energiedirect.nl

energiedirect.nl

3.25/5.00 • 23 reviews
J

GEEN AANRADER

November 2022: wel volledig voorschot betaald maar geen compensatie van €190,00 ontvangen. Na melding bij EnergieDirect moet er volgens een medewerker eerst gekeken worden of ik er wel recht op heb. De volgende vraag van deze medewerker luidt: "wordt uw woning wel gebruikt als verblijf". Dan valt je toch niets meer te binnen, Men ging het "beoordelen" en ik kon over een aantal dagen een bericht verwachten. In hun algemene voorwwarden staat dat er extra kosten in rekening worden gebracht bij te late betaling. Ik vraag mij af of ik deze ook bij hun in rekening kan brengen.
Naast de steeds slechter functionerende app wordt de service er zeker ook niet beter op.
Dit bedrijf is absoluut GÉÉN AANRADER !!!!!!!

JR 30 nov 2022
Reageer
N

Firma List en Bedrog

Jaren geleden erg tevreden. Sinds de Oekraïne één grote schimmige chaos van te hoge inschattingen, storing in de app, geen contact kunnen opnemen, uren tevergeefs in de wachtrij aan de telefoon.

Extra zuur: dat je energiecontract een week voor de Oekraïne afloopt, je een 'nieuw aanbod zal krijgen binnen drie dagen' en vervolgens niets meer hoort tot het moment waarop de directie driedubbel winst maakt omdat je geen contract meer hebt.

Uitbetaling van geld door de overheid gebeurt evenmin, noch worden er bedragen verrekend.

Zeer schimmige onbetrouwbare onderneming...

Naomi van Nijnatten 21 nov 2022
Reageer
S

Eindafrekening wordt niet uitbetaald

Eindafrekening wordt niet uitbetaald. Bedrag is verrekend met een termijnfactuur die valt na het beëindigen van de levering. Niemand van de klantenservice kan helpen en weet niet hoe dit op te lossen. Einde contract was 25 juni 2022. Termijn factuur van juli is verrekend met het bedrag wat ik terug zou krijgen. Voor het resterend bedrag is een derde partij ingeschakeld maar ze weten niet wie (en die hebben zich nook niet bij mij gemeld)

Steven 20 sep 2022
Reageer
W

Begin er niet aan

Je wordt echt zwaar chagrijnig van de chatrobot en bellen kan niet.
Het is een B-merk van Essent (RWE). Echter de service is totaal niet te vergelijken.
Alles online klinkt goed maar wat als dit niet werkt en je niet verder komt.
Er zijn ook bedrijven die je wel kan bellen dus ik adviseer dat te doen.

Wiersma 14 sep 2022
Reageer
J

Chat werkt slecht tarieven wel goed

Ze moeten wel iets doen aan die klantenservice chat die ze hebben ingebouwd. Super vaak dat je niemand aan de lijn krijgt of dat er een storing is. Ook heb ik een aantal keer gehad dat de chatmedewerker plots mijn berichten niet meer ontvangt terwijl ik ze wel degelijk stuur en ze ook wel in de chat verschijnen, of de chatmedewerker er dan geen zin meer in heeft of dat er echt iets mis is weet ik niet. Voor de rest wel een van de goedkoopste gas en energie leveranciers, dat is ook de reden dat ik bij hen ben aangemeld. Jaar terug een contract voor 3 jaar genomen, nu dus nog blij klant met de gunstige tarieven!

Joeri 1 nov 2021
Reageer
M

Goed geholpen door Energiedirect.nl

Na wat gedoe over mijn verhuizing die ik niet had door gegeven en een service medewerker die me aan de telefoon helemaal niet wilde helpen, dat was ene Cindy. De dag hierna toch heel goed geholpen door Bianca op de chat. Ik was namelijk verhuisd en had dit ook aangegeven in de Energiedirect omgeving. Echter door een storing was dit niet goed door gekomen en had ik dus ineens een boete gekregen omdat ik de verhuizing niet had door gegeven en hierdoor was het contract vroegtijdig verlopen. Meerdere keren gezegd tegen Cindy dat ik dit wel had doorgegeven maar dat er een storing was en dat ik een foutmelding ontving wanneer ik de verhuizing doorgaf. Mevrouw vond dat ik maar had moeten bellen toen ik die foutmelding had gezien. Slecht natuurlijk want ik dacht dat het wel gewoon goed door zou komen.
De volgende dag toch nog eens ingelogd bij Energiedirect en zag ik onderaan Vraag & Antwoord staan. Hier kan je dus chatten met medewerkers van deze energieleverancier. Bianca kwam in de chat en zei gelijk dat ze last hadden van storingen en dat hierom verhuizingen en nieuwe klanten vaak niet goed werden opgeslagen. Meteen stelde ze voor dat ze mijn oude contract gewoon zou gaan overzetten naar mijn nieuwe adres, KLAAR. Zo simpel kan het dus zijn.

Oordeel:
Cindy, heel matig. Dient de klant te helpen in plaats van ze tegen te gaan werken. Klant is bij haar geen koning.
Bianca, geweldig! Geef deze vrouw opslag. Zo behoudt je klanten!

Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen. Doordat ik mijn oude contract mee kan nemen (die veel voordeliger is dan de tarieven van nu), bespaar ik toch best wat geld. Ik geef deze energieleverancier dan ook 4 sterren. Zodra Cindy beter om kan gaan met haar klanten of dat ze excuses aanbiedt, zal ik het naar 5 sterren zetten.

Marcel 18 jul 2021
Reageer
P

Klantgerichtheid bestaat hier niet

Wederom een enorm slechte ervaring rijker met deze agressieve en puur financieel gerichte energiestunter.
Na opzeggen van het contract vanuit de zijde van EnergieDirect hebben ze het lef nog een opzegvergoeding te claimen, terwijl ik zelf klant had willen blijven. Vanuit de digitale klantinformatie is gebleken, dat ik geen klant meer ben, maar als je dan zelf op zoek gaat naar een nieuwe leverancier, dan weten ze je plotseling weer te vinden met als enig triest resultaat geld binnen te harken voor niet verleende diensten in de vorm van die dwangmatige opzegvergoeding. Na twee telefoongesprekken en vijf mails, waarbij deze club niet ingaat op hun eigen fouten hebben ze het lef nog te dreigen met incassokosten. Opnieuw naar EnergieDirect? Nooit meer en met mij vele anderen.

P.J.M. Tax 2 mei 2021
Reageer
M

Wij hadden echt precies hetzelfde bij Energiedirect.nl! We zijn verhuisd en ik dacht dat ik het had aangegeven op de website van Energiedirect.nl maar dat was blijkbaar niet goed doorgekomen. Ze hebben zelf mijn abonnement afgesloten en nu willen ze dat ik 100 euro overboek omdat het contract niet is nageleefd. Omgekeerde wereld? Ik kies er niet voor om het contract te sluiten, dat deden ze zelf. Ik heb werkelijk niets opgezegd!

Dus de klantenservice gebeld. Kreeg een vrouw aan de lijn die telkens zei dat het mijn eigen fout was dat ik de verhuizing niet VOORTIJDIG had aangegeven. Ik dus zeggen dat ik een foutmelding op de website kreeg en het overigens ook erg druk had met verhuizen... Had ze geen boodschap aan, het lag nou eenmaal aan de klant (mijzelf dus).

Energiedirect.nl is goedkoop maar de klantenservice mag best wat meebewegen want dit sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Het bedrijf stopt zelf het contract en vraagt dan ook nog een vergoeding ook. Om naderhand te zeggen dat de fout bij de klant ligt. Heel slecht!

Marcel 15 jul 2021
A

Foute melding en overstap

Goedendag ,
Ik ben de eigenaar van Denhertigstraat 39A. 3081 KB Rotterdam.
Ik krijg te horen van mijn bedrijf Engie dat mijn contact is stop gezet door iemand de wil overstappen naar uw bedrijf .... maar hij heeft de verkeerde adres gebruikt , en dat is mijn adres !!!!!!
Dit is de 2de keer eigenlijk .... de eerste keer was in November, met veel moeite heb ik het weer in orde gemaak , en nu de 2de keer in April
Controleer aub. De gegevens van de persoon die wil overstappen . En vergelijk dat met mijn gegevens .
Ik wil niet overstappen want ik vind Energiedirect.nl heel goed.
A. Mukhtar
Denhertigstraat 39 A.
3081 KB. Rotterdam
Geboorte .datum :- 20-07-1951
Met vriendelijke groet
A. Mukhtar

A. Mukhtar 1 mei 2021
Reageer
J

Bespaar flink op je energierekening

Ik heb zojuist een review geschreven dat ik ben overgestapt op mijn alles-in-1 aanbieder. Nu wil ik graag een review schrijven over de overstap van mijn huidige energieleverancier Essent naar Energiedirect.nl. Sinds de pandemie moet ik op de centjes letten en dus heb ik een financieel adviseur gevraagd me te helpen hoe ik zoveel mogelijk kosten kan besparen op vaste lasten. Hij nam alle vaste lasten door en het gemakkelijkst waar je op kan besparen zijn energie, internet tv, mobiele telefoon en eten. Eten ligt echt aan jezelf dus dat komt wel goed. Deze review gaat over Energie dus daar ga ik het over hebben. Wat je moet doen is het volgende: je zoekt een goede energievergelijker op, kan op pricewise zijn, independer of Reviews.nl prijzen vergelijker. Vul hier je huidige verbruik voor gas en licht in, dan tonen deze vergelijkers de goedkoopste opties. Simpelweg kies de goedkoopste (voor mij was dit Energiedirect.nl), deze regelt de overstap helemaal zelf en klaar. Ik bespaar, schrik niet, 280 euro op jaarbasis. Ik ga dit nu elk jaar doen en zie wel hoeveel ik volgend jaar ga besparen, vast niet zo'n groot bedrag extra als nu omdat ik al jaren niet ben overgestapt maar ben er vanzelfsprekend erg blij mee!
Ps. energie is energie en gas is gas. Het komt op dezelfde manier je huis binnen dus gewoon de goedkoopste kiezen en je bent klaar.

Jan Heijnen 1 jan 2021
Reageer
D

Veel info en gemakkelijk in gebruik

Hele fijne website waar je al je gegevens terug kan vinden. Ze sturen ook maandelijks een e-mail met grafieken hoeveel je verbruikt ten aanzien van vorig jaar en ten aanzien van andere zelfde soort huizen. Wij zijn alleen al op elektriciteit met 20% omlaag gegaan omdat we alle lampen hebben vervangen door LED lampen. Dat zie je nu terug in de grafieken.

Leuk feitje: let er op dat wanneer je energiecontract afloopt dat je een nieuwe aangaat in plaats van dat je hem stilzwijgend door laat lopen. Dit scheelt je zo een paar honderdjes op jaarbasis. Bij alle energieleveranciers waar ik bij heb gezeten, was er geen enkele die een reminder gaf dat het contract bijna af liep, dus goed op letten.

Dirk Jan 16 dec 2020
Reageer
S

Cashback bij Energiedirect

Wij zijn overgestapt naar energiedirect en toen kregen wij die tachtig euro cashback, een mooi bedrag om terug te krijgen.
Het is toch ruim de helft van een maandbedrag voor mij, dus ik was hier erg blij mee.

En sinds we bij energiedirect aangesloten zitten heb ik die app geïnstalleerd, wat een uitkomst is dit!
Nooit meer eerst op de computer moeten inloggen, waardoor je het uitstelt en uiteindelijk weer vergeet.
Nu hoef ik slechts de app te openen en heb ik binnen een paar seconden de informatie waar ik naar op zoek ben.

Steven 2 dec 2020
Reageer
E

Dit is nu ons derde jaar bij Energiedirect en we zijn hier nog steeds heel erg tevreden over. Hebben ook reeds onze cashback teruggekregen!!!
Ze leveren goede energie voor een keurige prijs, vragen in ieder geval niet te veel geld.
Wanneer ik iets hebben ik met hun bel, zit ik niet uren in de wachtrij maar word ik vrijwel gelijk geholpen.
Allemaal positieve dingen dus geheel klachtloos!

Elmar 15 jan 2021
L

Energiedirect goede keuze als maatschappij

Wij zaten altijd bij een hele dure energiemaatschappijen, vooral met de gedachte dat dat wel het normale tarief zou zijn. Totdat ik er door mijn broer en schoonzus op gewezen werd dat dit helemaal niet het geval is. Zij zaten bijvoorbeeld bij een maatschappij die veel goedkoper was dan die van ons en ze gebruikten niet eens minder energie dan dat wij deden, misschien zelfs wel meer. Dat heeft bij mijn vrouw en mij wel een balletje aan het rollen gebracht en toen zijn we verschillende maatschappijen gaan vergelijken. Wat een verschil kan hier tussen zitten zeg, daar was ik me totaal niet van bewust. Maar Energiedirect is dus veel goedkoper dan veel andere maatschappijen. Toch staan en er goede dingen over op internet en ook wij hebben hier inmiddels hele goede ervaringen mee. Voor ons was Energiedirect dus een hele goede keuze.

Luuk 20 nov 2020
Reageer
A

Energiedirect goede service en slechte deal

Wij hebben ons jaarcontract voor de energie afgesloten bij energiedirect.nl en we zitten hier nu 3 of 4 jaar bij uit mijn hoofd, Uit gemakzucht / onoplettendheid / luiheid hier ook verder nooit meer naar omgekeken. Daar heb ik nu wel spijt van, want ik ben er vorige week achter gekomen dat dit heel veel goedkoper kan en dat wij dus in principe een hele slechte deal hebben. Als ik dat eerder had geweten, dan had dit ons tientallen of misschien wel honderden euro's kunnen besparen. Slecht ook dat ze dit niet aan de klanten doorgeven, maar dat kost hun natuurlijk ook weer geld. Mocht er iets aan de hand zijn met je energie, dan vind ik de service van energiedirect.nl daarentegen wel altijd heel erg goed. Dus dat is hier wel heel goed geregeld.

Arjen 10 nov 2020
Reageer
M

Beoordeling over energiedirect

Wij hebben ons contract bij energiedirect.nl lopen en sinds we hier zitten hebben we nog geen enkele slechte ervaring gehad.
We kregen zelfs een aanbieding in de brievenbus met een speciale actie binnen het bedrijf zelf wat ons geld zou besparen.
Energiedirect denkt echt mee met hun betalende klanten, ook al kost dit hunzelf misschien wel geld.
Natuurlijk is het ook slim want met zo’n actie is de kans dat mensen naar een andere maatschappij overstappen dan natuurlijk kleiner.
Maar wat hun reden dan ook mag zijn, ik ben er blij mee en maak er graag gebruik van.

Michael 7 nov 2020
Reageer
H

Vergelijken loont

Vorige week maandag heb ik de overstap van energieleverancier gemaakt voor mijn ouders en ons naar Energiedirect.nl. Vandaag wilde ik hetzelfde doen voor mijn ouders hun buurman. Wat ben ik geschrokken in 7 dagen tijd, gas 31% omhoog, vaste leveringskosten 68% gestegen en stroom 9% gestegen. Erg veel. Daarnaast heb ik het vergeleken met (dezelfde opgegeven verbruik) de postcode van mijn vader en ons....zit er gewoon een verschil in € 132,00 !!! Raar dat tussen buren en woonpaatsgenoten zo'n verschil kan zitten.
Let dus op!!! Voor jou en de buren gelden dus niet dezelfde tarieven en voorwaarden. Vergelijken loont

Henriette 8 okt 2020
Reageer
J

Overal waar ik kijk of luister hoor en zie ik wel energie leveranciers die flink hun aanbiedingen aan het promoten zijn, omdat ze hopen volgend jaar natuurlijk meer klanten te werven door ze ergens anders vandaan te plukken. Je moet dus inderdaad goed blijven vergelijken, zoals bovenstaande review ook zegt!
Helaas heb ik Energiedirect hier niet op kunnen betrappen, zij hebben geen goede aanbiedingen voor ons en dit is voor ons de reden geweest om op zoek te gaan naar een andere aanbieder. Via vergelijkers kan je wel prima inzien welke energieleverancier voor jou het voordeligste is, dit varieert van dag tot dag!

Jack 1 dec 2020
A

Waardeloze service en medewerkers

Voor de jaarafrekening van 2019/2020 een betalingsregeling getroffen van 8x 220euro. Ik heb gelijk het 1ste termijnbetaald. Mijn man heeft een foutje gemaakt bij de betaling van de 2de termijn. Mijn partner heeft per ongeluk het betalingskenmerrk verkeerd ingevuld. Gelijkna de betaling heb ik Energiedirect gebeld en verteld dat er 220euro is overgemaakt maar dat het betalingskenmerk niet juist is. Dame aan de telefoon heeft me gezegd dat dit geen probleem was omdat het bedrag en alle andere gegevens wel juist waren. Leugen 1. Als zij mij daar eerlijk had verteld dat Energiedirect van de situatie misbruik gaat maken had ik niet geaarzeld en alles in 1x betaald.

paar weken later sturen ze iemand naar m’n huis die een dreigkaartje achterlaat met dreigementen over afsluiting en extra kosten ed. Dit terwijl er dus netjes werd betaald. Dame van Energiedirect heeft me dus mooi voorgelogen want mijn betaling eerder werd als voorschot gezien door Energiedirect. Ik heb die persoon van het dreigkaartje gebeld en de situatie uitgelegd waarbij ik ook heb gezegd dat ik GELIJK weer ging betalen omdat ik het zonde vind van extra aanmaningskosten. Hij kon me heel blij vertellen dat er al 40euro bij is gekomen. Na druk op hem gezet te hebben omdat Energiedirect verkeerd bezig is heeft hij me beloofd om Energiedirect te bellen en mij terug te bellen. Belt die me in 2min terug met ; nee die aanmaningskosten blijven! Heb alle gesprekken met hem en de dame van Energiedirect aan de tel trouwens opgenomen via een simpel programma op de gsm.

Ik stel hem voor om de rest maar gelijk op te lossen en dat ik 220euro gelijk na het gesprek ga betalen en de overblijvende 220euro. Dit is dus niet alleen de eindejaar afrekening maar ook een voorschot op een voorschot omdat mijn eerdere betaling als anderhalve maand voorschot hebben berekend. Leugen 2 : Meneer aan de tel lijkt erg blij met de oplossing en zegt mij dat als ik 220euro overmaakt alles weer ook is en dat ik de overblijvende 220euro voor het einde van de maand kon betalen.(Ook dit gesprek is dus opgenomen). Ik heb dus na het gesprek ook 200euro overgemaakt. Vandaag 19-8-2020 heb ik ingelogd op mijn Energiedirect om de overige 220euro te betalen en ja hoor nog meer aanmaningskosten. Lekker he , Energiedirect. Zelf fouten maken en liegen waardoor jullie extra misbruik van de situatie kunnen maken.

Ik heb dus zojuist de “dreigbrief heer” gebeld om hem te vertellen dat er alweer extra kosten bij zijn gekomen voor de 3de keer terwijl ik betaald heb. En dat het nog geen einde maand was zoals hij heeft aangegeven. Nu word meneer opeens anti Energiedirect en verteld die me hoe slecht Energiedirect wel niet is met dit soort situaties. Alsof hij mij niet heeft voorgelogen en valse afspraken met me heeft gemaakt. Hoe langer het gesprek heeft geduurd hoe brutaler de Energiedirect medewerker werd en hoe onnozel hij dan ook even een paar keer tegen me zegt dat ik maar op tijd moest betalen. Dit dus terwijl ik op tijd had betaald met een verkeerd kenmerk en dat de Energiedirect medewerkster me heeft verteld dat dit geen probleem zou worden.

Maar goed dat ik gesprekken waarin zoveel word gelogen en waarin de brutale anti-Energiedirect medewerker Energiedirect zwart maakt automatisch opneem. Kan nog leuk staan later als link op reviews over essent die ik ga plaatsen.

Ik heb Energiedirect gebeld zojuist en gevraagd wat de kosten gaan worden als ik vertrek. Weer 220euro. Nou die krijgen jullie ook want vandaag ga ik naar andere aanbieders op zoek.

Ik heb alles maar betaald zodat ze niet nog meer misbruik van de situatie kunnen maken. Ik heb dus 3x voor niets aanmaningskosten gehad. En weet ik veel hoeveel extra kosten nog. Waardeloze service en medewerkers.

Anne 19 aug 2020
Reageer
R

Overgestapt van Essent naar Energiedirect.nl

Overstap van Essent naar Energiedirect.nl ging vrij soepel. Best een gek verhaal, ik was verhuisd en was ervan overtuigd dat mijn Essent mee was gegaan. Na 3 weken in mijn nieuwe huis te zitten, kreeg ik plots een brief in huis dat ze mijn gas en elektra gingen afsluiten want ik had geen energie aanbieder? WHAT?
Dus ik met Essent bellen en vragen van ik heb toch nog een lopend contract bij jullie? Maar nee, blijkt dus dat als je verhuisd dat je contract wordt opgeheven ofzo. Nou prima, zit nu bij Energiedirect.nl want was wel klaar met Essent omdat die niks hadden aangegeven. Wel apart dat je meteen van die dreigbrieven in huis krijgt dat ze je gas en elektra willen afsluiten... Het scheelt me nog 150 euro op jaarbasis ook dus al met al heb ik niks te klagen.

Rudy 30 mei 2020
Reageer
W

Essent en Energiedirect zijn beide van RWE en zitten beide op het zelfde adres in Den Bosch. De serviceis niet gelijk en als Online niet werkt kan je niemad bellen bij Energiedirect. Chatrobot is echt om chagrijnig van te worden. Begin er niet aan!!

Wiersma 14 sep 2022
F

Prima bedrijf niks te klagen

Maak nu 2 jaar gebruik van de Energiedirect.nl diensten omtrent gas en energie. Prima bedrijf die de afspraken goed nakomt. Hiervoor had ik een 3 jarig abonnement bij Essent wat ook prima was overigens maar nu betaal ik ongeveer 200 euro minder op jaarbasis. Kan dus wel uit! Zal voor iedereen anders zijn qua huissituatie en dergelijke dus even een goede vergelijker raadplegen en je komt al een heel eind. Moet ook eerlijk zeggen dat als mijn abonnement verloopt ik gewoon weer ga kijken waar ik het goedkoopste uit ben en dan overstappen indien Energiedirect niet het goedkoopste is. Energie is energie, toch?

Ferdinand 16 mrt 2020
Reageer
M

Energiedirect geld terug

Erbij weer een jaar voorbij en dan vind ik het altijd spannend als het moment er aan komt dat we te horen krijgen of we wat bij moeten betalen of wat terug krijgen van de energie maatschappij en hoeveel dit dan is. Vorig jaar moesten we heel wat bij betalen en hier zijn we erg van geschrokken. We hebben toen drastische maatregelen getroffen in ons huishouden, maar hebben ook het maandbedrag dat we betalen iets opgehoogd. Al met al heeft dit goed gewerkt, want gisteren hebben we bericht gekregen dat we dit keer niets hoeven bij te betalen, maar dat we zelfs €28,- terug krijgen van energiedirect. Nou, gelukkiger kun je me niet maken want ik zag alweer zo’n horror rekening voor me, net als vorig jaar, waarbij ik mijn halve maandloon kon inleveren.

Maar heel fijn dat Energiedirect ons heeft geholpen met het berekenen van wat voor maandbedrag dan goed voor ons zou zijn, zodat we niet aan het eind van zo’n jaar de schrik van ons leven (beetje overdreven) krijgen.

Merel 7 feb 2020
Reageer
V

energiedirect goed

Energiedirect heeft een hele handige website waarop je precies kunt berekenen hoeveel je per maand kwijt bent.
Je moet dan je woonplaats invullen en hoeveel je verbruikt etc. en dan krijg je precies een overzicht van wat je dan moet betalen.
Zelf vind ik dit heel erg handig en zo kun je ook een beetje de verschillende leveranciers met elkaar vergelijken voordat je een keus maakt waar je een ruime tijd aan vast zit.
Er zijn meer leveranciers die dit doen hoor dus daarin onderscheiden ze zich niet heel erg van de andere leveranciers, maar er zijn ook leveranciers die dit niet doen en dan is dit wel een heel stuk beter.
Verder is dit gewoon een keurige leverancier die levert wat ze beloven en waar wij verder weinig aanmerkingen op hebben.

Victor 5 jan 2020
Reageer
O

Overstap scheelt honderden euros

Hele fijne service van Energiedirect. Zo zie je maar dat je vaak bij een dochteronderneming een betere service krijgt dan bij de big boys. Tevens betaal je minder, hoe gek het ook klinkt. Sinds dit jaar zijn de prijzen flink omhoog gevlogen dus heb in januari onze situatie nog eens goed bekeken en door wat vergelijkingssites gehaald en wat blijkt, het scheelt enkele honderden euros om een overstap te maken naar energiedirect en nogmaals, ik ben er blij mee. Alles is hetzelfde als vroeger, de energieleverancier haalt geld van onze rekening en levert gas en energie, alleen dan goedkoper. Ik kan iedereen aanraden om eens goed naar een vergelijker te gaan kijken, je eigen huissituatie in te vullen en kijken welke het beste uit de bus komt. Dit varieert ook nog eens iedere maand of jaar dus ik ga ieder jaar kijken of er een betere optie voor mij is, zeker omdat overstappen geen enkele moeite is. Je nieuwe leverancier regelt dat gewoon voor je.

Onix 21 jun 2019
Reageer
V

Bij dit soort dingen, als energie, maar ook bij internet en tv en dergelijke, is het het handigste om over te stappen wanneer er een goede aanbieding is. Dat kan je dan inderdaad honderden euro's per jaar schelen, hier hebben wij ook dankbaar gebruik van gemaakt. Je moet zoiets dus niet overhaasten, maar je kans goed afwachten en dan je kans grijpen wanneer het zo ver is en er een goede aanbieding voorbij komt.

Victor 5 jan 2020
H

Energieleverancier let op

Bij een energieleverancier draait het in theorie alleen om de prijzen, ga daarom altijd bij een energiebedrijf zoals EnergieDirect die gebruik maakt van andere grotere aanbieders haar aansluitingen waardoor de prijzen over het algemeen iets goedkoper zijn. Ik kom van Essent, ook prima hoor, niks te klagen maar Energiedirect was voor mij 200 euro ongeveer goedkoper op jaarbasis en ik kreeg nog een welkoms bonus ook. Zo zie je maar dat het wel uit kan om even een vergelijker erbij te pakken om wat centjes te besparen.

Harm 26 mei 2019
Reageer
T

Hier geven ze een goede instructie en handige tips om te besparen op je energieverbruik. Wij hebben hier al veel aan gehad. We gebruiken nu veel minder energie dan voorheen. Maar nog steeds vind ik het maandbedrag te hoog. Dit heeft er mee te maken dat ik Energiedirect behoorlijk aan de dure kant vind.

Tygo 6 jun 2019
R

Prima energieleverancier

Prima energieleverancier en was bovendien voor ons de goedkoopste optie. Ik had Essent maar was iets mis gegaan bij de verhuizing waardoor ik plots een nieuwe energieleverancier moest kiezen en Essent deed een beetje raar in de communicatie dus maar overgestapt naar EnergieDirect op aanraden van een prijsvergelijker, waar die dus als goedkoopste de bus uit kwam. Tot op heden een prima gevoel bij!

Rudy 20 mei 2019
Reageer
H

Sinds dit jaar betaalde ik plots veel meer voor gas en elektriciteit dus ben eens gaan kijken naar andere aanbieders, via een vergelijker kwam ik er achter dat ik bij EnergieDirect 300 euro minder betaal op jaarbasis terwijl ik evenveel verbruik, super gek eigenlijk. Erg blij met de extra centjes die ik over houdt elke maand.

Harmsen 5 okt 2021
Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2022.

Over energiedirect.nl

Energiedirect is een van de grotere energieleveranciers van Nederland. Deze energieleverancier probeert zich te onderscheiden van haar concurrenten door veilig en vertrouwd te zijn, hierdoor gaat overstappen soepel, snel en zonder problemen. Medewerkers van energiedirect.nl staan voor je klaar via de chat en per telefoon als je hulp nodig hebt.

  • Nog niet geverifieerd