bunq

bunq

2.8 reviewscore • 13 reviews
m

Klantenservice is een drama

Waardeloze klantenservice, problemen worden niet opgelost. Meer dan 6x per app en mail een klacht gestuurd, je krijgt iedere keer hetzelfde automatisch gegenereerde antwoord ongeacht hoe je het formuleert. Je kunt ze niet bellen en als je vraagt om gebeld te worden reageren ze niet. Nou staan de meeste banken niet bekend om hun klantvriendelijkheid, maar Bunq spant de kroon.
Bezint voor je begint!

martens 18 jan 2024
Reageer
J

Bunq doet zich goed voor, maar ondertussen...

Omdat de communicatie met mijn huidige bank niet voldoende is ben ik op zoek gegaan naar een andere bank voor een privé, en als zzp-er, een zakelijke rekening.
Bunq belooft dat binnen 24 uur je de rekening kan worden gebruikt. Niet dus! Altijd een ruim positief saldo, zowel zakelijk als privé. Nooit betalingsachterstanden en mijn bedrijf bestaat al ruim 17 uur. Toch doet Bunq heel moeilijk. We zijn 4 weken verder en ze blijven maar vragen om aanvullende gegevens.
Weet je Bunq, iets beloven is je belofte nakomen. Wat ik weet, ik blijf bij mijn bank die de communicatie moet verbeteren en Bunq, doei doei!

John 20 dec 2023
Reageer
C

Blijf weg

Ga niet met ze mee, als je wat geld rond je rekeningen stuurt, zullen ze het blokkeren en je vertellen dat ze binnen 1 dag terugkomen.

Vandaag is het einde van dag 2, mijn geld is nog steeds bevroren waarmee ze op mijn recensie hebben gereageerd

“In sommige gevallen moeten we uw rekening controleren om er zeker van te zijn dat uw geld veilig blijft“ mijn geld is massaal veilig in uw handen Ik kan niets doen Ik heb al 3 keer betalingsbewijzen gestuurd nog steeds niets stelletje oplichters BLIJF WEG MENSEN

Update dag 3 - geld zit nog steeds vast geen informatie van de bank.

Cezary 21 jul 2023
Reageer
W

Ik blijf me verbazen

De chat-ondersteuning blijkt ongelooflijk traag te zijn en de UI/UX van de app is redelijk goed, maar de ondersteuningssectie is slecht en onduidelijk opgebouwd. Een verzoek kan tussen de 5 en 10 dagen duren om opgelost te worden en daarbij spreek je met verschillende klantenservicemedewerkers. Dit resulteert in het sluiten van een verzoek twee keer en het verwijzen naar blogberichten. Er wordt beweerd dat er geen vergoeding is voor de drie stappen waar je recht op hebt, maar dit staat niet in de Voorwaarden vermeld.

Walter 29 nov 2022
Reageer
K

Onpersoonlijke ervaring

De app is gebruiksvriendelijk en werkt logisch. Het koppelen van Apple Pay is eenvoudig en het openen van deelrekeningen is gemakkelijk. Voor het bijhouden van boodschappenrekeningen is de app prima, maar voor meer complexe financiële zaken is Bunq niet aan te raden. Dit komt voornamelijk door de moeilijk bereikbare klantenservice. Het ticketsysteem is uitbesteed aan goedkope internationale krachten, waardoor antwoorden in het Engels niet altijd helpend zijn en vaak een dag later komen. Telefonische hulp is niet beschikbaar en de aanpak van de klantenservice is zeer onpersoonlijk.

Kim 28 sep 2022
Reageer
L

Bunq ervaring

Laat ik allereerst de positieve punten van Bunq eens opnoemen, want dit zijn er best vee! Zo kun je bijvoorbeeld:
- Je bankpassen aan andere rekeningen linken;
- zelf je pincode kiezen/instellen;
- en zelf je certificatiecode wijzigen.

Maar helaas zijn er ook minder goede punten bij Bunq op te noemen. Zo beloven ze de eerste drie maanden namelijk een korting, maar wordt er niet bij vermeld dat je bij bepaalde (de meeste) gevallen hier geen recht op hebt. En de gehele klantenservice werkt in het Engels, dit zal niet voor iedereen een lastige situatie zijn maar in mijn geval is dit wel zo. Mijn engels is nou niet bepaald heel erg goed. Daarbij kan dit alleen via een app, bellen is niet mogelijk.

Dus ik blijf wel bij Bunq, maar enkel als tweede bank, het grootste deel van mijn geld heb ik 'gewoon' veilig weg gezet bij mijn andere bank en in zo'n geval is Bunq wel een mooie en voordelige bank op je geld op te zetten. Het heeft goede en slechte punten en je moet zelf een goede weg zien te vinden, maar dan werkt het wel.

Lisette 17 sep 2020
Reageer
m

bunq geeft mijn geld niet terug

Geachte Heer/mevr.

Door de reclames en beloftes heb ik bij Bunq aangemeld. Bunq heeft een transactie uit de verenigde staten en antraal landen geweigerd maar wel de transactiekosten afgeschreven. Ik wilde hulp maar ze boden geen live hulp en ze hebben geen kantoren dus je blijft in marteling voor een aantal dagen. Na een aantal dagen kwam een text antwoord die helemaal nutteloos was. Dus ik heb een andere text verstuurd en ik moest een nog aantal dagen wachten. ik vermoed dat ik een slachtoffer van oplichting ben, dus ik wilde al mijn geld naar een andere bank account overmaken maar ik heb ontdekt dat dat niet kan. Ik heb hulp gevraagd maar na tien tallen berichten heeft bunq me nog steeds niet geholpen. Ik wou toen mijn bank account opzeggen. Na tien tallen texten (want ze hebben geen telefoonnummer of internethulp of andere soort hulp behalve tekst berichten die dagen langduren), heeft bunq geweigerd om mijn account te sluiten en het geld terug te boeken. Ik heb tientalen contacten met hen genomen maar ik kreeg alleen beloftes en geen hulp, de marteling loopt door tot vandaag (al twee maanden en mijn geld tot nu toe niet terug).
NB: Als je een bericht stuurt door hun app naar Bunq, dan krijg je nooit een passend antwoord maar iedere keer een andere persoon en een link naar hetzelfde artikel. Dus totaal nutteloos…

m attar 13 sep 2020
Reageer
L

Bunq goede bank

Ik zit al een tijd bij Bunq en ik ben hier nooit ontevreden over geweest.
In tegendeel zelfs, ik vind Bunq een hele goede en een hele betrouwbare bank.
Dus als je nog een bank zoekt waar je je geld wilt beheren, dan is Bunq zeker wel een aanrader, ondanks dat dit niet één van de meest bekenden banken in Nederland is.

Levi 28 mrt 2020
Reageer
S

Respect

Nu indexeren tijd met alle ZZPers die zich zorgen maken om hun bedrijf, heb ik een diep respect voor alles en iedereen die bij een bank werkt.
Ik zou voor geen goud met jullie willen ruilen en vind het knap hoe jullie alle mensen die in paniek zijn weten te kalmeren en te helpen.

Sven 21 mrt 2020
Reageer
H

Bunq reclame

Ik had hier nog nooit van gehoord!
Tot ik het laatst op tv voorbij zag komen en ik hier erg van onder de indruk was.
Sindsdien heb ik een rekening bij Bunq en ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier erg tevreden over ben.
Het is zonde dat deze bank nog niet zo veel naam heeft gemaakt want dat verdienen ze zeker!
Maar dat zal dan vast nog wel komen neem ik aan.

Harm 1 mrt 2020
Reageer
J

Bunq kleine bank

Dat je bij een kleine bank een groter risico loopt omdat zij sneller failliet raken is mij te ver gezocht om daar niet bij te gaan. En als iedereen zo aan doen denken doet dan krijgen deze kleine banken ook nooit de kans en de tijd om te groeien en naam te maken in de financiële wereld. Het is een goede bank dus ik zou niet weten waarom mensen hier geen rekening zouden kunnen openen.

Jan 23 feb 2020
Reageer
M

Bunq geld

Als je bij Bunq een rekening wilt openen kost dit je tussen de 7,99 en de 9,99 euro dat vind ik te veel van het goede per maand. Dan ga ik liever naar een wat grotere bank die wat meer aan prijs concurrentie doen en daardoor een beter deal met mij kunnen sluiten. Dit klinkt misschien flauw omdat deze banken dan ook niet de mogelijkheid krijgen om meer leden te werven en zo groter te worden, maar ik ga hier niet zo veel geld betalen voor een rekeningetje hier. Dat gaat me te ver.

Michiel 13 feb 2020
Reageer
O

7.99 euro per maand bunq

Ik heb sinds kort een betaalrekening bij Bunq, prima service en ik betaal 7.99 euro per maand. Geen idee of dat goedkoop of duur is maar Bunq kwam het beste uit de test dus dacht ga het eens proberen. Sindsdien zeker geen spijt van. Er komen overigens overal in Nederland betaalautomaten (waar je geld kan pinnen) die in principe van alle banken zijn dus niet meer perse van de grotere banken die panden hebben. Banken als Bunq en Knab en dergelijke gaan hier flink van profiteren.

Oebel 9 feb 2020
Reageer
Beste financiele zaken

Dit zijn de beste financiele zaken van april 2024.

Over bunq

Bunq is een innovatief Nederlands FinTech-bedrijf, opgericht in 2012 en gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf is gevestigd in meer dan 30 landen, waaronder Nederland, België, Duitsland, Spanje, Oostenrijk, Frankrijk, het VK, Italië en Zweden. Bunq biedt consumenten en zakelijke klanten een breed scala aan betaaloplossingen. Hun innovatieve betaalapp biedt klanten toegang tot een eenvoudige en veilige betaalervaring. Klanten kunnen betalingen verrichten, geld storten, geld overboeken en rekeningen beheren. Bunq biedt ook een reeks financiële producten, waaronder leningen, spaarrekeningen, betaalrekeningen en prepaidkaarten. Bunq heeft een sterk fundament, met een klantgerichte benadering en een flexibele infrastructuur. Hun visie is om een veilige en toegankelijke financiële toegang te bieden, met een focus op flexibiliteit en betrouwbaarheid.