Online.nl is een bedrijf die niets voor zijn klanten doet, en deze zelfs bedonderd.
Contracten worden eenzijdig aangepast, prijs gaat van de ene op de andere dag bijna 12% omhoog. TV kastje werkt uiterst traag en de klantenservice- medewerkers zijn zo geïnstrueerd dat deze de klant zo snel mogelijk met een kluitje in het riet sturen. De medewerkers snappen soms wel dat e.e.a niet klopt bij hun bedrijf maar mogen daar niets aan doen.
Dus wees gewaarschuwd, ga nooit naar Online.nl, want dat geeft enkel stres en narigheid.
Ik vind dat dit internetbedrijf wel wat meer liefde verdiend dan dat jij nu schrijft. Online.nl was er al toen menig mens nog een pamper om had. Altijd goed internet geleverd waarbij ik me zelfs nog kan herinneren dat het via een inbelmodem ging. Nu hebben ze zich uitgebreid dat ze ook tv en bel diensten leveren. Voor mij nooit anders en qua prijs altijd een stuk goedkoper dan Ziggo en KPN. Voor mij dan ook totaal geen stress en narigheid.
Glasvezel verbinding niet goed afgeleverd, ondertussen tegen de afspraak in adsl eraf gegooid. Niet in staat om dit op korte termijn op te lossen. Geen mogelijkheid om netwerk beheerder Caiwe te pushen om monteur langs te laten komen. Beloofde e-mails niet gestuurd. Zeer slecht bedrijf. Je koopt iets maar er wordt niet geleverd en erger nog ze brengen je in de problemen. Nooit aan beginnen.
Als je gewoon internet en TV wilt zonder veel poespas kan ik Online.nl zeker aanraden. Het grootste voordeel aan Online.nl is de prijs. Ze zijn goedkoper dan T-Mobile, KPN en Ziggo. Je kunt ook eenvoudig overstappen, dit heb ik ook gedaan. Het was zeer eenvoudig en hoefde niet veel te doen.
Ik heb geen verstand van de internetsnelheid en alle opties, maar voor mij werkt het voortreffelijk. Het internet is niet minder dan wat ik bij mijn vorige provider ervaarde, dus dat is helemaal goed. Ik heb ook meer zenders dan dat ik nodig heb en ik kan opnemen, pauzeren en terugkijken. Terugkijken van programma's is wel een hele fijne mogelijkheid die ik niet zou willen missen.
Verder heb ik eigenlijk weinig te melden over Online.nl. Het is echt niet minder dan andere (duurdere) providers, alleen betaal je wel wat minder. Ik zie mij de eerst komende tijd niet overstappen naar een andere provider.
BESTEL NOOIT BIJ ONLINE!
KOMEN HUN EIGEN AFSPRAKEN EN BELOFTES NIET NA!
VERVOLGENS ZIT JE VAST IN CONTRACT HEL!
Een abonnement afgesloten waarbij zij aangaven dat internet afsluiting afgesloten kon worden op desbetreffend adres. Ineens bleek dat zij toch niet konden leveren op desbetreffend adres maar was het contract al ondertekend en konden wij niet meer dit annuleren.
Helaas geen klantenservice op dit gebied; ondanks dat zij zelf telefonisch hadden beloofd en gezegd dat zij internet konden leveren en het daarna niet zo bleek te zijn hebben wij alsnog voor niks moeten betalen omdat ze anders aanmaningen zouden sturen. Zelfs dubbel betaald omdat wij internet moesten afsluiten bij een provider die wel kon leveren.
Om zo snel mogelijk van hun af te zijn besloten wij dat wij het resterende bedrag voor het abonnement wilden overmaken. Dit hebben wij gedaan. Met daarbij de vraag of zij een bevestiging e-mail konden toesturen waarin stond aangegeven dat het contract beëindigd was. Dat kon niet volgens hun, maar zij beloofden ons telefonisch dat dit zou gebeuren.
Sindsdien krijgen wij nog steeds e-mails van hun waarin zij geld van ons vragen terwijl wij alles hebben betaald en het contract hebben beëindigd.
Wij hebben inmiddels meer dan 9x keer met de klantenservice meer dan een uur gebeld waarin wij steeds het opnieuw het verhaal moesten uitleggen en waarin ons steeds opnieuw werd beloofd dat het nu echt beëindigd was en dat online.nl ons een bevestiging hiervan zou opsturen en contact met ons zou opnemen. Dit is tot op heden nog geen 1x gebeurt en inmiddels blijven de e-mails waarin zij geld vragen oplopen en dreigen zij met kostenverhoging terwijl alles al geregeld en beëindigd hoort te zijn.
Zij hebben niks op orde, weten van niks - het voelt als een crimineel bedrijf die er alles aan doet om op een "legale" uitziende manier zoveel mogelijk geld van je uit te persen.
In een van de telefoongesprekken gaf de medewerker zelfs toe dat hij niet kon ontkennen dat online.nl niet een criminele bedrijf is.
Online heeft intern de systemen niet op orde waardoor bijna alles fout loopt: contract afspraken over prijs komen ze niet na, opzeggen is een drama.
Verschrikkelijk onbetrouwbaar. Mensen van klantenservice doen wel aardig maar kunnen (technisch) helemaal niks voor je betekenen. Elke brief die ik heb ontvangen van ze zit vol met fouten en onjuistheden.
Vermijden deze provider.
Heel herkenbaar. Nooit aan beginnen. NOOIT MET ONLINE.NL IN ZEE GAAN
Ik heb Internet en TV van Online.nl. Snel en stabiel internet via wifi en veel TV zenders. Wat ik ook erg fijn vind, is dat ik programma's op TV terug kan kijken. Deze mogelijkheid had ik voorheen nooit, maar bij Online.nl wel. Ik zit er zelfs aan te denken om glasvezel internet te nemen. Dit kost 5 euro per maand extra, maar het is wel de toekomst. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Het overstappen en de installatie verliep iets langzamer dan dat ik had gehoopt, maar als eenmaal alles werkt, is het gewoon prima.
Online.nl is gewoon een goede provider voor Internet en TV. Ik denk niet dat ik nog over ga stappen naar een andere provider. De maandelijkse kosten vallen ook best mee.
Ik had bij het aanmelden gevraagd mijn telefoonnummer mee te nemen.
Dat kon.
Maar na een aantal weken viel het me op dat ik nooit gebeld werd, en dat alle mensen die ik belde in gesprek waren.
En het bleek dat ik dus niet kon bellen, en niet gebeld kon worden.
Gemeld, zou binnen paar dagen geregeld worden.
Na een week was er niets veranderd, en belde ik maar weer eens ( weer half uur in de wacht gestaan ).
Toen was het ineens in een kwartier geregeld.
Kortom, bij het aansluiten deden ze niets, na mijn eerste klacht deden ze niets, pas na de tweede klacht kwamen ze in actie.
En toen kon het dus in 15 minuten........
Verder slecht TV beeld, altijd blokken, niet om aan te zien.
Ik zal blij zijn als ik er weer vanaf ben.
Om maar slechts een van de vele problemen te benoemen, live TV werkt matig, maar terugkijken, of opnames bekijken werkt gewoon niet. Een en al blokken.
Veel erover geklaagd, maar nooit werkend gezien, ondanks dat er monteurs zijn geweest die er naar zouden kijken. Overigens, als je kijkt naar de reviews op de site, dan laten ze daar alleen die van 3 sterren en meer zien. Kijk je naar de echte reviews, dan zijn er daar een heleboel van 1 of 2 sterren. Maar ja, die laten ze dan niet zien op de site.
Zo'n bedrijf is het.
Geen enkel bedrijf toont negatieve recensies uiteraard. Dat zal jij ook niet doen Henri. Overigens ben ik het met je eens dat de tv soms slecht werkt. Wij halen het kastje dan van het stroom, dan werkt het weer prima voor een tijdje. Online.nl is relatief goedkoop, dan moet je niet naar zulke kleine mankementen kijken. De hardware kan het simpelweg niet aan, tijd voor wat nieuws zal ik zeggen. Zodra KPN iets nieuws uitrolt qua tv hardware, zal Online.nl dit ook uit mogen geven lijkt me.
Kleine mankementen??????
Dat beeld was constant slecht, en resetten of iets dergelijks hielp totaal niet. Opnames die niet wilde afspelen, op geen enkele manier. En bij online.nl deden alsof hun neus bloedde, alleen maar tijd rekken door te vragen om beelden te maken, tijden op te nemen, enz. En zo'n opname die dus niet wil afspelen is iets dat ze bij online.nl makkelijk hadden kunnen natrekken. Maar nee, kennelijk teveel moeite. De laatste monteur gaf toe dat er al een jaar een onderzoek liep naar al die problemen. Online.nl is een werkelijk waardeloos bedrijf. Zouden ze een beetje fatsoen hebben, dan zouden ze als er een klant dus klaagt over b.v. opnames die niet af spelen aanbieden om het contract te beeindigen. Maar nee, je moet dan een aangetekende brief sturen waarin je ze in gebreke stelt ( waar ze dus al een jaar onderzoek naar doen ). En daarna moet je nog een aantal maanden abonnementsgeld betalen, want, zo staat het in het contract nietwaar...... Kortom kosten die totaal niet nodig zijn.
Ik zou eigenlijk hier willen zeggen wat ik echt denk, maar dan komt er censuur.
Ja, dat zie je vaker dat je een aangetekende brief moet sturen, slaat nergens op. Alsof ze geen e-mail kunnen lezen.
Wel goed natuurlijk dat ze wel al een jaar onderzoek doen naar deze incidenten. Kan je geen korting vragen omdat je zoveel hinder hebt? Of anders gewoon vragen om een nieuwe tv kast. Ze zullen vast wel bezig zijn met een nieuw stukje hardware.
Kan hier eigenlijk heel kort over zijn, ik kom van KPN, daarna nog even gebruik gemaakt van Ziggo voor een jaartje en vanaf dat moment nooit meer afgeweken van Online.nl. Het gratis is niet altijd groener aan de overkant kan ik jullie melden. Je maakt gewoon gebruik van het KPN-netwerk wanneer je voor Online.nl kiest maar dan voor een goedkopere prijs. Zoals gezegd heb ik ook nog een tijdje Ziggo gehad, ook een prima provider hoor, de prijs werd me echter teveel. Online.nl is dus een zeer solide optie voor een redelijk tarief per maand. Volgens mij betaal ik nu 47,50 per maand voor snel internet en veel tv zenders.
In augustus 2019 is mijn schoonmoeder van 88 jaar overgestapt van online naar caiway. Zij kreeg toen glasvezel buitenaf van Deltafiber. De bijbehorende provider was Caiway. Na enige tijd problemen te hebben gehad met het opzeggen van Online en de nummerportatie naar Caiway kon ze weer met haar oude telefoonnummer bellen. Dit telefoonnummer heeft ze al meer dan zestig jaar. Al haar familie, waarvan menigeen op leeftijd, en bekenden weten niet anders dan dat zij dit nummer heeft. Ook de thuiszorg staat in verbinding met dit nummer via een alarmeringssysteem. Als zij bv snel hulp moet hebben kan ze door een alarmeringsknop hulp inschakelen.
Tot zover alles oké zou je zeggen.
Tot zondag 21 maart, de telefoon deed het niet meer. Caiway gebeld om de storing te verhelpen, er was geen storing! Er was wel een ander telefoonnummer die functioneerde wel.
Vreemd, bleek toch dat ze na bijna twee jaar nog steeds met online een contract had voor internet en vaste telefonie. Haar tv abonnement was in augustus 2019 wel opgezegd maar de rest niet.
Even ademhalen, contact met online gezocht om in eerste instantie te zorgen dat ze weer van haar vaste telefoonlijn gebruik te kunnen maken. Mobiel heeft ze niet en van internet gebruikt ze sinds het overlijden van haar man geen gebruik meer. Daarna nummerportatie naar caiway.
Makkelijk toch?
Nou mooi niet, ik ben sinds bijna 4 weken dagelijks in contact met deze incompetente provider. Na 21 uur bellen, in de wacht staan, een harde reset, een softe reset, andere telefoon, talloze medewerkers aan de lijn die iedere keer weer hetzelfde verhaal moeten horen en bij het einde van een gesprek standaard vragen : kan ik verder nog iets voor u doen?, een monteur die met de beste wil van de wereld het probleem met de lijn niet kan verhelpen, niet door de eerste lijns medewerker kunnen komen. Alle niet nagekomen beloftes "dat het spoedig opgelost zou zijn" zat, zat er maar één ding op. Zo snel mogelijk porteren, daar was ik al mee begonnen. Keer op keer kreeg ik bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had. Het bleek dat achter de twee voorletters geen punt moest staan. Voordat ik hier achterkwam was ik al weer één week verder.
Gelukkig probleem opgelost. Weer een portatie aangevraagd.........kreeg ik een mail van notabene online dat ze het nummer van de vorige provider niet konden achterhalen....
Mijn broek zakte af en tijdens het ophalen toch maar weer contact opgenomen met Online.
Weeeer het gehele verhaal uit de doeken gedaan. Als antwoord kreeg ik te horen dat dit absoluut niet kon en dat de persoon met wie ik sprak er direct op zou reageren.
Foei toch, eind goed al goed.
Nee helaas ik kreeg bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had.
Ik dacht wat Pieter Omtzigt kan, kan ik ook. Bijten en niet meer loslaten.
Van Caiway kreeg ik de tip om de gegevens van online één op één gekopieerd en geplakt op te vragen en deze met een screenshot naar caiway te sturen. Zo gezegd zo gedaan. Om er zeker van te zijn dat alles goed zou verlopen en niet voor de zoveelste keer weer het verhaal aan een medewrrker te moeten uitleggen bleef ik aan de lijn terwijl de mail werd verzonden. Zoals afgesproken, kopiëren, plakken en verzenden. Mooi, ping, de mail. Ik lees hem door en zie tot mijn stomme verbazing dat de postcode uit vijf cijfers bestaat. Terwijl ik dit aan de medewerker vertel zegt hij dat dit een foutje was, HIJ had het verkeerd overgetypt!!!! Stommeling, wat vroeg ik nou? Kopiëren en plakken!! Begrijp je mijn vraag niet?
Na de exuses verlde hij me ook nog dat er een compensatie zou volgen!! Voor alle uren dat ik gebeld heb? Nee voor mijn schoonmoeder, voor de teveel betaalde kosten. Daags na deze medeling werd er weer geld afgeschreven door Online.
Na de volgende mail met de gegevens van Online een screenshot gemaakt voor Caiway en doorgestuurd via de mail. Verwerkings tijd binnen twee dagen.
Eindelijk na twee dagen en een verdrietige schoonmoeder het verlossende bericht.
Ik kreeg weer bericht dat de portatie niet was gelukt omdat de naam niet zou corresponderen met de gegevens die online had. Terwijl ze zelf de gegevens aan mij hadden verstrekt.
Einde van dit verhaal? Nee het is er na bijna vier weken nog steeds niet.
Ik vraag me af waar de menselijkheid blijft in deze geautomatiseerde wereld waar het alleen maar draait om geld.
Ik hoop dat dit verhaal door menigeen zal worden gedeeld. Het is echt slecht wat Online doet.
Louis N.
December 2020 mijn abonnement bij Online opgezegt vanwege weken lang geen / slecht internet.
Zou per 19 januari afgesloten worden.. echter op 12 januari was alles afgesloten. Wederom stukje service.
Hadden natuurlijk wel voor de hele maand januari reeds geincasseerd.
Inmiddels is het midden april en na 10 telefoontjes nog steeds mij teveel betaalde geld niet terug, wel veel beloftes...
Voor mij geen Online of Canal Digitaal meer
Hoop problemen gehad. De telefoon werkte b.v. pas na een maand. TV heeft NOOIT goed gewerkt, en DRIE !!!! monteurs konden het NIET OPLOSSEN. Wel sturen ze dan vrolijk een rekening voor een monteur. En weg mag je niet, ze willen het volledige jaar aan geld van je hebben. Je kan met een aangetekende brief ze in gebreke stellen, maar dan nog willen ze minimaal een maand een abonnementsgeld hebben ( terwijl ze dus in gebreke zijn ..... ).
Ik zou hier graag willen zeggen wat ik van ze denk ( en dat is iets andere taal ).
Netjes gezegd, OPLICHTERS .
Ik heb een hoop problemen met o.a. terugkijken. Heel veel BLOKKEN IN BEELD. Geluid dat niet syncroon loopt. TV kastje dat af en toe midden in een film software gaat updaten. ( en die film moet je dan dus weer helemaal vanaf het begin gaan zien, doorspoelen mag niet ).
Werkelijk, wat een bedrijf zeg.
echt een slecht bedrijf dit.slechte comminicatie .en duur en dan willen ze voor een app canal + die ik nooit heb aangevraagd.12,50 app en dan internet die het weing of nooit doe.vier keer de modem stuk in een jaar tijd.echt schandalig dit bedrijf.jammer dat ik niet min een mag zetten.
echt een slecht bedrijf dit.slechte comminicatie .en duur en dan willen ze voor een app canal + die ik nooit heb aangevraagd.12,50 app en dan internet die het weing of nooit doe.vier keer de modem stuk in een jaar tijd.echt schandalig dit bedrijf.jammer dat ik niet min een mag zetten.
Echt superslecht.
Begin dit jaar abonnement genomen.
En de snelheid zou 100 mb zijn minimaal.
Nu, ik haal net de 15 mb.
En de TV doet het daardoor dus ook eigenlijk niet, vaak blokken in beeld.
Weg mag ik niet, want ik heb een kontrakt getekend.
Dat zij niet leveren wat ze beloofd hebben, dat is dan kennelijk niet van belang????
NOOIT HIER EEN ABONNEMENT NEMEN.
Jaren teveel betaald bij Online.nl voor internet dat slecht werkt. En als je ze belt krijg je alleen maar incompetente medewerkers aan de lijn die een paar standaard antwoorden uit hun hoofd hebben geleerd en je totaal niet verder kunnen helpen. Heel frustrerend allemaal. Ik ben heel blij dat ik overgestapt ben naar een andere provider.
1 april? Ik ben juist heel blij met mijn Online.nl abonnement voor tv en internet. Moet wel zeggen dat ik nog nooit contact heb gehad met de klantenservice. Wat ze aanbieden is prima.
Blijkbaar zijn er meer mensen die niet positief zijn over Online.nl... Kan natuurlijk, bij ons werkt alles wel prima. En betaal minder dan bij een Ziggo of KPN kan ik jullie vertellen.
Al jaren blij klant van Online.nl. Enkele maanden terug hadden wij alleen internet van online, dit hebben we toen omgezet naar een alles in 1 pakket, dus dat je ook tv en bellen in huis hebt van dezelfde aanbieder. Dit heeft voor ons goed uitgepakt en we zijn een stuk goedkoper nu uit omdat we alles bij 1 aanbieder hebben. Is ook veel handiger omdat je maar 1 factuur per maand krijgt voor je overzicht. Ook fijn dat je gratis ESPN krijgt bij je tv abonnement, dit heeft ons er mede toe aangezet om alles bij Online.nl te registreren. 5 sterren van ons! We hebben niks te klagen en zijn al jaren blij klant.
Al met al wel blij met Online.nl als mijn internetprovider. Ik neem alleen internet af van Online.nl omdat ik dat eigenlijk al jaren doe. Al sinds het tijdperk van de inbelmodems ben ik blij klant van dit bedrijf. Tv heb ik aangesloten van Ziggo, mede omdat deze het grootste zenderaanbod hebben + de eigen Ziggo Sport zenders. Dit bevalt me prima en het kost me al met al niet zo heel veel. Ze zeggen altijd dat je het beste een alles-in-1 bundel ergens kan aanschaffen, dit vind ik dus zeker niet.
Al jaren klant bij Online.nl Vorig jaar duurde het iets langer voordat mijn probleem opgelost was. Online vond dat zelf ook erg vervelend dat het zo lang duurde. Voor het lange wachten kreeg ik toen een mooi kado opgestuurd, een heerlijke doos met geurtjes van Rituals PLUS twee maanden vergoeding. Dit maal super snel geholpen. Gister begaf mijn tv kastje het, vandaag al een nieuwe binnen gekregen! Super snel dus.. Ik ben een zeer tevreden klant!
Best bijzonder, voor een aanbieder van internet dat je alle e-mail contact weigert wegens spam. Orange is in 2008 overgegaan naar Online dus vandaar dat ik hier de review plaats. De e-mail als volgt:
Geachte heer, mevrouw,
De e-mail die binnenkomt op dit e-mailadres wordt door ons niet meer gelezen. Op dit adres ontvangen we namelijk een heleboel e-mail die we niet kunnen beantwoorden, zoals bijvoorbeeld spam. We vragen u om op een andere manier contact met ons op te nemen. Hieronder vindt u een aantal manieren waarop wij te bereiken zijn, afhankelijk van de vraag of opmerking die u heeft.
abonnee
U bent al abonnee bij ons en u heeft een administratieve of technische vraag over uw abonnement. Ga dan naar http://www.orange.nl/helpform en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord (u vindt deze gegevens in de bevestigingsbrief van uw abonnement). Uw vraag wordt daarna beantwoord door een medewerker van onze klantenservice. Omdat de klantenservice door het inloggen meteen de juiste informatie heeft, kunnen ze beter en sneller reageren op uw vraag. Na het verzenden van uw vraag kunt u via http://www.orange.nl/klantenservice naar ‘mijn vragenoverzicht' gaan. Daar kunt u de status van uw vragen bekijken. U ziet hier ook een overzicht van vragen die u eerder aan ons heeft gesteld.
nog geen abonnee
U bent nog geen Orange abonnee en u wilt informatie over een van onze producten of diensten. Ga dan naar http://www.orange.nl/belmij en laat uw gegevens achter. Onze verkoopafdeling neemt dan zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.
Wilt u liever direct telefonisch contact met ons? Ga dan naar http://www.orange.nl/contactinformatie voor onze telefoonnummers.
Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband B.V.
Ik zag dat Online.nl veel goedkoper was dan veel andere aanbieders en ik vroeg me daarom af hoe dit mogelijk is.
Ben toen veel op het internet gaan zoeken en zo kwam ik er dus achter dat ze het KPN netwerk gebruiken en dat is ook de reden waarom ze zelf minder kosten hebben en zo lagere prijzen kunnen vragen bij de klanten.
Heel slim vind ik dat en ook voor mezelf ben ik hier blij mee, want ons scheelt het op deze manier ook geld.
Ook heb je tot 11 januari nog recht op een koptelefoon, een google nest of 50 euro cashback en heb je de eerste zes maanden hier korting.
Dat is altijd mooi meegenomen en hier maken we graag gebruik van.
Wij zijn niet zo van de gadgets, dus hebben voor de cashback gekozen maar ook dat is natuurlijk altijd erg welkom.
Het installeren werd voor ons gedaan dus hier hadden we zelf geen omkijken naar, nog zo'n voordeel aan online.nl
Aanrader dus voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe internet en tv aanbieder die niet al te veel kost en wel perfect werkt.
Online.nl is één grote oplichtingsfirma. Wij hebben nu bijna een half jaar lang een contract bij jullie en gelijk van begin af aan waren het al problemen. Ik heb zelfs al een keer geweigerd te betalen, omdat ik iedere keer genegeerd werd als ik weer contact zocht omdat iets niet werkte. Pas toen ik dit deed, werd ik serieus genomen en is ons probleem van dat moment verholpen. En nu hebben we nog steeds vaker wel dan niet last van storingen, dus dat het niet goed werkt. En in deze tijd van thuiswerken is dat erg lastig kan ik wel vertellen. De modem resetten helpt soms, maar lang niet altijd en ik probeer dit vaak eerst voordat ik ga bellen. Vandaag wel weer een keer gebeld omdat niets hielp en het internet maar bleef uitvallen en wij zo niet aan ons werk toe kwamen. De helpdesk gebeld en toen kreeg ik te horen dat dit voor hen nieuw was om te horen omdat ik amper nog had gebeld met een klacht en dat zij ook niets anders voor mij kunnen betekenen dan een keer de modem resetten en vervolgens een werkdag wachten. De tijd die we dan zonder goedwerkend internet zitten is dan ons probleem en dat er op die manier niet gewerkt kan worden daar kunnen zij verder ook niets aan doen. Heb boos gevraagd of ze dat even schriftelijk willen ondertekenen zodat ik dat aan mijn baas kan geven, want ik denk niet dat hij er vrolijk van wordt als hij hoort dat ik een volle werkdag niet kan werken omdat ze het modem van ons internet 'even' moeten resetten.
Ik baal er ontzettend van dat ik een contract heb afgesloten voor een jaar, wat betekent dat ik hier nog zo'n zes lange maanden aan vast zit, maar zodra deze termijn verstreken is zeg ik het honderd procent zeker op. Daar is geen twijfel over mogelijk. Internet wat niet werkt, helpdesks die je niet verder helpen en je alleen het gevoel geven dat je zeurt. Eén grote flop is dit bedrijf, meer kan ik er niet over zeggen.
Wat heeft online.nl alles keurig geregeld, er kwam zelfs een monteur bij ons langs om het hele oversluiten voor ons te regelen. Zo hoefden we er zelf niet mee te hannissen, hier was ik erg blij mee want ik ben hier niet zo goed in.
Alles werd klaar gemaakt zodat wij er gelijk mee aan de slag konden. Later had ik nog een vraag en dat kon gewoon in de avond nog beantwoord worden door iemand die op hun site achter de chat zat. Zo hoefde ik niet tot de volgende dag te wachten voor ik antwoord kreeg.
Ik ben er erg over te spreken, fijn dat ze zo goed voor hun klanten zorgen bij online.nl.
Echt niet te geloven hoe vaak mijn internet wel niet uitvalt, ik zit voor mijn internet bij online.nl en ik wou dat dit niet zo was. Ik vind dit echt bloed en bloedirritant. En al helemaal nu, wanneer bijna heel Nederland vanuit huis moet werken dus wanneer het extra belangrijk is dat je een beetje over goed lopend internet beschikt. Heel erg slechte provider!
Als ik contact op neem met de klantenservice hiervan word ik van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug, ik schiet er dus helemaal niets mee op. Zij weten ook niet waar het aan ligt en kunnen er helaas niets aan doen, was laatst het antwoord waar ik het maar mee moest doen. Wat heb ik daar nou weer aan?! Kies hier niet voor mensen, ik zou naar een andere provider gaan als het op een beetje goed werkend internet aankomt.
GA NOOIT EN TE NIMMER MET DIT BEDRIJF IN ZEE!!! Echt, dit is by far het meest klantonvriendelijke en incompetente bedrijf wat ik OOIT heb meegemaakt. Ik vind het werkelijk waar crimineel hoe ze met mij als klant van 20 jaar zijn omgegaan. Het is een lang verhaal om uit te leggen wat er voorgevallen is, maar geloof me, dit is echt een bedrijf wat NIET deugt. VER VAN WEGBLIJVEN DUS.
Jullie telefonische klantenservice is echt hilarisch.. Zó slecht 😂
1e keer bellen - 15 minuten in de wacht, dan een jongeman aan de telefoon, die we overigens niet heel goed konden verstaan, maar goed.. Hij ging wel even kijken wat er met onze expedia box aan de hand was. Hij zette ons even in de wacht.10 minuten later ( wederom vergezeld van afschuwelijk krakende muziek ) wordt plotseling de verbinding verbroken. Nou oké, doei..
Dan maar nog een keertje bellen. Dit keer 10 minuten in de wacht, de telefoon wordt opgenomen. Maar geen gehoor. Na een paar x HALLO te roepen hebben we het maar opgegeven en zelf opgehangen.
3e keer bellen, hang nu al minimaal 15 minuten in de wacht, de muziek lijkt er alleen maar slechter op te worden. Ben benieuwd wat er deze keer gaat gebeuren 😅
Online.nl. je moet wat geduld hebben!
Na in totaal 10 jaar klant te zijn geweest bij deze fijne firma kan ik niet wachten om alle rotzooi van Online uit mijn huis te gooien. Laatste 2 jaar is het echt dikke ruk, aantal monteurs over de vloer gehad niks wordt opgelost. Tv kijken is een dikke drama. Ik heb een tv ontvanger die niet functioneert, herhaaldelijk over gebeld en geklaagd maar omruilen voor een goede zit er niet in. Heb uit ellende zelf maar een CI module gehaald, dit heeft altijd redelijk gefunctioneerd tot voor 3 dagen terug. Maar weer met klantenservice gebeld, dik half uur aan de lijn gehangen maar zoals verwacht niks opgeschoten. Dit was voor mij de laatste druppel met ziggo. Ook al bieden ze mij een jaar gratis hun diensten aan (wat ter compensatie haast al wel bijna mag) zou ik het nog weigeren.
loopt internet of DSL of glasvezel?
Het kijken van opgenomen programma’s is een drama. Je kan niet doorspoelen en terug spoelen. Voordat je je opgenomen programma kan bekijken moet je ook nog een stuk van het voorgaande programma cq reclame bekijken en tijdens het opgenomen programma kan je de reclame ook niet doorspoelen. Als je een stukje gemist hebt of nog een keertje wil zien kan je niet terug spoelen. De klantenservice beweert dat de zenders dit bepalen echter bij andere televisie aanbieders is het wel mogelijk om door en terug te spoelen. Ik zit nog aan een jaar contract vast maar zal wanneer dit niet veranderd na mijn jaarcontract over gaan naar een andere provider overgaan.
Slecht bereik in ons hele huis...! Monteur laten komen maar die zag het ook niet echt zitten volgens mij, kwam daarna nog een extra monteur die heeft het uiteindelijk opgelost maar nog steeds is het signaal zeer matig. Ook was er een probleem met de bekabeling vanaf de straat naar ons huis dus die moesten vervangen worden, alle stoeptegels eruit, bende.
Ik heb via online.nl een internetpakket besteld op 25-5-20. Omdat we thuis geen telefoonlijn hebben, maar alleen een glasvezel, was ik op zoek naar een glasvezelinternet. Het verbindingstype van mijn pakket was in het beschrijving van het product niet gespecificeerd op een duidelijke manier. Maar het gewenste pakket stond wel op de pagina met andere glasvezelaanbiedingen. (Ik voeg een screenshot van mijn bestelling toe). De bevestigingsbrief bevatte ook geen vermelding van een verbindingstype dat voor dit pakket vereist was. Het misverstand werd duidelijk toen mijn familie de apparatuur begon te installeren. We hebben wel een DSL-pakket ontvangen!
Het probleem werd verergerd door het feit dat ik enkele maanden in het buitenland vastzit vanwege het corona en ik kan niet naar huis terug keren.
Een contact opnemen met het bedrijf was echter vrijwel onmogelijk. De chat en zijn online "deel-met-ons"-vorm op de site werken niet, ze weigeren problemen te bespreken via de Facebook-messenger, ze geven me geen mailadres. Er blijft alleen het callcenter om contact op te nemen met het bedrijf, maar bellen vanuit de EU is erg duur, het is goedkoper om rechtstreeks aan de advocaten te betalen...
Mijn familie heeft mislukte pogingen gedaan om de ontvangen apparatuur op een glasvezelmodem aan te sluiten. Door het ontbreken van internet thuis mijn mogelijkheid om met mijn familie te communiceren nu zeer beperkt is.
De foutieve bestelling is opgetreden vanwege de fout van beide partijen. De bedrijf wil niet meewerken aan het oplossen van dit probleem en een effectieve communicatie met de klant onderhouden, rekening houdend met de situatie waarin de hele wereld zich nu bevindt, misschien met uitzondering van Online.nl.
Pluspunten:
De (niet juiste) bestelling is op tijd geleverd
Verbeterpunten:
- Vrijwel een volledige afwezigheid van communicatiekanalen (behalve een callcenter);
- Een onvolledige beschrijving van de producten op internetpagina's en in de volgende correspondentie, die misleidend kan zijn voor klanten;
- Een belofte van 100% installatiegarantie is niet meer dan woorden.
Bleek dus dat ik het zeer verouderde inbel systeem nog had met allerlei kabels die verouderd waren. Daardoor viel mijn internet vaak weg. Na 3 keer naar Online.nl te hebben gebeld (de eerste 2 keer dachten ze dat een router reset wel zou werken), kwam er een monteur die al onze kabels opnieuw heeft gelegd + een nieuwe router gegeven. Nu hoeven we bij de installatie helemaal geen gebruikersnaam en wachtwoord maar in te vullen maar regelt de router dit allemaal zelf zei de installateur en zo geschiede! Heb nu tevens een beter bereik door het hele huis heen qua WIFI.
Het duurde even voordat Online.nl langs kwam met een monteur maar daarna was alles weer top!
Sinds vorige week Internet en televisie van Online.nl aangeschaft. 1e 6 maanden voor 30 euro per maand en daarna 45 euro. Hiervoor krijg je 100 mb/s internet, 80+ tv zenders en gratis Fox Sports 1,2 en 3!
Ter vergelijking betaal je hiervoor bij Ziggo 65 euro! 30% goedkoper dus, na de korting!
Overstappen is gratis en Online.nl komt alles bezorgen en je krijgt een 100% installatie garantie.
Voor mij een hele goede deal! Wellicht voor jou ook?
Groetjes Dennis Veen
Wat ik zo goed vind aan Online.nl is dat het eigenlijk een heel groot en compleet pakket is, maar dat merk je dan weer niet tin de prijs. Je hebt bijna alle zenders op tv en kunt dus kijken waar je zin in hebt, maar betaalt je niet het apezuur en dat is voor mij de perfecte combinatie. Ik kan me voorstellen dat iedereen daar blij van wordt.
Ik had een tijd internet en tv van ziggo gebruikt, werkte heel goed maar werd flauw van de jaarlijkse prijsverhoging dus ging even verder kijken. Zeker in deze corona tijd waarbij mijn baan niet zeker is en ik sowieso een lager inkomen heb, ging ik me eens verdiepen in waar ik kosten mee kan besparen. Dat is dus op je vaste lasten en ik zag dat ik 66 euro betaalde bij ziggo terwijl ik nu maar 40 euro hoef te betalen. Op jaarbasis is dit toch al gauw 264 euro!!
Nu vraag jij je af maar is het even goed als Ziggo? Nou.. ja! Tv is tv toch? Bij online krijg ik gratis fox sports eredivisie er ook nog eens bij. Internet snelheid is wel omlaag gegaan maar dat komt ook deels omdat ik een lagere bundel heb besteld dan dat ik bij Ziggo had.
Dit zijn de beste internet en tv providers van mei 2025.
Er zijn 57 reviews geschreven over Online.nl op Reviews.nl. Met een 3.6 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Goed.