S

Word wakker mensen het zijn variabele prijzen

Ik snap niet dat er werkelijk mensen zijn die klagen over Frank Energie dat de prijzen ineens zo hoog zijn. Je weet toch dat dit energiebedrijf werkt met variabele contracten, waarbij de prijs afhangt van de inkoopprijzen? Die inkoopprijzen blijven maar omhoog vliegen dus ja, dan ga je ook meer betalen bij Frank.

Je hebt overigens weinig keuze want een contract nu vastzetten ergens is ook niet handig. Maar om over te stappen naar Frank en dan denken dat je goed zit, dat is natuurlijk niet het geval. We zitten in een energiecrisis mensen. Hier kan Frank ook niets aan doen. Enige wat Frank wel moet doen is hun app snel verbeteren zodat kosten en verbruik meteen zichtbaar zijn. In deze gekke tijden moeten mensen zo vroeg mogelijk inzien wat ze kwijt zijn per maand.

Ik zou persoonlijk lekker in deze barre tijden naar een ervaren energiebedrijf gaan zoals Pure Energie of Vattenfall. Die hebben tenminste een goedwerkende app waarbij je alles goed kan bijhouden. Wel gezegd dat de prijzen ook daar heel hoog en misschien zelfs hoger zijn dan bij Frank.

Sybren 10 jan 2022
Reageer
R

Helemaal mee eens de app werkt totaal niet heb er al verschillende mails tegenaan gegooid, wil toch zeker elke dag mijn verbruik zien,lijkt wel of die app niet op Android werkt!!

Robert-Jan 10 jan 2022
W

Ook al verschillende keren een mail gestuurd ivm niet werkende app. Als je elk kwartier de 'slimme meter' uitleest hoef je toch niet 2 dagen achter te lopen met het tonen van de verbruikscijfers?

Wim van Wijk 15 jan 2022
B

App werkt niet

Sinds 1 januari aangesloten via Frank energie, in de app staat dat de verbruiksgegevens na 1 of 2 dagen te zien zullen zijn, ik heb al verschillende keren contact gehad via email, maar ik wordt aan het lijntje gehouden, "ze werken hard aan de storing", het is nu 9 januari en de app wordt nog steeds niet gevuld met data. Ik ben boos, ik wil zien wat mijn verbruiksgegevens en kosten zijn.

B. de Haan 9 jan 2022
Reageer
B

Hier precies hetzelfde geval, dit moet niet te lang gaan duren😡 anders maar weer verder kijken naar een andere leverancier. Voel me nu al in de maling genomen.

Bianca 10 jan 2022
J

Geen contact

Sinds 1 januari is Frank Energie mijn nieuwe energie provider. Tot nu toe geen reactie op mijn vragen, kan ook de app nog niet gebruiken (zou binnen een of twee dagen moeten kunnen). Eel de eerste afschrijving gedaan, daar waren ze wel op tijd. Denk dat ik toch maar weer overstap.

J.G.A. Kruger 5 jan 2022
Reageer
M

Hier ook! Zijn heel langzaam met het beantwoorden van mails. Via Facebook zijn ze ook niet te bereiken en als klap op de vuurpijl is er ook nog eens van alles mis gegaan met mijn aanmelding. Ik kreeg namelijk helemaal geen mail of iets terwijl er op de website wel werd gezegd dat ik was aangemeld. Nou stik er maar lekker in Frank. Zo ga je niet met klanten om! Laat dat even heel duidelijk zijn!

Marloes 21 jan 2022
W

Frank is wel eerlijk maar nu niet overstappen

Wij zijn ook slachtoffer van Welkom energie geworden en betalen nu bij Eneco 2,5x zo veel als voorheen. Heb toen een berekening gemaakt wat mijn kosten mij Frank energie zouden zijn. In de maand november kwam Frank er duidelijk voordeliger uit en overwoog ik daadwerkelijk over te stappen. In december sloeg dat echter om . December tm maart zijn de duurste maande qua verbruik. Als ik nu zou overstappen ga ik zelfs meer betalen dan bij Eneco. Eind maart slaat dat echter opnieuw om en ben ik bij Eneco weer veel duurder uit dan bij Frank. Mijn plan is dus om eind maart over te stappen naar Frank en dan heb ik de relatief goedkope maanden in voorjaar en zomer om te kijken of ik ergens een langer contract voor relatief gunstige tarieven kan afsluiten. Als je de reviews allemaal leest, zie je grofweg ook dat de mensen die in november overgestapt en hun review geplaatst hebben tevreden zijn en de mensen van december en januari geschrokken zijn van de hoge tarieven in die maanden en ontevreden zijn.

Wim 4 jan 2022
Reageer
p

Ik denk dat je een redenatie fout maakt. Wij zaten ook bij welkom energie.
Besloten om over te stappen naar Frank energie. Dan krijg je de afrekening van Eneco. Die was bij ons 840 euro , maandbedrag was 375. Reden, gas en stroom prijzen zijn super hoog en je verbruikt meer in de winter. Kortom, als je de afrekening in maart krijgt...... ga maar alvast sparen... Wij zouden ook nog 475 terug krijgen van welkom energie. Daar kunnen we ook naar fluiten waarschijnlijk. Wel aangemeld bij curator. Ik schrok ook van mijn voorschot bij Frank energie, maar begrijp hem wel. Op de app volgen we alles, week op vakantie geweest, alles goed terug te zien en te verklaren. Krijgen nu ook geld terug van december. Ons maand bedrag was 215 euro bij welkom energie. Het is bizar wat er allemaal gebeurd. Gelukkig kunnen we het betalen, maar het moet voor veel andere vreselijk zijn.... Enige positieve, we zijn plots heel zuinig geworden en zonnepanelen worden binnenkort geleverd. Dus wel bewuster gaan leven.

pascalle 5 jan 2022
W

Pascalle, dank voor je reactie. Begrijp ik het goed dat jullie tevreden zijn met Frank? Wanneer zijn jullie overgestapt? En welke denkfout maak ik in mijn redenatie?

Wim 4 feb 2022
R

Hallo Wim,
Wij overwegen om ook over te stappen, maar wij zullen wel een narekening krijgen van onze vorige leverancier. Maar om te wisselen van leverancier dat gaat niet werken want je dient links of rechtsom toch je energie verbruik te betalen. Je beschrijft het net zelf eigenlijk al bij de een betaal je het hele jaar bijvoorbeeld 250 euro en kom je in totaal op 3000 euro op jaarbasis en bij Frank betaal je dan in de zomer een paar tientjes als je het goed doet en in de winter 400 tot 700 euro een paar maanden dus je komt uiteindelijk op het zelfde uit. Dus om schakelen elk jaar levert mis een paar tientjes verschil maar meer niet.

Rick 10 mei 2022
P

Slechte zaak

Stelletje oplichters zijn het. Eerst lage tarieven en vooral eerlijke tarieven beloven en dan je te grazen nemen. Gelukkig kan ik het betalen maar voel me wel genaaid. Ik heb een E car en laad m'n auto s nachts op. Bij Frank ook. Ineens is stroom s nacht duurder dan overdag. Dit klopt niet en is voor mij een bewijs dat ze me algoritmes werken. Heel vuil en totaal niet transparant. Ik ben er drie weken klant geweest, drie weken te veel. Dit gaat niet lang bestaan dus begin er niet aan. Normaal doe ik geen reviews maar wil iedereen waarschuwen. Geen Frank.

Piet Hein 3 jan 2022
Reageer
B

Je snapt helaas niet hoe het werkt Piet Hein. Het is een variabel contract. Prijzen stijgen hard dus je betaalt meer. Kan Frank ook niets aan doen. Beter inlezen volgende keer!

Bart 14 jan 2022
G

Ontzettend duur

Het klonk goed. Energieprijzen tegen inkoopprijzen. Ivm het faillissement van welkom energie en de verplichte overstap naar Eneco na een maand gekozen voor Frank energie. Afspraak was een maandtermijn van 230 euro. De eerste maandtermijn werd afgeschreven…. 470 euro!! Bedrijf niet telefonisch bereikbaar en dus een verplichte e-mail gestuurd. Na een paar dagen werd gereageerd en aangegeven dat de energie prijzen gedreven waren. Daardoor een hogere maandtermijn. Maar ik zou in de zomermaanden veel minder betalen. Na een koude dag de kachel te hebben aangezet zag ik dat ik die dag 35 euro aan gas kwijt was!!! Dat ie echt ongelofelijk veel en niet te betalen. Dus contract opgezegd en overstap naar Vattenfall die normale tarieven hanteert. Dit is een bedrijf dat mensen oplicht en snel geld wil verdienen over de rug van consumenten. Ik denk dat dit bedrijf binnenkort bij het consumenten programma Radar uitgenodigd word. Mensen niet aan beginnen, je krijgt spijt van deze onderneming. Kies beter voor de gevestigde bedrijven.

Guido 2 jan 2022
Reageer
D

Een paar jaar geleden ben ik van Vattenfall naar Welkom energie overgestapt omdat ik Vattenfall duur vond. Vandaag 385 euro van mijn bankrekening door Frank energie gehaald, zonder waarschuwing vooraf. Ik heb ook nog een rekening van 227 euro aan Eneco te betalen eind januari en ik dacht juist dat de gasprijzen aan het dalen waren. Heel stressvol, omdat je niet weet hoe hoog de kosten nog op zullen lopen.

Diana 3 jan 2022
K

Mij is precies hetzelfde overkomen!!! Vanaf 17 december tot 22 Januari moet ik 700 euro betalen.Toen ik de energie ging aanvragen was het volgens hen 230 per maand .

K. Mol 3 jan 2022
P

Maar je betaalt toch gewoon de daadwerkelijke kosten voor/ bij een koude maand? Als je 300 m3 verstookt x 1.50 euro gemiddeld dan is het logische dat alleen de gasrekening al 450 euro is die maand. Dat is bij elke aanbieder zo. Alleen die verdelen het jaarbedrag 'minder pijnlijk' over 12 maanden, zodat je eigenlijk in de zomer betaalt voor de winters.

Hebben jullie dan geen inzicht gehad in de prijzen die er elke dag golden? Dan is er iets kwalijks.

PP 4 jan 2022
W

In alle communicatie/aanbiedingen door Frankenergie wordt toch echt heel duidelijk gemaakt dat men de dagprijzen voor gas rekent. Ik betaal me ook scheel in deze duurste maand van het jaar. De gasprijzen zijn idioot gestegen maar kloppen wel met de onafhankelijke sites, zoals die van zichtopenergie.nl
Dan is het geen oplichting maar pure pech voor de gebruiker.
Irritant is echter dat het daadwerkelijke verbruik niet in de app te zien is. De app is dus “in onderhoud”. In de app staat echter dat de verbruiksgegevens na 1 of 2 dagen zichtbaar zijn. Dat is dus niet het geval. Im de app kun je wel goed zien wat de stroom per uur van vandaag en van morgen (na 15.00 uur) kost dus daar houden we rekening mee met wassen, drogen en vaatwas.

Wil 7 jan 2022
B

Je snapt gewoon niet hoe een variabel tarief werkt Guido. Je betaalt de prijs in de markt. Als die hoog is betaal je meer, is ie laag betaal je minder. Het is allemaal vrij simpel. In de app kan je zien wanneer de prijs hoog of laag is. Is de prijs hoog? Dan niet je Tesla laden. Simpel. De grap is dat je met je overstap onderaan de streep nu meer kwijt bent.

Bart 14 jan 2022
r

ik ben nog geen klant bij Frank. ( heb nog 6 maanden contract bij Engie )maar wat zijn er veel mensen die het niet snappen. ( Frank is toch duidelijk ) ze berekenen het huidige dagtarief, welke iedere dag verschillend is. Ze gaan uit van een basis maandbedrag ( met jou opgegeven verbruik ) Bij een ander betaal je hele jaar zelfde tarief ( binnen dat verbruik ) verbruik je meer krijg je bij eindafrekening erbij te betalen. Het is logisch dat je in de winter fors meer betaald dan in de zomer. ( dan veel minder gas ) en bij minder verbruik kan je zelf op negatief komen ( betaal je haast niks ) maar tja je kan ook ineens in de winter naar dubbel omhoog schieten door gas verbruik. maar omdat wij zelf thuis zowel beneden als boven een olie kachel zijn gaan gebruiken besparen we extreem veel op het gas ( petroleum is goedkoper dan gas ) en je betaald het al contant bij tankstation. Wij zitten dus feitelijk het hele jaar voor 128,00 per maand. maar in de winter ligt de bedragen inderdaad 2 a 3 keer zo hoog dan in de zomer. Zijn wij niet voor weggelopen bij onze leverancier. ( maar hebben het anders opgelost door gaskosten omlaag te brengen met neerzetten van oliekachels. ( alleen begin de avond doen wij even de centrale verwarming aan tot het 22 graden is in huis ) en dan zetten we de oliekachels aan. werkt perfect.

rinus 24 jun 2022
A

1 factuur veel te hoog

In de eerste factuur die ik krijg word een veelfout van mijn verbruik in rekening gebracht het geen ik verbruikt heb in januari 2021. Heb hier over gechat met hun en hun antwoord we verrekenen het met de volgende factuur. Een veel fout is veel te veel en mag niet. Bedrijven gaan failliet wat mij eerder is overkomen. Ik adviseer het geld via de de bank te storneren en het dan als nog achteraf te betalen zodat jij niet achter je geld hoeft aan te gaan of het kwijt te zijn bij een faillissement. Tot op heden niet naar tevredenheid

Alex van den Brink 29 dec 2021
Reageer
T

Zo snel mogelijk je geld terug vragen inderdaad. Kan maar zo dat Frank Energie er mee stopt en ben je je geld kwijt. Zal me niks verbazen trouwens.

Tom 29 dec 2021
G

Ik ben het kwijt

Ik ben het even kwijt bij Frank. Laatste tarief bij Budgetenergie 174 euro per maand. Dit gaat per half december over naar 273 euro ivm gestegen prijs. Ik stap over naar Frank. Daar begint het met excuses dat nog niet alles goed werkt in de app. Daarna 3 mailtjes dat je contract eraan komt. Er begint je een bepaald gevoel te bekruipen. Dan volgt het contract en de voorwaarschuwing voor je eerste factuur. Die wordt 525 euro!!!!
Dat kan ik helemaal niet missen als voorschot! Frank heeft een gemiddelde prijs afgegeven op basis van daadwerkelijk jaarverbruik van 260 euro per maand.
Ik denk dat ze niet kunnen rekenen bij Frank en zeker geen goede inschatting kunnen maken aan de hand van je oude verbruik en de weersvoorspellingen.
Ik heb het contract per direct weer opgezegd. Gevolg: als ik terug ga naar budgetenergie met een variabel tarief kan ik geen gebruik meer maken van de "blijfkorting".
Dankjewel, Frank Energie! Lekker goed bezig! Stelletje......

G. Weenink 28 dec 2021
Reageer
S

Tja dat is het nadeel van flexibele prijzen. Op het moment blijven die maar omhoog gaan en in de winter stook je nou eenmaal minimaal het dubbele van wat je in de zomer doet. Kost je dus deze wintermaanden even flink veel geld inderdaad. Wil uiteraard niks goed praten, gaat nog flink veel mis bij Frank lees ik overal.

Simaro 28 dec 2021
M

Frank reageert nergens op alles gaat mis

Zijn heel langzaam met het beantwoorden van mails. Via Facebook zijn ze ook niet te bereiken en als klap op de vuurpijl is er ook nog eens van alles mis gegaan met mijn aanmelding. Ik kreeg namelijk helemaal geen mail of iets terwijl er op de website wel werd gezegd dat ik was aangemeld. Nou stik er maar lekker in Frank. Zo ga je niet met klanten om! Laat dat even heel duidelijk zijn!

Marloes 18 dec 2021
Reageer
J

Grote gok

Mijn vaste contract van een jaar is vandaag afgelopen en ben automatisch overgegaan naar variabel tarief en dat is momenteel torenhoog. Overstappen loont want ook al zijn die tarieven ook sky high dan nog zijn ze in veel gevallen goedkoper dan mijn nieuwe variabele tarief. Het verschil tussen variabel tarief en flexibel tarief van bijv. Frank of Anwb is dat de prijzen bij variabel meestal per half jaar wijzigen en bij flexibel elke dag (gas) of zelfs elk uur (stroom). Overstappen naar flexibel op dit moment (piekverbruik winter) is speculeren op scherpe prijsdaling in het komend jaar. Dat is koffiedik kijken. Omdat er per maand wordt afgerekend bij Frank naar werkelijk verbruik zou ik de komende winterperiode bijna 700 per maand kwijt zijn ongeveer bij gelijkblijvend tarief. Vanaf april zou dat rap minder worden vanwege een veel lager verbruik en als er dan ook nog lagere tarieven zouden gelden dan zit ik in de zomerperiode op een maandbedrag van rond de 125 - 150 Echter kan ik nu ook overstappen naar een energieleverancier met een jaarcontract vast tarief met een maandbedrag van 350 p.m. De tarieven liggen dan iets boven de huidige tarieven bij Frank echter betaal ik me dan niet scheel in de komende wintermaanden. Lastig lastig lastig!

Johan Kombrink 11 dec 2021
Reageer
S

Gewoon bij Frank Energie gaan totdat de prijzen weer 'normaal' zijn. Daarna kan je wel weer elders een tarief vast gaan zetten. Momenteel is er vrijwel geen andere keuze dan flexibel te gaan. Dus je hebt naar mijn mening voor nu de beste keuze gemaakt.

Simar 11 dec 2021
M

wist niet dat er flexibele contracten bestonden

ik wist helemaal niet dat er flexibele energieleveranciers bestonden. ik dacht altijd dat je overal gewoon een jaar of 3 jaar abonnement diende af te nemen tegen een vaste prijs. zo heb ik het altijd gedaan en zo is het me ook altijd voorgeschoteld. las net dat er nog meer energieleveranciers zijn die alleen flexibele abonnementen hebben. gaat een nieuwe wereld voor me open en voor nu is dat voor mij ook het beste is me wel al opgevallen. eigenlijk als je er goed over na denkt wel een leuk concept. de energieleverancier krijgt 5 euro per aansluiting (energie en gas afgezonderd) en de klant krijgt de inkoopprijs (beste prijs). heb me er eens goed in verdiept zoals je kan lezen. enige jammere vind ik dat dit dus wel iedere maand je kosten kunnen wisselen omdat de inkoopprijs niet altijd hetzelfde blijft.

Marianne 9 dec 2021
Reageer
K

Flexibel wel degelijk voordelig

Hallo mensen van het goede leven,

Wij hebben reeds een overstap naar Frank Energie gedaan. We hoorden het op de radio toen we in de auto zaten en toevalligerwijs waren we al aan het bestuderen wat de beste optie voor ons zou zijn. Zoals iedereen ons heeft aanbevolen kunnen we beter een flexibel contract aangaan met dynamische termijnbedragen (die meegaan met de inkoopprijs). Na een tijdje het te hebben overwogen en de prijzen te hebben vergeleken van onze oude energieleverancier en Frank, hebben we toch gekozen om de overstap te wagen. Reden: simpelweg goedkoper. We zouden bij onze oude energieleverancier ook flexibel gaan namelijk en Frank is hierin goedkoper. Naar wat op internet te hebben gespeurd kwamen we tot de conclusie dat energieleverancier die flexibele contracten leveren goedkoper zijn omdat deze geen risico nemen. Als je het vast laat zetten, neemt het energiebedrijf een gok. Plus dat ze hierin altijd een ruime marge nemen. Dus voor ons kan het op dit moment zeker uit, wie weet voor jullie ook.

Groetjes Kevin en Saskia

Kevin en Saskia 5 dec 2021
Reageer
K

Wat wij trouwens ook fijn vinden. Misschien iets geks maar ik heb het niet zo op welkomstcadeaus. Geef ons gewoon de laagste prijs en klaar. Daarvoor zijn wij klant bij een energiebedrijf, niet om een cadeau te krijgen. Dat doet Frank ook goed. Gewoon de laagste prijs aanbieden aan de klant zonder poespas.

Kevin en Saskia 5 dec 2021
R

Zonder slimme meter krijg je modelcontract

De meeste mensen zullen vast een slimme meter hebben en hebben hier misschien geen last van maar ik dus wel! Als je geen slimme meter in je huis hebt kan je dus geen flexibel contract aangaan met Frank energie. Ik snap echt niet waarom ze hier zo moeilijk over doen? Ik kan toch jaarlijks of desnoods maandelijks zeggen wat er op mijn mter staat en dit even doorgeven. Of gaat het om dat het dan niet duidelijk hoeveel hoog en dal tarief je verbruikt. Het is in ieder geval een mes op mijn keel want nu kan ik niks. Schotelen ze je een modelcontract voor met onderstaande tarieven, no way dus:

Stroom: € 0,39412 / kWh
Gas: € 1,72856 / m3

Spijt me zeer maar dat is van de zotte. Deze tarieven zijn daarnaast ook maar geldig t/m Jan 2022, dus nog 4 weekjes. Daarna is er kans dat het ong hoger wordt neem ik aan. Frank Energie je bent een slap aftreksel als je klanten zo te kort doet. Heb op andere fora ook een zelfde soort review geschreven want mensen zonder slimme meter moeten dit wel weten. Moet eerlijk zeggen dat ik eerst positief gestemd was maar dat is na dit gedoe natuurlijk wel omgezwaaid.

Als ik jullie nog een tip mag geven: stuur een monteur langs op kosten van de klant voor een slimme meter. Zo helpen jullie de klant en is de klant ook blij dat de meterkast weer wat geüpdatet is.

Rene Hoezen 4 dec 2021
Reageer
D

frankenergie geen vast contract alleen flexibel

Geen beste energieleverancier kan ik jullie melden en ik kan jullie ook melden wat er precies mis aan is! Allereerst kan je helemaal geen vast contract kiezen dus wanneer de prijzen straks omlaag vliegen, wat echt gaat gebeuren, moet je dus weer bij frankenergie weg..... Je wilt namelijk je relatief lage prijs vast willen zetten ergens toch!? Mensen willen toch vastigheid!? Daarom. Het feit dat ze ALLEEN een flexibel abonnement aanbieden en dus geen vast contract snap ik werkelijk niets van. Valt me nog mee dat je maandelijks kan opzeggen maar ook daar zal vast een addertje onder het gras zitten. Zie ook op de homepagina allerlei reviews voorbij komen, 100% positief, op de website van frankenergie zelf!? Kom op, hoe dom denk je eigenlijk dat jullie klanten echt zijn? Vriend van me heeft zich bij jullie gevoegd maar heeft nergens een ervaring of iets dergelijks mogen delen. Hij zei ook tegen me: ik ga hier wel weer weg als de prijzen omlaag vliegen, en terecht natuurlijk. Nou ja wie weet komen ze over een tijdje nog met vaste contracten voor de klantjes maar voor nu is het een wanhoopspoging naar mijn mening om nu even klantjes te werven die toch weer weg gaan. Of ben ik de enige die hier zo over denkt!? Nog een ding trouwens, als de prijzen nog hoger gaan dan weten jullie toch wel dat frankenergie dit gewoon doorberekend aan de klant he!? Succes! Groetjes D.

D. Uilenveld 3 dec 2021
Reageer
D

Nog even om aan mijn recensie toe te voegen: wanneer frankenergie vaste contracten naast flexibele zooi introduceert, is het al 10 keer beter. Dan blijven de klanten misschien ook wanneer de energieprijzen weer dalen. Voor nu 2 / 5 sterren rating.

D. Uilenveld 3 dec 2021
F

Het concept van Frank energie is niet nieuw. Een andere speler op de markt is Easy Energie die ook op dezelfde wijze energie aanbiedt. Zelf was ik daar een jaar lang klant en eerlijk is eerlijk, ik ben alleen weggegaan omdat ik dacht een beter aanbod gevonden te hebben. Achteraf gezien heb ik spijt van die keuze want ik was toch duurder uit, niet veel maar toch. De energieprijs die je bij Frank en easyEnergie betaalt wordt dagelijks gehandeld op de beurs en dat betaal je, niet meer en niet minder, afgezien van een kleine vergoeding die je aan de leverancier verschuldigd ben. Transparanter kan het werkelijk niet. Natuurlijk kun je voor zekerheid kiezen en bij een conventionele leverancier een contract afsluiten, maar voor die zekerheid moet je ook fors betalen. Kortom, mijn contract loopt aan het begin van het nieuwe jaar af en dan stap ik met zekerheid (weer) over naar een van de eerder genoemde leveranciers, waar ik alleen maar een positieve ervaring aan over heb gehouden.

F. Wilkens 4 dec 2021
D

Ja, voor ieder wat wils denk ik dan maar. Ik heb liever een vast contract zodat ik zeker weet wat ik per maand betaal. Bij een flexibel contract kan je dat onmogelijk weten en zoals nu vliegt alles omhoog, dan zit je toch meteen met de gebakken peren. En zoals iedereen nu heeft kunnen zien, kan je beter voor zekerheid gaan.

D. Uilenveld 4 dec 2021
M

Ik lees telkens het argument: ik kies voor een vast contract zodat ik zeker weet wat ik betaal / waar ik aan toe ben, maar juist bij Frank Energie weet je dat ook. Je hebt op elk moment inzicht in de actuele tarieven (bijvoorbeeld via de app) en als tarieven je niet bevallen kan je op elk moment weg, zonder kosten! Dan ga je toch geen vast contract nemen waar je momenteel de hoofdprijs voor betaalt?!

Marcel 7 dec 2021
D

Natuurlijk ga je nu geen vast contract nemen Marcel. Het gaat mij erom als de prijzen straks dalen, of je het dan niet vast wil gaan zetten. lijkt me wel.

D. Uilenveld 7 dec 2021
M

Dat is juist mijn hele punt: ik ga altijd voor de laagste prijzen. Het mooie bij Frank energie is dus dat je nergens aan vast zit. Dus bij hoge prijzen is het goed en bij lage prijzen kan je op elk moment weggaan naar een andere leverancier. Ik begrijp dan echt die negativiteit niet want ik zie alleen maar voordelen.

Marcel 7 dec 2021
D

Heb je gelijk in Marcel. We zitten wel op 1 lijn haha. Voor de consument is het ook prima, vraag me echter af of Frank Energie ook blij zal zijn als de prijzen straks weer dalen.

D. Uilenveld 7 dec 2021
G

Wij zitten in de ongelukkige omstandigheid dat onze energieleverancier failliet (Anode) is gegaan en wij op zoek gaan/moeten naar een andere. Allereerst zullen we bij een willekeurige leverancier worden ondergebracht. Het is te hopen dat we daar niet volledig uitgekleed gaan worden. Na 1 maand ga ik toch eens verder bij Frankenergie kijken. Zoals het door hen omschreven wordt, worden de prijzen direct (na 1 maand) aangepast aan de daadwerkelijke inkoopprijs waar zij het ook voor inkopen. Ze rekenen een soort van fee van € 5.-- per product per maand, dat lijkt me alleszins redelijk. Het lijkt me toch dat je het goedkoopst uit bent met een afspraak (ik noem het nadrukkelijk geen contract, want dat is het niet) zoals dat hen wordt genoemd. Ik kan in eerste instantie ook geen addertjes onder het gras ontdekken. Je kunt per maand opzeggen, je betaalt geen boetes, dus vrijheid, blijheid in dit geval. Ook over hun kosten zijn ze helder en duidelijk. Wij gaan zeker hier meer aandacht aan besteden.
Ook is er het voordeel dat deze leverancier geen problemen hoeft te verwachten als de gas/elektraprijs weer zo idioot hoog gaat worden. Je betaalt als klant dan wel meer, maar omdat ze niet hoeven te investeren tijdens hoge energieprijzen, lopen ze ook geen of in ieder geval veel minder risico. Dat risico loop je dan als klant ook niet omdat de prijzen meebewegen met de marktprijzen. Je hoeft dan niet bang te zijn dat je leverancier failliet gaat met alle nadelen van dien. Je raakt geen welkomstbonus kwijt en je zit niet zonder leverancier. Als je, zoals wij nu, aan de goden zijn overgeleverd v.w.b. maandprijs, lopen we de (zeer realistische) kans dat we echt de hoofdprijs gaan betalen. Wij moeten nu maar zien waar de curator ons onder gaat brengen.
Dit geeft veel onrust en onduidelijkheid en daar zitten wij niet op te wachten.
Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich verder gaat ontwikkelen

Gertie 12 dec 2021
W

Frank heeft het ei van Columbus niet uitgevonden

Iedereen doet net alsof het ei van Columbus is uitgevonden maar mensen let nou eens op, dat een energiebedrijf adverteert dat ze elektro aanbieden tegen inkoopprijzen, betekent niet dat ze de enige zijn. EnergyZero doet dit immers al jaren. Daar krijg je tegen een vergoeding van 6 euro per maand gewoon stroom en gas geleverd tegen inkoopprijzen van het energiebedrijf. Zo zullen vast meerdere energieleveranciers wel een zelfde soort constructie hanteren. Doe mij het liefst maar gewoon een vast contract ergens, zit al jaren bij dezelfde energieleverancier zonder gedoe. Daardoor pluk ik nu overigens de vruchten van want ik betaal de helft van wat anderen nu moeten! Flexibele contracten is niet fijn, geloof me. En Frank moet al helemaal niet doen en zeggen dat ze de beste keuze zijn, ze zijn net nieuw denk ik? En er zijn, zoals eerder gezegd, meerdere energiebedrijven die het op precies dezelfde wijze doen.
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Het klopt in theorie wel dat je momenteel geen prijzen vast moet zetten waardoor flexibel ineens een hype is. Energie is het nieuwe gokken? Niet voor mij.

Wesley Veening 30 nov 2021
Reageer
M

Ik zal ook gewoon lekker bij mijn huidige energieleverancier blijven of anders bij een bekend energiebedrijf aanmelden. Niks ten nadele van frankenergie.nl hoor maar in lastige tijden kies je toch je beste strijder en geen nieuwkomer.

Manfred 30 nov 2021
S

Via Reviews.nl overgestapt naar Frank Energie

Op de radio hoorde ik een reclame van Frank Energie voorbij komen. Energie tegen inkoopprijzen is de tekst die bleef hangen. Toen ik thuis kwam, gelijk maar gezocht naar Frank Energie reviews. Ik wou toch weten of er misschien een addertje onder het gras zat. Zodoende kwam ik op Reviews.nl terecht en de reviews waren overwegend positief. Dit heeft mij over de streep getrokken om over te stappen naar Frank Energie.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik blij ben dat ik ben overgestapt. Ik ben nog niet zo lang klant, maar alles wijst erop dat ik een stuk minder ga betalen dan bij mijn vorige energieleverancier. Voor zover ik weet zitten er ook geen addertjes onder het gras. Frank Energie is daadwerkelijk heel goedkoop.

Sem 26 nov 2021
Reageer
S

Dan had je vast al een variabel contract anders is het haast onmogelijk dat je hier minder betaald dan voorheen. Prijzen zijn pas sinds kort zo hoog namelijk Sem. Wij zijn ook overgestapt, we moesten wel want onze energieleverancier wilde ons alleen maar een jaarcontract aansmeren. Alsof wij deze prijzen vast zouden zetten...

Simar 26 nov 2021
S

Dat klopt. Ik heb eigenlijk altijd een variabel contract gehad. Ik houd namelijk van de flexibiliteit, alleen had ik deze enorme prijsstijging niet helemaal zien aankomen.

Sem 27 nov 2021
F

Wij zijn reeds verhuisd en blijkbaar ging onze energieleverancier niet mee. Vandaar dat we een nieuwe mochten zoeken en zijn uit gekomen bij frank energie. Naar ons idee het beste voor dit moment -> de laagst mogelijke inkoopprijs. Tot op heden geen spijt. Wel hopen we natuurlijk dat de prijzen snel omlaag gaan want die 400 euro die de staat een gezin wil geven is te weinig.

Fredrik 28 nov 2021
S

Ik zou lekker bij mijn eigen energieleverancier blijven als ik jullie was. Deze frank energie houdt het nooit lang vol met hun 5 euro marge per klant. Je hoort ze overal op de radio, allemaal marketingkosten. Ook hebben ze waarschijnlijk personeel die ze moeten betalen en dan willen ze met 5 euro per klantje winst maken. Geloof je het zelf. Of ze gooien die kosten per klant ineens omhoog, zal me niks verbazen. Anders gaan ze gewoon failliet, tel uit je winst mensen.

Simon 29 nov 2021
D

Nog steeds blij met je nieuwe energieleverancier? En wat ga je doen als de energieprijzen straks omlaag vliegen? Dan moet je wel weer weg als je dat vast wil gaan zetten.

D. Uilenveld 3 dec 2021
C

Voor nu variabel contract energie beste keuze

Wij zijn ook overgestapt naar dit energiebedrijf. Zochten al een maand naar een goede variabele energieleverancier. Zelfs grote vergelijkers als independer etc hebben hiervoor geen prijzen. Dus erg blij dat we via via op frank energie zijn uitgekomen. Een variabel contract was namelijk precies wat we zochten en als het dan ook nog tegen inkoopprijs is, toppie joppie. Wel hopende dat de prijzen weer omlaag gaan, betalen ons rot haha (lacht als een boer met kiespijn). Overstap ging heel snel en ze hebben me goed geholpen.

Celine 26 nov 2021
Reageer
H

Precies hoe wij ook dachten. En je kan weg wanneer je wilt, niet dat dat onze intentie is maar toch fijn als het tegenvalt dat die mogelijkheid bestaat. Wist helemaal niet dat Frank Energie bestond totdat ik het hoorde op de radio, daarna even ervaringen gelezen en blijkt wel goed te zijn dus. Wij zijn ook klant geworden.

Harm Jan 26 nov 2021
D

1+ voor deze review. Wij zijn overgestapt van Essent naar Frank. Zijn best wat goedkoper uit, blijkbaar is de marge andere energieleveranciers toch wel aanzienlijk.

Danny 26 nov 2021
M

100% de beste keuze om op dit moment een variabel/flexibel contract af te nemen als je een nieuw contract moet afsluiten. Als je nog een contract hebt, uiteraard gewoon blijven zitten waar je zit. De oude prijzen zijn altijd beter dan de nieuwe. Wij mogen in januari verlengen of een nieuw contract ergens nemen. Ben er nu al bang voor dat de prijzen nog steeds zo hoog staan. Ons idee is om dan ook naar frankenergie te gaan.

Miriam 28 nov 2021
R

Frankenergie.nl overstap gemaakt

Wij zijn dus wel overgestapt naar frankenergie.nl. Zaten al een tijdje met de energieprijzen in onze maag, wetende dat ons abonnement bijna af zou lopen. We hebben jaren bij dezelfde energieleverancier gezeten, die kon ons amper helpen. Waren ineens slecht bereikbaar en hadden volgens mij ook geen idee wat ze moesten doen. Kwamen met een variabel contract aan, dat moesten we maar nemen. Geluk bij een ongeluk hoorden we van frankenergie.nl op de radio, dus eens op google gezocht en kwam op reviews.nl uit met best wat positieve ervaringen. Zijn hierdoor een stuk wijzer geworden wat het verschil is tussen een variabel en vast contract en dat het best een goede zet kan zijn om nu even naar frankenergie te gaan om deze torenhoge prijzen uit te zitten. Het is alsnog een variabel contract, net als wat onze vorige energieleverancier ons wilde geven maar voelt toch beter, mede omdat je nergens aan vast zit.

We hebben zelfs nog een chat gehad met een medewerker van frankenergie. Die gaf wel eerlijk aan van: we weten niet wat de prijzen gaan doen. Het kan zo zijn dat je nu met ons in zee gaat en dat de prijzen nog hoger gaan worden. Het is een variabel contract dus je gaat gewoon mee met die prijzen. Aan de andere kant, het op dit moment vastzetten is ook geen goed idee, het kan namelijk ook weer de goede kant op gaan.

Moet jullie eerlijk bekennen dat ik energieleveranciers niet prettig vind. Waarom? Ieder energiebedrijf toont andere prijzen, scheelt telkens een paar honderd euro op jaarbasis van elkaar. Frankenergie.nl vraagt 5 euro per maand en maakt verder geen winst op de energie en gasprijs. Dat klinkt me beter, een soort abonnement. En nogmaals mijn oude energieleverancier hielp me niet goed met mijn vragen waar frankenergie dit zeker wel deed.

We gaan het zien! wij zijn tenminste overgestapt en ja, als het toch tegenvalt stappen we wel weer over naar wat anders. Je kan trouwens ook vrienden uitnodigen, krijg je 10 euro korting op jaarbasis per aangemelde familie.

Ps. ik geef 5 sterren. Dit voor de goede hulp in de chat en eerlijk en transparante prijsopbouw.

Renate en Willem 25 nov 2021
Reageer
T

Chat en klantenservice mag wel wat sneller

De chat mag wel wat sneller hoor ik heb namelijk enkele vragen maar heb 30 minuten moeten wachten op überhaupt een reactie. Hier heb ik weer op gereageerd en nu wacht ik alweer 20 minuten op een nieuwe reactie. Het is altijd nog sneller dan een mail waar ze 2 dagen over doen om te beantwoorden, het mag wat sneller Frank. Jullie willen een fris en vernieuwend energiebedrijf zijn, verfris ons eens met een snelle goede klantenservice. En als jullie het te druk hebben, neem een extra mankracht aan om dit op te lossen. Zo krijg je nog veel meer klantjes, tip van de week. Geen dank.

T. Bone 25 nov 2021
Reageer
J

Alleen flexibele prijzen en contracten

Het is leuk en aardig hoor, een energieleverancier die alleen flexibele contracten en prijzen heeft. Echter, als de prijzen omhoog vliegen dan worden jouw maandelijkse lasten ook meer. Zodra de prijzen weer ietwat normaal zijn kan je beter je prijzen vastzetten voor meerdere jaren, zekerheid is belangrijk. Vind het ook apart te noemen dat Frank Energie geen vaste tarieven kan aanbieden. Had in een andere review gelezen dat ze 5 euro per klant verdienen, dus ze verdienen niets op de energie en gasprijzen. Dat is natuurlijk wel fair naar de klant toe, denk echter dat de klant liever vaste tarieven heeft en weet waar hij/zij aan toe is.

Maaarrrrrr voor de mensen die nu overal buiten de boot vallen, is Frank Energie wel de beste keuze. Zeker omdat je weg kan gaan wanneer je wilt. Hoorde dat vandaag nog op de radio dat ze daarmee adverteren: energie tegen inkoopprijzen, dat wil de mens. Op het moment wel, inderdaad.

Jan Haas 24 nov 2021
Reageer
I

Wij zijn ook meer van het vaste contract, liefst voor 3 jaar als de prijzen een beetje gunstig zijn. Helaas verloopt ons contract mid december en moeten we ook uitkijken naar een nieuwe energieleverancier. Onze huidige heeft al aangegeven dat we bij hen kunnen doorgaan op flexibele basis maar dan ga ik toch liever naar Frank Energie totdat de prijzen weer wat minder zijn. Want de prijzen zijn toch wel een stukje goedkoper bij Frank. Zien daarna wel weer wat er op ons pad komt. Laten we in ieder geval hopen dat de prijzen snel weer omlaag gaan, dit slaat werkelijk nergens op en mensen kunnen hierdoor in de problemen komen.

Irene en Fred 25 nov 2021
B

overgestapt naar frank energie

Schijnt dus dat frank energie 5 euro per maand winst maakt op een klant. Ze verrekenen de inkoopprijs van gas en elektriciteit door naar de klant zonder enige winstmarge. Als dat waar is, is dat wel het eerlijkste wat ik ooit heb gezien. Betekent ook dat ze in theorie altijd goedkoper zijn dan de concurrent op basis van flexibele contracten. Wij zijn zojuist overgestapt naar frank energie. Overstappen ging prima en heb enkele mailtjes ontvangen dat het in goede orde is ontvangen en dat ze er mee bezig gaan. We gaan het zien..... Nieuw bedrijf die weinig winstmarge heeft..... We kunnen in ieder geval weg wanneer we willen zonder kosten. Ben echter niet sceptisch of wat dan ook, website ziet er goed en overzichtelijk uit en heb al meerdere positieve reviews op andere websites gelezen. 3 sterren van mij! Zodra ik meer info heb zal ik dat onder deze review gaan melden.

Groetjes Bert

Bert 22 nov 2021
Reageer
m

Dynamisch termijnbedrag en gratis opzeggen

Het was even zoeken om een goede energieleverancier te vinden, de prijzen schieten echt omhoog en je kan geen kant meer op. Zelfs mijn huidige energieleverancier wou van me af? Het contract liep af en het was heel moeilijk om een nieuw contract te krijgen. Op internet gezocht wat je het beste kunt doen nu de prijzen op het hoogst staan wat we ooit hebben gezien... Schijnt dus dat je het beste een variabel contract kan inzetten, wat mijn huidige energieleverancier dus niet wilde. Ik betaalde overigens bijna 3x zoveel als wat ik voorheen deed dus misschien maar goed dat ik dat het niet kon.

Uiteindelijk, na veel te hebben gezocht op Google naar oplossingen, ben ik uitgekomen bij Frank Energie, via frankenergie.nl heb ik binnen enkele minuten een contract afgesloten. Ik kan er niet onderuit dat het een stuk duurder is dan wat ik had dus ben akkoord gegaan met ongeveer € 300,00 per maand aan kosten. Heb het ruim ingezet met 3000 Kwh aan stroomverbruik en 2000 m3 aan gasverbruik. Best eerlijke prijzen, goedkoper dan veel andere energieleveranciers. Het is een variabel contract waar Frank Energie mee werkt.
Maar het belangrijkste:

'
Mocht je weg willen, dan kan dat altijd, je hoeft niet op te zeggen en we brengen je geen boete in rekening. Je kunt Frank dus rustig eens uitproberen en kijken of het bevalt!
'

Dat is in deze tijd het beste wat je kan hebben natuurlijk! Gaan de prijzen straks omlaag, kan je weer weg als je dat wilt. Zonder een boete of wat dan ook te betalen. Dan kan je weer rustig je prijzen vastzetten voor 1 of meerdere jaren. Dus voor iedereen, waarbij op dit moment het energiecontract afloopt: een variabel contract bij Frank Energie is the way to go.

Hopelijk scheelt mijn review je een hoop zoeken en berekenen.

maurice 21 nov 2021
Reageer
O

Energie tegen inkoopprijzen

Ik ben overgestapt naar Frank Energie omdat ze zeer scherpe prijzen hanteren. Het bleek dat ik goedkoper uit was bij Frank Energie dan bij andere energieleveranciers die ik had vergeleken. Op de website van Frank Energie staat met koeienletters: Energie tegen inkoopprijzen. Dit lijkt ook wel echt het geval te zijn, aangezien ik nu een stuk voordeliger uit ben dan voorheen. Wat mij ook erg aansprak is het feit dat Frank Energie heel transparant is over hun prijs. Ze beweren zelfs geen winst te maken op het verbruik van hun klanten. Dit kun je allemaal nalezen op hun website.

Stroom van Frank Energie is 100% groen en afkomstig uit Nederland. De stroom wordt duurzaam opgewerkt uit Nederlandse zon- en windparken. Dit in combinatie met de lage prijs sprak mij heel erg aan. Met de app heb je ook altijd inzicht in je verbruik en kosten. Je krijgt zelfs handige tips om je energieverbruik te verlagen. Heel erg leuk bedacht!

Een ander groot pluspunt aan Frank Energie is dat je nergens aan vast zit. Wanneer je wilt overstappen naar een andere energieleverancier, hoef je geen boete te betalen. Geen jaarcontract, geen opzegtermijn en geen boetes. Ik hoop dat meer mensen zullen overstappen naar Frank Energie, want het is mij heel goed bevallen en dat gun ik iedereen wel in deze tijd.

Otto 21 nov 2021
Reageer
S

Energieleverancier Frank Energie biedt inderdaad energie en gastarieven aan tegen inkoopprijzen. Hoe ze dan nog kunnen verdienen weet ik ook niet. Waar andere energieleveranciers heel moeilijk doen om een variabel contract te geven met variabele prijzen, doet Frank Energie hier juist helemaal niet moeilijk over. Kan me voorstellen dat iedereen naar dit soort energieleveranciers gaan in deze tijden. Dit had ik ook gelezen in een artikel van Emerce.

Ikzelf heb vorig jaar mijn energiecontract met 3 jaar verlengd tegen gunstige tarieven dus ik zit er warmpjes bij. Vind het desondanks zeer interessant dat een nieuwkomer als Frank Energie ineens zoveel aandacht krijgt

Simar 21 nov 2021
D

Kan slechtere energieleveranciers bedenken als deze die 5 euro per maand verdiend op een klant en verder alle kosten gelijk houdt met de inkoopprijs. Alsof je een abonnement neemt, eerlijk en transparant. Wanneer prijzen zakken gaan veel klanten wel weer weg denk ik.

Dirk Jan 24 nov 2021
A

Voor nu is het 100% de juiste keuze om naar Frank Energie te gaan totdat de prijzen weer wat normaal zijn. Daar adverteren ze ook goed mee! Gaat echter wel alleen om mensen die precies nu geen contract meer hebben.

A. Veening 26 nov 2021
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van februari 2023.

Over Frank Energie

Frank Energie is een energieleverancier die als doel heeft om het leuker, groener en goedkoper te maken voor de consument. Ze proberen de marges zo laag mogelijk te houden om zo de prijs flink omlaag te halen, dat ziet de klant direct terug in de portemonnee. Daarnaast denken ze ook aan het milieu, ze leveren alleen groene stroom en bieden de optie aan om extra te vergroenen door middel van CO2-compensatie.