Fietsenplaats

Fietsenplaats

1.9 reviewscore • 115 reviews
M

Bestel geen fiets bij deze dozen schuiver

Wat een waardeloze winkel is dit. De bestelling verliep soepel en de bezorging zonder problemen, maar daar is ook alles mee gezegd.
De fiets bleek op diverse plaatsen lak schade te hebben, lassen waar een leerling lasser z'n ogen voor uit z'n hoofd zou schamen.
Deze problemen direct op de foto gezet en per email gemeld.
Helaas kwamen na een proef rondje fietsen nog meer gebreken aan het licht, ketting te los, achterwiel staat scheef, voor rem verkeerd gemonteerd en afgesteld.
Deze problemen gemeld in een nieuwe email.
Na meer dan 24 uur volgt er een reactie op de 1e mail.
Ook op de 2e mail volgt een reactie, helaas worden de klachten in de 1e mail vergeten.
Na reclamatie weer een niets zeggende reactie. Na nog een keer melding te hebben gemaakt volgt weer een reactie. Wederom wordt er alleen gekeken naar de laatste mail en wordt de hele geschiedenis gemaks halve maar even vergeten. Omruilen kan maar dan moet je maar even naar Waddinxveen gaan dan kun je bij hun leverancier de fiets omruilen.
Deze mensen weten niet waar ze mee bezig zijn. De administratie is een puinhoop en heeft totaal geen overzicht van de correspondentie en overige communicatie met hun klant.
Na een week heen en weer geping pong heb ik telefonisch contact opgenomen waarbij het bovenstaande werd bevestigd. Een slecht Nederlands sprekende man heeft me te woord gestaan en blijkt de correspondentie niet te kennen en ook niet te kunnen vinden. las reactie krijg ik en mail waarin wordt aangegeven dat indien onbeschadigd de fiets omgeruild kan worden in Waddinxveen bij hun leverancier.
Wederom is eer niet gelezen en/of geluisterd en wordt je als klant niet serieus genomen .

Martin 11 mei 2021
S

Ik heb voor mijn zoontje een fiets besteld na dat ik last van de reviews ben ik gaan kijken waar mijn fiets is en hadden ze mijn betaling wel verwerkt maar wisten ze niet welke fiets ik had betaald toch wilde ze mijn bestelling niet annuleren en mijn geld terug geven en kwam hij met een excuus dat de fiets misschien wel onderweg is bagger slecht ik zou hier NIET KOPEN

Samantha 1 jun 2021
s

Koop hier geen fiets

Ook ik ben erin getrapt, er is een fiets besteld en de fiets is nooit geleverd maar fietsenplaats.nl verschuilt zich achter DHL... IK VRAAG MIJ DAN OOK STERK AF OF ER WEL FIETSEN WORDEN VERKOCHT??? wel een rekening sturen en geen fiets. Schandalig slechte klantenservice die allen om de beurt met een ander verhaal komen... SLECHT SLECHT SLECHT.

sabine 10 mei 2021
S

Ik heb wel succesvol 2 fietsen gekocht bij fietsenplaats. Werden ook binnen 3 dagen geleverd.. Is al wel 1 a 2 jaar geleden denk ik. De prijs is heel goedkoop voor een best nette fiets. Dus op je vraag of ze fietsen verkopen: bij mij wel.
Wel een slechte smoes om DHL hierbij te betrekken want die zie ik elke dag gewoon rijden. Eerlijk is eerlijk, hier werden ze gebracht in zo'n grote vrachtwagen.

Sander 10 mei 2021
E

Fiets veel groter dan de maten die vermeld staan op internet. Omdat die zo groot was, teruggebracht naar de winkel. Ze rekenen zelfs geld voor het terugbrengen van een ongebruikte bestelling.. schandalig!!! De retourkosten zijn ook veel te hoog. Als je het zelf opstuurt bespaar je je heel veel geld.

Eda 26 mei 2021
H

Zeer slechte service koop hier niet

Op donderdag 29 april fiets besteld voor kleindochter. Sogon voir 17, uur besteld volgendedag in huis. Nou vergeet maar. Vrijdag niks zaterdag niks dus maandag weer vrij moeten nemen. Jah hoir daar kwam die. Inmuddels was er niemand beschikbaar fiets te monteren dus even in de doos gelaten. Gisteren dacht ik laat ik zelf proberen, 0 handleiding dus op internet zoeken. Nou volg je de instructies, en loopt je op punt 1 alvast, voorvork draait niet.... kijk op klok bedrijf al dicht... dus vanmorgen vroeg aan de chat, ja ik kon gem komen brengen, ik woon in tillburg scootmobiel afhankelijk en moest dan baar Rotterdam?? Uh hoe??? Dus maar gaan vellen, ja kon hem ook terug sturen, naar wel alles op origineke manier verpakken!!! Uh hoe dan alle bubbeltjes plastic is eraf, want dat moet voor monteren. De door ligt volledig opgevouwen, want heb ik plat gelegd zei jant open en opgevouwd, zodat ik de dois kon gebruiken als veilige ondergrond. Ha was vervekend maar moest exact terug zoals gekomen.. ik zeg nou ook de schroeven voor rekhe en lamp missen.. jah vervelend vervelend..ik zeg krijd dat natuurlijk nooit meer datsoenlijk in die doos..maar al stuur maar andere fiets en retourstivker..maar nee hoor ik moest eerst deze fiets inpakken, daarvan fotos opsturen, dan keken ze of goed ingepakt was, stuurde ze dan retour label, dan zou dhl i gezet worden...als hij bij hun aan kwam zonder beschhadegingen stuurde ze een andere...uh hallo mijn kleinkind is zondag jarig he sta ik dus mee niks. Jah dat was vervelend maar ja niks aan te doen...koop huer nooooooit van service farantie fatsoen hulpvaardig zijn ze niet...

Hobbelen 7 mei 2021
Reageer
B

Fietsenplaats goedkope fietsen

Ik ben het eens met de review van Chantal die positief is over Fietsenplaats.nl. Ik lees hiervoor erg veel negatieve reviews maar let wel mensen, je koopt een fiets tussen de 150 en 250 euro. Wat verwacht je nog meer? Een uitstekende service en graag ook nog geld toe? Laten we reëel blijven.

Een half jaar terug heb ik hier voor mezelf en mijn vrouw een fiets gekocht. Ongeveer 220 euro per stuk. Ik had de fietsen binnen een half uur in elkaar! Klein beetje pielen met de remmen, dat dat goed op elkaar aansluit en alles werkte verder prima. Als je een klein beetje verstand van fietsen hebt of gewoon een aannemelijk IQ, dan lukt het je wel om deze fiets in elkaar te zetten. Je hoeft namelijk bijna niets te doen behalve zadel vastzetten, remmen goed zetten... Dat soort kleine dingetjes, het frame, wielen en dergelijke zitten al goed. Wel spijtig dat er geen handleiding bij zit trouwens. Die heb ik gevonden via het internet.

Dus wil je een goedkope nieuwe fiets kopen. En weet je een beetje hoe een fiets in elkaar zit? Dan is dit een prima optie voor jou. Wil je wat meer klasse en vooral meer service, ga dan naar de plaatselijke fietszaak.

Bergel 3 mei 2021
Reageer
C

Prima product

Prima omschrijving van product en verzending ging goed. vooraf bericht wanneer dat het bestelde geleverd zou worden.

Al meerdere malen verschillende bestellingen geplaatst. Van nieuwe fiets tot volledige SRAM groepset tot drinkbushouder.
Elke keer opnieuw verbazen ze me de perfecte service en de snelle levering.

Ik plaats mijn bestelling vanuit België en er is geen enkele nationale site die kan tippen aan deze

In een woord TOP!

Chantal 3 mei 2021
Reageer
C

Alles aan dit bedrijf is slecht

Op 8 maart 2021 heb ik online een fiets besteld daar door corona de winkels alleen open zijn op afspraak. Enkele dagen later heb ik de fiets ontvangen en 14 maart heb ik deze in elkaar gezet. Toen bleek dat ik de voorremmen niet goed afgesteld kreeg, heb ik een afspraak gemaakt bij een erkend fietsenmaker voor 23 maart. In verband met corona kan dit alleen op afspraak. De bedenkperiode van 14 dagen was toen dus al voorbij.

De fietsenmaker heeft geconstateerd dat het frame van de fiets niet goed is uitgelijnd waardoor het voorwiel er niet recht in gezet kan worden en de remmen dus niet afgesteld kunnen worden; het product is niet in orde en dit kan niet gerepareerd worden daar het probleem aan het frame ligt.
Telefonisch heb ik toen contact opgenomen met Fietsenplaats.nl en de dame aan de lijn zei dat ik dan moest mailen voor de retourinstructies. Dit heb ik dan ook gedaan.

Omdat ik al veel tijd ben kwijt geweest aan het monteren van een ondeugdelijk product, heb ik Fietsenplaats.nl gemaild met de vraag om mij de retourinstructies toe te sturen en om teruggave van aankoopbedrag. Hier heb ik foto's, een video én een officieel verslag van de fietsenmaker aan toegevoegd.

De reactie op deze mail was om met de fiets naar Rotterdam, Zaandam of Waddinxveen te komen voor reparatie. Gezien het feit dat ik in Arnhem woon en niet in de gelegenheid ben, noch de mogelijkheid heb, dat te doen, en ik niet voor niets online heb besteld, is dat voor mij geen optie.

De reactie van Fietsenplaats.nl op deze mail was om de fiets naar een lokale fietsenmaker te brengen en te vragen naar eventuele reparatiekosten. Verbazing alom, aangezien ik al bij de fietsenmaker was geweest en het algehele frame niet goed is uitgelijnd. Worden mails en bijgevoegde bestanden wel gelezen?

Ik heb nogmaals het verslag van de fietsenmaker toegestuurd waarop ik de volgende reactie ontving: 'Deze bestand is leeg, hebt u wel de goede verzonden?' Het begint er erg op te lijken alsof er nu simpelweg tijd wordt gerekt. Misschien hopen ze dat ik het dan opgeef? Ik heb nogmaals een mail gestuurd met het verslag in PDF, JPEG en PNG.

Na een week niks te horen heb ik nogmaals een mail gestuurd waarin ik mijn wens heb omschreven (kosteloos retourneren van de fiets) met een termijn waarop ik dit graag zou willen. Een dag later ontving ik twee e-mails waarin mij werd verteld dat retourneren alleen kan binnen 14 dagen na de aankoop (door corona kon ik pas later terecht bij de fietsenmaker), maar dat zij wel de fiets bij mij op kunnen komen halen, dan repareren zij hem en krijg ik deze weer toegestuurd. Wel is het zo dat ik dan de fiets in z'n geheel even moet demonteren en terug in de doos moet stoppen.

Er is mij in elke e-mail hetzelfde gezegd: retourneren is niet mogelijk. En er zijn ondertussen behoorlijk wat mails verstuurd. Ik ga ervan uit dat wanneer ik €250 betaal voor een product, dat deze in orde is. Voor dit geldbedrag wens ik niet een fiets in elkaar te zetten, de fietsenmaker in te moeten schakelen, de fiets te demonteren en weer in een doos te stoppen, om vervolgens weer een fiets te ontvangen die ik wederom in elkaar moet zetten met de kans dat zich hetzelfde probleem weer voordoet.

Het feit dat mij niet meteen een correcte oplossing wordt geboden, dat er geen empathie is richting de klant ('Wat vervelend dat...' was niet verkeerd geweest), dat ze bijlagen niet zouden kunnen zien en dat ik zelf ontzettend veel energie moet steken in het monteren/demonteren/verzenden van een product en daarvoor overmatig veel onnodige e-mails verstuurd moeten worden (en ik heb dus tot op heden nog steeds geen oplossing en/of retourinstructies ontvangen) maken dit bedrijf één van de meest onbetrouwbare waarmee ik ooit in aanraking ben gekomen. Ik wens op geen enkele manier meer zaken met hen te willen doen, daar ik vind dat zij kwalitatief ondermaatse producten en service leveren.

Claire 13 apr 2021
Reageer
A

Slechter kan bijna niet

Mijn lakstift is al minstens 10 keer verstuurd.... al een half jaar wacht ik hierop.... kan toch niet... wie gaat er nou zo met zijn klanten om? Het is dat je een ster moet geven... maar dat verdienen ze absoluut niet... ik koop hier never nooit meer iets!!! Wat een vreselijk bedrijf is dit...
Hoe moeilijk kan het zijn om te doen wat je beloofd aan een klant. Grote leugenaars zijn het en anders niks.

Anna 7 apr 2021
C

Fiets besteld. Gekozen voor achteraf betalen via Klarna. Je weet maar nooit.. En idd, de fiets was niet op voorraad. Nu 3 weken later hebben ze nog steeds niet op het knopje geklikt dat deze bestelling niet betaald hoeft te worden. Ik blijf betalingsherinneringen krijgen van Klarna. Ik heb al gebeld met Fietsenplaats maar nog steeds is er niks aangepast. Belachelijk.

C. Pieters 22 apr 2021
D

Oplichters

De waarschuwing bovenaan de Trustpilot pagina zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen. Bestel hier echt geen fiets, het kost je een hoop geld en irritatie.

Ik heb drie weken geleden mijn fiets bij deze toko gekocht. Netjes de volgende dag ontvangen, en toen begon het gezeik. Onderdelen die kapot zijn, andere onderdelen in verkeerde kleuren... ik heb er nog geen meter op kunnen fietsen. Versnellingen werken niet en de ketting vliegt er vanaf als je trapt. Ik heb de fiets na heel heel (HEEEEL) lang bellen en mailen mogen omruilen, en ook op de nieuwe fiets was het na 3 meter fietsen raak. Ketting eraf en versnelling die niet werkt.

Ik heb de fiets dan ook teruggegeven en mijn geld terug geeist. Dat zou binnen 5 dagen in orde gemaakt worden maar je raadt het al, nog steeds niks. Op mails wordt niet gereageerd en aan de telefoon (als je ze al te pakken krijgt) kunnen ze je niet helpen omdat ze "nergens inzage in hebben".

Er is bij mij tot nu toe nog niks goed gegaan bij deze zaak en niet een keer heb ik excuses gekregen. Het boeit ze niks, tot aan "manager Aryan" aan toe.

Mijn zaak ligt inmiddels bij mijn rechtsbijstandsverzekering en op hun advies dien ik ook een klacht in bij de ACM en de stichting geschillen commissie. Ik voel mij opgelicht en naar mijn geld zal ik wel kunnen fluiten.

Danny 2 apr 2021
Reageer
F

Klantenservice verschrikkelijk van Fietsenplaats

De fietsen werden snel geleverd, echter zonder montage handleiding. Toen ik hiervoor met de klantenservice belde werd ik niet erg klantvriendelijk benaderd, er werd kortaf gereageerd op mijn vraag. Ontving wel direct in de mail meerdere montage handleidingen voor verschillende soorten fietsen.
Eenmaal de fietsen zodanig in elkaar dat de kinderen erop konden zitten, bleken ze helaas te groot. Direct gebeld met het verzoek of we de fietsen in de winkel konden omruilen. Maar helaas had ik na ruim 1 uur (!!!) in de wacht te hebben gestaan nog 6 wachtenden voor mij (het begon met 13). Vervolgens een mail gestuurd dat ik uiterlijk maandag reactie wilde. Toch maar die maandag zelf aan het einde van de dag gebeld. Ik werd vriendelijk te woord gestaan. Mij werd verteld dat ik voor €40,- de fietsen retour kon sturen via DHL. Ik kreeg een mail met inpakinstructies (met zeer onprofessionele foto's)
Een week na mijn mail kreeg ik een reactie, er is dus blijkbaar niet een systeem waarin men kan zien dat mijn vraag al in behandeling was.
Erg jammer dat je na iedere mail die je stuurt, een standaard mailtje ontvangt. Nergens wordt er gereageerd op hoe ik als klant de "service" ervaar!
Uiteindelijk heb ik de fietsen kunnen verkopen en het bedrijf betaald, maar tjonge jonge, hier koop ik nooit meer iets.

Fem 26 mrt 2021
Reageer
B

Geen fiets geleverd en geen geld retour

Na weken mailen en bellen, heb ik nog steeds mijn fiets niet geleverd gekregen. Van het kastje naar de muur en gemaakte afspraken worden niet nagekomen. Als je belt wordt je verwezen naar mail 'want telefonisch worden geen bindende afspraken gemaakt', en als je mailt, krijg je geen reactie. Ik wacht nog steeds op ze totdat ze mij of het geld terugstorten van de bestelde fiets, of dat ik de fiets daadwerkelijk geleverd krijg. Zo sneu dat mijn dochter nu al 3 weken moet wachten, ze heeft de fiets dagelijks nodig!

Barbara Brinkhuis 23 mrt 2021
s

Ik heb exact dezelfde ervaring en wacht al langer dan een maand op de fiets.... ook voor mijn dochter die deze dagelijks nodig heeft. Heb jij inmiddels je geld al terug?

sabine 10 mei 2021
G

Zucht

We hadden in de winkel zelf wel iets meer hulp verwacht. We vinden het best prettig om lekker even op ons gemakje te kijken. Maar als we iets vroegen aan de medewerker leek iedere vraag te veel te zijn of kregen we het idee of dat hij niet echt de vragen snapte. Er was trouwens maar een medewerker aanwezig. Er was een ruime keuze aan fietsen wat prettig is. Maar uiteindelijk toen we de fiets hadden die we wilden, moesten we eerst kijken welke zonder beschadigingen was er staat namelijk meerdere dezelfde op een rij. Positief is de grote ruimte met veel fietsen. Maar bij ons staat om goede review te krijgen klantvriendelijk wel op lijstje. We kregen een beetje aan ons lot over gelaten gevoel. Misschien hadden we beter online kunnen bestellen dan. Maar wij wilden zelf weten hoe de fiets zat en paste. We konden wel gelijk de fiets mee nemen. Maar ik moet nog steeds terug gebeld worden door de klantenservice over welke fietsen er op voorraad zijn. Als ik hier de andere reviews lees krijg ik een naar gevoel. Bij thuiskomst zie je helaas nog kleine mankementen aan de fietsen zoals onderkant zadel beschadigd waarschijnlijk van het hoger lager zetten. Bel die helaas niet goed ringt maar een dempend geluid. Tja ik ga er gewoon van uit als er een bel op zit zal die het wel doen. Ik denk dat we voor de prijs gevallen zijn. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop.

G 3 mrt 2021
Reageer
D

Drama partij

Drama club. Fiets snel geleverd. 1 wiel beschadigd geleverd gekregen en hierover gebeld en gemaild. Je krijgt wel antwoord maar oplossing schiet niet op. Ben al 5 weken verder en nog steeds geen nieuw wiel. Ben het helemaal beu met hun verschuil techniek. Betaal maar wat meer als de service dan ook beter is. Ik ben hier nog niet klaar mee. Zoon moet nu al weken lopen naar school maar daar maken ze zich niet druk om!

Dennis 3 mrt 2021
Reageer
E

Fiets defect geleverd

In oktober 2020 hebben we een fiets gekocht bij fietsenplaats.nl. Na levering bleek dat er meerdere dingen kapot waren of niet goed werkte. De fiets retour gezonden voor reparatie. We zouden op de hoogte gehouden worden van het herstel, maar dat is nooit gebeurd. Na zelf contact opgenomen te hebben is ons meerdere keren toegezegd dat de fiets gerepareerd was en na enkele dagen bij ons thuisbezorgd zou worden. Die belofte is telkens niet nagekomen. We hebben toen de verkoop ontbonden en toen stond de fiets een week later ineens bij ons thuis. Bij het openen van de doos bleek echter dat de helft van de zaken niet was opgelost en dat de fiets zonder verdere bescherming los in een doos was verstuurd. Uiteindelijk hebben we via de rechtsbijstandverzekering ons geld teruggekregen. Ons advies zou zijn om iets meer te betalen voor een goed product en goede service en geen bestelling te plaatsen bij fietsenplaats.nl

EJ 2 mrt 2021
Reageer
V

Geen betrouwbaar bedrijf

Dure fiets besteld,meteen bevestigingsmail en daar is het bij gebleven.
Via mail zelf gevraagd wanneer de fiets zou geleverd worden aangezien dit normaal de dag erna is.Geen antwoord.Via chat geprobeerd,die beloofden te bellen en konden zo geen antwoord geven. Vreemd voor fiets die voorradig zou zijn volgens site.Niet gebeld.Zelf proberen bellen,ene nr is voicemail en andere nemen niet op.Opnieuw via chat geprobeerd en toen het mijn beurt was gingen ze plots offline...
Ik wens mijn bestelling te annuleren en zo snel mogelijk mijn geld teruggestort te krijgen.
Reviews kloppen ook niet. Negatieve reviews worden vaak niet gepubliceerd.

Van Hecke 24 feb 2021
F

Negatieve reviews worden vaak niet geplaatst? Ik zie hier alleen maar negatieve reviews over dit bedrijf.

Ferdinand 24 feb 2021
I

Onderdelen nog steeds niet geleverd

Ondanks dat op de site staat dat ze geen order- en leveringsproblemen hebben, wachten we al ruim een maand op onderdelen van de fiets van mijn zoontje. Hij was zó blij toen de fiets binnen kwam maar sommige onderdelen waren beschadigd en mochten we omruilen. Na ruim een maand wachten kan hij nog steeds zijn fiets niet gebruiken en worden we steeds afgescheept met 'het komt eraan'. Slechte service!

Inge 29 jan 2021
B

Ik heb altijd een beetje het idee met zulke goedkope fietsensites, waar echt een best hand vol van zijn, dat je geluk moet hebben met wat ze leveren. Het is heel goedkoop dus als het goed geleverd is, heb je voor weinig geld een prima solide fiets, daarentegen als er iets niet is geleverd moet je het zelf maar oplossen. Ikzelf heb redelijk geluk gehad! Moest wel een stuk van het spatbord afhalen omdat de ketting er tegenaan kwam en het is wel een kunst om de remmen goed te krijgen, is allemaal goed gekomen.

Bert 29 jan 2021
A

Koop hier niks

Komt afspraken niet na. Loze beloften. Super slechte klantenservice. Koop hier niet!
In september een fiets hier gekocht met beschadiging... lakstift moest besteld worden.... en deze moet ik nu nog steeds ontvangen na 4 maanden... begint gewoon lachwekkend te worden. Elke paar weken gehaald en ik zou op de hoogte gehouden worden... maar niks van dit alles.
Meneer Robert beloofd vanalles... maar trap er aub niet in. Geen waar voor je geld en een hele hoop frustratie

A vd w 12 jan 2021
Reageer
Y

Slechte service en onbeschoft

Koop hier niets! Verdiep je even in de vele negatieve reacties. Ik denk zelfs dat de positieve reacties nep zijn. Trustpilot geeft aan dat ermee gesjoemeld wordt..

Ons probleem.. Exact de maat besteld die op hun website staat. Fiets blijkt te groot te zijn. Wij willen de fiets omruilen, dit kost 40 euro retour kosten. Staat nergens op de site. Wel staat er 100 dagen retour, niet goed, geld terug. Gebeld, krijg je een ronduit onbeschofte kerel aan de lijn, die zegt ‘je hebt toch zelf deze maat besteld’.

Waar is die 40 euro op gebaseerd? Dit mag wettelijk gezien niet en bij Post.NL kost het verzenden maar 13 euro. Mijn advies voor deze onbeschofte ondernemer is om snel zijn zaak op te heffen!

Yvette 17 dec 2020
Reageer
P

fiets kopen oplichting

Fiets besteld voor 449 euro. Wordt bezorgd als bouwpakket alles moet je zelf monteren zonder handleiding. En met alles is dus echt alles voorwiel,remmen,versnellingen afstellen, rem afstellen,verlichting,trappers standaard,zadel,stuur.Alleen het frame wordt geleverd. De handrem op het stuur zat zelfs verkeerd om. Ik heb dus pakket en al naar de fietsenmaker gebracht. Kosten 60 euro.
Ik voel me zwaar bedonderd daarom ga ik morgen aangifte doen vanwege artikel 326 strafrecht (oplichting). Op de website staat dat de fiets voor 85% wordt gemonteerd en wordt nagekeken/afgesteld dit klopt dus niet. Ik heb gebeld en ene Stef zei letterlijk mevrouw alleen stuur zadel voorwiel en trappers monteren en dat is heel makkelijk!! Trap er aub niet in want dit klopt totaal niet! Meld u aub bij tv-programma radar ze doen een oproep om consumenten met klachten over fietsenplaats/citybikes zich te melden want ze gaan een item maken over dit bedrijf en het oplichten van mensen. Want dat dit oplichting is mag duidelijk zijn. Frappant is ook dat ik dit netjes gemaild heb maar geen reactie!! Mensen wees gewaarschuwd bestel hier niets!!

Petra de Vries 6 dec 2020
Reageer
D

Zeer slechte service en levering

Ik had in mei 2019 een fiets besteld die per direct leverbaar en dus op voorraad zou zijn. Eind augustus, na de zomer dus, heb ik een fiets ontvangen. Niet de fiets die ik had besteld want ondanks dat die op de website nog steeds op direct leverbaar stond kreeg ik steeds reactie van fietsenplaats.nl dat de fiets niet leverbaar zou zijn. Vervolgens een vervangend model mogen kiezen, dit per mail doorgegeven en een bevestiging gekregen en uiteindelijk krijg ik alsnog een andere en goedkopere fiets geleverd. Nu na anderhalf jaar en 3x zelf erachter gaan krijg ik eindelijk mijn teveel betaalde bedrag terug. En bij fietsenplaats duidelijk maken dat er niet geleverd is wat je hebt besteld lijkt onmogelijk, ze lezen en luisteren totaal niet naar de consument. Een tip: koop hier NOOIT een fiets want je wordt opgelicht waar je bij staat!

Danielle 27 nov 2020
Reageer
P

4 websites 1 pot nat trap er niet in

Ze beloven vanalles maar komen niks na.

Laat je niet foppen door andere website namen, het is een grote onbetrouwbare kliek Turkse ondernemers.

Deze websites horen allemaal bij elkaar:

https://www.city-bikes.nl/
https://www.omafiets-online.nl/
https://www.superfietsen.nl/
https://www.fietsenplaats.nl/

Peter 18 nov 2020
J

Klopt had ik ook al gezien al die websites die enorm op elkaar lijken. Wat wel gek is dat ze onderling wel een klein beetje varieren van prijs en tevens ook de voorraad is bij elke winkel anders. Misschien hebben ze dan toch een eigen filiaal per website?
Wat ook gek is dat deze bedrijven op Kiyoh erg goed staan aangeschreven. 99% kans dat het door medewerkers zelf is geschreven.

Jan 18 nov 2020
P

Nee komt uit een centraal magazijn weet ik inmiddels.

Ik kwam er achter omdat ik meerdere voorraad checks en bestellingen heb gedaan bij enkele van deze websites (met andere email accounts).

Als je op een website zet voor 16:00 besteld morgen geleverd dan hoor je zo iets na te komen. Ik bel er zelfs altijd heen voordat ik een bestelling plaats om dit dubbel te checken. Wat heb ik er nou aan, fiets 10 dagen geleden besteld. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat mn geld terug gestort word...

Peter 18 nov 2020
P

Pfff zo'n slecht bedrijf! Fiets voor mijn dochter kwam als pakket. Alles moest ik zelf doen zonder handleiding. Fiets van 449 euro. Ik heb de fiets naar de fietsenmaker gebracht om te monteren. Kosten 60 euro. En nu hoor ik niets meer. Ga morgen aangifte doen van oplichting

Petra de Vries 6 dec 2020
A

Koop geen fiets op fietsenplaats.nl

BAH BAH BAH !!!
KOOP HIER AUB NIKS!!
EN EEN ZEER SLECHT ONKLANTVRIENDELIJKE KLANTENSERVICE JE HEBT ER NIKS AAN !!

Op vrijdag ochtend een fiets voor mijn zoontje gekocht die zondag jarig was, voor 5u besteld volgende dag geleverd, prima op tijd dus (staat geen sterretje od bij, dus in mijn ogen word het dan de zaterdag geleverd)
Nee helaas, heel misleidend, alleen op werkdagen leveren ze..
fiets dus maandag in huis..
fiets voor zover in elkaar gezet en binnen in ons huis gezet. In de advertentie staat met licht en ringslot.. slot?! Die zit er helemaal niet bij.. licht? Het zijn reflectoren, niks meer.. In de avond horden we een knal, geen idee op dat moment waar het van was. Volgende ochtend wil mijn zoontje op zijn nieuwe fiets naar school fietsen, en ja hoor, band geknapt.. mail gestuurd en met veel moeite zenden ze een nieuwe binnenband, meteen maar even over het slot gehad, daarvan een mail terug gekregen dat die er niet bij hoort. Heb ze maar even een screenshot van hun eigen website gemaild waar het toch echt duidelijk bij zat, maar kreeg ik als antwoord dat ze het nergens zagen staan.............

Nieuwe binnenband erin.. hè hè, mijn zoontje blij en kan eeeeindelijk op zijn nieuwe fiets naar school! Was een prima ritje, hij vond het heerlijk. Na school haal ik hem weer op, en ja hoor.. band is weer kapot! Fiets bij mijn ouders gezet die bij school wonen.. mail gestuurd dat het weet is gebeurd en ik de fiets terug wil sturen, omdat dit natuurlijk niet hoort, en ik als alleenstaande moeder dit niet elke dag kan hebben natuurlijk!

Retouren is niet mogelijk kreeg ik als antwoord..
niet mogelijk? Ik ben binnen mijn 14 dagen herroepingsrecht.. heb geprobeerd zelf een oplossing met het bedrijf te zoekende ( nieuwe binnenband) en het probleem blijft zich voordoen.. ik mocht wel naar de winkel komen.. de winkel? Ik woon 150km van de dichtstbijzijnde winkel af, dat gaat niet dus.. ik wil de fiets gewoon retouneren!

Dan maar de klantenservice bellen.. verhaal uitgelegd en werderom als troep behandeld. De fiets kan niet terug. Na 10 minuten aan de telefoon kon de fiets terug maar ging en wel 40,- ‘verwerkingskosten?’ Af.. ben je gek?!!
Even de site kijken.
“ Vanzelfsprekend mag u een kleine proefrit maken, maar deze mag hoogstens 2 kilometer lang zijn. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. ”
Oké.. mijn zoontje heeft er 1 keer op naar school gefietst. Wat nog geen 2 km is, dus moet het geen probleem zijn! Dit tegen de meneer gezegd aan de telefoon.. ik lees dus letterlijk op wat er op hun site staat.. en de meneer zegt mij “wij nemen geen gebruikte producten retour” “meneer mijn zoontje heeft er nog geen 2 km op gefietst, en dat staat op jullie site dat je er Max 2 km mee mag fietsen of de fiets werkt zoals behoren ed” nou ik heb het hem nog wel 5 keer voorgelezen denk ik, maar meneer bleef elke keer herhalen dat gebruikte producten niet retour kunnen.. opgehangen dus ik want hier kwam ik geen stap verder mee!

Hulp gevraagd bij mijn advocaat, wat mijn rechten etc zijn..
je mag de koop ontbinden binnen 14 dagen.
Ookal is het gebruikt, niet in originele verpakking, niet zoals behoren etc..
Heb ze nu een mail gestuurd voor een retourformulier, ben benieuwd of ik het ga krijgen en ik mijn volledig bedrag terug ga krijgen.
Anders maak ik er zeker werk van en word het een gevalletje rechter, want ik sta zeker in mijn recht!

Kortom, wil je geen gedoe, koop hier aub niks. Want het gaat ze alleen om het geld! Klantvriendelijkheid is ver te zoeken!!!!!

Verder was de fiets ook nergens in geolied of wat dan ook!

Amanda Jayne 12 nov 2020
Reageer
J

Waardeloos bedrijf

Fiets gekocht voor onze dochter. De fiets werd incompleet geleverd met beschadigingen. Klantenservice verwijst je door naar filiaal Zaandam waar vervolgens niks aan de beschadigingen gedaan wordt. Banden scheuren, fiets verroest belachelijk snel en diverse onderdelen zitten los. Dochter heeft een ongeluk gehad door een losschietende ketting. Ik ben al maanden bezig om de fiets retour te krijgen en de facturen te stoppen. Dit bedrijf heeft tevens meerdere websites waaronder fietsenplaats.nl en city-bikes.nl!

Jan 11 nov 2020
Reageer
M

KOOP HIER NIET

KOOP HIER NIET!
De geleverde fiets was van dusdanig slechte kwaliteit dat er niet op kan worden gefietst. Op de website staan misleidende teksten waardoor je in de veronderstelling bent de geleverde fiets binnen 100 dagen te kunnen retourneren. Daarnaast is de klantenservice erg onvriendelijk en onprofessioneel.

Oké, de fietsen zijn niet duur, dus topkwaliteit kan je niet verwachten. Maar dat een fiets wordt geleverd met twee lekke binnenbanden en een ketting en versnellingsset die van zulke slechte kwaliteit zijn dat fietsen simpelweg onmogelijk is, gaat wel erg ver.

Als je vervolgens contact opneemt met de klantenservice omdat de fiets van dergelijke slechte kwaliteit is dat je deze wilt retourneren, kan dit niet omdat de fiets al in elkaar is gezet. Op de website staat heel duidelijk dat iedere fiets (mits er minder dan 2km op gereden is) binnen 100 dagen kan worden geretourneerd. Dit schijnt in zijn geheel niet waar te zijn, en kan dus als misleiding van de consument worden omschreven. Als je je dan in één van de winkels meldt omdat je er met de klantenservice niet uitkomt wordt je gewoon uitgelachen en weggestuurd.

Inmiddels staat de fiets 1,5 maand ongebruikt (want fietsen is niet mogelijk en retourneren kan niet, ondanks dat dit volgens de website wel zou kunnen) in de schuur(!!) en alles begint al te roesten.

Oftewel; hier een fiets kopen staat gelijk aan je geld weggooien.

Mick 26 okt 2020
Reageer
E

Perfect

Binnen 1 dag geleverd.
Zelf in mekaar zetten en dingen vast zetten.
Alles precies als beschreven.
Goede prijs kwaliteit verhouding.

Zeer tevreden!

E van haren 11 aug 2020
D

Zeker de beste prijs op het internet daar ben ik het 100% mee eens, gaat me er meer om dat de klantenservice wel wat steekjes laat vallen wanneer er iets met je fiets is. Er was iets mis met mijn frame, tig keren gemaild naar de klantenservice van fietsenplaats maar kreeg amper reactie en als ik reactie kreeg dan schoven ze de schuld naar mij toe. Uiteindelijk ben ik er mee naar de fietsenmaker gegaan en die kon het alsnog allemaal goed in elkaar zetten. Ik fiets er nu elke dag op en heb niks te klagen

Dennis 6 okt 2021
L

Het is dat ik 1 ster moet geven...

Het is dat ik 1 ster moet geven, maar fietsenplaats verdient eigenlijk geen sterren.

Tot 2 keer toe een beschadigde fiets geleverd gekregen. De 2de keer toch besloten de fiets in elkaar te zetten, aangezien onze dochter de volgende dag jarig was en we deze fiets voor haar verjaardag hadden gekocht. Eenmaal in elkaar (nog best een uitdaging zonder instructie boekje) bleken de spaken niet goed gespannen, hetgeen maakte dat er een slag in het wiel zat.
Aangezien de fiets al in elkaar zat besloten om de fiets in Zaandam om te ruilen (een enkele rit van 1 uur), bleek de winkel wegens vakantie gesloten tot 1 augustus! Dit stond niet vermeld op de website, zelfs de klantenservice was hier niet van de op de hoogte. (Het is overigens nog steeds niet aangepast op de website.)
Vele mailtjes en telefoontjes later was de oplossing om naar Rotterdam te gaan om daar de fiets in te leveren en eventueel om te wisselen (wederom een enkele reistijd van 1 uur).
Wel een compensatie gekregen voor al deze ongemakken, maar naar mijn mening een minimale compensatie.

Fietsenplaats zal ik niemand aanraden

De klantenservice is bereikbaar van 10:30u-17:00u i.p.v. 10:00-18:00 zoals vermeld op de website.

Om positief af te sluiten: ze leveren binnen 1 dag

Linda 29 jul 2020
Reageer
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van juli 2024.

Over Fietsenplaats

Er zijn 115 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Geverifieerd bedrijf
  • Webshops
  • https://fietsenplaats.nl
  • info@fietsenplaats.nl