M

T-Mobile thuis is nu Odido Internet en TV?

Had vanochtend een e-mail in mijn inbox dat T-Mobile vanaf 5 september Odido gaat heten. Ben al lang klant van T-Mobile thuis (internet, tv en bellen), heb hiermee nog nooit klachten gehad dus we gaan het zien. Sta persoonlijk niet te springen want het was al goed maar een samenvoeging van 2 bedrijven kan natuurlijk ook gunstig uitpakken. Naar mijn idee was Tele2 altijd al een dochterbedrijf van T-Mobile of heb ik dit mis? Heb een e-mail gestuurd wat er nu verder gaat gebeuren met ons internet kastje en ons modem. Of we daarvoor een nieuwe gaan krijgen van Odido of dat we het gewoon mogen blijven gebruiken. Geef in ieder geval een 5 sterren rating want T-Mobile was altijd een goed bedrijf en ga er vanuit dat het met Odido alleen maar beter gaat worden.

Maurice 5 sep 2023
Reageer
J

Internet en TV van Odido

Odido Internet en TV heeft goede prijzen. Echt niet duur als je het vergelijkt met andere internet en TV providers. Internet kan je via glasvezel doen indien je dat hebt. Ze hebben zelfs een TV app, zodat je TV kunt kijken zonder kabels. Lijkt mij ook erg handig. Zelf heb ik gewoon het normale internet en TV abonnement. Werkt prima. Hier krijg je ook interactieve TV bij met 64 zenders, live pauzeren en 7 dagen terug kijken. Echt perfect! Heel tevreden mee. Odido is wat mij de beste provider als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding. Komt geen andere provider bij in de buurt. Ik hoef niet het duurste van het duurste, zolang het maar goed werkt voor een goede prijs. Dan ben ik helemaal tevreden en dat is het geval.

Nog een tip. Vergeet niet je abonnementen bij Odido te combineren. Hiermee kun je flink besparen, want je krijgt korting op je abonnementen als je dit doet. De abonnementen moeten uiteraard wel op hetzelfde adres staan. Op deze manier krijg je bij Odido klantvoordeel.

Jort 5 sep 2023
S

Odido zuigt, je geeft 2 maanden op voorhand aan over te gaan stappen, is het zover; werkt er niks. Moet je tot 4x toe bellen voor een monteur maar dat gaat allemaal niet en de collega's van de klantenservice geven elkaar maar gewoon de schuld, ondertussen zou ik 3 weken geleden al aangesloten moeten zijn geweest. Bagger. Ik blijf wel bij ziggo.

Sandro 7 nov 2023
H

Vond het begin wel lastig en warrig want niemand was op de hoogte dat ze over gingen van T-Mobile thuis naar Odido maar nu gaat alles wel goed en is het qua prijs hetzelfde gebleven. Ben wel tevreden!

Harmen 13 dec 2023
E

Slechter kan niet....

In mei tmobile compleet besteld. Mobiel zou tegelijkertijd met thuis abonnement starten. Toch binnen 1 maand telefoon abonnement was gestart en bericht gekregen dat ze internet en tv in juli aansluiten. In juli bericht ontvangen dat het eind augustus wordt nu is weer naar november verplaatst. Blijkt dat tmobile verkoop iets wat ze niet kunnen leveren. Drie dagen met klantenservice bezig zonder resultaten. Conclusie.... telefoon opzeggen met boete en nooit, nooit meer tmobile....

Ewa Bos 28 aug 2023
Reageer
P

Regelmatig stilstaand of bevroren beeld.

We hebben nu 7 weken TV van T-Mobile en ontvangen deze via de App op TV, laptop en telefoon. 6 weken lang hebben we genoten van een perfect beeld maar ingaande de 7e week hapert het beeld vrij regelmatig. Een voetbalwedstrijd kun je slecht volgen daar het beeld bij regelmaat enkele seconden stil staat , het is niet om aan te zien. Vooral in de avonduren is het probleem groot. 2 x de klantenservice via de App aan de lijn gehad om het probleem op te lossen; Modem gereset, de App opnieuw geinstalleerd, De wifi modem heeft men in twee gesplitst .heb nu TMNL-76ABD1-2-4 2.4GHz en 76ABD1-5g maar GEEN verbetering. Zéér jammer, heb gevraagd om een monteur langs te sturen, maar voor dergelijke problemen komt er geen monteur langs was het antwoord. Heb nu weer voornemen terug te gaan naar Ziggo, daar is de service in ieder geval een stuk beter (maar de prijs ook!) Ik ga ook nog een uitgebreide brief schrijven naar T-Mobile, misschien dat er dan wel een monteur langs kan komen om het op te lossen, de servicelijn is in ieder geval voor mij "waardeloos" . Heb TV beelden met mijn telefoon opgenomen zodat de monteur het "euvel" kan zien.

Peter Braspenning 24 aug 2023
Reageer
M

Zeer speciaal bedrijf

I. Introductie
T-Mobile is met recht een speciaal bedrijf te noemen. Helaas is het bijvoeglijk naamwoord ‘speciaal’ in deze context niet van positieve kleur. T-Mobile is uitzonderlijk, onderscheidend en opvallend slecht. Mocht je deze recensie (lees: persoonlijke ervaring en mening) niet verder willen lezen, neem dan het volgende advies van mij aan: begin niet aan een internet- of telefoonabonnement bij T-Mobile.

II. Waar ging het mis?
Als ik even globaal naar het bedrijf kijk, dan stel ik dat het mis is gegaan op het moment dat T-Mobile in 1996 is komen overwaaien naar Nederland vanuit de VS. In mijn persoonlijke geval ging het mis op een willekeurig moment: toevallig ongeveer 3 weken voor mijn verhuizing.

Uit het niets werkte het vaste internet op geen enkel apparaat in huis meer. Hierop belde ik met de klantenservice van T-Mobile en heb ik te horen gekregen dat ze ernaar zouden kijken. Gelukkig kreeg ik wél een code voor gratis gebruik van het mobiele netwerk, zodat ik alsnog gewoon kon internetten. Fijne oplossing!

Een weekje later is het mobiele internet op en ik besluit weer even contact te leggen om te kijken of het probleem al verholpen kan worden. De collega die ik nu spreek geeft aan dat de vorige collega de klacht niet heeft doorgezet – en dat er dus helemaal niet naar gekeken is. Ik kreeg weer een nieuwe voucher en er zou weer naar het probleem gekeken worden. Met minder hoop en frisse tegenzin accepteer ik de situatie en wacht ik het weer af.

III. Waarom ben ik ontevreden?
Na een week of 3 alleen maar internettoegang te hebben gehad via een mobiele hotspot was het tijd voor mijn verhuizing. In de weken naar de verhuizing toe heb ik regelmatig contact gelegd, helaas zonder resultaat. Op een gegeven moment had ik het opgegeven met het idee “dan maar geen internet in het oude huis, als het straks maar wél werkt in het nieuwe huis”.

Tijdens de verhuizing had ik weinig tijd om er zelf steeds achteraan te bellen, dus deed ik dat ook een stuk minder. Op het moment dat ik mijn verhuizing doorgaf kreeg ik te horen: “het duurt twee weken om dit over te zetten”. Dat was wel even schrikken en tevens ook even slikken! Afijn, ook geaccepteerd.

Vanuit de klantenservice kreeg ik het verzoek om alle apparatuur (lees: alle apparatuur) terug te sturen per post. Dit omdat het nieuwe huis een glasvezel aansluiting heeft en ik daar andere spullen voor nodig zou hebben. Voor het terugsturen ontving ik een label waar ik niet zelf voor hoefde te betalen. Ik heb alle apparatuur van T-Mobile netjes in de doos gedaan en zo snel mogelijk opgestuurd.

De frustraties liepen al erg hoog op, maar ik had nog alle hoop en strijdlust om te zorgen voor een werkende internetverbinding. Met die gedachte heb ik, na ontvangst van een nieuw pakket van T-Mobile, een afspraak ingepland met een installateur.

Op het moment dat de niet-representatieve (lees: petje, bodywarmer, sportbroek en geen T-Mobile kleding) bij mij thuis kwam, rolde hij met zijn ogen naar boven. Hij trof namelijk in het T-Mobile pakket alleen een “Mediaconverter” aan en géén modem. Uiteraard ben ik zelf geen installateur of internetexpert, dus wist ik zelf helaas niet van tevoren dat er een apparaat ontbrak. De installateur gaf aan dat ik maar beter de T-Mobile klantenservice kon bellen, want “ik kom helemaal van ver rijden en hier kan ik niks mee, man”. Volgens hem zou de klantenservice zorgen dat ik de volgende dag nog een modem in huis zou krijgen.

Ik heb meteen het nummer van de klantenservice gedraaid en gevraagd of ze dit direct zouden kunnen regelen. De dame aan de lijn gaf aan dat het dom van mij was om “ook de modem terug te sturen” ondanks dat er in de mail “alle apparatuur” vermeld stond. Volgens haar had ik dit beter kunnen weten, maar ze zou het tóch voor mij oppakken en zorgen dat ik over uiterlijk 2 dagen een modem zou hebben. Is dat gelukt? Helaas niet.

Ruim 2 weken en 5 telefoontjes verder hoor ik een klantenservice medewerker zeggen: “de modem is nog niet verstuurd, jouw bestelling staat namelijk on hold”. Toen brak mijn klomp en heb ik aangegeven alles terug te sturen en de gehele bestelling en het abonnement per direct te willen stopzetten. Ook dit ging moeizaam en de beloofde bevestiging van opzegging bleef dagenlang uit.

IV. Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd?
Alles bij elkaar heb ik zo’n 6 weken zonder internet gezeten. Uiteindelijk is het gelukt om het abonnement op te zeggen. Weliswaar met schokken en stoten, maar het is gelukt.

V. Afsluiting
Mocht je op zoek zijn naar een (mobiele) internetprovider, dan kan ik je T-Mobile van harte afraden. Het woord ‘speciaal’, wat ik aan het begin van mijn recensie gebruikt heb, kan ook vervangen worden door ‘treurig’. Zowel de klantenservice als de dienst zelf zijn uitermate slecht en niet representatief voor een bedrijf van deze omvang en status.

Ik heb ook nog een mobiel abonnement lopen bij T-Mobile. De problemen die ik hiermee ervaar bewaar ik voor een toekomstige recensie. Één ding is in ieder geval zeker: dit abonnement zal ik zo snel als mogelijk opzeggen en vervolgens de overstap maken naar een betrouwbaardere provider.

Marja 8 aug 2023
Reageer
Y

Boeven praktijken

Eerder deze week al een klacht ingediend bij T-Mobile aangaande het onrechtmatig verlengen van een jaar contract i.v.m. verhuizing. In juli 2022 een jaarcontract afgesloten bij T-Mobile Thuis. In april 2023 zijn we verhuist naar een ander woonadres.

In juli 2023 zou ons contract verlopen zijn en het contract omgezet worden naar onbepaalde tijd en maandelijks opzegbaar. Op April hebben wij onze verhuizing online via T-Mobile bekend gemaakt, enkel een wijziging doorgegeven via mijn account van T-Mobile.

Onlangs besloten buiten de contractperiode om over te stappen naar KPN. Gebruik gemaakt ook van de KPN overstap service. KPN benaderde ons om te melden dat wij aan een jaar contract vast zitten en dat ze niks kunnen doen. Dit was voor ons het moment dat we getriggerd waren dat ons contract na het wijzigen van ons adres onrechtmatig zonder ons akkoord verlengd is. Wellicht in geniepige kleine letters maar niet duidelijk zichtbaar en kenbaar gemaakt.

Gister (3-8-2023) Shefraan van T-mobile gesproken. Verhaal uitgelegd en kon zich inleven dat wij de kleine letters niet hadden gelezen en heeft ook toegezegd en per mail bevestigd dat de resterende afkoopsom die gegeneerd zal worden door T-Mobile gecrediteerd wordt.

Vandaag 4-8-2023 gebeld door de collega van Shefraan, Bettina. Zij kwam mededelen met een gestrekt been dat wij een mail hebben gehad waar duidelijk is aangeven dat wij aan een jaar contract vast zitten aangezien wij een verhuizing hebben doorgegeven. Wij hebben geen mail ontvangen, wij zijn vooraf niet geïnformeerd c.q. niet duidelijk gemaakt dat dit de consequenties zijn. Volgens Bettina hebben zij zich aan de wettelijke regels gehouden. Naar ons inziens is dit een brutale, slinkse en misleidende manier om een klant te binden. Wees duidelijk in je communicatie!

Ruim 15 jaar klant geweest bij T-Mobile mobiel, vanwege deze zeer slechte aftersales ook blij en bevestigend de juiste keuze gemaakt te hebben.

Youri 4 aug 2023
Reageer
R

Nooit meer T-Mobile thuis voor ons

Niet aan beginnen. Kan niet eens monteurs vinden om je internet te installeren. Klantenservice kan het nog minder boeien. Ze geven de schuld aan Guidion (de installatie partner van T-Mobile). Daar kiest het bedrijf voor om mee samen te werken, en schuiven ze vrolijk de verantwoordelijkheid van zichzelf af.
Snel de boel geannuleerd en een contract afgesloten met KPN. Jammer dat ik tevergeefs weken op T-Mobile heb gewacht.

Rob 19 jul 2023
Reageer
M

Internetsnelheid veel te langzaam

Ik had nog een oud abonnement met een internet snelheid van 20 mbps. Niet helemaal meer van deze tijd, dus gevraagd om deze te verhogen naar 50 mbps. Volgens medewerkster zat er geen prijsverschil tussen 50 mbps en 100 mbps ( Hmm?) Dan maar 100 mbps natuurlijk. Nu een aantal dagen later kom ik niet verder dan 30 mbps ( op 3 verschillende sites de speedtest gedaan met drie verschillende apparaten). Voor de 3e keer gebeld. Nu moest ik de testen maar opnieuw doen en elke keer foto's maken van de resultaten, en moest ik het de testen ook bekabeld uitvoeren om alles als bewijs per mail aan te leveren. Pas dan zouden ze ernaar kunnen kijken. Komt over als ontmoedigingsbeleid. dat is dan gelukt. Ik heb gevraagd alles maar terug te draaien en bij het oude te laten. Nu maar hopen dat ze dat wel kunnen. Inmiddels aan het oriënteren naar een andere provider.

Marcel 23 jun 2023
Reageer
m

tv problemen vanaf 17 april 2023

17 april heeft t-mobile 1 update gedaan op hun tv kanalen
vanaf die datum problemen met de tv box tig keren gebeld en gemaild uiteindelijk 1 nieuwe tv box gekregen
nu hebben ze weer 1 update gedaan van 7op 8 juni 2023 nu verschillende regionale zenders die op zwart beeld staan vrijdag gebeld van alles geprobeerd maar nog geen zenders .hun verteld dat ik schade vergoeding moest hebben.
1 kwartier erna hadden ze het hele internet op mijn adres er uitgegooid .DAT IS PAS SERVICE VAN T-MOBILE. kun je zien wat de klant telt bij t-mobile oftewel niks al hun het geld maar iedere maand vangen en niks aan problemen doen

mooren 11 jun 2023
Reageer
m

t-mobile thuis

de prijs en prestatie zijn erg goed als het werkt. bij collega's die het ook hebben werkt het prima en zijn tevreden! helaas is het bij mij een jaar lang drama geweest. natuurlijk vergaat de wereld niet als het een keer niet werk, er zijn immers ergere dingen, maar als je na een week nog geen internet hebt wordt het vervelend en begint het erg irritant te worden! na diverse malen contact met t-mobile te hebben gehad wordt er GEEN actie ondernomen en blijf je zonder zitten. gelukkig heeft mijn zoon een tele2 abonnement en gaven zij hem 7dgn onbeperkt internet (wat ik erg netjes vond, alleen werd het probleem daarmee niet opgelost!) zodat wij ook op zijn bundel via een hotspot internet konden gebruiken, onze data ging n.l. snel op. wij hebben het abonnement iets langer dan een jaar gehad waarbij we direct in het begin al problemen hadden en een week zonder zaten. tussen tijds af en toe geen internet en een keer een modem defect gehad heeft ook 5 dgn geduurd. de laatste maanden ging het goed en had ik hoop dat het stabiel bleef. helaas vorig week weer geen internet en weer een dikke week zonder gezeten met alle frustraties! gelukkig kon ik switchen (ik had mijn jaar volbracht). nu heb ik weer ziggo (hebben sommige ook problemen mee) en werkt super. natuurlijk is het wel duurder maar ik betaal graag iets meer als het stabiel blijft! ik heb het abonnement opgezegd en betaal dus een mnd dubbel, geeft niet dat is mijn keuze! maar ik krijg van t-mobile een mail waarin staat dat hun het abonnement ontbinden omdat ik meerdere facturen NIET hebt betaald!!! dit deed mij erg zeer en voelt als een trap na!!! ik vind het ronduit asociaal dan t-mobile zo met mij is omgegaan, de service is erg slecht en zou het niemand aanraden!

m 17 mei 2023
Reageer
j

Je wordt aan het lijntje gehouden

Je wordt aan het lijntje gehouden.
Nu al een jaar bezig om mijn klantvoordeel toegepast te krijgen op de factuur over een periode van twee jaar.

Mis nu dus 5 euro x 24 maanden.

Je wordt niet teruggebeld. Ook niet als ze het meerdere malen beloven.

Ik ga hun nu aan het lijntje houden. Door niet of slecht te betalen. Wat is het ergste wat kan gebeuren.... een deurwaarde? Laat maar komen.

jab 24 apr 2023
Reageer
J

T-Mobile thuis waardeloos

Ik ben sinds januari klant bij Tmobile. Vanaf het begin heb ik al problemen met hen. Na twee weken gebruik te hebben gemaakt van de dienst vloog mijn internet eruit.

Ik heb toen de klantenservice gebeld, waar je eerst met een computer in gesprek gaat die je na 6x nog niet goed begrijpt. Maar goed… eindelijk een medewerker aan de lijn “excuses we gaan het regelen we sturen een link zodat je een afspraak kan maken met een Guidion monteur”.

Twee dagen later kregen we de mail binnen. Afspraak gemaakt voor volgende week, want het was inmiddels al vrijdag en in het weekend werken ze niet. Heel het weekend geen internet en tv gehad, vrij genomen van werk omdat de monteur maandag zou komen.

Heel de dag thuis zitten wachten en vervolgens een mailtje krijgen met “de monteur is langsgeweest maar u was niet thuis (?!)”. Weer gebeld met de klantenservice, weer nieuwe afspraak. Tweede keer is er een monteur geweest die zei “ja het ligt aan het kastje buiten de woning ik kan daar niet in dus dat gaat weer een ander bedrijf doen”.

Dat geintje heeft nog een week geduurd en inmiddels hebben we al 1,5 geen TV en geen internet. Alles was gefixt, althans dat dachten we.

Nu drie weken later vliegt de verbinding er weer uit!! Weer gebeld.. ja je krijgt binnen twee uur een mail en dan kan je een afspraak maken met Guidion. GAAN WE WEER!!!

Inmiddels twee dagen later en nog steeds geen mail ontvangen en weer een weekend zonder internet en Tv. Als het aan mij ligt zeg ik per direct op, maar je zit er natuurlijk een jaar aan vast.

HINDERLIJK!

Jason 1 apr 2023
T

Wanneer er sprake is van een wanprestatie van de aanbieder dan zit u er helemaal geen jaar aan vast, maar kunt u direct opzeggen. Daarnaast kunt u schade claimen over de periode dat u geen ontvangst heeft d.w.z. dat over die periode het abonnementsgeld dient te worden terugbetaald dan wel verrekend over een toekomstige periode mocht u besluiten niet op te zeggen.
Ter toelichting is het wettelijk als volgt geregeld.
Een tekortkoming in de nakoming van een verbintenis wordt een wanprestatie genoemd. Een verbintenis wordt gesloten tussen twee partijen. Als één van de partijen de afspraken niet nakomt of correct nakomt is sprake van wanprestatie . U moet de andere partij eerst kenbaar maken dat ze in verzuim zijn via een ingebrekestelling (email of op paier aangetekend). Dit betekent dat u de andere partij een laatste kans moet geven om de overeenkomst met u na te komen. Dit doet u door een ingebrekestelling te versturen aan de andere partij. De andere partij heeft dan nog een bepaalde periode (in uw geval max 3 dagen gelet op de vigerende jurisprudentie) om de overeenkomst na te komen. Gebeurt dit niet wordt het contract ontbonden en dient u restitutie te ontvangen in ieder geval over de periode waarin niet is geleverd danwel over de gehele periode. Gelet op het feit dat in uw ik meen het contract vanaf 1 januari is gestart dient de gehele periode te worden gerestitueerd. Voor de wetgever heeft u dan over een tekorte periode baat gehad in relatie tot de bij u ontstane periodes van ongerief en daardoor ontstane ergenis. de juridische afdeling van T Mobile zal dit bericht in deze terminologie opgesteld herkennen en bij het niet bieden van een oplossing binnen de max gestgelde termijn van 3 dagen (structurele oplossing) tot restitutie over gaan. tot slot indien na reparatie binnen een termijn van 6 maanden hetzelfde aan de orde is hoeft u niet wederom een hertstelperiode te geven aan de aanbieder en kunt u prompt beeindigen.
Veel succes!

Theo 4 apr 2023
j

opzeggen abbonement

Na meerdere male problemen te hebben ondervonden hebben wij er voor gekozen ons abonnement op te zeggen. Volgens jullie website moet ik de oude modem retour sturen en kan daarvoor een qr code ontvangen. Deze link werkt helaas niet. Daarna via de chatbot 2 x geprobeert een oplossing te zoeken. Maar daar is een chatbot ook niet toe in staat. Dan maar bellen. Eerst 2 keer je postcode en huisnummer inspreken en vervolgens horen dat je lang moet wachten. Na 10min word de verbinding verbroken en kan ik weer opnieuw beginnen. Weer alles inspreken en door het menu. Eindelijk krijg ik iemand te pakken en zijn eerste vraag is wat is uw postcode. Zucht..... Die heb ik inmiddels al 3 keer eerder doorgegeven. Maar dan denk je eindelijk de oplossing te krijgen en zoal de site verteld een verzendlabel te kunnen krijgen. Verteld de medewerker doodleuk dat je het zo zonder label weg kunt brengen. Alleen is dit nog niet aangepast op de site. Als je dit klantenservice durft te noemen dan weet ik het ook niet meer.....

j de jonge 31 mrt 2023
Reageer
T

Twee maanden geen internet!

Rond juni 2022 twee maanden zonder internet gezeten. 5x iemand van Guidion langs geweest die zei dat hij het had opgelost aangezien T-Mobile niemand van KPN volgens hun procedure mocht langssturen. Maar het kastje van KPN was stuk. Uiteindelijk kwam de 6e keer iemand van KPN langs, binnen 5 minuten probleem gefixt. Aansluiting glasvezelkabel moest opnieuw gelast worden aangezien de verbinding stuk was. Nu sinds zondag 12 maart 2023 weer hetzelfde probleem. Ik krijg twee medewerkers aan de telefoon die mij beloven om iemand van KPN langs te sturen. Maar KPN neemt geen contact op, ik vandaag weer bellen en is het overruled door de technische dienst van T-Mobile omdat er per se iemand van Guidion eerst moet langskomen volgens hun procedure. Dus nu ga ik straks weer naar huis om te wachten op een 'timmerman' die een lekkende kraan moet gaan repareren. Om vervolgens te horen dat het is opgelost en dat nog een keer of 4 doorgaat voordat ik iemand van KPN mag ontvangen. Het wordt weer feest, maar niet heus. T-Mobile schaam jullie diep diep diep.

Tim 21 mrt 2023
Reageer
T

Problemen met App en Samsung NeoQ-led tv

Al vanaf oktober 2022 heb ik nu T-mobile en gebruik de APP op de TV. Hinderlijk is dat elke dag de App om Herstart vraagt. En daar gaat het in 3 van de 10 keren mis. De herstart gebeurt niet goed, blijft hangen zodat je de TV-gids en alle overige functies die "achter" de normale zenders hangen (incluis mijn opnames dus!), niet toegankelijk zijn. Wat ik ook doe, het zorgt niet voor een reboot van het systeem. Dus dan maar Samsung TV kijken, of filmpje huren... Er lijkt geen systeem in te zitten (moet ik nog uitzoeken of dat te vinden is). En vanaf oktober 2022 ben ik ook geregeld met de klantenservice bezig... "Maak een filmpje" "vul de vragenlijst in" "wij dachten dat het was opgelost" "binnen vijf werkdagen een reactie", tja als ik er zelf niet achteraan blij bellen gebeurt er niets. Het lijkt alsof ik de enig klant van hun ben met een Samsung NeoQled uit 2021... Vraag is of het bij KPN beter is...

Theo Smeele 7 mrt 2023
Reageer
M

klachtenservice is zwaar beneden peil

Wanneer je contact zoekt omdat je een thuis internet abonnement hebt opgezegd, waarvan incasso blijft doorlopen kom je in aanraking met een computergestuurde omgeving waar kennelijk de woorden, uitspraak en combinaties daarvan moeilijk door dit systeem zijn te verwerken.
Dit resulteert in het op de verkeerde afdeling belanden van je vraag. Als je hier op een vriendelijke wijze iets over wenst te zeggen als consument, door woorden als 'bijzonder, jullie en als bedrijf (niets persoonlijks)' wordt je door de medewerker aldaar fijntjes gewezen op het feit dat zij het als vervelend en ongepast ervaart. Kennelijk doet de ervaring van de klant die onrecht wordt aangedaan door onjuist handelen van T-mobile er dan niet toe?! Het lijkt erop alsof deze medewerkster zichzelf en de wereld om zich heen enkel nog als machine kan zien en benaderen. Waarin dezelfde woorden voor een ieder verschillende betekenis hebben. Leidend daarbij zijn de omgevingsfactoren. In dit geval een klant die boos is dat maand op maand er geld wordt afgeschreven van de bankrekening die reeds is opgezegd (aantoonbaar) en met argumenten komt waarom dit erg vreemd is dat het blijft plaatsvinden.

ipv van de argumenten van de klant na te gaan en zich hierin dienstbaar op te stellen, draait deze medewerkster de rollen om. Ik vind het nodig om dit kenbaar te maken, want dit lijkt meer en meer een maatschappelijk probleem te worden.

Feit is dat ik als klant, mits in beschaafde bewoordingen en niet op de man speel. De ruimte mag hebben om emotie te laten doorklinken in een situatie waarin een groot bedrijf bij foutief handelen de klant met de nadelige gevolgen opzadeld. Gevolgen die de klant kosteloos en in eigen tijd maar even voor zijn rekening mag nemen en vervolgen is overgeleverd aan de grillen van een medewerker van dat grote bedrijf.

Mijn inziens is dit de wereld op zijn kop. Een dergelijke medewerker hoort wat mij betreft niet thuis in een communicatieve omgeving met klanten.

Gelukkig is er uiteindelijk een collega aan de telefoon gekomen die wel alle fatsoensnormen beheerst al was het opvallend dat ik daarvoor een klein uur aan de telefoon moet zitten. Kosten en ellende die op geen enkele wijze worden vergoed. In dit soort situatie zou elk bedrijf een vorm van boete in geldvorm opgelegd horen te krijgen om de door hen veroorzaakte ellende glad te strijken. Dat zou namelijk ook een reden zijn om te werken aan een hogere kwaliteit en communicatief vaardiger personeel.

Voor mij heeft T-Mobile, zelfs nu het opgelost schijnt te zijn, het boetekleed niet aangetrokken. Mijn als klant op geen enkele wijze tegemoet gekomen terwijl hier evident is dat de fout aan de zijde van T-Mobile lag.

Het gemak waarmee bedrijven wegkomen door de klanten ronduit slecht te behandelen is schandelijk en geeft weer de verstoorde verhoudingen. Waarin de klant geen koning is, maar blij mag zijn dat het bedrijf hem wil faciliteren.

De medewerker die uiteindelijk de boel heeft afgehandeld verdiend ondanks deze negatieve review een pluim.

Marcus Jansen 24 feb 2023
Reageer
R

Klantenservice T-Mobile functioneert WAARDELOOS!

Klantenservice T-Mobile is waardeloos!!

Ik heb op 13 december 2022 een jaarcontract glasvezelinternet afgesloten waarbij mij werd beloofd dat ik na 8 maanden het tv abonnement (die ik eigenlijk niet wilde) kon opzeggen. Dit klopte al helemaal niet omdat het een jaarcontract betreft. Daarnaast konden ze achteraf niet de glasvezelaansluiting leveren op de datum dat ze hadden aangegeven dus kreeg ik ter compensatie een router met onbeperkt internet tot de aansluiting compleet was. Ik vond dit een prima oplossing. Maar.......de kosten van de router inclusief simkaart was €90 en moest ik "even" voorschieten door de router en simkaart zelf aan te schaffen. De €90 zou NA het opsturen van de factuur direct op mijn rekening overgemaakt worden. Nou, je raadt het al: we zijn nu ruim 2 maanden en tientallen mails en belletjes verder maar het geld blijft uit. Je krijgt geen persoon aangewezen die je zaak behandeld maar telkens gaat er een andere medewerker van de klantenservice naar kijken. Echt waardeloos te noemen hoe T-Mobile problemen NIET OPLOST maar voor zich uitschuift.

Ik zou mij echt 2x bedenken voordat je met ze in zee gaat want je krijgt ten eerste niet wat je vraagt en je komt daarna heel moeilijk van ze af. Voor mij NOOIT T-mobile meer!!!!!

Robert Fox 21 feb 2023
T

Ben blij en zeer geholpen met de negative ervaringen met Odio
wilde overstappen Ziggo naar Odio gezien de prijzen scheelt dat een hele duit als minder bedeelde, uitkering.
Droevig dit hier allemaal te lezen, hoe men ook bezig wordt gehouden door Odio.
Niet dat ziggo de beste is, Maar het verhaal hier over Odio gingen mijn nek haren recht opstaan. Blij dat ik de overstap niet heb gemaakt.
En om speciale zenders te bekijken , zoal formule F1 (espn) heb je zeker geen extra espn abo nodig.
Odio graaft hier zij eigen kuil!. !!.

Tamara 17 sep 2023
S

Ik ben blij met T-mobile

Ik ben blij met T-mobile dat ze het alsnog rechtzetten wat niet goed was gegaan en het geld terugstorten op mijn rekening. Nadat het niet goed was gegaan en ik hierover had gebeld, zonder resultaat, en daar een review 9 dagen geleden over had geplaatst hebben ze mij uit eigen beweging gebeld, hebben mijn verhaal aangehoord, het uitgezocht, mij nogmaals netjes teruggebeld en het alles helemaal rechtgezet. En het geld wordt terugbetaald. Ik ben dankbaar en blij!

Sjaak 20 jan 2023
Reageer
S

Zeer onbetrouwbaar

Zeer onbetrouwbaar. Er wordt niet met me mee gedacht. Medewerker A zegt iets anders dan medewerker B. Ik wordt aan het lijntje gehouden en helemaal genaaid om zoveel mogelijk geld uit mijn zak te kloppen. Het is een moderne vorm van oplichting! Zodra ik een betere provider zie zal ik overstappen.

Sjaak 11 jan 2023
A

Niet alleen is het een slecht bedrijf maar ze persen mensen ook nog eens af voor geld terwijl je alle betaald hebt met een incasso bedrijf heel heel heel heel slecht een belazert bedrijf

Allard 14 jan 2023
S

Goed nieuws! Vandaag werd ik opgebeld door T-mobile en hebben ze alles rechtgezet en me gelijk helemaal gegeven.
Ik krijg mijn geld terug, dat ik teveel zou moeten betalen. Nu klopt alles weer zoals het zou moeten.
Ik ben blij dat ze zelf contact hebben opgenomen, het hebben uitgezocht, en me in het gelijk hebben gesteld, en het bedrag op mijn rekening terugstorten. Ik de medewerker van T-Mobile heel erg dankbaar hiervoor.

Sjaak 20 jan 2023
M

Redelijke prijs

De installatie duurde een jaar. En daar heb ik zelf een hoop voor moeten bellen.
TV is matig. Het geluid van NPO 3 loopt niet synchroon met het beeld. Het opnamemenu is bij ziggo veel beter en de afstandsbediening van Ziggo is veel beter. T-Mobile heeft geen duidelijk internetmenu op TV. Viaplay of Netflix heb ik tot nu toe niet gevonden.
Internet en wifi is goed
Ik mis een support mailadres. Ik krijg een paar externe apps niet meer online. Het is onmogelijk om technische hulp te vinden.
Al met al vind ik de kwaliteit vrij matig, maar de prijs is ern heel stuk lager en dat maakt een hoop goed. Ik denk dat ik nu ongeveer de helft betaal van wat ik bij Ziggo had.

Martijn 31 dec 2022
Reageer
H

Heel tevreden over T-Mobile

Positief verrast over de diensten van T-Mobile thuis. We hebben besloten om onze telecomproviders te verwisselen van Vodafone naar T-Mobile, simpelweg omdat het iets goedkoper is en ze toch wel een eigen netwerk hebben. Toen kwamen we er eigenlijk pas achter dat ze ook internet en tv aanbieden voor thuis, hier ook mee overgestapt en binnen een week kwam er al iemand langs om alles aan te sluiten, uiterst vriendelijke man trouwens! Internet is een stuk beter dan voorheen, dat zei de monteur ook dat we een oude aansluiting hadden. Nu hebben we overal in het huis goed Wifi internet en is het nog een stuk sneller ook voor een betere prijs.

Henk en Jantien 2 nov 2022
Reageer
W

Klantenservice na overstap Tele2 naar T-Mobile.

Aansluiting van koper naar glasvezel via oude provider Tele2. Alles zou gaan zonder dat ik er iets van zou merken. Nou dat is wel anders gelopen. Na installatie door monteur geen vaste telefoon! Klantenservice, alleen dat woord al. Hoe durven ze dat te gebruiken. Onbereikbaar en absoluut niet gericht op hulp aan de klant. Ik betaal nu zowel Tele2 als T-Mobile en zie geen kans om dat geregeld te krijgen. Raad iedereen aan om wel 2 keer na te denken voordat je met dit waardeloze bedrijf in zee gaat. Hun enige doelstelling is om geld te verdienen. Service hebben ze nooit van gehoord.

Wha.Bikkel 24 okt 2022
O

Tele2 is sinds 2019 overgenomen door T-Mobile :-)
Dus feitelijk is dit hetzelfde bedrijf waarover je klaagt.
https://www.tele2.nl/fusie

Oyibo 6 nov 2022
C

Positief

Alleen maar positief over de diensten die T-Mobile ons heeft gegeven. Al jaren hebben we T-Mobile aangesloten op onze mobiele telefoons, een grote aanbieder met een eigen stabiel netwerk. We wisten helemaal niet dat ze nu ook internet en tv voor in huis aanbieden. We hadden altijd Ziggo aangesloten waar we ook zeker tevreden over waren maar de prijsstijgingen ieder jaar werden ons een beetje te gek. Op basis van de Ziggo en T-Mobile internet en tv vergelijking zit er weinig tussen. Beide gewoon een goed stabiel internet netwerk en ook tv werkt top.

Carro 25 sep 2022
Reageer
S

Wat een flut bedrijf

Wat een flut bedrijf. Vanaf mei al bezig met het laten aansluiten van glasvezel. We worden van onderaannemer naar onderaannemer gestuurd, loze beloftes worden er gedaan en tot op heden werkt het nog steeds niet. Niemand kan ons vertellen waarom precies niet en wanneer het wordt opgelost, want ze wijzen allemaal naar elkaar. Echt een stelletje amateuristen. Nooit aan beginnen en lekker wachten totdat de glasvezel kabel voor meerdere providers open staat

Simone Faber 19 sep 2022
R

Hadden jullie T-Mobile thuis genomen omdat ze de enige zijn die de glasvezelverbinding beheren? Zijn toch wel meerdere partijen op dit moment waar je bij aangesloten kunt worden?

R. Jansen 1 okt 2022
P

T-Mobile solide voor een goede prijs

Zomervakantie is voorbij, tijd om te kijken of er wat mogelijk is om kosten te gaan besparen op je maandelijkse lasten. We wilden graag een solide internetverbinding en tv en ook graag een goed mobiel bereik voor de best mogelijke prijs. Uiteindelijk gekozen om alles over te zetten naar T-Mobile, dus T-Mobile thuis voor internet en tv voor in huis en T-Mobile voor telecom. Gebundeld krijg je namelijk nog wat meer korting. We hebben nog getwijfeld om naar Budget te gaan die ook bundelkorting heeft maar hadden toch een wat beter gevoel bij T-Mobile. Toch net een wat grotere naam en we willen wel dat het gewoon goed is. Tot nu toe heel blij met de overstap want we betaalden een stuk meer voorheen doordat we bij meerdere bedrijven iets hadden afgenomen. Ook wel fijn dat er nu 1 factuur binnen komt in de maand in plaats van meerdere van aparte bedrijven. De monteur die langs kwam had alles goed aangesloten en dacht ook goed mee over iets wat beter kon in de meterkast. Mobiel was plug & play dus ja 5 sterren rating is niet meer dan logisch.

Peter 28 aug 2022
Reageer
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere internet en tv providers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste internet en tv providers

Dit zijn de beste internet en tv providers van februari 2024.

Over Odido Internet + TV

Een van de grootste providers, Odido, is een verzamelnaam van de samengevoegde bedrijven T-Mobile en Tele2. Dit bedrijf zich richt op de Nederlandse markt voor breedbandinternet, televisie en telefonie. Odido Internet + TV biedt verschillende pakketten aan voor internet en televisie, waarbij klanten de keuze hebben uit verschillende internetsnelheden en televisiepakketten. Het bedrijf staat bekend om zijn goede klantenservice en stabiele netwerk. Odido heeft als doel om betaalbare en betrouwbare telecomdiensten aan te bieden aan consumenten en bedrijven in Nederland. Het bedrijf is voortdurend bezig met het verbeteren van zijn producten en diensten en het uitbreiden van zijn netwerk om de grootste te worden.