Zondag 28 januari jl. heb ik via de site van HelloTV een Samsung frame 2023 gekocht. Een behoorlijk prijzige aankoop.
Ik heb vooraf meerdere keren contact gehad via de mail mbt de prijs en de levertijd (toen kreeg ik nog een zeer snelle reactie, binnen 20 min.), de TV zou de volgende dag worden geleverd.
Inmiddels is het zaterdag 3 februari en is er tot op heden geen TV, is het onbekend waar de TV momenteel is, is er niets te achterhalen via de track trace code en is het onbekend wanneer en of hij überhaupt nog wordt geleverd.
HelloTV levert niet via een eigen bezorgservice (zoals bij oa Coolblue wel het geval is) maar laat dit doen door PostNL. Dat er de eerste dagen wat vertraging was is jammer maar uiteraard begrijpelijk en geen ramp.
Maar de ontzettend slechte communicatie die daarop volgde vanuit HelloTV en het niet aanbieden van een oplossing/alternatief is ronduit schandalig.
Vanuit het bedrijf is er 0 initiatief om dit op te lossen.
5 dagen wordt er naar mij gecommuniceerd dat de TV tussen 9.30 en 21.30 uur kan worden geleverd, waardoor er altijd iemand thuis moest zijn/werken. Pas NA die tijd zie je via de track trace code dat bezorgen niet haalbaar is.
Ik heb inmiddels meerdere keren telefonisch contact met PostNL maar zij geven aan dat het nu via HelloTV loopt.
Waar de reacties per mail (er is geen telefonische klantenservice bij HelloTV, ook zeer vervelend) eerst nog zeer snel waren blijven de reacties nu uit of krijg ik een eenvoudige inhoudloze reactie waar ik niets mee kan.
Kortom; waar is mijn TV en wanneer wordt deTV geleverd? En wat gaat HelloTV mij aanbieden om deze situatie te compenseren?
De voorpret die ik had voor de aanschaf van een nieuwe TV is iig compleet verdwenen.
Ca. 3 week geleden een (2e hands die geheel was nagekeken en 100% in orde was zeiden ze) TV gekocht in Groningen voor mijn vader van 85 waar hij tot eergister erg blij mee was. Eergister begon de TV spontaan te knipperen en uit te vallen en op den duur niet meer aan te krijgen. Na telefonisch contact kon ik hem terugbrengen en omruilen.
Daar het vertrouwen (uit een eerder ervaring) enigszins weg was nu maar nieuwe TV uitgezocht. Ik kreeg direct het advies om ook een extra verzekering af te sluiten voor € 159,95 omdat het weleens kan gebeuren dat er "iets" is met de TV. Mag toch verwachten van een nieuwe TV deze langer meegaat dan de 2 jaar garantie en mocht er iets mee zijn zij als verkopende partij hun verantwoordelijkheid nemen. Wel bood hij aan deze verzekering aan te bieden voor € 80,-
Na het overeengekomen bedrag haalde hij de TV uit het magazijn en kwam hij ineens met een prijs die €65,- hoger was, hij was op zijn vingers getikt door zijn baas dat hij de TV niet voor de eerder genoemde prijs kon meegeven omdat de prijs die genoemd was voor de TV 's uit de "buitenkanjes" gelde.
Ik vond dit op zijn zachts gezegd raar en stelde voor het verschil te delen. Maar van de houding en uitspraken van de verkoper gingen mijn haren recht omhoog staan. Hij kon uiteindelijk voor het ongemak er € 12,- afhalen.
Hij legde nogmaals uit dat hij de TV die hij had aangeboden (exact dezelfde die ik nu heb) wel kan bestellen maar ik dan 2 dagen moest wachten. De TV die hij had aangeboden voor de goedkopere prijs hoorde bij de "buitenkansje" en die hij mij aanbood was een nieuwe wat hij niet wist vertelde hij.
Daar mijn vader al 2 dagen geen TV had en dit zijn enige afleiding is en ik helemaal klaar was met de uitspraken van de verkoper heb ik de TV meegenomen maar dit was ook de laatste keer dat ik hier een TV koop.
Ik heb op advies van hello tv in Breda een 100% spiksel garantie bij genomen daar ben ik nu blij mee dankzij een goed advies van de winkel,waar ik nu dankbaar gebruik van kan maken,jammer dat er mensen zijn die overal over lopen te zeuren,dat mag ook wel eens gezegd worden.
die pixel garantie hadden wij ook. We hebben er helaas ook gebruik van moeten maken. Tv weg voor reparatie, komt de tv terug zonder de pootjes en na mijn idee gewoon een heel ander toestel (andere serienummer en productnummer dan die we hadden). We zijn inmiddels een maand verder en het probleem van de pootjes is nog niet opgelost.. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd zonder oplossing. Dus misschien mag men best zeuren, zelf als men 100 % pixel garantie erbij heeft genomen. Voor ons is het Goodbye tv geworden i.p.v hello tv
De verkopers in Groningen hebben heel goed meegedacht. (Voor hun was het ook een lastige situatie) ze zijn inmiddels met een goede oplossing gekomen
Via medewerker Ivo kreeg ik uitstekend advies, een goede prijs en daarna een zeer snelle levering. Ik zag een paar negatieve reviews van mensen die zeer duidelijk niet door Ivo geholpen zijn want dan waren er zeker geen problemen geweest. Tv voldoet tot nu toe aan alle verwachtingen. Het plaatsen van een review viel in eerste instantie niet mee via het een of andere bureau en daarom maar op deze manier.
Meer als 1000 euro overgemaakt aan HelloTV voor een nieuwe TV, na drie weken heb ik nog niks in huis. Hun klantenservice houd me aan het lijntje. Ze verzinnen steeds nieuwe smoesjes. Echt waardeloos bedrijf is HelloTV. Neem mijn advies: met grote boog omheen lopen. Nooit meer voor mij. Hell no.
Vandaag een nare ervaring gehad bij HelloTV in Nijmegen. Het is 11 uur in de ochtend. In de hele winkel was geen klant te vinden. Ik was er samen met mijn dochter en we willen ons voor Kerst verwennen met een nieuwe TV. In de winkel 'werken' op dat moment drie mensen. Eén medewerker is aan het bellen vanachter zijn balie en twee verkopers staan met elkaar te kletsen. We zijn een poosje in de winkel en kijken rond...we lopen via Samsung naar een wand met LG...al waar onze aanvankelijke interesse naar uit ging. De heren blijven uitsluitend oog en oor voor elkaar hebben. Ze geinen en lachen wat...maar er kan nog geen goedemorgen af. Zelfs als we expliciet bij één toestel staan te kijken in het blikveld van de heren, praat men vooral met elkaar door. Het zijn verhalen die ik als klant niet wil horen in een professionele winkel. Na verloop van tijd waren we de verhalen en het gebrek aan klantgerichtheid beu en liepen we naar de uitgang. Zelfs dat was nog geen aanleiding om contact te maken. Pas op het moment dat mijn dochter bij de deur riep: "Fijne dag!" , klonk lachend en met cynisme "Van hetzelfde"! Ik wil HelloTV danken voor deze ervaring, omdat het ons heeft doen besluiten daar nooit een TV te willen kopen. Mogelijk dat de verkopers een aanname hebben gemaakt dat ze ons geen TV konden verkopen...bijzonder dat deze heren geen enkele klantgerichtheid, enthousiasme, gretigheid en motivatie konden leveren. Ik wil ze wel danken voor de 'spannende verhalen' (dat is mijn cynisme terug).
Bij het bestellen staat er een groen vinkje bij installatie en montage waardoor je ervanuit gaat dat het erbij zit. Je kan er tijdens het bestellen niet apart voor kiezen of betalen en er wordt ook niet aangegeven dat het er niet bij zit. Bij navraag blijkt dat je er apart voor moet betalen en dat de wachttijd voor montage en installatie 3 à 4 weken betreft en ze komen je niet tegemoet voor de misleiding.
Ruim assortiment en goede prijzen. Alleen is de website niet helemaal transparant. Ze vermelden voor 21.00 uur besteld, morgen in huis, maar dat lukt ze niet. Ik zit inmiddels al enkele dagen te wachten op mijn bestelling. Hierover contact gehad met de helpdesk/Chat die mij keurig geholpen hebben wat gelukkig nog via een menselijke chat gaat ipv een robot. Alleen wordt mij nu al twee dagen op rij beloofd dat ze hem morgen aanbieden bij de transporteur en de dag daarna thuis. Dus twee dagen levertijd.
Daarnaast erg opdringerig. Na mijn bestelling kreeg ik een aanbod of ik geen andere tv wilde die nieuwer was met hoge korting (maar wel duurder dan mijn originele bestelling). Dat aanbod heb ik 2 keer afgeslagen en de 3 keer ben ik overstag gegaan nadat ze nog wat extra van die prijs af deden. Maar goed, dan ben je ook weer 2 dagen verder voordat dat rond is, en komt mijn bestel ervaring niet ten goede.
Ik heb een Philips tv willen kopen kopen, maar alle verkopers waren bezig. Natuurlijk een tijdje gewacht tot er een verkoper tijd voor ons had, maar deze ging eerst een klant helpen die net binnen kwam. Nadat ik hier iets van gezegd had ben ik dan ook weg gegaan om bij EXPERT onze aankoop te doen.
Daar heb je ze echt niet mee hoor, de medewerker krijgt geen commissie per verkochte tv dus tenzij de baas van Coolblue dit leest, ben je er weinig mee opgeschoten en ik bang. :-)
Een tijdje geleden had ik via internet een TV besteld bij HelloTV met dodepixelgarantie. Toen de tv thuis was aangesloten zag ik al snel dat er een dode pixel in het scherm zat. Met mijn tv naar de winkel gereden en zonder moeilijk te doen kreeg ik een nieuwe TV mee. Helemaal blij mee. In dit scherm zit gelukkig geen dode pixel. Maar een hele goede service van HelloTV. Dat wou ik toch even kwijt!
Bij deze wil ik laten weten dat de Hello App
een gouden uitvinding is
Als je een vraag stelt krijg je binnen no time antwoord. En ze appen met zo lang met je tot het probleem opgelost is.
Ik vind dit geweldig van Hello Tv
Ga zo door en wij zullen jullie aanbevelen bij familie en vrienden
HelloTV houdt zich niet aan de wettelijke garantie. Tv gaat 2,5 jaar na aankoop stuk. Samsung verschuilt zich achter 2j fabrieksgarantie en stuurt je door naar de verkoper. Verkoper HelloTV geeft alleen een coulance, die Samsung al aanbiedt.
Wettelijk zijn ze verplicht om een product
Precies dezelfde ervaring, nu zelfs na een defect binnen een jaar.
De 8K tv van Samsung maakt een tikkend geluid, dit komt door werking van het materiaal door temperatuursteiging.
Volgens HELLO TV staat dit in de SPECS, dus geen garantie. Slaat nergens op natuurlijk.
Het staat echter niet in de Specs, het staat in het hoofdstuk: PROBLEMEN, van de gebruiksaanwijzing.
Ze doen er alles aan om onder hun wettelijke plicht uit te komen.
Dat weten ze, maar toch proberen ze het. De meesten geven het uiteindelijk op…..
Ik zit hier ook mee en ga nu naar de geschillencommissie
Ik heb niet echt een review want koop al langer hier mijn televisies maar ben nu eigenlijk ten einde raadt. Voorheen heette ze anders trouwens maar dat ter zijde.
De vraag:
Is het beter om een Samsung tv aan te schaffen of een LG. Heb jarenlang Samsung gehad, wat prima werkt maar hoor nu van verschillende kanten dat een LG tv een beter beeld kan weergeven. Heb er zelf geen verstand van dus hopelijk kan iemand hierop reageren. Of beter nog, zal leuk zijn als HelloTV me de verschillen kan aangeven.
Alvast bedankt en groetjes van Irene.
Ik had een Lg gekocht, had niet zoveel geld om een hele dure te kopen.
Na 7 weken, ging deze kapot. Ging vanzelf uit en ook weer aan ook midden in de nacht.
Uiteraard gebeld, de Meneer die ik aan de telefoon had, vertelde, dat het een probleem was met serienr, maar hij zou een monteur laten komen, met een nieuw moederbord (ook niet normaal).
Nieuw moederbord erin, monteur weg en het probleem was er nog.
Weer gebeld, weer een monteur, tv aangezet, deed het gewoon.
Het advies was van de monteur, om als dit gebeurt het even op te nemen met mijn mobiele telefoon.
Ik mag dus tv kijken, met mijn mobiele in mijn hand.
Weer gebeld, deze Meneer die ik aan de telefoon had, zei tegen mij. Wat verwacht u voor het geld (ongelooflijk)
Nu na veel bellen en mailen, krijg ik een leentoestel (ben benieuwd)
Hoop als iemand de tv gaan testen, dat er een camera bij hangt, of er moet iemand met zijn mobiele dag en nacht ervoor gaan zitten.
Schandalig, koop je van je spaarcentjes een nieuwe tv.
Schaam jullie Hello TV, nooit maar ook nooit meer...
Ik ben gedurende het plaatsen van de bestelling geholpen door Tessa
In eerste instantie maakte ik de fout een verkeerde TV uit te kiezen
Na op en neer chatten met Tessa heeft zij mij uitstekend geholpen met het plaatsen van de bestelling van de juiste TV mijn dank hiervoor.
Met vriendelijke groet
Wij waren al een tijdje op zoek naar een nieuwe televisie en we hebben gekozen voor een LG OLED. Deze hebben wij gekocht bij HelloTV omdat ze daar de goedkoopste prijs hadden. Wij konden onze oude tv ook inruilen bij HelloTV en deze werd weer verrekend in de prijs. Echt ideaal.
Met de LG OLED zijn wij uiterst tevreden. Echt een schitterend beeld. Super scherp en zwart is ook echt zwart. Ik kan nu wel stellen, als je eenmaal OLED hebt gehad, wil je nooit meer terug. Je kunt tevens heel goed gamen op deze televisie. Ziet er ook prachtig uit met HDR.
Tijdens black friday een LG OLED televisie gekocht bij HelloTV voor een bedrag van €1400. Gezien het een cadeau voor de feestdagen was, hebben wij deze pas 4 weken later geïnstalleerd. We hebben meteen geconstateerd dat de televisie totaal niet werkte. Onmiddellijk contact opgenomen met HelloTV inclusief foto’s waarop alle beschermfolie nog aanwezig was. Zij wouden ons totaal niet verder helpen en zeiden dat we enkel konden retourneren binnen de 2 weken na aankoop. Er geldt nog altijd zoiets als de wettelijke garantie in België. Op hun website maken ze reclame dat ze u ook daarbij verder helpen. Hebben we niks van gemerkt ondanks we er uitdrukkelijk naar gevraagd hebben.
We hebben dan zelf rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant LG welke de televisie wel degelijk onder garantie heeft hersteld.
Na het inwinnen van juridisch advies bij Test Aankoop zijn we te weten gekomen dat de verkoper, in dit geval dus HelloTV, verplicht is om alle zaken met betrekking tot garantie voor u te regelen. Daarnaast moet bij een defect binnen de 6 maanden na aankoop de verkoper aantonen dat het defect veroorzaakt is door de klant en niet andersom. HelloTV heeft hier dus niet volgens de wetgeving gehandeld en ons volledig in de steek gelaten. Gelukkig hebben we zelf contact opgenomen met LG of we waren ons geld gewoon kwijt.
Zeer slechte klantenservice. Wij gaan in de toekomst zeker niets meer kopen bij HelloTV.
Ik heb een SAMSUNG Frame 2022 75 inch gekocht en gisteren 10-01-2022 heb ik het ontvangen. Ik pak hem uit en ik zet het aan, ik zie veel vlekken op het scherm en Backlight bleeding.
Ik neem contact op met Hello TV, ze zeggen dat dit een bekend probleem is... maar het wordt niet aangegeven tijdens de aankoop. De medewerker zei dat als we dit tegen de klant zeggen, we niets verkopen. Als u wilt kunnen we het ophalen, betaalt u 50 euro.
Dus MENSEN let alsjeblieft op, koop daar geen tv, omdat de medewerker zei dat we de minpunten niet kunnen opsommen, anders kopen de klanten niets van ons.
Ik was gebeld door Hello TV en we hebben het uitgepraat. Ze hebben netjes opgelost door. Ze gaan de TV ophalen aan huis en ik krijg geld terug, Dank!
De tv-winkel van Nederland aldus Hellotv
Het bedrijf biedt een uitstekende selectie aan topmerken en handige functies zoals Smart TV technologie en HDTV-ontvangers. De prijzen zijn concurrerend en het verkoopteam is professioneel en behulpzaam Dank hier voor!. Al met al is Hellotv een geweldige keuze voor wie op zoek is naar betaalbare, kwalitatief hoogwaardige televisies!
Helaas slechte ervaring. Een Ambilight van Philips besteld die de dag erna geleverd zou worden maar na 6 dagen nog niet een keer door de post is aangeboden. Ondertussen wordt er totaal geen klantenservice geleverd want het geld komt ook maar niet terug zolang de post met de tv aan het kloten is. Bestel dus vooral niet online maar ga naar een fatsoendelijke winkel.
Philips 55oled807/12 gekocht omdat deze heel goed getest was en volgens de verkopers een heel goede tv.Deze online bij HELLO.TV gekocht.Heb daarbij een service Totaalpakket gekocht voor service aan huis.Na 6 dagen begon mijn TV na ongeveer 20 minuten elke minuut op zwart en weer aan te schakelen.Contact met HELLO.TV via de chat ( want telefonisch is de enige medewerker niet bereikbaar )en na 90 minuten in de wachtrij ( misschien te weinig personeel of te veel klachten ) eindelijk iemand online.Mijn klacht uitgelegd toen werd mij gevraagd of ik de doos nog had.Deze had mijn zoon nadat ik had gevraagd om de streepjescode ( ivm €100 cashback van Philips ) te halen hij deze netjes in stukken had gesneden en in de papierbak gegooit te hebben.Blijkt dat er onder aan de bon in de bekende kleine lettertjes te staan dat je de doos 2 weken moet bewaren.Dus HELLO TV is heel meegaand met dit probleem ,want ik koop elke week een TV dus ik had het wel moeten lezen/weten.Dus kunnen ze alleen contact opnemen met Philips en hopelijk sturen ze mij een goede monteur.
Ik koop van mijn zuurverdiende geld een tv van 2000 euro, met kabelgoot. De tv binnen 2 dagen geleverd, maar de kabelgoot is zogenaamd zoek... De koerier zei:"De kabelgoot leveren wij niet, maar komt via een andere koerier" Erg raar verhaal allemaal, maar het komt erop neer dat ik nu al 2 dagen een dure tv in de woonkamer heb staan die ik niet kan ophangen. HelloTV klantenservice houdt mij inmiddels al 2 dagen aan het lijntje. Wij bellen u, wij mailen u. Je raadt het al, geen enkel contact, maar ook geen kabelgoot. "Wij hebben het in onderzoek..." De kabelgoot kost 35 euro, dus stuur gewoon een nieuwe op? De klantenservice en de service ansich krijgt van mij echt een dikke 1! Ik zou heel voorzichtig zijn met bij dit bedrijf iets kopen. Dozen schuiven kunnen we allemaal, maar klanten tevreden houden is echt een ander ding! Dat mag HelloTV echt gaan leren!!! Ik ben nog steeds niet geholpen en de dure tv staat nog steeds in de woonkamer!
Wij kopen vaak voor een nieuw EK of WK een nieuwe teleivisie, gewoon omdat we het leuk vinden en het kan... Qua naam zijn ze er zeker op vooruit gegaan. Vroeger heette deze website PlatteTV namelijk, toen ging het er nog om hoe platter hoe beter. Momenteel is elke tv zo dun dat het niet meer opvalt dus dan is HelloTV toch een betere naam. Wij hebben nu 3 keer een nieuwe televisie aangeschaft, 2 keer bij PlatteTV en 1 keer bij HelloTV. Altijd goed geholpen en we vinden de website ook heel overzichtelijk met veel informatie bij iedere televisie. Prijzen zijn goed want als je een merknaam + serienummer invoert in Google komt er vrijwel altijd uit dat HelloTV de beste prijs hanteert. Laten we hopen dat we een mooi WK gaan krijgen en dat we het goed kunnen zien op onze nieuwe 55 inch Samsung televisie!
Gisteren hebben wij bij hello tv onze 11 jaar oude samsung tv ingeruild tegen een LG oled tv type c uit 2022 van 48inch. We kregen een goede deal en waren heel tevreden over de service. Eenmaal thuis vonden we de tv niet veel groter lijken dan onze oude 40inch tv. Het beeld was aanmerkelijk beter bij recente films e.d. maar bij oudere tv uitzendingen was het een beetje hetzelfde als bij onze oude tv. Ik heb vandaag contact gezocht met Hello tv en werd te woord gestaan door Max. Zonder probleem heeft hij ervoor gezorgd dat we vanmiddag al de LG om konden ruilen voor een 55 inch type C uit 2022. Hij gaf ons ook nog een fikse korting. Nu zitten we voor de buis. Geweldig. Echt een upgrade, zelfs bij oudere uitzendingen. Door het grotere scherm is het zelfs een genot om ook daarnaar te kijken. Bedankt Max en iedereen bij Hello tv. We kregen zelfs een lekker bakkie koffie in de winkel in Breda.
Ik ben ook zeer tevreden met hello tv in breda,viendelijk personeel altijd goed advies gekregen in de loop der jaren heb ik 2 Philips tv’s gekocht
TV besteld bij HelloTV en in Amsterdam mijn oude TV ingeruild en de nieuwe gelijk meegenomen. Mijn vorige TV komt bij PlatteTV vandaan, wat nu HelloTV is. Dat was even verwarrend, want ik zocht naar PlatteTV, die ik niet meer kon vinden.
De reden waarom ik mijn nieuwe tv bij HelloTV heb gekocht is voornamelijk de aantrekkelijke prijs en het feit dat je korting krijgt als je je oude tv bij ze inlevert. Hele goede service! Anders zat ik nu met een grote tv, waar ik niks mee deed. Ze deden ook totaal niet moeilijk bij het aannemen van mijn oude TV. Ze vroegen alleen of die het nog deed en het was akkoord. Een andere reden is waarom ik voor HelloTV kies, is de dode pixelgarantie die ze aanbieden. Ik heb een keer een TV besteld met een dode pixel en er is niets vervelender dan dat. Je gaat je de hele tijd focussen op die ene dode pixel. Met de dode pixelgarantie van HelloTV, wat een eenmalig bedrag is die erg meevalt, mag je al een nieuwe TV bij één dode pixel. Dat geeft gewoon een vertrouwd gevoel en hoef je je nergens druk om te maken. Dat vind ik heel belangrijk bij de aanschaf van een TV.
De winkel in Amsterdam is ook zeer goed bereikbaar. Buiten het centrum en met een grote parkeerplaats voor de winkel. Ze hebben ook best een mooie en grote winkel in Amsterdam. Zelf had ik daar niet veel aan, omdat ik alleen mijn bestelde TV kwam ophalen en mijn oude kwam inleveren. Nog wel even rondgekeken in de winkel.
8 kapotte tv's geleverd gekregen. Vandaag zou een nieuw model komen, defecte tv word opgehaald daarna word spontaan de bestelling niet afgegeven aan de bezorger. Zit inmiddels met twee telefoons al meer dan 1 uur in de wacht. Een klantenservice bestaat geloof ik niet. En de chat bots kom je ook niet goed verder mee.
Er zijn 78 reviews geschreven over HelloTV op Reviews.nl. Met een 2.5 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.