W

Slecht bedrijf

Ik was klant, heb ruim op tijd gekozen voor een andere leverancier. Termijnbetaling wordt nog steeds afgeschreven. Krijg nu zelfs het dreigement dat er een boete wordt geïnd, terwijl ik bij Greenchoice zit en daar het termijn bedrag betaal. De klantenservice is onbereikbaar. Telefonisch: meer dan een uur in de wacht. Er is geen mailadres en chatbot geeft geen oplossing.

Wim van Brummen 18 feb 2022
Reageer
P

Vreemde marketing strategie

Vreemde marketing strategie
Op 26 januari de jaarafrekening van 2021 ontvangen. De energiekosten kwamen omgerekend uiteindelijk neer op €168 per maand over de afgelopen 12 maanden. Het daarop volgende aanbod voor een nieuw jaarcontract komt op €554 per maand(!).
Aanleiding om te gaan shoppen. Resultaat: een jaarcontract bij een andere leverancier per 14 februari. Nadat ik mij daar heb aangemeld ontvang ik enkele dagen later een nieuw aanbod van Budget Energie. Nu is het maandbedrag plots €178 lager. Mijn vraag is: welke strategie volgt Budget Energie; is het een kwestie van gokken of de klant onder druk van stijgende gasprijzen en de alarmerende berichten in de media in paniek raakt en kortzichtige besluiten neemt? Nogal een armoedige marketingtruc. Budget Energie, ik voel mij genomen...

Inmiddels geconstateerd dat het zaak is om het maandbedrag zelf te berekenen op basis van geschat verbruik in relatie tot kosten per opgegeven kWh en m3. Dan blijkt al gauw dat diverse aanbiedingen wel erg rooskleurig neergezet

P. van Braam 10 feb 2022
Reageer
R

FF wachten

Meer dan 1 uur in de wacht, daarna de afdeling sales....even wat navragen en toen gebeurde het: verbinding verbroken.

Teruggebeld en Sujen aan de lijn gekregen. Die begreep in 1 keer mijn vraag. Super geholpen. Nu even afwachten of het ook daadwerkelijk wordt geregeld, maar door Sujen heb ik daar vertrouwen in.

Rob 10 feb 2022
Reageer
D

Oplichters eerste klas

Vorig jaar zijn we overgestapt naar Fenor, maar helaas vroeg Fenor faillisement aan. In december kregen we te horen dat het door Budgetenergie opgevangen werd. We dachten direct, dat is wel fijn en netjes opgelost. Maar er stonden rare regels in het contract beschreven. We konden bijvoorbeeld de eerste maand (januari) niet overstappen naar een andere leverancier. Dus we moesten bij Budgetenergie blijven. Een beetje raar, maar goed ze stonden wel bekend als een goede en betrouwbare leverancier. Gisteren kregen we het maandfactuur en het bleek dat we bijna 8 keer zoveel betalen voor energie als bij Fenor! We hebben een nieuwbouwhuis (van een jaar oud) met zonnepanelen, vloerverwarming etc. We kregen nu een maandrekening van 300 euro binnen! Vorig jaar was dit 90 euro. We begrijpen dat de energieprijzen verhoogd zijn, maar dit is absurd. Na wat meer onderzoek bleek dat ze speciale tarieven gebruikte voor Fenor klanten. We konden dus tussentijds niet opzeggen of het aanbod afwijzen en een dikke rekening als resultaat. Ohja, wil je bellen met Budget Energie? Kan je goed een uur in de rij wachten. Mailen of chat? Beide niet bereikbaar.

Dennis 1 feb 2022
S

Als een energieleverancier failliet gaat of overgenomen wordt, zal er voor die klanten een andere energieleverancier gekozen worden. Na 30 dagen mogen consumenten er zelf voor kiezen om hier weg te gaan. Dit is niet een regel van Budget Energie maar een algehele regel. De prijzen zijn inderdaad flink omhoog geschoten. Feit dat je na 1 maandje meteen weg kunt lijkt me prima. Botte pech dat Fenor stopt en dat je nu in principe een veel duurder energiepakket ergens moet kopen

Simar 1 feb 2022
K

Blij klant van Budget Energie

Wel blij met Budget Energie. Dacht dat het een budget merk was, aangezien de naam maar ook omdat ze volgens mij nog niet zo lang bestaan. Alles gaat prima. Ik krijg maandelijks precies te zien hoeveel ik heb verbruikt en hoeveel het gaat kosten. Heb het geluk gehad dat ik het een paar maanden geleden heb vastgezet voor een top prijs! Hierdoor heb ik nu geen last van de prijsverhogingen. Ga binnenkort eens kijken of ik mijn abonnement van mijn telefoon over kan zetten naar Budget Mobiel voor extra korting. Hoor en lees daar ook goede verhalen over dus waarom niet.
Groetjes Kevin.

Kevin 25 jan 2022
Reageer
M

Tevreden alleen jammer van trage reactietijd

Qua communicatie heeft Budget Energie nog veel te leren maar verder is alles perfect geregeld. Zolang je dus maar niet met de klantenservice in contact hoeft te komen zit het wel snor. Hadden in het begin wat vragen en dan moet je gewoon een paar dagen wachten op een reactie per mail. Alles werd verder wel zorgvuldig geregeld en we krijgen allerlei mails met informatie toen we waren overgestapt. Dus heel blij met de energiediensten wat ze ons aanbieden. Klein minpuntje is de trage reactietijd. Vandaar 4 van de 5 sterren, wat alsnog prima is!

Monster 28 dec 2021
J

Precies wat jij zegt... Ze mogen echt wel wat doen aan die klantenservice van hun. Een uur in de wachtrij is normaal bij Budget Energie. Net als bij Budget Mobiel en de alles-in-1 variant. Snap dat je in deze barre periodes veel moet thuis werken maar een telefoon opnemen kan ook best thuis dus. Net als jou verder ook tevreden over de prijs/kwaliteitsverhouding!

Jan 31 dec 2021
H

Precies wat we nodig hebben budget energieprijzen

Reeds door de stormende prijzen zijn wij overgestapt naar Budget Energie. Dat is namelijk precies wat we zochten: energie tegen een budget prijs. Vorige zomer zijn mijn vrouw en ik ook al overgestapt van telecomprovider naar Budget mobiel waardoor we nu 5 euro p.p. korting krijgen. Toch mooi meegenomen en Budget Energie kwam toch al als een van de goedkopere opties uit de bus. Overstap was heel snel geregeld door Budget, krijgen meteen na aanmelding een e-mail waarin stond dat zij het verder voor ons gingen regelen en nu een tijdje later is alles klaar. Hebben ook al een profiel waar we op in kunnen loggen om de facturen en dergelijke te bekijken. Vrij happy met onze keuze voor Budget Energie (en Mobiel ook).

Harry en Irene

Harry en Irene 12 dec 2021
Reageer
R

Budget Energie werkt gewoon

Ik heb Budget Energie genomen vanwege de prijs. Budget Energie is echt budget en verder merk je er eigenlijk helemaal niks van. Veel mensen die ik ken zitten ook bij Budget. Mensen zijn dus wel tevreden anders hadden ze niet zoveel klanten. Ik weet niet of Budget Energie de groenste is, maar dat is ook niet waar ik een energieleverancier op uitzoek. Ik kijk in eerste instantie naar de prijs en in dat opzicht kun je het beste voor Budget Energie kiezen. Als je ook een lage energierekening wilt, zal ik zeker eens bij Budget Energie kijken. Ik bespaar er daadwerkelijk wel wat geld mee. Budget Energie werkt gewoon.

Rick 12 okt 2021
Reageer
A

Stroom en gas van Budget Energie

Overgestapt naar Budget Energie om toch wat kosten te besparen. Ik zit in een moeilijke tijd financieel gezien en moet overal kijken waar ik geld kan besparen. Zodoende kwam ik bij Budget Energie uit. Dat scheelt mij toch weer wat tientjes in de maand. Gelukkig verliep mijn oude contract en kon ik dus probleemloos overstappen naar Budget Energie. Het was erg simpel en hoefde er zelf nauwelijks wat voor te doen. Ik heb ook niet zonder stroom en gas gezeten dus de overstap ging naadloos. Met de MijnBudget app kun je alles eenvoudig zelf regelen. Ik vind het wel fijn dat ze hier een eigen app voor hebben. Ik ga denk ik op het gebied van telefonie en internet/tv ook overstappen naar Budget. Dan heb ik alles bij elkaar en kan ik nog wat extra kosten besparen dankzij de combivoordeel. Budget Energie levert 100% groene stroom en gas wat mij wel een fijn gevoel geeft. Ik ben erg tevreden met Budget Energie en denk niet dat ik nog meer geld kan besparen op mijn energierekening.

Anna 15 sep 2021
Reageer
R

Hoge boetes bij verkeerde opzegdatum

Dit bedrijf lijkt wel een verdienmodel te hebben met het opleggen van maximale opzegboetes. Als ik de recensies zo lees gaat dit bedrijf hier weinig soepel mee om en vormt dit de grootste klacht voor negatieve recensies.

Inderdaad, ook ik zeg: hou rekening met hoge opzegboetes als u een contract aangaat en let dus goed op _wanneer_ u opzegt - oftewel: het nieuwe contract bij een andere leverancier in laat gaan. Een nieuwe leverancier gaat uit van uw opgave en controleert die contractdata kennelijk niet. Ook al heeft u maar 1 contract met 1 bedrijf voor de levering van energie, er kunnen meerdere boetes worden opgelegd, 'per product' heet dat. In de praktijk worden twee maximale boetes opgelegd, voor gas en elektra. Ik lees nergens terug dat de boetebedragen anders zijn dan die maximale boetes. Het lijkt dus alles of niets. De bedragen voor deze boetes en bijbehorende looptijd staan in het overzicht met tarieven, onder het kopje 'contractbreuk'.

In de leveringsovereenkomst staat "Ingangsmoment en looptijd - Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag". Die datum van overeenkomst (onderaan het contract) is kennelijk _niet_ van toepassing voor het bepalen van de boete, dat is de datum waarop de _levering_ wordt gestopt. Deze staat ergens in een alinea van diezelfde overeenkomst.
Het nieuwe contract kan (moet) 1 dag voor het eindigen van de leverdatum worden overgenomen. In theorie mag er geen boete worden opgelegd als het contract binnen een termijn van twee weken wordt beëindigd (ACM).

Of je nu 1 jaar te vroeg opzegt of iets meer dan twee weken, als ik de recensies nalees wordt _altijd_ de maximale boete opgelegd. Of dit redelijk is en proportioneel is nog maar de vraag. Een boete zou m.i. hoger moeten zijn als je vlak na de start opzegt dan dat dit 3 of 4 weken voor het einde is. Nu is er maar 1 boete bij Budgetenergie: de hoogste. De ACM vermeld in haar richtlijnen over opzegvergoedingen "dat er sprake is van een redelijke opzegvergoeding als de maximale hoogte van een opzegvergoeding voor consumenten afhankelijk is van de duur van de overeenkomst en van de resterende looptijd op het moment van beëindigen". De uitleg kan twee kanten opgaan maar het lijkt mij dat de ACM bedoelt dat een boete variabel kan zijn: hoe korter het restant van de looptijd, hoe lager de boete. Helaas kon ik (nog) geen jurisprudentie hierover terugvinden, zou interessant zijn om dat aan een rechter voor te leggen. Dan zouden alle energiebedrijven hier last van kunnen krijgen, ook met terugwerkende kracht.

Een mobiel telefoonnummer wordt bij een overstap pas overgezet naar een nieuwe provider als het lopende contract is afgelopen. Zo zou dat m.i. ook met energiecontracten moeten werken. De basis vormt hetzelfde soort contract: met een startdatum en een stopdatum. Ook dat zou interessant zijn om voor te leggen aan de ACM. Zodoende is dat hele systeem van opzegboetes niet nodig. De meeste mensen zullen na afloop van een contract willen overstappen. Er wordt nu een heel circus (verdienmodel) in gang gehouden - ten koste van de consument.

Een argument als 'de nieuwe leverancier vergoedt mogelijk de boete' is niet altijd waar, laat u niet voor de gek houden. En zo houden wij als consument het boete-systeem (lees: verdienmodel) in stand. De eerste opgelegde boete krijgt u nooit terug, het geld bent u toch echt kwijt. Ik adviseer u om altijd te klagen als de boete niet in verhouding staat! Anders verandert er niets aan dit perverse boetesysteem.

RuudM 28 jul 2021
Reageer
B

Misleidend geinformeerd

In de Mediamarkt werd ik overtuigd door een medewerker om over te stappen voor stroom. De meneer spiegelde mij voor dat ik er niet op voor- of achteruit zou gaan. Al tweemaal ben ik op deze wijze overgestapt en dat ging ook tweemaal goed. Leuke ervan is dat je dan een MediaMarktbon krijgt als welkomstcadeautje.

Wat blijkt: werkelijke kosten per maand stegen met factor 1,9!!! Met de klantenservice valt niet te praten. ‘Had u het contract maar moeten lezen, u zal wel verkeerde kWh uren hebben doorgegeven bij de voorberekening in de MediaMarkt, u betaalt toch gewoon hetzelfde voorschot als bij de vorige leverancier’.

Ik ben direct als spijtoptant terug gegaan naar de vorige leverancier. Maar wel met flinke kosten:
- overstapboete
- terugbetalen welkomscadeau
- ook daar hogere lasten, want ja, nieuw contract

BudgetEnergie geeft niet thuis. Nul empathie. Ik voel me en ben enorm misleid in de MediaMarkt door BudgetEnergie. Een sorry of vergoeding zijn woorden die ze niet kennen bij BudgetEnergie.

Deze misleiding gaat me nu al met al bijna 300 euro per jaar meer kosten. Dag vakantie.

Bobby 17 jul 2021
S

Paar jaar geleden deden ze dit altijd voor Essent. Iedere medewerker die je had geholpen werd door de baas geïnstrueerd om de klant langs een Essent balie te laten lopen. Dit om te kijken of ze eventueel naar hen konden overstappen voor inderdaad een welkomstcadeau. Om gek van te worden. Alsof iemand naar de Mediamarkt gaat voor een nieuw energiecontract, natuurlijk niet. Die willen elektronica kopen. Daarom shop ik tegenwoordig online.

Simar 17 jul 2021
S

Energie voor mensen met een laag budget

Dankzij Budget Energie bespaar ik maandelijks wat geld, wat ik weer kan gebruiken voor bijvoorbeeld boodschappen. Ik wou al een tijdje overstappen naar een goedkopere energiemaatschappij, maar ik wist niet precies hoe ik dit moest doen. Toen heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Budget Energie en ze hebben mij goed geholpen. Ze waren ook bijzonder vriendelijk. Het overstappen was eigenlijk veel makkelijker dan dat ik had gedacht. Het was echt zo geregeld. Goedkopere energie kan volgens mij niet maar dan nog vind ik het best veel geld. Ik ben wel blij dat ik nu wat geld bespaar wat ik kan gebruiken voor andere dingen. Op hun website staan ook nog handige bespaartips om te besparen op je energiekosten. Alhoewel bepaalde bespaartips juist geld kosten, bijvoorbeeld om een zuinigere koelkast te kopen of om je huis te laten isoleren, zitten er ook wel handige gratis tips bij. Ik probeer er in ieder geval wel bewuster mee om te gaan want ik moet tegenwoordig elke cent omdraaien.

Swaan 2 jun 2021
Reageer
J

Hele slechte dienstverlening door BUDGETENERGIE

Het verkopen van een pand wordt ten onrechte gezien als contractbreuk, je verandert tenslotte niet van energieleverancier en je kunt de nieuwe eigenaar van het pand moeilijk verplichten om zijn energielevering voort te zetten bij het bedrijf waar jij het had lopen. Een boete slaat dus nergens op. Betreft postcode 1315 BK, huisnummer 139 te Almere. Eenzelfde situatie deed zich in januari 2021 voor (postcode 1315 BJ, huisnummer 85 te Almere) waarbij men de boete heeft gecrediteerd voor een pand wat ik moest verkopen. In januari heb ik meteen gemeld dat er voor het tweede pand dezelfde situatie zou optreden en men bevestigde telefonisch dat ik dan geen boete zou krijgen. Dit werd ook bij mijn gegevens genoteerd. Desondanks kreeg ik de boete nu tóch ondanks dat ik jaren trouwe klant ben geweest met VIER panden tegelijk. Telefonisch is er geen praten tegen ondanks de toezeggingen die eerder gedaan werden. Ik heb er inmiddels al vier keer over gebeld. Wat een slechte dienstverlening en absoluut geen klantgericht handelen.

Joke 1 jun 2021
Reageer
K

Goede ervaring met Budget Energie

Na 5 jaar bij Essent te hebben gezeten, heb ik de overstap gemaakt naar Budget Energie. Ik wou gewoon wat minder betalen voor mijn energie. De website ziet er professioneel en mooi uit, dus dat gaf mij gelijk een goed gevoel. De reviews lijken soms wat verdeeld, maar ik ging van het positieve uit. Het overstappen was zo gebeurd en verliep vlekkeloos. Nu ik bij Budget Energie zit, merk ik eigenlijk geen verschil, alleen op de rekening, haha. Ik zit er aan te denken om het te combineren met telefoon, voor extra korting. Ik ben blij dat ik de overstap gemaakt heb naar Budget Energie en ik kreeg er ook een mooie smart watch bij. Het schijnt ook 100% groene stroom te zijn, maar ik doe het voornamelijk voor het feit dat het mij geld bespaard. Met de klantenservice heb ik nog geen contact gehad, dus daar kan ik geen oordeel over vellen.

Kees 21 mei 2021
Reageer
B

frauduleus energiebedrijf

Budget energie heeft een gasmeter aangemeld welke voor de hele straat (VvE organisatie is de eigenaar) op mijn appartement staat. Ze rekenen me ten onrechte meer dan 2000 euro per maand aan. Dit wordt sinds november 2020 voortgezet en het is 5 maanden geleden !! Ze blijven zeggen dat ze hun fouten zullen herstellen, maar geen vooruitgang na 5 maanden. Hoe moeilijk is het om mijn geld terug te geven? en verwijder je verkeerde meter van mijn adres ??

Niets werkt op hun website. Links om de meterstand door te geven want de elektriciteit is al enkele weken dood en ik krijg nog steeds een waarschuwing per e-mail dat ik de meterstand moet doorgeven. Opgroeien jongens !!

Babak 18 mei 2021
R

Mijn ervaring is ook dat een stelletje oplichters zijn en zodra er iets is je in ieder geval geen enkele service hoeft te verwachten van budgetenergie. Wel doen ze alle mogelijke moeite om klanten boos te krijgen.
Vanaf dag 1 van aanmelding een en al ellende bij budgetenergie. Ze komen aan met dubbele maandbedrag dan op basis van verbruik zou moeten. Vervolgens is het nagenoeg onmogelijk om dat te veranderen. Klantenservice ondermaats; reageren vaak niet eens. Snel weer overgestapt, hier wil ik geen klant blijven. Ik kan iedereen adviseren nog even verder te kijken.

Robert 22 mei 2021
J

Goedkope groene stroom en gas

Sinds kort heb ik Budget Energie, omdat ik op zoek was naar een goedkoper alternatief. Na lang getwijfeld te hebben, heb ik toch maar de overstap gemaakt naar Budget Energie. Ik bespaar op deze manier best wat geld en ik heb er zelfs een leuk welkomscadeau bij gekregen! Wat mij aanspreekt aan Budget Energie is dat ze 100% groene stroom en gas gebruiken, dat verwacht je niet bij zo'n goedkope energieleverancier. Daar was ik dus in positieve zin door verrast. Ik lees veel positieve reviews over Budget Energie en kan mij hier volledig bij aansluiten. Het is groen, lekker goedkoop en met een leuk welkomscadeau. Als de tijd daar is, ga ik mijn contract zeker verlengen bij Budget Energie. Ik denk dat er op het moment geen betere alternatieven zijn.

Johan 10 mei 2021
Reageer
M

Budget energie combikorting

Ik zit voor mijn telefoonabonnement al bij Budget Mobiel en dat bevalt zo goed dat de stap voor mij naar Budget Energie maar heel klein was.
Toen kwam ik dus de combikorting tegen van 5 euro per maand en was ik al helemaal om.
Toen er gelijk maar voor gekozen om niet te wachten en de overstap naar Budget Energie te maken.

Ik ben nu veel goedkoper uit, zag dat je tot wel 150 euro kunt besparen hier en volgens mij klopt dat in mijn geval wel ongeveer dus moet je nagaan...
Ook vind ik dat 'mijnbudget' ontzettend handig!
Hier kun je alles precies in de gaten houden en kun je duidelijk zien hoeveel je verbruikt etcetera en waar aan.
Zo is het makkelijk te bepalen of je ergens nog extra op kunt besparen of niet.
Bevalt dus ontzettend goed hier en wou dat ik deze overstap veel eerder had gemaakt, maar beter laat dan nooit zullen we dan maar zeggen.

Mick 5 jan 2021
L

Hoe werkt dat combikorting? Ik zoek een goedkoper telefoonabonnement en vind budget mobiel wel interessant. Ik weet alleen niet hoe dat zit met combikorting. Ik wil graag korting op mijn telefoonabonnement want ik betaal nu te veel. Nu zit ik bij vodafone maar is budget mobiel dan wel goed? Ik wil geen problemen krijgen met bijvoorbeeld een slecht bereik.

Laura 4 mei 2021
S

Oplichting budget energie

Vorig jaar Kwam ik bij de mediamarkt en werd aangesproken door een verkoopmedewerker van budget energie, normaal gesproken wimpel ik dat af maar omdat ik over wilde stappen naar een ander was het een mooi aanbod .

Kreeg een aanbod van gas en Electra berekend op ons verbruik van 53 euro Electra en gas weet ik even niet uit mijn hoofd meer .
dat samen met een welkomst bonus van 175 euro .
contact hadden we rond gemaakt en ik had een nieuwe leverancier .
3 dagen na akkoord van contract kregen we een nieuwe woning aangeboden dit omdat we antikraak huurde en nu naar een vaste woning gingen .
ik bellen om het contract over te zetten naar het nieuwe adres . dit was nog al een ramp , die bonus moest dus al terug betaald worden omdat ze het contract niet konden wijzigen en hebben hem geannuleerd . nieuw contract aangemaakt en nu kregen we weer die bonus maar nu werd dat dus verrekend met de eind afrekening , dus we hadden al 175 euro voor niks betaald .toen konden ze dus niet leveren vanaf het moment dat we er in gingen dus moest er WEER en nieuw contract .en dan nog niet gesproken over de valse beloftes . Eindelijk gingen ze leveren . nu 11 maanden later nu we met die corona zitten ben ik zonder werk gekomen en komen de betalingen iets later bij ze binnen , en daar begint de ellende pas . je krijgt al 2 dagen na te late betaling een herinnering 1.5 week erna krijg je een verhoging van bijna 40 euro die je binnen 5 dagen moet betalen , lukt je dat niet word je energie levering stop gezet en kan je het uitzoeken .

BELLEN heeft geen nut , ze hanteren eigen regels . ik had aangegeven dat het later binnen zou zijn en er zouden notities van gemaakt zijn dat ze daar van op de hoogte zouden zijn . NIET DUS
ik weet ook , iedereen moet betalen maar afsluiten om 94 euro omdat je 3 weken later ben met betalen is onbeschoft . nu word mijn contract dus beëindigd op 25 december , fijne feestdagen.

Mijn broertje zit er ook bij en die heeft een lage maandpremie dit omdat het een energie zuinige 1 persoons studio van 28m2 is , hij heeft er dus ook gezeik mee , hij heeft nu 2 jaar een contract bij deze oplichters maar is meer dan een jaar niet thuis geweest omdat hij mishandeld is geweest met letsel heeft meer dan een jaar revalidatie nodig en is dus voor een jaar thuis bij mijn ouders gaan wonen , over dat jaar heeft hij iedere maand bij moeten betalen , Vraag me af hoe dat kan als alles, ALLES uit was. alle stekkers waren er uit tot zelfs de boiler ?

Deze organisatie doet zomaar wat en raad niemand maar dan ook niemand dit aan , stukken gaan na de jaarwisseling nog naar de advocaat .Budget energie moet gestopt worden . steeds meer mensen raken gedupeerd door hun .

Steffan 23 dec 2020
S

Serieus is het zo ver? Hier in Emmen willen ze me juist altijd Essent aansmeren als ik de Mediamarkt in loop. Uiterst irritant. Dat de mediamarkt dit doet is apart omdat dit de Mediamarkt gewoon klanten kost.

Simar 5 mei 2021
G

Verrassende aanpak bij Budget Mobiel

Ik vind het leuk dat Budget Energie het zo anders aanpakt eigenlijk dan alle andere leveranciers en dan met name de duurdere en bekendere leveranciers.
Dit soort bedrijven lopen vaak te koop met wat ze wel allemaal niet doen, Budget Energie pakt het juist op de tegenovergestelde manier aan.
Zo laat Budget Energie weten wat ze juist niet doen, om de prijs laag te kunnen houden, zoals het sponsoren van een dure en bekende voetbalclub en nog meer van dat soort voorbeelden.
Dit soort manieren van downsizen spreekt mij heel erg aan.
En het werkt schijnbaar wel hoe ze dit aanpakken, want de prijs die ze hier vragen per maand is gewoon heerlijk laag.
Het is een hele goede keus geweest van mij om over te stappen en ik sta hier nog steeds volledig achter.

Gerry 20 dec 2020
Reageer
L

Besparen met budget energie

Als je veel geld wilt besparen net als wij, dan is het een goed idee om je te gaan verdiepen in de energie leverancier Budget Energie.
Helemaal nu, in deze onzekere tijden, is een financiële meevaller als deze altijd goed.
Wij waren lange tijd ontevreden over onze oude energie leveranciers en zijn meerdere keren overgestapt naar iets anders in de hoop daar een betere ervaring te hebben maar dit was eigenlijk nooit het geval.
Tot we overstapten naar Budget energie en hier eigenlijk meteen een goed gevoel over hadden.
Allereerst ging het overstappen zelf heel snel en makkelijk, ook kregen we gelijk de bevestiging hiervan in de mail.
En ook de nota’s zijn altijd duidelijk en goed in orde. Veel pluspunten bij budget energie.

Leo 14 dec 2020
F

Vandaag te horen gekregen dat we weer een maand een gehele lockdown tegemoet gaan. Weer een tijd geen werk als fitnessinstructeur! Lekker. Zal ook eens gaan kijken of ik wat kan gaan besparen op energielasten en dergelijke.

Fred 14 dec 2020
B

Elk jaar overstappen

2020 hebben wij Budget Energie als energieleverancier gehad, aan het einde van het contract kreeg ik een nieuwe aanbieding. Daar zijn we niet op ingegaan omdat in de leveringsvoorwaarden staat dat je dan niet de welkom premie meer krijgt. Overstappen doe we via Enelogic ,die ook mijn digitale meter uitleest.
Indien Budget energie de volgende keer de goedkoopste is kom ik terug.
PS: Indien je gebeld wordt voor verlenging dan aangeven dat je niet meer gebeld mag worden, je wordt dan doorverbonden naar het belmeniet register.

Ben 3 dec 2020
Reageer
R

Factuur problemen slechte service

Je kan wel merken dat Budget Energie nog niet zo lang bestaat als bijvoorbeeld Oxxio of Essent. Er gaat van alles mis in de betaalomgeving. Dan probeer je contact te maken met Budget Energie, wat al erg moeilijk is, maar als je dan iemand aan de haak hebt, weet die je voor geen ene meter te helpen. Was een vrouw die blijkbaar nog maar net bij het bedrijf werkte want die had nergens verstand van. Er was dus een dubbel bedrag afgeschreven de eerste maand, dat gaf ik aan maar ze kon dat niet inzien, moest er een andere leidinggevende bij komen en zo ging het maar door. Nu uiteindelijk, na 2 weken er achteraan te hebben gezeten, heb ik het geld terug ontvangen maar van service is geen sprake helaas. Het is dat Budget Energie als goedkoopste uit de bus kwam op deze vergelijkingssite, hopelijk is dat volgend jaar een andere energieleverancier.

Rene 30 nov 2020
Reageer
K

Budget energie voor beginners

Als je net als ik totaal niet thuis bent in de wereld van het internet en tv en al die abonnementen maar ook niet in de wereld van de energie leveranciers.
Ik heb heel cru gezegd gewoon voor de goedkoopste optie voor mij gekozen en dat was bij Budget energie, heb hier nog geen enkele klacht over. Alles gaat goed

Kirsten 29 nov 2020
T

Kan ook weinig mis gaan aan een energieleverancier inderdaad. Ik zat jaren bij dezelfde omdat ik dacht dat overstappen niet uit kon. Blijkt dus dat je honderden euro's per maand kan besparen, beetje zonde dat ik dat nooit heb geweten. Sindsdien kijk ik ieder jaar op een vergelijkingssite naar de goedkoopste optie, net als wat jij hebt gedaan Kirsten. Eigenlijk wel gek dat niemand weet dat overstappen zo loont. Beetje oneerlijk zelfs dat energieleveranciers zelf ook niet een mailtje sturen van je abonnement loopt af, we hebben een betere aanbieding voor je. Ze gaan gewoon door op je oude gegevens en die zijn vrijwel altijd hoger dan dat je opnieuw aanvraagt.

Timothy 29 nov 2020
R

Budget energie helpdesk

Ze zeggen allemaal dat het overstappen zo eenvoudig is, mijn oma zou het bij wijze van spreke nog moeten kunnen en zij is al in de negentig.
Maar mij lukt het daarentegen niet, geen idee waarom maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Mijn vrouw en zoon hebben nog met me mee gekeken maar ook hen lukt het niet, dus of wij zijn echt een stelletje leken bij elkaar of het is toch iets lastiger dan met laat geloven.

Maar waar het om gaat, ik heb de helpdesk van Budget Energie gebeld in de hoop dat zij mij konden helpen met een paar aanwijzingen.
En toen bleek het inderdaad binnen korte tijd geregeld te zijn,Je moet alleen even weten waar je op moet klikken en waar je moet kijken en dergelijke.
De vrouw (ja vrouw ja) die mij hielp met overstappen was erg aardig en geduldig en gaf me precies de juiste aanwijzingen, doordat ze zelf met me mee keek op haar computer.
Toen was het binnen nog geen tien minuten allemaal geregeld.

Rudy 23 nov 2020
Reageer
F

Blij met budget energie

Wij zijn erg blij met ons lidmaatschap bij Budget energie. Het was heel makkelijk om hier bij aan te sluiten, ik denk dat alles bij elkaar nog geen half uur heeft geduurd. En als je dan kijkt wat het je allemaal wel niet oplevert dan is deze tijd het dubbel en dwars waard! Ik zou het in ieder geval zo weer opnieuw doen als dit nodig zou zijn. Of je als huishouden nu veel of weinig energie gebruikt per jaar, dat maakt voor Budget energie niet uit. Zij zijn altijd de voordeligste.

Freddy 4 nov 2020
Reageer
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van april 2024.

Over Budget Energie

Budget Energie is een Nederlandse energieleverancier die sinds 2011 actief is op de energiemarkt. Het bedrijf richt zich op het aanbieden van betaalbare energieoplossingen aan particuliere klanten. Het bedrijf biedt verschillende energiecontracten aan, waaronder contracten met vaste en variabele tarieven. Hierbij richt Budget Energie zich vooral op het aanbieden van energieoplossingen die betaalbaar zijn voor een breed publiek. Een uniek punt van Budget Energie is de combinatie van meerdere producten. Het bedrijf biedt bijvoorbeeld een pakket van TV, mobiel en energie, om combinatiekorting aan te bieden. Ook heeft Budget Energie een gratis overstapservice om het veranderen van energieaanbieder zo eenvoudig mogelijk te maken. Het bedrijf biedt groene stroom aan en heeft de ambitie om steeds meer gebruik te maken van duurzame energiebronnen.

  • Nog niet geverifieerd
  • Energieleveranciers
  • https://www.budgetthuis.nl/energie/
  • klantenservice@budgetenergie.nl