
De app werkte al slecht, maar sinds vandaag helemaal niet meer. Meermaals gebeld met de slecht bereikbare klantenservice, maar die bagatelliseert de al maanden voortdurende problemen: “Hoort bij ICT”.
Het ergste is het uitblijven van communicatie naar klanten, laat staan het aanbieden van oprechte excuses. Je hoort niets, op de site zeer summiere informatie, tot vandaag geen enkele melding over de technische problemen. En ondertussen wel adverteren op o.a. TV (terwijl sinds vandaag het niet meer mogelijk is je als nieuwe klant aan melden en de klantenservice niet meer gebeld kan worden). Wat een enorm aantal prutsers, van ICT-ers tot managers en directie, die zoiets hebben laten gebeuren. Alle basisregels voor het lanceren van een nieuwe app lijken te zijn genegeerd en het testtraject lijkt geheel overgeslagen te zijn.
Ik heb sinds juli 2024 contract was er blij mee maar sinds eind aug 2025 is mijn contract opgezegd hoe en wat onbekend.
Tig keer gebeld en gemailt maar ze zeggen dat ik over gestapt ben wat niet zo is. Want als ik de hoofd leverancier bel die zeg dat ik bij de anwb contract heb. Ik heb geen inzicht meer in de app wel kan ik mijn geschiedenis nog steeds zien. Nu nov 2025 krijg ik eindrekening van anwb en krijg ik geld terug. Bizar ik krijg gratis stroom en gas al voor de 3 maand nu. Bizar wat nu???
De berekende verbruiksdata van met name de terug geleverde stroom klopt totaal niet, deze berekende verbruiksdata verschillen enorm per dag. Nu staat er in de app dat de ANWB op de achtergrond bezig is met een grote overstap naar een nieuw systeem maar dat staat er al weken. Vertrouwen dat de verbruiksdata nog gaan kloppen is voor mij minimaal. Ook het contact met de klantenservice is uiterst teleurstellend het enige wat ze melden is dat men niet weet hoe lang het gaat duren voordat het nieuwe systeem betrouwbaar gaat werken en dat ik gratis over kan stappen naar een andere energieleverancier als ik niet tevreden ben..... !!!
Vorig najaar contract aangegaan. In het begin leek het goed (en voordeliger) te zijn. Na het vernieuwen van de app vele weken verstoken geweest van informatie. Toen de app (voor een deel) weer werkte en een kosten en verbruik plaatje per week of dag liet zien, viel direct op dat de werkelijke kosten veel hoger uitvielen dan eerder werd getoond, ook wat betreft de tussenstand/verschil met het maandelijks bedrag. Bij de uiteindelijke afrekening bleek dat de kosten bij ANWB Energie uiteindelijk tussen de 15-20 % hoger lagen dan bij vergelijkbare energieleveranciers.
Energiebedrijven zijn wettelijk verplicht binnen 6 weken na beeindiging termijn of contract een eindafrekening te zenden. Nu inmiddels enkele weken verder nog steeds, ook na aandringen per telefoon, whatsapp geen reactie. Heb ANWB Energie in gebreke gesteld, maar nog steeds geen enkele reactie. Op whatsapp wordt niet meer geantwoord en telefonisch hang je veel te lang in de wacht. Kortom : niet doen !
Anwb heeft na 2 dagen contract opgezegd. Kan direcr niet meer inloggen. Fout gemaakt. Ligt bij Back-Office. Deze zogenaamde back Office is niet in staat goed te communiceren. Veel telefoontjes en beloftes terug te bellen geen enkel resultaat. Ze kunnen het gewoon niet corrigeren. Pas op mensen, als het fout gaat komt er geen oplossing
Door een vergissing heeft ANWB Energie ons contract beeindigd. Heb in tussentijd mails ontvangen dat ik geen slimme meter heb (dus wel), welkomsmail😡 en dat ik ze moet machtingen. Op hun mails kun je echter niet reageren, belachelijk! Dan maar bellen, 4 x lang wachten waarna loze toezeggingen dat ze het oplossen. Ook beloofde terugbellen gebeurt niet. Waardeloos!
Jaarafrekening gehad.
Kreeg een flink bedrag terug
Echter er ging nog bijna €100 af, van wege 9/21% ODE teruglevering.
Nagevraagd wat dat was
De reden zou zijn dat ik meer teruggekeerd dan verbruikt zou hebben.
Ik heb echter ruim 300 kwh meer verbruikt dan teruggekeerd.
Dit weer terug gemeld.
Na 2 dag nog steeds géén reactie.
Met zo'n klantendienst, wordt dat dan toch weer overstappen.
Hoef dan ook geen rekening meer te houden, wanneer ik bepaalde apparaten aanzet.
Te gek voor woorden. Betaald aan voorschot 180 euro. Verbruikt - 280 euro oa door teruglevering van zonnepanelen. Tussenstand zegt 460 terug te ontvangen.
Dan komt de jaaraFREKENING EN MOET ER INEENS NOG 380 EURO VERREKEND WORDEN IVM 9/21 % en ODE teruglevering KRIJG JE DUS OPEENS IPV 460 EURO 80 EURO TERUG. Waar komt dat ineens vandaan? Berreken dat dan meteen. En maak iemand niet blij met een dooie mus.
Inmiddels staat bij mij voorspeld dat ik bij mijn eindafrekening €1998 terug krijg.
Echter mijn voorschot kan niet lager dan hun berekening voorspelt. En dan wordt het saldo nog hoger want hun verwacht verbruik staat veel te hoog.
Telefonisch contact levert het antwoord dat het niet aangepast kan worden omdat het systeem dit niet toe laat.
Sinds 1 april 2023 overgestapt naar de anwb. In april geen stand maar dat ze konden mijn slimme meter niet aflezen, gelukkig is dit nu opgelost, dit was niet de schuld van de anwb. in april een terug-levering van -199,35 euro en werkelijke kosten in mei + 48,32 euro en in juni 34,94 euro, tot zover gaat het goed. Maar nu de tussenstand werkelijke kosten april + 236,02 euro en in mei 493,25 euro? Juni is nog niet ingevuld. Tja ik wil best mijn maandbedrag herzien, maar zolang deze app niet betrouwbaar is dit niet mogelijk. Jammer dat ze dit nog steeds niet onder controle hebben. Mijn vraag wanneer dan wel?
De APP is bijzonder slecht. Het antwoord "we werken er aan" heb ik niets aan. De berekeningen, zeker als er niet teruggeleverd wordt en bij negatieve prijzen. (u krijgt geld terug als u stroom gebruikt) kloppen helemaal niet. Ze doen maar wat !
Ik heb recent om een herberekening gevraagd van enkele dagen waar vreemd genoeg ipv crediteringen (terugleveringen) nul euro op het overzicht stond. Dit was de druppel. Binnen enkele dagen werd zonder enige uitleg of excuus een correctie uitgevoerd. Echter nu enkele dagen later is het systeem weer van slag. Ook geeft de APP onder de facturen kolom VKO grove fouten aan en loopt maanden achter.
Het wordt tijd dat het ijkwezen (NMI) de zaak maar eens goed doorlicht.
Het gaat hier om veel geld!
Heeft u ook problemen met ANWB Energie, meldt ze bij het NMI , dan zal de ANWB er wellicht (gedwongen) wat meer vaart achter zetten !
Heb je zonnepanelen, stap dan niet over. De vergoeding voor terug geleverde energie is lager dan wat je moet betalen voor de door ANWB geleverde energie. Dit betekent dat in tegenstelling tot traditionele leveranciers het salderen veel minder gunstig is. Nu vindt er op de jaarafrekening wel nog een correctie plaats op de Energiebelasting maar door het prijsverschil tussen geleverde en teruggeleverde energie kost het je geld. Niet doen dus wanneer je zonnepanelen hebt en energie terug levert.
Energie levering is o.k. De app is niet goed. Rare piek in verwacht gas verbruik.
Is bekende fout, wordt aan gewerkt. (Al 2 maanden!)
Tussenstand wordt niet bijgewerkt. Gebeld, app verwijderd. Iedere maand hetzelfde. Frustrerend. (En nu is de review tekort en moet die minstens 50 woorden zijn, eens kijken of dit genoeg is)
Begin februari overgestapt van Energie Direct naar ANWB Energie. We maken er een sport van: de was, vaatwasser etc. gebruiken we alleen tijdens de gunstige uren, lees lage tarieven. Voor het volgen van de tarieven gebruiken we de app van ANWB, en de Telegramgroep (tarieven inclusief kosten). Volgens een aantal recensies is de app van ANWB slecht, wij vinden deze prima. Je moet je weg even vinden maar dan is alles ook snel duidelijk. Ik ben tot nu toe ontzettend blij met de overstap!
Doen wat ze beloven en veel goedkoper dan vele anderen. Het scheelde mij honderden euros per maand. Moest er wel even op wachten vanwege de golf van overstappers.
De app werkt goed, hoewel je een paar dagen moet wachten.
Een enkele andere is goedkoper, maar heeft niet dr naam hoog te houden van de ANWB
Gasprijzen liggen lager dan bij elke andere aanbieder, ik heb nog nooit meer dan het prijsplafond betaald.
Voor stroom elk uur een andere prijs, wel even wennen maar prima te doen met de app. Ook hier veel lagere prijzen dan andere aanbieders.
Ze zijn makkelijk te bereiken via de telefoon of WhatsApp als er iets is, ze zijn pas net begonnen dus de app en de website doen het steeds beter.
ik vind het echt helemaal niks. ze mogen dan adverteren met super goedkope inkoopprijzen en dynamische uurtarieven maar het is een zooitje. heb het nu een maand aangezien maar de app werkt voor geen ene meter. wat je deels ook niet kan verwachten van een energieleverancier die eigenlijk geen energieleverancier is. het is de anwb mensen, de wegenwacht wel te verstaan. ik snap dat elk bedrijf er een slaatje uit probeert te slaan maar als je geen goedwerkende app kan leveren, sta je meteen al met een aantal punten achter. blijf gewoon bij je huidige energieleverancier want ik heb veel spijt. of ga in ieder geval bij een energieleverancier die zich alleen focust op het leveren van energie. voor de anwb is het namelijk een randzaak. dat is me wel duidelijk.
Velen vielen over deze 'nieuwe' energieleverancier heen, ik weet nog mid tot eind 2022 dat ze met een advertentie op Facebook kwamen te staan, en ondanks alle negatieve reacties die ik daarop las, heb ik toch besloten om met de ANWB Energie in zee te gaan. Dit is me tot nu toe heel goed bevallen, ik gebruik het al enkele maanden en heb verder geen klachten. Nu verwacht ik ook niet veel van een energieleverancier, laten we wel zijn, zolang ze energie leveren voor een goede prijs, zijn de meeste klanten blij! Het betalen van de inkoopprijs geeft me wel een eerlijk en veilig gevoel. De grote energieleveranciers met hun grote kantoren en vele medewerkers zitten nu met de gebakken peren want de kleinere flexibele leveranciers hebben het op dit moment overgenomen. Kijk maar op meerdere vergelijkers, ANWB en consorten staan nu bovenaan als je sorteert op prijs!
Gewoon een lekker goedkope energieleverancier. Nadat ik mijn maandbedrag zag, was ik om. Gelijk maar overgestapt naar energie van de anwb. Ik hoefde er ook niet veel voor te doen. Hun zeggen je oude energiecontract voor je op. Ik snap alleen niet hoe ze geen winst kunnen maken op mijn energieverbruik. Doen ze het puur om klanten te krijgen, die wellicht ook andere diensten van hun afnemen? Wellicht weet iemand het. Dat is mij volstrekt onbekend namelijk, maar ik vind het wel interessant.
Ik las op een website dat ANWB energie levert van EnergyZero. Is dit waar of is het nu zo dat ze zelf energie en gas verkopen? Ben wel benieuwd want als ze energie aanbieden van een andere energieleverancier kan je beter gewoon bij EnergyZero gaan. Hopelijk kan iemand me met deze vraag helpen want de prijzen wat ik zo kan zien zijn zeer laag, maar wil wel graag weten van wie ik het koop.
Naast pechhulp en een ANWB creditcard, heb ik nu ook ANWB energie genomen. Bij het berekenen van mijn maandbedrag kwam ik toch nog een stukje goedkoper uit. Zelfs nog even contact gehad met ANWB, maar dat is altijd goed. Dat is ook zeker een reden waarom ik het prettig vindt om bij ANWB te zitten. Overstappen was heel eenvoudig en was ook snel geregeld. Ik ben wel blij met mijn overstap naar ANWB energie.
Met momenteel een stroomtarief van € 0,452 per kWh en een gastarief van € 1,719 per m3 zijn wij gelijk overgestapt. We hebben zonnepanelen dus het was voor ons ook belangrijk dat je het kale inkooptarief terug krijgt, dit is bij Anwb energie het geval. We moeten 14 dagen wachten alvorens we daadwerkelijk klant zijn. Voor het eerst gaan we van een grote energieleverancier als Essent naar een energieleverancier met flexibele prijzen. Spannend maar eigenlijk ook geen andere keuze mogelijk.
Dit zijn de beste energieleveranciers van november 2025.
Er zijn 27 reviews geschreven over ANWB Energie op Reviews.nl. Met een 2.4 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.