Energiebedrijven zijn wettelijk verplicht binnen 6 weken na beeindiging termijn of contract een eindafrekening te zenden. Nu inmiddels enkele weken verder nog steeds, ook na aandringen per telefoon, whatsapp geen reactie. Heb ANWB Energie in gebreke gesteld, maar nog steeds geen enkele reactie. Op whatsapp wordt niet meer geantwoord en telefonisch hang je veel te lang in de wacht. Kortom : niet doen !
Anwb heeft na 2 dagen contract opgezegd. Kan direcr niet meer inloggen. Fout gemaakt. Ligt bij Back-Office. Deze zogenaamde back Office is niet in staat goed te communiceren. Veel telefoontjes en beloftes terug te bellen geen enkel resultaat. Ze kunnen het gewoon niet corrigeren. Pas op mensen, als het fout gaat komt er geen oplossing
Door een vergissing heeft ANWB Energie ons contract beeindigd. Heb in tussentijd mails ontvangen dat ik geen slimme meter heb (dus wel), welkomsmail😡 en dat ik ze moet machtingen. Op hun mails kun je echter niet reageren, belachelijk! Dan maar bellen, 4 x lang wachten waarna loze toezeggingen dat ze het oplossen. Ook beloofde terugbellen gebeurt niet. Waardeloos!
Jaarafrekening gehad.
Kreeg een flink bedrag terug
Echter er ging nog bijna €100 af, van wege 9/21% ODE teruglevering.
Nagevraagd wat dat was
De reden zou zijn dat ik meer teruggekeerd dan verbruikt zou hebben.
Ik heb echter ruim 300 kwh meer verbruikt dan teruggekeerd.
Dit weer terug gemeld.
Na 2 dag nog steeds géén reactie.
Met zo'n klantendienst, wordt dat dan toch weer overstappen.
Hoef dan ook geen rekening meer te houden, wanneer ik bepaalde apparaten aanzet.
Nu maanden later nog steeds géén uileg.
Waardeloze leverancier met dito administratie.
Te gek voor woorden. Betaald aan voorschot 180 euro. Verbruikt - 280 euro oa door teruglevering van zonnepanelen. Tussenstand zegt 460 terug te ontvangen.
Dan komt de jaaraFREKENING EN MOET ER INEENS NOG 380 EURO VERREKEND WORDEN IVM 9/21 % en ODE teruglevering KRIJG JE DUS OPEENS IPV 460 EURO 80 EURO TERUG. Waar komt dat ineens vandaan? Berreken dat dan meteen. En maak iemand niet blij met een dooie mus.
jaarnota.de app geeft heel iets anders aan,ik heb weinig verbruikt en krijgniet het bedrag terug wat zou moeten.de klantenservice heeft er ook geen kaas van gegeten,Heb zelfbij zon bedrijf gewerkt(waar foute nota s WELworden opgelost.Jammer voor mn geld,ben hier gauw weer weg..
Inmiddels staat bij mij voorspeld dat ik bij mijn eindafrekening €1998 terug krijg.
Echter mijn voorschot kan niet lager dan hun berekening voorspelt. En dan wordt het saldo nog hoger want hun verwacht verbruik staat veel te hoog.
Telefonisch contact levert het antwoord dat het niet aangepast kan worden omdat het systeem dit niet toe laat.
Je verwachte verbruik geef je zelf op, en aan de hand daarvan wordt je maandbedrag vastgesteld. Doe dus een nieuwe berekening met beter ingeschat verbruik.
Het opgegeven verwachte verbruik wordt door ANWB door een veel hogere voorspelling overruled.
Ik ben inmiddels weg bij ANWB. Geen zin om nog langer de bank van lening te spelen.
Ik heb mijn maandbedrag, het afgelopen jaar, een paar keer aangepast, echt zonder problemen. Dus ik snap het eigenlijk niet.
Sinds 1 april 2023 overgestapt naar de anwb. In april geen stand maar dat ze konden mijn slimme meter niet aflezen, gelukkig is dit nu opgelost, dit was niet de schuld van de anwb. in april een terug-levering van -199,35 euro en werkelijke kosten in mei + 48,32 euro en in juni 34,94 euro, tot zover gaat het goed. Maar nu de tussenstand werkelijke kosten april + 236,02 euro en in mei 493,25 euro? Juni is nog niet ingevuld. Tja ik wil best mijn maandbedrag herzien, maar zolang deze app niet betrouwbaar is dit niet mogelijk. Jammer dat ze dit nog steeds niet onder controle hebben. Mijn vraag wanneer dan wel?
De APP is bijzonder slecht. Het antwoord "we werken er aan" heb ik niets aan. De berekeningen, zeker als er niet teruggeleverd wordt en bij negatieve prijzen. (u krijgt geld terug als u stroom gebruikt) kloppen helemaal niet. Ze doen maar wat !
Ik heb recent om een herberekening gevraagd van enkele dagen waar vreemd genoeg ipv crediteringen (terugleveringen) nul euro op het overzicht stond. Dit was de druppel. Binnen enkele dagen werd zonder enige uitleg of excuus een correctie uitgevoerd. Echter nu enkele dagen later is het systeem weer van slag. Ook geeft de APP onder de facturen kolom VKO grove fouten aan en loopt maanden achter.
Het wordt tijd dat het ijkwezen (NMI) de zaak maar eens goed doorlicht.
Het gaat hier om veel geld!
Heeft u ook problemen met ANWB Energie, meldt ze bij het NMI , dan zal de ANWB er wellicht (gedwongen) wat meer vaart achter zetten !
Heb je zonnepanelen, stap dan niet over. De vergoeding voor terug geleverde energie is lager dan wat je moet betalen voor de door ANWB geleverde energie. Dit betekent dat in tegenstelling tot traditionele leveranciers het salderen veel minder gunstig is. Nu vindt er op de jaarafrekening wel nog een correctie plaats op de Energiebelasting maar door het prijsverschil tussen geleverde en teruggeleverde energie kost het je geld. Niet doen dus wanneer je zonnepanelen hebt en energie terug levert.
Energie levering is o.k. De app is niet goed. Rare piek in verwacht gas verbruik.
Is bekende fout, wordt aan gewerkt. (Al 2 maanden!)
Tussenstand wordt niet bijgewerkt. Gebeld, app verwijderd. Iedere maand hetzelfde. Frustrerend. (En nu is de review tekort en moet die minstens 50 woorden zijn, eens kijken of dit genoeg is)
Begin februari overgestapt van Energie Direct naar ANWB Energie. We maken er een sport van: de was, vaatwasser etc. gebruiken we alleen tijdens de gunstige uren, lees lage tarieven. Voor het volgen van de tarieven gebruiken we de app van ANWB, en de Telegramgroep (tarieven inclusief kosten). Volgens een aantal recensies is de app van ANWB slecht, wij vinden deze prima. Je moet je weg even vinden maar dan is alles ook snel duidelijk. Ik ben tot nu toe ontzettend blij met de overstap!
Doen wat ze beloven en veel goedkoper dan vele anderen. Het scheelde mij honderden euros per maand. Moest er wel even op wachten vanwege de golf van overstappers.
De app werkt goed, hoewel je een paar dagen moet wachten.
Een enkele andere is goedkoper, maar heeft niet dr naam hoog te houden van de ANWB
nu, 30 maart 2023 reeds maanden klant, echter app werkt van geen kanten. verder goed tevreden over mijn contract. Met name de gegevens op de app wat betreft de opgewekte energie met zonnepanelen is het droevig gesteld. Hopelijk komt daar verandering in. vriendelijke groeten, Jan Kuijpers
Gasprijzen liggen lager dan bij elke andere aanbieder, ik heb nog nooit meer dan het prijsplafond betaald.
Voor stroom elk uur een andere prijs, wel even wennen maar prima te doen met de app. Ook hier veel lagere prijzen dan andere aanbieders.
Ze zijn makkelijk te bereiken via de telefoon of WhatsApp als er iets is, ze zijn pas net begonnen dus de app en de website doen het steeds beter.
ik vind het echt helemaal niks. ze mogen dan adverteren met super goedkope inkoopprijzen en dynamische uurtarieven maar het is een zooitje. heb het nu een maand aangezien maar de app werkt voor geen ene meter. wat je deels ook niet kan verwachten van een energieleverancier die eigenlijk geen energieleverancier is. het is de anwb mensen, de wegenwacht wel te verstaan. ik snap dat elk bedrijf er een slaatje uit probeert te slaan maar als je geen goedwerkende app kan leveren, sta je meteen al met een aantal punten achter. blijf gewoon bij je huidige energieleverancier want ik heb veel spijt. of ga in ieder geval bij een energieleverancier die zich alleen focust op het leveren van energie. voor de anwb is het namelijk een randzaak. dat is me wel duidelijk.
Ik zag er ook geen brood in moet ik je eerlijk zeggen. Ondanks dat er veel positieve reviews hier staan kan ik niet geloven dat een bedrijf die zich voornamlijk richt op verzekeringen en de wegenwacht, gelijk een goede energiemaatschappij erbij kan zijn. Je moet ook niet vergeten dat mensen juist in deze gekke tijden met een solide bedrijf in zee willen gaan.
Zal wel grappig zijn als klanten van ANWB Energie een gratis wegenwacht service krijgen. Zoiets las ik ook bij Shell Energy, dat klanten daar korting krijgen als ze koffie halen bij een Shell tankstation LOL. Zelfde principe.
Ik ben reeds klant geworden van NextEnergy en heb hier tot op heden geen klachten over. Ook een nieuw bedrijf maar die focust zich, zoals je zelf zegt, wel alleen op Energie. Hebben ook een goedwerkende app ontwikkeld in korte tijd dus die zitten er bovenop.
Nou de app loopt hopeloos achter. Wat er met de terugllevering aan de hand is weet ik niet maar het is een fors lagere prijs terwijl we al vroeg in de ochtend beginnen terug te leverenDan nog, de anwb is niet de wegenwacht maar de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond.
Velen vielen over deze 'nieuwe' energieleverancier heen, ik weet nog mid tot eind 2022 dat ze met een advertentie op Facebook kwamen te staan, en ondanks alle negatieve reacties die ik daarop las, heb ik toch besloten om met de ANWB Energie in zee te gaan. Dit is me tot nu toe heel goed bevallen, ik gebruik het al enkele maanden en heb verder geen klachten. Nu verwacht ik ook niet veel van een energieleverancier, laten we wel zijn, zolang ze energie leveren voor een goede prijs, zijn de meeste klanten blij! Het betalen van de inkoopprijs geeft me wel een eerlijk en veilig gevoel. De grote energieleveranciers met hun grote kantoren en vele medewerkers zitten nu met de gebakken peren want de kleinere flexibele leveranciers hebben het op dit moment overgenomen. Kijk maar op meerdere vergelijkers, ANWB en consorten staan nu bovenaan als je sorteert op prijs!
Gewoon een lekker goedkope energieleverancier. Nadat ik mijn maandbedrag zag, was ik om. Gelijk maar overgestapt naar energie van de anwb. Ik hoefde er ook niet veel voor te doen. Hun zeggen je oude energiecontract voor je op. Ik snap alleen niet hoe ze geen winst kunnen maken op mijn energieverbruik. Doen ze het puur om klanten te krijgen, die wellicht ook andere diensten van hun afnemen? Wellicht weet iemand het. Dat is mij volstrekt onbekend namelijk, maar ik vind het wel interessant.
Zelf ook, tot volle tevredenheid, overgestapt. In de app kun je de nota’s zien staan. Bij de specificatie van stroom en gas staat ook “inkoopkosten”. Dat is wat je als hun winstmarge zou kunnen zien ( stroom € 0,014 en gas € 0,052).
Eigenlijk zijn het de 7 euro vaste leveringskosten per aansluiting hoe ze hun winst maken. Het heeft dus niets te maken met de inkoopkosten, want daar verdienen ze niet op
App klopt van géén kanten.
Ik zou volgens de app een bedrag terug krijgen.
Wordt gewoon met €100 geminderd zonder enige uitleg.
Is m.i. niet acceptabel
Ik ben gelijk overgestapt, kan ik ook weer apparaten draaien wanneer ik wil.
Ik las op een website dat ANWB energie levert van EnergyZero. Is dit waar of is het nu zo dat ze zelf energie en gas verkopen? Ben wel benieuwd want als ze energie aanbieden van een andere energieleverancier kan je beter gewoon bij EnergyZero gaan. Hopelijk kan iemand me met deze vraag helpen want de prijzen wat ik zo kan zien zijn zeer laag, maar wil wel graag weten van wie ik het koop.
anwb is waarschijnlijk beter energiezero is een beursgenoteerde bedrijf dus beurs omhoog gas en stroom ook om hoog bij de klanten daar zit ik niet op te wachten
zeker doen , ga niet naar anwb energie want ik heb daar nu al weken een probleem dat ze niet willen oplossen .
verder dan klantenservice kom je niet
Naast pechhulp en een ANWB creditcard, heb ik nu ook ANWB energie genomen. Bij het berekenen van mijn maandbedrag kwam ik toch nog een stukje goedkoper uit. Zelfs nog even contact gehad met ANWB, maar dat is altijd goed. Dat is ook zeker een reden waarom ik het prettig vindt om bij ANWB te zitten. Overstappen was heel eenvoudig en was ook snel geregeld. Ik ben wel blij met mijn overstap naar ANWB energie.
Met momenteel een stroomtarief van € 0,452 per kWh en een gastarief van € 1,719 per m3 zijn wij gelijk overgestapt. We hebben zonnepanelen dus het was voor ons ook belangrijk dat je het kale inkooptarief terug krijgt, dit is bij Anwb energie het geval. We moeten 14 dagen wachten alvorens we daadwerkelijk klant zijn. Voor het eerst gaan we van een grote energieleverancier als Essent naar een energieleverancier met flexibele prijzen. Spannend maar eigenlijk ook geen andere keuze mogelijk.
Zoals je het zelf zegt, het zijn prijzen waar je niet vanuit mag gaan omdat de inkoopprijzen elke keer wijzigen. Desondanks zijn ze voor nu (januari 2023) wel de goedkoopste. Snap alleen niet of ze zelf de stroom verkopen of dat ze stroom verkopen van EnergyZero wat ik ergens las.
Je zal wel denken, ieder beetje groot bedrijf gaat nu ook gas en energie aanbieden. Wij zijn nu al een paar maanden klant en moet zeggen dat de overstap heel goed is verlopen waarbij we alles digitaal hebben kunnen regelen. Zal wel een tip meegeven: het voorschotbedrag dat ANWB laat zien in de app is opvallend hoog, die kan je zelf gemakkelijk wijzigen. Dit is ook aan te raden want beter dat je op het eind wat moet betalen dan dat je moet wachten op teruggave van je geld. Ik las op veel andere forums dat het moeilijk is om in contact te komen met de klantenservice, dit kunnen we wel beamen want we hadden een keer hulp nodig en stonden toch al vrij snel een half uur in de wacht. Toen we uiteindelijk iemand aan de lijn kregen leek het wel alsof die voor ANWB pechhulp werkte in plaats van de Energie afdeling. Uiteindelijk is het wel goed gekomen en op dat moment leverden ze volgens mij ook nog niet zo lang stroom en gas dus in dat opzicht kan je stellen dat elk begin moeilijk is. App is (nog) zeer matig, mede omdat je weinig inzicht hebt in je vaste kosten en exacte bedragen wat je dient te betalen. Dit komt pas naderhand per factuur inzichtelijk.
Wij zijn overgestapt vanaf Eneco naar ANWB Energie, reden is simpel: prijzen waren goedkoper en zijn nu nog steeds een stuk goedkoper dan bij andere energieleveranciers. De overstap ging vrij soepel en we werden goed op de hoogte gehouden over de voortgang. We hebben tevens slimme stekkers in ons huis geplaatst, met name bij ons witgoed levert dat toch wel een bult op. Wat die namelijk doen is dat je het witgoed kan laten draaien als de energiekosten laag staat. We gaan het maandbedrag wel even in de gaten houden omdat we net nieuw klant zijn en het toch variabele tarieven zijn maar voor nu ziet het er goed uit. App zou nog wat beter ingericht kunnen zijn want moet eerlijk zeggen dat die nog wat onduidelijk is. Vandaar 4 sterren waardering. Groetjes Paul.
Waar koop je die “slimme” stekkers? Is er nog een bepaald merk aan gekoppeld?Lijkt me een goede investering. Zo te lezen gebruik tot volle tevredenheid.
Dit zijn de beste energieleveranciers van oktober 2024.
Er zijn 21 reviews geschreven over ANWB Energie op Reviews.nl. Met een 2.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.