Vattenfall

Vattenfall

3.3 reviewscore • 39 reviews
S

Overgestapt van Essent naar Vattenfall

Zojuist overgestapt naar Vattenfall. Heb jarenlang bij Essent gezeten maar deze wilden me geen jaarcontract meer geven omdat ik zonnepanelen bezit.... Heel raar. Dus verder gekeken en via de Reviews.nl vergelijker uitgekomen bij Vattenfall. Hier kan ik wel een jaarcontract krijgen en zijn de tarieven nog een stuk gunstiger ook. Vanaf 1 april gaat het contract in! Top geregeld!

Nieuwe tarieven voor degene die interesse hebben hierin:
Stroom € 0,249744 / kWh
Gas € 1,180488 / m³

Heel blij mee, want bij Essent betaalde ik afgelopen jaar:
Stroom € 0,37728 / kWh
Gas € 0,24563 / m³

Wat een verschillen! Ben er heel blij mee! :-) Ga een jaar tegemoet waarbij ik niet 3 truien over elkaar aan hoef in de winter.

Saar 18 mrt 2024
S

Aanvulling:

Plots na mijn overstap aanvraag, kon ik ineens wel voor 1 jaar verlengen bij Essent. Had wel interesse want het liefst blijf ik gewoon bij 1 energieleverancier, helaas vallen de tarieven tegen ten aanzien van wat ik bij Vattenfall krijg.

Nieuwe tarieven voor 1 jaar vast bij Essent zouden voor mij zijn:
Stroom € 0,33929 / kWh
Gas € 1,29532 / m³

Dus ik ga alsnog overstappen naar Vattenfall. Vind het overigens wel vreemd dat ik ineens toch kan verlengen bij Essent nadat ik een offerte bij Vattenfall heb aangevraagd. Via de chat die ik met Essent had was er niets mogelijk.

Saar 18 mrt 2024
R

Zeer slecht

Mijn contract eindigde per 26 november en ik moet € 1518,000 terugontvangen. Dit bedrag heb ik nog steeds niet ontvangen. De info die Vattenvall hierover geeft verschilt per dag. Erg slechte klantenservice en niet klantgericht. Men maakt gebruik van hun machtspositie. Beslist geen aanrader. Bellen, mailen, appen helpt niet. De meterstanden waren al op 27 november bekend en toch wacht men met de afhandeling.

RK 27 dec 2023
I

Heb je het geld inmiddels al ontvangen? Ik denk erover om over te stappen naar Vattenfall maar wil wel zeker weten dat ik het geld terug krijg als ik wat teveel betaal. Hoor het graag.

Irene 26 mrt 2024
E

Vattenfall 3 jaar vast

Ik heb een mooie aanbieding gehad van Vattenfall om 3 jaar vast te zetten met 25% korting.

Ik vind dat fijn omdat je dan 3 jaar geen zorgen hebt.

Als je wil kijken of het wat voor jou is, de pagina zit een beetje verstopt, hier staat de aanbieding voor 3 jaar vast:
https://www.vattanfall.nl/energie-aanbiedingen/vasteprijsenergie-3jaar/

ff je postcode en huisnr invullen en je ziet gelijk wat jouw tarieven zijn.

Het overstappen ging makkelijk, zij hebben alles geregeld.

You're welcome :)

Eric 8 dec 2023
Reageer
M

De thermosfles als cadeau

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n goed werkende thermosfles gehad.
De koffie blijft echt 12 uur warm.
En koele drank, met temperaturen in de zomer van 30° is na 4 dagen nog koud.
Ongelooflijk. Heb er gauw weer 1 besteld.
Wat beter kan, is dat er een lus aankomt.
En last but not least....een tuitje die je er op kunt zetten.

M v d P 15 sep 2023
Reageer
g

Grote boeven firma

Betalingsregeling getroffen en 2 termijnen betaald ,
Daarna ben ik overgestapt naar Budget energie (veel beter en gunstiger )
En moet nu gehele openstaand bedrag in 1 keer betalen en de eind afrekening nota ook.
Met in totaal nog eens 1050 euro extra aan incasso kosten ??? NIET NORMAAL
Klopt gewoon niks van en ze zijn gewoon niet bereikbaar alleen via een Chatbot NINA ?? een computer die er ook niks van snapt ??
Willen gewoon niks oplossen schijnbaar

gerardus 23 apr 2023
Reageer
M

Pure diefstal

Een jaar stroom en gas afgenomen bij Vattenfall. Ik dacht groot dus goedkoper en betere klantenservice. Niet dus. Tarieven skyhigh, klantenservice drama. Inmiddels wacht ik, na stopzetten contract, al drie weken op de jaarafrekening. Bij navraag komt er elke keer een week bij als ik vraag wanneer ik de afrekening krijg. Inmiddels ben ik bij een andere leverancier (Nieuwe Stroom) de helft (!) goedkoper uit! Dus wees slim en neem geen stroom en gas af van deze grote graaier.

Mark 21 feb 2023
Reageer
d

maandbedrag

ik kom net tot de ontdekking dat vattenfall mijn termijnbedrag aangepast heeft, hier heb ik niet om gevraagd maar ze doen het uit zichzelf. hier ben ik behoorlijk boos over, ik regel dit al jaren zelf en ik wil dit zelf blijven regelen. en als je belt dan zijn ze niet meer bereikbaar want ze werken maar tot 3 uur, dan kun je gaan appen. wat een ontzettend slechte instelling, voor mij een reden om over te stappen.

d 6 feb 2023
Reageer
r

wegwezen.

volgend jaar overstappen zodra t ergens goedkoper is. De app geeft aan dat ik volgend jaar kan verlagen naar 42 euro per maand :) Van de pot gerukt. De app die je volledig inzicht geeft haha, wat een dilettanten. klantonvriendelijkheid is een voldoende reden om weg te wezen. veel meer woorden zijn niet nodig lijkt mij, geen reden om te herhalen wat door anderen al gezegd wordt.

r.decker 19 dec 2022
Reageer
M

Stelletje boeven

1,5 jaar energie afgenomen.
Na een achterlijk hoge prijsstijging van 126€ naar 316€
1x keer te laat met betalen meteen naar de GGN
terwijl ik alles betald krijg nog twee weken emails van GGN

Vervolgens opgestapt naar een andere partij

Moet ik 3 weken wachten op terug betaling verrekening. Krijg ik weer een herinnering.

Je kan ze niet mailen of bellen bedrijf blijft volledig uit zicht.
geen email adres... niks

Michael 13 dec 2022
Reageer
J

Vattenfal misleiding nooit meer

Een jaar contract is hier bij vattenfal 10 maanden... en dit terwijl ik voor een jaar heb afgesloten.. oplichting en misleiding nooit meer vattenfal voor mij.

Slecht bereikbaar en je kan nergens een email adres vinden. Slechtste energie bedrijf die ik ooit heb gehad.

Ik raad dit bedrijf aan niemand aan. Ook zijn hun reclames misleidend.

Jack 8 nov 2022
Reageer
C

Vattenfall is een zeer slecht bedrijf

Vattenfall is een zeer slecht bedrijf. Ze houden zichzelf onbereikbaar,maar in de verkoop zijn ze wel bereikbaar. Ze willen zaken zoals een correcte eindnota niet oplossen. Geen Hart voor hun eigen Klanten. Ze hebben geen email-adres en aan de telefoon laten ze je wachten....en wachten...en wachten.. Noem mij een bedrijf dat geen email-adres heeft. Dit heeft toch iedereen. Ze dwingen je jouw privé telefoonnummer door te geven om te appen. En dan? Weer wachten en wachten. Ze weigeren om verbeteringen aan te brengen en oplossingen aan te bieden. Zo houden ze de macht aan hun kant en kun je ook niks bewijzen. Monddood maken het dit. Bedankt Vattenfall voor de beroerde service aan je Klanten. WORD WAKKER!!

Cora 4 nov 2022
Reageer
M

Transitie naar fossielvrij leven

Geen enkele energieleverancier is goedkoop in deze tijd maar ik ben al tijden een tevreden klant bij Vattenfall. Ik ben ook van plan om dat te blijven. Vattenfall is altijd heel transparant over de kosten en dat is wat ik kan waarderen. De keren dat ik contact heb gehad met de klantenservice van Vattenfall werd ik ook goed geholpen. Vattenfall is ook goed bezig met de transitie naar een fossielvrij leven. Dat is iets wat ik enorm kan waarderen.

Marijke 14 okt 2022
Reageer
A

Slecht bereikbaar

Ik heb geprobeerd te bellen en na 1 uur en 30 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het opgegeven. Ik heb het ook via de chat geprobeerd maar die kon geen antwoord geven en gaf aan dat ik een WhatsApp bericht gestuurd. Ook geen antwoord. Kortom heel slecht en als het aan personeelstekort komt dan zou ik het personeel.meer betalen. Ze hebben uiteindelijk genoeg winst gemaakt

Anja 14 sep 2022
Reageer
A

Zeer tevreden

Ik zie zoveel reclames op tv over energiebedrijven en dan denk ik wat een geluk dat ik bij Vattenfall zit en mij niet druk hoeft te maken over overstapstress.
Altijd duidelijke communicatie,duidelijke eindafrekening.Vattenfall blijven loont,kirting tit wel 25 % op stroom.en sparen voor punten iedere maand voor leuke cadeau's

A M 20 jul 2022
Reageer
H

Veel gedaan om te besparen Vattenfall goed

Wij hebben er alles aan gedaan om kosten te besparen. 16 zonnepanelen zijn geplaatst, die waarde kunnen we nog 2.5 jaar terug verkopen aan de leverancier. Hierna is het nog even afwachten of we de energie gaan opslaan of dat er een andere regeling zal komen. Voor de rest het huis beter geïsoleerd. Een warmtepomp vinden we op het moment nog niet goed genoeg, je ziet ook dat veel mensen hierover klagen. En het allerbelangrijkste, we zijn overgestapt naar Vattenfall na jarenlang klant te zijn geweest van Essent. Deze deed erg moeilijk om ons een nieuw contract te geven dus we zijn erg blij dat we bij Vattenfall goed terecht zijn gekomen. Onze kosten vallen nog reuze mee, ook omdat het natuurlijk zomer is en je vrijwel geen gas gebruikt. Maar qua energie hebben we soms dagen dat we gewoon niets betalen dus dat is wel heel fijn!

Henry 2 jul 2022
Reageer
A

Simpele vraag moeilijk te beantwoorden

Helaas is de klantenservice slecht bereikbaar. Telefonisch duurt erg lang. Na contact doorverbonden en moet ik weer wachten. Inmiddels meer dan een half uur aan de lijn.
Eerst chatrobot geprobeerd. Bij tarieven verwijst hij naar de website. Terwijl je met je klantnummer en al je gegevens inlogt kan hij geen goed antwoord geven. Er wordt doorverwezen naar whatsapp. Daar is de openingstijd inmiddels van gesloten, terwijl dat niet aangegeven was.

Anoniem 29 jun 2022
Reageer
J

Hoge energieprijzen maar wel transparant

De energieprijzen zijn op het moment voor iedereen hoog, daar kan Vattenfall niet zoveel aan doen. Toch vind ik het wel heel fijn hoe transparant Vattenfall over alles is. Je energieverbruik, netbeheerkosten en overheidsheffingen. Dit zie ik niet bij andere energiemaatschappijen terug.

Ik ben al overgestapt naar Vattenfall toen ze in Nederland kwamen. Ik denk dat ik één van de eersten ben geweest. Tot nu toe heb ik geen reden gezien om over te stappen naar een andere energiemaatschappij. Ik ben tevreden waar ik zit en ik ga zeker niet overstappen.

Jonas 25 mrt 2022
Reageer
K

Niet de goedkoopste maar wel de beste

Inmiddels heb ik al heel wat ervaring met verschillende energieleveranciers. In het verleden keek ik wel eens puur naar de prijs maar dit doe ik niet meer. Ik heb namelijk een paar slechte ervaringen gehad met enkele prijsvechters. Verborgen kosten en dergelijke. Nu zit ik alweer een tijdje bij Vattenfall. Helemaal tevreden mee en geen verborgen kosten. Ook een goede klantenservice en ze nemen echt de tijd voor je. Daarom blijf ik gewoon lekker bij Vattenfall en laat ik mij niet meer verleiden door energieleveranciers die grote beloftes doen maar niet nakomen.

Kim 17 feb 2022
Reageer
I

Goed geholpen door Vattenfall

Dankzij de hulp van Vattenfall ben ik probleemloos overgestapt. Ik kwam van Budget Energie, maar was hier niet tevreden over. Goedkoop blijkt helaas toch duurkoop te zijn. Ik wist niet precies hoe ik moest overstappen en had nog wat vragen. Vattenfall heeft mij hier heel goed bij geholpen. Daar ben ik Vattenfall dankbaar voor. Ik vond het fijn dat ze alle tijd voor mij namen en ze hebben veel geduld, want ik begreep niet alles gelijk. Heel blij dat ik nu gewoon bij Vattenfall zit. Nu weet ik tenminste precies waar ik aan toe ben!

Inge 25 jan 2022
Reageer
R

Overstappen naar Pure Energie

Ik ben nu 2 jaar klant bij Vattenfall, maar ik zit te denken om over te stappen naar Pure Energie. Over Pure Energie hoor ik wel goede verhalen. Deze verhalen gaan voornamelijk over groene energie, wat ik wel belangrijk vindt. Ik denk dat Vattenfall en Pure Energie helemaal niet zoveel verschillen in prijs, maar dit moet ik nog even uitzoeken. Vattenfall is niks mis mee, maar ik wil wel graag klant zijn bij de groenste energieleverancier van Nederland. Kan iemand mij hier misschien meer over vertellen? Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik ga overstappen.

Renske 11 jan 2022
Reageer
C

Vattenfall Exclusief cadeaus

Wij zitten al jaren bij Vattenfall en met Vattenfall Exclusief kun je leuke cadeaus krijgen. Sommige cadeaus kun je gratis verzilveren en bij anderen krijg je korting. Dit is een heel leuk systeem als beloning dat je klant bent en blijft bij Vattenfall. Volgens mij hebben andere energieleveranciers dit niet en dat maakt Vattenfall uniek. Naast cadeaus kun je ook leuke prijzen winnen en kun je sparen voor dagjes uit. Echt heel erg leuk! Dit vinden wij ook leuker dan een paar euro korting op onze energierekening. Er worden ook vaak nieuwe cadeaus toegevoegd. Wat ons betreft zeker een reden om voor Vattenfall te kiezen.

Claudia en Tom 15 dec 2021
Reageer
J

Groene stroom nog niet prijsbepalend

Pas geleden heb ik contact gehad met Vattenfall omdat ik een vraag had over de prijsstijging van gas. Ik vroeg mij namelijk af waarom de prijzen van alle energieleveranciers omhoog gaan als er ook lokaal groene energie wordt geproduceerd. Het gas wordt duurder, maar groene energie toch niet? Zij vertelden mij dat het aandeel groene stroom in Nederland nog lang niet op het niveau is om prijsbepalend te kunnen zijn. Ze vertelden mij ook dat ze blijven investeren in groene energie. Dat verklaarde voor mij waarom de prijzen zo stijgen, ondanks dat je al die bedrijven hoort over groene energie. Ze zijn allemaal nog afhankelijk van gas.

Bij Vattenfall kan ik altijd terecht met mijn vragen. Ze zijn heel vriendelijk en nemen echt de tijd voor je. Dat is wat ik onder andere zo fijn vindt aan Vattenfall. Ik ben zelf al jaren klant bij Vattenfall en ik zie mij niet zo snel overstappen naar een andere energieleverancier.

Jacob 2 dec 2021
Reageer
R

Elk jaar overstappen

Vattenfall kwam voor mij als goedkoopste uit de test. Ik heb een 1-jarig contract afgesloten en daarna zien we wel weer. Als ze er een cadeau bij doen loont het zeker om elk jaar over te stappen. Je komt nooit zonder stroom te zitten dus het kan probleemloos en dat is wel heel mooi. Sommige mensen ondervinden wel problemen, maar ik heb nooit ergens last van gehad. Ik blijf gewoon elk jaar overstappen!

Ron 30 okt 2021
S

Dan heb je nu pech, want nu zijn de prijzen super hoog en moet je waarschijnlijk snel weer overstappen. Mensen die een paar maanden geleden de prijzen hebben vastgezet zijn nu spekkoper. Ben het deels met je eens dat overstappen kan lonen maar het is wel degelijk een gok om niet lang de variabelen vast te zetten.

Simar 23 nov 2021
J

groene energieleverancier

ik probeer steeds bewuster te leven.. een groene energieleverancier hoort daar zeker bij. Vattenfall is niet de goedkoopste energieleverancier maar hun motto spreekt mij heel erg aan.. wij gaan niet alle klimaatproblemen binnen een paar jaar oplossen maar binnen een generatie misschien wel. daar vertrouw ik dan maar op. tot nu toe ben ik gewoon een tevreden klant bij Vattenfall.

Jolanda 26 okt 2021
Reageer
P

Blijven loont bij Vattenfall

Ik ben al een paar jaar tevreden klant bij Vattenfall. Dankzij de blijven loont korting wordt de korting elk jaar een beetje meer. Elk jaar krijg je 5% korting tot een blijvend voordeel van 25%. Dit is de belangrijkste reden waarom ik bij Vattenfall blijf. Op den duur krijg je zoveel korting dat het niet meer loont om over te stappen naar een andere energieleverancier. Vattenfall is in het eerste jaar misschien niet de goedkoopste maar dit bouw je dus wel op. Dat is het mooie aan Vattenfall. Dat trouwe klanten beloont worden. Meer een lange termijn visie in plaats van elk jaar naar de goedkoopste energieleverancier over te stappen.

Bij Vattenfall zetten ze ook groot in op groene energie. Dit kan ik wel waarderen. Ze willen helemaal van fossiele bronnen af. Ik weet niet hoe ze dit willen bereiken met alleen wind en zonne-energie maar het is wel een mooi streven. Hier sta ik zeker achter. Als je wil overstappen naar een andere energieleverancier zal ik Vattenfall zeker overwegen. Ik ga er zelf niet weg.

Pascal 21 okt 2021
Reageer
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van maart 2024.

Over Vattenfall

Vattenfall is een van de grootste energiebedrijven van Europa en is actief in Scandinavië, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf werd opgericht in 1909 en heeft sindsdien een lange geschiedenis in de productie, distributie en verkoop van elektriciteit en gas. Als energiebedrijf biedt Vattenfall een breed scala aan energieproducten en -diensten aan consumenten en bedrijven. Het bedrijf is actief in alle delen van de energieketen, van de productie van fossiele brandstoffen en nucleaire energie tot hernieuwbare energiebronnen zoals wind- en zonne-energie. Vattenfall streeft ernaar om de energievoorziening in Europa te verduurzamen en heeft als doel om tegen 2050 klimaatneutraal te zijn.