,-. Ik weet bij God niet hoe ik dit ga betalen en ga mijn contract onmiddellijk opzeggen. Wat een ellende pfff

    L.L 13 jan 2022

  • Sybren

    Word wakker mensen het zijn variabele prijzen

    Ik snap niet dat er werkelijk mensen zijn die klagen over Frank Energie dat de prijzen ineens zo hoog zijn. Je weet toch dat dit energiebedrijf werkt met variabele contracten, waarbij de prijs afhangt van de inkoopprijzen? Die inkoopprijzen blijven maar omhoog vliegen dus ja, dan ga je ook meer betalen bij Frank.

    Je hebt overigens weinig keuze want een contract nu vastzetten ergens is ook niet handig. Maar om over te stappen naar Frank en dan denken dat je goed zit, dat is natuurlijk niet het geval. We zitten in een energiecrisis mensen. Hier kan Frank ook niets aan doen. Enige wat Frank wel moet doen is hun app snel verbeteren zodat kosten en verbruik meteen zichtbaar zijn. In deze gekke tijden moeten mensen zo vroeg mogelijk inzien wat ze kwijt zijn per maand.

    Ik zou persoonlijk lekker in deze barre tijden naar een ervaren energiebedrijf gaan zoals Pure Energie of Vattenfall. Die hebben tenminste een goedwerkende app waarbij je alles goed kan bijhouden. Wel gezegd dat de prijzen ook daar heel hoog en misschien zelfs hoger zijn dan bij Frank.

    Sybren 10 jan 2022

  • B. de Haan

    App werkt niet

    Sinds 1 januari aangesloten via Frank energie, in de app staat dat de verbruiksgegevens na 1 of 2 dagen te zien zullen zijn, ik heb al verschillende keren contact gehad via email, maar ik wordt aan het lijntje gehouden, "ze werken hard aan de storing", het is nu 9 januari en de app wordt nog steeds niet gevuld met data. Ik ben boos, ik wil zien wat mijn verbruiksgegevens en kosten zijn.

    B. de Haan 9 jan 2022

  • J.G.A. Kruger

    Geen contact

    Sinds 1 januari is Frank Energie mijn nieuwe energie provider. Tot nu toe geen reactie op mijn vragen, kan ook de app nog niet gebruiken (zou binnen een of twee dagen moeten kunnen). Eel de eerste afschrijving gedaan, daar waren ze wel op tijd. Denk dat ik toch maar weer overstap.

    J.G.A. Kruger 5 jan 2022

  • Wim

    Frank is wel eerlijk maar nu niet overstappen

    Wij zijn ook slachtoffer van Welkom energie geworden en betalen nu bij Eneco 2,5x zo veel als voorheen. Heb toen een berekening gemaakt wat mijn kosten mij Frank energie zouden zijn. In de maand november kwam Frank er duidelijk voordeliger uit en overwoog ik daadwerkelijk over te stappen. In december sloeg dat echter om . December tm maart zijn de duurste maande qua verbruik. Als ik nu zou overstappen ga ik zelfs meer betalen dan bij Eneco. Eind maart slaat dat echter opnieuw om en ben ik bij Eneco weer veel duurder uit dan bij Frank. Mijn plan is dus om eind maart over te stappen naar Frank en dan heb ik de relatief goedkope maanden in voorjaar en zomer om te kijken of ik ergens een langer contract voor relatief gunstige tarieven kan afsluiten. Als je de reviews allemaal leest, zie je grofweg ook dat de mensen die in november overgestapt en hun review geplaatst hebben tevreden zijn en de mensen van december en januari geschrokken zijn van de hoge tarieven in die maanden en ontevreden zijn.

    Wim 4 jan 2022

  • Piet Hein

    Slechte zaak

    Stelletje oplichters zijn het. Eerst lage tarieven en vooral eerlijke tarieven beloven en dan je te grazen nemen. Gelukkig kan ik het betalen maar voel me wel genaaid. Ik heb een E car en laad m'n auto s nachts op. Bij Frank ook. Ineens is stroom s nacht duurder dan overdag. Dit klopt niet en is voor mij een bewijs dat ze me algoritmes werken. Heel vuil en totaal niet transparant. Ik ben er drie weken klant geweest, drie weken te veel. Dit gaat niet lang bestaan dus begin er niet aan. Normaal doe ik geen reviews maar wil iedereen waarschuwen. Geen Frank.

    Piet Hein 3 jan 2022

  • Guido

    Ontzettend duur

    Het klonk goed. Energieprijzen tegen inkoopprijzen. Ivm het faillissement van welkom energie en de verplichte overstap naar Eneco na een maand gekozen voor Frank energie. Afspraak was een maandtermijn van 230 euro. De eerste maandtermijn werd afgeschreven…. 470 euro!! Bedrijf niet telefonisch bereikbaar en dus een verplichte e-mail gestuurd. Na een paar dagen werd gereageerd en aangegeven dat de energie prijzen gedreven waren. Daardoor een hogere maandtermijn. Maar ik zou in de zomermaanden veel minder betalen. Na een koude dag de kachel te hebben aangezet zag ik dat ik die dag 35 euro aan gas kwijt was!!! Dat ie echt ongelofelijk veel en niet te betalen. Dus contract opgezegd en overstap naar Vattenfall die normale tarieven hanteert. Dit is een bedrijf dat mensen oplicht en snel geld wil verdienen over de rug van consumenten. Ik denk dat dit bedrijf binnenkort bij het consumenten programma Radar uitgenodigd word. Mensen niet aan beginnen, je krijgt spijt van deze onderneming. Kies beter voor de gevestigde bedrijven.

    Guido 2 jan 2022

  • Alex van den Brink

    1 factuur veel te hoog

    In de eerste factuur die ik krijg word een veelfout van mijn verbruik in rekening gebracht het geen ik verbruikt heb in januari 2021. Heb hier over gechat met hun en hun antwoord we verrekenen het met de volgende factuur. Een veel fout is veel te veel en mag niet. Bedrijven gaan failliet wat mij eerder is overkomen. Ik adviseer het geld via de de bank te storneren en het dan als nog achteraf te betalen zodat jij niet achter je geld hoeft aan te gaan of het kwijt te zijn bij een faillissement. Tot op heden niet naar tevredenheid

    Alex van den Brink 29 dec 2021

  • G. Weenink

    Ik ben het kwijt

    Ik ben het even kwijt bij Frank. Laatste tarief bij Budgetenergie 174 euro per maand. Dit gaat per half december over naar 273 euro ivm gestegen prijs. Ik stap over naar Frank. Daar begint het met excuses dat nog niet alles goed werkt in de app. Daarna 3 mailtjes dat je contract eraan komt. Er begint je een bepaald gevoel te bekruipen. Dan volgt het contract en de voorwaarschuwing voor je eerste factuur. Die wordt 525 euro!!!!
    Dat kan ik helemaal niet missen als voorschot! Frank heeft een gemiddelde prijs afgegeven op basis van daadwerkelijk jaarverbruik van 260 euro per maand.
    Ik denk dat ze niet kunnen rekenen bij Frank en zeker geen goede inschatting kunnen maken aan de hand van je oude verbruik en de weersvoorspellingen.
    Ik heb het contract per direct weer opgezegd. Gevolg: als ik terug ga naar budgetenergie met een variabel tarief kan ik geen gebruik meer maken van de "blijfkorting".
    Dankjewel, Frank Energie! Lekker goed bezig! Stelletje......

    G. Weenink 28 dec 2021

  • Johan Kombrink

    Grote gok

    Mijn vaste contract van een jaar is vandaag afgelopen en ben automatisch overgegaan naar variabel tarief en dat is momenteel torenhoog. Overstappen loont want ook al zijn die tarieven ook sky high dan nog zijn ze in veel gevallen goedkoper dan mijn nieuwe variabele tarief. Het verschil tussen variabel tarief en flexibel tarief van bijv. Frank of Anwb is dat de prijzen bij variabel meestal per half jaar wijzigen en bij flexibel elke dag (gas) of zelfs elk uur (stroom). Overstappen naar flexibel op dit moment (piekverbruik winter) is speculeren op scherpe prijsdaling in het komend jaar. Dat is koffiedik kijken. Omdat er per maand wordt afgerekend bij Frank naar werkelijk verbruik zou ik de komende winterperiode bijna 700 per maand kwijt zijn ongeveer bij gelijkblijvend tarief. Vanaf april zou dat rap minder worden vanwege een veel lager verbruik en als er dan ook nog lagere tarieven zouden gelden dan zit ik in de zomerperiode op een maandbedrag van rond de 125 - 150 Echter kan ik nu ook overstappen naar een energieleverancier met een jaarcontract vast tarief met een maandbedrag van 350 p.m. De tarieven liggen dan iets boven de huidige tarieven bij Frank echter betaal ik me dan niet scheel in de komende wintermaanden. Lastig lastig lastig!

    Johan Kombrink 11 dec 2021

  • Marianne

    wist niet dat er flexibele contracten bestonden

    ik wist helemaal niet dat er flexibele energieleveranciers bestonden. ik dacht altijd dat je overal gewoon een jaar of 3 jaar abonnement diende af te nemen tegen een vaste prijs. zo heb ik het altijd gedaan en zo is het me ook altijd voorgeschoteld. las net dat er nog meer energieleveranciers zijn die alleen flexibele abonnementen hebben. gaat een nieuwe wereld voor me open en voor nu is dat voor mij ook het beste is me wel al opgevallen. eigenlijk als je er goed over na denkt wel een leuk concept. de energieleverancier krijgt 5 euro per aansluiting (energie en gas afgezonderd) en de klant krijgt de inkoopprijs (beste prijs). heb me er eens goed in verdiept zoals je kan lezen. enige jammere vind ik dat dit dus wel iedere maand je kosten kunnen wisselen omdat de inkoopprijs niet altijd hetzelfde blijft.

    Marianne 9 dec 2021

  • Kevin en Saskia

    Flexibel wel degelijk voordelig

    Hallo mensen van het goede leven,

    Wij hebben reeds een overstap naar Frank Energie gedaan. We hoorden het op de radio toen we in de auto zaten en toevalligerwijs waren we al aan het bestuderen wat de beste optie voor ons zou zijn. Zoals iedereen ons heeft aanbevolen kunnen we beter een flexibel contract aangaan met dynamische termijnbedragen (die meegaan met de inkoopprijs). Na een tijdje het te hebben overwogen en de prijzen te hebben vergeleken van onze oude energieleverancier en Frank, hebben we toch gekozen om de overstap te wagen. Reden: simpelweg goedkoper. We zouden bij onze oude energieleverancier ook flexibel gaan namelijk en Frank is hierin goedkoper. Naar wat op internet te hebben gespeurd kwamen we tot de conclusie dat energieleverancier die flexibele contracten leveren goedkoper zijn omdat deze geen risico nemen. Als je het vast laat zetten, neemt het energiebedrijf een gok. Plus dat ze hierin altijd een ruime marge nemen. Dus voor ons kan het op dit moment zeker uit, wie weet voor jullie ook.

    Groetjes Kevin en Saskia

    Kevin en Saskia 5 dec 2021