Vattenfall

Vattenfall

3.2 reviewscore • 42 reviews
S

Overgestapt van Essent naar Vattenfall

Zojuist overgestapt naar Vattenfall. Heb jarenlang bij Essent gezeten maar deze wilden me geen jaarcontract meer geven omdat ik zonnepanelen bezit.... Heel raar. Dus verder gekeken en via de Reviews.nl vergelijker uitgekomen bij Vattenfall. Hier kan ik wel een jaarcontract krijgen en zijn de tarieven nog een stuk gunstiger ook. Vanaf 1 april gaat het contract in! Top geregeld!

Nieuwe tarieven voor degene die interesse hebben hierin:
Stroom € 0,249744 / kWh
Gas € 1,180488 / m³

Heel blij mee, want bij Essent betaalde ik afgelopen jaar:
Stroom € 0,37728 / kWh
Gas € 0,24563 / m³

Wat een verschillen! Ben er heel blij mee! :-) Ga een jaar tegemoet waarbij ik niet 3 truien over elkaar aan hoef in de winter.

Saar 18 mrt 2024
S

Aanvulling:

Plots na mijn overstap aanvraag, kon ik ineens wel voor 1 jaar verlengen bij Essent. Had wel interesse want het liefst blijf ik gewoon bij 1 energieleverancier, helaas vallen de tarieven tegen ten aanzien van wat ik bij Vattenfall krijg.

Nieuwe tarieven voor 1 jaar vast bij Essent zouden voor mij zijn:
Stroom € 0,33929 / kWh
Gas € 1,29532 / m³

Dus ik ga alsnog overstappen naar Vattenfall. Vind het overigens wel vreemd dat ik ineens toch kan verlengen bij Essent nadat ik een offerte bij Vattenfall heb aangevraagd. Via de chat die ik met Essent had was er niets mogelijk.

Saar 18 mrt 2024
J

Onterechte aanmaning

Kreeg via een incassobureau een aanmaning. Ben echter nog nooit klant van Vattenfall geweest. Woon al 14 jaar in buitenland. Contact opgenomen met incassobureau. Willen/kunnen (?) geen nadere informatie geven. Vervolgens contact met Vattenvall via whatsapp. Krijg geautomatiseerde reactie dat een aanmaning weleens onterecht kan zijn verstuurd, maar dan moet ik die maar als niet verzonden beschouwen (?). Volgens mij is de administratie daar niet zo secuur, of liever gezegd een chaos.

J.M. Harts 1 okt 2024
Reageer
S

Vattenfall goede energieleverancier

Hele goede energieleverancier, kan niet anders zeggen. Had hiervoor Essent, wat ook goed was maar die kon ik alleen verlengen tegen een hoger aanbod dan het aanbod wat nieuwe klanten daar kregen dus dat ging tegen al mijn principes in dus zit nu keurig bij Vattenfall. Deze kon me wel een jaar lang betere tarieven geven dus dan is de keuze snel gemaakt. Op zich maakt het allemaal niet zoveel uit bij welke energieleverancier je zit, energie is energie?! Dus gewoon via vergelijkers de goedkoopste kiezen en je bent het beste af.

Slimme man 1 okt 2024
Reageer
R

contact met vattenvall

Verschrikkelijk, Heb op alle mogelijke manieren geprobeerd om in contact te komen, het lukt niet . Soms bijna 45 minuten in de wacht en dan er nog uitgegooid worden. Verschillende mailadressen geprobeerd na weken nog geen respons. zou iemand mij kunnen uitleggen hoe of waar ik ze kan bereiken, of moet je echt fysiek op het kantoor staan???

R de bruijn 4 jun 2024
Reageer
R

Zeer slecht

Mijn contract eindigde per 26 november en ik moet € 1518,000 terugontvangen. Dit bedrag heb ik nog steeds niet ontvangen. De info die Vattenvall hierover geeft verschilt per dag. Erg slechte klantenservice en niet klantgericht. Men maakt gebruik van hun machtspositie. Beslist geen aanrader. Bellen, mailen, appen helpt niet. De meterstanden waren al op 27 november bekend en toch wacht men met de afhandeling.

RK 27 dec 2023
I

Heb je het geld inmiddels al ontvangen? Ik denk erover om over te stappen naar Vattenfall maar wil wel zeker weten dat ik het geld terug krijg als ik wat teveel betaal. Hoor het graag.

Irene 26 mrt 2024
E

Vattenfall 3 jaar vast

Ik heb een mooie aanbieding gehad van Vattenfall om 3 jaar vast te zetten met 25% korting.

Ik vind dat fijn omdat je dan 3 jaar geen zorgen hebt.

Als je wil kijken of het wat voor jou is, de pagina zit een beetje verstopt, hier staat de aanbieding voor 3 jaar vast:
https://www.vattanfall.nl/energie-aanbiedingen/vasteprijsenergie-3jaar/

ff je postcode en huisnr invullen en je ziet gelijk wat jouw tarieven zijn.

Het overstappen ging makkelijk, zij hebben alles geregeld.

You're welcome :)

Eric 8 dec 2023
Reageer
M

De thermosfles als cadeau

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n goed werkende thermosfles gehad.
De koffie blijft echt 12 uur warm.
En koele drank, met temperaturen in de zomer van 30° is na 4 dagen nog koud.
Ongelooflijk. Heb er gauw weer 1 besteld.
Wat beter kan, is dat er een lus aankomt.
En last but not least....een tuitje die je er op kunt zetten.

M v d P 15 sep 2023
Reageer
g

Grote boeven firma

Betalingsregeling getroffen en 2 termijnen betaald ,
Daarna ben ik overgestapt naar Budget energie (veel beter en gunstiger )
En moet nu gehele openstaand bedrag in 1 keer betalen en de eind afrekening nota ook.
Met in totaal nog eens 1050 euro extra aan incasso kosten ??? NIET NORMAAL
Klopt gewoon niks van en ze zijn gewoon niet bereikbaar alleen via een Chatbot NINA ?? een computer die er ook niks van snapt ??
Willen gewoon niks oplossen schijnbaar

gerardus 23 apr 2023
Reageer
M

Pure diefstal

Een jaar stroom en gas afgenomen bij Vattenfall. Ik dacht groot dus goedkoper en betere klantenservice. Niet dus. Tarieven skyhigh, klantenservice drama. Inmiddels wacht ik, na stopzetten contract, al drie weken op de jaarafrekening. Bij navraag komt er elke keer een week bij als ik vraag wanneer ik de afrekening krijg. Inmiddels ben ik bij een andere leverancier (Nieuwe Stroom) de helft (!) goedkoper uit! Dus wees slim en neem geen stroom en gas af van deze grote graaier.

Mark 21 feb 2023
Reageer
d

maandbedrag

ik kom net tot de ontdekking dat vattenfall mijn termijnbedrag aangepast heeft, hier heb ik niet om gevraagd maar ze doen het uit zichzelf. hier ben ik behoorlijk boos over, ik regel dit al jaren zelf en ik wil dit zelf blijven regelen. en als je belt dan zijn ze niet meer bereikbaar want ze werken maar tot 3 uur, dan kun je gaan appen. wat een ontzettend slechte instelling, voor mij een reden om over te stappen.

d 6 feb 2023
Reageer
r

wegwezen.

volgend jaar overstappen zodra t ergens goedkoper is. De app geeft aan dat ik volgend jaar kan verlagen naar 42 euro per maand :) Van de pot gerukt. De app die je volledig inzicht geeft haha, wat een dilettanten. klantonvriendelijkheid is een voldoende reden om weg te wezen. veel meer woorden zijn niet nodig lijkt mij, geen reden om te herhalen wat door anderen al gezegd wordt.

r.decker 19 dec 2022
Reageer
M

Stelletje boeven

1,5 jaar energie afgenomen.
Na een achterlijk hoge prijsstijging van 126€ naar 316€
1x keer te laat met betalen meteen naar de GGN
terwijl ik alles betald krijg nog twee weken emails van GGN

Vervolgens opgestapt naar een andere partij

Moet ik 3 weken wachten op terug betaling verrekening. Krijg ik weer een herinnering.

Je kan ze niet mailen of bellen bedrijf blijft volledig uit zicht.
geen email adres... niks

Michael 13 dec 2022
Reageer
J

Vattenfal misleiding nooit meer

Een jaar contract is hier bij vattenfal 10 maanden... en dit terwijl ik voor een jaar heb afgesloten.. oplichting en misleiding nooit meer vattenfal voor mij.

Slecht bereikbaar en je kan nergens een email adres vinden. Slechtste energie bedrijf die ik ooit heb gehad.

Ik raad dit bedrijf aan niemand aan. Ook zijn hun reclames misleidend.

Jack 8 nov 2022
Reageer
C

Vattenfall is een zeer slecht bedrijf

Vattenfall is een zeer slecht bedrijf. Ze houden zichzelf onbereikbaar,maar in de verkoop zijn ze wel bereikbaar. Ze willen zaken zoals een correcte eindnota niet oplossen. Geen Hart voor hun eigen Klanten. Ze hebben geen email-adres en aan de telefoon laten ze je wachten....en wachten...en wachten.. Noem mij een bedrijf dat geen email-adres heeft. Dit heeft toch iedereen. Ze dwingen je jouw privé telefoonnummer door te geven om te appen. En dan? Weer wachten en wachten. Ze weigeren om verbeteringen aan te brengen en oplossingen aan te bieden. Zo houden ze de macht aan hun kant en kun je ook niks bewijzen. Monddood maken het dit. Bedankt Vattenfall voor de beroerde service aan je Klanten. WORD WAKKER!!

Cora 4 nov 2022
Reageer
M

Transitie naar fossielvrij leven

Geen enkele energieleverancier is goedkoop in deze tijd maar ik ben al tijden een tevreden klant bij Vattenfall. Ik ben ook van plan om dat te blijven. Vattenfall is altijd heel transparant over de kosten en dat is wat ik kan waarderen. De keren dat ik contact heb gehad met de klantenservice van Vattenfall werd ik ook goed geholpen. Vattenfall is ook goed bezig met de transitie naar een fossielvrij leven. Dat is iets wat ik enorm kan waarderen.

Marijke 14 okt 2022
Reageer
A

Slecht bereikbaar

Ik heb geprobeerd te bellen en na 1 uur en 30 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het opgegeven. Ik heb het ook via de chat geprobeerd maar die kon geen antwoord geven en gaf aan dat ik een WhatsApp bericht gestuurd. Ook geen antwoord. Kortom heel slecht en als het aan personeelstekort komt dan zou ik het personeel.meer betalen. Ze hebben uiteindelijk genoeg winst gemaakt

Anja 14 sep 2022
Reageer
A

Zeer tevreden

Ik zie zoveel reclames op tv over energiebedrijven en dan denk ik wat een geluk dat ik bij Vattenfall zit en mij niet druk hoeft te maken over overstapstress.
Altijd duidelijke communicatie,duidelijke eindafrekening.Vattenfall blijven loont,kirting tit wel 25 % op stroom.en sparen voor punten iedere maand voor leuke cadeau's

A M 20 jul 2022
Reageer
H

Veel gedaan om te besparen Vattenfall goed

Wij hebben er alles aan gedaan om kosten te besparen. 16 zonnepanelen zijn geplaatst, die waarde kunnen we nog 2.5 jaar terug verkopen aan de leverancier. Hierna is het nog even afwachten of we de energie gaan opslaan of dat er een andere regeling zal komen. Voor de rest het huis beter geïsoleerd. Een warmtepomp vinden we op het moment nog niet goed genoeg, je ziet ook dat veel mensen hierover klagen. En het allerbelangrijkste, we zijn overgestapt naar Vattenfall na jarenlang klant te zijn geweest van Essent. Deze deed erg moeilijk om ons een nieuw contract te geven dus we zijn erg blij dat we bij Vattenfall goed terecht zijn gekomen. Onze kosten vallen nog reuze mee, ook omdat het natuurlijk zomer is en je vrijwel geen gas gebruikt. Maar qua energie hebben we soms dagen dat we gewoon niets betalen dus dat is wel heel fijn!

Henry 2 jul 2022
Reageer
A

Simpele vraag moeilijk te beantwoorden

Helaas is de klantenservice slecht bereikbaar. Telefonisch duurt erg lang. Na contact doorverbonden en moet ik weer wachten. Inmiddels meer dan een half uur aan de lijn.
Eerst chatrobot geprobeerd. Bij tarieven verwijst hij naar de website. Terwijl je met je klantnummer en al je gegevens inlogt kan hij geen goed antwoord geven. Er wordt doorverwezen naar whatsapp. Daar is de openingstijd inmiddels van gesloten, terwijl dat niet aangegeven was.

Anoniem 29 jun 2022
Reageer
J

Hoge energieprijzen maar wel transparant

De energieprijzen zijn op het moment voor iedereen hoog, daar kan Vattenfall niet zoveel aan doen. Toch vind ik het wel heel fijn hoe transparant Vattenfall over alles is. Je energieverbruik, netbeheerkosten en overheidsheffingen. Dit zie ik niet bij andere energiemaatschappijen terug.

Ik ben al overgestapt naar Vattenfall toen ze in Nederland kwamen. Ik denk dat ik één van de eersten ben geweest. Tot nu toe heb ik geen reden gezien om over te stappen naar een andere energiemaatschappij. Ik ben tevreden waar ik zit en ik ga zeker niet overstappen.

Jonas 25 mrt 2022
Reageer
K

Niet de goedkoopste maar wel de beste

Inmiddels heb ik al heel wat ervaring met verschillende energieleveranciers. In het verleden keek ik wel eens puur naar de prijs maar dit doe ik niet meer. Ik heb namelijk een paar slechte ervaringen gehad met enkele prijsvechters. Verborgen kosten en dergelijke. Nu zit ik alweer een tijdje bij Vattenfall. Helemaal tevreden mee en geen verborgen kosten. Ook een goede klantenservice en ze nemen echt de tijd voor je. Daarom blijf ik gewoon lekker bij Vattenfall en laat ik mij niet meer verleiden door energieleveranciers die grote beloftes doen maar niet nakomen.

Kim 17 feb 2022
Reageer
I

Goed geholpen door Vattenfall

Dankzij de hulp van Vattenfall ben ik probleemloos overgestapt. Ik kwam van Budget Energie, maar was hier niet tevreden over. Goedkoop blijkt helaas toch duurkoop te zijn. Ik wist niet precies hoe ik moest overstappen en had nog wat vragen. Vattenfall heeft mij hier heel goed bij geholpen. Daar ben ik Vattenfall dankbaar voor. Ik vond het fijn dat ze alle tijd voor mij namen en ze hebben veel geduld, want ik begreep niet alles gelijk. Heel blij dat ik nu gewoon bij Vattenfall zit. Nu weet ik tenminste precies waar ik aan toe ben!

Inge 25 jan 2022
Reageer
R

Overstappen naar Pure Energie

Ik ben nu 2 jaar klant bij Vattenfall, maar ik zit te denken om over te stappen naar Pure Energie. Over Pure Energie hoor ik wel goede verhalen. Deze verhalen gaan voornamelijk over groene energie, wat ik wel belangrijk vindt. Ik denk dat Vattenfall en Pure Energie helemaal niet zoveel verschillen in prijs, maar dit moet ik nog even uitzoeken. Vattenfall is niks mis mee, maar ik wil wel graag klant zijn bij de groenste energieleverancier van Nederland. Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen? Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik ga overstappen.

Renske 11 jan 2022
Reageer
C

Vattenfall Exclusief cadeaus

Wij zitten al jaren bij Vattenfall en met Vattenfall Exclusief kun je leuke cadeaus krijgen. Sommige cadeaus kun je gratis verzilveren en bij anderen krijg je korting. Dit is een heel leuk systeem als beloning dat je klant bent en blijft bij Vattenfall. Volgens mij hebben andere energieleveranciers dit niet en dat maakt Vattenfall uniek. Naast cadeaus kun je ook leuke prijzen winnen en kun je sparen voor dagjes uit. Echt heel erg leuk! Dit vinden wij ook leuker dan een paar euro korting op onze energierekening. Er worden ook vaak nieuwe cadeaus toegevoegd. Wat ons betreft zeker een reden om voor Vattenfall te kiezen.

Claudia en Tom 15 dec 2021
Reageer
J

Groene stroom nog niet prijsbepalend

Pas geleden heb ik contact gehad met Vattenfall omdat ik een vraag had over de prijsstijging van gas. Ik vroeg mij namelijk af waarom de prijzen van alle energieleveranciers omhoog gaan als er ook lokaal groene energie wordt geproduceerd. Het gas wordt duurder, maar groene energie toch niet? Zij vertelden mij dat het aandeel groene stroom in Nederland nog lang niet op het niveau is om prijsbepalend te kunnen zijn. Ze vertelden mij ook dat ze blijven investeren in groene energie. Dat verklaarde voor mij waarom de prijzen zo stijgen, ondanks dat je al die bedrijven hoort over groene energie. Ze zijn allemaal nog afhankelijk van gas.

Bij Vattenfall kan ik altijd terecht met mijn vragen. Ze zijn heel vriendelijk en nemen echt de tijd voor je. Dat is wat ik onder andere zo fijn vindt aan Vattenfall. Ik ben zelf al jaren klant bij Vattenfall en ik zie mij niet zo snel overstappen naar een andere energieleverancier.

Jacob 2 dec 2021
Reageer
Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van oktober 2024.

Over Vattenfall

Er zijn 42 reviews geschreven over Vattenfall op Reviews.nl. Met een 3.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.