In 2023 een offerte gevraagd voor 26 zonnepanelen.
We moesten al snel een voorschot betalen. Ik dacht 40% Hierna hebben we enkele maanden geen reactie gehad. Meermaals gebeld voor plaatsing van de installatie. Maar kregen al snel te horen dat ze ons gingen op bellen.
We zaten al goed in de voor zomer tegen dat ze belden, Dat de plaatsing rond juli Augustus ging zijn. Dit heeft dus al enkele maanden geduurd.
De dag van de plaatsing was mijn hoogzwanger vrouw hier thuis. Met mijn vader en schoonvader. Omdat wij in de afwerking fase zaten van de verbouwingen.
Het was een warme dag, mijn vrouw bood drinken, eten en schaduw aan. Aan de 2 installateurs.
Als ik thuis kwam merkte ik al heel snel op dat alle zonpanelen niet recht lagen op ons schuin dak. Ene enorm naar boven de andere dan te veel naar beneden. Wat geen mooi zicht heeft. Ik zij dit direct tegen de installateurs. Zij gaven al snel antwoord dat ons dak schuin is. Ik wil even meedelen dat het dak nog geen 3 maand geleden volledig opnieuw aangelegd was. Ik hing even op dak gaan kijken. De personen waren vergeten de beugels waterpas te zetten. Dit is nooit meer goed gekomen omdat ze anders de volledige installatie moesten afhalen en er terug op leggen.
Wij hadden ook nog een plat dak waar er 8 panelen moesten op komen. De installateurs hadden niet beter gevonden voor de zonnepaneel steunen op onze waterafvoer te zetten. Zodat er geen water meer weg kon lopen. Zeer vriendelijk gevraagd voor alles op te schuiven.
Omdat dit niet goed overkwam bij de installateur begon hij mij aan te vallen met een kniptang in zijn handen. En ging mijn vrouw die hoog zwanger was ook nog eens aanvallen omdat ze er tussen kwam. Uiteindelijk is de chef van het team hem beginnen moeien heeft hij de installateur een enorme pak rammel verkocht en hem in de camionette gestoken en op slot gedaan. Wij waren enorm verschoten. De persoon, installateur die ons aanviel zij dat wij Racisten waren. Maar hebben niets verkeerd gedaan. Mijn vrouw heeft hun zelf eten en drinken en schaduw aangeboden. Ik heb gewoon vriendelijk gevraagd voor alles op te schuiven.
Mijn vrouw moest toch even bekomen hiervan.
Ik heb snel gezegd dat ze mochten vertrekken en niet meer moesten terug komen.
Ik had snel contact gehad met soly deze persoon zij dat het ons schuld was dat wij zo erg waren tegen de personen. En racistisch deden. Tot wanneer ze camera beelden en filmpjes hadden gezien van alles. Ik werd die avond nog anoniem gecontacteerd door de persoon die ik aan de lijn had. Dat wij in ons recht waren dat ze alles ging doen voor het vertrouwen in soly terug te winnen. Dit was een enorm vriendelijk iemand. Ze heeft mijn vrouw ook wat tot rust gebracht.
Al snel merkte ik op dat de personen alle dozen mee hadden genomen.
De omvormer was ook nog niet geplaatst.
Alle kabels lagen bloot op de grond.. zonder omhulsel er over, tegen de vonken.
Dus dit kon een enorm brand gevaar zijn.
Een paar dagen later pas. Is de hoofd chef alles komen plaatsen en aansluiten in de garage. En kwam ook nog eens zijn excuses aanbieden van wat er gebeurt was. Dat het ons schuld niet was.
Ik moest die dag in de middag paar uurtjes weg als ik terug kwam was alles in orde.
De hoofd chef heeft een extra team moeten vragen voor hulp. Alles was verkeerd aangesloten en er waren geen aardingkabels aangesloten op de zonnepanelen. Ze hebben 12 uur bezig geweest voor alles te kunnen op lossen.
Ik had al gevraagd voor de communicatie stekker voor de batterij. Want deze hadden we nodig. Zit altijd in de doos. Want had ik nog voor gebeld een week voor de installatie.
De hoofd chef zij dat zij niet meer de communicatie stekker vonden voor de batterij.
Deze hebben we in de toekomst wel nodig zij ik direct.
Ik kreeg juist de boekjes van de toestellen. De persoon had wel gezegd dat hij ons nog ging contacteren voor de stekker. Of ging opsturen.
Nooit nog een belletje gehad of een stekker toegestuurd. Ik heb al 2 maal gebeld omdat wij nu een batterij willen plaatsen. Wij hebben de volledige installatie staan. Maar kunnen hem niet aansluiten omdat we geen communicatie stekker hebben.
Soly wilt ons niet verder helpen omdat dit te lang geleden is. En geen oplossing aanbieden. De installateur moet maar een oplossing vinden hiervoor. Zijden ze telefonisch en per mail. Omdat mijn installateur niet het Sungrow systeem heeft geplaatst kan hij geen stekkers krijgen. Dit moet altijd de installateur zijn, die de omvormer heeft geplaatst.
Ik heb met Sungrow contact opgenomen de extra stekkers zijn gratis verkrijgbaar via de leverancier. Die het geplaatst heeft.
Spijtig genoeg wilt soly ons hier zelf niet met helpen.
Ik wil ook even laten weten dat het voor deze reden allemaal is dat we geen batterij bij jullie kopen.
Super slechte installatie, nu al 3x een fase zekering moeten laten vervangen (à €158 per keer)
Na controle meterkast door netbeheerder direct advies gekregen alles opnieuw te laten doen, vanwege ernstig gevaar. Soly Brian werkt voor geen meter, resultaat hoge rekeningen en geen voordelen.
In één woord: Cowboys ... Maken de markt kapot.
Ik kan mij volledig bij deze reviews aansluiten. Na plaatsing zonnepanelen zeer sterke radiostoring door gebruik maken van een goedkope omvormer(kunsstof kast) .Gelijk gereageerd maar helaas.Onlangs ben ik er achter gekomen dat al deze omvormers van Solar Edge dit euvel vertonen .Soly hiermee geconfronteerd maar geen effect ze reageren niet eens,terwijl andere leveranciers dit in samenwerking met solar edge wel oplosten.Ik denk er over om de RCD ook maar in te schakelen.(ben geliscenseerd radio amateur)
Wij hebben begin augustus zonnepanelen gekregen. Na 1,5 maand lekkage. Dakdekker laten komen die zei: het ligt aan de zonnepanelen, want dit is natuurlijk wel heel toevallig. Soly laten komen, toen hadden we ze 3 maanden. Zij zeiden: we hebben alles gecontroleerd, maar het ligt niet aan de zonnepanelen. Nu moeten we 800!! euro betalen omdat zij zeggen dat het niet aan de zonnepanelen ligt. Ik vind dat zo'n controle bij lekkage bij de garantie in moet zitten. En dan nog is de lekkage voorbij sinds ze geweest zijn. Toevallig? Ze hebben waarschijnlijk wel iets gedaan maar dat zeggen ze niet zodat wij de rekening krijgen.
Soly monteur heeft de meterkast compleet verkeerd aangesloten. Een van de kabels is daardoor losgeraakt (onder stroom!). Gevolg: 3 zomermaanden geen teruglevering. Moet mu ruim 1.500 euro bijbetalen. Schadevergoeding doen ze niet aan. Monteur van Soly heeft de schade hersteld, maar daarbij iets anders in de meterkast kapot gemaakt!! Gevolg: Weekendmonteur in moeten schakelen. Kosten meer dan 800 euro. Ook hier geen compensatie. Ga niet met Soly in zee. Gelukkig is er meer keuze
Na meer dan een jaar en 10 keer niet komen opdagen zonder iets te laten weten. Is de installatie zeer slecht uitgevoerd. Elektrisch gevaarlijk niet goed aangesloten! Dakpannen niet goed terug gelegd waardoor daklekkage. De panelen lagen scheef en hoe ze mijn huis door zijn gebanjerd met gruis aan de schoenen wat krassen veroorzaakte in de vloer is diep triest. Tevens waren ze vergeten om de BTW terug te vragen via de Belastingdienst waardoor ik echt een boete heb gekregen.
Klantenservice: zie ook andere reacties. Die behandelen je respectloos en poeieren je af. Er kan nog geen sorry vanaf na alles wat is gebeurd. Door daklekkage 400 euro extra kwijt aan externe dakdekker want Soly gaf niet thuis/kwam niet opdagen terwijl het water mijn huis inliep. Belastingdienst na veel brieven en telefoontjes weggekomen met 100 euro boete
Dus als je kiest voor Soly reken dan bij voorbaat extra kosten mee en megaveel vrije dagen opnemen voor niks want ze komen toch niet opdagen.
Zeldzaam slecht bedrijf. Slechte service en aftersales. Nog nooit meegemaakt klanten zo respectloos behandeld. Ik zou niet mijn geld aan dit bedrijf uitgeven mocht ik het overdoen. Lees de reviews er maar goed op na, het is een patroon van slecht presteren. En daarna zeer slechte service verlening. Geen idee hoe ze hier mee denken weg te komen.
Dit had ook mijn review kunnen zijn. Slechte communicatie, foute beoordelingen van hun kant , die voor mij uiteindelijk tot extra kosten leiden. Problemen na installatie slechts deels verholpen. (waarschijnlijk voor het deel dat ze op de gecontracteerde installateur konden verhalen...) Voor de rest geeft Soly niet thuis.
Klantenservice = Afpoeiercentrale
Mijn ervaring verwoordt ik als volgt:
S chandalig
O nsympatiek
L iegen
Y skoud
De offerte (prijs kwaliteit) was goed. Alleen proberen ze veel goedkopere spullen te plaatsen. (Je kijkt immers toch niet op je dak) Daarna proberen ze je onder druk te zetten dat alle extra kosten voor jou zijn. En nu hoor ik als het goed is over 2 weken wat. Totaal mis ik 4 weken mooie zon. Dit hebben ze ook bij de buren gedaan. Advies (als je al getekend hebt) Controleer alles en betaal pas als het naar tevredenheid is.
Komen tot vier keer toe niet opdagen voor een afspraak…wederom is er vandaag weer niet gebeld, gemaild of wat dan ook dat de afspraak niet door kon gaan. niet aan beginnen dit bedrijf hier kun je dus geen afspraken mee maken en op bouwen. Inmiddels dus vele uren verder en een half jaar en nog 0,0 bereikt met dit bedrijf zo jammer dit
Dat is ook bekend hier helaas ;-(. Bij de buren zijn de drie keer niet komen opdagen. Daarna goedkopere zonnepanelen geplaatst. Bij mij probeerden ze heel goedkoop installatiemateriaal te plaatsen ipv de juiste, veel steverige van de offerte
Al drie keer een afspraak gehad. Zeggen afspraken na afgesproken tijd af en lieten bij de derde afspraak helemaal niks meer horen en kwamen niet opdagen. We zijn al weer een half jaar verder. Wat een slecht bedrijf en hoe ze met mensen omgaan. Ik heb er geen woorden voor.
In juni 2022 een goed advies en offerte gekregen. Getekend en aanbetaald. Helaas 2 dagen voor installatie waren de materialen niet voorhanden..
Na vele pogingen een nieuwe datum te ontvangen, verschoof de reden van omvormer naar montage materiaal naar meterkast (naar het nu schijnt).
Kortom drama en ik heb nog steeds niets
We hebben zonnepanelen gekocht via Soly.nl. De hele procedure ging zeer goed en ik werd gebeld door een medewerker van Soly om de offerte definitief samen te stellen. Ze gaven aan dat het 16 weken zal duren dus rond de zomer zullen ze geplaatst worden. Duurt wel een poosje dus maar ze hebben het heel druk. Uiteraard ook nog bij andere zonnepaneelbedrijven gekeken maar deze hadden ongeveer dezelfde levertijden.
Zeer slecht bedrijf, niet mee in zee gaan! De scope wijst uit dat het zeer gevaarlijk aangelegd is, ze willen dat tegen de kostprijs repareren. Sigaar uit eigen doos, en garantie is er totaal niet!!!
Er zijn 12 reviews geschreven over Soly op Reviews.nl. Met een 1.3 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.