27 november gingen we na malta met reizendeals en het was super. we hadden geboden maar dachten niet dat we gingen winnen maar we hadden toch gewonnen dus we mogen op vakantie. we gingen met ze 3e met me man en kindje van 3. er was wel 2 dagen regen, maar het was niet koud en we hadden een auto gehuurd en lekker rond gereden malta is erg mooi, andere dagen veel zon. in het hotel waren lieve mensen die steeds een praatje met ons maakte en met ons kindje gingen spelen. we hadden een klein probleempje in het hotel en toen belde we reizendeals en toen was het gelijk dezelfde dag al opgelost. ook als we reizendeals mailde met vragen voordat we er waren reageren ze heel snel en vriendelijk. we zijn al aan het kijken voor een volgende vakantie, we willen graag naar griekenland
Gisteren zijn wij teruggekomen van een 3 daagse stedentrip naar Venetië, we hebben het daar echt superleuk gehad! Zeker een aanrader! Gezellig hotel met een heerlijk ontbijtje en lekker dichtbij het centrum, wij komen zeker weer bij jullie terug!
Na wat twijfelen toch voor de verrassingsstedentrip gegaan. Mijn vrouw en ik waren verrast door de bestemming, Tirana. Dat hadden we niet verwacht, maar uiteindelijk hebben we wel een hele leuke paar dagen gehad in Tirana en hebben we het erg naar ons zin gehad. Zo leer je nog eens een nieuwe stad kennen. Wij hebben besloten dit vaker te doen en ons gewoon te laten leiden door het lot.
Wat een heerlijke vakantie hebben wij zojuist gehad.
Mooi en schoon hotel op 5 minuten lopen van het strand en winkels vandaan. Het personeel van het hotel was super vriendelijk en heel erg behulpzaam. Ook bij het team van reizendeals was geen vraag te veel. Ze reageren elke keer heel snel op vragen en zijn ontzettend behulpzaam. Wij hebben €339 per persoon betaald voor een week naar Kreta, dit kan ik nergens anders vinden voor die prijs. Ik boek zeker nog een keer bij reizendeals.
Aanrader!
Mijn vriendin was zo dom geweest om een reis te boeken met Reizendeals. Na even Googlen kreeg ik direct een slecht gevoel door de vele negatieve reacties over dit bedrijf. Bij aankomst in Griekenland was direct duidelijk dat dit hotel niets met 5 sterren te maken had. Het was een oud resort en alles was vervallen. Het zwembad was kapot en dat verwacht je niet in een zomer in Griekenland. Daarnaast was het eten niet bijzonder en saai omdat elke dag hetzelfde op het menu was. We waren niet de enige Nederlandsers die met Reizendeal naar dit Horror Oort waren gestuurd. Een paar andere gasten die ik sprak waren ook erg teleur gesteld. Contact opnemen met Reizendeals had geen zin. Zij reageerde niet op onze klachten. Onze reis was eigenlijk 10 dagen, maar na een paar dagen zijn we weggegaan.
Vermeid Reizendeals, tenzij je graag een Horror vakantie wilt.
Eigenlijk geen ster waardig. Gewoon een dikke nul. Eerst win ik een reis van 300 euro. Laten ze me vervolgens 438 euro bijbetalen omdat ik "alleen" ben. Maar de reis is 2pers verblijf en 2pers vliegen. Dus alleen hoor je niets bij te betalen. Vervolgens moet ik letterlijk boven die 438,- euro nog meer gaan dokken als ik koos voor bijvoorbeeld: All inclusive... ontbijt.. transfer ect. Heb ik niet gedaan. Alleen een koffer van 15 kilo. Moet ik die vervolgens compleet betalen op het vliegveld... heen en terug. Dus eigenlijk 843 euro kwijt. Voor een reis en verblijf voor 2 pers voor 300 euro... lieve mensen doe het niet! Kies een ander bureau! Je word genaaid waar je bij staat!!
Nou als je goed leest staat er duidelijk dat het de prijs is voor 2 personen. Staat er echt super duidelijk op. Er staat ook duidelijk vermeld als er extra toeslagen zijn als je in weekend gaat. Ik irriteer mij aan mensen die altijd maar lopen klagen en reviews op bedrijven geven terwijl de vinger naar hun wijst en niet begrijpend kunnen lezen. De grootste frustratie bij de ander is de grootste tekortkoming bij jezelf
Ik ben niet in het weekend gegaan man...Precies, voor 2! Je zegt het goed ! Dat zijn twee vliegtickets en 2 slaapplaatsen. Dat is duurder dan 1 ? Jij was zeker super goed in wiskunde vroeger.
Kortom. Is gewoon geen deal.
279 naar 843 heet gewoon mensen in maling nemen.
Bye
Staat duidelijk in de voorwaarden ‘toeslag als je alleen gaat’. Dat is heel normaal. Alleen reizen is helaas altijd erg duur omdat ze diezelfde kamer ook aan 2 kunnen verhuren en dan meer verdienen. Ook staat er dat er toeslagen zijn als je kiest voor extra services zoals ontbijt etc. Goed lezen voordat je iets boekt.
Ik had een verschrikkelijke ervaring met Reizendeals. Na een boeking voor een reis naar Ibiza werd ik gedwongen om extra kosten te betalen en kreeg ik minder dan twee uur om €604 te betalen. Ze weigerden meer tijd en annuleerden mijn reis zonder reden. Hun klantenservice is onacceptabel. Reizendeals, doe iets aan deze klantonvriendelijke aanpak! #Reizendeals #SlechteService #Klacht
Op dit moment zit ik op de bank van deze €35p.n. appartement tijdens mijn vakantie om een negatieve recensie te schrijven. Ik zou eigenlijk weg moeten zijn en van mijn vakantie moeten genieten, maar dit is tot nu toe geen goede ervaring geweest.
Tijdens het boekingsproces realiseerde ik me dat ik bovenop de dealwaarde € 30,- per persoon per luchthaven zou moeten betalen waar ik niet naartoe of vandaan wilde reizen. Met andere woorden, ik woon in Nederland, maar ik moest € 60 betalen om niet vanuit Duitsland te reizen, maar ik nam uiteindelijk een vlucht vanuit Cherloroi in Brussel. Een luchthaven ver van het stadscentrum en niet bereikbaar met de trein. Dit betekende dat ik naar het vliegveld moest rijden, wat me 2 uur en € 50 voor parkeren kostte. De andere optie was om voor twee personen € 30 per stuk te betalen en niet te vliegen vanaf de 2 luchthavens die ze in Brussel hebben. Dit betekent dat € 120 niet wordt opgenomen in mijn vakantie-ervaring, maar naar het bureau gaat. Ze zouden dus niet mijn vlucht boeken die vertrekt vanuit een ander land dan waar ik woon.
Prima. Ik arriveer in het "hotel" waar ze me hebben geboekt en ik heb 1.30 uur aan de telefoon gezeten met het bellen van de beheerder, het agentschap en alle anderen, omdat Reizendeals de toegangscode voor het appartement niet heeft verzonden en ze me naar het verkeerde adres hebben gestuurd. Ze hebben zelfs opnieuw op mijn e-mail gereageerd met de verkeerde informatie.
Ik heb anderhalf uur voor het appartement, op straat, op de grond, gezeten om informatie te krijgen over de kamer waarin ik zou verblijven en de toegangscode, omdat Reizendeal deze informatie niet a priori had verzonden. Twee gasten van Reizendeal hadden het volgende uur dezelfde ervaring als ik.
Voor hen was het nog erger omdat ze extra betaalden voor de door Reizendeal aangeboden transfer van het vliegveld naar het hotel. Ze moesten bijna 2 uur wachten voordat de transfer hen ophaalde.
Als ik eindelijk bij het appartement aankom, heel eenvoudig en basic, zeker geen hotel, kom ik erachter dat ik € 4 extra per handdoek moet betalen om het te huren. De handdoeken liggen niet in de kamer en ik moet de horeca bellen om de volgende dag te regelen. Dus eerst na het reizen en niet douchen.
Tijdens het proces kwam ik erachter dat mijn vlucht met Ryanair € 104 kostte voor twee personen van Charleroi naar Girona. En ik kwam erachter dat het appartement waar ik in verblijf (Appartement Tropic, apartplaya) €35 per nacht kost.
Prijsvergelijking:
Kosten Reisdeal: € 473,-
Vluchtkosten (twee personen): € 104
Accommodatie (4 nachten): € 140
Extra kosten:
Handdoeken: € 8
Parkeren 5 dagen naast de luchthaven van Brussel: €50
Een auto huren in Gerona: € 240
Brandstof: € 100
Uiteindelijk was dit geen leuke verrassingsreis.
Ik maak precies hetzelfde nu mee
Verschrikkelijk !!!
Ik krijg geen geld terug en ik heb al een aanbetaling gedaan
Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd als ze dreigen met incassokosten
Zoals vele hier op 3 per ongeluk geboden en ja hoe bestaat t alle 3 gewonnen.
Hoe hebben jullie dit opgelost??
Wees voorzichtig, grote oplichterij!!!! Laat je niet verleiden door de weergegeven prijs, ze voegen toeslagen toe voor vertrek tijdens het weekend of in het hoogseizoen, voor de keuze van de luchthaven van vertrek, voor het ontbijt... en uiteindelijk kost het je veel meer dan wanneer je met Tui gaat , Sunweb of een ander bedrijf. De aan jou toegewezen hotels zijn erg low-end, erg teleurgesteld over mijn reis naar Griekenland?
Ik ben momenteel in Griekenland na het boeken van een verrassingsreis via Reizendeals. De bestemming is Chalkidiki, een zogenaamd 3-sterrenhotel waarvoor ik het nauwelijks 1 ster geef. Sinds onze aankomst, super luidruchtige kamer, naast de bar, een grote plas in de badkamer, gebroken raam, oud meubilair, geen shampoo, handdoeken met gaten en die elke 4 dagen worden verschoond!!!! We hebben gevraagd om onze kamer te veranderen zoals zodra we aankwamen, vooral gezien het probleem van het lekken van water uit de badkamer en ze een schoonmaakemmer voor de deur zetten zodat we onszelf kunnen schoonmaken wanneer dat nodig is...🙁 Voor het ontbijt betaalden we een toeslag van € 10 per dag en per persoon, wat voor Griekenland niet te verwaarlozen is, om 8 dagen lang elke dag hetzelfde te hebben: vacuümverpakte salami en kaas, en eieren (de eieren werden dezer dagen ook niet geserveerd omdat ze op waren), tomaten en komkommers. Ik reis al meer dan 20 jaar naar Griekenland, maar dit is de eerste keer dat er zo'n grote teleurstelling is. Dit is de eerste en laatste keer met Reizendeals!!!
Na een jaar vol tegenslagen wilde ik even weg. Ik zag bij Reizendeals de vakantie naar egypte, all-inclusive en in een 5* hotel. Dat leek me wel wat. Ik had gemaild omdat ik alleen wilde en alles voor 2 personen is. Ze zeiden dat ik een kleine toeslag moet betalen voor het alleen willen gaan. Uiteindelijk betaalde ik veel minder dan bij andere reisburos dus ik ging door met boeken. Ik was vorige week in Pickalbatros Palace Hurghada en het was echt top. Heerlijk warm en helemaal tot rust gekomen. Ik wilde niet naar huis, maar helaas moest ik alweer terug. Nu ben ik aan het nagenieten van deze heerlijke vakantie en kan ik er weer even tegenaan. Bedankt
Pas op voor Reizendeals.nl. Dit bedrijf heeft sowieso een hele slechte reputatie op het web als het gaat om het bieden, de reizen zelf en de onverwachte kosten die er bij komen als je al via hen op reis wenst te gaan.
Ook zo wij, vermoedelijk is er een bieding gedaan door mijn vrouw, op 3 reizen en uiteraard alle 3 gewonnen. Je hoort uiteindelijk niets van ze, tot dat incassobureau Straetus een vaag kort mailtje stuurt dat er nog annuleringskosten open staan a 640 euro.
Goed, nu hebben ze de verkeerde te pakken, velen hebben helaas betaald, maar doe dat niet! Ze zijn al bekend bij officiele instanties zoals het ACM en het ECC, die in 2022 al te kennen hebben gegeven dat zij hun voorwaarden dienen aan te passen.
Op twee punten gaat het compleet mis bij Reizendeals, wat betreft wet en regelgeving / richtlijnen.
1. Dat zijn de onverwachte kosten die er bij komen na de gewonnen "deal". Je moet ook niet voor niets binnen 24 uur betalen, plus bijkomende kosten, je wordt min of meer gepusht dan wel gedwongen om dan ook maar de bijkomende kosten te betalen die je niet had verwacht. Reizendeals dient transparant en geheel duidelijk te zijn bij bijkomende kosten. Vooraf dat er geboden wordt dient dit zeer duidelijk aan gegeven te zijn in de advertentie. Dit gebeurd in zij geheel dus niet...
2. Betaal je niet dan krijg je annuleringskosten a 90 tot 100% voor je kiezen. Betaal je geen herinneringen dan wel aanmaningen, dan komt incassobureau Straetus om de hoek kijken. Die zullen deze kosten dan wel innen voor Reizendeals. Straetus vergeet enkel (of misschien met opzet) dat de annuleringskosten van hun client Reizendeals allesbehalve transparant en duidelijk vermeld worden. Het ACM is hier heel duidelijk in, niet enkel verstoppen in artikel 14 van je algemene voorwaarden, maar ook zeer duidelijk vermelden voor je aankoop / bieding. Dit gebeurd dus niet door Reizendeals, in zijn geheel niet.
In het kort, wanneer Reizendeals zich allesbehalve transparant opstelt, maar juist misleidend is, wat ook het geval is, betaal dan niet! Bij een incasso traject van Straetus, stuur een brief (voorbeeld brieven zijn er genoeg) dat je het er niet mee eens bent en dat ze hun invorderingsmaatregelen dienen te staken. Betaal je wel, centen kwijt, geen vakantie en zeer waarschijnlijk ook geen recht meer op terugave van.
Waarom toon Reizendeals duidelijk voor de koop / bieding dan niet aan dat er bij annulering, annuleringskosten van 90 tot 100% van de aankoop in rekening worden gebracht? Nou precies, dan gaan potentiele bieders (klanten) nadenken en dat willen ze juist niet. Ik zou wel 10 keer nadenken om te bieden als ik zie dat je eigenlijk bij annulering je volledige bieding kwijt raakt en er niets voor terug krijgt.
Verder is het in mijn ogen een verdienmodel, Reizendeals pakt op deze manier van annuleringskosten innen, gratis geld. Incassobureau Straetus verdient hier ook weer een zakcentje aan en pakt graag gretig debet zaken uit handen van Reizendeals. Elke zaak is er 1 en elke zaak is geld.
In het kort, betaal niet, verteld dit tegen Reizendeals en incassobureau. Incassobureau dient invorderingsmaatregelen te stoppen, dit doen ze bij ons niet, ook volledig fout, maar dat werkt enkel tegen henzelf. Als ze echt geld willen zien zullen ze naar de rechtbank moeten, uitspraak en deurwaarder kan dan bij niet betalen overgaan tot maatregelen. Maar aangezien Reizendeals van top tot teen fout is, ga ik er van uit dat het recht zal zegenvieren.
Wij hebben reeds melding gedaan bij het ACM, doe dit ook!!! Deze praktijken moeten stoppen, Reizendeals is malafide vanwege opzettelijke misleiding.
Zelfde verhaal hier, vandaag ook een dreigmail gekregen van Straetus dat er binnen 3 dagen een deurwaarder wordt aangesteld (met de kosten voor rechtszaak erbij vermeld die hoog oplopen ). Zijn er precedenten van rechtszaken in deze?
Onbekend bij mij, maar doe minimaal melding bij het ACM, ze zijn er al bekend, maar hoe meer meldingen des te serieuzer en sneller zij het zullen aanpakken. Als Straetus al naar de deurwaarder stapt, dan nog zal de rechtbank uitspraak moeten doen. De kosten van de rechtbank en deurwaarder zijn niet altijd voor de verliezende partij, maar gezien dat ze zwaar in overtreding zijn mbt misleiding, ga ik er van uit dat het recht zal zegevieren.
Beste E. Degrieck en anderen,
Ik mag geen link plaatsen maar in der daad er zijn uitspraken gedaan door rechtbanken in casussen als het gaat om annuleringskosten.
Gevolgen
Nu Prijsvrij niet heeft voldaan aan haar wettelijke informatieverplichtingen en X niet naar behoren heeft geïnformeerd, leidt dat tot het oordeel dat sprake is van een oneerlijke handelspraktijk. Op basis van vaste jurisprudentie van het Hof van Justitie van de EU dient een sanctie te volgen die evenredig, doelmatig en afschrikwekkend dient te zijn. Met het oog op deze Europeesrechtelijke beginselen ziet de kantonrechter aanleiding om in dat geval de overeenkomst te vernietigen op basis van artikelen 3:40 en/of 6:193d en 6:193f onder c BW). Niet is uit te sluiten dat X, indien hij in de precontractuele fase op een duidelijke en heldere wijze was gewezen op de mogelijkheid van ontbinding van de reisovereenkomst, de annuleringskosten en de mogelijkheid daarvoor een annuleringsverzekering te sluiten van de overeenkomst had afgezien, dan wel zich tegen annuleringskosten had verzekerd. Door die informatie achterwege te laten is X die mogelijkheid onthouden en dat dient voor rekening van Prijsvrij te komen.
De beslissing
De kantonrechter:
wijst de vordering af;
veroordeelt Prijsvrij in de proceskosten tot aan deze uitspraak, aan de zijde van X vastgesteld op nihil.
Leuke stedentrip gehad naar Valencia.
Het hotel was uitstekend en lag zeer centraal, binnen 15 minuten zaten wij in het centrum. Wij hebben fietsen gehuurd, zodat we de stad op de fiets konden bezichtigen. Erg prettig en goede fietspaden. Valencia zelf is ook een erg leuke stad waar veel te bezichtigen is. We hadden goede vluchttijden.
Wij hebben een hele fijne vakantie gehad naar Portugal. Wij zaten in de plaats Albufeira in de Algarve. Hele leuke en gezellige plaats met prachtige stranden. Veel barretjes en restaurantjes.
Temperatuur was heerlijk en het hotel was gewoon super. Prachtige kamer en mooi zwembad. Vriendelijk personeel. Echt niks op aan te merken en super voordelig.
Boek hier niet mensen!!! Dit bedrijfje heeft niets met een normaal reisbureau te maken, maar is er puur op gericht om makkelijk en snel geld te verdienen over de rug van goedwillende reizigers (vaak met een kleine portemonnee). Klik niet hun advertenties of op hun Facebook of Instagram profiel, want voor je het weet hebben ze je en zit je vast aan een bak ellende. Boek je hier wel bewust goedkoop een reis, dan komen er vaak nog gigantische extra kosten bij. Je leest de meest bizarre reviews hierover. Gelukkig zijn ze al bekend bij diverse instanties en mocht u ook problemen met ze hebben, met ze dan vooral aan bij het ECC en ACM. Het ECC heeft zelfs een hele pagina aan ze besteed (ik mag hier geen link plaatsen, maar google gerust ECC reizendeals). Hoe meer mensen zich melden, hoe beter. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dit soort bedrijfjes hard worden aangepakt. Als je hun gegevens opvraagt bij de KVK, blijken ze een piepklein bedrijfje te zijn. Een piepklein bedrijf, dat zoveel ellende veroorzaakt. Bizar!
Wij dachten ah leuke reis tegemoet te komen alles zou geregeld worden en we zouden van Amsterdam vertrekken werd ons verteld aan de telefoon. Nu hadden we alle betalingen gedaan zonder te weten waar we naartoe zouden gaan en met het idee dat we vanaf Amsterdam zouden vertrekken. Kregen we vandaag een mail dat het vanuit Brussel zouden vertrekken dit is voor ons meer dan 6 uur reistijd wij wonen in Nederland.. ik had ze gemaild en konden ons niet helpen en willen niet even het anders boeken. Zwaar rot je kan ook je geld niet terugkrijgen dit is 600+ euro
Dit is geen misleiding maar een kwestie van niet goed lezen van u. In de teksten staat vanaf welke luchthaven je kan vertrekken, dit kunnen meerdere luchthavens zijn. Zeker bij een verrassingsreis. Tegen een meerprijs kan je ook luchthavens uitsluiten. Dat heeft u niet gedaan of niet willen betalen, maar dan wel achteraf klagen. Lezen is voor veel mensen toch erg moeilijk blijkbaar.
Via deze review wil ik het volgen de onder de aandacht brengen.
Mijn vrouw wilde mij verrassen voor mijn 60st verjaardag met een klein reisje voor samen.
Nu naar wat googelen was ze al gauw terecht gekomen bij Reizendeals.nl achteraf gezien een foute beslissing.
Nu na het een en ander bekeken te hebben was de bestemming al gevonden.
Alleen nog de deal maken zou je denken, en na wat vragen en enige gegevens te hebben ingevuld is de deal rond.
Nu blijk na de deal te hebben gemaakt dat er allerlei bijkomende kosten om de hoek komen kijken en is de deal is al lang niet meer zo voordelig!
Mijn vrouw kreeg toen te horen een ander vliegveld of een ander reistijdstip vallen onder extra kosten / opties.
Aansluitend heeft mijn vrouw besloten om meteen af te zien van deze deal.
Echter dit blijkt niet meer mogelijk te zijn, zo wordt gezegd.
Ik zou zeggen dit is puur misleiding, en door 1 druk op een knop had ze onbewust een koopovereenkomst verbonden terwijl dit gezien de oplopende kosten helemaal niet de bedoeling was.
Op de website is de prijsindicatie heel vaag aangegeven, waardoor iemand geen indicatie van de totale boekingsprijs.
De eerste factuur is middels de deal dan ook een feit.
Een verdere tweede factuur volgt dan binnen 5 dagen (de zogenoemde extra opties die niet meteen zichtbaar zijn.)
Verder wordt aangegeven dat een eventueel annuleren niet zo maar mogelijk blijkt te zijn, tenzij je de reis voor 100% betaalt en je moet dan maar kijken of je dit eventueel kunt verhalen bij de annulerings- verzekeraar.
Normaal gesproken heeft elke reisorganisatie die aangesloten is bij een reisbranche organisatie ANVR of SRG een annulering mogelijkheid.
Artikel 14 herroepingsrecht.
Verder zie u eigen site onder de voorwaarden;
7. Betaling van extra opties met een vertrekdatum binnen 10 weken na het plaatsen van het hoogste bod:
1. Ná het betalen van de factuur van het geboden bedrag voor één reiziger ontvang je van ons formulier om jouw reis te personaliseren. Ligt de door jou gekozen vertrekdatum binnen 10 weken dan dien je dit personalisatieformulier binnen 24 uur na het plaatsen van het hoogste bod in te vullen. Je bent verplicht om dit formulier binnen 24 uur ná het plaatsen van het hoogste bod in te vullen om jouw reis te personaliseren.
2. Indien je hier extra reizigers of extra opties bijboekt dan ontvang je van Reizendeals binnen 5 dagen een bevestiging en nog een tweede factuur. Indien je alleen reist ontvang je van Reizendeals een tweede factuur voor de éénpersoonstoeslag Indien jouw reis binnen 10 weken plaatsvindt dien je deze factuur binnen 24 uur te voldoen en ons een print screen van de betaling toe te sturen naar info@reizendeals.nl. Indien de betaling binnen 24 uur uitblijft, is de reiziger in verzuim en wordt de overeenkomst geacht te zijn geannuleerd op de dag van verzuim. Reizendeals heeft het recht om de daarvoor verschuldigde annuleringskosten zoals omschreven in artikel 14 in rekening te brengen. De reiziger die niet tijdig aan een geldelijke verplichting jegens Reizendeals heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag wettelijke rente verschuldigd. Voorts is hij gehouden tot vergoeding van het in redelijkheid door Reizendeals gemaakte buitenrechtelijke kosten. In dat geval draagt Reizendeals de vordering over naar een incassobureau. Je bent dan extra kosten verschuldigd, waaronder administratie- en invorderingskosten. Voor Nederlandse klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten tenminste 15% met een minimum van €40,-. Voor Belgische klanten zijn deze administratie- en invorderingskosten tenminste 15% met een minimum van €70,- en 12% intresten.
Dus in ons geval hebben wij tot nu toe geen tweede factuur betaald om de eenvoudige reden dat er geen aannemelijk bedrag buiten de genoemde totale reissom, van 100%
Deze 100% lijkt ons inziens onmogelijk.
Eventuele annuleringskosten zouden voor ons 15% van het totaal verschuldigde bedrag zijn.
Dus graag spoedigst u tegenbericht ander geven wij deze klacht uit handen.
Met vriendelijke groet,
Familie Meijers Buschgens.
Had via een vriendin hier over gehoord en het kwam toevallig voorbij op fb
Dus ik dacht ik ga even kijken. Wilde een bot doen maar kreeg de melding eerst account aanmaken. Dat heb ik gedaan en me telefoon weg gelegt. Niet goed afgesloten gehad met het vervolg dat me kleine meid op die site heeft gezeten en bij thuiskomt zie ik ineens 2 vakantie die ik gewonnen heb. Dacht huh hoe dan ik heb geen eens iets gedaan en ik had me account ook geen eens bevestigd via de bevestigingslink. Maar heb nu wel 2 weekendjes weg die ik moet gaan betalen. Nou zover ik weet als je de bevestiginglink nooit hebt aangeklikt want die komt dus in je spambox aan kwam ik achter is je account nog geen eens actief. Want je bent verplicht eerst daar op te klikken voordat die actief word. Dus aub mensen pas pp met deze vreselijke oplichters
Komt je allemaal wel goed uit of niet dat je nog niet op de bevestigingsmail hebt geklikt? Je hebt wel degelijk een account aangemaakt, enkel de mail was nog niet bevestigd, dit kan ook in een later stadium. Dat daarna jullie 'dochter?' allerlei dingen uitvoert op dit account kan Reizendeals natuurlijk niets aan doen. Dit is 100% jullie eigen verantwoording. Vind de review dan ook heel erg gek om te lezen. Even in de spiegel kijken zal je niet misstaan. Om daarom een bedrijf oplichters te noemen, zucht. Zo, dit moest er even uit. Fijne vakantie! :-)
Nou harm ik heb zwart op wit van hun zelf dat ze zeggen zonder dat je die link niet hebt aangeklikt je account niet actief is. Pas wanneer je die link aanklikt en je dus je email verifieert dat dan pas je account actief is en dan pas een bod kan doen. Dus je kan wel zo stoer lopen praten maar het zijn hun eigen woorden. Maar goed het is te zien in hun systeem volgens mijn advocaat of de link gebruikt is geweest en dat is dus niet het geval
Heeft weinig met 'stoer praten' te maken hoor. Ik vind gewoon dat als je zelf een account aanmaakt (geverifieerd of niet), en je eigen kind gaat dingen doen op dit account, dat je hier zelf voor aansprakelijk bent. Het klopt inderdaad wel dat als je inderdaad niet op de link in de mail hebt geklikt, dat Reizendeals dat kan zien. Als ik jou was had ik Reizendeals gemaild in plaats van commotie maken op zulke forums.
Mijn zoontje heeft per ongeluk mijn telefoon uit mn hand getrokken en toen was er ineens een reis gekocht.
Ik wilde meteen annuleren, maar dat ging niet.
Ik heb 130 euro betaald en gezegd geen gebruik van de reis te willen maken. Nu krijk een brief van een incassobureau dat ik nog even 300 euro moet betalen! Belachelijk, dit kan toch niet waar zijn dat zulke oplichterspraktijken grwoon door mogen gaan!
Zelfs als je keurig betaald.. doen ze er alles aan zodat de betaling niet doorgaat.. en ze je teis kunnen annuleren!! Weten zelfs dat je er niks kan tegen doen! De Nederlandse overheid moet hier dringend komaf mee maken! Nooit ga ik nog reizen boeken bij zulke sites.. zijn gewiekst om je geld af te nemen.. en je kan er niks tegen beginnen.. binnenkort doe ik aangifte bij politie! Voor mij kan dat niet!!
Ik zit nu hetzelfde. Maar dan met 2 vakanties in me maag. En het mooie is ik heb me account nog nooit bevestigd via de bevestiging mail want die kwam ik net tegen in me spambox. Dus officeel zou ik geen eend een vakantie kunnen boeken daar. Maar dochterlief heeft het toch voor elkaar gekregen
Het is vreselijk hoe hun te werk gaan. Ik heb n account gemaakt om te onderzoeken en te kijken hoe e.e.a. werkt en dan voor eventueel oktober. Want ik heb nu geen tijd en geen geld.
Ik heb per ongeluk op dat bod knopje gedrukt en toen stond er n bod. Ik heb gelijk gebeld met hun met het verzoek dat bod in te trekken.. Dat kon niet/deden ze niet en ik moest maar wachten op een overbod. Na 5 minuten was ik dus de pineut want er kwam geen overbod. Nu zit ik volgens hen vast aan een reis die ( zie ik nu ) 10 juli zou zijn. Het wordt steeds erger.. Ik heb alle info opgevraagd nu want er klopt e.e.a niet en ik stap naar mijn advocaat. Wat een praktijken... :-(
Wij zijn heel goed geholpen door het team van Reizendeals. Als je een vraag hebt krijg je heel snel antwoord, ook tijdens de vakantie trouwens. Ook werden we snel teruggebeld als ze even niet konden opnemen. Het was voor de rest super geregeld, inclusief vervoer van het hotel in Albufeira naar het vliegveld. Ook een heerlijk ontbijt met mooi hotel dus we konden ons geen betere vakantie wensen. Bedankt team van Reizendeals
Ja ja zeker 100 mensen klachten over deze boeven en bij jouw is alles oke geloof zelf
Zij zijn een oplichter andere woorden of betere ken ik niet in nederland 🇳🇱
Ik las alle reviews met mijn mond open!!! Hoe kan het dat een website van dit genre nog steeds legitiem kan zijn op het web??? Het is pure oplichterij. Er is geen enkele positieve review op deze pagina te vinden. Waar zijn de gerelateerde instellingen? Waarom laten jullie deze rommel nog steeds gebeuren???
Dus ik ben een beetje slim met dit soort websites, dus ik ben niet in de val gelopen, maar heb ze in plaats daarvan in hun eigen val laten lopen. Hoe dan? Laat me het uitleggen.
Dus toen ik deze "te mooi om waar te zijn" website tegenkwam, was ik wantrouwig en gebruikte ik volledig valse gegevens voor mijn profiel, gebruikersnaam, telefoonnummer, adres, enzovoort... Ik was gewoon nieuwsgierig wat er zou gebeuren als ik op de "bieden" knop klikte. Dat deed ik en na 5 minuten ontving ik een e-mail dat ik had gewonnen en dat ik binnen enkele dagen moest betalen, enzovoort... bla bla bla :)
Ik heb daarna nooit meer gekeken wat er is gebeurd :) Ik ben zelfs de e-mail die ik heb verzonnen vergeten :).
Dus mensen die al zijn opgelicht, ga je gang en neem je wraak :).
PS: Dit gebeurde 9 maanden geleden :).
Hoe kunnen we wraak nemen! Makkelijk gezegd! Is netjes alles betaald en toch hebben ze mijn reus geannuleerd! En alles zetten ze naar hun hand!
Beste
Ik kreeg een bevestiging e-mail met een factuur voor de reis die ik niet geboekt heb. Eerst dacht ik dat mijn minderjarig kind op de knop ‘bied nu’ gedrukt heeft, het blijkt niet waar te zijn…
Ik stuurde e-mail naar reizendeals om deze boeking te annuleren maar ze willen het niet doen. Ik schreef dat we voor de reis die we niet geboekt hebben geen cent willen betalen, maar dan begonnen ze met de bedreigende e-mails.
Het is precies pushen wat ze doen!
Ik ben meest waarschijnlijk gehecht, want ik kan zelfs niet in de account inloggen.
Ze komen af met de ‘verrassing’ reis en met een factuur die binnen 5 dagen moet betaald worden.
Zo werkt toch niet!
Mvg
Mag ik vragen hoe dit is afgelopen. Want ik heb dankzij dochter lief ook 2 reizen aan me broek hangen terwijl ik me account nog nooit bevestigd heb want die stond blijkbaar in me spambox. Dus ik neem aan als je je account nog niet bevestigd hebt dat je dan ook geen reis kan boeken toch
Beste,
Ik heb ook the same shit probleem met dit bedrijf,Mag ik vragen hoe gaat het met jou situatie? Moet u toch betalen?
Mvg.
Koop nooit een reis hier!! Na alle recensies gelezen te hebben (te laat) ben ik ook de mist in gegaan met deze organisatie.
Het begon zoals velen al melden met een paar klikken heb je wat gekocht. Daarna begon het, je hebt een reis voor 2 personen gekocht die €400-, kost, ik wilde graag mn 2 kleine kinderen meenemen en upgrade krijgen naar een 4 ster hotel, wat denk je uiteindelijk €1300-, afgetikt voor een 4 daagse reis naar Barcelona waarbij je niet weet met welke maatschappij, welk hotel je zit dus alles is een verrassing. Als je niet optijd betaald krijg je nog een deurwaarder op de stoep want daarmee kunnen ze heel goed dreigen. Prima betaald en vandaag 16-12-2022 zou ik gaan vliegen maar dat ging helaas niet door omdat bijna alle vluchten vanaf Brussel zijn geannuleerd. En dit 1 dag van tevoren bekend was. In Belgie gingen ze vandaag staken, ok heb er alle begrip voor dat dit onmacht is. Nu komt het mooie ik moet zelf met ze contact opnemen (10u sochtends) om dit probleem voor te leggen en ik krijg te horen ow ja ja dat hebben wij ook begrepen wat vervelend zeg. Nou prima je krijgt het advies stuur een mail en dan gaan we aan de slag. Alles gemaild en om 12u nog geen reactie uberhaupt dat je van iets op de hoogte wordt gehouden. 12u maar bellen wat denk je zijn ze dicht tot 13u, prima na 13u weer gebeld, ja hoor we zijn ermee bezig. Met wat ze bezig zijn geen flauw idee, je krijgt als response we nemen contact met u op. 15.30u nog steeds geen bericht dus maar weer bellen en wat denk je ze zijn nog steeds bezig en vinden het ook zo vervelend. Prima om 16u is de klantenservice dicht dus dan maar de noodnummer bellen en nemen ze op en geven ze aan u krijgt zo snel mogelijk een mail. Wat denk je krijg ik een mail met de mededeling dat er een staking plaats gaat vinden en dat je maar je reis-, annuleringsverzekering moet raadplegen en als dat niet lukt dan moet je bij Ryanair wezen. Punt klaar dat was hetgeen wat ze te melden hadden en ja toen barstte de bom. Dat zij in zo een situatie geen enkele oplossing kunnen bieden of dat ze überhaupt ernaar willen kijken en je niet kunnen vertellen waar ze godganse dag mee bezig zijn geweest. Nou mijn annuleringsverzekering dekt geen staking dus daar kon ik niet terecht, dus maar bij Ryan air aankloppen en die gaven de optie om een nieuwe datum te kiezen of het betaalde bedrag voor de tickets als tegoed te krijgen. Nou nu maar de optie gekozen om de boeking naar volgende week te plaatsen. Ondertussen had ik ook al een hele tijd geleden een auto gereserveerd en een tour in het Nou camp stadion. Nou €400-, zo naar de klote want die kon ik niet annuleren of verschuiven. Ik heb zelf contact moeten opnemen met het hotel maar die konden niks voor mij verschuiven omdat de Reizendeals dit moet doen. Gisteren meerdere malen hierover gemaild en geen reactie, pas vanochtend een reactie met de tekst wat vervelend voor u en we snappen het maar we kunnen niks doen, wat verwacht je nu van ons. Btw Emilie zegt dan we kunnen wel een ander hotel boeken maar dan moet u voor 17.00u nog eens extra €80 pp betalen zodat zij een ander hotel kunnen boeken. Denken ze dat ik een boom heb ofzo. En ik maar steeds bellen en waarschijnlijk hebben ze nummerweergave dus nemen ze maar niet op dus maar op het noodnummer bellen en je raad het al ze nemen op, nou flink wat woorden gehad met Emilie en die geeft dan aan Ryan air moet jullie geld terug geven en ik geef aan ik heb ze zelf gebeld en de enige 2 opties die zij aanboden was tickets omzetten of geld in de vorm van een tegoed krijgen. Het mooie komt doordat wij de tickets hebben laten omzetten is het ons fout dat bedrijf van Reizendeals niks voor mij kan doen tenzij zoals Jolanda aangeeft ik de €80-, pp betaal maar dan nu wel even voor 16.00u betaal en dan mag god weten waar je dan een hotel krijgt!!! Ik krijg nu de schuld dat ik deze keuze heb gemaakt, maar goed weet ik beter ik zit niet in de reisbranche. Maar nee zij zullen je niet helpen, zullen geen contact opnemen met de vliegmaatschappij etc.
Ik heb nu zelf een ander hotel geboekt, nieuwe auto gereserveerd en nieuwe kaartjes voor Nou Camp aangeschaft en ben nu nog meer geld kwijt in totaal €2500-, ben ik nu ruim €1500-, de boot in gegaan voor een 4daagse trip naar Barcelona.
Ik hoop dat ze gelukkig worden van mijn zuurverdiende centen en dat ze zoiets ook zullen meemaken voor hunzelf en hun gezin!
Mensen wees voorzichtig met deze oplichters want je weet alleen wanneer je je reis gaat doen en welke stad maar voor de rest is het grote rookgordijn waar de nodige verrassingen zitten. Zij zullen je niet helpen als je in de problemen komt, je bent dan op jezelf aangewezen en zij compenseren niks maar willen alleen maar meer geld.
Mensen neem het aan van mij en van de andere klanten aan want je komt er echt bedrogen uit!!!!
Afgelopen zomer was ik opzoek naar een vakantie voor mij en mijn dochter op Reizendeals.nl. Een van hun vakanties zag er leuk uit. Voor meer informatie over de vakantie moest ik me registreren met naam, adres, email en telefoonnummer (geen betaalgegevens). Ik heb toen nog even doorgeklikt maar ben uiteindelijk geslaagd bij een andere aanbieder. Tot mijn verbazing kreeg ik een paar weken later een aanmaning van Reizendeals en niet lang daarna zat ik in een incassoprocedure van Straetus. Blijkbaar had ik onwetend een reis gekocht. Bij nader onderzoek vond ik wel een factuur van Reizendeals in mijn spambox. Het vreemde is dat de factuur geen datum van vertrek, vertreklocatie, vluchtnummers, details over het hotel, enz. bevatte. Dus ik belde Reizendeals om te vragen wat ik dan gekocht had. Reizendeals antwoordde dat ik een “deal” gekocht had, deze binnen 14 dagen na aankoop had moeten betalen en het boekingsproces op hun website had moeten voltooien. Eerlijk gezegd begreep ik er weinig van maar na uitgebreid onderzoek kwam ik tot de conclusie dat Reizendeals mij op de een of andere ondoorzichtige manier een waardebon had verkocht. Dat moet gebeurd zijn terwijl ik naar informatie over een vakantie opzoek was. In de achtergrond kwam er een factuur in mijn spambox met inderdaad de advertentie van de reis die ik interessant vond. In dit stadium was er nog niet gesproken over vertrekdatum, vliegroute, retourdatum enz. Dus wat mij betreft koop ik dan nog geen reis. Er had immers ook nog geen boeking plaatsgevonden. De factuur die ik ontving was voor een waardebon waarmee ik de reis alsnog op reizendeals.nl moest boeken. Oftewel ik moest hun eerst betalen voor de waardebon waarna ik met het waardebonnummer binnen 14 dagen een reis moest inplannen op het boekingssysteem van Reizendeals. De aankoop opzeggen was niet mogelijk. Reizendeals en Straetus zijn een roversbende die, als ik de vele klachten op het internet lees, al ontelbare slachtoffers hebben gemaakt onder nietsvermoedende consumenten. Bijzonder triest dat dit bestaat. Van mij krijgen ze geen cent.
Heb je moeten betalen?
Het is eigenlijk een geval dat ik heb dat, aangezien ik de pagina die ik aan het controleren was niet kon vertalen voor welke dept-locatie enz. Voor vluchtinformatie, ik op het bod klikte en even later ontving ik een e-mail. Ik heb onmiddellijk een annulering aangevraagd, maar nu heb ik een e-mail ontvangen waarin staat dat het niet mogelijk is om te annuleren of dat er ook annuleringskosten nodig zijn.
Hallo
Moet u toch betalen!?Ik heb dezelfde probleem,Ik keek naar hun website dan clicked op bod gedaan maar ik heb geen idee dat ik heb hun deal gekocht! Ik krijg nu een factuur dat ik moet 155 euro betalen anders krijg ik meer duurbaardere.Ik ben so shock want tis onverwacht voor mij .
Mvg
Ik was net de aanbiedingen aan het checken en realiseerde me niet dat ik het had gekocht. Facturen zijn in de map Spam terechtgekomen. Na twee maanden moest ik betalen voor de twee deals die ik niet wilde kopen en 142 euro extra kosten voor Straetus. Er is geen mogelijkheid om het terug te sturen. Ik belde en deed mijn best om mijn situatie uit te leggen, maar het personeel was zo onbeleefd. Ik hield niet van dit bedrijf en ik raad al mijn vrienden aan om voorzichtig te zijn met deze website, aangezien er enkele autoriteiten nodig zijn om deze te controleren
Reizendeals hanteert twee verkoopstrategieën. 1) Bieden op reizen. Het hoogste bod ‘wint’ de reis. 2) Kopen van een waardebon voor een specifieke reis. Met de waardebon moet je binnen twee weken het boekingsproces voltooien. Beide verkoopstrategieën hebben een en hetzelfde doel voor ogen: De consument financieel vastleggen voordat belangrijke informatie als de vertreklocatie, vliegmaatschappij, vliegroute (tussenstops), vliegtijden, details over de reisbestemming en het hotel enz. vaststaan. Kortom, eerst betalen en daarna mag je op reizendeals.nl uitzoeken hoe je een en ander gaat omzetten naar een daadwerkelijke pakketreis. Pas dan kom je er achter dat het vliegtuig een bijzonder ongunstige vertrektijd en lange vliegroute volgt of dat je vanaf vliegveld Brussel-Charleroi vertrekt. Indien je dit geweten had op het moment van aankoop, dan had je waarschijnlijk niet de reis geboekt.
De talloze klachten over Reizendeals komen veelal op hetzelfde neer: terwijl mensen nog naar informatie zoeken, kopen ze onbewust al een reis. Deze komt dan in de spam terecht en een paar weken later ontvangt men een aanmaning van incassobureau Straetus.
Welnu, Reizendeals heeft goed nagedacht over de manier van verkoop. Door hun aanbod te verpakken als waardebon of een veiling omzeilt men de Wet Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen. Deze wet bepaalt dat consumenten bij aankoop van een pakketreis VOORAF geïnformeerd moeten worden over zaken als de vertreklocatie, vliegmaatschappij, vliegroute (tussenstops), vliegtijden, hotel, enz. Een overeenkomst sluiten zonder een klant vooraf volledig te informeren over deze voorwaarden geldt als een oneerlijke handelspraktijk en dat is verboden. Door eerst indirect een waardebon te verkopen of een veiling te organiseren, verkoopt Reizendeals in eerste instantie dus geen pakketreis. De pakketreis komt pas tot stand tijdens het boekingsproces dat plaatsvindt nadat je financieel al gebonden bent. Reizendeals maakt echter de fout dat het voor de consument helemaal niet meer duidelijk is wat men nu eigenlijk koopt. Zowel de waardebon als de veiling wordt aangeprezen als pakketreis. Als consument denk je dus een pakketreis te kopen en zoals gezegd ben je dan beschermd door de Wet Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen. In werkelijkheid leg je jezelf financieel vast zonder dat de details over de pakketreis duidelijk met je gecommuniceerd zijn. Dit is een bijzonder geraffineerde manier van verkoop die tot doel heeft om consumenten in de val te lokken. Dit is iets voor de ACM.
Met de juiste argumenten, die ik hierboven uiteengezet heb, maakt Reizendeals bij de rechter geen enkele kans. Ik zou daarom de incasso van Straetus (waarschijnlijk ondertekend door Roy Bakker) NIET betalen. Het duo Reizendeals en Straetus heeft inmiddels ontelbare slachtoffers gemaakt. De meeste websites waar men klachten wereldkundig kan maken, waaronder ook deze, verwijderd oude klachten maar ze zijn middels Wayback Machine en archive.org nog steeds te vinden. Een bedrijf die klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan zou zijn website al lang hebben aangepast. Reizendeals daarentegen stuurt Straetus af op mensen die nietsvermoedend in de val zijn gelokt. Uitermate triest en iets dat gestopt dient te worden. Zoals in mijn vorige post gezegd is de verkoop van pakketreizen onderhevig aan de Wet Pakketreizen en Gekoppelde Reisarrangementen en daar zouden de geniepige trucjes van Reizendeals geen verschil aan mogen maken. Leg je klacht neer bij de ACM.
Dag K.A Mirza,
Ik zit namelijk in dezelfde situatie. En wordt telkens door de Streatus gebeld en gemaild om afspraak over te maken vooor betaling. Mag ik weten wat is de stappen die je hebt genomen verder ?
Gr
Will
Dit zijn de beste reisbureaus van oktober 2024.
Er zijn 39 reviews geschreven over Reizendeals op Reviews.nl. Met een 2.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.