Fietsenplaats

Lid van Reviews.nl


Reviews (66)

  • Delphine herreman

    Ontzettend onprofessioneel - dienst na verkoop

    In augustus 2021 bestelden bij een fiets.
    Echter was die niet naar wens en werd ie verplicht door fietsenplaats door een koerier opgehaald.
    De fiets zou nooit aangekomen zijn bij hen.
    Ik heb alle bewijs van ophaal .
    Echter komen ze de consument niet tegemoet ,
    Ze negeren e-mails .
    Ik tref geen fout !
    en heb incasso op men dak bij after pay!
    Ik raad deze winkel absoluut NIET aan !

    Delphine herreman 28 jan 2022

  • Karin Driessen

    Gisteren besteld vandaag in huis

    Gisteren besteld vandaag in huis. Ook vandaag per e-mail een montagefilmpje waarin duidelijk wordt getoond hoe de fiets verder in elkaar gezet moet worden.

    Gereedschap en lagervet zit er niet bij. De fiets was zo in elkaar gezet.

    De fiets zelf is heel stevig, hopelijk wordt deze fiets niet zo snel gesloopt door onze puber!

    Karin Driessen 12 jan 2022

  • A. Karabacak

    Zeer slecht

    1* 3 dagen later geleverd dan beloofd( gebeld voor het bestellen en werd me garandeerd dat ik het de volgende dag zou ontvangen)
    2* verkeerde model geleverd
    3* verschillende beschadigingen aan de fiets
    4* zeer slechte klantenservice. Zo ga je niet met mensen om
    5* na 3 maanden staat de fiets nog steeds in de woonkamer, omdat ze weigeren mee te WERKEN.

    CITY-BIKES. MAAK GEEN BELOFTES DIE JULLIE NIET WAAR KUNNEN MAKEN

    A. Karabacak 25 nov 2021

  • Klaas

    Koop nooit hier

    Superslechte service. Verkeerde framemaat geleverd. Vragen ijskoud (Robert, zie meerder reviews en zij collega) of we zelf die fiets kunnen omruilen. Reageren niet op mails en dan moet de fiets exact zo worden verpakt en teruggestuurd als deze was ontvangen. Zo niet: krijg je geen retourfiets, moet je deze zelf ophalen of transportkosten betalen. Lees alle reviews en koop hier nooit een fiets.

    Klaas 18 nov 2021

  • Wendy De Saert

    Malafide zaak

    Vorige week bestelde mijn dochter een fiets . Na 2 dagen werd de fiets geleverd in bouwpakket?! Terwijl mn op de website een voor 85% gemonteerde fiets geleverd te krijgen . Uiteraard een klus voor een (onervaren) 19 jarige , die niet beschikt over het nodige materiaal , om deze fiets (zonder instructies) te monteren . Gelukkig kon ze rekenen op (ervaren) hulp ... die er zelf ook moeite mee had. Bleek dat het voorwiel onmogelijk kon gemonteerd worden omdat het vork te kort is ... onbruikbare fiets maw. Review geplaatst op website fietsenplaats.nl die inmiddels al werd verwijderd ... enkel de (hoogstwaarschijnlijk gemanipuleerde) tevreden reviews zijn er te lezen. Elders ( trustpilot) vind je dan de reviews van vele gedupeerde klanten ... niet te begrijpen hoe dit mogelijk is , en ze zomaar kunnen doorgaan met hun oplichterij.
    Vandaag mail verzonden naar klantendienst...al vrees ik, na het lezen van vele reviews, dat deze me geen after sales service zullen bieden zoals het hoort ! Wordt vervolgd...

    Wendy De Saert 1 nov 2021

  • sander beerens

    geeft geen garantie

    trapper valt na 3 maanden van de fiets. slecht materiaal ( dat was misschien voorspelbaar voor de prijs), maar je krijgt maar krijgt geen garantie ! ze zeggen dat er maar 3 maanden garantie op zit, terwijl ze een jaar beloven. maar aan alle reviews te zien.. had ik eigenlijk beter moeten weten. wat ik ook mail na hun, sta je toch met je rug tegen de muur. leverancier van de fiets spirit fiets schiet ook niet te hulp

    sander beerens 26 okt 2021

  • Philip

    Bedriegers

    Goedkoop blijkt nog maar eens slechte koop. Ik doe hier nooit nog zaken mee. Fiets besteld, nooit geleverd maar wel 25 Euro administratiekosten betaald. Verschuilen zich achter DHL. Klachten behandeling is complete chaos en antwoorden zijn meestal naast de kwestie. Om moedeloos van te worden. Goede les geleerd: eerst de onafhankelijke reviews lezen (deze op hun website zijn gemanipuleerd) en pas dan bestellen.

    Philip 22 okt 2021

  • Styn

    Bespaar jezelf de hoofdpijn en koop ergens anders

    Dit bedrijf zuigt! Ik betaalde voor een nieuwe fiets en er verscheen een fiets met gebruikte onderdelen. Ze boden me 10 euro korting aan. Bedankt Robbert!
    Mijn volgende fiets komt hier niet vandaan. Ik stel voor dat je meer geld uitgeeft en met een legitiem bedrijf gaat.
    Zoals ik al zei, ze zuigen!

    Styn 21 okt 2021

  • esther

    zeer slechte zaak zeker niets kopen

    Op woe 08-09 een fiets besteld voor mijn dochter omdat haar fiets kapot was gegaan en ze op de middelbare zit en een stuk moet fietsen. Hier besteld omdat ze zeggen volgende dag in huis… en ze heeft de fiets natuurlijk nodig. Kreeg netjes de zelfde dag een mail dat de bestelling verzonden was met DHL. Maar de volgende dagen kreeg ik maar niets van DHL te horen. Ik een paar dagen erna gemaild dat ik nog niets had ontvangen en daarna gebeld. Volgens hun was hij wel verzonden. Hun contract opgenomen met DHL, bleek hij daar kwijt. Ik mail om de dag voor een update en elke dag krijg ik te horen dat DHL het aan het onderzoeken is. Ik heb gezegd dat ze bestelling maar moeten annuleren, maar dat kan niet zolang dhl het aan het onderzoeken is. Het is nu 27/9 dus 19! Dagen na de bestelling!! Ben er goed klaar mee en ik hoef die fiets niet meer!! Misschien voor hun heel vervelend dat dhl het kwijt is maar dan is het jullie service om alsnog wel een fiets te sturen. En dan kunnen jullie verder met dhl het probleem oplossen maar wij hoeven hier niet de dupe van zijn !!

    ui eindelijk na exact 3 weken alsnog de fiets gehad want volgens hun was DHL hem kwijt en hebben ze een nieuwe gestuurd... nou ik had een 26inch besteld en kreeg een 24inch en het spatbord was beschadigd. ik gelijk terug gemaild dat we na 3 weken zeuren om een fiets we een te kleine hebben gehad, en dat er schade aan zat en dat we hem niet meer willen. dan krijg ik een dag later een mail of ik fotos van de schade wil sturen en dan kijken wat ze voor ons kunnen betekenen, ik gelijk een foto gestuurd en gezegd dat we hem niet meer willen en dat hij retour moet. de volgende dag een mail gehad dat ze 15euro willen compenseren, ik weer directe terug gemaild dat we hem niet meer willen.. en zo gaat het een aantal dagen door. elke keer duurt het min een dag voordat ze een bericht terug sturen en nu hebben ze al 2 dagen achter elkaar een de zelfde mail gestuurd met dat hij opgehaald kan worden door dhl en dat dat 40euro kost of dat hij naar de winkel retour moet worden gebracht en dat dat 15 euro admin kosten kost. stoom komt toch gewoon uit je oren zo !!! fiets staat nu 8 dagen bij ons thuis en elke dag mail ik ze dat hij opgehaald moet worden maar ze sturen elke keer weer iets maar geen adres of wanneer hij opgehaald dient te worden !! op hun website las ik eigenlijk alleen maar positieve dingen maar nu ik zojuist gehoord heb dat er gister bij "wordt u al geholpen" ook zo'n zelfde geval was ben ik even goed gaan zoeken online en nu lees ik alleen maar negatieve dingen !! en wat de meeste zeggen, 1 ster is eigenlijk al te veel !

    esther 8 okt 2021

  • Dirk

    Alles is correct verlopen en netjes geleverd

    Alles correct verlopen. Ik betaal de prijs en zij leveren mij de fiets. Niks op aan te merken. Top bedrijf dit zeker een aanrader!!

    Fiets werd binnen 1 werkdag geleverd en kreeg netjes een track and trace code van de zending zodat ik kon volgen waar de bezorger was en hoe laat hij ongeveer zou komen

    Dirk 28 sep 2021

  • Ingrid

    Niet betrouwbaar

    Ik heb een fiets besteld, alles lijkt op een betrouwbare site, kreeg zelfs bericht van klarna , waar ik mij moest identificeren, maar op mijn mijn klarna account staat geen aankoop.Een vaag sms'je daar door ging ik twijfelen, veel slechte recensies en een hoop gedupeerden! Ik hoop dat ik er met een sisser van af kom.

    Ingrid 11 sep 2021

  • P.samson

    Slechte service

    Ik heb een fiets voor mijn dochterje besteld en die zou de volgende dag aankomen. Nu bijna maand later nog geen fiets ontvangen! Meerdere keren de klanten service gebeld en mij werd gewoon voorgelogen dat de fiets onderweg zou zijn. Als ik de fiets nu annuleer moet ik alsnog verzendkosten van 15 euro betalen.
    Slechte service!!

    P.samson 30 aug 2021

  • M.Voetel

    Slecht bedrijf dat Fietsenplaats.nl

    Voor onze vakantie wilden we een paar vouwfietsen. Fietsenplaats kon de volgende dag leveren dus ruim op tijd. De volgende dag kreeg ik van DHL bericht dat ik een pakket kon verwachten. Ik kreeg ook een bericht van Fietsenplaats dat de bestelling verzonden was.
    De volgende dag bleek dat de goederen nog niet bij DHL waren aangeleverd en heb ik contact opgenomen met Fietsenplaats. Ze gingen het uitzoeken en eind van de dag kreeg ik mail dat de fietsen waren uitverkocht. Er was een alternatief. Ik heb dat geaccepteerd onder voorwaarden dat de fietsen de volgende dag geleverd werden. Dat kon.
    Ik kreeg weer mail van DHL dat ik een pakket zou krijgen. Via de link van DHL bleek dat er nog steeds niets was aangeleverd.
    Ik bellen met Fietsenplaats en zou binnen één uur worden teruggebeld. Dat gebeurde niet en ik heb toen de bestelling geannuleerd.
    Vijf uur later kreeg ik plots een mail dat de fietsen verzonden waren. Het was inmiddels vrijdagavond en de volgende dag zouden we op vakantie.
    Hoewel geannuleerd heeft Fietsenplaats ze toch verzonden en heeft DHL ze achter het huis geplaatst zonder enig bericht op de mail of in de brievenbus.
    We waren erg verbaasd toen we thuis kwamen dat de pakketten er stonden. Contact met Fietsenplaats om de geannuleerde bestelling terug te halen.
    Volgens Fietsenplaats moeten we daar 80 euro voor betalen.
    We zijn hier niet mee eens en volgen de klachtenroute zoals die op de website van Fietsenplaats staat. We krijgen steeds eenzelfde standaardmail terug. Ook op onze officiële klacht. Toen heb ik gevraagd naar het adres van de geschillencommissie. Blijkt dat ze bij geen geschillencommissie zijn aangesloten terwijl dat wel op de website staat.
    Moet ik maar een andere manier vinden om mijn 80 euro terug te krijgen. Kassa of Radar of zo. Dit bedrijf moet aangepakt worden.

    M.Voetel 12 aug 2021

  • Tim

    De slechtste winkel in de geschiedenis van winkels

    Voor mijn dochter van 3 hebben wij een 14 inch meisjesfiets besteld. Na aflevering van het product bleek al vrijwel direct dat alles aan de fiets scheef is (voordrager, spatborden). Bij het monteren bleek dat de trappers er niet goed opgedraaid kunnen worden (passen niet in schroefdraad) en dat het zadel niet goed vastgezet kan worden. Bij de proefrit bleek dat mijn kind er niet op kan fietsen omdat de fiets te zwaar trapt. Dit bleek te komen door de spanning op de ketting, die per draai van het tandwiel wisselt van extreem zwaar naar volkomen los. Het tandwiel is waarschijnlijk ovaal. Het merk Spirit lijkt de allergoedkoopste troep te zijn die verkrijgbaar is. De fiets moest dus retour.

    Ook dit blijkt geen makkelijke opgave te zijn. Fietsenplaats doet er alles aan om het ingewikkeld te maken. Om een product retour te zenden is het nodig dat je video-opnames en foto’s van de fiets maakt zodat ze kunnen beoordelen of er sprake is van een defect. Daarbij komt dat je 40 euro verzendkosten moet betalen als de fiets retour moet (overigens wettelijk niet toegestaan). Bij omruilen (wat ook niet zonder meer kan) betaal je slechts 15 euro ‘administratiekosten’. Dit alles wordt je medegedeeld door een bijzonder asociale en niet helpende klantenservicemedewerker. Wanneer je de fiets retour wilt sturen is het blijkbaar nodig dat het per post naar de fabrikant gaat (ondanks dat je van hen geen fiets hebt gekocht, en daarbij ook wettelijk niet toegestaan omdat contact met de leverancier door de verkoper hoort te gebeuren).

    Kort gezegd: Dit is de allerslechtse winkel in de geschiedenis. Een afschuwelijk product en ernstig slechte service. Bestel hier NOOIT een fiets of wat dan ook.

    Tim 9 aug 2021

  • Walraven

    Niets geleverd wel een factuur

    2 maanden geleden dacht ik een juiste koop te doen bij fietsenplaats.nl, we kregen echter nooit niets geleverd. Al meerdere telefoontje en emails verder na 2 maanden blijven ze volhouden dat wij de rekening moeten betalen. Na alles uitgelegd te hebben belde ze me maandag dan eindelijk terug om te zeggen dat ze een credit maakte, ik blij.. maar hoorde ik dat nu goed.. wilde je alleen het mandje ctediteren en niet de fiets? Stop!! Je hebt weer niet goed je werk gedaan Dennis van fietsenplaats.nl
    Wat een bedrijf is dit zeg...
    Ik heb ze dus maar gevraagd naar een afleverbewijs maar deze mochten ze niet overhandigen aan me om privacy redenen. Beetje vreemd toch als het volgens hun dan mijn handtekening moest zijn. Dagelijks worden in onze straat de pakketten voor de deur gezet en weg gereden door de chauffeurs, zo heb ik een groot pakket 3 dagen zien staan bij de overburen omdat ze een weekend weg waren. Dit maar even gezegd te hebben hoe ook de transporteur ermee omgaan. Fietsenplaats.nl heb ik vandaag nogmaals gevraagd om de handtekening door te zetten en na veel moeite zei Dennis van Fietsenplaats dat hij dit wel kon doen maar er stond alleen een streepje wat waarschijnlijk gezet is door de chauffeur. En ik moest maar met DHL contact opnemen want DHL gaf aan het pakket bezorgd te hebben bij ons, dat bleek uit het onderzoek welke ze hadden gestart. Ook dit is weer vreemd want in afgelopen 2 maanden is er geen 1 DHL chauffeur bij ons aan de deur geweest om zijn of haar onderzoek te doen met de vraag of wij iets hebben ontvangen en wellicht kon die dan zien of hij/zei ons dan wel of niet herkende. Maargoed, fietsenplaats.nl stuurt hun klanten dan maar door naar DHL terwijl zij daar zelf klant zijn. Het moet niet gekker worden.
    Ik raad iedereen aan hier geen fiets te kopen, oplichters zijn het.!
    1 ster moest ik geven helaas maar die vond ik het dan wel waard om mijn mening te delen met jullie

    Walraven 4 aug 2021

  • D harks

    Slechte service

    Fiets gekocht voor mijn zoon .
    Wiel zit scheef . Bellen maar.
    Word je eerst afgescheept met je zult het wel niet goed doen .
    Dus een filmpje sturen .
    Daarna nog steeds je zult het wel niet goed in elkaar zetten .
    Weer een filmpje gestuurd hoe we het voorwiel er in zetten .
    Breng hem maar terug .
    Wij wonen in Drenthe meneer hoe ziet u dat voor zich . ??
    Na een week heen en weer mailen de koop ontbonden . Ze gingen hem ophalen via de dhl bij mijn schoonmoeder. Eerste keer niet geweest. Fiets weer in de auto naar mijn eigen adres ze zouden hem daar dan halen . Krijg ik een telefoontje van mijn schoonmoeder dat ze daar zijn .
    Poging nummer 2 ook mis .
    Poging nummer 3. Weer de fiets in de auto weer naar mijn schoonmoeder
    Eindelijk. Ik bellen met de fietsenlplaats
    Ja mevrouw onze excuses. Daar koop ik toch helemaal niks voor.
    Verteld dat ze binnen hun bedrijf beter moeten gaan communiceren . Al maakt het hun toch geen biet uit hoe boos je bent . Ze wensen je een fijne dag en op naar de volgende klacht.
    Uiteindelijk mijn geld terug gekregen min 40 euro verzendkosten.
    Die moet je zelf betalen .
    Dus het bedrijf heeft 40 euro verdiend aan het feit dat ik daar stress van heb en geen fiets . Goed bezig

    Koop hier geen fiets !!!!!

    D harks 27 jul 2021

  • Peter

    Slechte fiets en zeer slechte service

    Het is dat je 1 ster moet geven. Nul sterren was passender geweest. Ronduit de slechtste zaak die je je kunt voorstellen. De fiets werd snel geleverd.

    Fiets uitgepakt, maar geen handleiding. Hierover gebeld met Klantenservice. Hebben uiteindelijk een video gestuurd waar je niets aan hebt.

    Na het monteren van de fiets bleek de wil niet goed in de voorvork te zitten (scheef) en de remblokken komen niet op de babd uit. Hierover gebeld met Klantenservice. Op hun verzoek meerdere video's van het probleem gemaakt en toegestuurd. Vervolgens moest ik maar naar Rotterdam of Zaandam komen om het probleem te verhelpen. Ik woon in Zwolle. Uiteraard aangeven dat dat geen oplossing is, zeker als je geen auto hebt. Ik moest maar met het openbaar vervoer komen. Geen verder initiatief om defect op te lossen.

    Ik had de pech dat ik een defect product kreeg. Bedenk echter goed of je een fiets bij Fietsenplaats of citybikes wilt kopen. De kwaliteit van de onderdelen is echt heel, heel slecht. In mijn geval betrof het een stadsfiets. Ik heb mijn rechtsbijstand er achteraan gezet en hoop het op deze manier opgelost te krijgen.
    Echt een heel heel slecht en arrogant bedrijf.

    Mijn advies:
    KOOP HIER NIET!!

    Peter 26 jul 2021

  • Sara

    Had ik de recensies maar eerder gelezen

    Gewoon geen fiets kopen.
    Levering is incompleet. Ikea fiets. De accessoires, bijbestelde sloten, werden helemaal niet geleverd.
    De retourbetaling komt maar niet door terwijl het wettelijke termijn 14 dagen na aanmelding is. Inmiddels ben ik 3 weken verder en heb ik nog steeds niet mijn geld terug. Ze brengen ook nog eens hun eigen verzendkosten in rekening als je het retour brengt, ook dat mag helemaal niet. De kosten voor het retour sturen van de fiets liggen wel bij de klant, ik heb de fiets zelf retour gebracht naar Zaandam.
    De winkel en de mensen komen een beetje malafide over.

    Sara 24 jun 2021

  • Theo

    Nooit iets kopen bij fietsenplaats

    Ik heb een fiets gekocht bij fietsenplaats en die beviel niet, want hij rammelde aan alle kanten. Volgens de website mag je fiets terugsturen, gebruikt of niet binnen 10 dagen. Ik er heb er een keer op gereden om de fiets te proberen en heb dat aangegeven bij de klantenservice. Toen hoorde ik dat ik de fiets dan niet mocht terugsturen.

    Theo 19 jun 2021

  • Byloos Elke

    Aankoop jongensfiets

    De aankoop ging al niet vlot op de site vermits na het betalen er telkens een foutmelding kwam. Werd de fiets 2x besteld en 3x betaald. Besteld op een zondag en smaandags gebeld om het order te annuleren. Was niet mogelijk. Werd uiteindelijk woensdag geleverd en moesten we deze weigeren aan de deur. Hebben hiervoor een kost van 25€ moeten betalen ondanks het hun fout was van hun slecht werkende website.

    Klantendienst is alles behalve behulpzaam. En steekt de schuld op de bank en niet op hun website. De dubbele betaling was dan ook de schuld van de bank zeker..

    Denk goed na voor je hier besteld. Zorg dat je het product zeker wil houden want anders heb je 40€ retour kost aan je broek.

    Byloos Elke 14 jun 2021