Fietsenplaats.nl bestaat uit oplichters die dreigen eigen fouten niet op te lossen na een terecht gegeven slechte review. Dit is natuurlijk hartstikke illegaal. Ik zou er nooit een fiets kopen!
De rest van de reviews hier zeggen genoeg. Wat een verschrikkelijk bedrijf met valse praktijken. Veel van de Trustpilot reviews zijn duidelijk bots die ze hebben ingehuurd.
Fiets ondeugdelijk op meerdere fronten. Klanten'service' alleen via mail te bereiken, en breken de wet door de fiets niet retour te nemen.
Wettelijke verplichtingen lappen ze aan hun laars, als een review ze niet aanstaat.
P.s.: ik zag het online voorbij komen, ben niet de klant in kwestie
Onze zoon was meteen verkocht toen hij de Cortego Liberty 16 inch zag — en wij ook. Deze stoere, groene jongensfiets is niet alleen een lust voor het oog, maar ook ontzettend degelijk gebouwd. De framelak is sterk en krasbestendig, en de fiets heeft precies de juiste uitstraling: robuust, maar kindvriendelijk.
Dikke oplichting koop hier aub niks!
Zodra ze het geld hebben ontvangen doen ze niks meer voor je.
Beschadigde fiets ontvangen moet je €50 retour kosten betalen als je hem terug wil sturen?
Wie houd deze bende aub tegen?
Dit mag echt geen fietsen verkopen aub sluit deze zaak! Dit kan gewoon echt NIET!
Na mijn fiets die beschadigd was te retourneren gaven ze aan deze nooit ontvangen te hebben terwijl via postnl app dit wel zou moeten zijn. Verder nooit meer reactie gehad op 5 mails die ik heb gestuurd. Ik ga hier natuurlijk verder mee. Oplichting meer is het niet wees gewaarschuwd!!
Ik bestelde een fiets bij Fietsenplaats.nl die beschadigd werd geleverd. Ik kreeg €10 korting aangeboden, maar vond dat te weinig en besloot de fiets te retourneren. Na mailcontact stuurde ik hem terug. Het retourneren duurde te lang waardoor ik contact met ze opnam. Ze zouden een onderzoek starten omdat de fiets niet was aangekomen maar hoorde wekenlang niks. Steeds kreeg ik te horen dat PostNL het aan het onderzoeken was nadat ik ZELF contact opnam vanuit hun hoorde ik niks. Na anderhalve maand bleek de fiets al die tijd gewoon bij het afgiftepunt (Karwei) te staan, waar hij om onduidelijke reden naartoe was teruggestuurd. Fietsenplaats deed alsof ze van niets wisten.
Toen hij eindelijk bij hen aankwam, kreeg ik pas na zelf contact opnemen de bevestiging. Ik wilde mijn geld uiteindelijk liever terug, maar moest ineens €50 retourkosten betalen, terwijl het product beschadigd geleverd was de eerste keer. Volgens hen kon ik alleen een nieuwe fiets krijgen. Wilde ik geld terug betekende €50 retourkosten betalen. Ze bleven volhouden dat dit mocht, ondanks mijn bezwaar dat dit juridisch niet klopt wat ook zo is.
De service is dramatisch zodra er iets misgaat. Alles is prima tot je hulp nodig hebt dan houdt het op. Dit is oplichting: zij maken de fout, en ik moet betalen. Koop hier geen fiets en bespaar jezelf deze ellende!
Ik ga dit hoger op aan zo een bedrijf mag gewoon NIET bestaan die mensen oplicht op deze manier.
Afgelopen zaterdag hebben wij bij jullie in Zaandam 2 kinderfietsen opgehaald. Eén fiets is na één rit al volledig kapot: ketting eraf, slag in het wiel, spatbord scheef. Onze dochter is hierdoor gevallen.
We werden van het kastje naar de muur gestuurd en kregen geen oplossing of reactie.
Uiteindelijk zelf naar Zaandam gereden daar kregen we ons geld niet terug we mochten een nieuwe fiets uitzoeken. Alle 9 fietsen die daar stonden hadden allemaal een slag in de wiel en mankeerde veel meer. We hebben uiteindelijk maar de beste van de slechtste uitgekozen.
Koop hier A.U.B geen fiets. Allemaal troep en je krijgt je geld niet terug!!!
Kinderfiets voor onze jarige dochter gekocht. Zag er mooi uit op de foto maar mijn man zag al gauw toen hij binnen kwam dat het geen beste kwaliteit was. Bagagedrager was al verbogen en stond niet mooi in lijn met het zadel. Dochter was desalniettemin blij met haar fiets maar na een rondje over de oprit fietsen was de band al lek en bij het oppompen vloog de band van de velg af. Mijn man was not amused en had al geen vertrouwen meer in de fiets, want als dit nu al zo begon met mankementen dan blijft het daar niet bij. Ontzettend lastig gedoe met de niet heel behulpzame klantenservice die eerst met allemaal opties kwamen voor ons om zelf de fiets te repareren maar dat wilden we niet. We wilden de fiets gewoon retourneren want we waren niet tevreden over de kwaliteit van de fiets. Duurde 3 korten en 3 langen voordat we eindelijk een adres kregen om het naar op te sturen. Terugsturen op eigen kosten en omdat het een kinderfiets is moest het via PostNL. Fiets van meer dan 20 kilo opsturen met de Post was al een uitdaging maar was gelukt op 28 mei. Maar we kregen maar geen reactie van de klantenservice dat de fiets binnen was. Weer veel over en weer gemaild. Contact met PostNL gehad die zeggen dat fiets op 2 juni is bezorgd en winkel zegt dat ze niets hebben ontvangen. PostNL start geen onderzoek want pakket was niet getekend bezorgd en winkel zegt: is eigen risico. En dat was het dan. Fiets van meer dan 20 kilo ter waarde van ruim 200 euro poefff verdampt. Heel bijzonder dat zo'n megapakket kwijt is geraakt, komt ze wel goed uit want nu hoeven ze ons geen geld terug te doen. Wat een kutwinkel.
Januari een nieuwe fiets voor de verjaardag van mijn zoon besteld. Bij binnenkomst een paar kleine mankementen maar konden we mee leven maar wel gemeld. Zou een lakstift toegestuurd krijgen en 10 euro retour. (Waar ik nog steeds op wacht)
In de loop van de weken bleef elke keer het stuur los gaan. Dus die keer op keer strakker gedraaid. Ketting die continu eraf liep. Maar omdat mijn zoon soms nogal lomp kan zijn allemaal dingetjes die we voor lief namen.
Maar toen hij onderweg was maar school viel zijn crank eraf. Bout en afsluitdop kwijt en een crank die we dus niet meer vast kunnen zetten. Ik ben naar de fietsenmaker gegaan en die gaf aan dat die crank waarschijnlijk vanaf dag 1 al niet goed heeft gezeten want was iets verbogen van binnen dus moest helemaal vervangen worden. Maar omdat die fiets nog geen 4 maanden oud was maar fietsplaats gebeld. Konden me telefonisch niet helpen moest ik via de mail doen. Ben nou al een paar weken bezig en word met de dag kwaader. Of ik even met de fiets naar de winkel kon komen (woon in Arnhem en heb een fox... nee kan niet heb die fiets ook niet voor niets online gekocht)
Dat er schade op de buitenkant van de crank zat dus had mijn zoon de fiets laten vallen?? NEE tijdens het fietsen is die de crank verloren dus tja dat die wat schade heeft lijkt me logisch.
Naar veel bellen en mailen eindelijk een "nieuwe" crank ontvangen. Die totaal niet dezelfde is. En die er ook NIET kunnen bevestigen.
Mijn geduld is op. Zit er echt aan te denken om juridische stappen te nemen. Zijn er meer mensen die die stappen hebben genomen?
Bij ons ook een en al drama. Ik heb de koop ontbonden. Daar reageren ze niet goed op. Willen ook geen retourkosten betalen. Als ze niet binnen 14 dagen mijn geld teruggeven maak ik er een zaak van.
Misschien met zn alle doen? Bij mij ook €50 retour kosten terwijl het hun schuld is als de fiets beschadigd aan komt. Reageren verder nergens op alleen nieuwe fiets is mogelijk. Deze zaak moet gewoon sluiten
Ik heb ze nu verteld dat het wettelijk gezien niet zo werkt. Ik kwam met artikel 6:230o burgerlijk Wetboek. Zij zeiden dat ik ze een kans moest geven op grond van 7:21 burgerlijk Wetboek. Ik heb uitgelegd dat ik dat helemaal niet hoef en dat ze binnen 14 dagen mijn geld terug kunnen geven of ik er zaak van maak. Nu willen ze wel ineens de €50 retourkosten betalen. Laat je niet gek maken, volhouden. Stuur dat je op grond van 6:230o BW binnen 14 dagen mag ontbinden en dat als het product kapot is jij als consument niet verantwoordelijk bent voor de retourkosten. Wij moesten alles weer inpakken en we wachten nu tot ze de boel komen ophalen.
Klantenservice is telefonisch niet bereikbaar (je krijgt alleen een bandje) en op mail wordt 1x per dag gereageerd. Ze zijn er op uit om je zo lang mogelijk aan het lijntje te houden in de hoop dat je het opgeeft. Ik ben al 2 weken aan het mailen voor een nieuwe binnen- en buitenband omdat de binnenband ontplofte bij oppompen (nadat we zelf de fiets in elkaar hadden gezet, die niet bepaald 85% afgemonteerd was). Ze weigeren een nieuwe buitenband op te sturen, terwijl deze door de ontploffende binnenband (slechte kwaliteit, want fietsenpomp stond goed ingesteld) vervormd is geraakt en niet meer aansluit.
Niet pikken. Je kunt de koopovereenkomst ontbinden. Moet wel binnen 14 dagen gebeuren. Ik zou direct een mail sturen. Niet opgeven je hebt alle recht op een normaal product. Zij hebben bewezen dat niet te kunnen leveren. Ik zou mijn geld terugvragen.
Beschadigde en incomplete fiets geleverd gekregen, en ook niet binnen de aangegeven levertijd.
Fiets miste trappers, reflectoren en alle bevestigingsschroeven. Deze zijn nagestuurd maar weer waren de schroeven niet compleet.
Hierna aangegeven dat we de fiets wilde retourneren maar dat mocht niet omdat hij langer dan 14 dgn geleden was.
Terwijl volgens de wet de bestelling pas compleet is als alles geleverd is, en dan ook pas de retour termijn ingaat.
Alleen maar discussie via de mail en ondertussen nog steeds een 6-jarig meisje die niet op haar nieuwe fiets voor haar verjaardag kan fietsen.
Jullie toevallig al iets verder gekomen?? Wij hadden een nieuwe fiets besteld voor mijn zoontje in januari naar 4 maanden valt de crank eraf. En ben nu al een paar weken aan het bellen en mailen. Maar kom niet verder. Bout is weg dus de ouwe crank kan er ook niet meer op.
Helaas nog niet opgelost en het wordt ook steeds ongezelliger.
Maanden wachten op een rekje van je fiets , de fiets valt na 3 maanden van ellende uit elkaar .
Sturen een mailtje dat ze het vervelend vinden maar verder geen compensatie
Waardeloos bedrijf
Mijn ervaring met Fietsenplaats was ronduit teleurstellend.
De fiets die ik bestelde werd geleverd met een voetsteun inbegrepen in het pakket. Bij het monteren bleek echter dat deze totaal niet compatibel was met de fiets, iets wat later ook werd bevestigd door een professionele fietsenmaker.
Dit standaard raakt namelijk ten alle tijden de ketting en is dus niet geschikt voor dit type fiets. Voor een onderdeel dat standaard bij het pakket hoort, mag dit simpelweg niet gebeuren.
Daarnaast waren vier van de bouten voor het stuur te klein, waardoor de fiets niet in elkaar gezet kon worden. Ik moest deze bouten zelf kopen (2,80 euro) om de fiets überhaupt te kunnen gebruiken. In plaats van dit bedrag te vergoeden, koos Fietsenplaats ervoor om de juiste bouten ruim een week later alsnog op te sturen. (Wat betekent dat je de fiets zolang niet zou kunnen gebruiken als je ze niet zelf had gekocht.)
Toen ik contact opnam met de klantenservice, was de communicatie traag en niet behulpzaam. Er werd geen echte verantwoordelijkheid genomen, en pas na herhaaldelijk aandringen kreeg ik een minimale excuses en is een vergoeding van 10 euro aangeboden. Deze heb ik echter (nog) niet ontvangen. Daarnaast heb ik zelf een nieuwe, passende voetsteun moeten kopen voor 16 euro, plus extra kosten voor de juiste bouten.
Al met al vond ik de service onprofessioneel, de coördinatie van het product slordig, en de klantenondersteuning gebrekkig. Ik zal niet opnieuw bij Fietsenplaats bestellen en raad anderen aan om voorzichtig te zijn als je betrouwbare service en correcte producten verwacht. Het is de moeite waard om iets meer te betalen bij een verkoper die wél verantwoordelijkheid neemt.
Totaal niet ruimdenkend bedrijf . Klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Ik wilde een ander fiets kopen hier , dat gaat dus niet door
Fiets retourneren of ruilen ?
€50 transportkosten .
Te zot voor woorden .
In okt. '24 een cortego damesfiets gekocht bij fietsenplaats.nl
Positief: was de snelle levering en de hulp van de werkplaats die een duidelijke uitlegvideo stuurde om een probleem op te lossen.
Negatief:
Onduidelijke installatiehandleiding.
De fiets begint te roesten op meerdere plekken binnen een paar maanden.
De wiellager, het stuur en de standaard trillen om de paar weken los.
De fiets kan niet geretourneerd worden en ondanks dat de fiets thuis in de garage staat zit er geen garantie op de roestvorming wat m.i. niet nh al zou moeten optreden bij een nieuwe fiets!
Prachtige fiets, snel geleverd en eenvoudig in elkaar te zetten. De communicatie via e-mail was duidelijk, met updates over de bestelling en heldere instructies. Alles was netjes en zonder beschadigingen. Onze dochter was dolblij en is meteen gaan fietsen. We zijn erg tevreden!
Een scheve fiets ontvangen met slag in het wiel.
Komen ons niet tegemoet en nemen de fiets niet retour.
Zeggen vouw zelf maar recht
Echt schande deze zaak
Ik heb ook een jongens fiets gekocht.
De banden net zo krom
Ik wacht al paar dagen op een retourlabel om de wielen te kunnen ruilen.
Die zul je jammer genoeg nooit krijgen zijn grote oplichters
Dit zijn oplichters, koop hier geen fiets! Ze leveren kapotte fietsen van slechte kwaliteit. Als je daarover contact opneemt bieden ze geen oplossing. Kortom, koop hier geen fiets en wees gewaarschuwd!
Fiets besteld voor mijn kind. Fiets geleverd zonder standaard en wel zijwieltjes meegestuurd. Toch echt gekozen voor een fiets met standaard omdat zijwieltjes niet nodig zijn.
Hierover contact gehad met de klantenservice en die blijven erbij dat de fiets is besteld met zijwieltjes dus dat er niks mogelijk is. Aangeboden om de zijwieltjes terug te sturen zodat de standaard opgestuurd kan worden. Hieraan willen ze niet meewerken.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb de reviews gelezen nadat ik had besteld en had meteen spijt! Maar die gedachte is voor niets geweest. Vrijdag besteld, zaterdag gebeld naar hen omdat ik geen leveringsnotificatie had ontvangen. Had dadelijk iemand aan de lijn die zei dat ik zondag de mail ging ontvangen. Zondag effectief een mailtje met de leveringstijden erbij. Maandag keuring op tijd de fiets ontvangen, een Cortega Liberty 26''. Hele mooie fiets en heel goed verpakt!
Als ik dan één ding kan zeggen is het de montage. Mijn man is gelukkig vroeger fietsenmaker geweest waardoor het allemaal wel vlot ging maar ik denk wel, als je een leek bent, het niet zo eenvoudig is om hem in mekaar te steken. Het filmpje is heel beperkt dat ze je sturen en de handleiding bij de fiets zelf ben je niks mee. Denk nu wel dat er op youtube nog verschillende andere filmpjes te vinden zijn hoor. Daar kunnen ze wel in verbeteren! Ook best de zadelpen en stuurpen met vet voorzien of je hebt in de kortste keren lakschade, dat zouden zo ook moeten zeggen...dochter is heeeeeel blij met de fiets!
Fiets gekocht welke geleverd werd zonder standaard.
Meerdere keren hierover gemailt, gechat en gebeld. Op de mail wordt niet geregeerd, telefonisch zijn er geen medewerkers beschikbaar. Via chat wel bereikbaar maar wordt niets opgelost.
Zeer slechte klantenservice, en nog steeds heb ik geen standaard voor de fiets.
Helaas ben ik opgelicht door de verkoper. Hij beweert dat hij mijn bestelling (66514435) heeft geleverd, maar ik heb niets ontvangen. Ik heb hem gevraagd om mij het exacte afleveradres te geven of een trackingnummer door te sturen, maar ik heb geen antwoord gekregen. Gelukkig heb ik via PayPal betaald en heb ik daar een geschil geopend. We zullen zien of ik mijn geld kan terugkrijgen. Ik had niet verwacht dat ik met oplichters te maken zou krijgen die verschillende webwinkels openen – fietsenplaats.nl is hetzelfde als www.city-bikes.nl (ze hebben hetzelfde contacttelefoonnummer).
Waardeloos bedrijf. Fiets bezorgd met schade. Contact gezocht. Werd in eerste instantie netjes op gereageerd. Een zadelklem zou na gezonden worden en een klein geldbedrag zou teruggestort worden ivm lakschade! Maar uiteindelijk gebeurde dit niet. Daarna blijven mail maar geen reactie meer.
Op 10 januari 2025 hebben wij een fiets besteld voor onze zoon via Fietsenplaats.nl. Gelijk bij bezorging bleek dat de fiets kapot was (de voorvork is gebogen, de schroef bij de voorrem is scheef, plastic onderdelen zijn gebroken). We hebben foto's gemaakt en aangegeven dat de fiets kapot was en dat we deze terug wouden sturen. Wat volgde waren vele mailtjes waarin aangegeven werd dat wij de fiets wel terug mochten sturen, maar dat wij daar €50 voor moesten betalen. Er werd zelfs gezegd: 'wij hebben als verkopende partij het recht om een probleem op te lossen zonder dat de fiets retour wordt genomen en het geld teruggestort wordt'
Na bijna 10 mailtjes heen en weer hebben we besloten om slechte review te plaatsen, omdat de enige optie terugsturen was tegen betaling. Een dag later werd ik gebeld met de vraag of ik de slechte review wou verwijderen en dat alles opgelost zou worden. Dit heb ik ook gedaan.
De fiets is op 24 februari teruggestuurd maar tot vandaag hebben wij nog niets ontvangen van Fietsenplaats. Ik heb opnieuw contact opgenomen met het verzoek om zsm het geld over te maken, maar ik ben ontzettend ontevreden. Wat een ontzettend onprofessionele organisatie!!!
Er zijn 163 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.