
Na het failliet van mijn energiebedrijf heb ik me aangemeld bij Frank. Ik vond het een aardig concept.
De eerste weken verliepen goed; daarna wilde ik een ander wachtwoord instellen. Wat een ramp. Dat lukt niet bij Frank. Ik heb er een keer of 40 over gecorrespondeerd; bellen of chatten lukt niet. Team Frank bestaat vermoedelijk uit een of twee mensen die steeds met een andere naam net doen of ze je gaan helpen al dan niet met de ICT-afdeling die vermoedelijk ook niet bestaat. Hoe dan ook: een ander wachtwoord om in te loggen heb ik na maanden nog steeds niet. Toen opperde ik maar dat ik met een ander e-mailadres wilde inloggen. Ik kreeg zowaar een bericht op dat adres. Toen ik ermee wilde inloggen, kreeg ik het bericht ‘Deze combinatie is niet gevonden’. Wat een amateuristisch geklungel. Waarlijk: Frank energie is qua service het slechtste bedrijf waar ik ooit mee van doen heb gehad.
Beste Dirk, wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent met onze service. Ik kan helaas de correspondentie of het probleem niet terugvinden met alleen jouw naam.
Echter kan ik je verzekeren dat ons IT team bestaat uit specialisten die er alles aan doen om het probleem op te lossen. Zou je ons een chatbericht kunnen sturen zodat we kunnen checken wat de status is?
Alvast bedankt!
Nee, dat kan ik niet want jullie chat is al tijden gesloten! Kijk maar opvulling site.
Hoe is het mogelijk!!!
Energieleveranciers hebben het niet makkelijk in deze tijden. De hogere prijzen worden met name hen aangerekend terwijl zij het ook moeten doen met inkoopprijzen. Frank Energie is er in ieder geval eerlijk in en werkt alleen met flexibele contracten, wat op het moment de beste keuze is. Laat die oorlog maar snel ophouden zodat we weer wat goedkoper aan gas kunnen komen. Wij zijn overgestapt naar Frank Energie omdat het iets goedkoper was dan bij onze oude leverancier op flexibele basis.
Bedankt voor de leuke review Maurice! Wij hopen ook dat de prijzen snel dalen en dat de oorlog snel voorbij is.
Ik zie hier helaas veel negatieve reacties die eigenlijk nergens op zijn gebaseerd.
Het is m.i.,de onwetendheid bij de meeste mensen.
Het is een hele nieuwe manier van je energie betrekken. En in deze dure “energie”tijden zijn zij sowieso verreweg de goedkoopste. Daarbij kun je via de nu perfect werkende app (dat was even een minpuntje, maar elk bedrijf heeft last van groeistuipen) exact zien wanneer je extra goedkoop bv je wasmachine aanzet.
De eerste twee maanden zijn wellicht wat lastig in te schatten , maar ik heb nu mijn derde factuur gehad, en daarin is het “teveel” betaalde van januari keurig verrekenend. Voor mij niets dan lof. Ook qua communicatie want ik heb ze best vaak vragen gesteld in het begin, en ik kreeg altijd keurig antwoord,
Ben na faillissement van mijn vorige leverancier overgestapt naar Frank. Aanmelden verliep correct. Berichten over termijn bedragen waren veel te fors. Per 31 Januari maar weer overgestapt naar een ander. Kreeg keurig de eind afrekening met ruim 400 euro terug. Uitbetalen voor 16 februari. Week later kreeg een een warrig Emailtje, Moet 42 euro betalen over gebruik in Februari. Email gestuurd om specificatie. Bericht dat de Email is ontvangen en binnen 2 dagen kreeg ik bericht. En toen werd het stil. Vanmorgen de incasso van 42 euro maar gestorneerd. Ook omdat ik nog ruim 400 euro te goed heb. Dit bedrijf niet aanbevelen
Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Onze eindafrekening gaat ervan uit dat alle termijnen betaald zijn. Als je een of meerdere termijnen niet betaald hebt, dan wordt dit verrekend met het bedrag dat je terugkrijgt. Mocht je nog vragen hierover hebben, dan horen we het graag.
Mooi initiatief, inmiddels klant sinds december 2021. Helaas zeer ontevreden over jullie klantbenadering. Omdat ik op dit moment door de klantenservice genegeerd wordt, maar even via deze weg. De beloofde informatievoorziening door Frank Energie in de app loopt achter, en geeft verkeerde cijfers en bedragen, of soms is de app gewoon meer dan een week leeg. En als ik dan na lang aandringen antwoord krijg, steeds weer het antwoord dat er gewerkt wordt aan een nieuwe versie van de app. En sinds vanmiddag is dan de nieuwe app live. En weer werkt het niet naar behoren, de app is nog steeds leeg, al sinds 1 februari. Contact met de klantenservice levert helemaal niets op, behalve: 'de app is live, alles zou moeten werken, we sluiten deze melding'. Stoom komt inmiddels uit mijn oren 😡.
Hi Stef, wat vervelend dat de app nog steeds niet werkt. Zou je kunnen controleren of je de laatste versie van de app op je telefoon hebt staan (2.0.1)? Zo ja, zou je ons een e-mail kunnen sturen met daarin:
- Merk & type telefoon:
- Android of iOS en het versienummer:
Door drukte kan het wat langer duren voor je een reactie krijgt. Mijn excuses hiervoor. We proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen.
Mijn eerste rekening net binnen gekregen € 668,00 per maand.
Ja ik weet gas is duurder en ja ik weet dat je bij Frank in de winter meer betaald dan in de zomer.
Bij mijn vorige leverancier had ik afgelopen maan 224 m3 gas verbruikt wat al heel veel is. Frank berent mij 348 m2 per maand hoe dan?
Als je contact wilt opnemen kan dat alleen maar via chat waar je waarschijnlijk tegen een robot loopt te type, de antwoorden komen zo snel terug dat ik vast niet de enige ben die klaagt. Pas bij de volgende periode kan het eventueel aangepast kunnen worden afhankelijk van het gebruik. Of ik nu dus maar enen € 668,00 wil betalen 😡 diep teleurgesteld kijk het nog even een maand aan.
Hi Ton, onze termijnbedragen baseren we in eerste instantie op het door jou opgegeven verwachte jaarverbruik. Daar leggen we dan een algemeen verbruiksprofiel naast.
We gebruiken een algemeen verbruiksprofiel omdat we niet ieders persoonlijke situatie kennen. Het kan dus voorkomen dat onze inschatting niet overeenkomt met wat je zelf weet dat een realistisch verbruik is in een bepaalde maand. Daarom verrekenen we de werkelijke energiekosten, zodra deze bekend zijn, in het termijnbedrag van de eerstvolgende maand. Zo bouwen we geen 'potje' met geld op wat pas bij de jaarrekening weer terugkomt, zoals je gewend bent van andere energieleveranciers.
We streven ernaar (om het energieverbruik van) onze klanten beter te leren kennen. We zijn daarom aan het onderzoeken of het mogelijk is om een persoonlijk verbruiksprofiel te hanteren voor iedere klant. Dat kan op z'n vroegst pas wanneer klanten een volledig jaar bij ons in levering zijn geweest. Daarnaast heeft dit ook nogal wat technische implicaties, dus voorlopig is dit nog niet iets wat binnen afzienbare gerealiseerd kan worden
Vanaf start 1 Jan 2022 tot vandaag 2 februari 2022 werkt de Frank app niet. Ik verkeer in de mist wat betreft gebruik en kosten! Schandalig.
Gelukkig heb ik ook nog de app van SlimmemeterPortal. Deze rapporteert mijn verbruik van elektra en gas , per uur per dag. Ik kan hier zelf invoeren dag en nacht tarieven voor elektra en het tarief voor gas. Zou de app van Frank werken dan kan ik de kosten van verschillende leveranciers op momenten die ik zelf kies, of maandelijks, vergelijken met de kosten die ik maak bij Frank. Waar Blijft De App.
Hi Dirk, inmiddels kun je de nieuwe versie van de app downloaden in de App en Play Store. We hebben de app flink onder handen genomen en voorzien van een aantal nieuwe slimme features. Je kunt in één oogopslag zien hoe je ervoor staat deze maand, we geven je een nog gedetailleerder inzicht in je kosten en verbruik en je checkt je facturen vanaf nu gemakkelijk in de app.
Je kan het Frank Energie niet ontzeggen dat ze flink aan het klantwerven zijn. Uiteraard slim om dit nu te doen omdat de prijzen hoog staan en mensen toch gaan kijken of de prijzen elders wat gunstiger zijn. Ik kan jullie nu al zeggen: het is overal kut (de prijzen bedoel ik dan). Ik heb het wel even bekeken bij Frank Energie maar het is voor mij persoonlijk niet goedkoper dan bij Vattenfall waar ik nu bij zit. Blijf persoonlijk liever bij een energie leverancier die wat meer ervaring heeft. Zijn meerdere bedrijven omgevallen dus dat zegt wel genoeg.
5 sterren voor het optimisme qua adverteren.
3 sterren voor de prijs, viel voor mij niet gunstiger uit.
Geprobeerd om informatie te krijgen en evt. over te stappen.
Eerst kent Frak website mijn adres niet.
Geen klantenservice die per telefoon bereikbaar is.
Toch maar de app geprobeerd.
Overstappen per eindatum huidige contract kan niet bij Frank, want hun systemen zijn iet compatiebel met systemen van bijv. Greenchoice.
Handmatig werd mij weer verteld dat ik 'niet besta'.
Medewerker was daar NIET vriendelijk over.
(ik heb gewoon een G6 gasmeter hier, dus ik besta wel degelijk)
In totaal 3,5 uur met de app bezig geweest, waarbij ik keer op keer in de wacht heb gestaan.
De laatste keer, gisteren, ANDERHALF uur moeten wachten en geen antwoord.
Klacht ingediend.
Antwoord:
'Onze collega werkte maar tot 18u. dus hij hoefde u niet te antwoorden in het app-gesprek dat u met hem voerde. Prettig weekend'
Als de VERRKOOPafdeling al zo'n onbeschofte puinhoop is, houd ik mijn hart vast voor de 'klantenservice' als je eenmaal klant bent.
Dus ondanks de (schijnbaar) aantrekkelijke tarieven, en na het lezen van andere reviews hier, is Frank Oplichting Energie echt een afrader.
Ik shop verder!
Beste Marcus, erg jammer om je review te lezen. We konden jouw gasmeter wel degelijk vinden en handmatig toevoegen, echter is het niet mogelijk om binnen 20 dagen te starten. Hier was jij het niet mee eens en daarom vond je het nodig om onze medewerkers voor de meest verschrikkelijke dingen uit te maken. De uitspraak 'Onze collega werkte maar tot 18u. dus hij hoefde u niet te antwoorden in het app-gesprek dat u met hem voerde. Prettig weekend' hebben wij nooit gedaan. Mocht je op een vriendelijke manier kunnen communiceren, dan willen wij je graag opnieuw te woord staan.
Overstap naar Frank verliep stroef. Op de dag van overstap was er bij vorige aanbieder nog niks bekend. Ook geen bericht dat de overstap nu klaar was.. na contact met Frank was het uiteindelijk toch ineens klaar?
Na nu weer overgestapt te zijn naar andere aanbieder. Van Frank naar Vatenfall is de eindafrekening 27% duurder dan wat de app aangeeft.
Nog nooit bij een aanbieder gehad waarbij het bedrag afweek van wat er in de app stond, erg vreemd en totaal niet transparant!
Op eindafrekening staat een ander bedrag dan wat via medewerkers word benoemd. En je raad het al het hogere bedrag is afgeschreven. Wat voor mij de eindafrekening totaal vaag maakt (hier in staat zelfs dat we geld zouden terug krijgen).
Ik vraag me erg af in hoeverre ze hun zaken op orde hebben bij Frank.
+ gas en elecktra netjes geleverd
- niet transparant
- lastig contact leggen
- onduidelijke eindafrekening
- overstap die moeizaam leek te gaan
Hi Jory, wij regelen inderdaad de opzegging van jouw oude leverancier. Dit is een automatisch proces dat centraal geregeld is in de Nederlandse energiemarkt. Hier hebben wij dus zelf geen invloed op.
Wat betreft de app, deze hebben we in het voorjaar van 2021 gelanceerd. In die periode maakten we nog gebruik van vaste voorschotten en op die systematiek was de app gebouwd. Na de overstap naar de dynamische voorschotten waren nog niet alle functies in de app bijgewerkt. Zo kwamen de kosten, zoals in de app gepresenteerd waren, niet perfect overeen met de facturen.
Dit was een vervelend situatie dat leidde tot misverstanden. De nieuwe versie van de app is inmiddels live en zo aangepast dat de informatie in de app perfect aansluit op de factuur.
Mocht je nog vragen hebben over jouw eindafrekening, dan horen we het graag.
Ik lees vooral mensen die klagen over dat de prijzen zo hoog zijn en dat het soms hoger is dan wat ze verwachten. Ja mensen, het is winter. Je stookt in de wintermaanden nou eenmaal veel en in de zomer vrijwel niet. Daarnaast kan een app (die ongeveer aangeeft wat je prijs is) niet nagaan hoe koud het is buiten en of je op het platteland woont of in de stad. Frank Energie biedt gewoon stroom en gas aan tegen inkoopprijzen dus het is niet zo dat Frank zelf die prijzen omhoog gooit voor eigen gewin. Het is momenteel bar en boos qua prijzen dus het enige wat je kan doen is zelf de verwarming wat lager zetten en uit doen wanneer je het huis uit gaat. Dan maar hopen dat de prijzen snel weer omlaag gaan want nogmaals: een energieleverancier kan hier niets aan doen. De klant kan in ieder geval nog een beetje aan doen om de rekening wat te verlagen. Las ook in een artikel dat doordat het nu winter is, er meer vraag is naar gas. Zodra de koudere dagen straks voorbij zijn, verwachten ze dat de prijzen omlaag gaan. Ik geef Frank Energie gewoon 5 sterren. In deze tijd is het simpelweg de beste optie voor mensen waarvan het energiecontract afloopt. Kan je niks tegen inbrengen.
Net toch weer overgestapt naar een andere leverancier en de eindafrekening van Frank Energie gehad. Blijkt dat mijn eindafrekening 24% meer is als de bedragen zoals die door de app worden weergegeven. Kost me toch weer gauw een paar honderd euro meer dan ik dacht. Lijkt allemaal transparant maar is in de praktijk erg mistig en misleidend
Ik heb altijd een variabel contract gehad, omdat ik er van hou om over te kunnen stappen wanneer ik wil. Toen ik hoorde dat je bij Frank Energie energie tegen inkoopprijzen krijgt, was ik nog wel wat achterdochtig. Ik dacht dat er vast addertjes onder het gras zouden zitten en ik heb mij daarom ook eerst goed ingelezen. Het leek allemaal wel goed en toch de overstap gemaakt naar Frank Energie en daar heb ik absoluut geen spijt van. De overstap verliep heel soepel en er zijn geen dingen waarvan ik denk, had ik dat maar eerder geweten. Helemaal top! Frank Energie levert echt goedkope energie. Gewoon doen!
Ik ben net overgestapt, maar het concept spreekt me wel aan, als je meer gebruikt, meer betalen. En dat voel je in de portemonnee en dat zou dus een goede invloed op ons verbruik moeten hebben. Ik vroeg me al vaker af waarom er geen flexibele leveranciers waren, het lijkt mij helemaal top, in de winter meer betalen en in de zomer lekker goedkoop. Ik ga wel zien wat de toekomst brengt, de aanmelding ging in ieder geval super!
Frank Energie hanteert een all-in prijs vandaag van euro 0,345 per kWh en euro 1,65 per kuub.
In dit tarief zit de actuele inkoopprijs, de inkoopvergoeding, de energiebelasting en de BTW. De netbeheerkosten van euro 60 / maand voor gas en stroom samen excl. BTW komt er dan nog bij.
In december verbruikte wij 542 kWh stroom en 16 kuub gas. Totale factuur was euro 198,52.
Bij andere energieleveranciers zou ik gemiddeld euro 364/maand moeten betalen.
Tel uit uw winst!
Toegegeven: de app loopt 1-2 dagen achter en Frank Energie kan beter op de website de All-in prijs als eerste vermelden in plaats van de inkoopprijs.
Geschillencommissie! Ik heb mijn rekeningen van verbruik en meterstanden. Mijn meterstanden kloppen niet met het verbruik en de rekening in vergelijking met de app is twee keer duurder ?Hier klopt dus iets niet😡.Ik hoop dat er nog meer mensen naar de Geschillencommissie stappen en dat het allemaal goed wordt uitgezocht want De frank bende is goed zijn zakken aan het vuallen.
Slechte klantenservice allereerst. Reageren nergens op of veel te laat.
Daarnaast betalen wat je verbruikt, maar wel op basis van voorschotnota. Na debacle van Welkom Energie ben ik hier klaar mee. Half december overgestapt. voor deze maand rekening gehad van €450, vervolgens drie dagen later een nota (lees 3 januari) een bedrag van € 744. Op 16 januari nieuwe nota ontvangen van ruim € 800,-!! Welk normaal huishouden kan dit betalen?? En voorschot word pas twee maanden later verrekend. Nee deze gaat gestorneerd worden, want per 28-01 stap ik over naar Vattenfall (met maandelijks opzegbaar contract). Als de prijzen dalen, sluit ik wel weer een vast contract af ergens.
Ik zit met de handen in het haar sinds ik bij Frank zit. Na het faillissement van welkom energie over gegaan naar Eneco, daar betaalde ik een enorm bedrag en dacht bij Frank beter onder de pannen te zijn. Ik ben alleenstaand en ga van een termijnbedrag van 120,- bij Frank naar 430,-. Nog geen 14 dagen later krijg ik alweer een nieuwe termijnfactuur van 402,-. Ik weet bij God niet hoe ik dit ga betalen en ga mijn contract onmiddellijk opzeggen. Wat een ellende pfff
Ik snap niet dat er werkelijk mensen zijn die klagen over Frank Energie dat de prijzen ineens zo hoog zijn. Je weet toch dat dit energiebedrijf werkt met variabele contracten, waarbij de prijs afhangt van de inkoopprijzen? Die inkoopprijzen blijven maar omhoog vliegen dus ja, dan ga je ook meer betalen bij Frank.
Je hebt overigens weinig keuze want een contract nu vastzetten ergens is ook niet handig. Maar om over te stappen naar Frank en dan denken dat je goed zit, dat is natuurlijk niet het geval. We zitten in een energiecrisis mensen. Hier kan Frank ook niets aan doen. Enige wat Frank wel moet doen is hun app snel verbeteren zodat kosten en verbruik meteen zichtbaar zijn. In deze gekke tijden moeten mensen zo vroeg mogelijk inzien wat ze kwijt zijn per maand.
Ik zou persoonlijk lekker in deze barre tijden naar een ervaren energiebedrijf gaan zoals Pure Energie of Vattenfall. Die hebben tenminste een goedwerkende app waarbij je alles goed kan bijhouden. Wel gezegd dat de prijzen ook daar heel hoog en misschien zelfs hoger zijn dan bij Frank.
Sinds 1 januari aangesloten via Frank energie, in de app staat dat de verbruiksgegevens na 1 of 2 dagen te zien zullen zijn, ik heb al verschillende keren contact gehad via email, maar ik wordt aan het lijntje gehouden, "ze werken hard aan de storing", het is nu 9 januari en de app wordt nog steeds niet gevuld met data. Ik ben boos, ik wil zien wat mijn verbruiksgegevens en kosten zijn.
Sinds 1 januari is Frank Energie mijn nieuwe energie provider. Tot nu toe geen reactie op mijn vragen, kan ook de app nog niet gebruiken (zou binnen een of twee dagen moeten kunnen). Eel de eerste afschrijving gedaan, daar waren ze wel op tijd. Denk dat ik toch maar weer overstap.
Wij zijn ook slachtoffer van Welkom energie geworden en betalen nu bij Eneco 2,5x zo veel als voorheen. Heb toen een berekening gemaakt wat mijn kosten mij Frank energie zouden zijn. In de maand november kwam Frank er duidelijk voordeliger uit en overwoog ik daadwerkelijk over te stappen. In december sloeg dat echter om . December tm maart zijn de duurste maande qua verbruik. Als ik nu zou overstappen ga ik zelfs meer betalen dan bij Eneco. Eind maart slaat dat echter opnieuw om en ben ik bij Eneco weer veel duurder uit dan bij Frank. Mijn plan is dus om eind maart over te stappen naar Frank en dan heb ik de relatief goedkope maanden in voorjaar en zomer om te kijken of ik ergens een langer contract voor relatief gunstige tarieven kan afsluiten. Als je de reviews allemaal leest, zie je grofweg ook dat de mensen die in november overgestapt en hun review geplaatst hebben tevreden zijn en de mensen van december en januari geschrokken zijn van de hoge tarieven in die maanden en ontevreden zijn.
Stelletje oplichters zijn het. Eerst lage tarieven en vooral eerlijke tarieven beloven en dan je te grazen nemen. Gelukkig kan ik het betalen maar voel me wel genaaid. Ik heb een E car en laad m'n auto s nachts op. Bij Frank ook. Ineens is stroom s nacht duurder dan overdag. Dit klopt niet en is voor mij een bewijs dat ze me algoritmes werken. Heel vuil en totaal niet transparant. Ik ben er drie weken klant geweest, drie weken te veel. Dit gaat niet lang bestaan dus begin er niet aan. Normaal doe ik geen reviews maar wil iedereen waarschuwen. Geen Frank.
Het klonk goed. Energieprijzen tegen inkoopprijzen. Ivm het faillissement van welkom energie en de verplichte overstap naar Eneco na een maand gekozen voor Frank energie. Afspraak was een maandtermijn van 230 euro. De eerste maandtermijn werd afgeschreven…. 470 euro!! Bedrijf niet telefonisch bereikbaar en dus een verplichte e-mail gestuurd. Na een paar dagen werd gereageerd en aangegeven dat de energie prijzen gedreven waren. Daardoor een hogere maandtermijn. Maar ik zou in de zomermaanden veel minder betalen. Na een koude dag de kachel te hebben aangezet zag ik dat ik die dag 35 euro aan gas kwijt was!!! Dat ie echt ongelofelijk veel en niet te betalen. Dus contract opgezegd en overstap naar Vattenfall die normale tarieven hanteert. Dit is een bedrijf dat mensen oplicht en snel geld wil verdienen over de rug van consumenten. Ik denk dat dit bedrijf binnenkort bij het consumenten programma Radar uitgenodigd word. Mensen niet aan beginnen, je krijgt spijt van deze onderneming. Kies beter voor de gevestigde bedrijven.
Ik ben het even kwijt bij Frank. Laatste tarief bij Budgetenergie 174 euro per maand. Dit gaat per half december over naar 273 euro ivm gestegen prijs. Ik stap over naar Frank. Daar begint het met excuses dat nog niet alles goed werkt in de app. Daarna 3 mailtjes dat je contract eraan komt. Er begint je een bepaald gevoel te bekruipen. Dan volgt het contract en de voorwaarschuwing voor je eerste factuur. Die wordt 525 euro!!!!
Dat kan ik helemaal niet missen als voorschot! Frank heeft een gemiddelde prijs afgegeven op basis van daadwerkelijk jaarverbruik van 260 euro per maand.
Ik denk dat ze niet kunnen rekenen bij Frank en zeker geen goede inschatting kunnen maken aan de hand van je oude verbruik en de weersvoorspellingen.
Ik heb het contract per direct weer opgezegd. Gevolg: als ik terug ga naar budgetenergie met een variabel tarief kan ik geen gebruik meer maken van de "blijfkorting".
Dankjewel, Frank Energie! Lekker goed bezig! Stelletje......
Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2025.
Er zijn 115 reviews geschreven over Frank Energie op Reviews.nl. Met een 3.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.