
Ik ben zeer teleurgesteld in mijn ervaring met Saxo. Ze gaan op een nogal misleidende manier om met debetrente. Ik had twee rekeningen geopend – één in EUR en één in USD. Nadat ik geld had gestort, bleek dit op de een of andere manier op de verkeerde (USD) rekening terechtgekomen te zijn. Wat nog vreemder is: je kunt vervolgens wél gewoon aandelen blijven kopen via die USD-rekening, waardoor je denkt dat alles in orde is.
Pas later kwam ik erachter dat Saxo ondertussen 9% debetrente berekent over het totale bedrag, zonder dat je daar duidelijk of tijdig over geïnformeerd wordt. Geen duidelijke waarschuwing, geen melding dat je feitelijk ‘negatief’ staat, niets. Je komt er pas maanden later achter wanneer je eindelijk een bericht ontvangt – tegen die tijd is de schade al aangericht.
Een trieste zaak. Als platform dat zich professioneel noemt, zou Saxo veel transparanter moeten zijn en klanten actief moeten waarschuwen voor dit soort situaties.
Na het overlijden van mijn echtgenote14 juni jl) ,geprobeerd de gezamenlijke rekening om te zetten in een rekening voor mij. Dat is tot op dit moment( 8 sept) niet gelukt. Zelfs het verzoek het totale bedrag terug te storten op mijn tegenrekening is tot op dit moment niet gelukt. Wat wel is gelukt is dat mijn beleggingsrekening op 0 staat.
Hoewel ik een bescheiden gebruiker ben van het platform (voornamelijk om ervaring op te doen met online beleggen en om mijn kleinzoon te begeleiden bij het beheer van zijn vermogen) heb ik toch veel kunnen doen via Saxo. Saxo is handig omdat het me met beperkte kennis in staat stelde om weloverwogen beslissingen te nemen.
Uiteindelijk lukte het om mijn echtgenoot in te laten loggen op onze gezamenlijke account dankzij de goede hulp die we kregen. Mijn vrouw was nog niet gekoppeld aan mijn rekening en dat hebben ze snel opgelost.
Wel ben ik teleurgesteld in SAXO vanwege herhaalde administratieve redenen die me beletten om aandelen te kopen of verkopen wanneer de koers gunstig is. Dit komt doordat SAXO niet lijkt te begrijpen hoe een gezamenlijke rekening zou moeten werken waarbij 1 persoon het beheer doet. Hierdoor duurt het soms langer voordat ik kan handelen en dan is de kans alweer weg.
Vind het uiterst irritant dat ik telkens een herinnering krijg dat ik mijn aandelenportefeuille moet bekijken, dit bepaal ik toch echt zelf wel. Natuurlijk hou ik mijn investeringen in de gaten maar dit doe ik ook al via nadere kanalen en mijn strategie is toch op lange termijn dus hoef niet bij elke trigger een melding te krijgen. Volgens mij kan je dat ook niet uitzetten of mis ik hier iets? Verder zeer goed platform.
Dit zijn de beste financiele zaken van november 2025.
Er zijn 5 reviews geschreven over Saxo Bank op Reviews.nl. Met een 2.8 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.