We hadden het genoegen om te verblijven in kamer 123, een knusse tweepersoonskamer. Echter, we hadden onze vijfjarige dochter bij ons. We hadden via Booking.com geboekt en aangegeven dat we een extra bed nodig hadden, maar helaas was deze informatie niet overgebracht naar het hotel. Gelukkig werd dit snel opgelost door een extra bed in de kamer te laten plaatsen.
In één enkel woord afschuwelijk. De positie van het hotel is positief, echter wat een immense slordigheid en vervuiling. Mijn initiële kamer was bezaaid met zand. Direct kreeg ik een alternatieve kamer toegewezen, waarin de vuilnisbak al vol was. Een schoonmaakmedewerker die luidkeels verkondigde in de gang dat ze de bruine markeringen in het toilet niet ging aanpakken.
Bij aankomst op de eerste dag rond 16.15 uur merkten we op dat de kamer nog niet was schoongemaakt. Het toilet vertoonde een dermate onhygiënische staat dat het ondanks hun inspanningen niet meer goed schoon te krijgen was. Het slaapcomfort van de bedden is buitengewoon teleurstellend. Op de tweede dag hebben we de gehele dag in afwachting van de schoonmaak doorgebracht. Regelmatig gecontroleerd, omdat we een verzoek voor reiniging op de deur hadden gehangen. Ook dit hebben ze nagelaten.
De receptioniste toonde een aangename vriendelijkheid. De accommodatie... 🤔 Badkamer... er stroomt water uit. Maar dat is het enige positieve aspect. De deurtjes van de douchecabine zijn beschadigd. Slaapoppervlakken. Matig stevig...geven veel mee. Parkeervoorziening. Vereist een extra uitgave van €10. We hebben deze locatie gekozen om de verjaardag van mijn echtgenote te vieren. Tot onze verrassing hadden onze kinderen stiekem ook een kamer gereserveerd. Ze had geen idee!
Een buitengewone verblijfservaring tegen een uiterst vriendelijke prijs. Het is werkelijk een opgave om een dergelijk logement te ontdekken op een plek als deze. Om het niet te lang te maken kan ik zeggen dat dit hotel wel alles op orde heeft om gasten een aangenaam verblijf te bezorgen. Dit heb ik tenminste kunnen ervaren.
Voorafgaand aan onze reis naar De Cooghen eind februari, nam ik de tijd om de beoordelingen op deze website door te nemen. Was erg verrast, dit belooft wat, dacht ik bij mezelf. In de laatste dagen van februari zijn mijn zus en ik met onze zoons een weekendje weg geweest. Bij onze aankomst werden we hartelijk begroet. We hadden de mogelijkheid om onze wagen te parkeren op de parkeerzone (waar vind je tegenwoordig nog gratis parkeermogelijkheden?).
Ons weekend op Texel is helemaal geslaagd. Fletcher Hotel De Cooghen ligt op loopafstand van de Noordzee. Je kunt hier heerlijk uitwaaien. Een groot voordeel voor ons was dat je je hond mag meenemen naar dit hotel. Hier hoefden we gelukkig geen oppas voor te zoeken, want dat is weer zo'n gedoe. De kamer was schoon en goed verzorgd. De douche en wc idem dito. Wij kunnen de Noordzeekant van Texel zeker aanbevelen. Alles is wel mooi, maar de Noordzee heeft toch iets speciaals. Er zijn ook genoeg leuke dingen te ondernemen. Je hoeft je echt niet te vervelen op Texel. Het beste huur je een e-bike (bij het hotel) en verken je het eiland op de fiets. Dit hebben wij niet gedaan vanwege de hond, maar ik denk wel dat dit de beste manier is om alles van het eiland te zien. Misschien voor de volgende keer!
Ja, wat moet ik er van zeggen. Het is een typisch Fletcher hotel. Blinkt uit in middelmaat en daarom geef ik het ook een beoordeling van 3 sterren. De locatie is wel prima, je bent zo op het strand. Ontbijt was ook prima in een gezellig restaurant. De kamers kunnen alleen wel een opknapbeurt gebruiken. Behang ziet er niet meer helemaal strak uit en er is slijtage aan de vloeren. Dit hotel verdient wel beter, want het ligt op een prachtige locatie.
Vervallen accommodatie. Er is een groot verschil tussen de prijs en de kwaliteit. Wat wordt er geboden voor een aanzienlijke prijs per gast, per kamer, per nacht: - Een benauwde, bedompte en warme kamer met een verkleurde tafellamp die niet werkt. - Gasten moeten zelf elders in het dorp parkeren (bij het hotel is dit nog eens 10 euro per nacht) - Een verouderde badkamer die niet meer grondig schoon te maken is en een onaangename geur heeft. - Vuile jaloezieën met gaten erin (altijd handig...).
Afgelopen weekend twee nachten verbleven daar.
De ligging is mooi vlak bij het strand en winkel/horeca maar dat is ook het enigste. Het hotel behoeft enig onderhoud.
Kamers erg warm, mijn bed had kuil in het matras, simpele badkamer.
Moesten € 199.- per kamer per nacht afrekenen..... Hadden helaas al voor 2 nachten geboekt, derde nacht in prachtig hotel paar 100 meter verder op.
( Een stuk goedkoper en meer luxe .) Bij een sober hotel hoort een sobere prijs.
€199,- voor een warm, sober 2 persoons kamertje per nacht is het gewoon oplichterij.
De kamer scoorde qua hygiëne heel slecht, met ongewenste vlekken op het beddengoed en haren tussen de lakens. Het behang begon op verschillende plaatsen los te laten en de douche-ervaring was ongemakkelijk door de temperatuurschommelingen en de minimale waterdruk. Bovendien voelde de douchebak instabiel aan tijdens het gebruik. Het ontbrak ons aan een waterkoker en haardroger in de accommodatie. Bovendien werd de prullenbak pas na twee dagen geleegd. Gelukkig was het ontbijt van goede kwaliteit en de locatie in het centrum van De Koog was gunstig gelegen.
De verhouding tussen prijs en kwaliteit liet te wensen over. Er was een gebrek aan voldoende personeel. Er was een gebrek aan dienstverlening en er heerste een onvriendelijke houding ten opzichte van de gasten. Gasten werden verzocht om zelf met gevulde dienbladen naar hun kamer te gaan. Het kostte veel tijd om bij zowel de receptie als het restaurant geholpen te worden.
Dit hotel laat veel te wensen over en voldoet niet aan de verwachtingen. De hygiëne in de kamers laat te wensen over, en het verzoek om extra te betalen voor huisdieren lijkt niet bij te dragen aan een verbeterde schoonmaak van de kamer. Het bar/terras sluit rond 21:00/21:30 uur vanwege een tekort aan personeel. Daarnaast is er schimmel aanwezig in de badkamer.
Dit zijn de beste hotels van april 2024 in de omgeving van Texel.
Fletcher Hotel-Restaurant De Cooghen is een 3-sterren hotel, gelegen aan Dorpsstraat 10 te De Koog. Het hotel beschikt over 62 hotelkamers en vergaderzalen. Tevens beschikt dit hotel over de volgende faciliteiten: e-bike verhuur, fiets- en wandelroutes, café/bar, restaurant, terras, meerdere wellnessfaciliteiten en meer. Parkeren bij het hotel is gratis en honden zijn welkom tegen een meerprijs. In de omgeving van het hotel vind je EcoMare, Nationaal Park Duinen van Texel en Natuurgebied De Slufter.