Beter Bed

Beter Bed

1.3 reviewscore • 16 reviews
D

Slechte service

7 jaar geleden hebben wij een bed gekocht waar we tevreden over zijn. Nu was de topper aan vervanging toe. Via de site hebben we een zelfde soort topper besteld, dezelfde dikte, ook koudschuim, zelfde merk. Retouneren kan tot 14 dagen, dit kost 5,95. Indien het niet per post kan kost het 99 euro om op te laten halen.

Nu is de topper totaal niet de kwaliteit die we gewend waren van onze aankoop 7 jaar terug. Dus wilde we retouneren. We zijn naar een fysieke winkel gegaan en hebben onze situatie uitgelegd. We wilde een andere topper kopen en de bestelde retouneren. Dit kon niet in de winkel. Zij gaven aan contact op te nemen met de klantenservice.

Dit vanochtend gedaan, maar er bestaat geen mogelijkheid om de ongebruikte topper zelf terug te brengen. Wij willen namelijk niet de 99 euro betalen, er is geen mogelijkheid om een nieuwe topper te bestellen en de oude dan mee te geven (wat geen extra rit opleverd lijkt mij?). We voldoen aan alle voorwaarden (in goede staat etc.) Om te retouneren.

Heel jammer dat er geen enkele mogelijkheid is om gewoon voor 5,95 te retouneren en dat je eigenlijk altijd 99 euro kwijt bent als je toch niet tevreden bent over het product.

Daphne 13 okt 2025
N

Matige kwaliteit!

Vorig jaar september een matras besteld voor onze zoon, helaas binnen het jaar zijn de veren al duidelijk voelbaar. Erg oncomfortabel. Ik ben al vanaf 6 augustus bezig om enkel contact te kunnen krijgen met Beterbed (via E-Mail en Whatsapp) maar een reactie blijft uit. Ik zou Beterbed niet aanbevelen!

Nick 2 sep 2025
b

slechte matras

geen matras kopen bij beter bed
waardeloos en helpen ho maar en in de garantie nog ze doen helemaal niks ik lig op een doorgezakte matras met erge rugklachten en maar bellen en mailen maar geen reactie

beek 31 aug 2025
N

Matige kwaliteit en slechte service

In november 2024 hebben wij een nieuwe boxspring besteld. Deze zou in januari 2025 geleverd worden. Helaas hebben we tot twee keer toe een uitstel van levering gekregen, de eerste keer van januari naar 6 februari, en daarna naar 20 maart, beide keren door een “grondstoffentekort”. Toen het bed eindelijk kwam, bleken beide matrassen onder de groene vlekken te zitten en het hoofdbord slordig en ongelijk afgewerkt. Een van ons heeft maanden lang op matras moeten slapen dat gewikkeld was in plastic, omdat Beter Bed niet het fatsoen heeft een schoon matras aan te leveren. De matrassen werden meteen als defect beoordeeld, maar pas na meerdere mails en discussie werd het slecht afgewerkte hoofdbord erkend en vervangen. Daarna volgde nóg meer gedoe: na twee maanden wachten ontvingen we slechts één vervangend matras, en weken later pas de tweede.

In totaal zijn we ruim 7 maanden bezig geweest met de levering, en is ons slaapplezier volledig weggenomen. We moesten steeds zelf contact opnemen, kregen geen excuses, geen adequate compensatie en geen meedenkend vermogen. Een uiterst frustrerende ervaring – absoluut geen aanrader en voor ons de laatste keer..

Nina 25 aug 2025
D

Slechte ervaringen met Beter Bed

In januari heb ik een nieuw matras gekocht bij Beter Bed. Omdat zij op dat moment geen moltons of kussens konden leveren, werd ik doorverwezen naar Beddenreus in Hoorn. Daar heb ik — op advies van de verkoper — waterdichte moltons aangeschaft. Die zouden van hoge kwaliteit zijn en mijn matras beschermen, ook als mijn zoontje bij mij slaapt.

Helaas bleken de moltons niet waterdicht. Toen mijn zoontje ziek was en zijn luier lekte, trok de urine direct het matras in. Mijn nieuwe matras is nu dus al beschadigd, en dat terwijl ik juist extra kosten heb gemaakt om dit soort situaties te voorkomen.

Toen ik dit meldde, mocht ik de molton omruilen bij Beddenreus — wat op zich netjes is — maar de nieuwe is net zo onbruikbaar. Beter Bed verschuilt zich vervolgens achter ‘garantievoorwaarden’ en neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor de schade aan mijn matras. Terwijl het probleem juist is ontstaan door verkeerd advies van hun kant.

Donny Treebusch 24 jul 2025
C

Ontevreden

Ik heb een bed gekocht bij Beter Bed en bedbodems en matrassen en ik heb gekozen voor montage.
Alles ging voorspoedig en de monteurs van Beter Bed waren zeer vriendelijk. Niets op aan te merken.
Helaas op de 3de avond zakte ik door het bed heen. Er was een balk doormidden gebroken.
De volgende dag heb ik gelijk gebeld naar de klantenservice. Ik heb aangegeven dat ik graag wilde dat er z.s.m. iemand zou komen om het bed te repareren.
Die dame zou dit doorgeven en later op de dag werd ik teruggebeld. De snelste oplossing was dat ze het balkje op zouden sturen en dan kon ik het zelf in elkaar zetten.
Ik gaf aan dat ik juist voor montage had gekozen en betaald omdat ik daar niet mee wilde zitten. Ook weet ik niet wat er door de breuk nog meer verbogen of kapot is.
Ik zei ook dat ik het snel geregeld wilde zien omdat ik nu op een matras op de grond slaap. Geen begrip van de telefoniste. Ik kon geen geld terugkrijgen, ik kon het bed ook niet terugsturen, en naarmate het gesprek vorderde werd ik steeds bozer en gefrustreerder. Toen ze zei dat ik niet boos hoefde te worden was ik er klaar mee.
Even daarna kreeg ik een mail van Beter Bed met de mededeling dat ze het bed over 15 dagen komen repareren.
Dus 15 dagen op een matrasje. En dan maar hopen dat het goed gerepareerd wordt. En dat de rest van het bed nog goed is.
Geld uitgeven in de winkel is geen probleem. Maar wanneer er iets mis is houdt de service naar mijn mening op.

Coby 18 jul 2025
F

We slapen op een luchtbed!

Na bevestiging van de levering onze vakantie ingekort, gezorgd dat ons oude bed weg is, vervolgens op het laatste moment een mail krijgen dat je bestelling vertraagd is. Van 16 juli tot 1 augustus.

Meerdere keren met de klantenservice gebeld en gemaild, zij kunnen niets betekenen. De mensen die dat wel eventueel zouden kunnen hebben naar het schijnt 5! Werkdagen de tijd om te reageren. Deze mensen kun je ook niet bellen of rechtstreeks contacteren

We slapen op een luchtbed!!

Annuleren kan enkel met 30 procent kosten

Voor de rest mag je het zelf uitzoeken

Geen reactie, geen oplossing.

Waardeloos!!!!

Fred 18 jul 2025
A

Waardeloze service

Eind april bed met topper geleverd. Eind van de dag de topper in een andere kamer gelegd want keihard. Meteen een melding gedaan in de winkel de volgende dag. Kreeg te horen dat de topper een weekje op adem moest komen. Na een week in de logeerkamer nog steeds keihard. Melding gedaan. Begin juni kon er pas een service monteur komen. Toen had ik inmiddels al een andere topper gekocht bij Swiss Sense waar ik niet weken hoefde te wachten. De monteur constateerde dat de topper inderdaad niet voldeed en retour moest. Ik de volgende dag naar de winkel om dit te bespreken. Er zou contact met mij worden opgenomen. Inmiddels meerdere telefoontjes verder is het half juli en de topper ligt nog steeds in mijn logeerkamer in de weg. En we hebben het niet eens over een enorm bedrag. Ze beloven dat er contact opgenomen wordt om het product op te halen en dat gebeurt gewoon niet.
Teleurstellend. Want de levering van het bed en de montage verliep verder prima. Ik ben werkelijk woest inmiddels en in staat om de topper door een bezorgdienst te laten ophalen en zo voor de ingang van het filiaal in Zaandam te laten deponeren op hun kosten.

A Baks 9 jul 2025
E

Afspraak niet nagekomen

2x materasen gekocht bij beter bed en voledig uitbetaald (onze fout) de bedoeling was na 3 dagen bezorgen dag maar helaas niet langs gekomen en ook niet gebeld.

Ed 3 jun 2025
J

Zeer teleurstellende ervaring met Beter Bed

Onze bestelling van een bed, geplaatst in februari met een verwachte levertijd van twee maanden, is inmiddels al meer dan drie maanden uitgesteld (totaal 5 maanden dus). Meerdere keren is de leverdatum verschoven, telkens zonder enige garantie of duidelijkheid over wanneer het bed daadwerkelijk geleverd zal worden.

De communicatie is bijzonder gebrekkig. Steeds pas kort voor de geplande levering krijgen we te horen dat de levering opnieuw met een maand wordt uitgesteld. Er wordt geen enkele zekerheid geboden en van proactieve communicatie of fatsoenlijke compensatie is geen sprake.

Na zelf contact te hebben opgenomen met de klantenservice, kregen we de keuze tussen vier waardebonnen van €25 of een eenmalige vergoeding van €79 – op een aankoop van €3.500. Dit voelt niet in verhouding tot de lange wachttijd, de gebrekkige communicatie en het uitblijven van de levering.

Kortom: een frustrerende ervaring met weinig vertrouwen in een goede afloop.

Jur 30 mei 2025
M

BETER BED FILIAAL UDEN ONBETROUWBAAR

Mei 2025.
Eén-persoonsmatras van bijna € 1.600,- gekocht. Filiaalleider Uden nauwelijks te bewegen behulpzaam te zijn t.a.v. wens 96-jarige kwetsbare man v.w.b. levertijdstip. Filiaal Uden onbetrouwbaar m.b.t. levertijd: levertijd van 2 ½ maand verlengd met ruim 1 ½ maand. Daarbij bewust (???) niet gewezen op mogelijkheid tot 100% kosteloos opzeggen aankoopovereenkomst. Feitelijk terugbetaling eerst na aankondiging inschakeling incasso. Medewerksters helpdesk werken langs elkaar af; de een weet niet wat ander doet. Klantendossiers blijken niet up to date. Beter Bed mailt consequent zonder naam behandelend medewerk(st)er waardoor niemand ‘in persoon’ aanspreekbaar is. Op concrete mail-vragen wordt in algemeenheden (of in het geheel niet) gereageerd. Conclusie: klassiek voorbeeld van eens maar nooit weer! Mei.

Marja 12 mei 2025
J

Slechte info

Opbergbed.....4 januari besteld. 3 maart geleverd maar geen hoofdbord. 28 april komt hoofdbord maar geen bevestigingsmateriaal. De spullen worden nu opgestuurd en ik mag het zelf bevestigen. Ze waren me in de winkel ook vergeten te melden dat hun systeem waarmee je het matras optild alleen goed werkt met een door hun gekozen matras. Had ik dat geweten had ik niet gekocht, krijg de box amper open en bed is nog steeds niet compleet. Ik koop daar nooit meer.

Jennifer 28 apr 2025
A

Beterbed boxspring Emerald Vlak Gestofferd matras

Recent heb ik een klacht ingediend over mijn boxspring en topper die ik bij BeterBed heb gekocht. De klacht betrof twee zaken:

1. De topper glijdt voortdurend van mijn boxspring, zelfs met een anti-slip mat die ik speciaal bij BeterBed heb aangeschaft.
2. De topper is al aan het pluizen, ondanks dat deze nauwelijks gebruikt is.

Op 2 december kwam een inspecteur van BeterBed langs om deze klacht te analyseren. Tot mijn grote teleurstelling kwam hij met de volgende opmerkingen:

Over het pluizen: "Ik koop geen matras dat pluist." Daarnaast gaf hij aan dat het pluizen te wijten zou zijn aan het gebruik van een beschermhoes. Echter, deze beschermhoes is eveneens bij BeterBed aangeschaft, waardoor deze verklaring voor mij niet acceptabel is.
Over het glijden: "U heeft geen goede anti-slip mat." Dit terwijl de anti-slip mat ook door Beter Bed geleverd is.

Beide opmerkingen vind ik niet alleen ongepast, maar ook ontwijkend. Het is teleurstellend dat uw inspecteur geen enkele oplossing bood of verwees naar restitutie of vervanging. Als consument mag ik verwachten dat de producten en accessoires die ik bij BeterBed koop goed op elkaar afgestemd zijn en van degelijke kwaliteit zijn.
Zo erg spijt van deze aankoop !

Aybar 14 apr 2025
l

Beter Bed Elst

Gisteren bij Beter Bed in Elst geweest. Daar is een slaap DNA aangemaakt zodat er gekeken kon worden welke matrassen voor ons in aanmerking zouden komen. We hebben 4 matrassen uitgetest en hieruit de keus gemaakt.
We zijn prettig geholpen door Marcel, duidelijke uitleg en een goed advies van hem gekregen.

loek de knegt 18 nov 2024
A

WARNING THIEFS

SCAMMERS ! DONT BUY FROM BETERBED.NL UNLESS YOU WANT TO LOOSE MONEY AND TIME.
I ordered bed that suppose to be 10/10/2020 at my home. They lied to me about order date, then they lied about payment recive, then they dont want to send back my money. Just thiefs what stealing money from clients. Support didnt help anything, 3 days waiting for response.
DONT BUY ANYTHING FROM THEM ! WARNING !!!

A.Jejer 12 okt 2020
Z

Emma air matras

Er moet geld terug gestort worden van de emma air die wij geannuleerd hebben. Dit duurt al een aantal maanden. Ik ben zo boos. Jij moet gelijk betalen,maar geld retour storten is zo moeilijk. Ben helemaal klaar met dit bedrijf. Als je contact wil hang je of 3 kwartier in de wacht met een muziekje die je nog meer op fokt of als je WhatsApp contact wil krijg je gelijk standaard bericht terug dat ze druk zijn. Ik geef ze tot vrijdag . Anders sleep ik ze voor de rechter met extra kosten voor de frustratie. Op z'n minst gezegd een zeer klote bedrijf.

Zoetebier 12 aug 2020
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van oktober 2025.

Over Beter Bed

Er zijn 16 reviews geschreven over Beter Bed op Reviews.nl. Met een 1.3 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Nog niet geverifieerd
  • Webshops
  • https://www.beterbed.nl
  • info@beterbed.nl