Energie

Frank Energie

53 reviews
43% positief
17% neutraal
40% negatief

Frank Energie is een energieleverancier die als doel heeft om het leuker, groener en goedkoper te maken voor de consument. Ze proberen de marges zo laag mogelijk te houden om zo de prijs flink omlaag te halen, dat ziet de klant direct terug in de portemonnee. Daarnaast denken ze ook aan het milieu, ze leveren alleen groene stroom en bieden de optie aan om extra te vergroenen door middel van CO2-compensatie.

Pure Energie is van alle energieleveranciers de beste keuze.

Bezoek Pure Energie


Reviews (53)

  • Mark

    Positief verrast

    Ik heb altijd een variabel contract gehad, omdat ik er van hou om over te kunnen stappen wanneer ik wil. Toen ik hoorde dat je bij Frank Energie energie tegen inkoopprijzen krijgt, was ik nog wel wat achterdochtig. Ik dacht dat er vast addertjes onder het gras zouden zitten en ik heb mij daarom ook eerst goed ingelezen. Het leek allemaal wel goed en toch de overstap gemaakt naar Frank Energie en daar heb ik absoluut geen spijt van. De overstap verliep heel soepel en er zijn geen dingen waarvan ik denk, had ik dat maar eerder geweten. Helemaal top! Frank Energie levert echt goedkope energie. Gewoon doen!

    Mark 21 jan 2022

  • Ninke

    Ben benieuwd

    Ik ben net overgestapt, maar het concept spreekt me wel aan, als je meer gebruikt, meer betalen. En dat voel je in de portemonnee en dat zou dus een goede invloed op ons verbruik moeten hebben. Ik vroeg me al vaker af waarom er geen flexibele leveranciers waren, het lijkt mij helemaal top, in de winter meer betalen en in de zomer lekker goedkoop. Ik ga wel zien wat de toekomst brengt, de aanmelding ging in ieder geval super!

    Ninke 21 jan 2022

  • Koen

    Tarieven Frank Energie gunstiger

    Frank Energie hanteert een all-in prijs vandaag van euro 0,345 per kWh en euro 1,65 per kuub.
    In dit tarief zit de actuele inkoopprijs, de inkoopvergoeding, de energiebelasting en de BTW. De netbeheerkosten van euro 60 / maand voor gas en stroom samen excl. BTW komt er dan nog bij.
    In december verbruikte wij 542 kWh stroom en 16 kuub gas. Totale factuur was euro 198,52.
    Bij andere energieleveranciers zou ik gemiddeld euro 364/maand moeten betalen.
    Tel uit uw winst!
    Toegegeven: de app loopt 1-2 dagen achter en Frank Energie kan beter op de website de All-in prijs als eerste vermelden in plaats van de inkoopprijs.

    Koen 17 jan 2022

  • K.Mol

    Veel te duur

    Geschillencommissie! Ik heb mijn rekeningen van verbruik en meterstanden. Mijn meterstanden kloppen niet met het verbruik en de rekening in vergelijking met de app is twee keer duurder ?Hier klopt dus iets niet😡.Ik hoop dat er nog meer mensen naar de Geschillencommissie stappen en dat het allemaal goed wordt uitgezocht want De frank bende is goed zijn zakken aan het vuallen.

    K.Mol 14 jan 2022

  • Piet

    Oplichters prijzen blijven stijgen

    Slechte klantenservice allereerst. Reageren nergens op of veel te laat.
    Daarnaast betalen wat je verbruikt, maar wel op basis van voorschotnota. Na debacle van Welkom Energie ben ik hier klaar mee. Half december overgestapt. voor deze maand rekening gehad van €450, vervolgens drie dagen later een nota (lees 3 januari) een bedrag van € 744. Op 16 januari nieuwe nota ontvangen van ruim € 800,-!! Welk normaal huishouden kan dit betalen?? En voorschot word pas twee maanden later verrekend. Nee deze gaat gestorneerd worden, want per 28-01 stap ik over naar Vattenfall (met maandelijks opzegbaar contract). Als de prijzen dalen, sluit ik wel weer een vast contract af ergens.

    Piet 14 jan 2022

  • L.L

    Stelletje oplichters

    Ik zit met de handen in het haar sinds ik bij Frank zit. Na het faillissement van welkom energie over gegaan naar Eneco, daar betaalde ik een enorm bedrag en dacht bij Frank beter onder de pannen te zijn. Ik ben alleenstaand en ga van een termijnbedrag van 120,- bij Frank naar 430,-. Nog geen 14 dagen later krijg ik alweer een nieuwe termijnfactuur van 402,-. Ik weet bij God niet hoe ik dit ga betalen en ga mijn contract onmiddellijk opzeggen. Wat een ellende pfff

    L.L 13 jan 2022

  • Sybren

    Word wakker mensen het zijn variabele prijzen

    Ik snap niet dat er werkelijk mensen zijn die klagen over Frank Energie dat de prijzen ineens zo hoog zijn. Je weet toch dat dit energiebedrijf werkt met variabele contracten, waarbij de prijs afhangt van de inkoopprijzen? Die inkoopprijzen blijven maar omhoog vliegen dus ja, dan ga je ook meer betalen bij Frank.

    Je hebt overigens weinig keuze want een contract nu vastzetten ergens is ook niet handig. Maar om over te stappen naar Frank en dan denken dat je goed zit, dat is natuurlijk niet het geval. We zitten in een energiecrisis mensen. Hier kan Frank ook niets aan doen. Enige wat Frank wel moet doen is hun app snel verbeteren zodat kosten en verbruik meteen zichtbaar zijn. In deze gekke tijden moeten mensen zo vroeg mogelijk inzien wat ze kwijt zijn per maand.

    Ik zou persoonlijk lekker in deze barre tijden naar een ervaren energiebedrijf gaan zoals Pure Energie of Vattenfall. Die hebben tenminste een goedwerkende app waarbij je alles goed kan bijhouden. Wel gezegd dat de prijzen ook daar heel hoog en misschien zelfs hoger zijn dan bij Frank.

    Sybren 10 jan 2022

  • B. de Haan

    App werkt niet

    Sinds 1 januari aangesloten via Frank energie, in de app staat dat de verbruiksgegevens na 1 of 2 dagen te zien zullen zijn, ik heb al verschillende keren contact gehad via email, maar ik wordt aan het lijntje gehouden, "ze werken hard aan de storing", het is nu 9 januari en de app wordt nog steeds niet gevuld met data. Ik ben boos, ik wil zien wat mijn verbruiksgegevens en kosten zijn.

    B. de Haan 9 jan 2022

  • J.G.A. Kruger

    Geen contact

    Sinds 1 januari is Frank Energie mijn nieuwe energie provider. Tot nu toe geen reactie op mijn vragen, kan ook de app nog niet gebruiken (zou binnen een of twee dagen moeten kunnen). Eel de eerste afschrijving gedaan, daar waren ze wel op tijd. Denk dat ik toch maar weer overstap.

    J.G.A. Kruger 5 jan 2022

  • Wim

    Frank is wel eerlijk maar nu niet overstappen

    Wij zijn ook slachtoffer van Welkom energie geworden en betalen nu bij Eneco 2,5x zo veel als voorheen. Heb toen een berekening gemaakt wat mijn kosten mij Frank energie zouden zijn. In de maand november kwam Frank er duidelijk voordeliger uit en overwoog ik daadwerkelijk over te stappen. In december sloeg dat echter om . December tm maart zijn de duurste maande qua verbruik. Als ik nu zou overstappen ga ik zelfs meer betalen dan bij Eneco. Eind maart slaat dat echter opnieuw om en ben ik bij Eneco weer veel duurder uit dan bij Frank. Mijn plan is dus om eind maart over te stappen naar Frank en dan heb ik de relatief goedkope maanden in voorjaar en zomer om te kijken of ik ergens een langer contract voor relatief gunstige tarieven kan afsluiten. Als je de reviews allemaal leest, zie je grofweg ook dat de mensen die in november overgestapt en hun review geplaatst hebben tevreden zijn en de mensen van december en januari geschrokken zijn van de hoge tarieven in die maanden en ontevreden zijn.

    Wim 4 jan 2022

  • Piet Hein

    Slechte zaak

    Stelletje oplichters zijn het. Eerst lage tarieven en vooral eerlijke tarieven beloven en dan je te grazen nemen. Gelukkig kan ik het betalen maar voel me wel genaaid. Ik heb een E car en laad m'n auto s nachts op. Bij Frank ook. Ineens is stroom s nacht duurder dan overdag. Dit klopt niet en is voor mij een bewijs dat ze me algoritmes werken. Heel vuil en totaal niet transparant. Ik ben er drie weken klant geweest, drie weken te veel. Dit gaat niet lang bestaan dus begin er niet aan. Normaal doe ik geen reviews maar wil iedereen waarschuwen. Geen Frank.

    Piet Hein 3 jan 2022

  • Guido

    Ontzettend duur

    Het klonk goed. Energieprijzen tegen inkoopprijzen. Ivm het faillissement van welkom energie en de verplichte overstap naar Eneco na een maand gekozen voor Frank energie. Afspraak was een maandtermijn van 230 euro. De eerste maandtermijn werd afgeschreven…. 470 euro!! Bedrijf niet telefonisch bereikbaar en dus een verplichte e-mail gestuurd. Na een paar dagen werd gereageerd en aangegeven dat de energie prijzen gedreven waren. Daardoor een hogere maandtermijn. Maar ik zou in de zomermaanden veel minder betalen. Na een koude dag de kachel te hebben aangezet zag ik dat ik die dag 35 euro aan gas kwijt was!!! Dat ie echt ongelofelijk veel en niet te betalen. Dus contract opgezegd en overstap naar Vattenfall die normale tarieven hanteert. Dit is een bedrijf dat mensen oplicht en snel geld wil verdienen over de rug van consumenten. Ik denk dat dit bedrijf binnenkort bij het consumenten programma Radar uitgenodigd word. Mensen niet aan beginnen, je krijgt spijt van deze onderneming. Kies beter voor de gevestigde bedrijven.

    Guido 2 jan 2022

  • Alex van den Brink

    1 factuur veel te hoog

    In de eerste factuur die ik krijg word een veelfout van mijn verbruik in rekening gebracht het geen ik verbruikt heb in januari 2021. Heb hier over gechat met hun en hun antwoord we verrekenen het met de volgende factuur. Een veel fout is veel te veel en mag niet. Bedrijven gaan failliet wat mij eerder is overkomen. Ik adviseer het geld via de de bank te storneren en het dan als nog achteraf te betalen zodat jij niet achter je geld hoeft aan te gaan of het kwijt te zijn bij een faillissement. Tot op heden niet naar tevredenheid

    Alex van den Brink 29 dec 2021

  • G. Weenink

    Ik ben het kwijt

    Ik ben het even kwijt bij Frank. Laatste tarief bij Budgetenergie 174 euro per maand. Dit gaat per half december over naar 273 euro ivm gestegen prijs. Ik stap over naar Frank. Daar begint het met excuses dat nog niet alles goed werkt in de app. Daarna 3 mailtjes dat je contract eraan komt. Er begint je een bepaald gevoel te bekruipen. Dan volgt het contract en de voorwaarschuwing voor je eerste factuur. Die wordt 525 euro!!!!
    Dat kan ik helemaal niet missen als voorschot! Frank heeft een gemiddelde prijs afgegeven op basis van daadwerkelijk jaarverbruik van 260 euro per maand.
    Ik denk dat ze niet kunnen rekenen bij Frank en zeker geen goede inschatting kunnen maken aan de hand van je oude verbruik en de weersvoorspellingen.
    Ik heb het contract per direct weer opgezegd. Gevolg: als ik terug ga naar budgetenergie met een variabel tarief kan ik geen gebruik meer maken van de "blijfkorting".
    Dankjewel, Frank Energie! Lekker goed bezig! Stelletje......

    G. Weenink 28 dec 2021

  • Johan Kombrink

    Grote gok

    Mijn vaste contract van een jaar is vandaag afgelopen en ben automatisch overgegaan naar variabel tarief en dat is momenteel torenhoog. Overstappen loont want ook al zijn die tarieven ook sky high dan nog zijn ze in veel gevallen goedkoper dan mijn nieuwe variabele tarief. Het verschil tussen variabel tarief en flexibel tarief van bijv. Frank of Anwb is dat de prijzen bij variabel meestal per half jaar wijzigen en bij flexibel elke dag (gas) of zelfs elk uur (stroom). Overstappen naar flexibel op dit moment (piekverbruik winter) is speculeren op scherpe prijsdaling in het komend jaar. Dat is koffiedik kijken. Omdat er per maand wordt afgerekend bij Frank naar werkelijk verbruik zou ik de komende winterperiode bijna 700 per maand kwijt zijn ongeveer bij gelijkblijvend tarief. Vanaf april zou dat rap minder worden vanwege een veel lager verbruik en als er dan ook nog lagere tarieven zouden gelden dan zit ik in de zomerperiode op een maandbedrag van rond de 125 - 150 Echter kan ik nu ook overstappen naar een energieleverancier met een jaarcontract vast tarief met een maandbedrag van 350 p.m. De tarieven liggen dan iets boven de huidige tarieven bij Frank echter betaal ik me dan niet scheel in de komende wintermaanden. Lastig lastig lastig!

    Johan Kombrink 11 dec 2021

  • Marianne

    wist niet dat er flexibele contracten bestonden

    ik wist helemaal niet dat er flexibele energieleveranciers bestonden. ik dacht altijd dat je overal gewoon een jaar of 3 jaar abonnement diende af te nemen tegen een vaste prijs. zo heb ik het altijd gedaan en zo is het me ook altijd voorgeschoteld. las net dat er nog meer energieleveranciers zijn die alleen flexibele abonnementen hebben. gaat een nieuwe wereld voor me open en voor nu is dat voor mij ook het beste is me wel al opgevallen. eigenlijk als je er goed over na denkt wel een leuk concept. de energieleverancier krijgt 5 euro per aansluiting (energie en gas afgezonderd) en de klant krijgt de inkoopprijs (beste prijs). heb me er eens goed in verdiept zoals je kan lezen. enige jammere vind ik dat dit dus wel iedere maand je kosten kunnen wisselen omdat de inkoopprijs niet altijd hetzelfde blijft.

    Marianne 9 dec 2021

  • Kevin en Saskia

    Flexibel wel degelijk voordelig

    Hallo mensen van het goede leven,

    Wij hebben reeds een overstap naar Frank Energie gedaan. We hoorden het op de radio toen we in de auto zaten en toevalligerwijs waren we al aan het bestuderen wat de beste optie voor ons zou zijn. Zoals iedereen ons heeft aanbevolen kunnen we beter een flexibel contract aangaan met dynamische termijnbedragen (die meegaan met de inkoopprijs). Na een tijdje het te hebben overwogen en de prijzen te hebben vergeleken van onze oude energieleverancier en Frank, hebben we toch gekozen om de overstap te wagen. Reden: simpelweg goedkoper. We zouden bij onze oude energieleverancier ook flexibel gaan namelijk en Frank is hierin goedkoper. Naar wat op internet te hebben gespeurd kwamen we tot de conclusie dat energieleverancier die flexibele contracten leveren goedkoper zijn omdat deze geen risico nemen. Als je het vast laat zetten, neemt het energiebedrijf een gok. Plus dat ze hierin altijd een ruime marge nemen. Dus voor ons kan het op dit moment zeker uit, wie weet voor jullie ook.

    Groetjes Kevin en Saskia

    Kevin en Saskia 5 dec 2021

  • Rene Hoezen

    Zonder slimme meter krijg je modelcontract

    De meeste mensen zullen vast een slimme meter hebben en hebben hier misschien geen last van maar ik dus wel! Als je geen slimme meter in je huis hebt kan je dus geen flexibel contract aangaan met Frank energie. Ik snap echt niet waarom ze hier zo moeilijk over doen? Ik kan toch jaarlijks of desnoods maandelijks zeggen wat er op mijn mter staat en dit even doorgeven. Of gaat het om dat het dan niet duidelijk hoeveel hoog en dal tarief je verbruikt. Het is in ieder geval een mes op mijn keel want nu kan ik niks. Schotelen ze je een modelcontract voor met onderstaande tarieven, no way dus:

    Stroom: € 0,39412 / kWh
    Gas: € 1,72856 / m3

    Spijt me zeer maar dat is van de zotte. Deze tarieven zijn daarnaast ook maar geldig t/m Jan 2022, dus nog 4 weekjes. Daarna is er kans dat het ong hoger wordt neem ik aan. Frank Energie je bent een slap aftreksel als je klanten zo te kort doet. Heb op andere fora ook een zelfde soort review geschreven want mensen zonder slimme meter moeten dit wel weten. Moet eerlijk zeggen dat ik eerst positief gestemd was maar dat is na dit gedoe natuurlijk wel omgezwaaid.

    Als ik jullie nog een tip mag geven: stuur een monteur langs op kosten van de klant voor een slimme meter. Zo helpen jullie de klant en is de klant ook blij dat de meterkast weer wat geüpdatet is.

    Rene Hoezen 4 dec 2021

  • D. Uilenveld

    frankenergie geen vast contract alleen flexibel

    Geen beste energieleverancier kan ik jullie melden en ik kan jullie ook melden wat er precies mis aan is! Allereerst kan je helemaal geen vast contract kiezen dus wanneer de prijzen straks omlaag vliegen, wat echt gaat gebeuren, moet je dus weer bij frankenergie weg..... Je wilt namelijk je relatief lage prijs vast willen zetten ergens toch!? Mensen willen toch vastigheid!? Daarom. Het feit dat ze ALLEEN een flexibel abonnement aanbieden en dus geen vast contract snap ik werkelijk niets van. Valt me nog mee dat je maandelijks kan opzeggen maar ook daar zal vast een addertje onder het gras zitten. Zie ook op de homepagina allerlei reviews voorbij komen, 100% positief, op de website van frankenergie zelf!? Kom op, hoe dom denk je eigenlijk dat jullie klanten echt zijn? Vriend van me heeft zich bij jullie gevoegd maar heeft nergens een ervaring of iets dergelijks mogen delen. Hij zei ook tegen me: ik ga hier wel weer weg als de prijzen omlaag vliegen, en terecht natuurlijk. Nou ja wie weet komen ze over een tijdje nog met vaste contracten voor de klantjes maar voor nu is het een wanhoopspoging naar mijn mening om nu even klantjes te werven die toch weer weg gaan. Of ben ik de enige die hier zo over denkt!? Nog een ding trouwens, als de prijzen nog hoger gaan dan weten jullie toch wel dat frankenergie dit gewoon doorberekend aan de klant he!? Succes! Groetjes D.

    D. Uilenveld 3 dec 2021

  • Wesley Veening

    Frank heeft het ei van Columbus niet uitgevonden

    Iedereen doet net alsof het ei van Columbus is uitgevonden maar mensen let nou eens op, dat een energiebedrijf adverteert dat ze elektro aanbieden tegen inkoopprijzen, betekent niet dat ze de enige zijn. EnergyZero doet dit immers al jaren. Daar krijg je tegen een vergoeding van 6 euro per maand gewoon stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen van het energiebedrijf. Zo zullen vast meerdere energieleveranciers wel een zelfde soort constructie hanteren. Doe mij het liefst maar gewoon een vast contract ergens, zit al jaren bij dezelfde energieleverancier zonder gedoe. Daardoor pluk ik nu overigens de vruchten van want ik betaal de helft van wat anderen nu moeten! Flexibele contracten is niet fijn, geloof me. En Frank moet al helemaal niet doen en zeggen dat ze de beste keuze zijn, ze zijn net nieuw denk ik? En er zijn, zoals eerder gezegd, meerdere energiebedrijven die het op precies dezelfde wijze doen.
    Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Het klopt in theorie wel dat je momenteel geen prijzen vast moet zetten waardoor flexibel ineens een hype is. Energie is het nieuwe gokken? Niet voor mij.

    Wesley Veening 30 nov 2021

  • Sem

    Via Reviews.nl overgestapt naar Frank Energie

    Op de radio hoorde ik een reclame van Frank Energie voorbij komen. Energie tegen inkoopprijzen is de tekst die bleef hangen. Toen ik thuis kwam, gelijk maar gezocht naar Frank Energie reviews. Ik wou toch weten of er misschien een addertje onder het gras zat. Zodoende kwam ik op Reviews.nl terecht en de reviews waren overwegend positief. Dit heeft mij over de streep getrokken om over te stappen naar Frank Energie.

    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben dat ik ben overgestapt. Ik ben nog niet zo lang klant, maar alles wijst erop dat ik een stuk minder ga betalen dan bij mijn vorige energieleverancier. Voor zover ik weet zitten er ook geen addertjes onder het gras. Frank Energie is daadwerkelijk heel goedkoop.

    Sem 26 nov 2021

  • Celine

    Voor nu variabel contract energie beste keuze

    Wij zijn ook overgestapt naar dit energiebedrijf. Zochten al een maand naar een goede variabele energieleverancier. Zelfs grote vergelijkers als independer etc hebben hiervoor geen prijzen. Dus erg blij dat we via via op frank energie zijn uitgekomen. Een variabel contract was namelijk precies wat we zochten en als het dan ook nog tegen inkoopprijs is, toppie joppie. Wel hopende dat de prijzen weer omlaag gaan, betalen ons rot haha (lacht als een boer met kiespijn). Overstap ging heel snel en ze hebben me goed geholpen.

    Celine 26 nov 2021

  • Renate en Willem

    Frankenergie.nl overstap gemaakt

    Wij zijn dus wel overgestapt naar frankenergie.nl. Zaten al een tijdje met de energieprijzen in onze maag, wetende dat ons abonnement bijna af zou lopen. We hebben jaren bij dezelfde energieleverancier gezeten, die kon ons amper helpen. Waren ineens slecht bereikbaar en hadden volgens mij ook geen idee wat ze moesten doen. Kwamen met een variabel contract aan, dat moesten we maar nemen. Geluk bij een ongeluk hoorden we van frankenergie.nl op de radio, dus eens op google gezocht en kwam op reviews.nl uit met best wat positieve ervaringen. Zijn hierdoor een stuk wijzer geworden wat het verschil is tussen een variabel en vast contract en dat het best een goede zet kan zijn om nu even naar frankenergie te gaan om deze torenhoge prijzen uit te zitten. Het is alsnog een variabel contract, net als wat onze vorige energieleverancier ons wilde geven maar voelt toch beter, mede omdat je nergens aan vast zit.

    We hebben zelfs nog een chat gehad met een medewerker van frankenergie. Die gaf wel eerlijk aan van: we weten niet wat de prijzen gaan doen. Het kan zo zijn dat je nu met ons in zee gaat en dat de prijzen nog hoger gaan worden. Het is een variabel contract dus je gaat gewoon mee met die prijzen. Aan de andere kant, het op dit moment vastzetten is ook geen goed idee, het kan namelijk ook weer de goede kant op gaan.

    Moet jullie eerlijk bekennen dat ik energieleveranciers niet prettig vind. Waarom? Ieder energiebedrijf toont andere prijzen, scheelt telkens een paar honderd euro op jaarbasis van elkaar. Frankenergie.nl vraagt 5 euro per maand en maakt verder geen winst op de energie en gasprijs. Dat klinkt me beter, een soort abonnement. En nogmaals mijn oude energieleverancier hielp me niet goed met mijn vragen waar frankenergie dit zeker wel deed.

    We gaan het zien! wij zijn tenminste overgestapt en ja, als het toch tegenvalt stappen we wel weer over naar wat anders. Je kan trouwens ook vrienden uitnodigen, krijg je 10 euro korting op jaarbasis per aangemelde familie.

    Ps. ik geef 5 sterren. Dit voor de goede hulp in de chat en eerlijk en transparante prijsopbouw.

    Renate en Willem 25 nov 2021

  • T. Bone

    Chat en klantenservice mag wel wat sneller

    De chat mag wel wat sneller hoor ik heb namelijk enkele vragen maar heb 30 minuten moeten wachten op überhaupt een reactie. Hier heb ik weer op gereageerd en nu wacht ik alweer 20 minuten op een nieuwe reactie. Het is altijd nog sneller dan een mail waar ze 2 dagen over doen om te beantwoorden, het mag wat sneller Frank. Jullie willen een fris en vernieuwend energiebedrijf zijn, verfris ons eens met een snelle goede klantenservice. En als jullie het te druk hebben, neem een extra mankracht aan om dit op te lossen. Zo krijg je nog veel meer klantjes, tip van de week. Geen dank.

    T. Bone 25 nov 2021

  • Jan Haas

    Alleen flexibele prijzen en contracten

    Het is leuk en aardig hoor, een energieleverancier die alleen flexibele contracten en prijzen heeft. Echter, als de prijzen omhoog vliegen dan worden jouw maandelijkse lasten ook meer. Zodra de prijzen weer ietwat normaal zijn kan je beter je prijzen vastzetten voor meerdere jaren, zekerheid is belangrijk. Vind het ook apart te noemen dat Frank Energie geen vaste tarieven kan aanbieden. Had in een andere review gelezen dat ze 5 euro per klant verdienen, dus ze verdienen niets op de energie en gasprijzen. Dat is natuurlijk wel fair naar de klant toe, denk echter dat de klant liever vaste tarieven heeft en weet waar hij/zij aan toe is.

    Maaarrrrrr voor de mensen die nu overal buiten de boot vallen, is Frank Energie wel de beste keuze. Zeker omdat je weg kan gaan wanneer je wilt. Hoorde dat vandaag nog op de radio dat ze daarmee adverteren: energie tegen inkoopprijzen, dat wil de mens. Op het moment wel, inderdaad.

    Jan Haas 24 nov 2021