Koop hier nooit een fiets!
Een fiets voor mijn dochter gekocht en hier heeft ze na weken van contact met klantenservice nog geen meter op kunnen fietsen.
Hele band was defect en alle bevestigingsmaterialen ontbraken.
Hem helemaal in hún vestiging laten repareren bij thuiskomst was de band weer leeg.
Geprobeerd de fiets retour te sturen, nu valt dit buiten de periode.
Zoveel spijt van deze aankoop!!
Prachtige fiets, snel geleverd en eenvoudig in elkaar te zetten. De communicatie via e-mail was duidelijk, met updates over de bestelling en heldere instructies. Alles was netjes en zonder beschadigingen. Onze dochter was dolblij en is meteen gaan fietsen. We zijn erg tevreden!
Weken geleden een fiets besteld, nooit ontvangen maar krijg ook mijn geld niet terug. Ze overtreden een hoop wettelijke verplichtingen maar het interesseert ze niks. Ze gaan er vanuit dat de consument toch geen jurist inschakelt omdat dat duurder is, dus op deze manier blijven deze oplichters bezig! Waar is de bescherming voor de consument??
Een scheve fiets ontvangen met slag in het wiel.
Komen ons niet tegemoet en nemen de fiets niet retour.
Zeggen vouw zelf maar recht
Echt schande deze zaak
3 weken geleden een fiets besteld als verrassing voor mij dochter zal 8 april geleverd zijn. Zo gezegd zo gedaan
Fietsenplaats gebeld en gemaild meerdekeren ze bleven volhouden dat ik de fiets gewoon had heb een klacht ingediend bij postnl al dik. 2 weken aan het bellen en maile naar postnl en naar fietsenplaats weinig medewerking van hun helaas ook willen ze geen andere fiets geven en of in elkaar zetten met korting en duurt het nu al dik 2 weken ben er klaar mee muj dochter vraagt elke dag waar haar fiets blijft we gaan morgen weg en wilde gaan fietsen met haar dat kunnen we dus vergeten en waarschijnlijk
ben ik niet alleen de fiets kwijt maar ook het geld!!! slechte zaak bestel hier dus nooit een fiets
Nou wij ook zo'n mooi verhaal wij hebben een kapotte fiets ontvangen. En zeggen nu valt niet onder de garantie
Dit zijn oplichters, koop hier geen fiets! Ze leveren kapotte fietsen van slechte kwaliteit. Als je daarover contact opneemt bieden ze geen oplossing. Kortom, koop hier geen fiets en wees gewaarschuwd!
Fiets besteld voor mijn kind. Fiets geleverd zonder standaard en wel zijwieltjes meegestuurd. Toch echt gekozen voor een fiets met standaard omdat zijwieltjes niet nodig zijn.
Hierover contact gehad met de klantenservice en die blijven erbij dat de fiets is besteld met zijwieltjes dus dat er niks mogelijk is. Aangeboden om de zijwieltjes terug te sturen zodat de standaard opgestuurd kan worden. Hieraan willen ze niet meewerken.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb de reviews gelezen nadat ik had besteld en had meteen spijt! Maar die gedachte is voor niets geweest. Vrijdag besteld, zaterdag gebeld naar hen omdat ik geen leveringsnotificatie had ontvangen. Had dadelijk iemand aan de lijn die zei dat ik zondag de mail ging ontvangen. Zondag effectief een mailtje met de leveringstijden erbij. Maandag keuring op tijd de fiets ontvangen, een Cortega Liberty 26''. Hele mooie fiets en heel goed verpakt!
Als ik dan één ding kan zeggen is het de montage. Mijn man is gelukkig vroeger fietsenmaker geweest waardoor het allemaal wel vlot ging maar ik denk wel, als je een leek bent, het niet zo eenvoudig is om hem in mekaar te steken. Het filmpje is heel beperkt dat ze je sturen en de handleiding bij de fiets zelf ben je niks mee. Denk nu wel dat er op youtube nog verschillende andere filmpjes te vinden zijn hoor. Daar kunnen ze wel in verbeteren! Ook best de zadelpen en stuurpen met vet voorzien of je hebt in de kortste keren lakschade, dat zouden zo ook moeten zeggen...dochter is heeeeeel blij met de fiets!
Fiets gekocht welke geleverd werd zonder standaard.
Meerdere keren hierover gemailt, gechat en gebeld. Op de mail wordt niet geregeerd, telefonisch zijn er geen medewerkers beschikbaar. Via chat wel bereikbaar maar wordt niets opgelost.
Zeer slechte klantenservice, en nog steeds heb ik geen standaard voor de fiets.
Helaas ben ik opgelicht door de verkoper. Hij beweert dat hij mijn bestelling (66514435) heeft geleverd, maar ik heb niets ontvangen. Ik heb hem gevraagd om mij het exacte afleveradres te geven of een trackingnummer door te sturen, maar ik heb geen antwoord gekregen. Gelukkig heb ik via PayPal betaald en heb ik daar een geschil geopend. We zullen zien of ik mijn geld kan terugkrijgen. Ik had niet verwacht dat ik met oplichters te maken zou krijgen die verschillende webwinkels openen – fietsenplaats.nl is hetzelfde als www.city-bikes.nl (ze hebben hetzelfde contacttelefoonnummer).
Waardeloos bedrijf. Fiets bezorgd met schade. Contact gezocht. Werd in eerste instantie netjes op gereageerd. Een zadelklem zou na gezonden worden en een klein geldbedrag zou teruggestort worden ivm lakschade! Maar uiteindelijk gebeurde dit niet. Daarna blijven mail maar geen reactie meer.
Op 10 januari 2025 hebben wij een fiets besteld voor onze zoon via Fietsenplaats.nl. Gelijk bij bezorging bleek dat de fiets kapot was (de voorvork is gebogen, de schroef bij de voorrem is scheef, plastic onderdelen zijn gebroken). We hebben foto's gemaakt en aangegeven dat de fiets kapot was en dat we deze terug wouden sturen. Wat volgde waren vele mailtjes waarin aangegeven werd dat wij de fiets wel terug mochten sturen, maar dat wij daar €50 voor moesten betalen. Er werd zelfs gezegd: 'wij hebben als verkopende partij het recht om een probleem op te lossen zonder dat de fiets retour wordt genomen en het geld teruggestort wordt'
Na bijna 10 mailtjes heen en weer hebben we besloten om slechte review te plaatsen, omdat de enige optie terugsturen was tegen betaling. Een dag later werd ik gebeld met de vraag of ik de slechte review wou verwijderen en dat alles opgelost zou worden. Dit heb ik ook gedaan.
De fiets is op 24 februari teruggestuurd maar tot vandaag hebben wij nog niets ontvangen van Fietsenplaats. Ik heb opnieuw contact opgenomen met het verzoek om zsm het geld over te maken, maar ik ben ontzettend ontevreden. Wat een ontzettend onprofessionele organisatie!!!
Slechte kwaliteit (kregen fiets al beschadigd geleverd) en als je er iets over stuurt, krijg je zelf de schuld en moet je of 50€ betalen om terug te sturen of hem in winkel in Rotterdam/Zaandam (wonen zelf in Ede). Zij leveren kapot product… Nooit meer en zal dit ook aan iedereen melden.
Levering duurde 4 dagen in plaats van 1, zonder verwittiging. Op mijn vrije dag thuis zitten wachten op een levering die niet kwam.
Datalek, inderdaad. Direct phishingmails gekregen.
Voorlamp kon niet geplaatst worden. Hoorde bij een model met pakjesdrager. Achterlicht kon wel aan, maar niet meer uit.
Klantendienst is telefonisch niet bereikbaar. Soms werkt de chatfunctie, vaak niet.
Als klant word je met een standaardmailtje of een vrrwijzing naar de website wandelen gestuurd.
Echt geen aanrader. Had ik het op voorhand geweten, dan had ik ergens anders besreld.
Nul sterren. Meer dan een week wachten voor levering, nog steeds geen fiets. Paar keer gebeld naar klantenservis, geen reactie. Nooit meet bestelen bij deze winkel.
Ik heb een fiets besteld bij deze winkel, maar het product kwam beschadigd aan en was duidelijk ondeugdelijk omdat ook de buitenband niet op de velg paste, maar aan beide kanten zwaar uitpuilde. Toen ik contact opnam met de klantenservice, probeerden ze me af te poeieren met een YouTube-filmpje waarin werd uitgelegd hoe ik de fiets zelf met houtje-touwtje oplossingen kon repareren. Dit was echt onacceptabel, het is notabene een nieuwe fiets! Daarnaast weigerden ze het product op te halen. Mijn enige opties waren het zelf brengen naar se andere kant van nederland of 50 euro betalen voor het ophalen. Dit getuigt van slechte service en een gebrek aan respect voor de klant. Ik raad deze winkel ten zeerste af!!
2 jaar geleden een elektrische fiets gekocht. Ik heb gemaild dat mijn batterij nog maar 1 ritje meegaat.
Reactie: "hij is al 2 jaar oud" en vervolgens: "een accu verliest elk jaar om en nabij de 20% van de capaciteit, dat is normaal bij lithium batterijen.
Wij verlenen hier geen garantie op. "
Mijn advies: koop niets daar!!!!
Vandaag de Cortega Liberty ontvangen. Netjes op tijd geleverd en keurig verpakt. De dag voor levering netjes een bericht ontvangen van de vervoerder met een track en trace code zodat je weet wanneer de fiets wordt bezorgd. De fiets is onbeschadigd aangekomen en er ontbraken geen onderdelen. Op de doos een QR code die je automatisch naar het montagefilmpje brengt. Niet handig met je telefoon? Geen probleem want na levering krijg je ook netjes een mailtje in je inbox met de juiste instructies. De fiets stond zo in elkaar en onze dochter is er super blij mee!
Wel bij ook dezelfde ervaring bij dezelfde fiets...enkel lof
Na een leuke fiets uitgezocht te hebben en de reviews te lezen op hun website, leek het een goed bedrijf om een bestelling te plaatsen, helaas bleek niks minder waar!
Wat een verschrikkelijk onvriendelijke en onbehulpzame klantenservice! Fietsenplaats had de verkeerde fiets geleverd, wij hadden een fiets MET terugtraprem besteld en ze leverden er 1 die er geen had. Ze konden niet op tijd een nieuwe leveren, waardoor we de fiets retour wilden sturen met terugbetaling.
Via de telefoon waren ze heel slecht bereikbaar en kreeg ik uiteindelijk iemand aan de telefoon die ronduit onbeschoft tegen me praatte en aangaf dat ik het verkeerd op de website gezien zou hebben en dat ik maar moest bewijzen dat het met terugtraprem was omdat dit niet het geval was. Dit was dus duidelijk gelogen want ik had gelukkig printscreens om te bewijzen dat wij gelijk hadden. Hij gaf aan alleen de klacht via e-mail in behandeling te kunnen nemen,
Vervolgens bleven we door ene "Mark" 1,5 maand lang via de e-mail in rondjes gaan en bleven we maar heen en weer mailen doordat Fietsenplaats bleef pushen om de fiets te ruilen en ze niet wilden toegeven dat de fout bij hun lag. Hij "vergat" ook zogenaamd elke keer wat we hadden afgesproken. Toen we het beu waren en we uiteindelijk aangaven dat we het bedrag door de creditcardmaatschappij zouden laten terugvorderen, hebben we met veel discussie, tijd en moeite het aankoopbedrag na 1,5 maand eindelijk weten terug te krijgen.
Wij kopen hier absoluut NOOIT meer iets!! Wanneer u hier toch een bestelling wilt plaatsen, betaal het dan met creditcard, anders kunt u sowieso uw geld gedag zeggen wanneer Fietsenplaats een fout maakt of een ondeugdelijk product toestuurt.
Levering van de fiets, besteld op 21 december 2024, was prima. Echter bij het in elkaar zetten ontbrak de zijstandaard, waarna ik netjes gemaild heb dat deze ontbrak. Na meerdere herinneringen ontving ik eindelijk een reactie. Er zou geen zijstandaard bij moeten zitten volgens fietsenplaats.nl. Echter had ik screenshots gemaakt voor het moment dat ik de bestelling in gang zette, waaruit bleek dat deze er wel bij moest zitten. Deze heb ik dan ook gemaild.
Na weer een aantal herinneringen kreeg ik de reactie dat er geen datum en tijd bij de screenshots zat en dat ik dit als bewijs moest aanleveren ook al staat zelfs tot op de dag vandaag dat de 18 inch fiets met zijstandaard wordt geleverd. Zelfs die datum en tijd had ik voorhanden waarna de fout werd erkent. Er zou een zijstandaard geleverd gaan worden heb ik letterlijk in de mail staan. Na weer een behoorlijk aantal herinneringen heb ik telefonisch contact gezocht, dit was helemaal een drama. Ze blijven telefonisch (band opname) maar verwijzen om te mailen. Het is haast onmogelijk iemand aan de lijn te krijgen, maar met verkeerde keuzes in het keuzemenu lukte dat toch. Ik moest maar mailen werd er gezegd. Uiteindelijk ontving ik alsnog excuses dat de standaard nog steeds niet geleverd was en zouden ze dit alsnog doen. Op moment van schrijven, 29 maart 2025, nog steeds niets ontvangen en communicatief is het volledig stil. Er wordt nergens meer op gereageerd per mail en telefonisch zijn ze ronduit onbeschoft.
Dit bedrijf heeft enkel en alleen aandacht voor het verdienen van geld zonder service, na gebrekkige levering, te verlenen. De klant staat niet centraal, maar de portemonnee van de eigenaar wel. Ik hoop dat je geniet van je geld en dat het voldoende is om je slecht geweten te sussen.
Ik raad een ieder aan hier niet te bestellen!
We hebben een nieuwe kinderfiets gekocht bij fietsenplaats.nl. Toen onze zoon een rondje ging fietsen om hem uit te proberen, viel tijdens het allereerste rondje het pedaal eraf. Toen we beter keken bleek de pedaalarm niet goed vast te zitten, waardoor de schroefjes kapot waren gegaan. We hebben dit gelijk aangekaart om een vervanging te krijgen of het gerepareerd te krijgen. We kregen als antwoord dat we de fiets wel naar Rotterdam konden brengen (vanuit Leeuwarden!!), geen excuus of wat dan ook. Ook op ons mailtje met foto’s kregen we geen antwoord en toen we erachteraan belden kregen we te horen dat we per se een video moeten sturen. Al met al nog al een slechte service voor het feit dat we een kapotte fiets hebben gekregen waardoor ons zoontje gelijk is gevallen !
Allereerst was de levering keurig op tijd. De fiets voor onze dochter was goed zelf af te monteren. Er zaten 2 kleine lakschades wat keurig is gecompenseerd. Dochterlief vindt de fiets heerlijk rijden.
Het ging al mis in het voortraject. Een vele malen bevestigde afspraak niet op maandag te leveren..ratata...geleverd werd op maandag. Een datalek dat ik melde deed er niet toe.
Maar het kan altijd erger. Men zou de fiets "rijklaar" leveren. Maar veel moest zelf vastgeschroefd. Zo ook het stuur waardoor ik bijna over de kop ging midden op doorgaande weg. En dus Fietsenplaats schuldig zou zijn geweest aan letsel of erger.
Fijn clubske !
Heb Fietsenplaats gesproken en ze hebben op sjieke manier een schikking aangeboden.
*** Review is hierdoor gewijzigd naar 3 sterren ***
Na de levering van de fiets bleken enkele onderdelen beschadigd. Ik heb contact opgenomen met Mark van de klantenservice om de fiets te retourneren. Tot mijn verbazing vroegen ze €50 retourkosten. Ik heb de fiets zelf teruggestuurd met DPD, maar nooit mijn geld ontvangen. Mark reageert niet meer, waardoor ik een klacht heb ingediend bij de Consumentenbond. Dit is een grote scam! Koop hier geen fiets. Ze leveren kapotte fietsen en vragen vervolgens €50 retourkosten – dit is hun verdienmodel. Ga niet met deze mensen in zee, want het zijn oplichters!
Koop hier geen fiets! Ik heb een kapotte fiets ontvangen en kan deze niet retourneren. De gestelde voorwaarden op de website voor het retourneren kloppen niet. De 'klantenservice' helpt niet aan een oplossing en stelt aanvullende eisen die nergens te vinden zijn. Wees gewaarschuwd, ik heb nu geen fiets voor de verjaardag van mijn dochter en ben wel € 165,- kwijt!
Er zijn 150 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.