
Wat is precies de reden dat plotseling geen producten meer toegankelijk zijn via de webshop om ze zo aan te schaffen? Persoonlijk koop ik planten sowieso het liefst in de winkel dat je ziet wat je koopt maar het verbaasde me dat het plots niet meer kon. We hadden een mooie tuinset bij ze gezien in de vestiging van Assen en we dachten in de avond: nou nu gaan we hem even snel bestellen via de webshop, maar dit kan dus niet? Of we doen iets verkeerd. Wel een uitermate leuke winkel met vriendelijk personeel!
Hi Saar! Ik snap je vraag helemaal. Online hebben we nu een "catalogus-functie". Dit heeft als doel om te laten zien wat het assortiment is, en in welke winkel dit voorradig is. Ook zijn hier alle aanbiedingen etc. te vinden.
Tuinmeubelen laten bezorgen is nog steeds mogelijk! Het verschil is alleen dat je dit nu in de winkel, bij een medewerker, moet bestellen. Er wordt dan een interne bestelling geplaatst. Dan kan er direct een leverdatum gepland worden, en kun je in de winkel afrekenen. Zo hoef je niet een enorme tuinset in de auto te tetrissen;)
De koerswijziging van Tuinland is ook nog niet wat je ervan verwacht... Ik snap dat ze mensen over de vloer willen hebben en het is wel even leuk ook om door de winkel te lopen maar om nou je hele webshop praktisch offline te halen is wel heel erg gek. Wie bedenkt zoiets daar bij Tuinland en wat is de reden hiervan? Wel handig overigens dat je bij een product kan zien in welk filiaal die nog beschikbaar is met het aantal erbij. Verder spijtig dat je niks meer kan kopen via de site.
We komen als sinds jaar en dag bij Tuinland. Wat ben ik onlangs geschrokken zeg, het lijkt wel een "uitverkoop schuur", niet om de prijzen maar om hoe alles erbij staat. We kwamen in gesprek met iemand in een Tuinland bodywarmer, bleek de bedrijfsleider te zijn, wat een verwaande man zeg, wat vond hij zich geweldig.
Hij gaf aan dat het ontzettend druk was in de winkel dat het personeel geen tijd had om de winkel op te ruimen. Personeel was trouwens ver te zoeken.
We hebben het smoezelige "tuincafé" maar links laten liggen en hebben de plantjes afgerekend en gauw naar huis voor een kopje koffie.
We zijn het niet gewend van de familie Drenth dat de winkel erbij staat als een stoffige loods. Hopelijk pakt de bedrijfsleider het net zo op zoals als hij praat.
Mijn vriendin trakteerde op koffie met gebak. Zij had nog een 'oude' actiekaart. Onaardig werd ons verteld dat een jaar lang te lezen was dat het overgezet kon worden maar nu niet meer. Jammer maar wij gingen zitten. Er kwam een nieuwe collega bij en de medewerker die er stond knikte naar ons en zei wat tegen haar. Wij werden door beide medewerkers lelijk bekeken en er werd duidelijk over ons gepraat. Wat een klantonvriendelijk gedrag. Jammer, het gebak was echt heerlijk maar de volgende keer ga ik naar Intratuin, daar zijn ze wel vriendelijk en in voor een gezellige behandeling van klanten.
O ja ....Zwolle-zuid was het.....en wat waren de tafels en stoelen vies, etensresten en koffievlekken......geen tijd voor poetsen maar wel voor kletsen over klanten. Zulk personeel helpt je zaak naar de knoppen!
Ik nam altijd een broodje zalm daar met mosterdsoep.Nu krijg ik ineens de goedkopere zalmsnippers,ipv zamlplakken.Ook wordt de prijs nog eens opgejaagd.Zalmsnippers zijn bij lange na niet zo smakelijk als de malse plakken.Dir zijn namelijk de laatste schraapsels van de graten .nadat de filets eraf zijn gesneden en dus ook goedkoper .Bij mijn vraag over het hoe en waarom,kreeg ik een ontwijkend antwoord.En over de prijs een ,ja alles wordt duurder.Wel correcte man overigens die me hielp.Maar goed ik betaal het niet voor dat broodje en al helemaal niet voor een sober gevuld broodje met snippers .ik weet niet hoe en waarom maar verlakkerij.Geen onder kwaliteit vis met predikaat zalm erop.eant echt smaakloos en zeer vet.2 keer een broodje meegenomen in de auto ,en weggegooid want denkende dat het niet goed meer was..Verkoop gewoon kwaliteit en vraag meer .Soep is altijd uitstekend.Broodje bij de soep zeer taai en hard en 3 euro.
Met een mini cupje kruidenboter ook serieus smaakloos en vlak,niet kruidig.Sjaonniet waarom ze voor zijn dergelijke harde baquette kiezen.
Ik kocht een plant van bij Tuinland en huurde een auto om hem op te halen. Ondanks dat ik de plant vanaf dag 1 goed verzorgde, stierf hij binnen een paar dagen. Toen ik dit meldde, kreeg ik weinig begrip. Klantenservice denkt niet mee en weigert een redelijke oplossing.
Na deze ervaring begrijp ik waarom ze zoveel negatieve reviews hebben. Jammer dat er niets gedaan wordt om klanttevredenheid te verbeteren.
tijd half 5 zondag nog een half uur voor sluiting s tijd wilde ik wat gaan eten en drinken in het restaurant. Alles was zelf bediening wat ik niet snel door was het personeel maakte dit op een onaardige manier bekend. ik trok mij hier niks van aan met de gedachten even lekker een broodje en gebakje eten.
De tafels bleken bijna allemaal viez en goor de eerste hap in het broodje moest ik bijna braken en smaakte taai oud en walgelijk. mijn advies is eet hier niks in de nammidag.
Ik was op zoek naar Thymus serpyllum (Kruiptijm), maar wat ik ook doe of invul de site zegt niets gevonden. Als ik alleen de Latijnse naam invul vindt hij niets, als ik alleen Tijm invult vind hij niks ook als ik andere planten invult, vindt hij niks
Erg jammer want zo af en toe moet ik naar Assen en dan kijk ik eerst even of ze het hebben maar nu blijkt dat ze niks meer hebben, dus de zaak is waarschijnlijk failliet.
Of ze hebben de website zo slecht gemaakt dat je als simpele particulier niets meer kan vinden. Dus ik rij nou ook via Meppel en ga daar maar naar Intratuin. Erg jammer was een mooie winkel in Assen maar ze zullen wel weer op één of andere lullige manier je kunnen uitleggen waarom dat zo is.
Maar en dat hoeven ze mij niet uit te leggen. Het is gewoon jammer dat de website niet meer werkt zoals hij werkte.
Ik raad ze aan gewoon weer naar de ouderwetse website waar je kan zien en zoeken wat je hebben wil.
Groetjes van teleurgesteld tuinliefhebber.
Dimora loungeset gekocht bij Tuinland! Hebben hem mogen testen in Groningen en daarna ook nog een keer in Assen. Zit geweldig en is met kussens die ook goed waterbestendig zijn. Van 3000 euro voor 1500 euro, super deal. Is reeds bezorgd en in elkaar zetten was echt snel klaar. Blij mee, bedankt Tuinland.
Wij kunnen er weer tegen aan! De lente en zon zijn terug dus we hebben nieuwe graszoden besteld want ons oude gazon kon echt niet meer. Daarnaast hele mooie bloempotten voor binnen en buiten gekocht. Bloempotten waren erg goed verpakt waarvoor dank. Graszoden werden geleverd via een ander busje, is ook allemaal goed geregeld.
Gr. Tessa
Beste mensen,
Het personeel van Tuinland in Assen is vriendelijk, ik ben daar om een bosboelmen te kopen, maar samen stellen kan niet meer.
Ik denk dan koop ik meerdere bos bloemen en net de vraag zou u die ook samen willen mengen. Dat mag het personeel niet meer doen. En er ook niet veel keuze in een rouw kaartje . Ik vraag heeft u meerdere soorten? Krijg ik netjes antwoord dit is wat we hebben.
Aan de directie zo wordt het er niet beter op.
In verleden was het stukken beter.
En de stempel kaart is er ook niet meer.
De volle kaartje kon ik niet meer inleveren.
En ook de kaart van het restaurant die ik vol had geld ook niet meer. Erg jammer dat het zo gaat.
Hierbij mijn ongenoegen over jullie service betreffende het terug brengen van 3 led bollen ( doen het bij slecht weer niet meer!!!) We hadden er 8 gekocht met onze straat waarvan nu dus 3 het niet goed meer doen!! ( 1 bol was reeds eerder stuk en toen kregen we geld terug!! Wat schetst onze verbazing dat we ipv geld ( wat wettelijk verplicht is!!!) 3 tegoedbonnen van 29,95 ontvangen die we dan binnen 1 jaar moeten verzilveren! Graag ontvang ik een reactie van jullie kant!!
*** Review is aangepast naar 5 sterren omdat het geschil is opgelost ***
Beste Gerard,
Vervelend om te lezen dat de producten niet naar wens waren. Echter, is een fysieke winkel niet wettelijk verplicht om een product terug te nemen of geld terug te geven als het artikel niet kapot is, zoals het geval was bij het eerste product. Via Consuwijzer vind je hier meer over: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/spijt-van-aankoop
In dit geval hebben we ervoor gekozen om cadeaubonnen aan te bieden in plaats van de retour te weigeren. Dit doen we uit coulance en als extra service naar onze klanten.
Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat graag via de mail (klantenservice@tuinland.nl) of telefonisch (www.tuinland.nl/contact)
Met vriendelijke groet,
Tuinland E-commerce
Beste gerard,
Nogmaals excuus dat je niet tevreden was met de producten. We willen graag de situatie verder onderzoeken, aangezien de cadeaubonnen al geaccepteerd zijn. We hebben hiervoor echter wel wat meer informatie nodig. Hiervoor wil ik je nogmaals vragen te mailen naar klantenservice@tuinland.nl met een foto van de bon/afschrift en een beschrijving van deze situatie.
Met vriendelijke groet,
Tuinland E-commerce
Vanmiddag hebben we voor de 3 kapotte led bollen de tegoedbonnen kunnen inwisselen voor contact geld! Eind goed al goed 👍🏻. Onze straat blij! En dus zullen we blijven komen!!
Super fijn om te horen Heino! Bedankt voor jullie bezoek!
Beste Gerard, Excuus voor dit prijsverschil. Dit heeft te maken met de variërende inkoopsprijzen van de artikelen. Uiteraard ben je vrij om de verlichting op aantonen van de bon te retourneren.
Onze kerstartikelen zijn weer binnen dankzij Tuinland.nl! Een mooie nieuwe (nep) boom besteld en gaan binnenkort nog even langs de winkel in Groningen of Assen om wat spulletjes voor in de boom te kopen. Vind dat toch leuker om in het echt te zien en er een leuk dagje shoppen van te maken. De kerstboom is in ieder geval al binnen dus daar hoeven we niet mee te sjouwen.
Hoi Pieter, goed dat je een review achter laat! Zou je een foto van het plantje willen sturen naar groningen@tuinland.nl
Bedankt voor uw reactie, ga ik doen .gelukkig heb ik het nog staan .
2 Parasolhoezen gekocht paar maanden gebruikt. Zgn UV bestendig materiaal maar verstaft helemaal.
Laten zien bij Tuinland Assen waar wij wonen en wederom geconfronteerd met de zeer slechte service van Tuinland. Is niet de eerste keer maar zeker de laatste keer. Wij slepen daar wat weg aan spullen o.a. prijzige tuinmeubelen, buiten en binnen planten enz. De standaard uiting is contact op te nemen met het hoofdkantoor welke onder hetzelfde dak is. Ook de inrichting van de winkel en kwaliteit van de planten is zieltogend. Volgens mij aan flinke bezuiniging onderhevig maar zo komen er steeds minder klanten waaronder wij. Succes Tuinland.
Hallo Piet,
Wat vervelend dat u meerdere keren een slechte ervaring bij een van onze winkels heeft gehad. Onze excuses hiervoor. Ondanks de drukte en personeelstekort doen wij ons best om alle klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn. We gebruiken deze reviews dan ook om onze service te verbeteren!
Jammer dat u deze nietszeggende tekst gebruikt voor deze herhaaldelijke slechte service.
Piet Douwes
Er zijn 31 reviews geschreven over Tuinland op Reviews.nl. Met een 3.4 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.