50+ mobiel

50+ mobiel

3.1 reviewscore • 158 reviews
A

Zeer teleurstellende ervaring , niet doen

Bij een reis door Zwitserland kreeg ik een SMS waarin stond "bel 1200 om je limiet te verhogen". Dit heb ik niet gedaan. Nu blijkt dat de eerste maandfactuur € 28,50 i.p.v. € 8,50 is. Heb klantservice gebeld. Nu blijkt dat ik een "buitenbundelplafond" heb van € 20,--. Dan blijkt ook dat je dit plafond wél kan verhogen , maar niet verlagen ; tenzij je daarvoor per maand extra betaalt. Dit was mij absoluut niet bekend. En ook mijn vorige provider (Budget mobiel) had deze constructie niet. Daardoor werd ik hierdoor 'overvallen'. De medewerkster van de klantenservice bleef onvermurwbaar. Het jaarcontract (gelukkig maar één jaar) is slechts tegen een fiks bedrag te beëindigen. Dus zit ik aan deze "harige Harry" nog 11 maanden vast. Een OPLICHTER is het. Blijkbaar niet voor niets bij Albert Hein weggestuurd ...

Anna 1 mei 2024
A

Toen ik de kortingscode met vrienden deelde om een

Toen ik de kortingscode met vrienden deelde om een ​​cadeau van 20 euro te krijgen, stuurden drie vrienden mij, nadat ze zich hadden aangemeld, een bericht waarin ze het cadeau annuleerden en omdat ik de voorwaarden voor het delen van de korting had overtreden, denk ik dat dit de methode is een bedrijf dat zijn gebruikers niet waardeert.

Abdelkarim Alahmad 29 apr 2024
W

Schandalige prijzen bij afkopen

Doordat ik geen of heel slecht bereik heb met dit abonnement, kan ik het niet gebruiken. Ik heb daarom een ander fatsoenlijk abonnement moeten afsluiten bij een andere provider. Toen ik dit niet in gebruik hebbende abonnement wilde afkopen, vroegen ze de totale abonnementskosten over de nog lopende periode inclusief € 25,= boete.

Willeke 26 apr 2024
C

snelheid klopt van geen kanten, lesje geleerd

Helpdesk is goed bereikbaar en dat heb je nodig ook. Daarom 2 sterren en niet 1. Gemiddelde downloadsnelheid via door 50+ aanbevolen speedtest.nl gemeten is 10mb over 10 metingen. Vaak wordt ik gebeld en gaat mijn telefoon niet over. Google Maps is kansloos. Ze kunnen het niet oplossen en je moet het er maar mee doen. Ik heb mijn verlies genomen en mijn nummer naar elders overgezet. 130 Euro down the drain, mijn lesje geleerd

Coen 13 apr 2024
E

Geen bellen met wifi bij 50+

Na 3x gebeld te hebben, vertelde 50+ dat zij niet kunnen werken met bellen via WiFi. Voor ons maakt dat het abonnement waardeloos. Voor anderen een waarschuwing voor onnodige kosten.
Opzeggen abonnement en ander nemen is nu volgende stap.

Update oktober 2025: uiteindelijk heeft 50+ netjes meegewerkt met de overstap. Dat was dan weer wel positief.

Ed Visser 12 apr 2024 17 okt 2025
H

Goedkope telecomprovider

Goedkope telecomprovider die doet wat je van ze verwacht. Signaal is goed en de kosten zijn super. Voor mensen die niet veel data gebruiken is 50+ sowieso prettig omdat je een klein pakket kan nemen. Als je er een keer overgaat kan je altijd bijkopen. Dit + de goede service, kan ik me haast niet indenken waarom er ook mensen zijn die negatief zijn over 50+ mobiel.

Harold 4 apr 2024
B

Reageren op herroeping contract super slecht

Het leek zo mooi, 2.50 euro voor gratis bellen en internet.
Echter, eerst de pluspunt de handige harry map prachtig,inhoudt erg overzichtelijk, keurig uitgelegd, sim kaart, alles was goed.
Toen de simkaart in mijn telefoon, geprobeerd met 06 te bellen andere telefoon, ging het gelijk op de voicemail.Ik snapte er niks van.,diverse malen nog geprobeerd,steeds hetzelfde.
Normaal hoor je dan ,kpn, nummer is niet in gebruik, hier dus niks. Toen maar opgezegd via herroepingsrecht binnen 14 dagen, sterker nog dezelfde dag opgezegd.26 maart 2024, niks gehoord via 50 plus, dus vanmorgen nogmaals gemaild, dezelfde brief met plus/ min.
Bellen ga ik ze niet ,088 is geen gratis nummer.
Ik ben in houders hand heb onmiddellijk opgezegd ,mijn andere nummer gegeven.
Komen ze niet terug op mijn mails, dan is het mij overduidelijk ,de klant is hier geen koning.

BOUMA 28 mrt 2024
P

Nieuw bij 50+ mobiel

Ik stap bijna elk jaar wel over naar een andere sim only aanbieder want er is altijd wel iemand met een goede deal. Dit jaar zit ik bij 50+ mobiel. Tot nu toe ben ik heel erg tevreden. De overstap van budget mobiel naar 50+ mobiel ging zonder problemen. Nummerbehoud ging ook goed. Geen klachten wat dat betreft. De prijs is zeer aantrekkelijk. Het is eigenlijk gewoon vodafone maar dan voor een veel betere prijs.

Priss 25 mrt 2024
S

Werkt prima tegen een lage prijs

Ik heb inmiddels 2 abonnementen afgesloten bij 50+ mobiel tegen lage prijzen. Bellen gaat inderdaad via 2G en internetten via 4G. Het werkt hier allemaal prima zonder klachten. Met rentepunten van ING of aanbiedingen via diverse websites kan je het eerste jaar voor een prikkie krijgen. Kan geen andere aanbieder tegenop voor die prijs. Overstap met nummerbehoud ging probleemloos beide keren. Ik herken mij totaal niet in het negatieve beeld wat hier kan ontstaan

Sjef 22 mrt 2024
J

50+mobiel slecht netwerk en klantenservice

Het overstappen naar 50+mobiel met nummerportabiliteit zou naadloos moeten gaan.
Het tegendeel is mij gebleken.
Nadat mijn nummer naar 50+mobiel was verhuisd had ik maar 1 probleem:
Ik kon niet bellen, niet gebeld worden en had geen dataverbinding.

Toen maar eens contact opgenomen met de klantenservice via de vaste telefoonlijn die ik gelukkig nog heb.
Na heel lang wachten wordt je dan 'geholpen' door de klantenservice.
De klantenservice constateert door naar mijn nummer te bellen dat het inderdaad niet werkt. Dan vragen ze je de simkaart maar eens in een andere telefoon te stoppen. Daar blijkt die wel te werken.
Dan wordt er snel geredeneert dat de simkaart goed is en dat het dus aan je telefoon ligt.
Dan willen ze je naar een telefoonwinkel sturen en om daar je probleem te laten oplossen. Als je dan zegt dat de simkaart van je vorige provider met dezelfde instellingen in hetzelfde simslot op dezelfde telefoon wel werkte en dat het daarom wellicht aan de instellingen benodigd voor 50+mobiel moet liggen wordt het gesprek snel afgekapt.

Na deze 'service' ben ik zelf maar eens aan het puzzelen gegaan waarom het wel werkte op mijn oude telefoon en niet op de nieuwe telefoon....

Wat blijkt: 50+mobiel gebruikt nog 2G belverbindingen.
Op moderne telefoons wordt dat als onveilig beschouwt en daarom staat deze natuurlijk uit op nieuwe telefoons.
Zet je 2G verbindingen toestaan in je telefoon instellingen voor het mobiele netwerk op Aan dan kan je wel bellen en gebeld worden.
2G is een sterk verouderd mobiel netwerk!

Dus nog maar eens gebeld met de de 'klantenservice' en mijn bevinding voorgelegd. Dan krijg je als reactie:
"O ja, dat is waar ook wij gebruiken nog 2G voor bellen. Goed dat u dit doorgeeft. Ja, in de toekomst gaan we wel van 2G af, maar wanneer is nog niet bekend."

DUS VOOR NIEUWE 50+MOBIEL GEBRUIKERS:

ALS JE NIET KUNT BELLEN OF GEBELD WORDEN EN JE HEBT EEN MODERNE TELEFOON GA DAN OP ZOEK NAAR EEN MOBIEL NETWERK INSTELLING WAARBIJ JE DE (NIET VEILIGE) OPTIE 2G BELLEN AANZET EN DAN ZOU HET MOETEN WERKEN.

De optie 'Bellen via Wifi' kan handig zijn om in te schakelen voor die gevallen dat je in een stabiel wifi netwerk verbonden bent, dan wordt naar ik aanneem het bellen via het sterk verouderde 2G netwerk vermeden.

Jan 19 mrt 2024
G

Goede overstap

Overgestapt naar 50 plus mobiel en dat verliep allemaal vlekkeloos. Had verwacht dat er wat meer bij kwam kijken maar het viel allemaal reuze mee. Dat scheelt, want ik zag er wel een beetje tegen op. Erg goed geholpen door de klantenservice, ze stonden mij vriendelijk te woord en namen echt de tijd voor mij. Dat kan ik enorm waarderen. Inmiddels al een tijdje klant van 50 plus mobiel en ben nog zeer tevreden. Ga zo door!

Gerdien 18 mrt 2024
F

50+mobiel heel fijn voor mijn moeder

Zeker een prima overstap geweest voor mijn moeder. Die is al wat ouder dus kwamen al gauw uit bij 50+mobiel. Ook nog gekeken bij simyo en lebara maar uiteindelijk bleek 50+mobiel ongeveer even duur te zijn, er is op dit moment geen aansluitkosten en dubbele data. Voor 6 eurootjes per maand is ze klaar.

Wel een beetje jammer dat er op de homepagina een vergelijker staat tussen 50+mobiel, kpn en odido. Je wilt juist zien hoe 50+mobiel het doet tegenover de kleinere goden. Misschien handig om dit te wijzigen, natuurlijk is het goedkoper als een A-merk.

Levering was heel snel en 50+mobiel heeft zelf ook de overstap voor mijn moeder verder geregeld.

Groetjes Froukje

Froukje 14 feb 2024
A

Nog geen 50+

Ik ben nog geen 50, maar heb wel 50+ mobiel! Dit vond ik wel gek om als jongere een abonnement bij 50+ mobiel af te sluiten. Het was gewoon de goedkoopste, dus heb ik voor 50+ mobiel gekozen. Geen moment spijt van gehad. Ik heb gekozen voor een 2 jarig sim only abonnement en hierbij kreeg ik dubbele data. Dat kan ik goed gebruiken. De klantenservice was heel vriendelijk en hier kreeg ik direct een goed gevoel bij. Achteraf ben ik blij dat ik een sim only abonnement heb afgesloten bij 50+ mobiel!

Annabel 18 jan 2024
J

Slechtste ooit met bellen en versturen

Ik heb nu een paar maanden 50+ en ik ben al vanaf het begin bezig met klachten. Bellen en een foto versturen lukt niet, en soms pas na 14 min bij de ander. Vaak als ik wil bellen en dan op toestel: geen bereik of bezet. Ze hebben mij beloofd om na nog 1x updaten weg te kunnen en na geen oplossing willen ze weer meer info om zeker alles uit te sluiten! Dood en doodziek wordt je hiervan. Gaat alleen maar om die paar klote euro's die ze per maand mislopen. Waardeloos bedrijf en beloftes zijn viese lucht!!!

Jeroen 12 nov 2023
M

Lekker goedkoop

Ik ben overgestapt naar 50+ mobiel omdat ze lekker goedkoop zijn. Ik betaal een stuk minder dan bij KPN. Ik ben al een klein jaartje klant en helemaal geen hinder ervaren.. Het werkt eigenlijk altijd goed. Maar voor mij is de belangrijkste reden dat ik bij 50+ mobiel zit, dat ze één van de goedkoopten zijn. Ik heb niet veel MB's of belminuten nodig. Gewoon een goedkoop sim only abonnement. Dik tevreden en ik denk niet dat ik hier nog weg ga. Ik zie namelijk geen betere alternatieven.

Moniek 6 nov 2023
R

Neem hier absoluut geen abonnement!!!

Als je denkt om hier een abonnement te nemen doe het absoluut niet,
ik weet dat ze goedkoop zijn maar zo ben ik er ook ingetrapt.
Het abonnement wat je bij deze mensen afneemt heeft geen buiten bundel limiet
(kan je niet uitzetten) hierdoor als je MB verbruik buiten zijn bundel komt moet je
geldsommen betalen waarvan je een hartaanval krijgt. Als jij niet goed oplet loopt dit
door in de honderden euro's!!! Overigens verkopen hun een abonnement voor 8 GB per maand maar als je
buiten je bundel komt betaal je opeens 50 euro voor 6 GB?? Er zit geen logica achter ze doen er alles
aan om de klant op te naaien. Dit is wat mij overkwam ik maakte verbinding met mijn telefoon en computer maar had
perongeluk nog de mobiele data aan laten staan in plaats van de WiFi hierdoor ging mijn data buiten zijn plan.
Ik heb contact opgenomen met 50+ mobiel, maar die geven aan dat ik mijn abonnement moet upgraden zodat ik wel
een limiet kan instellen. Dit is natuurlijk onzin want elke andere provider waar ik ooit heb gezeten heeft
deze onzin niet en daar kan je dit aan zetten in elk plan. En de kosten die buiten mijn bundel kwamen? Die moet ik
gewoon betalen ondanks het een ongeluk is , ze hebben TOTAAL geen begrip voor je situatie en willen elke cent van
je afpakken. Ik zou ze een score van 0 geven als dit kon.

Rik van de Kraats 6 nov 2023
H

Waardeloos absoluut niet doen

50 + mobiel is werkelijk de allerslechtste keuze die je kunt maken. Niks werkt fatsoenlijk. Het lijkt goedkoop maar in werkelijkheid is dat niet zo. Mooie verhalen als klant wil worden, maar als ze je eenmaal binnengehaald hebben dan komen ze niks na. Ik kan niet bellen en dat is toch op zijn minst vreemd voor een mobiel abonnement. Internet werkt voor geen meter. Heel spijt van de overstap. Ik wilde al na 1 dag van mijn abonnement af, maar dat kan niet. Het kan alleen met doorbetalen en een boete. De klantenservice is al helemaal een ramp. Het enige wat ze kunnen vertellen is “ wat vervelend voor u” . Mijn advies, van deze provider kunt u het beste ver vandaan blijven.

Hans 20 okt 2023
L

Kadobonnen!!

Aanbieding van 50+mobiel.
Indien u (met uw abonnement van 50+mobiel) een nieuwe klant aanbrengt krijgen zowel u als de nieuwe klant een kadobon van 25 euro! Keurig alles volgens het formulier ingevuld , zo ook de kortingscode....maar een kadobon Ho maar.
Gebeld met klantenservice: antwoord: u heeft waarschijnlijk naast het kortingscodevakje het knopje Gebruiken niet aangeklikt!! Dat heb ik wel gedaan want anders vul ik de code niet in.....
Kortom: 50+ geeft sigaren weg.maar wel uit uw eigen doos!!!

Lisette Sliep 25 sep 2023
V

Premium sms berichten incasseren

Incasseren premium sms berichten die ik zelf nooit heb gebruikt en/ of verstuurd. 4004 is iets waar niemand mij bij de klantenservice op kan antwoord geven. Ze zeggen dat er een blokkade op wordt gezet en toch krijg ik elke maand weer de kosten. Meerdere malen klantenservice gebeld, emails gestuurd en worden door klantenservice gevraagd of wij wel normaal Nederlands begrijpen. We hebben zelfs aangeboden om ons abonnement geld dan over te willen maken maar zonder de kosten die in rekening worden gebracht die wij niet hebben gemaakt. Ook hier wordt niets mee gedaan. Kortom 50+ wenst nergens aan mee te werken, en wij moeten voor iets betalen wat niet van of voor ons is. En ze weigeren ook te melden waar 4004 van is. Denk dat ze hier zelf ook een graantje van meepikken. Dus 50+ NOOIT aan beginnen. Goedkoop is duurkoop in dit geval

Van der stelt 10 sep 2023
M

Bevalt ons allemaal goed

Lees steeds meer mensen die zich negatief uiten over 50+mobiel.nl. Ik ben het hier zeker niet mee eens. Heb eerst mijn beide ouders geholpen aan een abonnement en doordat het ze zo goed beviel en de prijzen vrij laag zijn, ben ik tevens zelf overgestapt van Vodafone naar 50+mobiel. Geen klachten gehad, ook niet tijdens alle overstappen. Groetjes Merel

Merel 7 sep 2023
H

Slecht bereik - niet om mee te bellen

Ondanks dat ik in een stad woon heb ik echt bagger bereik. Internet is oke, bellen daarentegen een drama. Geluid is blikkerig en valt steeds weg. Er is echt geen touw aan vast te knopen! Dus wil je bellen? Ga dan niet hierheen. En de klantenservice? Die doet wat op afstand wat niets helpt en vervolgens laten ze je stikken. Geen woord over het feit dat ze dus GEEN landelijke dekking hebben. Ik kan wel mijn contract afkopen door de volle pond van het hele contract PLUS administratiekosten te betalen. Maar dat zij niet leveren wat ze beloven... Dat is schijnbaar niet hun probleem!

Helga 5 sep 2023
T

Sim Only, Geen bereik, Slechte klanten service.

Sim only besteld alleen ver van tevreden hiermee.
Heb thuis geen bereik, 4G werkt daarbij dus niet en ik kan vaak niet bellen of gebeld worden.

Er is een periode van 14 dagen waarin je je abonnement kan herroepen alleen die gaat in vanaf het moment dat je het abonnement aankoopt, niet vanaf wanneer de sim binnen is en het nummer overdracht is voltooid, wat in mijn geval pas na 15 dagen gebeurde na aankoop.

Ik heb hierover contact opgenomen met de klanten service, voornamelijk via email alleen hier werd telkens na één bericht geen antwoord meer gegeven op mijn emails, ik heb hier constant zelf achteraan moeten gaan door zelf te gaan bellen en te vragen wat de volgende stappen zijn, zelf kwamen ze hier namelijk niet op terug.

Na meerdere keren verteld te hebben gekregen dat mijn sim opnieuw aan het netwerk is toegevoegd en dat de dekking goed zou moeten zijn heeft dit natuurlijk niks geholpen.

Toen werd mij verteld de APN instellingen handmatig in te stellen, de instellingen te resetten, een andere telefoon te proberen met de SIM, door te geven welke mensen me waar en wanneer hebben geprobeerd te bellen en screenshots te sturen van mijn instellingen.

Nadat dit allemaal niks heeft geholpen en na veel achter de klanten service aan te zitten is mijn abbonement gelukkig vrij gegeven en kan ik nu weg van deze provider.

Dat is voor mij het enige pluspuntje wat ik ze moet geven, dat ik ondanks buiten de herroep periode te zitten nog weg kan gaan met een 2 jaars contract, dat vind ik erg fijn en toepasselijk bij mijn situatie!

Ik zelf woon in 'Oostzaan' het bereik is prima in wat grotere steden, maar daarbuiten is het netwerk van Vodafone (het netwerk wat 50plusmobiel gebruikt) verre van goed.

Ik raadt deze provider af als je niet dichtbij een grote stad woont, voor mij is het bereik namelijk veels te slecht/niet beschikbaar en super langzaam.

TLDR: Erg slecht/geen bereik en klanten service reageert niet uit zichzelf, zelf achteraan gaan.

Tom Bon 26 aug 2023
S

Vanuit Rotterdam zeer slecht verbinding

Vanaf mei 2023 aantaal keer contact opgenomen met klantenservice. Wat een drama. Hun weet waar de problem light, maar woord in de maling genomen. Ik woon in Rotterdam, en met telefoon verbinden heb slecht of geen ontvangst. Internet gaat we, maar soms kan ik geen internet gebruiken. Door de klantenservice woord geholpen door onervaren medewerkers, die geen verstand hebben. Hun vertellen alleen maar smusjes, dat het probleem Light aan je telefoon. Niet waar dus. Vandaag werk ik in den haag, ik heb goed verbinding, als telefoon, en internet. Rotterdam dus niet.

Salvo 16 aug 2023
M

3GB internet en onbeperkt bellen voor 5 euro pm

Mijn moeder is overgestapt naar 50+ mobiel mede omdat ze een goede klantenservice hebben met daarbij vrij lage prijzen. Wat we vooral fijn vinden aan 50+mobiel is dat je het pakket helemaal kunt samenstellen. Dit resulteerde bij mijn moeder op een lage maandprijs omdat ze niet veel internet nodig heeft. Ze betaald dacht ik 5 euro.... per maand. Krijgt ze 3GB internet voor dus prima geregeld. Kan ook nog onbeperkt bellen ook en aansluitkosten zijn gratis. Ik zit zelf nog een half jaar vast bij T-Mobile maar zodra dit is verlopen stap ik ook hier naar over als de prijzen dan nog steeds zo goed zijn.

Marianne 8 aug 2023
S

Miskoop, slecht, blikkerig geluid, ruis

Heel slecht, blikkerig geluid, met een ruis op de achtergrond. Hoe kan dit probleem opgelost worden? Geeft onrust en is vermoeiend. Via WhatsApp bellen dan is geluid goed. Alleen via WiFi gedaan, nog niet via buiten gezet. Niet ideaal, maar werkbaar. Is de 1e dag dat ik het abonnement heb. Internetsnelheid nog niet getest buiten. Enige voordeel is dat het goedkoop is, maar we een miskoop van 2 jaar. Wil graag annuleren, alleen het belachelijke is dat je alleen binnen 14 dagen na de aankoop kan annuleren, terwijl de opzegtermijn bij overstap 1 maand is en je er dus pas na 1 maand achter kan komen dat dit een slecht abonnement is.

Susan 3 aug 2023
Beste telecomproviders

Dit zijn de beste telecomproviders van november 2025.

Over 50+ mobiel

Er zijn 158 reviews geschreven over 50+ mobiel op Reviews.nl. Met een 3.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.

  • Geverifieerd bedrijf
  • Affiliate partner
  • Telecomproviders
  • https://www.50plusmobiel.nl
  • klantenservice@50plusmobiel.nl