April 2023 een moederfiets (Type E-Spirit) aangeschaft om te kunnen fietsen met onze dreumes. Na slechts enkele maanden stopte de elektrische ondersteuning volledig met werken. Contact met de klantenservice verloopt zeer moeizaam en kan enkel per e-mail. Uiteindelijk is de fiets ter reparatie opgehaald en heb ik de fiets in een zeer gevaarlijke staat teruggekregen. Bouten zijn niet (goed) aangedraaid waardoor de bagagedrager met kind en al eraf gevallen is. Ook zijn er meer mankementen bij de fiets bijgekomen die je niet kan verwachten van een goed verzorgde en redelijk nieuwe fiets.
Opnieuw moeizaam en teleurstellend contact met de klantenservice. We zijn inmiddels zo'n 30 e-mails en twee reparaties verder. Ze proberen je af te wimpelen met gebrek aan onderhoud geschiedenis en het opsturen van een instructie video zodat je zelf de fiets kan repareren.
Elk reparatie heb ik de fiets in slechtere staat teruggekregen. Remmen die horten en stoten, trappers die overslaan, de fiets valt nog net niet van ellende uit elkaar.
Menselijke fouten kunnen bij reparatie gemaakt worden maar deze manier van klanten service is werkelijk schandalig. Geen medewerker is telefonisch in staat de klacht aan te horen danwel op te lossen, geen medewerker is bereid zich volledig in te lezen in het dossier en oud mailverkeer kunnen ze niet weer vinden. Er is niemand in staat geweest binnen dit bedrijf om tot een passende oplossing te komen.
Ik ben ontzettend teleurgesteld over deze manier van klachtafhandeling en de financiële investering die je hoopt in een goede, betrouwbare fiets te maken. Mijn advies is dan ook om absoluut hier je geld niet uit te geven of bij het zusterbedrijf Citybikes aan te schaffen.
Deze organisatie wil alleen ondersteuning bieden wanneer er reviews worden verwijderd! Koop hier niet!!!
Een fiets gekocht voor mijn zoontje van 3 jaar, bij de fietsenmaker een nieuwe remkabel erin moeten laten zitten omdat de bestaande te kort was (ter verduidelijking, nieuw in doos geleverd...).
Fietsenplaats kan alleen ondersteuning bieden wanneer wij, VOORAF, een review verwijderen. Zo niet, dan kunnen ze ons niet helpen. Chantage, belachelijke communicatie en nul komma nul verantwoordelijkheid willen nemen!
Fiets besteld, en na een poosje laad de accu heel langzaam op. Dus deze opgestuurd.
Krijg je een bericht terug dat een andere accu pas in april/mei leverbaar is.
Update 1-5-2024
We wachten al vanaf 16 februari op een accu! En we hebben nog steeds geen accu… Hoe lang moeten we hier nu nog op wachten?
We hebben het idee dat we aan het lijntje worden gehouden.
Update 16-6-2024
Nog steefds geen accu. We zijn al een half jaar verder…. Schandalig.
Geef gewoon een andere fiets, of regel in iedergeval iets. Dit loopt al vanaf Maart!
Het is voor mijn vrouw. Die heeft altijd pech. En nu weer.
Zulke accu’s hoor je gewoon op voorraad te hebben!
De fiets was makkelijk online te bestellen. De levering lukte niet op de afgesproken dag, maar we werden goed op de hoogte gehouden. De vlgd dag lukte het wel. Top!
Zeer ontevreden over de service. De fiets is voor de helft geleverd. De fiets had ik nodig om mee te nemen op vakantie. Als ik de fiets wil retourneren wordt er moeilijk gedaan. Het omruilen is geen probleem en kan bezorgd worden, zonder extra kosten. Retourneren van een onvolledig product is een ander verhaal. Na ruim 20 berichten heen en weer en geen oplossing, heb ik besloten om juridische stappen te ondernemen. Helaas dat het zoveel energie moet kosten en dat de service slecht is. Ik zal hier geen tweede fiets meer kopen.
Bestel hier niet dit zijn OPLICHTERS. ik wacht nu 2,5 week op een fatsoenlijke fiets maar tot nu toe een fiets vol beschadigingen en valse beloftes en leugens vanuit dit bedrijf. Ga nu kijken welke vervolg stappen ik kan ondernemen
KOOP JE FIETS NIET HIER. had ik maar onderzoek gedaan naar deze webwinkel. ze zijn niet eerlijk tegen klanten en dwingen je bijna om naar de winkel te komen met de fiets. of 50 voor het ophalen van de fiets echt waardeloos. hun klanten service is echt shit. heb echt spijt dat ik het hier gekocht heb. fe fietss is niet goed aangekomen en miste allerlei onderdelen om de fiets in elkaar te kunnen zetten.
ze doen er alles aan om je niet verder te helpen maar je te dwingen naar de winkel te komen voor mij is dat meer dan 100km verder op.
wat een nonsese winkel zeg!!!
Website ziet er keurig uit, levering spoedig.
Alleen bleek niet dezelfde fiets geleverd te zijn, zoals besteld op de website.
Een bijna identieke fiets, maar met net andere stickers. Cortego ipv Spirit en goedkoper ogende stickers. Bij het in elkaar zetten paste de rem en de voordrager niet goed.
Hierop de klantenservice benaderd, zij wilden/konden niks voor ons betekenen. We mochten de fiets retour brengen (70km verderop) of ze zouden hem ophalen voor €50 ophaal kosten en €15 administratie kosten.
Hiermee niet akkoord gegaan, ivm verkoop onder valse voorwendselen. Pas na dreiging juridische stappen te ondernemen konden de kosten kwijt gescholden worden.
Vervolgens zijn er 2x ophaal afspraken gemaakt, welke niet zijn nagekomen door fietsenplaats.
Uiteindelijk toch zelf de fiets retour gebracht, zodat dit afgehandeld kon worden. Geld kon niet direct retour gegeven worden zoals afgesproken, omdat het een internet bestelling was.
Kortom; slechte service en het risico niet geleverd te krijgen wat afgesproken is.
Erg slechte ervaring met de klantendienst van dit bedrijf. De schakelaar van de fiets had vijf standen, wat niet bleek overeen te komen met de cassette (zeven bladen). Ik zit nu dus met een fiets waarmee ik niet kan schakelen. Eerst ontkenden ze meermaals dat er een probleem was, vervolgens gaven ze me gelijk maar zeiden ze dat de fiets buiten garantie was, uiteindelijk stelden ze als ‘oplossing’ voor dat ik een nieuwe shifter moest kopen aan inkoopprijs. Dat terwijl zij eigenlijk verplicht zijn om mij zonder extra kosten de fiets te bezorgen in perfecte staat. Ik heb ondertussen klacht ingediend bij het Europees Centrum van de Consument, die op basis van de geleverde bewijsstukken tot de conclusie kwam dat ik volledig in mijn recht ben. Maar ook via deze weg blijft het bedrijf de zaak al maanden vertragen door erg laat te antwoorden, door extra info en beeldmateriaal te vragen, en door plots opnieuw te ontkennen dat er een probleem is. Het kan gebeuren dat er eens iets misgaat met een product, maar heb dan asjeblief het fatsoen om die fout te erkennen en recht te zetten…
na het bestellen van mijn fiets ben ik 20 minuten later gaan bellen met de klantenservice om mijn bestelling te annuleren. Ik heb de bestelling 15 minuten geleden geplaatst en de medewerker aan de telefoon geeft aan dat ik 35 euro aan verzendkosten moet betalen omdat de fiets al uit de schap is gepakt. De fiets is niet verzonden en ik heb dit aangegeven dat het apart is dat ik hiervoor moet betalen en de medewerker toonde hier totaal geen begrip voor en wilde gewoon geld aftroggelen.
Datum van ervaring: 30 oktober 2023
We hebben een jongens fiets 22 inch besteld en kwam deels in elkaar gezet binnen. Mega goede service gezien zij voor het leveren een mail sturen met filmpjes waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe de fiets verder in elkaar gezet moet worden. Was verbazingwekkend makkelijk gezien de handige filmpjes!
Ik weet al waar ik me dochter haar fiets ook ga bestellen!
Hele slechte ervaring met deze (web)winkel. Ze sturen mij een verkeerde fiets op een 57 cm framemaat ipv 50 cm. Negens staat vermeld wat de fietsspecificaties zijn voordat je de fiets opzet. Niet op doos of pakbon. Vervolgens willen ze dat ik hiervoor ga boeten omdat er 2 rondjes in de tuin op getest is. Op de site staat dat je max. 2 km mag rijden en retour gedaan kan worden. Dit klopt dus voor geen kant. Ook erg onvriendelijk aan de telefoon met geen concrete antwoorden en reageren ook laat. Op website staat 100 dagen bedenktijd, niet goed geld terug! klopt ook van geen kant! als puntje bij paaltje komt moet je er zelf voor boeten. Ik heb de fiets niet gebruikt, netjes terug verpakt, fotos videos gemaakt. Zij hebben een foute levering gedaan dus ga ik hier een rechtszaak van maken! echt slecht!
Wat een waardeloos bedrijf. Fiets voor onze dochter besteld. Werd met een kapotte doos geleverd. Eenmaal uitgepakt bleek het spatbord helemaal verbogen te zijn. We zijn nu een week verder en het wordt je haast onmogelijk gemaakt om de fiets retour te sturen. Communicatie gaat alleen via de mail, en het duurt super lang voordat je reactie krijgt. Retourneren kost 40 euro, ze kunnen geen tijdsindicatie geven wanneer ze de fiets komen ophalen ( 9-17 uur) en je moet overal foto's van aanleveren terwijl zei je een kapotte fiets leveren. Echt GOEDKOOP is DUURKOOP. Ik ben nu aan het uitzoeken of dit wettelijk wel toegestaan is.
Hier precies hetzelfde verhaal!! Waardeloos.
Waardeloze klantenservice en slechte fietsen.
Onfatsoenlijke mensen bij klantenservice en inderdaad retourneren maken ze je het liefst zo moelijk mogen en met hoge kosten.
Opdoeken dit bedrijf!
Als gepassioneerde fietser deel ik graag mijn oprechte lof voor de geweldige ervaring die ik heb gehad bij Fietsenplaats.nl. Voordat ik mijn Spirit Avance N8 Elektrische Herenfiets bij hen kocht, had ik eerst een andere fiets gekocht bij Decathlon die me helaas niet beviel. Ik schreef hierover en je hebt het gelezen. Maar gelukkig heeft Fietsenplaats.nl mijn vertrouwen volledig hersteld en overtrof mijn verwachtingen.
Toen ik de Spirit Avance N8 Elektrische Herenfiets online zag op Fietsenplaats.nl, zag hij er goed uit en voldeed hij aan mijn eisen. Echter, omdat ik de winkel niet kende, maakte ik me zorgen over het retourneren als de fiets me niet zou bevallen.Wat mij vooral opviel was de vriendelijke toon en persoonlijke touch in hun communicatie. Dit gaf me het gevoel dat ik als klant werd gewaardeerd en dat mijn tevredenheid hun hoogste prioriteit is.
Gelukkig kan ik bevestigen dat Fietsenplaats.nl uitstekende service biedt. Ze hebben me verzekerd dat als ik niet tevreden zou zijn met de fiets, ik deze kan retourneren. Dit gaf me het vertrouwen dat mijn tevredenheid als klant voorop staat bij Fietsenplaats.nl.
Na het plaatsen van mijn bestelling, ontving ik al snel een bevestigingsmail met alle relevante details.
Toen mijn fiets werd geleverd, was ik blij verrast door de zorgvuldige verpakking en de onberispelijke staat van de fiets. Het assembleren van de fiets was eenvoudig en binnen korte tijd was ik klaar om op pad te gaan.
De Spirit Avance N8 Elektrische Herenfiets zelf is een waar genot om mee te rijden. De Bafang M400 middenmotor zorgt voor moeiteloos fietsen, zelfs bij het beklimmen van heuvels, en de 8 Shimano Nexus versnellingen maken het gemakkelijk om de juiste snelheid te vinden voor elke situatie. De vering in de voorvork en zadelpen zorgen voor een comfortabele rit, waardoor ik zonder zorgen langere afstanden kan afleggen.
Ik ben onder de indruk van het klantvriendelijke Bafang display, waarmee ik eenvoudig de ondersteuningsstand kan kiezen en mijn fietsritinformatie kan bekijken. Het geeft me een gevoel van controle en gemak tijdens het fietsen.
Ik heb vaker op een eboke gezeten maar de spirit van fietsenplaats.nl die ik thuis heb staan is een hele andere beleving. De motor is ontzettend stil, een natuurlijke ondersteuning en van versnelling veranderen gaat vloeiend zonder kraken.
Wat Fietsenplaats.nl onderscheidt, is hun toewijding aan klanttevredenheid en de garantie dat ze een onbevredigende fiets in goede staat terugnemen. Ik ben blij met mijn aankoop en zou Fietsenplaats.nl ten zeerste aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een nieuwe fiets met een uitstekende koopervaring.
Ik wil Fietsenplaats.nl bedanken voor hun uitstekende service en ik zal zeker bij hen terugkomen voor toekomstige fietsaankopen!
Met vriendelijke groet,
Peter uit Assen!
Datum van ervaring: 26 juli 2023
Fiets kwam incompleet (miste 2 essentiële schroeven) en beschadigd( 3 plekken, waarvan 1 totaal weggeroest) binnen. Teleurstellende service. Voor retour moet ik zelf zorgen, maar hoe retour je in een elkaar gezette fiets? En anders kan ik 17,50 compensatie krijgen, waarvoor ik dan de kosten van een fietsenmaker van moet betalen niet wetende of de schade wel op te lossen is.
Nooit meer bestellen hier, wat een vervelende klantervaring
Fiets voor onze zoon besteld, voor 85% gemonteerd staat op de site. Fiets komt binnen. Je moet alles zelf in elkaar zetten.. tijdens het in elkaar zetten komen we behoorlijke beschadigingen tegen, afgemonteerd. Zoon blij met z’n nieuwe fiets dus doet er een test rondje mee, 2m! Slag in de wiel, en versnellingen die het niet doen of slecht! Contact met het bedrijf krijgen? Mailen - bellen niet te bereiken! Klantenservice is niet voor dit soort dingen.. waar is het dan voor?
Willen de fiets niet terug nemen, want de fiets is gebruikt.. 2M, EN GEBRUIKT???
EN OP DE SITE STAAT DAT ZE EEN TEST RONDJE DOEN? EN DAN ALS NOG DEZE FIETS WILLEN VERKOPEN
We reageren altijd op de mail binnen een dag, gaat 2 dagen overheen! KOOP HIER GEEN FIETS! Zoals je al leest , ze verkopen alleen maar terring zooi! Mag laaien dat de kapot gaan!
Conclusie, onze zoon wat al 2/3weken naar z’n nieiwe fiets kijkt en niet kan gebruiken.
We kregen een fiets waarvan de kader geabimeerd was, de rem niet goed gemonteerd was en de 2 wielen een stevige slag hadden. Om de fiets te retourneren moeten we zelf opdraaien. De oplossing voor de kader was een lakstift....maar de kader wordt daar niet nieuwer van...klantendienst telefonisch helpt niet en duwt je naar wat mailverkeer. De mensen op de mail zijn vriendelijk maar antwoorden enkel wat standaardzinnetjes die vooraf voorgeschreven zijn. 1 grote teleurstelling en nooit nog een haar op mijn hoofd dat eraan denkt daar een fiets te bestellen.
Wat een verschrikkelijk tent is dit zeg!! koop hier nou nog geen fietsbel want niks klopt wat ze afspreken .
leveren spullen die je niet besteld hebt !
Wil je t retourneren zit je weken langs met hun fiets in huis en dreigen ze als je t buiten de deur zet met de rekening .
Zijn niet te bereiken alleen over de app .
Onpersoonlijk , onduidelijk , slechte na zorg .
Hoop dat ze snel failliet gaan .
Maar goed ook dat ze niet opnemen want had ze door de telefoon getrokken !!!!
Afgelopen week hebben wij voor onze dochter een fiets besteld bij fietsenplaats.nl. Bij het uitpakken bleek al snel dat het spatbord beschadigd was, het grootste probleem dook echter op toen onze dochter wilde gaan fietsen en de ketting enorm doortrapte en ratelde. Na contact gezocht te hebben werd ons in eerste instantie aangegeven dat we het probleem met de ketting (in gesloten kettingkast) zelf maar moesten oplossen met verwijzing naar een YouTube filmpje. Wij hebben hier afwijzend op gereageerd en vervolgens werd ons aangegeven dan maar op een doordeweekse dag naar Rotterdam te komen met de fiets. Alsof je daar dan ook alle tijd (ik moet dan een paar uur verlof nemen omdat fietsenplaats.nl een ondeugdelijk product levert?) of gelegenheid (de fiets past niet of nauwelijks in onze auto) voor hebt. Dit is gewoon het probleem neerleggen bij en afschuiven op je klant. Omdat onze dochter dolgraag wil fietsen op haar nieuwe fiets hebben we na uitblijven van een werkbare en passende geboden oplossing vanuit fietsenplaats.nl de fiets gisteren naar een erkende fietsenmaker in de buurt gebracht. En de factuur hiervan is linea recta doorgestuurd naar fietsenplaats.nl maar zij weigeren deze te vergoeden. Ik vrees ook gezien recente en vele soortgelijke negatieve reacties hier en op Trustpilot (op Trustpilot wordt zelfs melding wordt gemaakt van schending van de gebruikersvoorwaarden op vermoedens van fake reviews) dat dit bedrijf als het op deze manier doorgaat geen lang leven beschoren zal zijn.
Besteed je centen alsjeblieft bij de lokale fietsenwinkel want dit is weggegooid geld.
Heel herkenbaar! Wij hebben exact hetzelfde probleem!! Telefonisch overleg blijkt niet mogelijk en schuiven het elke keer op iets anders! Hier ook de ketting er elke keer af.. wij laten de fiets nu ook maken door een erkende fietsenmaker
Ik was erg sceptisch na het lezen van alle negatieve reviews (ik las ze pas nadat ik besteld had). Communicatie met bedrijf, via mail, kan echt beter.
Maar fietsje is goed afgeleverd en door de installatievideo was montage geen probleem. Voor deze prijs kun je geen topkwaliteit verwachten en dat doe dus ook niet.
Fiets voor de verjaardag van onze dochter besteld. Doos werd beschadigd geleverd door DHL, vervolgens bleek de lak beschadigd, een knik in het achterspatbord door te strak afmonteren in de fabriek en het handvat kapot.
Bij retour aanmelden werd gezegd dat ze daar geen updates van kregen, dus moest via WhatsApp. Voor retour moest de fiets volgens regels ingepakt worden. Langzame communicatie via app.
Vervolgens krijg je te horen dat e bij een retour met terugbetaling aan bepaalde regels moet voldoen en de retourkosten €40,- bedragen.
Zeer slechte service en onvriendelijke communicatie!
Hier niet bestellen, scheelt je veel gedoe! Sponsor de locale fietsenmaker. Goedkoop is duurkoop in dit geval!
Als je een review schrijft en deze op hun verzoek wilt verwijderen zodat je dan pas geholpen wordt met een claim dan weet je genoeg. Kapot geleverd en vervolgens 10 euro aanbieden om het op te lossen. Ook niet even vanwege het geschil afterpay op de hoogte stellen en derhalve 2x incassokosten erachteraan.
Het zijn oplichters.
Ik zou ze minder dan één ster geven als ik kon.
U zult zich beter voelen om uw geld in brand te steken in plaats van het aan hen te verspillen.
Ik heb er laat onderzoek naar gedaan nadat ik online een transportfiets had gekocht en besefte mijn fout. Dit is wat er daarna gebeurde:
- Ik belde ze de volgende ochtend om de zending te annuleren, maar ze weigerden mijn verzoek en zeiden dat het al was verzonden. Het was zaterdag. Ik kreeg pas twee dagen later de melding dat de fiets was verzonden. Ze logen zodat ze niet zouden annuleren.
- Nadat ik het pakket had ontvangen, realiseerde ik me tijdens het monteren dat de onderdelen die door het bedrijf waren gemonteerd defect waren. Dit omvatte de installatie van een remhendel en versnellingspook. Ook werd het lichaam in elkaar geslagen en werden de kleuren beschadigd. Dit kwam bovenop de algehele kwaliteit van het product die teleurstellend was.
- Ik heb contact met ze opgenomen om te informeren naar de retouroptie. Ze zeiden dat ze "€ 50 in rekening brachten voor het ophalen van je fiets en het terugsturen naar Spirit". Sommige Google-recensies zeggen dat sommige ontevreden klanten hun geld niet terugkrijgen, zelfs niet na het retourneren van de fiets, dus ja, veel succes met de retouroptie.
Hetzelfde bedrijf beheert meerdere websites onder verschillende namen om klanten te misleiden. Let op.
Weigeringskosten in rekening brengen wat niet mag. Niet doen wat ze zeggen, niks volgende dag in huis, niet eens de dag daarna. Dan zeggen dat DHL levert, blijkt t dagen later een ander bedrijf. Al lang aangegeven de fiets niet meer te willen, wel een 95 euro in rekening brengen. Dan aanbieden de helft te betalen als de negatieve review verwijderd wordt
Voor 17 uur besteld morgen in huis...
4 dagen later nog niks in huis.
Met de smoes dat de accu van de fiets bij besteld moest worden. De fiets zou vrijdag bezorgd worden, al was dat nog niet 100%. Kon ook maandag worden
Op donderdag heb ik de bestelling moeten annuleren.(door prive omstandigheden)... dat was jammer.
Maar ik kreeg nog wel een email terug dat ik even 26 euro moet gaan betalen omdat de fiets al in "verzending" was.
Fietsenplaats.nl jullie horen terug van mijn advocaat.
Want dat ga ik dus niet zomaar betalen
26 euro maar voor deze kosten? Van mij willen ze dat 95 euro voor..... ga ik dus ook niet betalen. Ze mogen het juridisch niet in rekening brengen
Er zijn 107 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 2.0 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.