HEM Energie

HEM Energie

1.6 reviewscore • 18 reviews
N

Oplichting en intimidatie: Mijn ervaring met HEM

HEM is een bedrijf dat oplichterij pleegt. Val niet voor hun zogenaamd goedbedoelde prijsvergelijkers. Wanneer ze een offerte sturen, proberen ze je te dwingen deze te accepteren onder het mom van tariefreserveringen. Dit is absoluut onacceptabel en je wordt gedwongen de offerte te accepteren die per sms wordt verzonden. Als je weigert door niet op de groene knop te klikken, wordt het gesprek duister en beginnen ze dreigend te worden. Ik heb degene aan de telefoon geconfronteerd met de slechte recensies die op internet circuleren, en toen escaleerde de situatie! Ik werd uitgescholden met zeer onbeleefde woorden en verwensingen. Ze bleven maar doorgaan door 40 sms'jes te sturen met het verzoek de offerte te accepteren en belden constant op om vervolgens meteen op te hangen. Dit soort gedrag is onaanvaardbaar en getuigt van ernstige problemen bij dit bedrijf.

N.Daniel 18 mrt 2024
Reageer
R

Grote leugens door HEM

Ik ben ook opgelicht door HEM met leugens over mijn huidige energie maatschappij DBG die failliet zou gaan. En daarbij de belofte dat ze gelijke prijzen zouden hanteren. Er werd een enorme druk op mij uitgevoerd om over te stappen. Nu slaap ik er al lange tijd slecht van, omdat ik de hoge rekeningen niet kan betalen. Meld je aan bij opgelichtdoorhem@gmail.com als je de HEM (juridisch) wilt gaan aanpakken.

Rob 20 feb 2024
J

Ik heb je een mail gestuurd betreft juridische stappen die ik wil ondernemen richting HEM.
Fijne dag!
Hartelijke groet,
Jacqueline Middelweerd

Jacqueline Middelweerd 6 mrt 2024
K

Graag sluit ik mij aan om via deze weg het onrecht wat ook mij is aan gedaan door de Hem aan te pakken.

K. Nieuwenhuizen 18 apr 2024
J

Ik ben gelukkig van ze af! Heb ze een brief geschreven, waar de honden geen brood van lusten, exact zoals zij mij hebben behandeld!

Jacqueline Middelweerd 24 apr 2024
E

Wat fijn Jacqueline !! Onze jurist heeft ook een brief gestuurd voorlopig nog geen antwoord. Helaas mijn vorige leverantieer is er niet meer dus hoop dat ik onder deze wurgcontract uitkomt en een normale contract krijgt ergens.

Eef 25 apr 2024
J

Hoop dat het gaat lukken! Heel veel Suc6!
Anders heb ik hier de brief nog wel voor je....
Daarmee is het gelukt! Nooit meer iets met die boeven te maken hebben!

Jacqueline Middelweerd 29 apr 2024
E

Er zijn ontwikkelingen
Ik kreeg een brief van stedin dat mij gas en licht word afgesloten.Dus direct gebeld HEM heeft contract beëindigd wegens betaling achterstand.
Schandalig dat stedin eerder weet dan ik.
De mail van HEM kwam pas dag later zonder einddatum.
En de incassobureau blijft appen en mailen en nog steeds extreem hoge maandbedrag eisen ondanks de eis van AMC om alles te herbereken.
Ik vraag me af wanneer deze ranzige bedrijf stopt.

Eef 3 mei 2024
t

Boekhouder

Ik vroeg me al heel snel af of hun emails aan de klanten wel door een boekhouder of accountant werden gecontroleerd. Die bereking - en dat kon ieder kind zien - klopte namelijk niet. Bovendien stuurden ze steeds twee keer dezelfde email, ook dat wekte geen vertrouwen, Ik ben gebeld en heb gezegd dat ik een andere leverancier zou nemen als de gelegenheid zich zou voordoen. Dat was vandaag. Ik ben benieuwd wat de schade is. Wat een vervelende praktijken.

taco tichelaar 19 feb 2024
D

Bereid je maar vast voor op een lange reeks herinneringen, de administratie is een grote puinhoop daar en daar doet debbt vrolijk aan mee ik kan en wil nog steeds niet begrijpen dat de overheid hier nog steeds niks aan doet

Dion Van Schaik 26 feb 2024
J

Dit zijn oplichters!

Ga niet met ze in zee! Dit gaat je duizenden euro’s kosten. Je wordt aan alle kanten misleid en getild. Ze knoeien met cijfers en laten je vervolgens niet meer gaan tenzij je duizenden euro’s betaald.
Ben je ook opgelicht? Doe een melding bij ACM zodat deze partij kan worden opgedoekt!

Jasper 6 feb 2024
Reageer
O

Oplichting door HEM

Op 22 september ben ik gebeld door Energievoordeel Nederland (tel. 040-2291459) waarin men zich voordeed als tussenpartij tussen mij en mijn huidige energieleverancier. Er werd een enorme druk op mij uitgeoefend waarbij mij gezegd werd dat mijn huidige energieleverancier DBG Energie de prijzen zou gaan verhogen. Ze konden me aan alternatief bieden tegen dezelfde tarieven. Ik belde vanuit de auto en moest direct beslissen omdat ik anders weer achter in de rij van 20000 mensen zou komen. Ik twijfelde, maar doordat de DBG ook wel eens geprobeerd had om mijn heel gunstige 5 -jarige contract open te breken geloofde ik het verhaal. Toen mij vervolgens door deze persoon ook nog eens extra bonus in het vooruitzicht werd gesteld van Eu 100,- per energie component per jaar (dus 3 jaar x 2 (gas en stroom) x Eu 100,-= Eu 600,-) ging ik overstag. Deze bedragen heb ik nooit overgemaakt gekregen. Vervolgens kreeg ik een welkomst-email en termijnbedragen toegestuurd, maar nooit de tarieven waardoor gewoon niet duidelijk was dat mijn prijzen (bij mijn oorspronkelijk energie maatschappij DBG: stroom=0.25 Eu/kWh en gas=0.95 Eu/m3) gingen stijgen naar astronomisch hoge bedragen van stroom=0.85 Eu/kWh en gas=2.15 Eu/m3). In de welkomstmail werd gezegd dat de leveringsvoorwaarden naar mij gestuurd waren, maar dat is ook nooit gebeurd. Ook is niets vermeld over een opzegvergoeding. Verder was de HEM vele malen gewoon niet bereikbaar voor vragen en werd lange niets met mijn klachten gedaan. Op een gegeven moment toen ik ze eindelijk wel kon bereiken werd mij gezegd dat het opzeggen van mijn 3 jarige contract zo’n Eu 4000,- zou gaan kosten. De totale schade die ik geleden heb is Eu 5950,-. Inmiddels ben ik alle vertrouwen in deze club kwijt en ben ik bezig met jurische stappen vanwege geleden financiele en emotionele schade. Ik kan hier al weken niet goed meer van slapen, omdat dit mij in de financiele problemen brengt. Ik werp dus de eigenaren van Energievoordeel Nederland en HEM de volgende klachten voor de voeten:
1) Misleiding
2) Agressieve verkooppraktijken
3) Valsheid in geschrift
4) Schending van gemaakte beloftes
5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
6) Schending van de telecommunicatiewet door ongevraagd aanbieden van producten en diensten
7) Leiding geven aan een criminele organisatie
Wie doet mee om de schade te verhalen en de verantwoordelijken achter de tralies te krijgen? Doe mee en reageer op deze review.

Oplichting door HEM 22 jan 2024
M

Goedemiddag. Ik begrijp wat je bedoel. Precies hetzelfde en ook nog 3 jaar vast bij dbg. Maar dbg ging omvallen dus ik had geen keus zeiden ze. Het was een mededeling. Normaal ga ik hier ook niet op in. Want ik betaal nu het dubbele. Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen wat ze zeiden. Zo kwetsend en gemeen. Kan er niet over uit dat dit zomaar kan.

Marjan 24 jan 2024
p

Goedemorgen, ik precies het zelfde verhaal. Ik had een super mooi contract bij de DGB t/m 2025.

Nu willen ze me een boete geven want ik moest bij ze weg ivm de torenhoge tarieven.

Ik ben voorgelogen door ze!

patrick 1 feb 2024
E

Ook ik ben opgelicht door de HEM (via een tussenpersoon) dat een onafhankelijk bedrijf zou zijn, maar ze werken alleen met de HEM samen!!

Wie heeft al een uitspraak van de geschillencommissie gekregen? ben benieuwd

Eline 8 feb 2024
R

Gewoon niet betalen die boete...rechtsbijstand er op zetten....hem gaat echt niet naar de rechter...wij betalen niks igv

Rob 17 mrt 2024
E

Ook hier zelfde verhaal DGB zou op de kop gaan dus moet snel overstappen goedkoper dan DGB.Snel moet ik ja klikken dus gedaan zonder normaal ocntract of prijzen te zien.
Opgelicht nu moet ik 3x meer betalen dan bij DGB
Geprobeerd om over te stappen boeten 6000 eu.
Ik heb nu rechtsbijstand hulp gevraagd.
In tussen elke dag mail app sms telefoon door incasso agressief en vreeslijk.
Ik ga door tot mijn contract is niet geldig verklaard.!!

Eef 31 mrt 2024
E

mijn opstapboete is kwijtgescholden!!(mijn boete zou EUR4000,- zijn )
nadat ik ben overgestapt heb ik een klacht ingediend. contract nietig verklaren. op grond van misleiding.


Tip: direct overstappen. zodra ze weten dat je geen klant meer bent. geven ze op..
ze proberen je zolang mogelijk te houden en bang te maken met de boete!! succes

Eline 3 apr 2024
E

Vandaag eindelijk goed nieuws voor alle gedupeerde
Ik ben heel blij iedereen mag zonder boeten contract opzeggen.
Zullen we zien

Eef 29 apr 2024
S

Oplichting!!

UPDATE
IK WORD NU LASTIG GEVALLEN DOOR DIGITURK NADAT IK EEN KLACHT VIA DE MAIL HEB VERSTUURD NAAR HEM.
ZIJ WETEN ALLES VAN MIJ, ZE ZEGGEN OOK DAT IK WORD OPGELICHT DOOR HEM EN WILLEN MIJ NU EEN AANBOD DOEN MET EEN NIEUW CONTRACT. ER WORDT NIET OVER BOETES GESPROKEN. MAAR DIE ZIJN HOOG! VOLGENS DIGITURK MOET IK DIE MAAR EVEN VERGETEN. IK MOET MAAR EVEN GAAN UITREKENEN HOEVEEL IK IN TOTAAL GA BESPAREN. DUS JA DAN MOET IK DE BOETE UITEINDELIJK MAAR VOOR LIEF NEMEN. MAAR ZE DENKEN NIET DAT IK DIE BOETE HOEF TE BETALEN. HIER KLOPT OOK WEER NIKS VAN

Het is wel bijzonder dat hem nu in één keer tijd heeft om op deze reviews te reageren.
Ook ik ben opgelicht. Ik betaal drie keer zoveel als bij mijn vorige energiemaatschappij. Er zijn mij valse voorwaarden en leugens verteld.Maar ik laat het er zeker niet bij zitten. Een tussenpersoon heeft mij opgelicht met verkeerde informatie.
Ik heb per mail hem benaderd met dit verhaal maar uiteraard ben ik hier niet door terug gebeld of gemaild. Bellen heeft geen zin want je staat gewoon meer dan een uur in de wacht dan krijgt niemand aan de telefoon.
Vandaag werd ik gebeld door een tussenpersoon die mij wisten vertellen dat ik opgelicht was door HEM. Zij wisten daadwerkelijk alles van mij. Ik kom overstappen naar een andere maatschappij maar dat moest dan wel vandaag. Het probleem is echter dat ik hem behoorlijk hoge boete kan krijgen van hem. Want mijn contract loopt nog 3 jaar door. Dat moest ik volgens de tussenpersoon maar even parkeren en dat zou vast wel opgelost worden. Nou u begrijpt natuurlijk dat ik hier niet in trap. Ik werd bijna 100% zeker dat dit bedrijf samenwerkt met hem.
Mensen alsjeblieft trap er niet in want je krijgt toren hoge tarieven. Pas op alsjeblieft hang gelijk de telefoon op als een tussenpersoon je belt.

Sandyw 5 jan 2024
O

Wil je ook proberen om je geld terug te krijgen en de eigenaren achter de tralies te krijgen?

De volgende juridische punten worden de eigenaren ten laste gelegd:
1) Misleiding
2) Agressieve verkooppraktijken
3) Valsheid in geschrift
4) Schending van gemaakte beloftes
5) Onbereikbaarheid van de klantenservice
6) Schending van de telecommunicatiewet door ongevraagd aanbieden van producten en diensten
7) Leiding geven aan een criminele organisatie
Reageer dan op deze review met uw situatie samen met de opgelopen situatie. Door veel aanmelding te bundelen, wordt een sterk bewijs opgebouwd.

Oplichting door HEM 22 jan 2024
J

Ik wil me ook aanmelden.
Graag deze boeven achter slot en grendel, voordat ze nog meer mensen opluchten.
De groeten.

Jan 25 jan 2024
p

Ik wil me ook graag bij u aansluiten.
Ik ben ook onder valse voorwendselen in de maling genomen.

Graag hoor ik meer van u.

patrick 1 feb 2024
E

Ik wil ook aanmelden
Exact zelfde verhaal
Dgb zou omvallen verhaal en ik trapte er in
Tot ik merkte dat oplichters waren was te laat
Mijn maandlasten zijn 4x hoger dan bij vorige leverancier

Eef 21 feb 2024
Y

Ik zou me ook heel graag aanmelden!
Ben ook gedupeerde door Hem energie.
En weet niet zo goed wat te doen.
Graag hoor ik meer van u.
Vriendelijke groet.

Yara 4 apr 2024
E

Ik sluit me aan dit praktijken moet gestopt worden telefonisch verkoop mooie woorden die verkopers maar je betaald wat je niet wild en heb je erg spijt van ik hoop dat er veel klanten reageren

Ellie 4 apr 2024
E

@Yara jou rechtsbijstand verzekering kan je een jurist toewijzen en je contract op grond van misleiding ongeldig verklaren.
Als je niet verzekerd bent kan je altijd zelf een voorbeeld brief zoeken bij AMC

Eef 25 apr 2024
J

Heb al zoveel briefjes (mails) gestuurd naar de ACM.
Krijg je toch niets van te horen.
Ben benieuwd wat ze met de boete doen die ze de HEM hebben opgelegd, zou eigenlijk voor de gedupeerde moeten zijn !!

Jan V.d.oever 25 apr 2024
J

Hang op, je hebt leugenaars aan de lijn!

Werd afgelopen vrijdag door dit bedrijf gebeld dat zei in opdracht van mijn huidige leverancier te bellen. Ik moest mijn handtekening zetten om mijn huidige tarieven, vastgelegd in een 3 jarig contract dat afgelopen oktober inging, te waarborgen. Dat zou volgens de kleine lettertjes van het contract aan het eind van elk kalenderjaar moeten. Dat klopte niet, merkte ik toen ik na afloop van het gesprek nog steeds achterdochtig mijn leverancier belde. Daar hoorde ik dat mijn verhaal herkenbaar is. Aan de hand van de andere klachten op deze plek denk ik: zet Kassa hier maar eens op. Bah, wat een walgelijke praktijken! Kan er een rode ster bij de beoordeling worden toegevoegd? Wel erg dat ik een groene ster moet uitdelen....

J.C. van Duijvenvoorde 9 dec 2023
Reageer
L

Oplichters! Trap er niet in!

Via telefoon benaderd en er is foutieve informatie gegeven. Via de sms een link gekregen en helaas heeft partner dit getekend, in de veronderstelling dat ons huidige energie contract dan doorgezet werd. Direct contract opgezegd, maar uiteraard reageert HEM niet via telefoon of mail. Zeer kwalijk dat zulke bedrijven nog bestaan. Zeer teleurgesteld.

L. Brouwer 8 dec 2023
Reageer
T

Agressief, bedrog en valsheid in geschrifte

Het is omdat ik een ster moet geven, maar HEM energie verdient geen ster. Op 24 oktober 2023 per mail het contract wat 1 november 2023 zou ingaan opgezegd, las dat er slecht op de mails wordt gereageerd, daarom 26 oktober 2023 alsnog telefonisch opgezegd. Tot mijn grote verbazing is HEM energie toch doorgegaan met het stopzetten van mijn contract met mijn oude leverancier. Wat een stelletje oplichters. Tevens telefonisch aangegeven dat ik niet een handtekening onder een contract heb gezet. Wordt mij doodleuk verteld dat dit wel het geval is. Ik heb dit contract opgevraagd, maar die krijg ik niet. Denk goed na als je met HEM energie in zee gaat. Het zijn oplichters, leugenaars en zeer agressief en ze plegen valsheid in geschrifte. Laten we met zij alle. Een statement maken en hopelijk gaat iedereen weg bij HEM energie. Let op en van de directeuren is ook eigenaar van GMB callcenter die telefonisch op agressieve manier

Troubadour 2 nov 2023
H

Wij zijn ook opgelicht. Ik ben ten einde raad. Hoe kunnen we dit tegen gaan.
Wij zijn er ook ingetrapt doordat ze zich voordeden alsof ze onze oude leverancier overnamen en dat we dezelfde bedragen zouden houden. Nou mooi niet vanaf 2024 moeten we volgens hun 770 euro betalen. Hoe kan dit zo maar

Hakima 21 dec 2023
s

hier hetzelfde verhaal. Ik lees niks anders dan alleen maar ellende. Ik wordt nu bestookt met telefoontjes van Digiturk , dat ik over kan stappen omdat ik volgens hun ben opgelicht door HEM. Hoe weten zij dat in godsnaam?? Dit bedrijf werkt ook samen met HEM. DAt kan niet anders.
Ook wij zitten met ons handen in ons haar. Ze beweren nu dat ik 1000 per maand moet betalen.....

sandyw 5 jan 2024
L

Pure oplichterij !!!!

Je wordt onder etenstijd opgebeld met de mededeling dat je eigen energiebedrijf is opgekocht door HEM en als je direct reageert, dan neemt HEM zonder meer je oude contract over. NEE DUS !!!! Als ik de volgende ochtend mijn eigen energiebedrijf bel, dan blijkt er helemaal geen sprake te zijn van overname. Inmiddels is HEM heel voortvarend in het opzeggen van je contract bij je eigen leverancier, reageren ze totaal niet op je mails dat je van hun aanbod afziet en ondanks het feit dat je 6 dagen bedenktijd krijgt word je bestormd met "welkomstberichtjes" en je nieuwe tarief (wat 2 x zo hoog is dan bij je eigen leverancier". Ik ben al heel erg veel benaderd door allerlei energiebedrijven, maar deze oplichterij heb ik nog nooit mee gemaakt. Ga NOOIT NEVER in zee met iemand die jou belt voor een "leuk" contract met HEM.

Lancel 26 okt 2023
Reageer
M

fouten, onvriendelijkheid, stalken en bedreigingen

Bedrijf maakt op financieel vlak veel fouten. Stuurt betaalverzoeken van €0,00 op een factuur. Wanneer je hier voor belt geven ze aan de factuur aan te passen. Dit gebeurd echter niet. Geen vriendelijke communicatie telefoniste laten je als klant niet uitspreken. Ook op de maandelijkse facturen maken ze fouten met datas en bedragen. Wanneer je een klacht aangeeft over iets reageren ze daar totaal niet op. Bedrijf blijft meerdere keren per dag mailen en bellen, ondanks aangegeven werk te hebben en niet gehele dag te kunnen telefoneren. Bij overstappen willen ze het contract niet laten afsluiten. Hierbij bedreigen ze telefonisch, bij toch over te stappen gaan ze er kosten aan verbinden. En dit onterecht. Sluit je contract hier niet af!

Marina 9 sep 2023
Reageer
p

20 klanten voor je en hangen op bij Laatste

Daar ben je dan bezig om te bellen voor een Klacht over de Eindafrekening .
20 wachtende voor je meer als een uur wachten tot aan1. wachtende,
word gewoon de verbinding verbroken van De Kant Van HEM.
wat een shit Energie bedrijf, beste nog klanten willen wordende blijf hier weg zoek een andere Energie leverancier.

peter Borghouts 4 aug 2023
Reageer
S

Waarschuwing

WAARSCHUWING!! Pas op agressieve aanpak
WAARSCHUWING!!
Zeer agressieve verkoop, kiezen heel bewust doelgroep en maken bang dat elders prijzen omhoog gaan en dat bereik elders slecht is. HEM is zelf zeer slecht te bereiken, verschillende pogingen in keuze menu gemaakt en na 55 minuten krijg je een taaie klantenservice aan de lijn. Nul empathie.
Als je binnen 10 dagen terugkomt op keuze, wordt je opnieuw overdondert door hun verkoopstyle.
Te weten wij zaten goed, geen interesse om over te stappen, maar iemand boven de 75 jaar zo bang te maken dat je serieus twijfel, waar doe ik goed aan. ..
Dan 3 dagen later toch opnieuw in de wacht gezegd af te zien van opdracht. Dan opeens houden zij geen rekening met tussentijds contact en kun je niet meer onder een contract uit. PAS OP, je zit er 3 jaar aan vast.
Niet reageren op e-mails, wel een factuur sturen en ook geen enkel woord over een boete bij je huidige leverancier. Misselijkmakende club HEM!!!!

Sonja 25 jul 2023
Reageer
B

Eenvoudige overstap

Ik dreigde zonder energie te komen. Via via bij HEM terecht gekomen, overstap heel makkelijk en je krijgt 250 terug van ze. Ik was gebeld door Lisa die alles met mij heeft doorgenomen. Er is me ook verteld dat als ik zonnepanelen neem wij vooral in zomer veel gaan besparen omdat de Zon dan veel schijnt

Bil 30 apr 2023
Reageer
P

Blijheid vrijheid.. maar naar geld kun je fluiten

Lees allemaal blijde reacties van goede hulp.🤔🤔 ja uiteraard.. deze is gegeven met verkopen. Jouw binden aan contracten. Wacht maar eens af na een jaar klant. Vervolgens doet men er 3 maanden over je te berekenen.. jaaropgave. En waarschijnlijk ga je ook er 3 maanden over doen JOUW geld terug te krijgen. Ik verneem bij sommige zelfs al langer. Zelf ook al snel 4 weken het bedrag tegemoet in vermissing hebben staan. Ondanks vriendelijk contact is de uitwerking van je probleem een nul nada waanzinnige idioterie.

Iemand wordt rijk van de rente over jouw geld. Bah schijtsysteem

PJ 12 apr 2023
Reageer
H

Oplichters

Bekend van radar en follow the money, enwrgiecowboys. Vervalsen je handtekening onder een wurgcontract zonder je medeweten en plunderen genadeloos je rekening. Nooit aan beginnen, waarschuwing.
Ze hebben ons mooie beloftes gedaan maar het werkelijke wurgcontract dat ze vervalst hebben verborgen. Toen begonnen ze gelijk onze rekening leeg te trekken en moest ik opzetboete betalen bij mijn leverancier waar ze me weggelokt hadden onder valse voorwendselen. Ze beloofden ons erop vooruit te gaan maar het heeft in een week al honderden euro’s extra gekost. Trap er niet in!

Hans van den berg 13 mrt 2023
Reageer
J

Bijna 5 sterren

Ik ben sinds kort klant bij hem.nl en ik ben ontzettend blij met mijn keuze! Als nieuwe klant kreeg ik een geweldige deal voor mijn nieuwe contract en dat was een aangename verrassing. Ik heb de overstap naar HEM zonder problemen kunnen maken en de service is fantastisch. Ik kan dit bedrijf van harte aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een energieleverancier die de beste deals biedt en uitstekende klantenservice levert.

Jeremy Meijers 19 feb 2023
B

Wacht maar tot je weg wil en je teveel betaalde euros van je voorschot terug wil bij je eindafrekening. Dan krijg je niets

Bakker 21 apr 2023
I

Blij als klant

Goed energiecontract aangeboden gekregen. Klopt als een bus! Hoop dat alles in de toekomst goedkoper wordt. Ik ben blij met de transparante manier waarop dit bedrijf zijn tarieven en kosten communiceert. Ze hebben me altijd snel en vriendelijk geholpen bij al mijn vragen en problemen. Al met al ben ik zeer tevreden met deze leverancier.

Isra Zoeteman 18 feb 2023
Reageer
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van mei 2024.

Over HEM Energie

Nederlandser kan het niet met de Hollandse Energie Maatschappij (HEM). Dit is een Nederlandse energieleverancier die zich richt op het aanbieden van eenvoudige energiecontracten met 100% groene stroom. Het bedrijf maakt gebruik van slimme meters om het energieverbruik van klanten nauwkeurig te meten en inzicht te geven in hun verbruik en kosten. Daarnaast bieden ze de mogelijkheid tot het kopen van duurzame oplossingen zoals elektrisch rijden, een gas-loos huis en zonnepanelen. HEM werkt samen met Greenchoice om groene energie te leveren aan hun klanten. Ook kun je de op pagina van HEM de prijzen vergelijken van stroom en gas voor een eerlijk aanbod.