Vattenfall

Vattenfall

3.3 reviewscore • 49 reviews
B

Zeker een voldoende

Hele goede energieleverancier maar wordt wel een beetje moe van het feit dat ze me telkens bellen om te verlengen. Snap dat het de kortste klap is maar als ze me nou gewoon de beste prijs leveren.... Dan blijf ik natuurlijk. Mijn contract loopt over 2 weken af dus ik mag weer alles bij langs om te checken waar ik dit jaar weer heen ga. Gaat dit keer nog langer duren om alles bij langs te gaan want je zit nu ook met terugleverkosten. Ze verzinnen het wel hoor... Maar even ontopic: Vattenfall hele goede energieleverancier. Was vorig jaar voor mij de goedkoopste. Regelde alles perfect met de overstap en je kan in de interface goed inzien hoeveel je verbruikt, wat de kosten zijn, etc.

Borgels 2 apr 2025
W

Vattenfall keurig geholpen met verlenging

Uitstekende energieleverancier die met je meedenkt. Ons contract was namelijk verlopen en we werden gebeld of we wilden verlengen. Bijna een uur met de persoon van Vattenfall gesproken over dat we zonnepanelen hebben, welk contract dan goed zou zijn voor ons, wat we moesten vast zetten en ga zo maar door. Zitten nu al enkele jaren bij Vattenfall en nog nooit klachten gehad. Nu ook weer super geregeld zodat we voor een mooie prijs weer een jaar door kunnen.

Wuivers 1 dec 2025
J

Verhuisaanbod

Dankbaar gebruik gemaakt van het verhuisaanbod van Vattenfall. Was toch al van plan om over te stappen dus dit is alleen maar een leuke extra. Wel slim dat ze dat doen. De verhuisdozen waren voldoende en de € 350 euro korting heb ik nog te goed. Leuk vooruitzicht!

Jordy 24 nov 2025
T

Ik blijf bij Vattenfall

Inmiddels heb ik al heel wat energieleveranciers versleten, maar bij Vattenfall blijf ik nog wel een tijdje. Zaken kunnen natuurlijk altijd veranderen, maar tot nu toe ben ik erg tevreden. Goed contact met ze gehad, ze zijn erg helder en de kosten vallen mee.

Tim 20 nov 2025
A

Pas op voor Vattenfall!!

De warmwater box van Vattenfall in Almere Poort in ons huis heeft gelekt en daardoor heeft er oxidatie op de koperen buizen van het huis plaats gevonden
inclusief schimmel op de houten panelen.

Vattenfall geeft ook aan dat de oorzaak inderdaad de lekkage van hun box is en tegelijk durven ze tegen mij te zeggen dat ze er niks aan komen doen omdat
de buizen van het huis zelf zijn.

Oftewel, als ik uw huis in brand steek moet u niet bij mij verhaal komen halen want het huis is verder niet van mij. Ik snap dat wij de oorzaak zijn
maar het is uw huis en u heeft het gekocht met alle risico's (zoals Vattenfall) die daarbij horen.

Ik denk dat ze hiermee weg komen omdat ze monopolie hebben.

Hoe pak je dit soort bedrijven aan als consument?

mvg,

Arend van der Kolk

Arend van der Kolk 13 nov 2025
F

Het welkomstcadeau kan sterk afwijken.

Het welkomstcadeau kan sterk afwijken. Door in het contract alleen het woord iPad te vermelden, zonder model of reeks, heeft Vattenfall de ruimte om elk type , zelfs oudere iPads op te sturen.

Vattenfall heeft in plaats van de beloofde iPad (11) 2025 128GB een iPad (10) 2022 toegestuurd. In mijn contract (afgesloten op 15-05-2025) staat alleen “iPad” vermeld als cadeau, zonder type of modelnummer. Op deze manier kan Vattenfall er alles van maken; in theorie zou je zelfs een iPad (1) uit 2010 kunnen ontvangen.

Na het afsluiten van het contract wordt er ook niet meer gecommuniceerd over welk model iPad geleverd zal worden. Hierdoor ben je te laat om gebruik te maken van je annuleringsrecht, omdat de iPad pas na ongeveer 3 maanden + 1 à 2 weken wordt geleverd.

Reactie van Vattenfall:
Op mijn vraag of het cadeau aangepast kon worden, kreeg ik als antwoord:

“Het cadeau kan niet aangepast worden. U kunt alleen kiezen voor een ander contract en andere actie binnen de wettelijke annuleringstermijn. Deze termijn is inmiddels verlopen.”

Ervaring met de klantenservice:

Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Eerst moet je via WhatsApp een bericht sturen. Daar word je doorverwezen naar verschillende e-mailadressen.

Na meerdere e-mails hoor je niets terug.

Bij telefonisch contact blijkt de betreffende afdeling niet bereikbaar te zijn.

Ik heb meerdere e-mails gestuurd en bewijs (screenshots) aangeleverd. Desondanks kreeg ik als reactie:

“Uw bewijslast (screenshot) heeft geen datum, dus kan ook vandaag gemaakt zijn.”

Als klant vraag ik Vattenfall om zelf bewijs aan te leveren dat de actie pas na 5, 10 of 15 juni 2025 van start is gegaan. Tot nu toe kunnen zij dat niet onderbouwen met harde bewijzen (contract, eerdere mails of brieven).

In plaats daarvan zeggen verschillende medewerkers simpelweg:

“Het was zo, na 5/10/15 juni ontvangt u een iPad 2025.”

Wanneer ik vraag om onderbouwing, wordt er beloofd dat een andere collega contact opneemt per mail of telefoon. Dat gebeurt vervolgens niet. Inmiddels ben ik al ruim twee weken verder zonder oplossing.

Tot slot: de zogenoemde termijn van 5 werkdagen voor een reactie is ook ruimschoots verstreken.

Fatih Cona 18 sep 2025
B

Goede energieleverancier

Goede energieleverancier waar ik vorig jaar Maart naar ben overgestapt dus nu maar weer kijken wat nu het goedkoopste is. Vattenfall heeft me een paar keer gebeld voor een deal wat ik wel kan waarderen. Heb totaal geen spijt om na 10 naar Essent te hebben gehad, nu bij Vattenfall te zitten. Handige interface waar je alles op kan zien qua verbruik, kosten etc.

Bas 13 mrt 2025
J

Onterechte aanmaning

Kreeg via een incassobureau een aanmaning. Ben echter nog nooit klant van Vattenfall geweest. Woon al 14 jaar in buitenland. Contact opgenomen met incassobureau. Willen/kunnen (?) geen nadere informatie geven. Vervolgens contact met Vattenvall via whatsapp. Krijg geautomatiseerde reactie dat een aanmaning weleens onterecht kan zijn verstuurd, maar dan moet ik die maar als niet verzonden beschouwen (?). Volgens mij is de administratie daar niet zo secuur, of liever gezegd een chaos.

J.M. Harts 1 okt 2024
S

Vattenfall goede energieleverancier

Hele goede energieleverancier, kan niet anders zeggen. Had hiervoor Essent, wat ook goed was maar die kon ik alleen verlengen tegen een hoger aanbod dan het aanbod wat nieuwe klanten daar kregen dus dat ging tegen al mijn principes in dus zit nu keurig bij Vattenfall. Deze kon me wel een jaar lang betere tarieven geven dus dan is de keuze snel gemaakt. Op zich maakt het allemaal niet zoveel uit bij welke energieleverancier je zit, energie is energie?! Dus gewoon via vergelijkers de goedkoopste kiezen en je bent het beste af.

Slimme man 1 okt 2024
R

contact met vattenvall

Verschrikkelijk, Heb op alle mogelijke manieren geprobeerd om in contact te komen, het lukt niet . Soms bijna 45 minuten in de wacht en dan er nog uitgegooid worden. Verschillende mailadressen geprobeerd na weken nog geen respons. zou iemand mij kunnen uitleggen hoe of waar ik ze kan bereiken, of moet je echt fysiek op het kantoor staan???

R de bruijn 4 jun 2024
S

Overgestapt van Essent naar Vattenfall

Zojuist overgestapt naar Vattenfall. Heb jarenlang bij Essent gezeten maar deze wilden me geen jaarcontract meer geven omdat ik zonnepanelen bezit.... Heel raar. Dus verder gekeken en via de Reviews.nl vergelijker uitgekomen bij Vattenfall. Hier kan ik wel een jaarcontract krijgen en zijn de tarieven nog een stuk gunstiger ook. Vanaf 1 april gaat het contract in! Top geregeld!

Nieuwe tarieven voor degene die interesse hebben hierin:
Stroom € 0,249744 / kWh
Gas € 1,180488 / m³

Heel blij mee, want bij Essent betaalde ik afgelopen jaar:
Stroom € 0,37728 / kWh
Gas € 0,24563 / m³

Wat een verschillen! Ben er heel blij mee! :-) Ga een jaar tegemoet waarbij ik niet 3 truien over elkaar aan hoef in de winter.

Saar 18 mrt 2024
R

Zeer slecht

Mijn contract eindigde per 26 november en ik moet € 1518,000 terugontvangen. Dit bedrag heb ik nog steeds niet ontvangen. De info die Vattenvall hierover geeft verschilt per dag. Erg slechte klantenservice en niet klantgericht. Men maakt gebruik van hun machtspositie. Beslist geen aanrader. Bellen, mailen, appen helpt niet. De meterstanden waren al op 27 november bekend en toch wacht men met de afhandeling.

RK 27 dec 2023
E

Vattenfall 3 jaar vast

Ik heb een mooie aanbieding gehad van Vattenfall om 3 jaar vast te zetten met 25% korting.

Ik vind dat fijn omdat je dan 3 jaar geen zorgen hebt.

Als je wil kijken of het wat voor jou is, de pagina zit een beetje verstopt, hier staat de aanbieding voor 3 jaar vast:
https://www.vattanfall.nl/energie-aanbiedingen/vasteprijsenergie-3jaar/

ff je postcode en huisnr invullen en je ziet gelijk wat jouw tarieven zijn.

Het overstappen ging makkelijk, zij hebben alles geregeld.

You're welcome :)

Eric 8 dec 2023
M

De thermosfles als cadeau

Ik heb werkelijk nog nooit zo'n goed werkende thermosfles gehad.
De koffie blijft echt 12 uur warm.
En koele drank, met temperaturen in de zomer van 30° is na 4 dagen nog koud.
Ongelooflijk. Heb er gauw weer 1 besteld.
Wat beter kan, is dat er een lus aankomt.
En last but not least....een tuitje die je er op kunt zetten.

M v d P 15 sep 2023
g

Grote boeven firma

Betalingsregeling getroffen en 2 termijnen betaald ,
Daarna ben ik overgestapt naar Budget energie (veel beter en gunstiger )
En moet nu gehele openstaand bedrag in 1 keer betalen en de eind afrekening nota ook.
Met in totaal nog eens 1050 euro extra aan incasso kosten ??? NIET NORMAAL
Klopt gewoon niks van en ze zijn gewoon niet bereikbaar alleen via een Chatbot NINA ?? een computer die er ook niks van snapt ??
Willen gewoon niks oplossen schijnbaar

gerardus 23 apr 2023
M

Pure diefstal

Een jaar stroom en gas afgenomen bij Vattenfall. Ik dacht groot dus goedkoper en betere klantenservice. Niet dus. Tarieven skyhigh, klantenservice drama. Inmiddels wacht ik, na stopzetten contract, al drie weken op de jaarafrekening. Bij navraag komt er elke keer een week bij als ik vraag wanneer ik de afrekening krijg. Inmiddels ben ik bij een andere leverancier (Nieuwe Stroom) de helft (!) goedkoper uit! Dus wees slim en neem geen stroom en gas af van deze grote graaier.

Mark 21 feb 2023
d

maandbedrag

ik kom net tot de ontdekking dat vattenfall mijn termijnbedrag aangepast heeft, hier heb ik niet om gevraagd maar ze doen het uit zichzelf. hier ben ik behoorlijk boos over, ik regel dit al jaren zelf en ik wil dit zelf blijven regelen. en als je belt dan zijn ze niet meer bereikbaar want ze werken maar tot 3 uur, dan kun je gaan appen. wat een ontzettend slechte instelling, voor mij een reden om over te stappen.

d 6 feb 2023
r

wegwezen.

volgend jaar overstappen zodra t ergens goedkoper is. De app geeft aan dat ik volgend jaar kan verlagen naar 42 euro per maand :) Van de pot gerukt. De app die je volledig inzicht geeft haha, wat een dilettanten. klantonvriendelijkheid is een voldoende reden om weg te wezen. veel meer woorden zijn niet nodig lijkt mij, geen reden om te herhalen wat door anderen al gezegd wordt.

r.decker 19 dec 2022
M

Stelletje boeven

1,5 jaar energie afgenomen.
Na een achterlijk hoge prijsstijging van 126€ naar 316€
1x keer te laat met betalen meteen naar de GGN
terwijl ik alles betald krijg nog twee weken emails van GGN

Vervolgens opgestapt naar een andere partij

Moet ik 3 weken wachten op terug betaling verrekening. Krijg ik weer een herinnering.

Je kan ze niet mailen of bellen bedrijf blijft volledig uit zicht.
geen email adres... niks

Michael 13 dec 2022
J

Vattenfal misleiding nooit meer

Een jaar contract is hier bij vattenfal 10 maanden... en dit terwijl ik voor een jaar heb afgesloten.. oplichting en misleiding nooit meer vattenfal voor mij.

Slecht bereikbaar en je kan nergens een email adres vinden. Slechtste energie bedrijf die ik ooit heb gehad.

Ik raad dit bedrijf aan niemand aan. Ook zijn hun reclames misleidend.

Jack 8 nov 2022
C

Vattenfall is een zeer slecht bedrijf

Vattenfall is een zeer slecht bedrijf. Ze houden zichzelf onbereikbaar,maar in de verkoop zijn ze wel bereikbaar. Ze willen zaken zoals een correcte eindnota niet oplossen. Geen Hart voor hun eigen Klanten. Ze hebben geen email-adres en aan de telefoon laten ze je wachten....en wachten...en wachten.. Noem mij een bedrijf dat geen email-adres heeft. Dit heeft toch iedereen. Ze dwingen je jouw privé telefoonnummer door te geven om te appen. En dan? Weer wachten en wachten. Ze weigeren om verbeteringen aan te brengen en oplossingen aan te bieden. Zo houden ze de macht aan hun kant en kun je ook niks bewijzen. Monddood maken het dit. Bedankt Vattenfall voor de beroerde service aan je Klanten. WORD WAKKER!!

Cora 4 nov 2022
M

Transitie naar fossielvrij leven

Geen enkele energieleverancier is goedkoop in deze tijd maar ik ben al tijden een tevreden klant bij Vattenfall. Ik ben ook van plan om dat te blijven. Vattenfall is altijd heel transparant over de kosten en dat is wat ik kan waarderen. De keren dat ik contact heb gehad met de klantenservice van Vattenfall werd ik ook goed geholpen. Vattenfall is ook goed bezig met de transitie naar een fossielvrij leven. Dat is iets wat ik enorm kan waarderen.

Marijke 14 okt 2022
A

Slecht bereikbaar

Ik heb geprobeerd te bellen en na 1 uur en 30 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik het opgegeven. Ik heb het ook via de chat geprobeerd maar die kon geen antwoord geven en gaf aan dat ik een WhatsApp bericht gestuurd. Ook geen antwoord. Kortom heel slecht en als het aan personeelstekort komt dan zou ik het personeel.meer betalen. Ze hebben uiteindelijk genoeg winst gemaakt

Anja 14 sep 2022
A

Zeer tevreden

Ik zie zoveel reclames op tv over energiebedrijven en dan denk ik wat een geluk dat ik bij Vattenfall zit en mij niet druk hoeft te maken over overstapstress.
Altijd duidelijke communicatie,duidelijke eindafrekening.Vattenfall blijven loont,kirting tit wel 25 % op stroom.en sparen voor punten iedere maand voor leuke cadeau's

A M 20 jul 2022
H

Veel gedaan om te besparen Vattenfall goed

Wij hebben er alles aan gedaan om kosten te besparen. 16 zonnepanelen zijn geplaatst, die waarde kunnen we nog 2.5 jaar terug verkopen aan de leverancier. Hierna is het nog even afwachten of we de energie gaan opslaan of dat er een andere regeling zal komen. Voor de rest het huis beter geïsoleerd. Een warmtepomp vinden we op het moment nog niet goed genoeg, je ziet ook dat veel mensen hierover klagen. En het allerbelangrijkste, we zijn overgestapt naar Vattenfall na jarenlang klant te zijn geweest van Essent. Deze deed erg moeilijk om ons een nieuw contract te geven dus we zijn erg blij dat we bij Vattenfall goed terecht zijn gekomen. Onze kosten vallen nog reuze mee, ook omdat het natuurlijk zomer is en je vrijwel geen gas gebruikt. Maar qua energie hebben we soms dagen dat we gewoon niets betalen dus dat is wel heel fijn!

Henry 2 jul 2022
Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2025.

Over Vattenfall

Er zijn 49 reviews geschreven over Vattenfall op Reviews.nl. Met een 3.3 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.

  • Nog niet geverifieerd
  • Affiliate partner
  • Energieleveranciers
  • https://www.vattenfall.nl
  • vattenfall@vattenfall.nl