Energie

Engie

9 reviews
67% positief
33% negatief

Engie is het vroegere Electrabel. Deze energieleverancier gelooft in energie die goed is voor de wereld en voor de mens in het algemeen. Klanten van Engie mogen een voordelig en 100% duurzame energie verwachten met daarbij een goede persoonlijke service. Overstappen naar Engie is volkomen zorgeloos, dit regelt het energiebedrijf namelijk helemaal zelf.

Pure Energie is van alle energieleveranciers de beste keuze.

Bezoek Pure Energie


Reviews (9)

  • Dirk

    Engie geeft goed bespaaradvies

    Engie geeft ook veel bespaaradvies wat wel heel fijn is. Gaat met name over hoe je energie kan besparen: oude lampen vervangen door LED. Of hoe je energie kan opwekken door middel van zonnepanelen. Ze geven hierom ook productadvies. Je hoeft hiervoor alleen maar je postcode en huisnummer in te vullen en je krijgt meteen een check of je dak wel gunstig is. Bij mij kwam te staan:

    V Eigen woning met dak.
    V Dak is groot genoeg.
    V Goede liggint ten opzichte van de zon.

    Deze check duurde letterlijk 2 seconden dus zeker handig, ook voor mensen die misschien niet bij Engie zijn aangesloten. Hierna kan je ook gelijk je potentiele opbrengsten zien en hoeveel dat in je maandlasten scheelt.

    Wij hebben makkelijk praten omdat we 2 jaar bij Engie zitten maar wilde dit toch graag even delen. Met name voor mensen die straks ook elektrisch willen gaan rijden of de hele woning gaan verduurzamen door een warmtepomp aan te schaffen kan het heel gunstig uitpakken.

    Dirk 19 dec 2021

  • Melissa

    Goedkope energie bij Engie

    Wij hebben voor Engie als energieleverancier en dit is een hele goede keus geweest.
    Dit is de goedkoopste energieleverancier die je je maar kunt wensten en de gemakkelijkste manier om over te stappen.
    Ik heb dit altijd veel te lang uitgesteld omdat ik dacht dat het veel werk zou zijn en bovendien ingewikkeld, maar dit was allebei niet het geval.
    De boiler wordt keurig door hen onderhouden, ze sturen hier zelfs een herinnering voor wanneer het weer bijna tijd is.
    Ideaal voor mij, want ik zou dit zelf anders geheid vergeten en dat terwijl dat qua veiligheid toch wel heel belangrijk is om goed te onderhouden.
    De mensen die dit doen zijn altijd snel en vakkundig en de prijzen die ze ervoor rekenen zij echt niet duur.
    Goede energieleverancier dus vind ik en dat meen ik oprecht maar bovenal een lekkere goedkope.

    Melissa 7 dec 2020

  • Mark

    Engie energie gratis app

    Wij hebben laatst de app van Engie ontdekt. Deze app is gewoon gratis te downloaden en geeft je gratis slim inzicht in je verbruik betreft de energie in je huis.
    Zelf vind ik dit heel erg handig en dan valt het aan het eind van een maand of jaar niet iedere keer rauw op je dak van hoeveel je hebt verbruikt en hoeveel dit dan gaat kosten.
    Sinds wij deze app gebruiken, kijken we hier regelmatig op en ook zijn we hierdoor veel bewuster bezig met het gebruik en vooral met het besparen (waar dit mogelijk is) van ons energiegebruik / verbruik.

    Mark 24 nov 2020

  • Erik

    Engie energie kosten

    Ik kan alleen maar vol lof over Engie spreken als energie aanbieder en dan met name over de kosten die hiermee gepaard gaan.
    Die zijn een stuk lager dan je zou verwachten zeg ik je bij deze.
    En dat soort uitspraken doet iedereen goed, niemand betaalt graag veel geld voor iets waar je amper wat van weer ziet.
    Dus Engie is voor iedereen een goede optie, of je nu arm of rijk bent dat maakt niet uit.

    Erik 13 okt 2020

  • Harold

    klacht over Engie

    Ik zou niemand aanraden om je aan te melden bij Engie, want het is één grote geldklopperij. Het kost allemaal hartstikke veel en het is voor mij echt niet duidelijk waar ik dit geld allemaal aan kwijt ben. Onze energie kosten zijn hoger dan ooit te voren terwijl dit volgens mij helemaal niet mogelijk is. En als ik dan contact probeer te zoeken om te achterhalen waar dit aan kan liggen, dan krijg ik allemaal vage en onduidelijke berichten terug waar ik niets mee kan. Het is van mijn kant geen succes en ik denk ook niet dat ik hier nog heel lang lid zal blijven.

    Harold 2 okt 2020

  • Ewoud

    Engie klacht

    Ik had een tijdje geleden een klacht over de betaal methode van Engie. Iedere keer werd het geld er eerst afgeschreven bij ons en een aantal dagen later kregen wij de factuur hiervan pas binnen per post. Een beetje als mosterd na de maaltijd dus, volkomen nutteloos. Hier heb ik vervolgens een klacht over ingediend. Binnen een dag heb ik reactie gekregen en niet alleen dit, er was ook naar mijn klacht gekeken en het bleek dat er ergens een fout zat ik de verwerking waardoor onze factuur steeds te laat binnen kwam. De periode er op kregen wij keurig eerst de factuur en daarna werd het afgeschreven, precies zoals het hoort. We zijn allemaal maar mens en een foutje is zo gemaakt, maar dat het dan op deze manier wordt opgelost is toch geweldig.

    Ewoud 28 aug 2020

  • Joran

    NIET DOEN

    waardeloos... klantonvriendelijk en totaal niet meedenkend bij Engie.

    Wij waren al 3 jaar trouwen klant bij Engie en kregen opeens een brief van Engie dat we geen energieleverancier meer hadden en binnen 2 weken afgesloten zouden worden. Natuurlijk hebben we meteen contact opgenomen met Engie. Blijkbaar hadden we 2 keer een betaling gemist en heeft Engie ons dit ALLEEN per e-mail laten weten, echter dat e-mail adres van mij bestond al lang niet meer. Na dat ik dit uitgelegd had, werd mij doodleuk gezegd dat het jammer was maar dat ze niks konden doen en ik maar op zoek moest naar een andere leverancier..

    ‘Erg fijn’ de stress die dat opleverde in een huis met 5 kinderen.
    Mijn tip : NIET DOEN

    Joran 15 jul 2020

  • Laura

    Engie energiemaatschappij

    Wij zitten bij Engie energie als energiemaatschappij en zijn hier goed over te spreken. Het is een goede en nette maatschappij die goed contact houdt met hun klanten en er voor zorgt dat alles duidelijk op papier staat. We krijgen altijd een keurig overzicht van wat we verbruikt hebben, zodat hier geen onduidelijkheid over is.

    Laura 2 apr 2020

  • Matthijs

    Engie review

    Ik ben nu sinds ruim een maand overgestapt naar de energie leverancier Engie, omdat mijn vorige leverancier mij veel te duur werd. Maar het probleem is dat ik nu bij Engie ook tegen aardig wat ongemakken aan loop waar ik niet tevreden over ben.

    Ik heb al een aantal keren gehad dat ik wilde inloggen op de website van Engie om mijn gegevens en verbruik te kunnen inzien, maar iedere keer wanneer ik dit probeer krijg ik een foutmelding en lukt het mij dus niet om in te loggen.

    Bij mijn vorige leverancier had ik dit probleem nooit, hoewel daar dan weer andere dingen waren zoals de hoge prijs waardoor ik daarop afknapte. Maar ik moet zeggen dat dit ook erg vervelend is, want ik wil wel kunnen inzien hoeveel energie wij verbruiken en zo kijken waar we nog op kunnen bezuinigen. Maar wanneer je niet kunt inloggen wordt dit aardig lastig. Ik moet dan ook bekennen dat ik er over na zit te denken om toch weer terug te gaan naar de vorige leverancier of anders eventueel naar een andere, want hier word ik ook wel flauw van.

    Matthijs 30 aug 2019