2 maanden geleden dacht ik een juiste koop te doen bij fietsenplaats.nl, we kregen echter nooit niets geleverd. Al meerdere telefoontje en emails verder na 2 maanden blijven ze volhouden dat wij de rekening moeten betalen. Na alles uitgelegd te hebben belde ze me maandag dan eindelijk terug om te zeggen dat ze een credit maakte, ik blij.. maar hoorde ik dat nu goed.. wilde je alleen het mandje ctediteren en niet de fiets? Stop!! Je hebt weer niet goed je werk gedaan Dennis van fietsenplaats.nl
Wat een bedrijf is dit zeg...
Ik heb ze dus maar gevraagd naar een afleverbewijs maar deze mochten ze niet overhandigen aan me om privacy redenen. Beetje vreemd toch als het volgens hun dan mijn handtekening moest zijn. Dagelijks worden in onze straat de pakketten voor de deur gezet en weg gereden door de chauffeurs, zo heb ik een groot pakket 3 dagen zien staan bij de overburen omdat ze een weekend weg waren. Dit maar even gezegd te hebben hoe ook de transporteur ermee omgaan. Fietsenplaats.nl heb ik vandaag nogmaals gevraagd om de handtekening door te zetten en na veel moeite zei Dennis van Fietsenplaats dat hij dit wel kon doen maar er stond alleen een streepje wat waarschijnlijk gezet is door de chauffeur. En ik moest maar met DHL contact opnemen want DHL gaf aan het pakket bezorgd te hebben bij ons, dat bleek uit het onderzoek welke ze hadden gestart. Ook dit is weer vreemd want in afgelopen 2 maanden is er geen 1 DHL chauffeur bij ons aan de deur geweest om zijn of haar onderzoek te doen met de vraag of wij iets hebben ontvangen en wellicht kon die dan zien of hij/zei ons dan wel of niet herkende. Maargoed, fietsenplaats.nl stuurt hun klanten dan maar door naar DHL terwijl zij daar zelf klant zijn. Het moet niet gekker worden.
Ik raad iedereen aan hier geen fiets te kopen, oplichters zijn het.!
1 ster moest ik geven helaas maar die vond ik het dan wel waard om mijn mening te delen met jullie
Fiets gekocht voor mijn zoon .
Wiel zit scheef . Bellen maar.
Word je eerst afgescheept met je zult het wel niet goed doen .
Dus een filmpje sturen .
Daarna nog steeds je zult het wel niet goed in elkaar zetten .
Weer een filmpje gestuurd hoe we het voorwiel er in zetten .
Breng hem maar terug .
Wij wonen in Drenthe meneer hoe ziet u dat voor zich . ??
Na een week heen en weer mailen de koop ontbonden . Ze gingen hem ophalen via de dhl bij mijn schoonmoeder. Eerste keer niet geweest. Fiets weer in de auto naar mijn eigen adres ze zouden hem daar dan halen . Krijg ik een telefoontje van mijn schoonmoeder dat ze daar zijn .
Poging nummer 2 ook mis .
Poging nummer 3. Weer de fiets in de auto weer naar mijn schoonmoeder
Eindelijk. Ik bellen met de fietsenlplaats
Ja mevrouw onze excuses. Daar koop ik toch helemaal niks voor.
Verteld dat ze binnen hun bedrijf beter moeten gaan communiceren . Al maakt het hun toch geen biet uit hoe boos je bent . Ze wensen je een fijne dag en op naar de volgende klacht.
Uiteindelijk mijn geld terug gekregen min 40 euro verzendkosten.
Die moet je zelf betalen .
Dus het bedrijf heeft 40 euro verdiend aan het feit dat ik daar stress van heb en geen fiets . Goed bezig
Koop hier geen fiets !!!!!
Het is dat je 1 ster moet geven. Nul sterren was passender geweest. Ronduit de slechtste zaak die je je kunt voorstellen. De fiets werd snel geleverd.
Fiets uitgepakt, maar geen handleiding. Hierover gebeld met Klantenservice. Hebben uiteindelijk een video gestuurd waar je niets aan hebt.
Na het monteren van de fiets bleek de wil niet goed in de voorvork te zitten (scheef) en de remblokken komen niet op de babd uit. Hierover gebeld met Klantenservice. Op hun verzoek meerdere video's van het probleem gemaakt en toegestuurd. Vervolgens moest ik maar naar Rotterdam of Zaandam komen om het probleem te verhelpen. Ik woon in Zwolle. Uiteraard aangeven dat dat geen oplossing is, zeker als je geen auto hebt. Ik moest maar met het openbaar vervoer komen. Geen verder initiatief om defect op te lossen.
Ik had de pech dat ik een defect product kreeg. Bedenk echter goed of je een fiets bij Fietsenplaats of citybikes wilt kopen. De kwaliteit van de onderdelen is echt heel, heel slecht. In mijn geval betrof het een stadsfiets. Ik heb mijn rechtsbijstand er achteraan gezet en hoop het op deze manier opgelost te krijgen.
Echt een heel heel slecht en arrogant bedrijf.
Mijn advies:
KOOP HIER NIET!!
Gewoon geen fiets kopen.
Levering is incompleet. Ikea fiets. De accessoires, bijbestelde sloten, werden helemaal niet geleverd.
De retourbetaling komt maar niet door terwijl het wettelijke termijn 14 dagen na aanmelding is. Inmiddels ben ik 3 weken verder en heb ik nog steeds niet mijn geld terug. Ze brengen ook nog eens hun eigen verzendkosten in rekening als je het retour brengt, ook dat mag helemaal niet. De kosten voor het retour sturen van de fiets liggen wel bij de klant, ik heb de fiets zelf retour gebracht naar Zaandam.
De winkel en de mensen komen een beetje malafide over.
Wat zeiden ze toen je de fiets retour had gebracht in Zaandam? Kreeg je toen meteen je geld terug of hoe moet ik dat zien?
Wij hebben wel 2 prima fietsen voor een lage prijs aangeschaft 2 jaar geleden. Vallen soms wel bijna uit elkaar, even alles weer aanschroeven en we kunnen weer een tijdje vooruit. Geen beste kwaliteit maar voor deze zeer goedkope prijs is het prima.
Helaas heb ik exact dezelfde ervaring heb nog steeds mijn geld niet terug. De malafide uitstraling van de winkel in Zaandam kan ik tevens bevestigen, ruzie maken met een klant en voorstellen om buiten een ander handeltje te drijven door de monteur. Als de fiets de goede maat was geweest, had dit verder prima geweest, nu ben ik zwaar geïrriteerd door de slechte afhandeling.
De aankoop ging al niet vlot op de site vermits na het betalen er telkens een foutmelding kwam. Werd de fiets 2x besteld en 3x betaald. Besteld op een zondag en smaandags gebeld om het order te annuleren. Was niet mogelijk. Werd uiteindelijk woensdag geleverd en moesten we deze weigeren aan de deur. Hebben hiervoor een kost van 25€ moeten betalen ondanks het hun fout was van hun slecht werkende website.
Klantendienst is alles behalve behulpzaam. En steekt de schuld op de bank en niet op hun website. De dubbele betaling was dan ook de schuld van de bank zeker..
Denk goed na voor je hier besteld. Zorg dat je het product zeker wil houden want anders heb je 40€ retour kost aan je broek.
Na 13 jaar was het dan zo ver. Ik moest afscheid nemen van mijn oude, vertrouwde oma-fiets. In groep vijf kreeg ik hem, nu ik afstuderende ben, is het tijd voor een nieuwe fiets. De auto gaat weg, dus er moeten meters worden gemaakt. Samen deden mijn vader en ik research, maar ik bleef terugkeren bij de Valenti. Ik vind het een prachtige fiets, die me iedere keer meeneemt naar een warme zomerochtend in Italië. Niet alleen is de fiets heel mooi, maar het is ook een stevige, stabiele fiets die het super doet (als je hem goed in elkaar zet). Fietsenplaats.nl levert echt bizar snel; binnen een week stond de koerier voor de deur. Ik denk dat ik mijn nieuwe, vertrouwde rakker heb gevonden. Absoluut een aanrader; zowel de fiets als de verkoper.
Let op voor dit bedrijf! Heb hier zeer slechte ervaringen mee. Ik had een fiets besteld en kreeg de volgende dag bericht dat de fiets verzonden was. Na twee dagen echter nog niets binnengekregen en de track- & tracecode gaf ook niks aan. Na navraag te horen gekregen dat de fiets niet meer leverbaar was (?). Ik kon kiezen voor een alternatief, maar dat was niet wat ik zocht. Ik heb daarop de bestelling geannuleerd en daarvan een schriftelijke bevestiging gevraagd (en gekregen). De betaling had ik via AfterPay gedaan, dus ik was in de veronderstelling dat het daarmee was afgehandeld. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik 2 dagen later bericht dat de bestelde fiets plots weer leverbaar was en alsnog was verzonden. Ik had de bestelling echter al geannuleerd en elders een fiets gekocht zodat ik de fiets van Fietsenplaats niet meer accepteerde. Direct gebeld en gemaild en de meneer van de klantenservice meldde dat de fiets al verzonden was, waarop ik aangaf dat ik de DHL-zending zou weigeren. Toen ik dat gezegd had kon hij opeens de zending ongedaan maken (?). Wederom dacht ik dat daar ze zaak me afgedaan was, maar toen kreeg ik bericht van AfterPay dat er nog een inmiddels verlopen betaling openstond. Weer contact gehad met Fietsenplaats en ze zouden het direct regelen. Om een lang verhaal kort te maken, na nog drie keer contact gehad te hebben met dit bedrijf en bij de laatste keer aangegeven te hebben aangifte te doen bij de politie wegens internetoplichting is nu eindelijk de betaalopdracht geannuleerd en ben ik van dit bedrijf af. Mij zien ze hier nooit meer terug en ik raad iedereen aan om geen zaken met hen te doen. Onbetrouwbaar bedrijf!!
Een aanrader. Ik heb nu 4 fietsen in 1,5 jaar tijd bij ze gekocht en tot zeer tevredenheid.
2 Kinder transporters en onze twee dametjes fietsen er al een jaar lang met veel plezier op.
vorige maand dochter verrast met een nieuwe fiiets en deze maand een fiets voor me zelf.
Wordt netjes aan geleverd en fietsen zijn degelijk en netjes. Je krijgt waar voor je geld
Aanrader! Koop hier je nieuwe fiets. Fietsenplaats.nl biedt goede kwaliteit fietsen, nette en snelle bezorging (binnen 24 uur). Ook heel fijn dat je vragen snel beantwoordt worden via de mail. Onze zoon is ontzettend blij met zijn nieuwe stoere en sportieve fiets! Ontzettend bedankt fietsenplaats.nl 👍🏼
Mijn zoon heeft 24-4-2021 van zijn hard verdiende gespaarde geld een bmx bij fietsplaats gekocht
In dezelfde week van levering, zijn beide pedalen afgebroken. Na overleg met fietsplaatshebben we de BMX weggebracht naar Waddinxveen voor reparatie. We hebben een week gewacht op de reparatie en daarna de BMX weer opgehaald. Echter waren het niet de juiste pedalen, maar gewone fiets pedalen. De juiste pedalen bleken niet beschikbaar, die komen pas tegen de zomer.
Genoegen genomen met deze uitleg en de BMX weer mee naar huis genomen zodat mijn zoon in ieder geval kon fietsen. Hij heeft er 2 dagen weer op gefietst, nu is de ketting weer gebroken. Zojuist met 1 van de medewerkers gesproken. Zij gaf aan de fiets wederom naar Waddinxveen te brengen voor reparatie en wilde niet komen met een permanente oplossing.
Inmiddels zijn we wel klaar met deze miskoop. Fietsplaats leveren een kwalitatief ondermaatse BMX, bij reparatie worden niet de juiste pedalen geleverd en kunnen we weer naar Waddinxveen tegen de zomer. Nu kunnen we weer een extra rit maken voor reparatie van de ketting.
Voor mijn verjaardag heeft mijn partner een nieuwe fiets cadeau gedaan. Ik ben bijna tegelijk jarig met onze dochter en het leek ons leuk wanneer we de fietsen tegelijk kregen, zodat we dat weekend met zijn alle konden gaan fietsen. De fietsen zouden op donderdag binnenkomen, maar ivm hemelvaart werd dat pas vrijdag. Die vrijdag kwamen beiden fietsen binnen! Eerst die van onze dochter in elkaar gezet en daarna wilde we aan die van mij beginnen. Het was alleen de verkeerde kleur en bepaalde dingen waren ook niet meegeleverd. We hebben vrijdag meteen gebeld. Ze zouden maandag de fiets ophalen, maar konden dinsdag pas de goede (bestelde) versie leveren. We gaven aan dat er maandag alleen iemand in de ochtend thuis zou zijn. Helaas konden ze daar niets aan veranderen. Maar dinsdag zijn we over het algemeen thuis, dus dan kon de ene fiets retour en de ander geleverd worden.
Eerlijk gezegd, gezien het hun fout is, vond ik het jammer dat de fiets dan niet gewoon al maandag zou binnenkomen. Maar goed, dinsdag dus. Nu blijkt dat eerst de fiets retour moet, voordat ze onze juist bestelde fiets kunnen opsturen! Dit is toch geen service? Zij (fietsenplaats) maken een fout. Het is al vervelend dat we daardoor langere moeten wachten, en dan willen ze ook nog dat de fiets eerst wordt opgehaald voordat ze überhaupt onze bestelling ophalen. Terwijl we daar niet steeds voor thuis kunnen blijven.
We gaan in ieder geval de bestelling helemaal annuleren, en dan zoeken ze het lekker uit met die fietsen. We bestellen 'm dan liever bij een bedrijf met een goede service, ook al moet ik dan waarschijnlijk nog wat langer wachten.
Waardeloos dit.
Koop hier niks!! Ik heb een kapotte fiets ontvangen met (volgens 2 fietsenmakers) een fabrieksfout die niet te repareren is (de ketting gaat er na 3x trappen steeds af). Kan natuurlijk gebeuren maar vervolgens wordt je aan het lijntje gehouden en weigeren ze de fiets terug te nemen of om te ruilen. Nu willen ze uiteindelijk de fiets repareren, maar hij is niet te repareren 🤷🏻♀️. Slechtste service ever!! Ik heb gelukkig nog niet betaald (via achteraf betalen) en ga dat ook niet doen. Maar goed ik ben duidelijk niet de enige met een slechte review 😱
Wel prima dat je achteraf kunt betalen. Dan lijkt het me niet dat ze perse mensen oplichten als ze dat als optie doen. Ik ken wel wat mensen die daar succesvol goedkope fietsen vandaan hebben gekocht.
Ik zeg niet dat ze oplichters zijn maar wel een slechte service hebben. En dat is bij AfterPay bekend. Ik heb mazzel nog niet betaald te hebben maar vele mensen krijgen gewoon hun geld niet terug. In eerste instantie dacht ik kan gebeuren en ze lossen het op. Maar daar ben ik nu wel op terug gekomen. Fijn voor de mensen waar het wel goed is gegaan. Maar lees toch meer negatieve reacties helaas.
Je hebt helemaal gelijk hoor Miss! Ik lees ook 90% negatieve verhalen dat ze geen contact kunnen krijgen met de klantenservice, geen geld terug krijgen en dat ze überhaupt geen fietsen hebben ontvangen. Wel vreemd aangezien ik mensen ken die er wel tevreden over zijn. Tevreden mensen schrijven amper reviews helaas.
Wat een waardeloze winkel is dit. De bestelling verliep soepel en de bezorging zonder problemen, maar daar is ook alles mee gezegd.
De fiets bleek op diverse plaatsen lak schade te hebben, lassen waar een leerling lasser z'n ogen voor uit z'n hoofd zou schamen.
Deze problemen direct op de foto gezet en per email gemeld.
Helaas kwamen na een proef rondje fietsen nog meer gebreken aan het licht, ketting te los, achterwiel staat scheef, voor rem verkeerd gemonteerd en afgesteld.
Deze problemen gemeld in een nieuwe email.
Na meer dan 24 uur volgt er een reactie op de 1e mail.
Ook op de 2e mail volgt een reactie, helaas worden de klachten in de 1e mail vergeten.
Na reclamatie weer een niets zeggende reactie. Na nog een keer melding te hebben gemaakt volgt weer een reactie. Wederom wordt er alleen gekeken naar de laatste mail en wordt de hele geschiedenis gemaks halve maar even vergeten. Omruilen kan maar dan moet je maar even naar Waddinxveen gaan dan kun je bij hun leverancier de fiets omruilen.
Deze mensen weten niet waar ze mee bezig zijn. De administratie is een puinhoop en heeft totaal geen overzicht van de correspondentie en overige communicatie met hun klant.
Na een week heen en weer geping pong heb ik telefonisch contact opgenomen waarbij het bovenstaande werd bevestigd. Een slecht Nederlands sprekende man heeft me te woord gestaan en blijkt de correspondentie niet te kennen en ook niet te kunnen vinden. las reactie krijg ik en mail waarin wordt aangegeven dat indien onbeschadigd de fiets omgeruild kan worden in Waddinxveen bij hun leverancier.
Wederom is eer niet gelezen en/of geluisterd en wordt je als klant niet serieus genomen .
Ik heb voor mijn zoontje een fiets besteld na dat ik last van de reviews ben ik gaan kijken waar mijn fiets is en hadden ze mijn betaling wel verwerkt maar wisten ze niet welke fiets ik had betaald toch wilde ze mijn bestelling niet annuleren en mijn geld terug geven en kwam hij met een excuus dat de fiets misschien wel onderweg is bagger slecht ik zou hier NIET KOPEN
Ook ik ben erin getrapt, er is een fiets besteld en de fiets is nooit geleverd maar fietsenplaats.nl verschuilt zich achter DHL... IK VRAAG MIJ DAN OOK STERK AF OF ER WEL FIETSEN WORDEN VERKOCHT??? wel een rekening sturen en geen fiets. Schandalig slechte klantenservice die allen om de beurt met een ander verhaal komen... SLECHT SLECHT SLECHT.
Ik heb wel succesvol 2 fietsen gekocht bij fietsenplaats. Werden ook binnen 3 dagen geleverd.. Is al wel 1 a 2 jaar geleden denk ik. De prijs is heel goedkoop voor een best nette fiets. Dus op je vraag of ze fietsen verkopen: bij mij wel.
Wel een slechte smoes om DHL hierbij te betrekken want die zie ik elke dag gewoon rijden. Eerlijk is eerlijk, hier werden ze gebracht in zo'n grote vrachtwagen.
Fiets veel groter dan de maten die vermeld staan op internet. Omdat die zo groot was, teruggebracht naar de winkel. Ze rekenen zelfs geld voor het terugbrengen van een ongebruikte bestelling.. schandalig!!! De retourkosten zijn ook veel te hoog. Als je het zelf opstuurt bespaar je je heel veel geld.
Ik ben het eens met de review van Chantal die positief is over Fietsenplaats.nl. Ik lees hiervoor erg veel negatieve reviews maar let wel mensen, je koopt een fiets tussen de 150 en 250 euro. Wat verwacht je nog meer? Een uitstekende service en graag ook nog geld toe? Laten we reëel blijven.
Een half jaar terug heb ik hier voor mezelf en mijn vrouw een fiets gekocht. Ongeveer 220 euro per stuk. Ik had de fietsen binnen een half uur in elkaar! Klein beetje pielen met de remmen, dat dat goed op elkaar aansluit en alles werkte verder prima. Als je een klein beetje verstand van fietsen hebt of gewoon een aannemelijk IQ, dan lukt het je wel om deze fiets in elkaar te zetten. Je hoeft namelijk bijna niets te doen behalve zadel vastzetten, remmen goed zetten... Dat soort kleine dingetjes, het frame, wielen en dergelijke zitten al goed. Wel spijtig dat er geen handleiding bij zit trouwens. Die heb ik gevonden via het internet.
Dus wil je een goedkope nieuwe fiets kopen. En weet je een beetje hoe een fiets in elkaar zit? Dan is dit een prima optie voor jou. Wil je wat meer klasse en vooral meer service, ga dan naar de plaatselijke fietszaak.
Prima omschrijving van product en verzending ging goed. vooraf bericht wanneer dat het bestelde geleverd zou worden.
Al meerdere malen verschillende bestellingen geplaatst. Van nieuwe fiets tot volledige SRAM groepset tot drinkbushouder.
Elke keer opnieuw verbazen ze me de perfecte service en de snelle levering.
Ik plaats mijn bestelling vanuit België en er is geen enkele nationale site die kan tippen aan deze
In een woord TOP!
Op 8 maart 2021 heb ik online een fiets besteld daar door corona de winkels alleen open zijn op afspraak. Enkele dagen later heb ik de fiets ontvangen en 14 maart heb ik deze in elkaar gezet. Toen bleek dat ik de voorremmen niet goed afgesteld kreeg, heb ik een afspraak gemaakt bij een erkend fietsenmaker voor 23 maart. In verband met corona kan dit alleen op afspraak. De bedenkperiode van 14 dagen was toen dus al voorbij.
De fietsenmaker heeft geconstateerd dat het frame van de fiets niet goed is uitgelijnd waardoor het voorwiel er niet recht in gezet kan worden en de remmen dus niet afgesteld kunnen worden; het product is niet in orde en dit kan niet gerepareerd worden daar het probleem aan het frame ligt.
Telefonisch heb ik toen contact opgenomen met Fietsenplaats.nl en de dame aan de lijn zei dat ik dan moest mailen voor de retourinstructies. Dit heb ik dan ook gedaan.
Omdat ik al veel tijd ben kwijt geweest aan het monteren van een ondeugdelijk product, heb ik Fietsenplaats.nl gemaild met de vraag om mij de retourinstructies toe te sturen en om teruggave van aankoopbedrag. Hier heb ik foto's, een video én een officieel verslag van de fietsenmaker aan toegevoegd.
De reactie op deze mail was om met de fiets naar Rotterdam, Zaandam of Waddinxveen te komen voor reparatie. Gezien het feit dat ik in Arnhem woon en niet in de gelegenheid ben, noch de mogelijkheid heb, dat te doen, en ik niet voor niets online heb besteld, is dat voor mij geen optie.
De reactie van Fietsenplaats.nl op deze mail was om de fiets naar een lokale fietsenmaker te brengen en te vragen naar eventuele reparatiekosten. Verbazing alom, aangezien ik al bij de fietsenmaker was geweest en het algehele frame niet goed is uitgelijnd. Worden mails en bijgevoegde bestanden wel gelezen?
Ik heb nogmaals het verslag van de fietsenmaker toegestuurd waarop ik de volgende reactie ontving: 'Deze bestand is leeg, hebt u wel de goede verzonden?' Het begint er erg op te lijken alsof er nu simpelweg tijd wordt gerekt. Misschien hopen ze dat ik het dan opgeef? Ik heb nogmaals een mail gestuurd met het verslag in PDF, JPEG en PNG.
Na een week niks te horen heb ik nogmaals een mail gestuurd waarin ik mijn wens heb omschreven (kosteloos retourneren van de fiets) met een termijn waarop ik dit graag zou willen. Een dag later ontving ik twee e-mails waarin mij werd verteld dat retourneren alleen kan binnen 14 dagen na de aankoop (door corona kon ik pas later terecht bij de fietsenmaker), maar dat zij wel de fiets bij mij op kunnen komen halen, dan repareren zij hem en krijg ik deze weer toegestuurd. Wel is het zo dat ik dan de fiets in z'n geheel even moet demonteren en terug in de doos moet stoppen.
Er is mij in elke e-mail hetzelfde gezegd: retourneren is niet mogelijk. En er zijn ondertussen behoorlijk wat mails verstuurd. Ik ga ervan uit dat wanneer ik €250 betaal voor een product, dat deze in orde is. Voor dit geldbedrag wens ik niet een fiets in elkaar te zetten, de fietsenmaker in te moeten schakelen, de fiets te demonteren en weer in een doos te stoppen, om vervolgens weer een fiets te ontvangen die ik wederom in elkaar moet zetten met de kans dat zich hetzelfde probleem weer voordoet.
Het feit dat mij niet meteen een correcte oplossing wordt geboden, dat er geen empathie is richting de klant ('Wat vervelend dat...' was niet verkeerd geweest), dat ze bijlagen niet zouden kunnen zien en dat ik zelf ontzettend veel energie moet steken in het monteren/demonteren/verzenden van een product en daarvoor overmatig veel onnodige e-mails verstuurd moeten worden (en ik heb dus tot op heden nog steeds geen oplossing en/of retourinstructies ontvangen) maken dit bedrijf één van de meest onbetrouwbare waarmee ik ooit in aanraking ben gekomen. Ik wens op geen enkele manier meer zaken met hen te willen doen, daar ik vind dat zij kwalitatief ondermaatse producten en service leveren.
Mijn lakstift is al minstens 10 keer verstuurd.... al een half jaar wacht ik hierop.... kan toch niet... wie gaat er nou zo met zijn klanten om? Het is dat je een ster moet geven... maar dat verdienen ze absoluut niet... ik koop hier never nooit meer iets!!! Wat een vreselijk bedrijf is dit...
Hoe moeilijk kan het zijn om te doen wat je beloofd aan een klant. Grote leugenaars zijn het en anders niks.
Fiets besteld. Gekozen voor achteraf betalen via Klarna. Je weet maar nooit.. En idd, de fiets was niet op voorraad. Nu 3 weken later hebben ze nog steeds niet op het knopje geklikt dat deze bestelling niet betaald hoeft te worden. Ik blijf betalingsherinneringen krijgen van Klarna. Ik heb al gebeld met Fietsenplaats maar nog steeds is er niks aangepast. Belachelijk.
De waarschuwing bovenaan de Trustpilot pagina zou eigenlijk al genoeg moeten zeggen. Bestel hier echt geen fiets, het kost je een hoop geld en irritatie.
Ik heb drie weken geleden mijn fiets bij deze toko gekocht. Netjes de volgende dag ontvangen, en toen begon het gezeik. Onderdelen die kapot zijn, andere onderdelen in verkeerde kleuren... ik heb er nog geen meter op kunnen fietsen. Versnellingen werken niet en de ketting vliegt er vanaf als je trapt. Ik heb de fiets na heel heel (HEEEEL) lang bellen en mailen mogen omruilen, en ook op de nieuwe fiets was het na 3 meter fietsen raak. Ketting eraf en versnelling die niet werkt.
Ik heb de fiets dan ook teruggegeven en mijn geld terug geeist. Dat zou binnen 5 dagen in orde gemaakt worden maar je raadt het al, nog steeds niks. Op mails wordt niet gereageerd en aan de telefoon (als je ze al te pakken krijgt) kunnen ze je niet helpen omdat ze "nergens inzage in hebben".
Er is bij mij tot nu toe nog niks goed gegaan bij deze zaak en niet een keer heb ik excuses gekregen. Het boeit ze niks, tot aan "manager Aryan" aan toe.
Mijn zaak ligt inmiddels bij mijn rechtsbijstandsverzekering en op hun advies dien ik ook een klacht in bij de ACM en de stichting geschillen commissie. Ik voel mij opgelicht en naar mijn geld zal ik wel kunnen fluiten.
De fietsen werden snel geleverd, echter zonder montage handleiding. Toen ik hiervoor met de klantenservice belde werd ik niet erg klantvriendelijk benaderd, er werd kortaf gereageerd op mijn vraag. Ontving wel direct in de mail meerdere montage handleidingen voor verschillende soorten fietsen.
Eenmaal de fietsen zodanig in elkaar dat de kinderen erop konden zitten, bleken ze helaas te groot. Direct gebeld met het verzoek of we de fietsen in de winkel konden omruilen. Maar helaas had ik na ruim 1 uur (!!!) in de wacht te hebben gestaan nog 6 wachtenden voor mij (het begon met 13). Vervolgens een mail gestuurd dat ik uiterlijk maandag reactie wilde. Toch maar die maandag zelf aan het einde van de dag gebeld. Ik werd vriendelijk te woord gestaan. Mij werd verteld dat ik voor €40,- de fietsen retour kon sturen via DHL. Ik kreeg een mail met inpakinstructies (met zeer onprofessionele foto's)
Een week na mijn mail kreeg ik een reactie, er is dus blijkbaar niet een systeem waarin men kan zien dat mijn vraag al in behandeling was.
Erg jammer dat je na iedere mail die je stuurt, een standaard mailtje ontvangt. Nergens wordt er gereageerd op hoe ik als klant de "service" ervaar!
Uiteindelijk heb ik de fietsen kunnen verkopen en het bedrijf betaald, maar tjonge jonge, hier koop ik nooit meer iets.
Na weken mailen en bellen, heb ik nog steeds mijn fiets niet geleverd gekregen. Van het kastje naar de muur en gemaakte afspraken worden niet nagekomen. Als je belt wordt je verwezen naar mail 'want telefonisch worden geen bindende afspraken gemaakt', en als je mailt, krijg je geen reactie. Ik wacht nog steeds op ze totdat ze mij of het geld terugstorten van de bestelde fiets, of dat ik de fiets daadwerkelijk geleverd krijg. Zo sneu dat mijn dochter nu al 3 weken moet wachten, ze heeft de fiets dagelijks nodig!
Ik heb exact dezelfde ervaring en wacht al langer dan een maand op de fiets.... ook voor mijn dochter die deze dagelijks nodig heeft. Heb jij inmiddels je geld al terug?
We hadden in de winkel zelf wel iets meer hulp verwacht. We vinden het best prettig om lekker even op ons gemakje te kijken. Maar als we iets vroegen aan de medewerker leek iedere vraag te veel te zijn of kregen we het idee of dat hij niet echt de vragen snapte. Er was trouwens maar een medewerker aanwezig. Er was een ruime keuze aan fietsen wat prettig is. Maar uiteindelijk toen we de fiets hadden die we wilden, moesten we eerst kijken welke zonder beschadigingen was er staat namelijk meerdere dezelfde op een rij. Positief is de grote ruimte met veel fietsen. Maar bij ons staat om goede review te krijgen klantvriendelijk wel op lijstje. We kregen een beetje aan ons lot over gelaten gevoel. Misschien hadden we beter online kunnen bestellen dan. Maar wij wilden zelf weten hoe de fiets zat en paste. We konden wel gelijk de fiets mee nemen. Maar ik moet nog steeds terug gebeld worden door de klantenservice over welke fietsen er op voorraad zijn. Als ik hier de andere reviews lees krijg ik een naar gevoel. Bij thuiskomst zie je helaas nog kleine mankementen aan de fietsen zoals onderkant zadel beschadigd waarschijnlijk van het hoger lager zetten. Bel die helaas niet goed ringt maar een dempend geluid. Tja ik ga er gewoon van uit als er een bel op zit zal die het wel doen. Ik denk dat we voor de prijs gevallen zijn. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop.
Drama club. Fiets snel geleverd. 1 wiel beschadigd geleverd gekregen en hierover gebeld en gemaild. Je krijgt wel antwoord maar oplossing schiet niet op. Ben al 5 weken verder en nog steeds geen nieuw wiel. Ben het helemaal beu met hun verschuil techniek. Betaal maar wat meer als de service dan ook beter is. Ik ben hier nog niet klaar mee. Zoon moet nu al weken lopen naar school maar daar maken ze zich niet druk om!
In oktober 2020 hebben we een fiets gekocht bij fietsenplaats.nl. Na levering bleek dat er meerdere dingen kapot waren of niet goed werkte. De fiets retour gezonden voor reparatie. We zouden op de hoogte gehouden worden van het herstel, maar dat is nooit gebeurd. Na zelf contact opgenomen te hebben is ons meerdere keren toegezegd dat de fiets gerepareerd was en na enkele dagen bij ons thuisbezorgd zou worden. Die belofte is telkens niet nagekomen. We hebben toen de verkoop ontbonden en toen stond de fiets een week later ineens bij ons thuis. Bij het openen van de doos bleek echter dat de helft van de zaken niet was opgelost en dat de fiets zonder verdere bescherming los in een doos was verstuurd. Uiteindelijk hebben we via de rechtsbijstandverzekering ons geld teruggekregen. Ons advies zou zijn om iets meer te betalen voor een goed product en goede service en geen bestelling te plaatsen bij fietsenplaats.nl
Dure fiets besteld,meteen bevestigingsmail en daar is het bij gebleven.
Via mail zelf gevraagd wanneer de fiets zou geleverd worden aangezien dit normaal de dag erna is.Geen antwoord.Via chat geprobeerd,die beloofden te bellen en konden zo geen antwoord geven. Vreemd voor fiets die voorradig zou zijn volgens site.Niet gebeld.Zelf proberen bellen,ene nr is voicemail en andere nemen niet op.Opnieuw via chat geprobeerd en toen het mijn beurt was gingen ze plots offline...
Ik wens mijn bestelling te annuleren en zo snel mogelijk mijn geld teruggestort te krijgen.
Reviews kloppen ook niet. Negatieve reviews worden vaak niet gepubliceerd.
Negatieve reviews worden vaak niet geplaatst? Ik zie hier alleen maar negatieve reviews over dit bedrijf.
Ondanks dat op de site staat dat ze geen order- en leveringsproblemen hebben, wachten we al ruim een maand op onderdelen van de fiets van mijn zoontje. Hij was zó blij toen de fiets binnen kwam maar sommige onderdelen waren beschadigd en mochten we omruilen. Na ruim een maand wachten kan hij nog steeds zijn fiets niet gebruiken en worden we steeds afgescheept met 'het komt eraan'. Slechte service!
Ik heb altijd een beetje het idee met zulke goedkope fietsensites, waar echt een best hand vol van zijn, dat je geluk moet hebben met wat ze leveren. Het is heel goedkoop dus als het goed geleverd is, heb je voor weinig geld een prima solide fiets, daarentegen als er iets niet is geleverd moet je het zelf maar oplossen. Ikzelf heb redelijk geluk gehad! Moest wel een stuk van het spatbord afhalen omdat de ketting er tegenaan kwam en het is wel een kunst om de remmen goed te krijgen, is allemaal goed gekomen.
Er zijn 150 reviews geschreven over Fietsenplaats op Reviews.nl. Met een 1.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.