Recent mijn fiets gekocht bij Fietsenplaats. Helaas was deze niet juist afgeleverd. Ik heb toen contact gezocht met Fietsenplaats en aangegeven wat er aan de hand was. Ik kreeg meerdere oplossingen aangeboden en heb er uiteindelijk voor gekozen om de fiets te laten repareren bij de lokale fietsenmaker.
Mantel heeft daarna aangeboden om de volledige factuur van de fietsenmaker te betalen, dat is top geregeld! Het heeft zeker mijn vertrouwen dat er altijd een goede oplossing is bij Fietsenplaats, zeker verbeterd!
Bedankt Benjamin voor je goede hulp!
Voor onze zoontje een fiets gekocht. Op basis van hun foto's en maten de fiets gekocht.
Fiets volgende dag in huis,prima geregeld.
Tijdens het in elkaar zetten zagen we dat de kleuren niet klopten,misleiding dus. Frame klopte ook niet,veel te groot dan aangegeven was op de site. Mail contact met Robert van de service. Retourneren kost je 40eu. Ik foto's gemaild met de kleuren en maten kloppen niet conform jullie site. Nu 9 dagen later elke dag gemaild en dezelfde antwoord terug wij doen niet aan omruilen,kleuren kloppen wel blablabla. Ik blijf volhouden maar zulke slechte service nog nooit meegemaakt. Mensen,koop hier aub niks meer!
Deze winkel verkocht me een gloednieuwe kapotte fiets en nam geen enkele verantwoordelijkheid. De onderdelen die uit de dozen kwamen waren kapot maar dat kon ze helemaal niet schelen. Ze vroegen me om de fietskoffer naar hen toe te brengen, zo'n 50 km verderop waar ik geen auto heb!? Als u niet in staat bent om online zaken te doen, doe het dan niet! Wat een oplichterij! Dus aan het einde vroeg een fietsenwinkel 100 euro om te repareren en ik moet ze betalen. De slechtste ervaring ooit!
Hier net hetzelfde en ze doen er niks aan....kunnen we niet allemaal klacht neerleggen voor dit bedrijf!!
Mijn dochter is bijna verongelukt met de fiets....de stukken vlogen er vanaf bij het fietsen!
Nog nooit zo een slechte service meegemaakt. We kregen een fiets met deukjes en krassen. Als je een klacht indient komen ze met een compensatievoorstel van 10 euro?? Retourneren kan kosteloos tegen betaling van 40 euro?? Waarom zou ik 40 euro moeten betalen als zij een fout maken door een beschadigde fiets te leveren? Op de site zie je alleen maar positieve recensies, rara rara hoe kan dat met zo een Klantenservice...
Vandaag bij Fietsenplaats Rotterdam geweest voor advies voor een nieuwe E-Bike. Zijn heel prettig geholpen met veel kennis van de verkoper. Hierdoor wordt aankoop van een nieuwe E-Bike wel een stuk eenvoudiger. Testen van een merk dat niet in de winkel aanwezig is, was snel geregeld. Krijgen een mail als het testmodel aanwezig is zodat een keus maken nog eenvoudiger wordt.
Dit zijn oplichters, deze mensen verdienen aan hun retouren.. fiets besteld voor mn dochter haar verjaardag. Wou met geen mogelijkheid in elkaar. Geen verjaardagskado. Mooi sneu voor mn dochter. Geprobeerd contact te zoeken maar dat verliep moeizaam. Moest via de app. Fiets kon retour maar kost 40 euro.. slim als je op voorhand al een kapotte fiets verstuurd. Mensen wonen niet allemaal om de hoek dus kiezen ze ervoor om wel die 40 te betalen. Wij hebben hem zelf terug gebracht om er zeker van te zijn dat de fiets daadwerkelijk ook aankomt. Was ook geen fijne werkplaats. Rommelig en slechte service. We werden chagrijnig geholpen en er kon amper Nederlands gepraat worden. Kreeg een retour on mee met handtekening en stempel.. nu is t klaar zou je denken. Helaas sturen ze via afyerpay nog steeds rekeningen en weten ze niks van de retour. Ik ben zo kwaad op deze mensen.. dus alsjeblieft, kijk voor een paar tientjes meer echt ergens anders.. deze mensen zijn niet goed en zijn retouroplichters. Verdienen op deze manier hun geld door opzettelijk kapotte spullen te sturen en vragen 40 euro retourkosten. Heb een fiets besteld die niet in elkaar te krijgen te was. Na veel moeite via de app en telefonische kon de fiets uiteindelijk terug. Zelf gebracht(steek liever 40 in de tank dan aan hun) retourbon gekregen maar ze blijven maar rekeningen sturen. Deze mensen zijn niet goed. Negatieve revieuws worden verwijderd en ze zetten zelf goede revieuws neer. Dit zijn echte oplichters de mensen van FIETSENPLAATS/CITYBIKES...
Het was de eerste keer dat ik een fietsonderdeel besteld had bij Fietsenplaats. Met behulp van de info op de site kwam ik tot de conclusie dat ik die tandwiel moest hebben. Besteld en de dag er na al binnen. Op de fiets gemonteerd en helemaal super.
Onderdelen zijn niet goedkoop maar als je wil fietsen heb je ze nodig.
Met de snelle bezorging zat ik zo weer op de fiets.
Rob
Hier 2 nieuwe fietsen gekocht. Ze nemen uitgebreid de tijd om je te adviseren. Wij hebben ervoor gekozen de fietsen zelf in de winkel af te halen. De fietsen zijn keurig rijklaar aangeleverd,
Het personeel is vriendelijk, behulpzaam, geduldig en vooral gastvrij op zijn Rotterdams.
Fietsenplaats steekt met de verhouding service / prijzen ver uit boven de gemiddelde fietsenzaak. Aanrader!
Goede levering. Goede informatie vooraf over het tijdstip van levering en fiets volledig afgemonteerd. Zelfs een belletje 20 minuten voor de levering. Een pré is dat je de klantenservice telefonisch kunt bereiken. En klantvriendelijk, zowel telefonisch als de chauffeur. vriendelijke man die hem langsgebracht, hij heeft nog even geholpen met de laatste dingetjes.
Wij hadden drie fietsen gekocht. Ik was aangenaam verrast hoe vriendelijk, deskundig en behulpzaam wij geholpen werden. Er werd alle tijd genomen voor uitleg en advies. De fietsendrager werd zelfs op mijn auto gemonteerd. Kortom wij zijn zeer, zeer tevreden en blij dat wij onze fietsen bij Fietsenplaats (Rotterdam) hebben gekocht. Trouwens het zijn ook prima fietsen!
Ik ben twee keer langs geweest voor de aanschaf van een nieuwe wielrenfiets, de eerste keer op een dinsdag middag. Er was ruim voldoende tijd voor deskundig advies en alles is mij als starter, goed uitgelegd. Na een paar dagen bedenktijd, ben ik terug gegaan om de fiets aan te schaffen. Ditmaal op een zaterdag middag. Zoals verwacht was het toen een stuk drukker, ik heb even moeten wachten, maar ook toen ben ik deskundig en zonder haast geholpen en is de tijd genomen om de nodige dingen voor mij uit te zoeken. Erg prettig! Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn aankoop en zou Fietsenplaats zeker aanbevelen aan familie en vrienden.
Ondanks lockdown waren proefritten mogelijk. Prima. Mogelijk heeft het met de lockdown te maken, (click & collect), maar naast het klaar zetten van de twee fietsen waar ik uit wilde kiezen, werd er verder niet gekeken naar hoe ik op de fietsen zat en of de geometrie per fiets beetje klopte. Verschillen tussen de fietsen (1x11 cq 2x11) werden niet toegelicht. Mail over onduidelijkheid prijs werd jammer genoeg pas na aankoop beantwoord. Betreffende medewerker in winkel was niet meer te traceren. Dan is het dragen van een naambordje wel weer handig. Een mens vraagt nu eenmaal niet elke keer naar iemands naam.
Mooie fiets gevonden; hun reactie: wacht nog even als het kan. Eind volgende week komen er mooie aanbiedingen; wellicht zit er ook iets tussen voor u waar u nu niet naar gekeken hebt. Inderdaad een mooie scherpere aanbieding gevonden. Een het iets toffere fiets die eerst buiten budget viel. Dank je!
In augustus 2021 bestelden bij een fiets.
Echter was die niet naar wens en werd ie verplicht door fietsenplaats door een koerier opgehaald.
De fiets zou nooit aangekomen zijn bij hen.
Ik heb alle bewijs van ophaal .
Echter komen ze de consument niet tegemoet ,
Ze negeren e-mails .
Ik tref geen fout !
en heb incasso op men dak bij after pay!
Ik raad deze winkel absoluut NIET aan !
Gisteren besteld vandaag in huis. Ook vandaag per e-mail een montagefilmpje waarin duidelijk wordt getoond hoe de fiets verder in elkaar gezet moet worden.
Gereedschap en lagervet zit er niet bij. De fiets was zo in elkaar gezet.
De fiets zelf is heel stevig, hopelijk wordt deze fiets niet zo snel gesloopt door onze puber!
1* 3 dagen later geleverd dan beloofd( gebeld voor het bestellen en werd me garandeerd dat ik het de volgende dag zou ontvangen)
2* verkeerde model geleverd
3* verschillende beschadigingen aan de fiets
4* zeer slechte klantenservice. Zo ga je niet met mensen om
5* na 3 maanden staat de fiets nog steeds in de woonkamer, omdat ze weigeren mee te WERKEN.
CITY-BIKES. MAAK GEEN BELOFTES DIE JULLIE NIET WAAR KUNNEN MAKEN
Superslechte service. Verkeerde framemaat geleverd. Vragen ijskoud (Robert, zie meerder reviews en zij collega) of we zelf die fiets kunnen omruilen. Reageren niet op mails en dan moet de fiets exact zo worden verpakt en teruggestuurd als deze was ontvangen. Zo niet: krijg je geen retourfiets, moet je deze zelf ophalen of transportkosten betalen. Lees alle reviews en koop hier nooit een fiets.
Binnen 2 minuten halen ze een negatieve review van hun site. Geeft precies weer wat voor soort zaak dit is. Net zo slecht als hun service.
Dit bedrijf grossiert al jaren in slechte reviews maar hebben blijkbaar niet het benul hier iets van op te steken. Succes Robert en de rest van dit malafide bedrijf.
Vorige week bestelde mijn dochter een fiets . Na 2 dagen werd de fiets geleverd in bouwpakket?! Terwijl mn op de website een voor 85% gemonteerde fiets geleverd te krijgen . Uiteraard een klus voor een (onervaren) 19 jarige , die niet beschikt over het nodige materiaal , om deze fiets (zonder instructies) te monteren . Gelukkig kon ze rekenen op (ervaren) hulp ... die er zelf ook moeite mee had. Bleek dat het voorwiel onmogelijk kon gemonteerd worden omdat het vork te kort is ... onbruikbare fiets maw. Review geplaatst op website fietsenplaats.nl die inmiddels al werd verwijderd ... enkel de (hoogstwaarschijnlijk gemanipuleerde) tevreden reviews zijn er te lezen. Elders ( trustpilot) vind je dan de reviews van vele gedupeerde klanten ... niet te begrijpen hoe dit mogelijk is , en ze zomaar kunnen doorgaan met hun oplichterij.
Vandaag mail verzonden naar klantendienst...al vrees ik, na het lezen van vele reviews, dat deze me geen after sales service zullen bieden zoals het hoort ! Wordt vervolgd...
Goedkoop blijkt nog maar eens slechte koop. Ik doe hier nooit nog zaken mee. Fiets besteld, nooit geleverd maar wel 25 Euro administratiekosten betaald. Verschuilen zich achter DHL. Klachten behandeling is complete chaos en antwoorden zijn meestal naast de kwestie. Om moedeloos van te worden. Goede les geleerd: eerst de onafhankelijke reviews lezen (deze op hun website zijn gemanipuleerd) en pas dan bestellen.
Op woe 08-09 een fiets besteld voor mijn dochter omdat haar fiets kapot was gegaan en ze op de middelbare zit en een stuk moet fietsen. Hier besteld omdat ze zeggen volgende dag in huis… en ze heeft de fiets natuurlijk nodig. Kreeg netjes de zelfde dag een mail dat de bestelling verzonden was met DHL. Maar de volgende dagen kreeg ik maar niets van DHL te horen. Ik een paar dagen erna gemaild dat ik nog niets had ontvangen en daarna gebeld. Volgens hun was hij wel verzonden. Hun contract opgenomen met DHL, bleek hij daar kwijt. Ik mail om de dag voor een update en elke dag krijg ik te horen dat DHL het aan het onderzoeken is. Ik heb gezegd dat ze bestelling maar moeten annuleren, maar dat kan niet zolang dhl het aan het onderzoeken is. Het is nu 27/9 dus 19! Dagen na de bestelling!! Ben er goed klaar mee en ik hoef die fiets niet meer!! Misschien voor hun heel vervelend dat dhl het kwijt is maar dan is het jullie service om alsnog wel een fiets te sturen. En dan kunnen jullie verder met dhl het probleem oplossen maar wij hoeven hier niet de dupe van zijn !!
ui eindelijk na exact 3 weken alsnog de fiets gehad want volgens hun was DHL hem kwijt en hebben ze een nieuwe gestuurd... nou ik had een 26inch besteld en kreeg een 24inch en het spatbord was beschadigd. ik gelijk terug gemaild dat we na 3 weken zeuren om een fiets we een te kleine hebben gehad, en dat er schade aan zat en dat we hem niet meer willen. dan krijg ik een dag later een mail of ik fotos van de schade wil sturen en dan kijken wat ze voor ons kunnen betekenen, ik gelijk een foto gestuurd en gezegd dat we hem niet meer willen en dat hij retour moet. de volgende dag een mail gehad dat ze 15euro willen compenseren, ik weer directe terug gemaild dat we hem niet meer willen.. en zo gaat het een aantal dagen door. elke keer duurt het min een dag voordat ze een bericht terug sturen en nu hebben ze al 2 dagen achter elkaar een de zelfde mail gestuurd met dat hij opgehaald kan worden door dhl en dat dat 40euro kost of dat hij naar de winkel retour moet worden gebracht en dat dat 15 euro admin kosten kost. stoom komt toch gewoon uit je oren zo !!! fiets staat nu 8 dagen bij ons thuis en elke dag mail ik ze dat hij opgehaald moet worden maar ze sturen elke keer weer iets maar geen adres of wanneer hij opgehaald dient te worden !! op hun website las ik eigenlijk alleen maar positieve dingen maar nu ik zojuist gehoord heb dat er gister bij "wordt u al geholpen" ook zo'n zelfde geval was ben ik even goed gaan zoeken online en nu lees ik alleen maar negatieve dingen !! en wat de meeste zeggen, 1 ster is eigenlijk al te veel !
Alles correct verlopen. Ik betaal de prijs en zij leveren mij de fiets. Niks op aan te merken. Top bedrijf dit zeker een aanrader!!
Fiets werd binnen 1 werkdag geleverd en kreeg netjes een track and trace code van de zending zodat ik kon volgen waar de bezorger was en hoe laat hij ongeveer zou komen
Wij hebben ook 2 fietsen gekocht op Fietsenplaats voor een prikkie. Fiets koste rond de 250 euro en fietsen er nu al 2 jaar prima op. Was wel even flink aanpoten om te kijken hoe alles in elkaar moest maar uiteindelijk zeer blij met het resultaat. Echt prima stevige fietsen zijn het!
leveren is vrij normaal voor een winkel, maar het gaat erom als er iets mis gaat, en hoe ze het oplossen
Ik heb een fiets besteld, alles lijkt op een betrouwbare site, kreeg zelfs bericht van klarna , waar ik mij moest identificeren, maar op mijn mijn klarna account staat geen aankoop.Een vaag sms'je daar door ging ik twijfelen, veel slechte recensies en een hoop gedupeerden! Ik hoop dat ik er met een sisser van af kom.
Een ontzettend onstabiele fiets ontvangen, met veel delen van dun plastic. Waarvan ik weet dat het niet lang mee zal gaan met onze boys. Dus de fiets terug gestuurd. Van alles geprobeerd maar moesten toch de fiets betalen. Oftewel geld weg en geen fiets. Waardeloos!! Koop hier nooit je fiets!
Ik heb een fiets voor mijn dochterje besteld en die zou de volgende dag aankomen. Nu bijna maand later nog geen fiets ontvangen! Meerdere keren de klanten service gebeld en mij werd gewoon voorgelogen dat de fiets onderweg zou zijn. Als ik de fiets nu annuleer moet ik alsnog verzendkosten van 15 euro betalen.
Slechte service!!
Gewoon annuleren en niks betalen, je hebt de fiets immers nog niet ontvangen. Hopelijk heb je nog niet betaald, anders ben je hoogstwaarschijnlijk dat geld kwijt. Als je nog niks hebt betaald kunnen ze je verder niks maken.
Ik heb trouwens hier wel 2 fietsen gekocht en ben er zeer blij mee. Was wel even lastig om het in elkaar te zetten maar uiteindelijk als je er een beetje verstand van hebt lukt dit prima. Maar nogmaals: je mag het kosteloos terugsturen als het goed is omdat het een -koop op afstand- is geweest.
Voor onze vakantie wilden we een paar vouwfietsen. Fietsenplaats kon de volgende dag leveren dus ruim op tijd. De volgende dag kreeg ik van DHL bericht dat ik een pakket kon verwachten. Ik kreeg ook een bericht van Fietsenplaats dat de bestelling verzonden was.
De volgende dag bleek dat de goederen nog niet bij DHL waren aangeleverd en heb ik contact opgenomen met Fietsenplaats. Ze gingen het uitzoeken en eind van de dag kreeg ik mail dat de fietsen waren uitverkocht. Er was een alternatief. Ik heb dat geaccepteerd onder voorwaarden dat de fietsen de volgende dag geleverd werden. Dat kon.
Ik kreeg weer mail van DHL dat ik een pakket zou krijgen. Via de link van DHL bleek dat er nog steeds niets was aangeleverd.
Ik bellen met Fietsenplaats en zou binnen één uur worden teruggebeld. Dat gebeurde niet en ik heb toen de bestelling geannuleerd.
Vijf uur later kreeg ik plots een mail dat de fietsen verzonden waren. Het was inmiddels vrijdagavond en de volgende dag zouden we op vakantie.
Hoewel geannuleerd heeft Fietsenplaats ze toch verzonden en heeft DHL ze achter het huis geplaatst zonder enig bericht op de mail of in de brievenbus.
We waren erg verbaasd toen we thuis kwamen dat de pakketten er stonden. Contact met Fietsenplaats om de geannuleerde bestelling terug te halen.
Volgens Fietsenplaats moeten we daar 80 euro voor betalen.
We zijn hier niet mee eens en volgen de klachtenroute zoals die op de website van Fietsenplaats staat. We krijgen steeds eenzelfde standaardmail terug. Ook op onze officiële klacht. Toen heb ik gevraagd naar het adres van de geschillencommissie. Blijkt dat ze bij geen geschillencommissie zijn aangesloten terwijl dat wel op de website staat.
Moet ik maar een andere manier vinden om mijn 80 euro terug te krijgen. Kassa of Radar of zo. Dit bedrijf moet aangepakt worden.
Voor mijn dochter van 3 hebben wij een 14 inch meisjesfiets besteld. Na aflevering van het product bleek al vrijwel direct dat alles aan de fiets scheef is (voordrager, spatborden). Bij het monteren bleek dat de trappers er niet goed opgedraaid kunnen worden (passen niet in schroefdraad) en dat het zadel niet goed vastgezet kan worden. Bij de proefrit bleek dat mijn kind er niet op kan fietsen omdat de fiets te zwaar trapt. Dit bleek te komen door de spanning op de ketting, die per draai van het tandwiel wisselt van extreem zwaar naar volkomen los. Het tandwiel is waarschijnlijk ovaal. Het merk Spirit lijkt de allergoedkoopste troep te zijn die verkrijgbaar is. De fiets moest dus retour.
Ook dit blijkt geen makkelijke opgave te zijn. Fietsenplaats doet er alles aan om het ingewikkeld te maken. Om een product retour te zenden is het nodig dat je video-opnames en foto’s van de fiets maakt zodat ze kunnen beoordelen of er sprake is van een defect. Daarbij komt dat je 40 euro verzendkosten moet betalen als de fiets retour moet (overigens wettelijk niet toegestaan). Bij omruilen (wat ook niet zonder meer kan) betaal je slechts 15 euro ‘administratiekosten’. Dit alles wordt je medegedeeld door een bijzonder asociale en niet helpende klantenservicemedewerker. Wanneer je de fiets retour wilt sturen is het blijkbaar nodig dat het per post naar de fabrikant gaat (ondanks dat je van hen geen fiets hebt gekocht, en daarbij ook wettelijk niet toegestaan omdat contact met de leverancier door de verkoper hoort te gebeuren).
Kort gezegd: Dit is de allerslechtse winkel in de geschiedenis. Een afschuwelijk product en ernstig slechte service. Bestel hier NOOIT een fiets of wat dan ook.
Er zijn 150 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.