Ik ben zeer ontevreden over de dienstverlening van deze aanbieder. Ik voel me misleid door de informatie die mij is gegeven. Ik had een vast contract bij een andere energieleverancier met een gunstige lage prijs, maar deze aanbieder heeft mij door middel van leugens overgehaald om over te stappen naar hun dienstverlening. Na het ontvangen van de offerte, bleek deze enorm af te wijken van de werkelijke factuur. Hierdoor voel ik me opgelicht en ben ik van mening dat er sprake is van bedrog. Als het mogelijk was om 0 sterren te geven, zou ik dat zeker doen.
Mijn verhaal precies hetzelfde verlopen!
Misleiding , leugens , absurd hoge voorschot bedragen en onoverzichtelijk gedoe met berekeningen etc
Voel me in de val gelokt en bestolen!
Klantenservice is al even grote ellende, afwerend en , verwijzend naar de kleine letters geen enkele intentie te helpen!
Zullen ook wel met leugens gelokt zijn of een werkstraf uitzitten!
De mijne daar gelukkig bijna voorbij!
Ik had veel onduidelijkheid en was in de war, maar gelukkig werd ik uitstekend geholpen. De medewerkster was uiterst geduldig en vriendelijk, wat ik zeer waardeerde. Kortom, ik had een topervaring met de klantenservice.
Nu is het nog de vraag hoe het de komende jaren zal gaan, maar na de ervaring van mijn vriendin ga ik er vanuit dat het allemaal wel goed gaat komen!
Mijn schoonmoeder van 75 jaar oud, werd wijsgemaakt dat haar vaste contract dat loopt tot 2026 niet meer rechtsgeldig was, ze konden haar een alternatief voor dezelfde maandlasten bieden ( 100 euro per maand). In de offerte stond hetzelfde bedrag op basis van een veel lager verbruik met veel hogere tarieven..Bang als ze was gemaakt door de verkoper ging ze akkoord,en kwam er pas achter hoe ze was opgelicht toen ze een voorschotnota op basis van het werkelijke verbruik kreeg. ARAG Rechtshulp heeft DGB aangeschreven om de overeenkomst nietig te laten verklaren, waarna ze terug kan naar oude aanbieder. Hierop word niet gereageerd, wel word geintimideerd, en is nu een afsluitopdracht naar de netbeheerder gegaan. Schaam je DGB.. Voor het eigen gewin een oude dame voor 8000 euro benadelen.. En dan op de website openen met "Eerlijke Energie" en hoe hoog de klanttevredenheid zou zijn.. Oplichters
Ik ben zeer teleurgesteld in de manier waarop dit bedrijf afspraken niet nakomt en geen adequate inhoudelijke reacties geeft op mijn klachten. In het verleden hebben we afspraken gemaakt over de hoogte van voorschotnota's, maar het bedrijf heeft deze afspraken niet nagekomen en schreef in plaats daarvan €400 meer af dan afgesproken. DOE HET DUS NIET! ECHT NIET!
In januari is mijn energiecontract wegens een faillissement overgenomen door DGB.
Dit merkte ik doordat er ineens een bedrag van bijna 200 euro werd geincasseerd door een tot nu toe onbekend bedrijf.
2 dagen later kreeg ik een e-mail dat DGB de klanten van mijn huidige leverancier had overgenomen. Eerst incasseren (zonder machtiging) en daarna informeren.
Nu, nog geen half jaar later betaal ik 360 euro in plaats van de 103 euro bij mijn oude leverancier, wegens de gestegen prijzen, let wel op: mijn gasverbruik heb ik met 75% in 1 jaar verminderd!
Nu, per 1 juli een verlaging van BTW wat inhoud dat de rekening met 40 euro omhoog gaat!
Dit voor wat betreft spooknota's en dubieuze berekeningen.. De toon waarmee De Grote Boef communiceert is al helemaal een schande: Je bent een wanbetaler, nietsnut, vervelend persoon, tot je maar blijft betalen, ook als je inmiddels naar ESSENT over bent gestapt, ik zal nog 1,5 maand moeten doorbetalen en dan gaan zij kijken wanneer ze de eindafrekening kunnen maken. Het is zelfs al zo ver dat ik van DGB de bevestiging heb ontvangen dat ik geen klant meer ben, ondanks dat gewoon betalen!
Weet wel dat deze club meteen met een deurwaarder klaar staat, zelfs als je je maandbedrag verlaagd! (dit heeft tot dan toe nog niets met een betalingsachterstand te maken!!)
Deze energieleverancier is ronduit bedrieglijk. Mijn huidige leverancier, Budget, beweerde dat zij vanaf 1 januari niet langer in staat zouden zijn om te leveren tegen de eerder overeengekomen tarieven en failliet zouden gaan. Daarom werd ik overgezet naar DGB. DGB bood mij een nieuw contract aan tegen hetzelfde gegarandeerde tarief. De vertegenwoordigster was echter zeer intimiderend en opdringerig. Ze stuurde me meteen een offerte en wilde dat ik onmiddellijk op de acceptatieknop klikte. Gelukkig kon ik ook weigeren. Tijdens het gesprek werd duidelijk dat zij niet te vertrouwen was en ze verbrak meteen de verbinding.
Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.
Dit zijn de beste energieleveranciers van september 2023.
DGB Energie levert duurzame energie aan zowel consumenten als bedrijven en is vooral gericht op het leveren van groene stroom. Het bedrijf heeft een agrarische achtergrond en is trots op deze achtergrond. DGB Energie maakt gebruik van 100% Nederlandse windenergie om de groene stroom te leveren aan hun klanten. Hierdoor dragen ze bij aan het verminderen van de uitstoot van CO2. Naast de levering van groene stroom biedt DGB Energie ook gas aan. Het bedrijf hecht veel waarde aan de persoonlijke relatie met klanten en laat graag doorverwijzen naar hun vele positieve recensies. Als relatief kleine energieleverancier richt DGB Energie zich voornamelijk op duurzaamheid en persoonlijke service om het onderscheid te maken.