Fietsenplaats

Fietsenplaats

1.9 reviewscore • 157 reviews
A

Cortego alpha jongens fiets

Januari een nieuwe fiets voor de verjaardag van mijn zoon besteld. Bij binnenkomst een paar kleine mankementen maar konden we mee leven maar wel gemeld. Zou een lakstift toegestuurd krijgen en 10 euro retour. (Waar ik nog steeds op wacht)

In de loop van de weken bleef elke keer het stuur los gaan. Dus die keer op keer strakker gedraaid. Ketting die continu eraf liep. Maar omdat mijn zoon soms nogal lomp kan zijn allemaal dingetjes die we voor lief namen.

Maar toen hij onderweg was maar school viel zijn crank eraf. Bout en afsluitdop kwijt en een crank die we dus niet meer vast kunnen zetten. Ik ben naar de fietsenmaker gegaan en die gaf aan dat die crank waarschijnlijk vanaf dag 1 al niet goed heeft gezeten want was iets verbogen van binnen dus moest helemaal vervangen worden. Maar omdat die fiets nog geen 4 maanden oud was maar fietsplaats gebeld. Konden me telefonisch niet helpen moest ik via de mail doen. Ben nou al een paar weken bezig en word met de dag kwaader. Of ik even met de fiets naar de winkel kon komen (woon in Arnhem en heb een fox... nee kan niet heb die fiets ook niet voor niets online gekocht)

Dat er schade op de buitenkant van de crank zat dus had mijn zoon de fiets laten vallen?? NEE tijdens het fietsen is die de crank verloren dus tja dat die wat schade heeft lijkt me logisch.

Naar veel bellen en mailen eindelijk een "nieuwe" crank ontvangen. Die totaal niet dezelfde is. En die er ook NIET kunnen bevestigen.

Mijn geduld is op. Zit er echt aan te denken om juridische stappen te nemen. Zijn er meer mensen die die stappen hebben genomen?

Anneke 13 jun 2025
Reageer
K

Kinderfiets

Niet alles gekregen wat op de site bij betreffende bestelling stond geschreven. Slechte communicatie en service. Ga fietsplaats nergens aanbevelen!!!!wordt via een eenvoudige e-mail afgescheept

Kees 11 jun 2025
Reageer
U

Slechte service, riekt naar oplichting

Klantenservice is telefonisch niet bereikbaar (je krijgt alleen een bandje) en op mail wordt 1x per dag gereageerd. Ze zijn er op uit om je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden in de hoop dat je het opgeeft. Ik ben al 2 weken aan het mailen voor een nieuwe binnen- en buitenband omdat de binnenband ontplofte bij oppompen (nadat we zelf de fiets in elkaar hadden gezet, die niet bepaald 85% afgemonteerd was). Ze weigeren een nieuwe buitenband op te sturen, terwijl deze door de ontploffende binnenband (slechte kwaliteit, want fietsenpomp stond goed ingesteld) vervormd is geraakt en niet meer aansluit.

Uschi B 11 jun 2025
Reageer
M

Beschadigde en incomplete fiets

Beschadigde en incomplete fiets geleverd gekregen, en ook niet binnen de aangegeven levertijd.
Fiets miste trappers, reflectoren en alle bevestigingsschroeven. Deze zijn nagestuurd maar weer waren de schroeven niet compleet.
Hierna aangegeven dat we de fiets wilde retourneren maar dat mocht niet omdat hij langer dan 14 dgn geleden was.
Terwijl volgens de wet de bestelling pas compleet is als alles geleverd is, en dan ook pas de retour termijn ingaat.
Alleen maar discussie via de mail en ondertussen nog steeds een 6-jarig meisje die niet op haar nieuwe fiets voor haar verjaardag kan fietsen.

MB 10 jun 2025
A

Jullie toevallig al iets verder gekomen?? Wij hadden een nieuwe fiets besteld voor mijn zoontje in januari naar 4 maanden valt de crank eraf. En ben nu al een paar weken aan het bellen en mailen. Maar kom niet verder. Bout is weg dus de ouwe crank kan er ook niet meer op.

Anneke 13 jun 2025
M

Helaas nog niet opgelost en het wordt ook steeds ongezelliger.

MB 14 jun 2025
E

Cortego transport fiets

Wat een intens slechte fiets. Goedkope onderdelen, alles trilt los. Nog nooit zo'n slechte aankoop gedaan. Goedkoop is duurkoop. Na 6mnd een nieuwe moeten kopen!

Esther 7 jun 2025
Reageer
M

Slechte fiets

Maanden wachten op een rekje van je fiets , de fiets valt na 3 maanden van ellende uit elkaar .

Sturen een mailtje dat ze het vervelend vinden maar verder geen compensatie

Waardeloos bedrijf

Marieke 4 jun 2025
Reageer
S

Teleurstellende Ervaring met Cortego transporter 7

Mijn ervaring met Fietsenplaats was ronduit teleurstellend.

De fiets die ik bestelde werd geleverd met een voetsteun inbegrepen in het pakket. Bij het monteren bleek echter dat deze totaal niet compatibel was met de fiets, iets wat later ook werd bevestigd door een professionele fietsenmaker.
Dit standaard raakt namelijk ten alle tijden de ketting en is dus niet geschikt voor dit type fiets. Voor een onderdeel dat standaard bij het pakket hoort, mag dit simpelweg niet gebeuren.

Daarnaast waren vier van de bouten voor het stuur te klein, waardoor de fiets niet in elkaar gezet kon worden. Ik moest deze bouten zelf kopen (2,80 euro) om de fiets überhaupt te kunnen gebruiken. In plaats van dit bedrag te vergoeden, koos Fietsenplaats ervoor om de juiste bouten ruim een week later alsnog op te sturen. (Wat betekent dat je de fiets zolang niet zou kunnen gebruiken als je ze niet zelf had gekocht.)

Toen ik contact opnam met de klantenservice, was de communicatie traag en niet behulpzaam. Er werd geen echte verantwoordelijkheid genomen, en pas na herhaaldelijk aandringen kreeg ik een minimale excuses en is een vergoeding van 10 euro aangeboden. Deze heb ik echter (nog) niet ontvangen. Daarnaast heb ik zelf een nieuwe, passende voetsteun moeten kopen voor 16 euro, plus extra kosten voor de juiste bouten.

Al met al vond ik de service onprofessioneel, de coördinatie van het product slordig, en de klantenondersteuning gebrekkig. Ik zal niet opnieuw bij Fietsenplaats bestellen en raad anderen aan om voorzichtig te zijn als je betrouwbare service en correcte producten verwacht. Het is de moeite waard om iets meer te betalen bij een verkoper die wél verantwoordelijkheid neemt.

Sofia 3 jun 2025
Reageer
S

Nieuwe fiets Altec

Fiet zonder slot,werden alleen zonder verkocht.erg vreemd .achter licht zaten lekkende batterijen in.
Wilde ze foto hebben voor hunzelf.
Niets geen excuus of enige hulp.
Mee naar fietsenmaker geweest was de ketting ook niet goed.
koop daar echt niets meer hoop dat mensen de revieuw wel lezen ik nu ook en baal enorm.

Sj 2 jun 2025
Reageer
B

Afzetters

Totaal niet ruimdenkend bedrijf . Klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Ik wilde een ander fiets kopen hier , dat gaat dus niet door
Fiets retourneren of ruilen ?
€50 transportkosten .
Te zot voor woorden .

Bram 20 mei 2025
Reageer
S

Nieuwe Fiets roest en onderdelen trillen los.

In okt. '24 een cortego damesfiets gekocht bij fietsenplaats.nl
Positief: was de snelle levering en de hulp van de werkplaats die een duidelijke uitlegvideo stuurde om een probleem op te lossen.

Negatief:
Onduidelijke installatiehandleiding.
De fiets begint te roesten op meerdere plekken binnen een paar maanden.
De wiellager, het stuur en de standaard trillen om de paar weken los.
De fiets kan niet geretourneerd worden en ondanks dat de fiets thuis in de garage staat zit er geen garantie op de roestvorming wat m.i. niet nh al zou moeten optreden bij een nieuwe fiets!

Siebren vd W 8 mei 2025
Reageer
S

Cortego Bella meisjesfiets Blauw 20 inch

Prachtige fiets, snel geleverd en eenvoudig in elkaar te zetten. De communicatie via e-mail was duidelijk, met updates over de bestelling en heldere instructies. Alles was netjes en zonder beschadigingen. Onze dochter was dolblij en is meteen gaan fietsen. We zijn erg tevreden!

Samantha Wijnand 23 apr 2025
Reageer
N

Zeer slecht

Een scheve fiets ontvangen met slag in het wiel.
Komen ons niet tegemoet en nemen de fiets niet retour.
Zeggen vouw zelf maar recht

Echt schande deze zaak

Nathalie 23 apr 2025
Reageer
T

Koop hier geen fiets!

Dit zijn oplichters, koop hier geen fiets! Ze leveren kapotte fietsen van slechte kwaliteit. Als je daarover contact opneemt bieden ze geen oplossing. Kortom, koop hier geen fiets en wees gewaarschuwd!

Tim 20 apr 2025
Reageer
J

Zeer slechte klantenservice

Fiets besteld voor mijn kind. Fiets geleverd zonder standaard en wel zijwieltjes meegestuurd. Toch echt gekozen voor een fiets met standaard omdat zijwieltjes niet nodig zijn.

Hierover contact gehad met de klantenservice en die blijven erbij dat de fiets is besteld met zijwieltjes dus dat er niks mogelijk is. Aangeboden om de zijwieltjes terug te sturen zodat de standaard opgestuurd kan worden. Hieraan willen ze niet meewerken.

Jildou 15 apr 2025
Reageer
L

Hele goed ervaring Fietsenplaats.nl

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb de reviews gelezen nadat ik had besteld en had meteen spijt! Maar die gedachte is voor niets geweest. Vrijdag besteld, zaterdag gebeld naar hen omdat ik geen leveringsnotificatie had ontvangen. Had dadelijk iemand aan de lijn die zei dat ik zondag de mail ging ontvangen. Zondag effectief een mailtje met de leveringstijden erbij. Maandag keuring op tijd de fiets ontvangen, een Cortega Liberty 26''. Hele mooie fiets en heel goed verpakt!
Als ik dan één ding kan zeggen is het de montage. Mijn man is gelukkig vroeger fietsenmaker geweest waardoor het allemaal wel vlot ging maar ik denk wel, als je een leek bent, het niet zo eenvoudig is om hem in mekaar te steken. Het filmpje is heel beperkt dat ze je sturen en de handleiding bij de fiets zelf ben je niks mee. Denk nu wel dat er op youtube nog verschillende andere filmpjes te vinden zijn hoor. Daar kunnen ze wel in verbeteren! Ook best de zadelpen en stuurpen met vet voorzien of je hebt in de kortste keren lakschade, dat zouden zo ook moeten zeggen...dochter is heeeeeel blij met de fiets!

Liesbeth 15 apr 2025
Reageer
F

Zeer slechte klantenservice

Fiets gekocht welke geleverd werd zonder standaard.
Meerdere keren hierover gemailt, gechat en gebeld. Op de mail wordt niet geregeerd, telefonisch zijn er geen medewerkers beschikbaar. Via chat wel bereikbaar maar wordt niets opgelost.

Zeer slechte klantenservice, en nog steeds heb ik geen standaard voor de fiets.

Femke 14 apr 2025
Reageer
M

Mijn trieste ervaring

Helaas ben ik opgelicht door de verkoper. Hij beweert dat hij mijn bestelling (66514435) heeft geleverd, maar ik heb niets ontvangen. Ik heb hem gevraagd om mij het exacte afleveradres te geven of een trackingnummer door te sturen, maar ik heb geen antwoord gekregen. Gelukkig heb ik via PayPal betaald en heb ik daar een geschil geopend. We zullen zien of ik mijn geld kan terugkrijgen. Ik had niet verwacht dat ik met oplichters te maken zou krijgen die verschillende webwinkels openen – fietsenplaats.nl is hetzelfde als www.city-bikes.nl (ze hebben hetzelfde contacttelefoonnummer).

Maxim Buyanov 13 apr 2025
Reageer
T

Waardeloos!

Waardeloos bedrijf. Fiets bezorgd met schade. Contact gezocht. Werd in eerste instantie netjes op gereageerd. Een zadelklem zou na gezonden worden en een klein geldbedrag zou teruggestort worden ivm lakschade! Maar uiteindelijk gebeurde dit niet. Daarna blijven mail maar geen reactie meer.

T.D. 12 apr 2025
Reageer
K

Slechte klantenservice

Op 10 januari 2025 hebben wij een fiets besteld voor onze zoon via Fietsenplaats.nl. Gelijk bij bezorging bleek dat de fiets kapot was (de voorvork is gebogen, de schroef bij de voorrem is scheef, plastic onderdelen zijn gebroken). We hebben foto's gemaakt en aangegeven dat de fiets kapot was en dat we deze terug wouden sturen. Wat volgde waren vele mailtjes waarin aangegeven werd dat wij de fiets wel terug mochten sturen, maar dat wij daar €50 voor moesten betalen. Er werd zelfs gezegd: 'wij hebben als verkopende partij het recht om een probleem op te lossen zonder dat de fiets retour wordt genomen en het geld teruggestort wordt'

Na bijna 10 mailtjes heen en weer hebben we besloten om slechte review te plaatsen, omdat de enige optie terugsturen was tegen betaling. Een dag later werd ik gebeld met de vraag of ik de slechte review wou verwijderen en dat alles opgelost zou worden. Dit heb ik ook gedaan.

De fiets is op 24 februari teruggestuurd maar tot vandaag hebben wij nog niets ontvangen van Fietsenplaats. Ik heb opnieuw contact opgenomen met het verzoek om zsm het geld over te maken, maar ik ben ontzettend ontevreden. Wat een ontzettend onprofessionele organisatie!!!

Kelly F. 10 apr 2025
Reageer
B

Slechte kwaliteit en nog slechtere service

Slechte kwaliteit (kregen fiets al beschadigd geleverd) en als je er iets over stuurt, krijg je zelf de schuld en moet je of 50€ betalen om terug te sturen of hem in winkel in Rotterdam/Zaandam (wonen zelf in Ede). Zij leveren kapot product… Nooit meer en zal dit ook aan iedereen melden.

Bas 8 apr 2025
Reageer
S

Nul service

Levering duurde 4 dagen in plaats van 1, zonder verwittiging. Op mijn vrije dag thuis zitten wachten op een levering die niet kwam.
Datalek, inderdaad. Direct phishingmails gekregen.
Voorlamp kon niet geplaatst worden. Hoorde bij een model met pakjesdrager. Achterlicht kon wel aan, maar niet meer uit.
Klantendienst is telefonisch niet bereikbaar. Soms werkt de chatfunctie, vaak niet.
Als klant word je met een standaardmailtje of een vrrwijzing naar de website wandelen gestuurd.
Echt geen aanrader. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik ergens anders besreld.

Sofie 8 apr 2025
Reageer
A

Nul steren

Nul sterren. Meer dan een week wachten voor levering, nog steeds geen fiets. Paar keer gebeld naar klantenservis, geen reactie. Nooit meet bestelen bij deze winkel.

Abc 7 apr 2025
Reageer
j

Slechte kwaliteit fietsen, GEEN service oplichters

Ik heb een fiets besteld bij deze winkel, maar het product kwam beschadigd aan en was duidelijk ondeugdelijk omdat ook de buitenband niet op de velg paste, maar aan beide kanten zwaar uitpuilde. Toen ik contact opnam met de klantenservice, probeerden ze me af te poeieren met een YouTube-filmpje waarin werd uitgelegd hoe ik de fiets zelf met houtje-touwtje oplossingen kon repareren. Dit was echt onacceptabel, het is notabene een nieuwe fiets! Daarnaast weigerden ze het product op te halen. Mijn enige opties waren het zelf brengen naar se andere kant van nederland of 50 euro betalen voor het ophalen. Dit getuigt van slechte service en een gebrek aan respect voor de klant. Ik raad deze winkel ten zeerste af!!

ja 5 apr 2025
Reageer
M

Waardeloze service en slechte kwaliteit fiets

2 jaar geleden een elektrische fiets gekocht. Ik heb gemaild dat mijn batterij nog maar 1 ritje meegaat.
Reactie: "hij is al 2 jaar oud" en vervolgens: "een accu verliest elk jaar om en nabij de 20% van de capaciteit, dat is normaal bij lithium batterijen.
Wij verlenen hier geen garantie op. "

Mijn advies: koop niets daar!!!!

Marloes 4 apr 2025
Reageer
L

Cortega Liberty 26 inch

Vandaag de Cortega Liberty ontvangen. Netjes op tijd geleverd en keurig verpakt. De dag voor levering netjes een bericht ontvangen van de vervoerder met een track en trace code zodat je weet wanneer de fiets wordt bezorgd. De fiets is onbeschadigd aangekomen en er ontbraken geen onderdelen. Op de doos een QR code die je automatisch naar het montagefilmpje brengt. Niet handig met je telefoon? Geen probleem want na levering krijg je ook netjes een mailtje in je inbox met de juiste instructies. De fiets stond zo in elkaar en onze dochter is er super blij mee!

Linda Sleicher 2 apr 2025
L

Wel bij ook dezelfde ervaring bij dezelfde fiets...enkel lof

Liesbeth 15 apr 2025
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van juni 2025.

Over Fietsenplaats

Er zijn 157 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Geverifieerd bedrijf
  • Webshops
  • https://fietsenplaats.nl
  • info@fietsenplaats.nl