De fiets werd geleverd met een slag in het wiel, het duurde 2,5e week voordat het wiel ‘vervangen’ werd. Elke dag contact gezocht maar een sorry of oplossing werd er niet geboden.
Er is geen moeite genomen om het ‘vervangende?/gerepareerde? wiel in degelijke verpakking te versturen en voor het gemak werd ook het montage materiaal niet meegeleverd. Ook deze zending zelfde probleem, slag in wiel, moest een filmpje sturen en adhv het filmpje zagen zij geen slag, maar moet er maar mee gefietst worden beter voor de luchtverdeling!???
Heb maar bij een ECHTE fietsenzaak de spaken laten stellen.. en de slag er zo goed als Uit laten halen. Geen enkel vertrouwen in fietsenplaats.nl dat zij met een oplossing gaan komen.
Goede les voor mij, had beter de reviews moeten lezen. Maar voor jou het advies, hier online niet kopen!!!
Pas op voor deze verkoper! bedriegers en dieven! Op 17 februari heb ik een fiets voor mijn kind besteld, die volgens de informatie op de website de volgende dag geleverd zou moeten worden. Ik heb een hele week gewacht op de levering van het product en heb geprobeerd contact op te nemen met het bedrijf per post en per telefoon, maar het mocht niet baten. Eindelijk, na een week, werd de fiets afgeleverd. Zodra we hem in elkaar hadden gezet, bleek er een defect te zijn en viel de ketting steeds van het frame. Ik bracht hem naar hun verkooppunt in Rotterdam, waar de fiets ruim een week lang "geserviced" werd, en zodra mijn kind hem probeerde te gebruiken, keerde het probleem terug. Ik heb nu te horen gekregen dat ik de reparatie moet betalen. de nieuwe fiets is nutteloos en kapot en het bedrijf draagt geen enkele verantwoordelijkheid en bedekt zichzelf met excuses over het verstrijken van de garantieperiode terwijl ik het product niet eens beschikbaar had voor gebruik. Ik raad het niet aan!!!
Volgens de maatvoering van de website zou mijn dochter van 5 (116cm groot) op een 18 inch fiets moeten passen. Helaas niet het geval want de fiets is veel te groot.
Bij levering bleek al van alles mis; bel was niet te monteren, standaard niet meegeleverd, mis schroeven en bouten, de rem is kapot en onbruikbaar en de fiets was dus ruim te groot.
Conform voorwaarden (hun eerste zin is dat je een proefrit van max 2km mag maken) de fiets voorzichtig in elkaar gezet en alleen binnenshuis een rondje mee gereden. Wat blijkt? Nu zeggen ze dat de fiets gemonteerd is en dat ik dus 50 euro moet betalen. Na het zien van deze review willen ze me tegemoet komen door de fiets, die incompleet en niet deugdelijk is, gratis te retourneren mits ik deze review eerst verwijder. Na het zien ontving ik zelfs dreigmails dat ze me alleen wilden helpen bij het verwijderen van deze advertentie.
Misleidend bedrijf ten top!! Alles behalve klant vriendelijk. In geen enkele mail wordt iets gezegd over de staat van de fiets of wat er allemaal niet geleverd was, alleen hoe deze review zsm verwijderd kan worden. 0,0 begrip over een ondeugdelijke fiets en alleen maar dreigen over deze recensie. Omdat ik de recensie niet wil verwijderen weigeren ze de fiets te retourneren. Want ze zeggen dat ze me al tegemoet wilden komen omdat volgens hun voorwaarden de fiets niet gemonteerd mag worden.
Maar zonder montage kan geen proefrit worden gemaakt. Echter ook hier alleen mails met onze voorwaarden en we komen je al tegemoet. We komen er niet uit omdat ik niet zwicht voor het eerst verwijderen om anderen te waarschuwen. Nu weigeren ze me dus gewoon te helpen.
Een fiets voor mijn dochter haar verjaardag besteld. Kwam netjes op tijd binnen ! Maar eenmaal uitgepakt... onder de beschadigingen en deuken !! Bellen bellen en nog een bellen... niemand te pakken !! Wel reactie op de mail, willen ze een compensatie geven van 20 euro!! Stelletje oplichters zijn het !! 😡😡😡
Mensen wees gewaarschuwd!! Koop hier alsjeblieft geen fiets of iets dergelijks ! Want ze besodemieterd de boel waar je bij staat !! 2
Zojuist contact gehad met de klantenservice, en we zijn samen tot een passende oplossing gekomen.
*** Review is hierom gewijzigd naar neutraal 3 sterren ***
Een kinderfiets voor €105,- besteld waarbij helaas de beschrijving niet goed is en de fiets andere afmetingen heeft dan aangegeven.
Bij het retourneren werd aangegeven dat ik kan retourneren voor €50,-
Absurd natuurlijk als de verzendkosten met PostNL nog geen €15,- zijn en dit ook nergens is aangegeven op de site.. na enig contact heen en weer te horen gekregen “ u mag dit dan inderdaad retourneren op eigen kosten, dit draagt ook eigen risico mee.”
Vandaag kreeg ik de creditnota waar toch €50,- is ingehouden en ze weigeren dit te veranderen.
Bedrijf is dus niet eerlijk en houd zich niet aan de wet.
Ik regel mijn geld wel terug op een andere manier.
Wees gewaarschuwd!
Een fiets gekocht voor m'n dochter. Fiets kwam gelukkig op tijd aan. Echter bleek na het openen van de doos de fiets gebruikt te zijn. Verschillende gebruikerssporen en beschadigingen (krassen, schaafplekken, vieze banden, mandje compleet ingedeukt). In feite heb ik dus een tweedehands fiets gekocht voor de prijs van een nieuwe.
Natuurlijk contact opgenomen met de klantenservice, klantenservice is erg kort in het contact. Ze komen met het excuus dat de loopband vies was. Hoe komt de andere schade dan op de fiets?
Duidelijk gemaakt dat ik een compensatie wil, zodat ik kapotte onderdelen zelf kan vervangen of dat zij de kosten betalen voor het retourneren. Ze komen zelf met een compensatie van €15, helaas gaat het me niet lukken om van €15 de fiets in nieuwe staat te repareren en onderdelen te vervangen. Tot nu toe gaan ze niet mee akkoord met terugsturen. Uiteindelijk reageren ze ook niet meer.
Wees gewaarschuwd, op andere sites staan wel eerlijke reviews (kijk bijvoorbeeld op reviews.nl). Ik zou willen dat ik het eerder had geweten!
Wij hebben deze maand bij fietsenplaats.nl een fiets gekocht voor onze zoon. Niet alleen was de doos kapot, maar ook de fiets. Bij het monteren zagen wee gebreken en schade. Zo was de voorvork gebogen, de schroef bij de voorrem scheef, plastic onderdelen die gebroken waren etc.
Het viel ons gelijk op dat telefonisch contact niet lukt, dus via een mail ons beklacht gedaan. Aangezien het een fiets voor onze zoon betreft wouden wij de fiets terugsturen en elders een fiets zoeken. We kregen van Fietsenplaats.nl wel een oprechte excuses, maar worden vervolgens wel verantwoordelijk gemaakt voor retour met bijkomende kosten van €50. Na meerdere mailtjes heen en weer waarbij Fietsenplaats.nl in hun laatste mail zeggen: 'wij hebben als verkopende partij het recht om een probleem op te lossen zonder dat de fiets retour wordt genomen en het geld teruggestort wordt'. Niet alleen is dit niet juist, maar maakt ons ook verdrietig aangezien wij zitten met een kapotte fiets, het geld niet terugkrijgen en verantwoordelijk worden gemaakt voor de verzendkosten.
Alsjeblieft doe het niet!
Deze fietsenbaas heeft geen verstand van fietsen maar alleen van geld. 0 klantvriendelijkheid en steeds smoesjes. 100 euro weg! Doe het niet! Je wordt er treurig van en laat hen lachen. Ze belove voor 17:00 besteld is morgen gelevert maar hier handelen ze absoluut niet naar. Geen excuses van hen. Wil je geld terug dan eerst chantere met dat review weg moet!!
Begin januari een meisjes fiets besteld. Levering verliep vlot.
Echter bij het uitpakken direct krassen / beschadiging zichtbaar en er ontbreken schroeven om de fiets in elkaar te zetten. Vanaf 6 januari al contact om dit op te lossen. Meerdere malen via mail de belofte schroeven na te sturen en een compensatie te bieden. Echter tot op de dag van vandaag geen schroeven en compensatie!
Telefonisch niet bereikbaar enkel via mail. Waardeloos om zo behandeld te worden. Iets met aan het lijntje houden??
Totaal niet tevreden over dit bedrijf.
Wegens een storing is deze fiets later bezorgd dan verwacht. Hierbij de klanteservice gebeld en ik werd snel geholpen. Er werd mij een bezorg datum gegeven en deze klopte. De fiets is geweldig en nagenoeg volledig opgebouwd geleverd. Je krijgt meer fiets dan dat je voor het bedrag mag verwachte. Ik had de ervaringen op deze site geleze nadat ik besteld had maar omdat ik een hele andere ervaring heb voelt het als een plicht een revieuw te schrijven. Kwaliteit van de fiets tot nu toe geweldig en de service was prima. Ikzelf ga hier nu ook een meisjes fiets kopen en zal deze ervaring hier ook vermelde
De man die je aan de telefoon krijgt wouwwww
Wat een manipulerend ventje
Alles wat fout gaat in de mens hun schoenen schuiven
Wel betaald niets aangekregen !!!!
Als je twee dagen voor de kerst belde om naar het kerst kado te vragen word je gewoon uitgelachen. Ergens 300 km verder op bezorgt top man egt top
we hebben een stadsfiets gekocht voor onze dochter. De fiets die op de afbeelding staat is niet de fiets die we gekregen hebben.
Heb contact gehad met de klantendienst en hebben ons zeer onvriendelijk behandeld.
Wou direct erna een review schrijven, maar dit is ook niet op de website verschenen!!
Dus deze site is zeker geen aanrader !!!!
Mijn zoon kocht een ebike.werd bezorgt maar de derailleur was niet afgesteld.moest ik maar ff bij de fietsenmaker laten doen🤔sleutel accu krom.verkeerd slot.en heb nog nooit zo n slechte klantenservice meegemaakt.telefonisch niet te bereiken.mensen koop hier geen fiets!
April 2023 een moederfiets (Type E-Spirit) aangeschaft om te kunnen fietsen met onze dreumes. Na slechts enkele maanden stopte de elektrische ondersteuning volledig met werken. Contact met de klantenservice verloopt zeer moeizaam en kan enkel per e-mail. Uiteindelijk is de fiets ter reparatie opgehaald en heb ik de fiets in een zeer gevaarlijke staat teruggekregen. Bouten zijn niet (goed) aangedraaid waardoor de bagagedrager met kind en al eraf gevallen is. Ook zijn er meer mankementen bij de fiets bijgekomen die je niet kan verwachten van een goed verzorgde en redelijk nieuwe fiets.
Opnieuw moeizaam en teleurstellend contact met de klantenservice. We zijn inmiddels zo'n 30 e-mails en twee reparaties verder. Ze proberen je af te wimpelen met gebrek aan onderhoud geschiedenis en het opsturen van een instructie video zodat je zelf de fiets kan repareren.
Elk reparatie heb ik de fiets in slechtere staat teruggekregen. Remmen die horten en stoten, trappers die overslaan, de fiets valt nog net niet van ellende uit elkaar.
Menselijke fouten kunnen bij reparatie gemaakt worden maar deze manier van klanten service is werkelijk schandalig. Geen medewerker is telefonisch in staat de klacht aan te horen danwel op te lossen, geen medewerker is bereid zich volledig in te lezen in het dossier en oud mailverkeer kunnen ze niet weer vinden. Er is niemand in staat geweest binnen dit bedrijf om tot een passende oplossing te komen.
Ik ben ontzettend teleurgesteld over deze manier van klachtafhandeling en de financiële investering die je hoopt in een goede, betrouwbare fiets te maken. Mijn advies is dan ook om absoluut hier je geld niet uit te geven of bij het zusterbedrijf Citybikes aan te schaffen.
Deze organisatie wil alleen ondersteuning bieden wanneer er reviews worden verwijderd! Koop hier niet!!!
Een fiets gekocht voor mijn zoontje van 3 jaar, bij de fietsenmaker een nieuwe remkabel erin moeten laten zitten omdat de bestaande te kort was (ter verduidelijking, nieuw in doos geleverd...).
Fietsenplaats kan alleen ondersteuning bieden wanneer wij, VOORAF, een review verwijderen. Zo niet, dan kunnen ze ons niet helpen. Chantage, belachelijke communicatie en nul komma nul verantwoordelijkheid willen nemen!
Fiets besteld, en na een poosje laad de accu heel langzaam op. Dus deze opgestuurd.
Krijg je een bericht terug dat een andere accu pas in april/mei leverbaar is.
Update 1-5-2024
We wachten al vanaf 16 februari op een accu! En we hebben nog steeds geen accu… Hoe lang moeten we hier nu nog op wachten?
We hebben het idee dat we aan het lijntje worden gehouden.
Update 16-6-2024
Nog steefds geen accu. We zijn al een half jaar verder…. Schandalig.
Geef gewoon een andere fiets, of regel in iedergeval iets. Dit loopt al vanaf Maart!
Het is voor mijn vrouw. Die heeft altijd pech. En nu weer.
Zulke accu’s hoor je gewoon op voorraad te hebben!
De fiets was makkelijk online te bestellen. De levering lukte niet op de afgesproken dag, maar we werden goed op de hoogte gehouden. De vlgd dag lukte het wel. Top!
Zeer ontevreden over de service. De fiets is voor de helft geleverd. De fiets had ik nodig om mee te nemen op vakantie. Als ik de fiets wil retourneren wordt er moeilijk gedaan. Het omruilen is geen probleem en kan bezorgd worden, zonder extra kosten. Retourneren van een onvolledig product is een ander verhaal. Na ruim 20 berichten heen en weer en geen oplossing, heb ik besloten om juridische stappen te ondernemen. Helaas dat het zoveel energie moet kosten en dat de service slecht is. Ik zal hier geen tweede fiets meer kopen.
Bestel hier niet dit zijn OPLICHTERS. ik wacht nu 2,5 week op een fatsoenlijke fiets maar tot nu toe een fiets vol beschadigingen en valse beloftes en leugens vanuit dit bedrijf. Ga nu kijken welke vervolg stappen ik kan ondernemen
KOOP JE FIETS NIET HIER. had ik maar onderzoek gedaan naar deze webwinkel. ze zijn niet eerlijk tegen klanten en dwingen je bijna om naar de winkel te komen met de fiets. of 50 voor het ophalen van de fiets echt waardeloos. hun klanten service is echt shit. heb echt spijt dat ik het hier gekocht heb. fe fietss is niet goed aangekomen en miste allerlei onderdelen om de fiets in elkaar te kunnen zetten.
ze doen er alles aan om je niet verder te helpen maar je te dwingen naar de winkel te komen voor mij is dat meer dan 100km verder op.
wat een nonsese winkel zeg!!!
Website ziet er keurig uit, levering spoedig.
Alleen bleek niet dezelfde fiets geleverd te zijn, zoals besteld op de website.
Een bijna identieke fiets, maar met net andere stickers. Cortego ipv Spirit en goedkoper ogende stickers. Bij het in elkaar zetten paste de rem en de voordrager niet goed.
Hierop de klantenservice benaderd, zij wilden/konden niks voor ons betekenen. We mochten de fiets retour brengen (70km verderop) of ze zouden hem ophalen voor €50 ophaal kosten en €15 administratie kosten.
Hiermee niet akkoord gegaan, ivm verkoop onder valse voorwendselen. Pas na dreiging juridische stappen te ondernemen konden de kosten kwijt gescholden worden.
Vervolgens zijn er 2x ophaal afspraken gemaakt, welke niet zijn nagekomen door fietsenplaats.
Uiteindelijk toch zelf de fiets retour gebracht, zodat dit afgehandeld kon worden. Geld kon niet direct retour gegeven worden zoals afgesproken, omdat het een internet bestelling was.
Kortom; slechte service en het risico niet geleverd te krijgen wat afgesproken is.
Erg slechte ervaring met de klantendienst van dit bedrijf. De schakelaar van de fiets had vijf standen, wat niet bleek overeen te komen met de cassette (zeven bladen). Ik zit nu dus met een fiets waarmee ik niet kan schakelen. Eerst ontkenden ze meermaals dat er een probleem was, vervolgens gaven ze me gelijk maar zeiden ze dat de fiets buiten garantie was, uiteindelijk stelden ze als ‘oplossing’ voor dat ik een nieuwe shifter moest kopen aan inkoopprijs. Dat terwijl zij eigenlijk verplicht zijn om mij zonder extra kosten de fiets te bezorgen in perfecte staat. Ik heb ondertussen klacht ingediend bij het Europees Centrum van de Consument, die op basis van de geleverde bewijsstukken tot de conclusie kwam dat ik volledig in mijn recht ben. Maar ook via deze weg blijft het bedrijf de zaak al maanden vertragen door erg laat te antwoorden, door extra info en beeldmateriaal te vragen, en door plots opnieuw te ontkennen dat er een probleem is. Het kan gebeuren dat er eens iets misgaat met een product, maar heb dan asjeblief het fatsoen om die fout te erkennen en recht te zetten…
na het bestellen van mijn fiets ben ik 20 minuten later gaan bellen met de klantenservice om mijn bestelling te annuleren. Ik heb de bestelling 15 minuten geleden geplaatst en de medewerker aan de telefoon geeft aan dat ik 35 euro aan verzendkosten moet betalen omdat de fiets al uit de schap is gepakt. De fiets is niet verzonden en ik heb dit aangegeven dat het apart is dat ik hiervoor moet betalen en de medewerker toonde hier totaal geen begrip voor en wilde gewoon geld aftroggelen.
Datum van ervaring: 30 oktober 2023
Hoi Wesley,
Heb je inmiddels wel het aankoopbedrag terug mogen ontvangen?
We hebben een jongens fiets 22 inch besteld en kwam deels in elkaar gezet binnen. Mega goede service gezien zij voor het leveren een mail sturen met filmpjes waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe de fiets verder in elkaar gezet moet worden. Was verbazingwekkend makkelijk gezien de handige filmpjes!
Ik weet al waar ik me dochter haar fiets ook ga bestellen!
Hele slechte ervaring met deze (web)winkel. Ze sturen mij een verkeerde fiets op een 57 cm framemaat ipv 50 cm. Negens staat vermeld wat de fietsspecificaties zijn voordat je de fiets opzet. Niet op doos of pakbon. Vervolgens willen ze dat ik hiervoor ga boeten omdat er 2 rondjes in de tuin op getest is. Op de site staat dat je max. 2 km mag rijden en retour gedaan kan worden. Dit klopt dus voor geen kant. Ook erg onvriendelijk aan de telefoon met geen concrete antwoorden en reageren ook laat. Op website staat 100 dagen bedenktijd, niet goed geld terug! klopt ook van geen kant! als puntje bij paaltje komt moet je er zelf voor boeten. Ik heb de fiets niet gebruikt, netjes terug verpakt, fotos videos gemaakt. Zij hebben een foute levering gedaan dus ga ik hier een rechtszaak van maken! echt slecht!
Er zijn 120 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.