In December 2022 wilde ik een dynamisch contract bij ANWB Energie afsluiten, maar zij namen op dat moment geen nieuwe klanten aan, waardoor ik ben uitgeweken naar EneryZero. Op 1 december zouden ze gaan leveren maar ze waren mij compleet vergeten. Dat is overigens snel geregeld en vanaf 5 dec zijn zij mijn leverancier.
In mei kreeg ik een VKO-overzicht met fouten. De vaste kosten voor gas waren € 0,20 en de netbeheerkosten waten € 0,80. Ik heb om een verbeterd overzicht gevraagd, maat dat konden ze niet verstrekken.
In de app staat een grafiek van het verwachte dagelijkse gasverbruik. Die grafiek slaat echt helemaal nergens op. Dezelfde grafiek bij de ANWB heeft trouwens dezelfde fout.
In juni waren postseling al mijn historische gegevens over het gasverbruik verdwenen. Ook dat is weer goed gekomen.
Er volgde een algemene email met de melding dat ze de inkoopkosten voortaan van een andere site gingen afhalen en dat de website een nieuw jasje zou krijgen. Daar is tot op vandaag nog niets van te merken.
Over de maand juli heb ik geen VKO-overzicht gekregen. Bij navraag kreeg ik te horen dat ze die voorlopig niet meer verstrekken. Het wachten is op de vernieuwde website die ergens in het najaar zal gaan komen.
Dat hadden ze toch in een algemene email aan hun klanten moeten vertellen?
De afgelopen 2 of 3 dagen kan ik niet meer op de App inloggen. Ze zullen er wel weer, zonder iets te zeggen, mee bezig zijn.
Ik wil niet zeuren, maar het komt allemaal nogal amateuristisch op me over, en ik denk niet dat ik nog erg lang klant blijf.
Nu komma nul: Dat is precies wat ik vind van EnergyZero. Mijn energiecontract bij Powerd is ongevraagd per feb. 2023 overgegaan naar EnergyZero. Het begon allemaal al met heel veel miscommunicatie over de betaling en de eindafrekening. Wanneer je hierover per mail een vraag stelde kreeg je stelselmatig geen antwoord. Pas wanneer je gaat bellen krijg je iemand (Support) aan de lijn die letterlijk, nul van de drie vragen kon beantwoorden. Ik zou worden teruggebeld maar dat is nooit gebeurd. Daar zijn ze trouwens erg goed in (non)communicatie. Mijn 'simpele' vraag over de jaarafrekening is tot vier keer toe niet beantwoord. Het enige wat er wordt aangegeven is dat ze er mee bezig zijn en dat het hoogstens nog twee weken kan duren (heb ik zelf op schrift staan van EnergyZero). Jammer alleen dat deze mail al uit begin mei 2023 dateert. Mijn conclusie is dat elke energie leverancier heel goed een maandelijkse nota kan sturen, maar het gaat erom dat wanneer je een vraag stelt (hoe simpel dan ook) ze er ook voor je zijn! Wees op uw hoede: EnergieZero is een erg amateuristische en niet communicerende club. Ik zou EnergyZero dan zeker niet aanraden als 'prettige5'en betrouwbare leveranciers partner.
Ik dacht dat dit een goede en goedkope party zou zijn. De ANWB was in transitie naar hun eigen energie platform. Mijn zoon zit daar. Blijkt opeens in dezelfde gemeente de netbeheerskosten op gas € 5,- duurder per maand te zijn bij enrgy zero dan bij de ANWB. Geprobeerd contact te krijgen bij energy zero. Zit nu reeds 20 minuten naar een bijzonder irritant muziekje te luisteren. Ze willen schijnbaar je niet snel helpen wat ook blijkt uit eerdere reacties. Tijd om over te stappen naar de ANWB
Helaas gaan de energybedrijven niet over de vaste kosten. Die worden bepaald door de netbeheerder en belastingen. Het zijn drukke tijden voor alle vragen er is een personeelstekort. Heb begrip hiervoor.
Een tijdje internet gehad van EnergyZero, dit hadden we genomen door een contract aan te gaan van ANWB energie. Die werken blijkbaar samen als een soort tussenpersoon. Prima hoor, prijzen waren goed in 2022. Helaas is dit nu niet meer het geval. Je betaald er namelijk tegen de inkoopprijs en helaas is die weer wat omhoog gegaan waardoor we zijn gaan kijken bij andere energieleveranciers. Blijkt dat er toch wel wat goedkopere opties op de markt zijn. Denk aan NextEnergy en Tibber.
EnergyZero, voorheen bekend als ANWB Energy, veroorzaakt veel frustratie bij mij. Het verbaast me dat de ANWB hun naam aan dit bedrijf heeft verbonden. Ik ben al meer dan twee maanden bezig om problemen opgelost te krijgen en heb onlangs weer 45 minuten aan de telefoon gehangen om te horen dat ik teruggebeld zal worden. Het is een vervelende situatie.
Het is zeer prettig dat ik altijd gemakkelijk contact kan opnemen met de klantenservice en dat zij snel en adequaat handelen om mijn vragen en problemen op te lossen. Het is een fijn idee dat er altijd iemand is die mij kan helpen als dat nodig is. De app is een geweldige aanvulling op de dienstverlening van dit bedrijf en ik maak er dan ook graag gebruik van. Het is erg handig om te kunnen zien hoeveel ik verbruik en waar ik op kan letten om nog meer te besparen. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over Energyzero en hoop dat zij op deze manier doorgaan met het bieden van een uitstekende service.
Energyzero is de beste optie die ik heb gevonden na langdurige vergelijkingen. Dit is vooral waar in deze moeilijke tijden, vanwege hun tarieven die worden aangeboden tegen inkoopprijs zonder marges op m3 gas en kwh elektriciteit. De dynamische tarieven zijn ook erg voordelig in deze tijd. Sterker nog, ik kreeg laatst zelfs geld terug toen ik op een zomerse middag de wasmachine liet draaien. Er was weliswaar een technisch probleem bij mijn overstap, maar de klantenservice heeft dit op een uiterst keurige manier opgelost.
Deze leverancier biedt een prima dynamisch contract. Er zijn geen nadelen aan verbonden. De app en website werken uitstekend, maar ik zou het prettig vinden als het verbruik sneller zichtbaar wordt. Een suggestie is om een vrijblijvende optie toe te voegen waarmee klanten maandelijks het werkelijke verbruik kunnen afrekenen, als we echt dynamisch willen gaan. Dit zou ook het einde betekenen van jaarafrekeningen.
Energieleverancier is top! Hun inkoopprijzen zijn nog steeds erg scherp in vergelijking met andere leveranciers. Ook was de overstap naar hen probleemloos. Hun App werkt goed en ik kan nu zelfs na één dag al mijn verbruikscijfers bekijken. Ik vraag me alleen af of een dynamisch contract nog steeds voordelig is tijdens de zomermaanden. De tarieven zijn dan erg laag, wat betekent dat we weinig vergoeding krijgen voor onze zonnepanelen, terwijl de kosten in de avond en/of winterperiode veel hoger liggen. Aan de andere kant berekenen andere leveranciers voortdurend hoge prijzen.
Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.
Dit zijn de beste energieleveranciers van december 2023.
Op de website van EnergyZero wordt een forum geboden voor partners die samen willen werken met het bedrijf. EnergyZero streeft naar duurzame oplossingen voor energievoorziening en werkt samen met verschillende leveranciers van groene energie. Het bedrijf biedt de mogelijkheid aan zakenpartners om nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die duurzaam en winstgevend zijn. Het zelfbenoemde EnTech bedrijf heeft als doel om de energiemaatschappij te vernieuwen en te veranderen. Het bedrijf is niet geschikt voor particulieren die op zoek zijn naar een energiecontract. Ze werken onder andere samen met de ANWB, Energie VanOns en Independer, welke grote spelers op de energiemarkt zijn in verschillende categorieën.