Fietsenplaats

Fietsenplaats

1.8 reviewscore • 166 reviews
V

Oneerlijk bedrijf

Een kinderfiets voor €105,- besteld waarbij helaas de beschrijving niet goed is en de fiets andere afmetingen heeft dan aangegeven.
Bij het retourneren werd aangegeven dat ik kan retourneren voor €50,-
Absurd natuurlijk als de verzendkosten met PostNL nog geen €15,- zijn en dit ook nergens is aangegeven op de site.. na enig contact heen en weer te horen gekregen “ u mag dit dan inderdaad retourneren op eigen kosten, dit draagt ook eigen risico mee.”
Vandaag kreeg ik de creditnota waar toch €50,- is ingehouden en ze weigeren dit te veranderen.
Bedrijf is dus niet eerlijk en houd zich niet aan de wet.
Ik regel mijn geld wel terug op een andere manier.

Volker 5 feb 2025
Reageer
I

Wees gewaarschuwd!

Wees gewaarschuwd!
Een fiets gekocht voor m'n dochter. Fiets kwam gelukkig op tijd aan. Echter bleek na het openen van de doos de fiets gebruikt te zijn. Verschillende gebruikerssporen en beschadigingen (krassen, schaafplekken, vieze banden, mandje compleet ingedeukt). In feite heb ik dus een tweedehands fiets gekocht voor de prijs van een nieuwe.
Natuurlijk contact opgenomen met de klantenservice, klantenservice is erg kort in het contact. Ze komen met het excuus dat de loopband vies was. Hoe komt de andere schade dan op de fiets?

Duidelijk gemaakt dat ik een compensatie wil, zodat ik kapotte onderdelen zelf kan vervangen of dat zij de kosten betalen voor het retourneren. Ze komen zelf met een compensatie van €15, helaas gaat het me niet lukken om van €15 de fiets in nieuwe staat te repareren en onderdelen te vervangen. Tot nu toe gaan ze niet mee akkoord met terugsturen. Uiteindelijk reageren ze ook niet meer.

Wees gewaarschuwd, op andere sites staan wel eerlijke reviews (kijk bijvoorbeeld op reviews.nl). Ik zou willen dat ik het eerder had geweten!

Ilana Boverhof 27 jan 2025
Reageer
K

Slechte klantenservice

Wij hebben deze maand bij fietsenplaats.nl een fiets gekocht voor onze zoon. Niet alleen was de doos kapot, maar ook de fiets. Bij het monteren zagen wee gebreken en schade. Zo was de voorvork gebogen, de schroef bij de voorrem scheef, plastic onderdelen die gebroken waren etc.

Het viel ons gelijk op dat telefonisch contact niet lukt, dus via een mail ons beklacht gedaan. Aangezien het een fiets voor onze zoon betreft wouden wij de fiets terugsturen en elders een fiets zoeken. We kregen van Fietsenplaats.nl wel een oprechte excuses, maar worden vervolgens wel verantwoordelijk gemaakt voor retour met bijkomende kosten van €50. Na meerdere mailtjes heen en weer waarbij Fietsenplaats.nl in hun laatste mail zeggen: 'wij hebben als verkopende partij het recht om een probleem op te lossen zonder dat de fiets retour wordt genomen en het geld teruggestort wordt'. Niet alleen is dit niet juist, maar maakt ons ook verdrietig aangezien wij zitten met een kapotte fiets, het geld niet terugkrijgen en verantwoordelijk worden gemaakt voor de verzendkosten.

Kelly 24 jan 2025
Reageer
S

Geen fiets kopen

Alsjeblieft doe het niet!
Deze fietsenbaas heeft geen verstand van fietsen maar alleen van geld. 0 klantvriendelijkheid en steeds smoesjes. 100 euro weg! Doe het niet! Je wordt er treurig van en laat hen lachen. Ze belove voor 17:00 besteld is morgen gelevert maar hier handelen ze absoluut niet naar. Geen excuses van hen. Wil je geld terug dan eerst chantere met dat review weg moet!!

Sonja 22 jan 2025
Reageer
M

Service waardeloos

Begin januari een meisjes fiets besteld. Levering verliep vlot.
Echter bij het uitpakken direct krassen / beschadiging zichtbaar en er ontbreken schroeven om de fiets in elkaar te zetten. Vanaf 6 januari al contact om dit op te lossen. Meerdere malen via mail de belofte schroeven na te sturen en een compensatie te bieden. Echter tot op de dag van vandaag geen schroeven en compensatie!
Telefonisch niet bereikbaar enkel via mail. Waardeloos om zo behandeld te worden. Iets met aan het lijntje houden??

Totaal niet tevreden over dit bedrijf.

Mike 22 jan 2025
Reageer
E

Cortego Valcon Jongensfiets 16 Inch Groen

Wegens een storing is deze fiets later bezorgd dan verwacht. Hierbij de klanteservice gebeld en ik werd snel geholpen. Er werd mij een bezorg datum gegeven en deze klopte. De fiets is geweldig en nagenoeg volledig opgebouwd geleverd. Je krijgt meer fiets dan dat je voor het bedrag mag verwachte. Ik had de ervaringen op deze site geleze nadat ik besteld had maar omdat ik een hele andere ervaring heb voelt het als een plicht een revieuw te schrijven. Kwaliteit van de fiets tot nu toe geweldig en de service was prima. Ikzelf ga hier nu ook een meisjes fiets kopen en zal deze ervaring hier ook vermelde

Emiel 19 jan 2025
Reageer
A

Had ik deze revieuws maar eerder gelezen

De man die je aan de telefoon krijgt wouwwww
Wat een manipulerend ventje
Alles wat fout gaat in de mens hun schoenen schuiven
Wel betaald niets aangekregen !!!!
Als je twee dagen voor de kerst belde om naar het kerst kado te vragen word je gewoon uitgelachen. Ergens 300 km verder op bezorgt top man egt top

Ann 2 jan 2025
Reageer
Q

misleidende reclame

we hebben een stadsfiets gekocht voor onze dochter. De fiets die op de afbeelding staat is niet de fiets die we gekregen hebben.
Heb contact gehad met de klantendienst en hebben ons zeer onvriendelijk behandeld.
Wou direct erna een review schrijven, maar dit is ook niet op de website verschenen!!
Dus deze site is zeker geen aanrader !!!!

Quintelier 28 dec 2024
Reageer
M

Schandalig

Mijn zoon kocht een ebike.werd bezorgt maar de derailleur was niet afgesteld.moest ik maar ff bij de fietsenmaker laten doen🤔sleutel accu krom.verkeerd slot.en heb nog nooit zo n slechte klantenservice meegemaakt.telefonisch niet te bereiken.mensen koop hier geen fiets!

Meijer 13 dec 2024
Reageer
M

Gevaarlijke moederfiets en slechte klantenservice

April 2023 een moederfiets (Type E-Spirit) aangeschaft om te kunnen fietsen met onze dreumes. Na slechts enkele maanden stopte de elektrische ondersteuning volledig met werken. Contact met de klantenservice verloopt zeer moeizaam en kan enkel per e-mail. Uiteindelijk is de fiets ter reparatie opgehaald en heb ik de fiets in een zeer gevaarlijke staat teruggekregen. Bouten zijn niet (goed) aangedraaid waardoor de bagagedrager met kind en al eraf gevallen is. Ook zijn er meer mankementen bij de fiets bijgekomen die je niet kan verwachten van een goed verzorgde en redelijk nieuwe fiets.

Opnieuw moeizaam en teleurstellend contact met de klantenservice. We zijn inmiddels zo'n 30 e-mails en twee reparaties verder. Ze proberen je af te wimpelen met gebrek aan onderhoud geschiedenis en het opsturen van een instructie video zodat je zelf de fiets kan repareren.

Elk reparatie heb ik de fiets in slechtere staat teruggekregen. Remmen die horten en stoten, trappers die overslaan, de fiets valt nog net niet van ellende uit elkaar.

Menselijke fouten kunnen bij reparatie gemaakt worden maar deze manier van klanten service is werkelijk schandalig. Geen medewerker is telefonisch in staat de klacht aan te horen danwel op te lossen, geen medewerker is bereid zich volledig in te lezen in het dossier en oud mailverkeer kunnen ze niet weer vinden. Er is niemand in staat geweest binnen dit bedrijf om tot een passende oplossing te komen.

Ik ben ontzettend teleurgesteld over deze manier van klachtafhandeling en de financiële investering die je hoopt in een goede, betrouwbare fiets te maken. Mijn advies is dan ook om absoluut hier je geld niet uit te geven of bij het zusterbedrijf Citybikes aan te schaffen.

Manon Terpstra 16 sep 2024
Reageer
M

Absolute afrader - klachtafhandeling!!!

Deze organisatie wil alleen ondersteuning bieden wanneer er reviews worden verwijderd! Koop hier niet!!!

Een fiets gekocht voor mijn zoontje van 3 jaar, bij de fietsenmaker een nieuwe remkabel erin moeten laten zitten omdat de bestaande te kort was (ter verduidelijking, nieuw in doos geleverd...).

Fietsenplaats kan alleen ondersteuning bieden wanneer wij, VOORAF, een review verwijderen. Zo niet, dan kunnen ze ons niet helpen. Chantage, belachelijke communicatie en nul komma nul verantwoordelijkheid willen nemen!

Mark 8 jul 2024
Reageer
J

Zeer slechte service

Fiets besteld, en na een poosje laad de accu heel langzaam op. Dus deze opgestuurd.

Krijg je een bericht terug dat een andere accu pas in april/mei leverbaar is.

Update 1-5-2024
We wachten al vanaf 16 februari op een accu! En we hebben nog steeds geen accu… Hoe lang moeten we hier nu nog op wachten?
We hebben het idee dat we aan het lijntje worden gehouden.

Update 16-6-2024
Nog steefds geen accu. We zijn al een half jaar verder…. Schandalig.
Geef gewoon een andere fiets, of regel in iedergeval iets. Dit loopt al vanaf Maart!

Het is voor mijn vrouw. Die heeft altijd pech. En nu weer.
Zulke accu’s hoor je gewoon op voorraad te hebben!

Jefry de korte 17 jun 2024
Reageer
C

Makkelijk te bestellen

De fiets was makkelijk online te bestellen. De levering lukte niet op de afgesproken dag, maar we werden goed op de hoogte gehouden. De vlgd dag lukte het wel. Top!

C Wassink 13 jun 2024
Reageer
K

Slechte service

Zeer ontevreden over de service. De fiets is voor de helft geleverd. De fiets had ik nodig om mee te nemen op vakantie. Als ik de fiets wil retourneren wordt er moeilijk gedaan. Het omruilen is geen probleem en kan bezorgd worden, zonder extra kosten. Retourneren van een onvolledig product is een ander verhaal. Na ruim 20 berichten heen en weer en geen oplossing, heb ik besloten om juridische stappen te ondernemen. Helaas dat het zoveel energie moet kosten en dat de service slecht is. Ik zal hier geen tweede fiets meer kopen.

Kelly 11 jun 2024
Reageer
C

OPLICHTERS

Bestel hier niet dit zijn OPLICHTERS. ik wacht nu 2,5 week op een fatsoenlijke fiets maar tot nu toe een fiets vol beschadigingen en valse beloftes en leugens vanuit dit bedrijf. Ga nu kijken welke vervolg stappen ik kan ondernemen

Charlot 22 mei 2024
Reageer
N

WAARDELOZE klantenservice

KOOP JE FIETS NIET HIER. had ik maar onderzoek gedaan naar deze webwinkel. ze zijn niet eerlijk tegen klanten en dwingen je bijna om naar de winkel te komen met de fiets. of 50 voor het ophalen van de fiets echt waardeloos. hun klanten service is echt shit. heb echt spijt dat ik het hier gekocht heb. fe fietss is niet goed aangekomen en miste allerlei onderdelen om de fiets in elkaar te kunnen zetten.

ze doen er alles aan om je niet verder te helpen maar je te dwingen naar de winkel te komen voor mij is dat meer dan 100km verder op.

wat een nonsese winkel zeg!!!

Netty 26 apr 2024
Reageer
T

Niet betrouwbaar

Website ziet er keurig uit, levering spoedig.
Alleen bleek niet dezelfde fiets geleverd te zijn, zoals besteld op de website.
Een bijna identieke fiets, maar met net andere stickers. Cortego ipv Spirit en goedkoper ogende stickers. Bij het in elkaar zetten paste de rem en de voordrager niet goed.

Hierop de klantenservice benaderd, zij wilden/konden niks voor ons betekenen. We mochten de fiets retour brengen (70km verderop) of ze zouden hem ophalen voor €50 ophaal kosten en €15 administratie kosten.

Hiermee niet akkoord gegaan, ivm verkoop onder valse voorwendselen. Pas na dreiging juridische stappen te ondernemen konden de kosten kwijt gescholden worden.
Vervolgens zijn er 2x ophaal afspraken gemaakt, welke niet zijn nagekomen door fietsenplaats.

Uiteindelijk toch zelf de fiets retour gebracht, zodat dit afgehandeld kon worden. Geld kon niet direct retour gegeven worden zoals afgesproken, omdat het een internet bestelling was.

Kortom; slechte service en het risico niet geleverd te krijgen wat afgesproken is.

Tamara 3 mrt 2024
Reageer
J

Erg slechte ervaring met klantendienst

Erg slechte ervaring met de klantendienst van dit bedrijf. De schakelaar van de fiets had vijf standen, wat niet bleek overeen te komen met de cassette (zeven bladen). Ik zit nu dus met een fiets waarmee ik niet kan schakelen. Eerst ontkenden ze meermaals dat er een probleem was, vervolgens gaven ze me gelijk maar zeiden ze dat de fiets buiten garantie was, uiteindelijk stelden ze als ‘oplossing’ voor dat ik een nieuwe shifter moest kopen aan inkoopprijs. Dat terwijl zij eigenlijk verplicht zijn om mij zonder extra kosten de fiets te bezorgen in perfecte staat. Ik heb ondertussen klacht ingediend bij het Europees Centrum van de Consument, die op basis van de geleverde bewijsstukken tot de conclusie kwam dat ik volledig in mijn recht ben. Maar ook via deze weg blijft het bedrijf de zaak al maanden vertragen door erg laat te antwoorden, door extra info en beeldmateriaal te vragen, en door plots opnieuw te ontkennen dat er een probleem is. Het kan gebeuren dat er eens iets misgaat met een product, maar heb dan asjeblief het fatsoen om die fout te erkennen en recht te zetten…

Jelle Lisson 15 nov 2023
Reageer
w

onterecht kosten in rekening gebracht

na het bestellen van mijn fiets ben ik 20 minuten later gaan bellen met de klantenservice om mijn bestelling te annuleren. Ik heb de bestelling 15 minuten geleden geplaatst en de medewerker aan de telefoon geeft aan dat ik 35 euro aan verzendkosten moet betalen omdat de fiets al uit de schap is gepakt. De fiets is niet verzonden en ik heb dit aangegeven dat het apart is dat ik hiervoor moet betalen en de medewerker toonde hier totaal geen begrip voor en wilde gewoon geld aftroggelen.

Datum van ervaring: 30 oktober 2023

wesley 30 okt 2023
E

Hoi Wesley,

Heb je inmiddels wel het aankoopbedrag terug mogen ontvangen?

E. 15 jan 2025
G

Geweldige service

We hebben een jongens fiets 22 inch besteld en kwam deels in elkaar gezet binnen. Mega goede service gezien zij voor het leveren een mail sturen met filmpjes waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe de fiets verder in elkaar gezet moet worden. Was verbazingwekkend makkelijk gezien de handige filmpjes!

Ik weet al waar ik me dochter haar fiets ook ga bestellen!

Goede service 29 sep 2023
Reageer
E

Gigantisch Slechte Bedrijf

Hele slechte ervaring met deze (web)winkel. Ze sturen mij een verkeerde fiets op een 57 cm framemaat ipv 50 cm. Negens staat vermeld wat de fietsspecificaties zijn voordat je de fiets opzet. Niet op doos of pakbon. Vervolgens willen ze dat ik hiervoor ga boeten omdat er 2 rondjes in de tuin op getest is. Op de site staat dat je max. 2 km mag rijden en retour gedaan kan worden. Dit klopt dus voor geen kant. Ook erg onvriendelijk aan de telefoon met geen concrete antwoorden en reageren ook laat. Op website staat 100 dagen bedenktijd, niet goed geld terug! klopt ook van geen kant! als puntje bij paaltje komt moet je er zelf voor boeten. Ik heb de fiets niet gebruikt, netjes terug verpakt, fotos videos gemaakt. Zij hebben een foute levering gedaan dus ga ik hier een rechtszaak van maken! echt slecht!

Efy 14 aug 2023
Reageer
M

Nooit iets bestellen

Wat een waardeloos bedrijf. Fiets voor onze dochter besteld. Werd met een kapotte doos geleverd. Eenmaal uitgepakt bleek het spatbord helemaal verbogen te zijn. We zijn nu een week verder en het wordt je haast onmogelijk gemaakt om de fiets retour te sturen. Communicatie gaat alleen via de mail, en het duurt super lang voordat je reactie krijgt. Retourneren kost 40 euro, ze kunnen geen tijdsindicatie geven wanneer ze de fiets komen ophalen ( 9-17 uur) en je moet overal foto's van aanleveren terwijl zei je een kapotte fiets leveren. Echt GOEDKOOP is DUURKOOP. Ik ben nu aan het uitzoeken of dit wettelijk wel toegestaan is.

Miranda 31 jul 2023
N

Hier precies hetzelfde verhaal!! Waardeloos.
Waardeloze klantenservice en slechte fietsen.

Onfatsoenlijke mensen bij klantenservice en inderdaad retourneren maken ze je het liefst zo moelijk mogen en met hoge kosten.
Opdoeken dit bedrijf!

N 1 aug 2023
P

Een Geweldige Ervaring bij Fietsenplaats.nl - Betr

Als gepassioneerde fietser deel ik graag mijn oprechte lof voor de geweldige ervaring die ik heb gehad bij Fietsenplaats.nl. Voordat ik mijn Spirit Avance N8 Elektrische Herenfiets bij hen kocht, had ik eerst een andere fiets gekocht bij Decathlon die me helaas niet beviel. Ik schreef hierover en je hebt het gelezen. Maar gelukkig heeft Fietsenplaats.nl mijn vertrouwen volledig hersteld en overtrof mijn verwachtingen.

Toen ik de Spirit Avance N8 Elektrische Herenfiets online zag op Fietsenplaats.nl, zag hij er goed uit en voldeed hij aan mijn eisen. Echter, omdat ik de winkel niet kende, maakte ik me zorgen over het retourneren als de fiets me niet zou bevallen.Wat mij vooral opviel was de vriendelijke toon en persoonlijke touch in hun communicatie. Dit gaf me het gevoel dat ik als klant werd gewaardeerd en dat mijn tevredenheid hun hoogste prioriteit is.

Gelukkig kan ik bevestigen dat Fietsenplaats.nl uitstekende service biedt. Ze hebben me verzekerd dat als ik niet tevreden zou zijn met de fiets, ik deze kan retourneren. Dit gaf me het vertrouwen dat mijn tevredenheid als klant voorop staat bij Fietsenplaats.nl.

Na het plaatsen van mijn bestelling, ontving ik al snel een bevestigingsmail met alle relevante details.

Toen mijn fiets werd geleverd, was ik blij verrast door de zorgvuldige verpakking en de onberispelijke staat van de fiets. Het assembleren van de fiets was eenvoudig en binnen korte tijd was ik klaar om op pad te gaan.

De Spirit Avance N8 Elektrische Herenfiets zelf is een waar genot om mee te rijden. De Bafang M400 middenmotor zorgt voor moeiteloos fietsen, zelfs bij het beklimmen van heuvels, en de 8 Shimano Nexus versnellingen maken het gemakkelijk om de juiste snelheid te vinden voor elke situatie. De vering in de voorvork en zadelpen zorgen voor een comfortabele rit, waardoor ik zonder zorgen langere afstanden kan afleggen.

Ik ben onder de indruk van het klantvriendelijke Bafang display, waarmee ik eenvoudig de ondersteuningsstand kan kiezen en mijn fietsritinformatie kan bekijken. Het geeft me een gevoel van controle en gemak tijdens het fietsen.

Ik heb vaker op een eboke gezeten maar de spirit van fietsenplaats.nl die ik thuis heb staan is een hele andere beleving. De motor is ontzettend stil, een natuurlijke ondersteuning en van versnelling veranderen gaat vloeiend zonder kraken.


Wat Fietsenplaats.nl onderscheidt, is hun toewijding aan klanttevredenheid en de garantie dat ze een onbevredigende fiets in goede staat terugnemen. Ik ben blij met mijn aankoop en zou Fietsenplaats.nl ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een nieuwe fiets met een uitstekende koopervaring.

Ik wil Fietsenplaats.nl bedanken voor hun uitstekende service en ik zal zeker bij hen terugkomen voor toekomstige fietsaankopen!

Met vriendelijke groet,
Peter uit Assen!

Datum van ervaring: 26 juli 2023

Peter 26 jul 2023
Reageer
D

Fiets incompleet en beschadigd

Fiets kwam incompleet (miste 2 essentiële schroeven) en beschadigd( 3 plekken, waarvan 1 totaal weggeroest) binnen. Teleurstellende service. Voor retour moet ik zelf zorgen, maar hoe retour je in een elkaar gezette fiets? En anders kan ik 17,50 compensatie krijgen, waarvoor ik dan de kosten van een fietsenmaker van moet betalen niet wetende of de schade wel op te lossen is.

Nooit meer bestellen hier, wat een vervelende klantervaring

Deborah 10 jul 2023
Reageer
R

Klote winkel!

Fiets voor onze zoon besteld, voor 85% gemonteerd staat op de site. Fiets komt binnen. Je moet alles zelf in elkaar zetten.. tijdens het in elkaar zetten komen we behoorlijke beschadigingen tegen, afgemonteerd. Zoon blij met z’n nieuwe fiets dus doet er een test rondje mee, 2m! Slag in de wiel, en versnellingen die het niet doen of slecht! Contact met het bedrijf krijgen? Mailen - bellen niet te bereiken! Klantenservice is niet voor dit soort dingen.. waar is het dan voor?
Willen de fiets niet terug nemen, want de fiets is gebruikt.. 2M, EN GEBRUIKT???
EN OP DE SITE STAAT DAT ZE EEN TEST RONDJE DOEN? EN DAN ALS NOG DEZE FIETS WILLEN VERKOPEN
We reageren altijd op de mail binnen een dag, gaat 2 dagen overheen! KOOP HIER GEEN FIETS! Zoals je al leest , ze verkopen alleen maar terring zooi! Mag laaien dat de kapot gaan!
Conclusie, onze zoon wat al 2/3weken naar z’n nieiwe fiets kijkt en niet kan gebruiken.

Rochelle 19 jun 2023
Reageer
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van juli 2025.

Over Fietsenplaats

Er zijn 166 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Geverifieerd bedrijf
  • Webshops
  • https://fietsenplaats.nl
  • info@fietsenplaats.nl