Innova Energie

Innova Energie

1.7 reviewscore • 6 reviews
M

Innova her-berekening duurt maanden

De eind afrekening van 2023 was niet correct omdat de verrekening van onze zonnepanelen niet correct verwerkt is. Na meerdere telefoontjes, mails en overleg wachten we nog steeds op de restitutie van ruim Euro 4000,—. Innova reageert niet op mails en inmiddels zijn we de officiële klachtenprocedure gestart.

Maarten van den Berg 10 jun 2024
Reageer
M

Nieuw vast contract Innova

Na vast ontract van 3 jaar als tevreden klant bij Innova op 13 oktober weer een vast contract afgesloten via mijn innova voor een prijs van €146,59 per maand ingaande op 23 december 2023 omdat op die datum mijn eerdere contract afliep. Het contract werd me dezelfde dag toegestuurd per mail en alle gegevens erop klopten. Na 5 minuten weer een mail ontvangen van Innova waarin stond dat mijn maandbedrag naar €162 zou gaan maar zodra een contract bijgevoegd waarop ik meteen met de klantenservice contract heb opgenomen om te vragen hoe dit zat? Volgens de mevrouw aan de lijn hoefde ik me geen zorgen te maken en zou het eerste contract gewoon ingaan per 23 december. Dezelfde dag gebeld door Innova voor verlenging van mijn contract door Sophia Smit en ze vertelde dat het eerste contract gewoon in moest gaan en zij ging er achteraan en zou het regelen.
De volgende dag weer gebeld naar Innova klantenservice en kreeg ik een man aan de telefoon; hem weer het hele verhaal verteld en hij zei dat hij het contract wat ik had afgesloten niet kon inzien maar dat ik op 23 december kon zien welk bedrag ik per maand moest gaan betalen en mocht dat maandbedrag niet overeenkomen met hetgeen er op het 1e contract afgesproken was dan meteen gewijzigd kon worden. Hoefde me geen zorgen te maken. Heb hem aangegeven dat ik anders naar een ander energiecontract bij een ander energie bedrijf zou gaan kijken omdat ik 2 weken de tijd had dit contract te annuleren maar dat was echt niet nodig..ik had helemaal gelijk! Ik vertrouwde hem
In december wederom een mail van Innova, mijn maandbedrag zou naar 220 euro per maand gaan! Hoe is dit mogelijk terwijl ik tot 23 december nog mijn oude contract had met vaste prijzen en vanaf 23 december ook vaste prijzen had. Bij een variabel contract kunnen prijzen fluctueren maar bij een vaste prijsafspraak (vast contract) mag dat niet.maar is er wel € 312,95 van mijn rekening afgeschreven maar geen idee waar dat voor was.
Na een verbruik volgens jullie jaaropgave had ik tot 23 december een gasverbruik van 631 m3 en stroomverbruik van 720 kwu normaal en 572 kwu dal; zit dus onder mijn maximale te gebruiken energie, waarop is die extra incasso van jullie gebaseerd? Vanaf 23 december was het onmogelijk contact te krijgen met de klantenservice, paar maal meer dan een uur in de wacht en kreeg dan de hele tijd een bandje te horen kreeg ik eindelijk op 5 januari 2024 iemand van de klantenservice aan de telefoon maar zei gaf aan dat de hogere kosten werden veroorzaakt door gestegen overheidskosten op energie maar toen ik haar zei dat ik een vast contract heb met vaste prija afspraak en dat het daarom niet mocht mijn kosten eenzijdig te verhogen werd de verbinding ineens verbroken!
12 januari weer gebeld met de vraag welke contract er is ingegaan voor mij op 23 december en het blijkt nu te gaan om die van €162 wel met vaste kosten alleen de wettelijke kosten erbovenop zijn variabel gemaakt!!! Zonder mijn medeweten en zonder een nieuw contract. Mijn contract van 13 oktober blijkt verdwenen uit jullie systeem?? Maar gelukkig heb ik alles opgeslagen.
De jaaropgaaf klopt ook niet. Bij minder verbruik van energie moet ik nu extra betalen terwijl ik de voorgaande jaren altijd geld terug kreeg maar over 2023 ineens flink moet bijbetalen ( en dat bij een vast contract met vaste prijzen)

Ik verwacht van U:

* het eerte contract is geldig
* Geen extra incasso vanwege verhoogde wettelijke kosten en dit geld terug betalen aan mij
*herberekening van de jaaropgave met de energieverbruik standen met eventuele terug betaling

M.van Dongen klantnummer 22262 15 jan 2024
M

Zodra een contract bijgevoegd moet zijn zonder een contract bijgevoegd ..zie het nu net..sorry..is de autocorrectie denk ik

M.van Dongen 15 jan 2024
X

Word geen klant bij Innova

Ze sturen ontzettend onduidelijke jaarafrekeningen van 9 pagina's zonder een duidelijke uitleg.

Dit jaar betaal ik 650 euro meer dan vorig jaar (terwijl ik een vast contract van 3 jaar heb) en heb ten opzichte van vorig jaar maar 250m3 Gas meer verbruikt en daarnaast dit jaar ook nog eens meer betaald aan termijnbedragen.

Je wordt afgepoeierd met, dat zijn de belastingen. De ene medewerker geeft aan dat het niet klopt en dat ik een terugkoppeling kan verwachten en een collega later zegt dat ik het hier mee moet doen.

Mocht u twijfelen, word geen klant bij dit bedrijf. Je kan beter iets meer betalen ergens anders. Goedkoop is in dit geval duidelijk duurkoop!

Xander 19 dec 2023
Reageer
R

Waardeloos

Ik wacht al 7 weken op mijn jaarafrekening! Klantenservice via de mail helemaal geen response. En met bellen word je afgesnauwd. En aan het lijntje gehouden. Ik verwacht veel geld terug ivm het aanschaffen van zonnepanelen. Maar tot nu toe niks geen jaarafrekening of een mailtje terug! Wat een slecht bedrijf. Ze gooien alles op nieuw migratie systeem. Echter wanneer ik dan maar mijn maandbedrag storneer. In de hoop een beetje geld terug te krijgen. Dan blijkt het nieuwe migratiesysteem ineens supersnel te werken! Want had al binnen 1 dag een herinnering om het maandbedrag weer te storten! Waardeloos bedrijf!

R 18 dec 2023
Reageer
M

Bagger.

Niet mee in zee gaan.
Geen antwoord op vragen .
Schrijven geld van je rekening af als je al lang geen lid meer bent.
Onduidelijke eindnota’s, verschillende bedragen.
Denk dat ze het expres zo onduidelijk maken opdat mensen niet achter hun geld aan gaan.
Nul terugkoppeling, geen uitleg, gewoon geld bij klanten jatten

Maarten 14 okt 2023
Reageer
W

2de contact was TOP

De eerste x dat ik belde kreeg ik een man aan de lijn die was kort af ,en vond dat ik het probleem zelf op moest lossen. Nogmaals gebeld, en kreeg Ilona aan de lijn. Zij heeft me fantastisch geholpen,en samen hebben we het probleem opgelost. Ilona krijgt van mij een 10. De man van het 1ste gesprek kan beter een andere baan zoeken, of in ieder geval een voorbeeld aan Ilona nemen.

Wilma Kenter 28 jul 2023
Reageer
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van juli 2024.

Over Innova Energie

Er zijn 6 reviews geschreven over Innova Energie op Reviews.nl. Met een 1.7 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Nog niet geverifieerd
  • Energieleveranciers
  • https://www.innovaenergie.nl
  • klantenservice@innovaenergie.nl