NextEnergy

NextEnergy

3.7 reviewscore • 27 reviews
S

Goede energieleverancier ondanks dat het nieuw is

Ik las een paar ervaringen, volgens mij was dit op een ander forum, dat het een nieuwe energieleverancier is en daarom niet goed is. Dit slaat echt nergens op want wat een nieuwe energieleverancier allemaal moet aangeven alvorens het überhaupt haar product aan de klant mag brengen is een enorme lijst! ACM ligt ook op de loer en heeft het goedgekeurd dus daarover hoeft niemand zich zorgen te maken. Ik ben overgestapt, mede omdat ik vind dat dynamische energiecontracten momenteel de juiste keuze zijn. Het ging bij mij tussen Frank Energie, NextEnergy en Tibber. Tibber viel al snel af want ik heb nog gas nodig, wat zij niet verkopen. En ik vond NextEnergy qua naam en uitstraling toch wel iets beter ogen dan Frank. Soms is het goed om op je gevoel af te gaan. Beide rekenen 10 euro per maand aan vaste kosten (5 voor energie en 5 voor gas) dus daar zat verder ook geen verschil. Moet zeggen dat het overstappen heel soepel verliep, werd daarbij goed op de hoogte gehouden van de vorderingen per mail. Het schijnt dat er een wettelijke bedenktijd aan vast zit dus als je wilt overstappen van energieleverancier dient de klant altijd enkele weken te wachten. Dit verliep prima en NextEnergy heeft zelfs mijn contract van mijn oude energieleverancier opgezegd, mijn vaste contract hiervan was al verlopen dus dat was verder niet zo'n probleem. De app van NextENergy geeft trouwens een heel mooi beeld van je verbruik en dergelijke. Ik ben heel blij! Groetjes Simon

Simon 28 dec 2022
Reageer
A

De nieuwe energiebedrijven die flexibele contracten aanbieden poppen wel uit de grond als wilde paddenstoelen hé? Dit is wel het moment, begrijpelijk. Ze adverteren ook flink om klanten van de grotere bedrijven af te snoepen. Ik neig ook naar een overstap omdat het concept me zeker aanspreekt al blijf ik erbij dat een vast contract prettiger is. Wanneer de prijzen weer ietwat normaal zijn sluit ik een 3 of 5-jarig contract af!

Alfred 30 dec 2022
NextEnergy

Beste Simon,
Dank je wel voor de mooie review. Het is fijn te lezen dat je vertrouwen hebt in NextEnergy. We zijn ook steeds bezig om de app nog beter aan te laten sluiten op de wensen van onze klanten.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 5 jan 2023
T

Eindelijk een eerlijke speler

Wat een verademing. Eindelijk een eerlijke energiebedrijf waar je ‘gewoon’ een eerlijke prijs betaalt ipv zakkenvuller voor het energiebedrijf.

Daarnaast kan je nog flink extra besparen door op het juiste moment de wasmachine of de vaatwasser aan te doen! De app geeft direct inzicht in je verbruik! Al met al zeer tevreden.

Truus van de Worm 1 feb 2023
Reageer
B

Waardeloos

De betalingen voor de tegemoetkoming werden te laat verrekend namelijk in December en Januari,na 3x contact te hebben gehad via chat (telefonisch en via mail niet bereikbaar) over mijn teveel betaalde voorschot in November werd beloofd dit terug te betalen echter dit gebeurde niet waarop ik besloten heb om een bedrag te storneren,dit was 0,09 cent teveel waarvoor ik nu een AANMANING heb gekregen,humor hebben ze wel maar voor de rest is alles onder het vriespunt,bezint eer ge begint,ben blij dat ik per maand op kon zeggen,de ANWB werkt met hetzelfde concept met dat verschil dat ze daar verstand hebben van klantenbinding en administratie.

Ben 1 feb 2023
Reageer
A

Verbruik wordt niet goed weergegeven

Het verbruik wordt niet goed weer gegeven
Heb hier al over gebeld, gemaild. Maar nog geen enkel antwoord gekregen of herstel te zien. Op 3 januari en 25 januari ontzettend veel gas en elektrisch gebruikt en heel veel energie met zonnepanelen opgewekt, en dat om 12 uur snachts, wat allemaal totaal niet kan. Graag antwoord en herstel! Ons klantnummer 2931

Annet Van Dijk 30 jan 2023
Reageer
J

Waardeloze service

Na weken gesteggel over een simpele wijziging van de ingangsdatum heb ik eerst het contract op moeten zeggen en weer een nieuwe aan moeten vragen. Kon niet anders. Dus weer een maand wachten tot het in kon gaan.
Nadat ik mijn moeder toch over had gehaald naar Next te gaan (goedkoper), kreeg zij bericht dat ze €750 borg diende te betalen. Op een maandbedrag van €27 ! Bijna 3 jaar premie! Terwijl ze absoluut nóóit iets niet betaald heeft. "Een extern bureau regelt dit", hoor je dan. Absolute malloten dus.
Dus ik, uit solidariteit, ook meteen opgezegd. "De eindnota komt na 6 weken". Niet dus. Na 2 weken dagelijks bellen en chatten, " U krijgt de nota binnen 2 uur" of "Morgenvroeg wordt u als 1e behandeld" eindelijk een nota ontvangen. Zou geld terugkrijgen. Nu al weer 2 weken aan het bellen, mailen en chatten of ze het geld ook daadwerkelijk ooit gaan overmaken. Liefst deze eeuw nog, zodat ik het nog mee kan maken. "Mijn collega pakt het zo spoedig mogelijk op", "Er lijkt iets mis te gaan in het systeem", "Mijn tante zit op een houtvlot", allerlei verhalen gehoord, maar betalen is er nog niet van gekomen. Ben benieuwd of ik het nog mee maak. Al leveren ze gratis, ik zou toch even nadenken van hen stroom en/of gas af te nemen. Slecht voor je hart.

Jos 26 jan 2023
Reageer
J

Ben benieuwd of ik dan ook een waarborgsom voorgesteld krijg.
Ik kan begrijpen dat als je als wanbetaler te boek staat of veel kredieten hebt afgesloten dit gevraagd wordt, anders kan de maatschappij fluiten naar de centen.
Wat ik hier onder lees is dat er misschien iets te snel een risico wordt gezien.

Zelf ga ik e vanuit dat als tweeverdieners met alleen een klein hypotheekje en altijd netjes betalen geen waarborgsom moeten afdragen. Maar lees dat dit niet bij iedereen zo is.
Zou de waarborgsom wel kunnen missen, maar denk met velen hier het niet fijn vinden dat je geld door een bedrijf wordt vastgehouden.

Daar tegenover staat wel een laag tarief. (Dat omhoog zal gaan als er veel wanbetalers zijn).
We gaan het meemaken, want ik heb mij wel aangemeld omdat Powerpeers nu op €0,80 zit per KwH.

Jeroen 29 jan 2023
S

NextEnergie batterijsystemen

Ik zag het al een tijdje aankomen want nu je vanaf 2025 steeds minder kan salderen is de vraag naar een goede batterij/accu in huis handig. Ik las zelfs ergens dat mensen hun elektrische auto accu gebruiken om daarin energie op te slaan. Daar lijkt het me persoonlijk niet voor bedoeld. NextEnergy heeft 3 batterijsystemen te koop, lijkt me ideaal. Zeker vanaf 2030 wanneer salderen helemaal niet meer kan. Kosten liggen momenteel rond de 7.000 en 10.000 euro dus ik wacht er nog even mee. Toch mooi dat een energiebedrijf hier ook aan denkt!

Speurder 23 jan 2023
Reageer
NextEnergy

Beste Speurder,
Dank je wel voor je mooie review. Het is goed te lezen dat onze toekomst visie met daarin bijvoorbeeld de batterij systemen goed ontvangen wordt.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 26 jan 2023
H

Veel overstappen laatste maanden

Een nieuwe energieleverancier (Next Energie) die alles goed op de rit heeft is ook wel uniek. Wij zijn tegenwoordig overstappers... Jarenlang bij Energiedirect gezeten, die nadat ons contract was afgelopen ineens flinke variabele bedragen aan de man ging brengen. Daarna dus overgestapt naar een goedkopere optie, kwamen we uit bij Frank Energie.. Prijzen waren daar heel gunstig maar zeker in het begin veel problemen met de app. Nu dus maar weer overgestapt naar Next Energie, mede omdat er zoveel positieve reviews over te vinden zijn. Momenteel hebben we alles wel goed op de rit met zonnepanelen, wat airco's die tevens kunnen verwarmen. Gezamenlijk met Next Energie die een prettige app heeft waar je alles goed op kunt monitoren en gunstige prijzen heeft, zijn wij blij!

Hake 23 jan 2023
Reageer
NextEnergy

Beste Hake,
Dank je wel voor je mooie review. En bedankt voor je mooie compliment. Ook wij gebruiken vaak onze app en blijven deze steeds verder ontwikkelen om zoveel mogelijk aan de behoeften van onze klanten te voorzien.
Vrindelijke groet,

NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 26 jan 2023
J

Waarborgsom

Ik had mij op 16-01-23 aangemeld om klant bij hun te worden.
Nu kreeg ik vanmorgen 18-01-23 mijn contract toegestuurd en een aparte mail dat ik eerst een waarborgsom moest betalen van € 948,20 Terwijl ik bij mijn huidige leverancier geen achterstanden heb en ook nooit heeft gehad.
gelijk mijn aanmelding opgezegd ik heb immers 14 dagen bedentijd.

J.J. 18 jan 2023
Reageer
NextEnergy

Beste JJ,
Standaard hebben we een krediet check in onze aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze score wordt bepaald door een externe kredietbeoordelaar, om ons vertrouwen te geven dat er aan de betalingsverplichting voldaan kan worden. We begrijpen wel dat het geen fijne boodschap is.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 19 jan 2023
O

Goede energieleverancier mag beloond worden

Vandaag via enkele vergelijkers mijn postcode ingevuld en het verbruik (2-persoonshuishouden met een kind). Eigenlijk gaven ze allemaal hetzelfde aan en dat is het feit dat NextEnergy het goedkoopste is op dit moment. Heb dan ook de overstap gewaagd. Ik mag nu 14 dagen wachten alvorens het contract daadwerkelijk is afgesloten en is stopgezet bij mijn huidige energieleverancier. Ik heb 10+ jaren bij mijn vorige energieleverancier stroom en gas afgenomen maar als ze je na zoveel jaren gewoon een zeer hoog variabel contract aansmeren dan heb je niet van klantenbinding gehoord. Na alle positieve reviews en ervaringen die ik heb gelezen, durfde ik het dan ook wel aan om de overstap te maken. Ik zag in de iphone app store al dat er een NextEnergy App beschikbaar is zodat ik alle inzichten goed kan bijhouden. Vind dat wel zo prettig omdat de energieprijzen nogal schommelen. Nog een positief punt is dat ze bij Essent bijvoorbeeld maar een paar cent geven per kWh wat je teruggeeft aan stroom dat je zelf opwekt vanuit zonnepanelen. NextEnergy geeft hiervoor gewoon de inkoopprijs terug, wat natuurlijk veel gunstiger is, zeker nu de prijzen zo hoog zijn. Ik kan nog niet echt inhoudelijk verder een review schrijven omdat ik nog niet ben aangesloten maar de voortekenen zijn erg goed. Hierom geef ik NextEnergy 4 van de 5 sterren.

Oebel 16 jan 2023
Reageer
D

Wees gewaarschuwd voor de waarborgmail

Contract over gesloten wat erg soepel ging. Tot de waarborgmail waarin ze om de helft van het jaarbedrag vroegen om even vooruit te betalen. Ik voel mij weggezet als wanbetaler en halve crimineel. Nog nooit in mijn leven (60 jaar) een factuur niet- of te laat betaald. WEES GEWAARSCHUWD voor deze schurken, bedoelingen zullen goed zijn maar het komt een beetje rottig over.

DW 11 jan 2023
Reageer
NextEnergy

Beste DW,
Standaard hebben we een krediet check in onze aanmeldingsprocedure opgenomen. Deze score wordt bepaald door een externe kredietbeoordelaar. Wij hebben dan ook geen inzicht in hoe deze score precies tot stand gekomen is. We begrijpen wel dat het geen fijne boodschap is. Het is zeker niet onze bedoeling om iemand zich rot te laten voelen.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 16 jan 2023
M

Hoe gaat het straks als de prijzen dalen?

Ik ben erg benieuwd hoe het straks zal gaan bij NextEnergy (en ook andere energieleveranciers die werken op basis van inkoopprijzen), of je straks ook het bedrag kunt vastzetten zoals een vast contract. Verreweg het merendeel van de bevolking had een jaar geleden nog een vast contract namelijk, wat 100% het prettigst is omdat je dan weet wat je een jaar lang betaald. Gaan jullie straks ook over op een vast tarief of blijven jullie energie en gas aanbieden tegen inkoopprijzen? Ik snap dat beide voordelen en nadelen hebben maar wil het toch graag even weten alvorens ik een contract bij jullie afsluit.

Alvast bedankt voor de reactie.

Ps. ik zie dat jullie op reviews reageren, heel goed! Zouden meer bedrijven moeten doen.

Ik moet een beoordeling geven dus zal gewoon 5/5 noteren. Mooie website trouwens met overzichtelijke prijzen! Kan verder inhoudelijk geen oordeel vellen omdat ik (nog) geen klant ben.

Marianne 10 jan 2023
Reageer
NextEnergy

Beste Marianne,
Bedankt voor je review! Bij NextEnergy werken we met een vast voorschot zodat je van tevoren weet wat je voor het hele jaar betaald. Dat werkt dan eigenlijk als een vast contract. Je komt niet voor verrassingen te staan in de koude wintermaanden.

Mocht je hier meer vragen over hebben, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice, Door de grote drukte zijn ze momenteel het best te bereiken via de chat.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
J

Mooie website goed overzichtelijk

Vandaag aangemeld bij deze partij. Alles ging goed, kreeg gelijk een mail en moet zeggen dat de website ook heel overzichtelijk is en goed is opgebouwd. Kon gelijk de kosten inzien toen ik mijn postcode invulde, inclusief hoe de prijs is opgebouwd. In theorie heb je er niet veel aan omdat het een flexibel contract betreft maar je hebt toch een beetje een indicatie. Als het me niet bevalt kan ik gelijk weer overstappen dus als je het zo bekijkt moet het wel goed zijn. Ik kijk uit naar wanneer ze me gaan aansluiten over twee weken.

Joeri 3 jan 2023
Reageer
D

NextEnergy review

Mijn aanbod online berekend bij NextEnergy en ook gelijk overgestapt. Het was een goed aanbod, beter dan mijn vorige energieleverancier. Het kon blijkbaar toch nog goedkoper. Ik had voorheen nog nooit van NextEnergy gehoord, maar het bevalt goed. Heel transparant over de kosten en alles wordt goed uitgelegd op hun website.

Dus ja, blij dat ik ben overgestapt. De overstap ging ook heel soepel en was heel eenvoudig. Met de NextEnergy app heb je ook inzicht in je verbruik. De app werkt echt als een trein en is heel mooi vormgegeven met handige grafiekjes e.d.

Dennis 1 jan 2023
Reageer
NextEnergy

Beste Dennis,
Dank voor je mooie review! Fijn te lezen dat de informatie in de app je goed helpt. Welkom bij NextEnergy.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 4 jan 2023
A

Nieuw jaar nieuwe energie kansen

Nieuw jaar, nieuwe kansen! We zaten altijd bij ANWB Energie, dit is van EnergyZero. Afgelopen maand al flink zitten kijken waar je het goedkoopst een contract kon krijgen, in principe zat ik goed bij EnergyZero want die werken net als Next Energie met flexibele contracten en prijzen. Helaas gingen ze daar telkens wat omhoog. Heb het dus naast de prijzen van Next Energy gelegd en zij waren toch wel 5 tot 10% goedkoper. Vanzelfsprekend overgestapt want dat is het mooie van flexibele contracten dat je er dus ook niet aan vast zit. Precies vandaag ging mijn contract ook in dus vanaf vandaag klant van Next Energie. App werkt ook heel prettig, je weet meteen waar je moet zijn -> zeer overzichtelijk.

Alfred 1 jan 2023
Reageer
NextEnergy

Welkom bij NextEnergy, bedankt voor je mooie review. Het is fijn te lezen dat we met onze dynamische tarieven scherp kunnen concurreren.

Vriendelijke groet,
Nextenergy ServiceTeam

NextEnergy 2 jan 2023
E

Mijn ervaring

Overstap verliep prima, heb het vandaag aangesloten gekregen.
Kreeg een mailtje dat het in was gegaan.
Communicatie was heel duidelijk.
De app werkte eerst niet maar dat bleek te komen omdat het contract nog niet was in gegaan dus, had het niet goed gelezen.
Was wel even wennen qua app maar dat is nu ook wel duidelijk.
Wij hebben zonnepanelen dus had nog nagevraagd hoe het ging met salderen en dergelijke.
Dit gaat gewoon op basis van de marktprijs, heerlijk.
Bij Essent krijg je maar een x aantal cent bijvoorbeeld. Vandaar 5 sterren rating.

Esther 31 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Esther,
Dank voor je mooie review, welkom bij NextEnergy. Fijn te lezen dat je tevreden bent.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 4 jan 2023
J

Van oxxio naar nextenergie

Voor mij persoonlijk kan het onwijs uit dat je bij nextenergie de marktprijs betaald in plaats van dat je een bepaald bedrag vast laat zetten. Je betaald gewoon de marktprijs waarvoor ze het inkopen en daarmee is het klaar. Ik gebruik ongeveer 300m3 gas per maand en 400 kWh (best veel ik weet het maar ik wil er niet koud bij zitten). Hierdoor bespaar ik zo rond de 600 op gas ten aanzien van Oxxio en +- 200 euro op mijn energielasten. De app werkt heel fijn. Moet zeggen dat de oxxio app ook goed werkte dus dat is allemaal prima. Wie weet kom ik ooit wel weer terug Oxxio maar zolang nextenergie en andere energieleveranciers goedkoper zijn blijf ik liever gewoon daar.

Jan Willem 31 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Jan Willem,
Bedankt voor je review. Het is goed te lezen dat je mooie besparingen kan maken op je energierekening. En daarnaast help je ook nog mee om verspilling van energie tegen te gaan.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
B

Net voor het nieuwe jaar overgestapt

Nog net voor het nieuwe jaar overgestapt naar NextEnergy. Er stond dat ze ermee bezig gaan en dat ze alles voor me regelen en dat ik binnen 14 dagen (als ik het niet annuleer) klant ben bij NextEnergy. Na meerdere reviews, ervaringen en klachten te hebben gelezen, kwam deze energieleverancier toch wel als beste uit de bus. Ik had wel wat eisen, 1 daarvan was dat het een flexibele energieleverancier zou zijn. Heb jarenlang vaste contracten gehad bij grote energieleveranciers en die laten je nu gewoon stikken door je geen nieuw contract te geven. Daar bungel je dus nu ook aan een flexibel contract en ze willen ook niets voor je doen ondanks dat je al jaren klant bent. Dus NextEnergy, jullie hebben er een nieuwe klant bij mid januari!

Ben 31 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Ben,
Dank je wel voor je mooie review. En fijn te lezen dat we voldoen aan je eisen. ook wij vinden het belangrijk om vooral in deze roerige energietijden flexibel te kunnen zijn.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 19 jan 2023
J

Scam met kredietwaardigheid test

Ze doen echt moeilijk. Probeerde me aan te melden voor een contract, dat ging al moeizaam uiteindelijk toch gelukt maar kreeg een mail dat ik toch wel even een flink bedrag moest betalen omdat ze mijn kredietwaardigheid wilden testen? Wat is dat voor scam? Las dat een paar anderen dit ook hadden. Staan wij in een bepaalde database dat we minder geld hebben? Dat we werkloos zijn? Iedereen heeft toch recht op een energieleverancier? Graag reactie Next Energie medewerkers, duurt sowieso erg lang voordat je contact krijgt.

Jim 30 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Jim,
In onze aanmeldprocedure doen we een kredietcheck. Hier komt een score uit en deze score bepaald of er een waarborgsom gevraagd wordt. Wij maken hiervoor gebruik van de database van een externe partij. Wij hebben dan ook geen inzicht in hoe de score precies tot stand komt. Als je hier nog vragen over hebt, willen we je vragen dat via onze klantenservice te doen. Het best zijn zij te bereiken via de chat. Op onze website zie je de verschillende manieren om contact op te nemen: https://www.nextenergy.nl/klantenservice

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
P

Wees gewaarschuwd

Alles behalve klantvriendelijke club NextEnergy. Contract afgesloten voor bejaarde schoonmoeder. Alles rond inclusief machtiging automatische incasso. Komen ze doodleuk met een email dat ze (en dat staat er letterlijk!) "een teken van goede wil verwachten" En dat teken is dan dat ze een borg van 750 euro handmatig overgemaakt willen hebben omdat hun systeem aangeeft dat ze toch kans lopen op een risico met haar acceptatie.... En nee, ze is geen wanbetaalster, heeft geen schulden, woont zelfstandig in een huurwoning en kan met gemak het maandbedrag van 160 euro betalen ook al omdat ze bij Eneco iedere maand nu 280 euro betaalt..... Gelijk maar contract opgezegd en teken is een middelvinger omhoog geworden.... Wat een waardeloze club. Past wel in hun rijtje negatieve ervaringen. Ik denk dat je als klant een risico loopt als je voor NextEnergy kiest. Ook al omdat ze in veel gevallen lees ik heel traag zijn bij de uitbetaling van de 190 euro compensatie. Genoeg voorbeelden gelezen dat klanten de compensatie van december nu nog steeds niet hebben ontvangen.

Peter 30 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Peter,
In ons aanmeldingsproces is een kredietcheck opgenomen. Wij hebben geen invloed op hoe de score tot stand komt. Dat wordt door een extern bedrijf gedaan. Mocht je hier nog vragen over hebben dan adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zijn het beste via de chat te bereiken. Je kan de contactgegevens vinden op onze website.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
P

Puike review

Na ongeveer 2 maanden klant te zijn van dit energiebedrijf kan ik stellen dat het heel goed bevalt. Had het voorschot met opzet hoog gezet in het begin maar nu de prijzen van met name gas omlaag gaan, wilde ik mijn voorschot graag verlagen. Kon het eerst niet vinden dus contact opgenomen met de klantenservice die me gelijk hielpen. Ga zo door, jullie verdienen een puike review.

Pdw 30 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Pdw,
Bedankt voor je puike review! En fijn te lezen dat we je snel geholpen hebben.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 19 jan 2023
F

Nieuw bij Next Energy

Ik ben overgestapt van Budget Energie naar Next Energy. Met Budget Energie was ik wel klaar en wou wat anders. Per toeval kwam ik bij Next Energy uit en hun verhaal sprak mij geluk wel aan. Een mooie website waar alles duidelijk uitgelegd wordt. Heel transparant over de kosten e.d. en dat vind ik erg belangrijk. Het is natuurlijk nog even afwachten of ik nog zo positief ben over pak en beet een jaar, maar voor nu ben ik zeer optimistisch.

Freek 29 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Freek,
Fijn te lezen dat je onze transparantie waardeert. Dat vinden wij ook hele belangrijk. En bedankt voor de review.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 16 jan 2023
M

Prijzen zijn lager dan bij de concurrentie

Was eerst sceptisch aangezien het toch weer een nieuwe energieleverancier is die een slaatje uit de hoge energieprijzen wil halen. Gek genoeg hebben ze wel degelijk betere tarieven op het moment als grote spelers als Essent en Eneco. Daarnaast zit je nergens aan vast want je kan het zo weer opzeggen als het niet bevalt, toch wel een prettige optie aangezien het toch een nieuwe energieleverancier betreft. Ik heb de overige reviews ook een beetje gelezen, hier op Reviews maar ook op trustpilot en de meeste mensen zijn toch aangenaam verrast, hier sluit ik me bij aan! Ook prettig dat het contact heel snel en soepel verloopt!

Martinus 28 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Martinus,
Dank je voor je mooie review. En fijn te lezen dat je het contact met ons ervaren hebt als snel en soepel.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 16 jan 2023
R

Klant geworden bij next energie

Ik had begin december bij mijn oude energieleverancier de 190 euro gekregen waarna ik gelijk ben overgestapt. Reden was simpel: enorm hoge prijzen omdat mijn vaste contract was verlopen. Had nog wel geprobeerd om daar een vast contract te krijgen maar dat deden ze niet meer?

Dus toen maar gezocht en uitgekomen dat next energie goedkoop was en dat je daar maar 5 euro betaald voor je aansluiting (+ natuurlijk het energie en gas wat je verbruikt). Had wel eerder willen overstappen al maar wilde wel zeker weten dat ik de 190 zou krijgen, dat zal vast weer mis gaan als je tussentijds zou overstappen. Na 14 dagen te hebben gewacht omdat je moet wachten totdat de bedenktijd is afgelopen, werd ik toegelaten bij next energie!

Moet wel zeggen dat het ook niet simpel ging want ik moest een kredietcheck doen, wat uiteindelijk goed ging maar werd wel even benauwd dat ik geen andere energieleverancier kon krijgen.

De app gedownload en dat werkt allemaal nu goed. In het begin zag ik mijn verbruik niet waardoor ik contact had gelegd met de chat. Een chatmedewerker zei dat ik een paar dagen moest wachten en dat het dan allemaal zichtbaar zou worden, dit klopte! Nu met een gerust hart genieten vanaf 1 januari van het prijsplafond!

Renate 18 dec 2022
Reageer
NextEnergy

Beste Renate,
Wat fijn dat je klant geworden bent en we hopen dat je met veel plezier nu met onze app bezig bent. Dank je wel voor je mooie review.

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 26 jan 2023
S

Let wel op mensen

Let wel op mensen.. ik snap dat iedereen blij is want het klopt dat het bij deze partij wat goedkoper is. maar je betaald wat de inkoopprijs is voor het elektriciteit en gas. Abonnementskosten van 5 euro is wel een schijntje en volgens mij hetzelfde als dat ze bij Frank Energie aanbieden. Ben benieuwd hoe het verloopt met deze energiepartijen als de prijzen straks weer normaal worden.

Sven 17 dec 2022
Reageer
M

Het feit dat er na Frank Energie nu weer een nieuwe speler op de markt is met dezelfde constructie, zegt mij dat het wel een winstgevende business moet zijn. We gaan het zien, zit zelf ook liever bij een ervaren energieleverancier maar op het moment kies ik ook eieren voor mijn geld en ben dus wel overgestapt naar NextEnergy.

Martinus 28 dec 2022
L

Kredietcheck en waarborgsom

Een vriend van me had zich aangemeld bij Next Energie en die moest een kredietcheck ondergaan nadat hij zich had proberen aan te melden. Daar kwam uit dat de score te laag was en dat hij een waarborgsom diende te betalen om überhaupt klant te kunnen worden. Is dit normaal en gebeurd dit ook bij andere energiebedrijven of is dit een broodje aap verhaal? Ik wilde heel graag overstappen naar Next Energie maar wil er wel zeker van zijn dat ik niet met gekke waarborgsommen en kredietchecks in de maag kom te zitten. Heb gewoon een baan, net als mijn vriend trouwens, dus graag een reactie van Next Energie kan of van iemand anders die me hierbij kan helpen.

Leon Wilgens 15 dec 2022
Reageer
M

ik ben sinds november klant bij Nextenergie e zeer tevreden.Krediuetcheck is bij ons ook gedaan, maar leverde geen verzoek om een waarborgsom op.
Tot dusver zijn wij heel tevreden

M. Kusters 5 jan 2023
NextEnergy

Beste Leon,
In onze aanmeldprocedure doen we een kredietcheck. Hier komt een score uit en deze score bepaald of er een waarborgsom gevraagd wordt. Wij maken hiervoor gebruik van de database van een externe partij. Wij hebben dan ook geen inzicht in hoe de score precies tot stand komt. Ook andere energieleveranciers maken gebruik van een kredietcheck. We beantwoorden graag je vragen, we raden wel aan dat via onze officiële website te doen. Dit platform is niet een officieel klantenservice kanaal van NextEnergy. Het best zijn wij te bereiken via de chat. Op onze website zie je de verschillende manieren om contact op te nemen: https://www.nextenergy.nl/klantenservice

Vriendelijke groet,
NextEnergy ServiceTeam

NextEnergy 10 jan 2023
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van februari 2023.

Over NextEnergy

NextEnergy is een nieuwe energieleverancier in Nederland en levert 100% groene energie aan huishoudens tegen concurrerende inkoopprijzen. Deze energieleverancier biedt dynamische energiecontracten aan waardoor ze zich distantiëren van de concurrenten. Ze werken met een abonnementsmodel waardoor energieprijzen laag blijven. Dit houdt in dat er geen winst wordt gemaakt voor het verbruik van de huishoudens.