Het verhogen van de inkoopvergoeding naar 26ct per m3 gas en dan claimen dat je tegen inkoopprijs levert is misleiding. Bovendien wordt de overheid opgelicht omdat de verhoging onder het energieplafond valt.
Zeer slecht voor het imago van energiebedrijven. De vrees voor misbruik wordt door Frank Energie in praktijk gebracht.
Wij zijn overgestapt naar Frank Energie. Hoorden het op de radio en het was voor ons tijd om toch eens verder te gaan kijken. Energiedirect.nl contract was verlopen en toen ik inlogde zag ik prijzen waar me de broek van af viel!!! Snel wat vergelijkers bezocht en reviews gelezen over energiebedrijven en ja Frank kwam toch wel elke keer terug als goede optie voor ons. Overdracht van Energiedirect.nl naar Frank verliep soepel, al moesten we wel bijna een maand wachten totdat we echt bij Frank zaten. Nu is alles goed aangesloten en gebruiken we gas en energie van Frank.
Ik ben sinds 1 week klant maar ik kwam er achter dat leveradres niet klopt met factuuradres, ik probeer contact te krijgen met Frank maar geen reactie. ondertussen heeft iemand anders gas en stroom op mijn kosten. Ik zal naar Amsterdam moeten gaan rijden vanuit Roosendaal om contact met hun te krijgen. echt slecht.
Via de app ten laatste wel contact gekregen met een vriendelijke medewerkster en nu gaat het goed, alles gecorrigeerd aanbetaling terug gestort en opnieuw begonnen. Bij de buurman alles weer ongedaan gemaakt. ik ben nu zeer tevreden.
Wij proberen contact te krijgen met Frank Energie om een overlijden te melden.
Helaas onderneemt Frank Energie geen actie om dit soort urgente meldingen te behandelen. Wij vinden het schandalig om als nabestaanden dit niet telefonisch te kunnen melden of dat er met spoed contact opgenomen wordt.
We hebben er geen goed woord voor over. Wat respectloos .Wellicht als reactie krijgen we te horen dat het ' momenteel drukker is dan u gewend bent, we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op' . Schandalig
In een eerste mail als nieuwe klant werd ik hartelijk welkom geheten. In de tweede mail een 'maar'. 'Na intern en extern onderzoek bent u een 'risicoklant' en vragen wij een borg van bijna 450 euro'. Dat kan ik begrijpen wanneer je een betalingsrisico vormt.
Maar, ik heb van mijn leven nooit op krediet gekocht, nooit schulden of betalingsachterstanden gehad, mijn hypotheek vroegtijdig afgelost, nooit problemen met een energieleverancier gehad. Er kan dus geen negatieve aantekening over mij bestaan. Volgens de externe kredietcheckpartners van Frank Energie dus wel blijkbaar. Wel is mijn pensioen al 12 jaar niet verhoogd, zoals bij velen, en ben ik op leeftijd (met een goed inkomen). Als dat de reden is, dan gaan mijn gedachten richting ouderendiscriminatie.
Bereidt de borg te betalen heb ik Frank Energie om uitleg gevraagd. Die zijn ze niet bereid te geven, evenmin willen ze inzicht geven in de gronden van hun kredietcheckpartners. Dit vind ik onacceptabel. Het voelt alsof je ergens van beschuldigd wordt, maar je mag niet weten waarvan. Een vergelijking met de toeslagenaffaire en de geheime dossiers van de belastingdienst dringt zich hier op.
Wanneer Frank Energie op vergelijkbare wijze handelt vraag ik mij af hoe transparant en betrouwbaar ze kunnen zijn. Ik wil ze in ieder geval niet als leverancier.
Frank Energie heeft telefonisch uitleg gegeven. Hoewel ik hun werkwijze niet kan aprecieren, kan ik er ook begrip voor hebben.
Beschouw de review maar als niet geplaatst.
Ik ben nu maanden lang klant bij frank energie. Ik had de pech dat mijn contract bij een andere energieleverancier net was verlopen toen de prijzen flink waren gestegen... Die wilde me niet helpen nadat ik jarenlang klant was geweest dus ben overgestapt naar frank energie en zit er eigenlijk vanaf het begin. De app werkte in het begin amper, alles ging traag en je kon qua statistieken weinig inzien. Nu, bijna 2023, is het echt veel beter. App werkt goed, ze zijn duidelijk over hoeveel je moet betalen. Ben blij dat ik ben gebleven, met name omdat ik vrienden om me heen hoor die nog een stuk meer betalen dan dat ik nu doe.
Heb me net opgegeven bij Frank Energie,
nu wil ik het liefst alles per email regelen omdat ik veel van huis ben.
Hoe is dat bij aanmelden bij Frank, krijg je het contract per email gestuurd of krijg je het in de post op de woonadres? Dat je dan weer moet ondertekenen en retourneren?
alles per Email ,bij mij is het soepel verlopen er zit ruim een maand tussen het aanmelden en het daadwerkelijke overstappen en je betaald een maand vooruit.
Maar dat is geen probleem .
Alles per mail en binnen 2 dagen reactie op vragen. Tot nu toe werkt het goed.
Het is een nieuwe aanbieder. Kinderziektes zijn nu wel over
Goed concept, maar de slechtste klantenservice van Energieland. Maandverbruik zou aangepast zijn maar dat klopt niet. Klantenservice in winterslaap. Zo verlies je vanzelf klanten. O ja, ze zouden het anders doen. Nou dat klopt. Je kan geen contact maken en regeren niet op mail met uitzondering van de bekende smoesjes. Wel eenzijdig voorwaarden en voorschotten wijzigen. Ik ben het zat en ga veranderen van leverancier. Samen met een aantal anderen. Ik heb Opgezegd, ik stap over naar ANWB energie. Preventief bedragen gestorneerd want ik begrijp uit de revieuws dat afrekenen bij Frank lang kan duren. Anwb energie regeert op mail en kun je ook bellen. Soort gelijk concept.
Vanwege zonnepanelen de beslissing gemaakt om het contract voor stroom elders af te nemen. Het contract voor gas laten lopen. Toen begon de ellende.
De eerste twee weken was er geen probleem. Totdat mijn berichten naar alle waarschijnlijkheid zijn verwerkt. Vanaf die dag is de app niet meer uitleesbaar. Wat je in de app bij je aansluiting kan zien is dat ze mijn meter gewoon elke dag uit kunnen lezen.
Het is te toevallig dat het gasverbruik gewoon twee weken netjes zichtbaar is, en daarna pas de app in ‘storing’ schiet. De sterke indruk is dat dit een handmatige actie is.
E-mails wordt totaal niet op gereageerd. Uit irritatie een betaling gestorneerd. De debiteuren afdeling is in ieder geval niet onderbezet.
Heb maar besloten om volledig weg te stappen naar een club die hier niet moeilijk over doen. Nog steeds voor dagtarieven.
Sinds Februari bij Frank en zeer tevreden. Het volgen van de prijzen en het verbruik op de app is een sport geworden en maakt je bewust van de kosten. Nu lekker meeliften op de lagere prijzen (Oktober 2022) Hoop dat Frank nog lang zo doorgaat en blijft groeien , ik blijf zeker!!! Top!!!
Net overgestapt naar Frank Energie nadat Oxxio (gebaseerd op hoge gasprijzen in augustus 2022 met een dramatisch hoog voorstel-voorschot was gekomen voor oktober-december). En dat net toen in het nieuws kwam dat de gasprijzen alweer stevig aan het dalen waren, Oxxio hoopt kennelijk dat de klanten loyaal zijn. Nou niet dus met deze woekerprijzen!
De Frank Energie app werkt prima, per dag netjes notificatie met de prijzen en je kunt mooi vóóraf de uren met de laagste elektriciteitskosten zien. En de tarieven zijn op het niveau van vóór de energiecrisis, dus een aanzienlijke besparing ten opzichte van de grote energiemaatschappijen die vooral met hun eigen winst bezig zijn. Communicatie via mail verliep ook goed, niet supersnel maar dat komt ongetwijfeld omdat er enorm veel mensen interesse hebben in een dynamisch contract. Alles keurig afgehandeld en binnen 14 dagen kunnen overstappen! Op deze manier is het energieplafond straks voor ons niet eens nodig!, wel nog even afwachten wat de prijzen gaan worden.
Om de mensen die erg negatieve rewiews schrijven:
LEES DIT EEN DOOR en als je denkt dat Frank energie slechter is dan de grote aanbieders dan moet je vooral niet overstappen naar FRANK!!!!
Mijn ervaring (lid sinds 1 jan 22) zij alleen maar positief en heb weinig last van de extreem gestegen energie prijzen;
Een dynamisch energiecontract is ook een overeenkomst voor een onbepaalde tijd, opzegbaar per maand, en het werkt met uurprijzen. De tarieven bij een dynamisch contract verschillen per uur en hangen af van de vraag (verbruik) en het aanbod (opwekking en productie) van energie. Je betaalt op het moment van verbruik meestal de kale inkoopprijs, maar dat geldt niet voor alle aanbieders van dynamische energietarieven. Deze energiecontracten worden ook wel een flexibel energiecontract genoemd.
Over de afgelopen jaren lag het dynamisch tarief 85% van de tijd onder het gemiddelde (vaste) tarief dat een Nederlands huishouden betaalt. Daarom kan een dynamisch energiecontract soms even duurder zijn dan een vast of variabel energiecontract, maar over de jaren zal je hiermee gemiddeld het voordeligst uit zijn. Als de inkoopprijzen van energie omhoog gaan, zullen de variabele en uiteindelijk ook de vaste tarieven namelijk meestijgen. Alleen met vertraging.
Het dynamische energiecontract is in Nederland nog wat minder bekend, maar in Scandinavië komen vaste en variabele contracten nauwelijks meer voor en hebben de meeste mensen een dynamisch energiecontract.
Zie ook: het verschil tussen statisch en dynamisch energietarief
Voor- en nadelen van een dynamisch energiecontract
Het contract is maandelijks opzegbaar.
Je kunt extra besparen op je verbruik door rekening te houden met wanneer de uurprijzen laag zijn.
Met de uurprijzen profiteer je als eerste van prijsdalingen.
Daarmee merk je ook als eerste de prijsstijgingen in de markt.
Zo lang de salderingsregeling nog van toepassing is, wordt je terugleververgoeding ook afhankelijk van de uurtarieven.
Frank Energie heeft sinds kort (begin januari?) een verbeterde 'inschattings tool' waar je je jaarverbruik kunt invullen en waar dan een inschatting van de kosten uitrolt. Alleen ben ik bang dat deze tool in lang niet alle gevallen realistisch is. Als je zonnepanelen hebt, krijg je maar ± 10 cent per kWh voor teruggeleverde stroom, terwijl je meer dan het dubbele betaalt voor afgenomen stroom. Dit is naar mijn bescheiden mening niet uit te leggen aangezien je recht hebt op saldering van je eigen verbruik. Iedereen die ongeveer zijn eigen verbruik opwekt aan zonnepanelen, is hierdoor sowieso veel ongunstiger uit bij Frank Energie. De voorspellende tool weerspiegelt dit niet. Beetje jammer allemaal want bij Frank Energie weten ze dit heus wel.
Verschil met de afgelopen jaren, waar je aan refereert, is dat Frank sinds januari 2023 de opslag op het gastarief, oftewel wat er er zelf bovenop doen, flink heeft verhoogd. Daardoor is het gastarief nu niet meer te vergelijken met de afgelopen jaren.
Daarnaast is het voor zonnepaneel-eigenaren ook niet meer interessant omdat a) de stroom goedkoop is als je panelen stroom opwekken en je dus op de ongunstige momenten je stroom verkoopt en b) je hierdoor veel slechter / duurder uit bent dan wanneer je gewoon saldeert. Maar Frank saldeert in feite niet. Dit leggen ze niet heel duidelijk uit op de site, wat natuurlijk wel een beetje flauw is.
Wacht al 4 weken op reactie op mail, bijna nooit thuis en rekeningen van rond de 400 euro, absurd ik verbruik bijna niks...en wanneer word het dan verrekend? Niet de volgende maand zoals jullie beloven...wie is er nu niet bereikbaar? Er is niet eens een telefoonnummer, ik krijg een mail terug met het is zo druk op de klantenservice..ja en niet mijn probleem hoop ik, en die 2x 190 euro worden gecompenseerd met mijn rekening van December die dan ineens niet 400 maar 550 is..hoe toevallig
Ik ben weg gegaan, ik gebruik rond de 20m3 gas per maand. Ik gebruik vooral stroom. Heb zonnepanelen dus ik lever zelf terug. Het verbruik is wel bewezen. Maar ze bereken gewoon gasprijs door. Die hebben ze dus wel voor de helf belaagd maar dan nog was het 550m3 per jaar. Ook stroom gooide ze omhoog naar 550 kWh per maand. Knettergek. Het bewijs is nu dat ik minder verbruikt heb en dat ik ipv betalen meer terug krijg dan de berekeningen van Frank
In mei overgestapt. Ben tevreden over het concept van een dynamisch contract. Maar het valt me de laatste tijd op dat de prijzen in de app ook dynamisch zijn. Voor de goede orde, ik selecteer dan de all-in prijs. Vandaag bv is de prijs voor gas 0,905 tot 6uur en 1,035 na 6uur. Het is 09:45. Gisteravond keek ik en toen was het 0,77x om 0,9xx. En vroeger op de dag gisteren was dat 0,8xx om 0,9xx. Allemaal de prijs voor vandaag. Dus 3x iets anders gezien. Dit valt me dus al vaker op dat dat gebeurt en heb Frank gemailed. De eerste reactie na 10 dagen is van een nono karakter en dat dat niet klopt wat ik schrijf. Wéér gemailed en tweede reactie 10 dagen was dat het niet zou mogen gebeuren en of ik de selectie wel goed heb staan, want tussen inkoop en inkoop+ zit inderdaad een paar cent verschil. Aan de bedragen die ik noem zie je al meteen dat het de all-in optie is maar dat terzijde. Men was echter wel benieuwd of het vaker gebeurd en of ik dat dan wil mailen. Ik heb dat van de week gedaan met screenshots erbij. Overigens wijkt mijn prijs in de app sowieso altijd af van de prijs die op de website staat. Het zijn kleine verschillen, maar toch. Nu wacht ik weer tot de 10 dagen vol zijn en ben benieuwd naar hun antwoord. Is dit anderen ook opgevallen?
Dynamisch vind ik een prima concept. Je moet tegen schommelingen kunnen en ook tijdens de zomermaanden, wanneer de facturen laag zijn, alvast sparen voor de winter, want uiteraard zijn ze dan hoog. Maar dat gegoochel met de prijzen in de app bevalt me niet. Sowieso is het lastig controleren of de gemiddelde maandprijs wel klopt die op de factuur staat. Je moet dan vertrouwen hebben dat je niet belazerd wordt. Door zo te goochelen heb ik dat niet. En 10 dagen op een antwoord wachten is natuurlijk benden alle peil.
Ik heb precies hetzelfde. Ook heb ik 2 of 3 verschillende prijzen voor het gas per dag. Ik heb screenshots hiervan gemaakt en naar Frankenergie gemaild. Ik ben nu ongeveer 4 weken aan het wachten op een verklaring hiervoor.
Heb idd ook dezelfde ervaring helaas. Heb hier ook melding van gemaakt. Ben benieuwd naar de reactie van Frank Energie in deze.
Vandaag een reactie na 18 dagen, nadat ik foto’s ed meerdere malen heb toegestuurd: “sommige klanten zien inderdaad prijsverschillen tussen app en website. Met de nieuwe app versie is dit voorbij. “
Nou niet dus. Heb wéér screenshots gemaakt. Ook de prijzen op de site veranderen in de loop vd dag. Héél raar en schimmig. Ik heb ze nu gezegd dat ik vanaf 1 november al de prijzen in de app bijhoud in een excel sheet inclusief dagelijks gasverbruik. Als in januari hun berekend gemiddeld tarief gaat afwijken van mijn gemiddelde berekende tarief dan licht ik de acm in en vorder het verschil uiteraard terug bij FE. Dit heb ik ze nu gemailed, inclusief de opmerking dat ze moeten stoppen met verontschuldigen voor trage reactie, want dat slaat ondertussen nergens meer op
Reactietijd op email minstens 1 week.
Al een week zomaar de mededeling dat ze opeens geen meterstanden kunnen uitlezen.
Vage en vooral volstrekt nodeloze gecompliceerde facturen. Enorm hoge voorschotbedrag en verrekening van 2 maanden terug.
Slaat helemaal nergens op. Ik zou toch precies betalen naar verbruik? Waarom zou dat precieze verbruik pas zoveel later bekend zijn dan?
Het was een kort avontuur. Met het nieuwe jaar snel weg bij Frank. Er zijn er die het veel beter doen en goedkoper.
Beste Michael,
Jammer om te horen dat je niet tevreden was.
Energie betaal je altijd vooraf in de vorm van een voorschot. Dat is niet anders dan bij andere leveranciers. In oktober betaal je een voorschot voor november, en in november een voorschot voor december. Omdat halverwege oktober, wanneer de november factuur opgemaakt wordt, nog niet jouw volledige verbruik van oktober bekend is, verrekenen we je werkelijke verbruik op de factuur van december.
Wat betreft de lange wachttijden, daar willen we graag onze excuses aanbieden. Door ongekende drukte duurt het inderdaad langer dan je van ons gewend bent voor je een antwoord krijgt.
Ik heb inmiddels ook screenshots over de maanden gemaakt en de onzinnige maandelijkse voorschot bedragen. Ik heb mijn rechtsbijstand verzekeraar benaderd en die gaan e.e.a. in behandeling nemen. Tot op heden ondanks de melding op de site over de €190,00 nog niks gehoord en gezien.
Heel tevreden nu bij Frank energie. Ik kon ook het contract eerder laten beginnen zodat ik niet de belachelijke prijs van 0,80cent/kwh hoef te betalen. ipv daarvan zit het nu (op het moment van schrijven), alles erbij opgeteld, zo rond de 0,30c. Dat is nogal een verschil. Ook voor iemand die niet zoveel verbruikt zoals ik.
Dus inderdaad, vaarwel Greenchoice die zijn eigen regels boven de wet wilde stellen. Tot nooit meer ziens.
Hoi lezer, ik ben sins mei bij Frank Energie waarom !?! Vattenvall schroefde mijn voorschot omhoog. Bij Frank energie betaal ik nu de werkelijke kosten met een kleine vergoeding voor administratie. Zit al de hele periode onder het door vattevall vast gestelde bedrag. Ben dik tevreden. Met de koude maanden op komst geven mijn historische gegevens aan dat ik duidelijk onder het Vattenfall bedrag blijf.
Onder prijs van vattenfall? Fake? Ja, ik dacht van wel. Waarom geen prijzen genoemd. Daar het toch om of denkt de schrijver daar anders over?
Ik ben in 14 oktober overgestapt van Frank E naar een andere energie leverancier. Toch heeft Frank E mij weer een termijnfactuur gestuurd voor november. Hoezo overstappen en opzeggingen zonder gedoe bij Frank E, VERGEET HET MAAR! De vrije marktwerking is een doolhof geworden van cowboys die maar één doel hebben cashen cashen en nog eens cashen! En dat hebben we allemaal te danken aan een overheid die deze cowboys in het leven hebben geroepen!
Herken mij als klant niet in uw cowboy verhaal. Bent u soms een medewerker van de grote energie boys om stemming te kweken?
Kun restitueren kan bij elk automatische betaling, dus heeft u alles zelf in de hand. Want ook bij bedrijven gaat er wel eens wat mis.
Bij ANWB Energje wordt niet maandelijks gesaldeerd wat wettelijk is verboden. Frank Energie doet dit wel.
Deze opmerking geldt alleen indien jij zonnepanelen op je huis hebt liggen.
Ook de maandelijkse termijnen blijven gelijk bij ook een dynamisch contract.
Bij het aangaan van je contract welke maandelijks opzegbaar is betaal jij een maandbedrag wat is gebaseerd op het door jou doorgegeven jaarlijks energieverbruik van stroom (afname + opwekking) + gas.
Indien jij het idee hebt meer energie te verbruiken kan je naar gelieve je maandbedrag verhogen of verlagen bij minder energieverbruik.
Wij zijn vanaf 1 oktober 2022 klant bij ANWB Energie en ook de overstap verliep vlekkeloos.
Volgens mij doet de anwb wel per dag salderen. Staat op hun site dat ze per dag salderen. 😵
ANWB Energie heeft een dynamische energiecontract met uurtarieven. Je krijgt voor het terugleveren van stroom hetzelfde als wat stroom in dat uur kost. Bij de jaarrekening mag je de kosten van de stroom wegstrepen tegen de waarde van je teruggeleverde zonnestroom, inclusief belasting.
Lever je meer terug dan dat je afneemt, dan is dat een overschot. Daar krijg je daar alleen het uurtarief voor terug, zonder belasting.
Het begrip solderen is bij Frank energie niet van toepassing. Zij betalen de geleverde stroom van je zonnepanelen tegen de genoemde prijzen van de stroombeurs. Het komt zelfs voor dat die prijs negatief is. Om te voorkomen dat ik dan voor de geleverde stroommoet betalen, sluit ik mijn EV aan. Is het auto rijden dan voor die geladen kwh helemaal gratis.
Prijzen zijn prima en eerlijk, zeker in deze tijd. Echter kan de communicatie een stuk beter. Je moet dagen wachten op een reactie per e-mail en ze zijn ook niet per telefoon bereikbaar. Op de website zelf kan je al wel veel dingen zelf doen dus dat scheelt. App werkt een stuk beter als voorheen dus het wordt steeds beter. 4/5 score lijkt me goed. Nog even wat doen aan de communicatie en het is top.
Ik had mij aangemeld en kreeg kort erop een mail dat er bij mij een betalingsrisico was vast gesteld en ik zou daarom een borg van 1000 euro moeten betalen, Ik heb geen idee waar dat risico vandaan zou moeten komen en heb mijn rekeningen overal en altijd betaald.
Trap er niet in mensen.
Frank energie heeft toegegeven dat ze een fout gemaakt hebben en ze geven aan dat ik toch zonder extra borg klant kan worden.
Maak jij nooit fouten? Dan wordt het tijd om bij de belastingdienst te gaan werken daar zijn zulke mensen zeldzaam!
27-12-2021 overgestapt van Budget Energie naar Frank Energie. Overstap prima geregeld en dik tevreden over de transparante termijn facturen tot september 2022. Plots een jaarrekening van Frankenergie met een batig saldo i.v.m. opwek.
Vervolgens termijn factuur Oktober waar wel elektra maar GEEN gas leverantie in rekening wordt gebracht. Voorafgaand aan de jaarrekening van Frank Energie een brief in de bus van netbeheerder Liander met de mededeling dat WEL gas wordt afgenomen maar GEEN leverancier bekend is, dus oplossen.
Frank Energie diverse keren via de mail gevraagd wie opdracht heeft gegeven om geen gas meer te leveren met zeer teleurstellende resultaten namelijk een nieuw contract, vervolgens een verrekeningsfactuur met daarop volgend de nieuwe termijnfactuur oktober 2022 met ALLEEN ELEKTRA leverantie!!
Alles altijd keurig op tijd betaald/overgeboekt toch deze ergenis.
Wat moet ik in vredesnaam doen om het "oude contract" weer te actualiseren.
Nooit eerder zon slechte communicatie gezien bij een energie leverancier, ben op 09-09-2000 overgestapt op een andere leverancier.
Stuurt Frank energie mij doodleuk een voorschot nota voor oktobter, ondanks diverse mails, niets nada. Alleen maar dreigen met incasso etc. Op z'n prijzen na, een absoluut slecht communicerend bedrijf dat haar administratie niet op orde heeft.
Sinds 1 januari al bij Frank Energie.
Na de nodige reclame op tv de overstap gemaakt, want Energiedirect wilde ons maandbedrag wel heel fors verhogen.
Je kan immers toch boetevrij weer weg.
Maar nee, wat een verademing. Maandelijkse verrekeningen, geen verrassingen.
Bewust met energie bezig zijn en dan op een gemiddelde van 193 euro uitkomen tm september.
Met een huishouden van 2 volwassenen en 2 kids een prima score.
Wij blijven lekker zitten!
Nog 3 maanden en dan kunnen we natuurlijk pas echt de balans op maken, maar ik ben er niet bang voor!
Wij kunnen de eventuele hoge rekening wel dragen, maar zelf bewust bezig blijven en een beetje hulp vanuit Den Haag zullen ongetwijfeld zorgen voor schappelijke maandbedragen.
IK heb er alle vertrouwen in.
Hey! Even uit nieuwsgierigheid, ik zit ook bij FrankEnergie maar sinds juli. Het was bij ons ook een verademing, we betaaldden rond de 200,- . Maar uit het niets is de schattig enorm omhoog gegaan, naar namelijk: €440,-. (Voor oktober) Is dit bij jullie ook gebeurt? Echt zo vreemd, want er is niets in onze situatie gebeurt en Frank energie reageert maar niet
Hoi Sasja,
Bij ons is ie verhoogd naar 435, maar dat is ergens natuurlijk wel logisch. Eerder donker(meer kwh), dagen worden kouder(meer gasverbruik ligt in het verschiet).
Dus in die hoedanigheid vind ik het niet vreemd. Er komen nu eenmaal "duurdere" aan maanden als het gaat om de energienota. Hopelijk kun je iets met het antwoord
Ja aan de ene kant wel, maar wij gebruiken de kachel niet. Vorig jaar al niet. En wij zijn alleen maar minder gaan verbruiken, vandaar dat zo'n schatting voor mij toch erg vreemd is. Ook omdat er niets vanuit Frank Energie word verteld en er ook niet gereageerd word op emails
Mijn zoon kreeg een brief in huis...'jammer dat je bij ons weggaat' ???? Helemaal niet opgezegd, alleen een paar gestorneerd en later betaald. Al 5 berichten gestuurd, maar geen reactie terug. Zó slecht!!! Ik wilde graag een oplossing vinden, heb gevraagd het rekeningnummer te veranderen in die van mij zodat ze gegarandeerd krijgen. Als ik iemand persoonlijk had kunnen spreken, had ik dit kunnen regelen. Nu staan er mensen voor de deur van mijn zoon om het gas en licht af te sluiten.
Wat voor maatschappij is dit? Echt heel naar!
Marita, geef het bedrijf niet zo’n slechte rating omdat je zoon niet wilde of kon betalen. Niet fair. Je kiest voor budget, kan kun je geen premium snelle service verwachten.
Dit zijn de beste energieleveranciers van oktober 2024.
Er zijn 112 reviews geschreven over Frank Energie op Reviews.nl. Met een 3.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.