Ik ben nu 3,5 jaar (vanaf het begin) klant bij Powerpeers en bijzonder tevreden! Sowieso kreeg ik bij het 3-jarig contract 400 euro bonus. In maart liep mijn contract af, maar zelfs het variabele tarief voor vaste klanten is nog bijzonder laag. Als je moet overstappen, zijn de tarieven flink hoog, maar dat is helaas bij elke energiemaatschappij nu zo. En deze week kreeg ik ook nog bericht per e-mail dat de terugleververgoeding met 10 ct/kWh verhoogd wordt! Dit terwijl andere maatschappijen het verlagen. Ik weet niet of ze nu nog telefonisch niet/slecht bereikbaar zijn door enorme drukte, maar de communicatie per e-mail gaat prima; duidelijk en uitgebreid. De keren dat ik ze gesproken heb, werd er ook echt de tijd genomen en kreeg ik altijd een persoon te spreken die kennis van zaken had. Je moet bij je oordeel van bereikbaarheid ook je realiseren dat andere energiemaatschappijen ook vaak ontzettend slecht bereikbaar zijn per telefoon, maar velen daarvan ook nog eens slecht/niet reageren op e-mail. Oftewel: wel goed en eerlijk vergelijken. En Powerpeers mag misschien een 'kleine' speler zijn op de energiemarkt, maar Vattenfall is het moederbedrijf. Dus ik zie Powerpeers niet snel failliet gaan, of in ieder geval vangt Vattenfall het dan op.
Als je net als ik ook zonnepanelen op je dak hebt raad ik je aan om over te stappen naar Powerpeers. Bij Powerpeers hebben ze nog een terugleververgoeding van 11 cent per kWh. Daarnaast heeft Powerpeers een hele leuke manier bedacht hoe ze met energie omgaan. Wanneer je stroom afneemt kun je zelf een lokale groene energiebron kiezen, maar je kunt ook stroom afnemen van mensen zoals ik. Mensen die meer energie opwekken met hun zonnepanelen dan dat ze verbruiken. Powerpeers is een heel innoverend energiebedrijf en dat is wat we in deze tijd nodig hebben. Het is niet alleen goed voor je portemonnee, maar ze dragen met hun innovativiteit ook hun steentje bij om de energiecrisis op te lossen.
update 02-09-2022: terugleververgoeding is per 1-9 nu zelfs verhoogd met 10 ct/kWh. Dit terwijl sommige andere maatschappijen de vergoeding verlagen.
Hoi lieve mensen,
Wij zijn overgestapt naar Powerpeers toen we hoorden dat ons contract afliep bij onze vorige energieleverancier. Toen zijn we gaan kijken waar we nog redelijk goed terecht konden en ik vond persoonlijk dat Powerpeers de prijzen heel goed en overzichtelijk toonden. Waar anderen gaan zitten smijten met allerlei cijfertjes kWh enz, gaf Powerpeers ons simpelweg een maandbedrag aan. Voor 1 jaar was iets duurder dan wanneer je voor 3 jaar deed, toch kozen we voor 1 jaar omdat we er van uitgaan dat de prijzen wel zullen dalen eind 2022. We hebben met opzet gekozen voor CO2-gecompenseerd gas, dit is helaas niet groen maar wel een stuk goedkoper. Prijzen zijn al zo hoog dat we daar helaas geen rekening mee kunnen houden. Ook goed dat ze dit ook gewoon nog aanbieden om de prijs nog enigszins te drukken. Powerpeers heeft zelf nadat we een keuze hadden gemaakt de overstap geregeld. Hier hoefden we verder niets voor te doen behalve even in de mail te kijken of alles klopte. Nu dus 1 jaar klant van Powerpeers. We gaan het zien! Tot dusver tevreden, natuurlijk een hoger bedrag dan wat we voorheen hadden maar desondanks goedkoper als de concurrentie op dit moment.
Dat heeft ons er ook toe bewogen om naar Powerpeers te gaan. Wel een tijdje het aangekeken door de stormende prijzen. Gekozen voor Powerpeers omdat ze goed adviseren en helpen + dat je stroom aan Powerpeers terug kan geven voor een x bedrag.
3 maanden geleden overgestapt naar Powerpeers, tot nu toe zeer tevreden. Het overstappen ging makkelijk en snel, de prijzen zijn zeer concurrerend, de telefonische bereikbaarheid is goed en de medewerkers zijn adequaat en vriendelijk.
Wat ook erg leuk is, is dat je zelf meerdere lokale groene energiebronnen kunt uitkiezen. Daarnaast is Powerpeers een betrouwbare partij, zij zijn namelijk onderdeel van Vattenfall en hebben tijdens de explosie van de gasprijzen hun prijzen niet verhoogd en geen contracten stopgezet.
Kortom, stap gauw over!
Onderdeel van Vattenfall? Bedoel je een soort dochterbedrijf of meer een samenwerking van twee bedrijven? Wij zijn reeds ook overgestapt naar Powerpeers maar wist niets van Vattenfall af.
Goedendag,
Powerpeers is een dochterbedrijf van Vattenfall. Hier treft u meer informatie: https://www.vattenfall.nl/duurzame-energie/dochteronderneming-powerpeers/
Mvg,
Willem
Ik lees het inderdaad! Bedankt voor de snelle reactie.
Nou wel fijn op zich, Vattenfall is toch een grote naam. Vind het mooie aan Powerpeers dat je een hoge terugleververgoeding hebt. Wij hebben veel zonnepanelen want wonen in een boerderij.
Wat ik mooi vind aan Powerpeers is dat het gemakkelijk is om stroom wat over is, naar dit energiebedrijf te sturen. Met name in de zomer hebben wij vaak dagen dat we teveel opwekken en het niet zo snel kunnen gebruiken, dan kan het wel uit om dat terug te geven tegen. Daarnaast kan je als klant kiezen tussen een vast en variabel contract, waardoor je zelf kan bepalen wat je wilt. Wij hebben momentele voor variabel gekozen omdat we nu met de hoge prijzen niks willen vastzetten. Zodra de prijzen omlaag gaan proberen we het weer vast te zetten voor enkele jaren het liefst. We houden van zekerheid, zeker in de vaste lasten. Daarom is het zo spijtig dat we het nu niet vast kunnen zetten, dit gaf een medewerker van Powerpeers ook aan: nu niet vastzetten, prijzen gaan uiteindelijk wel weer omlaag.
Ik weet niet goed wat ik van Powerpeers moet denken: Ik ben nu 2 maanden klant en heb al diverse malen met Powerpeers moeten bellen (eenmaal ook nog opgenomen met: Eneco goedemorgen o nee Powerpeers), waar ik overigens netjes te woord werd gestaan, maar de antwoorden waren niet bevredigend: "u moet het nog even aankijken" of "we kennen het probleem en er wordt aan gewerkt, tot die tijd...."
Waarover heb ik dan gebeld?:
-De app schiet er op de telefoon om de haverklap uit. De oplossing is de app opnieuw installeren en inloggen, maar na 4x ben je dit toch echt wel zat.
-Ik heb ze gemachtigd om iedere dag de standen van mijn slimme meter uit te lezen. Aan het eind van de maand klopten de standen in het dashboard absoluut niet met de standen op mijn eigen slimme meter (bij begin contract zelf ook even genoteerd ;-). )
Deze standen zijn aan de hand van de kleur (donkere kleur = definitief en lichte kleur = niet definitief) in het dashboard in te zien. De definitieve standen blijken na telefonisch contact indicatieve verbruikswaarden te zijn omdat ze de eerste 2 weken van het contract niet te hebben kunnen uitlezen.... Mijn teruglevering van energie was ook niet in te zien en was derhalve ook maar definitief indicatief....
Eind van de eerste maand maar weer eens gebeld met de mededeling dat het e.e.a. écht niet klopt. Ik kreeg gelijk, "maar mevrouw geen zorgen, in het maandelijks energierapport staat alles wel goed. " Deze zou ik rond de helft van de volgende maand ontvangen, maar.... omdat alles niet helemaal goed is gegaan in de eerst maand, kan het een maandje langer duren!
Hoezo digitaal tijdperk????!!! Alsof iemand binnen Powerpeers zelf alles uit het hoofd moet gaan berekenen en in een rapport zetten????
Ze kunnen alles iedere dag inzien, maar een maandelijks energierapport moet opeens 2 tot 6 weken duren!!!
De volgende maand komt eraan en ik ben benieuwd. Op de eerste ga ik weer de standen opschrijven en halverwege de maand check ik maar weer eens het dashboard inzien voor mijn maandelijks energierapport(en).
Ik ben op het moment nog erg sceptisch naar deze organisatie. Misschien dat ik wegga zodra ik kan. Alles moet sneller kunnen dan dit amateuristische gedoe...
Ik heb de zelfde ervaring. Volgens de gegevens van Powerpeers heb ik veel minder terug geleverd als mijn eigen meterstanden.
PAS OP!! Bij Powerpeers word je belazerd en misleid..
Los van het feit dat de klantenservice van Powerpeers niks voor je doet en je respectloos te woord staat, word je het hele jaar een worst voorgehouden met mooi verbruikscijfers echter puntje bij paaltje passen snel de meterstanden en de tarieven aan zodra de jaarnota moet worden opgemaakt.
Je maandelijkse verbruik zou dan ineens slechts een inductie zijn, dit terwijl er meermaals letterlijk is toegekend dat de Maandelijkse bedragen leidend zijn en 100% kloppen.
Powerpeers verzuimt de opgenomen telefoongesprekken te verstrekken waarin dit valt te verifiëren ondanks ze dit verplicht zijn.
Ze zeggen enkel dat het niet waar is, maar verstrekken ook de gesprekken niet...?
Sommige geven me gelijk maar ik heb nog steeds me geld niet terug! ( 254,) en men gaat als klap op de vuurpijl nu 160,- incasseren zonder overleg!
Daarbij uiteraard direct de dreigementen van Powerpeers met deurwaarders enz indien er niet spoedig word betaald.
Bellen naar Powerpeers heeft geen zin, mailen ook niet..
Zonde van je tijd!
Je word van het kastje naar de muur gestuurd en komt geen stap verder. Omdat ze een groot betaald juridisch team in dienst hebben weten ze dat de normale burger niet zomaar een advocaat kan bekostigen en 9 van de 10 keer maar “akkoord” gaat om van het gedoe af te zijn. Kortom we laten te veel over ons heenlopen. Mensen wees aub gewaarschuwd ,
Wij zitten bij de energie maatschappij van power Peers en dat gaat heel erg goed.
Ze regelen alles tot in de puntjes voor ons en zorgen regelmatig voor een update over de kosten en daar zijn we erg blij mee.
Het is in ieder geval geen dure maatschappij en we zijn er erg blij mee.
We hebben het onze vrienden ook aangereden en zij willen nu ook overstappen.
Power Peers vind ik wel een goede naam voor iets energie, daar krijgt je zelf toch al energie en vertrouwen van.
Eenmaal op hun site, toen ik daar ging rondkijken, werd dit gevoel alleen maar meer en meer bevestigd.
Toen ik aan het einde van mijn andere contract zat heb ik deze dus niet meer verlengd en ben ik hier maar over gestapt.
Heel tevreden over en nog steeds blij met deze keus.
Powerpeers energie is een kleine energie maatschappij die enorm aan het groeien is en steeds bekender wordt. Het is een goede maatschappij die goede energie voor een goede (lage) prijs aanbiedt en ervoor zorgt dat ze het contact met hun klanten op een goede manier onderhouden. Wij zijn hier heel erg tevreden over.
Doordat dit een vrij klein bedrijf is hebben zij het geld hard nodig en zo zijn ze dus niet in staat om voor goede aanbiedingen / kortingen te zorgen.
Dat is niet erg als je niet om geld verlegen zit, want lokale bedrijven steunen is natuurlijk altijd goed, maar als je niet veel geld over hebt dan is dit niet heel fijn.
Wij zijn in ieder geval overgestapt naar een andere maatschappij om deze reden.
Dit zijn de beste energieleveranciers van oktober 2024.
Er zijn 9 reviews geschreven over Powerpeers op Reviews.nl. Met een 4.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Geweldig.