
In de week van Black Friday een bestelling geplaatst (26/11). De bestelling is verdeeld in 2 delen. De eerste is binnengekomen, de tweede is nog steeds niet vertrokken vanuit het magazijn op 4/12.
Heb op hetzelfde dag besteld op de Chinese sites en Amazon, zelfs die zijn ontvangen. Als antwoord krijg je dan drukte…
Volgens mij gaat het toch de slechtere kant op met Zalando, dit qua service.
Klantendienst zegt dat ze er niks aan kunnen doen, dus dit krijg je dan als antwoord.
Jammer
Ik lees hier reacties over een probleem waar ik nu mee te kampen heb. Geduld, geduld schrijven ze telkens als reactie op mijn mails. Ik wilde milieubewust zijn dus stuurde ik twee paar sneakers en één mascara terug. Sneakers en mascara waren van twee verschillende orders. Op 20/11 bericht ontvangen dat sneakers retour ontvangen zijn. De mascara in dezelfde verpakking? Nog steeds geen melding gekregen. Dit is toch vreemd te noemen. Je zou denken dat ze die mascara ook scannen in het magazijn samen met de andere retour. Ik heb wel een theorie, de mascara is gewoon niet opgemerkt ik de verpakking. Klein ding, dat enkel een folie verpakking had bij ontvangst.
Ze blijven schermen met het feit dat het tot tien dagen kan duren en dat ik tot twee december geduld moet hebben. Allemaal goed en wel maar waarom informeren ze niet even bij het magazijn dat de retourzendingen verwerkt. Ik betaalde de mascara want anders krijg ik herinneringen en dat wil ik niet. Het gaat trouwens om een klein bedrag en als ik dat niet terugbetaald krijg dan is het geen ramp.
Het gaat om het principe. De onwil op even op onderzoek uit te gaan. Het is altijd goed gegaan, nu dus niet. Volgende week maar weer een mail sturen. Ben benieuwd. De wijze les die ik hieruit trek is dat ik nooit meer retouren van verschillende order in één verpakking terugstuurt.
Ontzettend slechte klantenservice! Doordat mijn vader in kritieke toestand was opgenomen op de IC in het ziekenhuis was ik een paar dagen te laat met retourneren (die sinds kort op 30 dagen is gesteld). Ondanks deze onvoorziene, zorgelijke en verdrietige situatie is er geen enkel blijk van medeleven en dus ook geen coulance. Ik had 2 broeken besteld die helaas te klein zijn en die ik nu dus niet mag retourneren. Ben al ruim 10 jaar een trouwe klant. Ik mis de menselijkheid en inlevingsvermogen!!!!
Wat is dat kansloos geworden. Kijken de mensen van Zalando er zelf wel eens naar. Alle zo genoemde looks zien het zelfde eruit. Of het casual, zakelijk of tijdloos is. Slaat werkelijk echt helemaal nergens. Stylist is AI geworden. Laatste bestelling was een jas. Deze kwam geseald in plastic maar helemaal verkreukelt. Kreeg ik er zelf niet uit. Dus maar met tegenzin naar de stomerij gebracht...
Vreselijke klantenservice! Meermaals contact met jullie opgenomen omdat 1 artikel uit mijn retourpakket (naar jullie partner) niet correct werd verwerkt. Jullie weigeren gewoonweg om dit opnieuw te onderzoeken hoewel ik perfect kan bewijzen wat ik retour stuurde en wanneer. Ik ga niet betalen voor iets wat jullie in goede orde ontvingen... De grammages uit het pakket, het verzendbewijs,... spreekt allemaal voor zich. Mijn rechtsverklaring willen jullie niet accepteren. Waarom dan vragen om dit in te vullen?
Verder meerdere keren antwoorden gekregen die totaal naast de kwestie liggen (voorbeeld: 'Uw pakket is wel degelijk geleverd' terwijl de discussie gaat over 1 van de 3 geretourneerde items die niet verwerkt werd.) Toevallig kwam het geretourneerde item, op de dag dat mijn andere 2 items als retour werden verwerkt, wel terug online beschikbaar na een tijdje uitverkocht te zijn. Hoe verklaren jullie dit dan? Daarnaast een beschadigd item ontvangen EN in een andere bestelling slechts 1 deel van een set met 2 stuks. Hoewel hier melding van te hebben gemaakt, willen jullie mij ook laten betalen voor die halve set terwijl deze alsook (na melding/klacht) retour werd gestuurd . Oplichters!!!
I.v.m. faillissement fabrikant konden artikelen niet geleverd worden; wel betaald aan Zalando en Zalando betaalde niks terug. Gekmakende plichtmatig afgerichte antwoorden van de klantenservice terwijl er NIKS gebeurde. Uiteindelijk via de Consumentenbond een juridische brief met dreigen incassobureau gestuurd en nu na 2 maanden geld retour. Drama!!!
Paar schoenen besteld en nooit ontvangen.
Ik moest eerst een rechtsverklaring invullen voor onderzoek.
Daarna kreeg ik te horen dat bpost het zogezegd wel had geleverd??
Nooit gezien/ontvangen.
Meerdere keren gebeld en gemaild. Telkens opnieuw rechtsverklaring invullen om onderzoeken te kunnen starten en steeds weer hetzelfde. "Bpost beweerd te hebben geleverd dus u heeft het pakket gekregen"
Ja niet dus!!!
Ondertussen dreigde ze de openstaande factuur te verhogen en naar incassobureau te sturen als ik niet optijd betaalde?
Geen schoenen ontvangen en weg geld.
Bij bijna elke bestelling die ik de laatste tijd doe, ontvang ik een niet-werkende track-en-trace-link. Ik moet telkens meerdere e-mails sturen om te vragen waar mijn pakket is en om een werkende link te krijgen. Uiteindelijk moet ik zelf contact opnemen met de klantenservice van PostNL om mijn pakketje op te sporen.
Het lijkt niet uit te maken hoe vaak ik dit probleem meld, want er wordt niets aan gedaan. Hierdoor bestel ik nu veel minder, omdat er geen gehoor wordt gegeven aan mijn meldingen. Bovendien krijg ik vaak een totaal ander antwoord dan op de vraag die ik stel
Dit bedrijf is zo hard achteruit gegaan, die klantenservice is gewoon verschrikkelijk slecht.
Ik had een probleem met het verkopen van tweedehands kleding en ze willen mij op geen enkele manier helpen. Ze stelen nu mijn artikelen en schenken deze aan een goed doel, m.a.w. diefstal. IK heb veelvuldig contact met ze gehad via de mail maar ze weigeren mij te helpen.
Op 26 september heb ik een bestelling geplaatst bij zalando bestelnummer 10203188182629 totaal 6 paar schoenen ik heb ze op 27 september en 30 september ontvangen. Deze heb ik binnenhuis geprobeerd en een van de schoenen heb ik behouden, de andere 5 heb ik op 2 oktober allemaal netjes in originele doos teruggestuurd. Tot mijn verbazing kreeg ik op 6 oktober een mail kreeg waarin stond dat er 1 van de schoenen niet geaccepteerd wordt omdat er gebruikerssporen aanwezig waren. Hierop gelijk telefonisch contact gehad met klantenservice aangegeven dat het onmogelijk is omdat ik het binnen in huis alleen heb geprobeerd dus nooit gedragen. Ik vroeg nog wat de gebruikerssporen precies waren, maar daar had de gene geen antwoord op. Ik hoorde dat ik die paar schoenen teruggestuurd zou krijgen. Daarna heb ik via de site een klacht ingediend, binnen 2 uur reactie met excuses en een korting van ruim 19 euro of ik kon het terugsturen. Om er zeker van te zijn heb ik gereageerd op die mail, nogmaals alles duidelijk uitgelegd en hoe het kan dat de andere schoenen geen gebruikerssporen hadden en heel toevallig die wel. Ik krijg antwoord op mijn mail vandaag daar staat weer heel wat anders dan de vorige mail dat ze het niet kunnen accepteren. Door een fout van een magazijnmedewerker die controle uitvoert van teruggestuurde artikelen heb ik blijkbaar de schoenen gekregen die eerder door iemand is teruggestuurd met gebruikerssporen. Dus nu zit ik met schoenen thuis die mij niet goed passen die al eerder door iemand is gebruikt. Het zijn lichte gebruikerssporen aan de onderkant van de schoenen waardoor het mij ook niet is opgevallen. Als gezin zijnde hebben we allen eigen account bij zalando al jaren klant, geen enkel keer problemen gehad tot heden. En nu wordt ik ervan beschuldigd dat ik iets teruggestuurd heb die ik gebruikt heb, dit is gewoon belachelijk!!!!!
Ik heb een pakket retour gestuurd en ben al maanden bezig om mijn geld terug te krijgen. Vreselijke klantenservice, het lijkt wel of een AI bot reageert. Het geeft zoveel stress en kost zoveel tijd, maar het gaat om meer dan €400 dus ik doe er alles aan om mijn geld terug te krijgen. Wees gewaarschuwd en bestel hier niet!!
Mijn ervaring met Zalando was een complete teleurstelling. Wat begon als een eenvoudige bestelling ontaardde in een uitputtende en frustrerende maandenlange strijd met een chaotische klantenservice.
Ik heb meerdere, tegenstrijdige facturen ontvangen voor één artikel, met prijzen die varieerden van €79,86 tot €93,95. Daarnaast heeft het bedrijf herhaaldelijk foutieve terugbetalingen verricht en vervolgens geëist dat ik deze zelf zou corrigeren. De communicatie verliep extreem slecht, waarbij verschillende medewerkers elkaar tegenspraken en mijn bewijsstukken (zoals een bankafschrift) negeerden.
Ondanks herhaalde beloften van compensatie vanwege hun fouten, weigerde Zalando uiteindelijk om deze toe te passen. Ik was gedwongen de onbetwiste bedragen te betalen om een einde te maken aan de onnodige stress.
Dit bedrijf toonde een totale onmacht in hun administratie en klantenservice. Ik raad iedereen af om hier te bestellen, tenzij je bereid bent om uren te spenderen aan het oplossen van problemen die zij zelf creëren. Ik zal hier nooit meer iets kopen.
Een pakket retour gestuurd, 1 artikel gehouden de rest retour, zij ontvangen het pakket en is zogezegd leeg. Moet nog 370€ betalen voor artikelen dat ik Niet heb ontvangen, ze laten zelf niet weten dat ze een leeg pakket ontvangen hebben, dus nu veel te veel tijd tussen voor klacht bij bpost te doen. Schandalig .
Zeer teleurgesteld in Zalando. Eén paar schoenen (New Balance) ontbrak in mijn bestelling en de klantenservice weigerde te helpen. Ze beweerden dat alles gescand was, maar gaven geen concreet bewijs, zoals het gewicht van het pakket. Ik heb een onvolledige bestelling ontvangen en Zalando neemt geen verantwoordelijkheid. Ik ga hier nooit meer winkelen.
Door een fout van dhl is er een duur pakket van ons bij zalando beland dat niet voor hen bestemd was. Vanaf moment 1 alleen maar ellende en langs elkaar heen gecommuniceer… het pakket was gevonden maar opeens weer kwijt, medewerker nummer zoveel beloofde alles terug te betalen maar puntje bij paaltje ontvingen we nul. Steeds weer opnieuw hetzelfde verhaal moeten doen, steeds weer een andere medewerker spreken die allen Antilliaans spraken en soms daardoor slecht te begrijpen/verstaan. Allemaal even vriendelijk maar uitkomst was nul komma nul. Vooral dat de een zegt we hebben hem gevonden en sturen hem terug, de ander; we hebben niets gevonden maar vinden het vervelend dus betalen het terug en meneer Frank beweert opeens niet verantwoordelijk te zijn voor ( bij hen/door hen!!!) zoekgeraakte pakketten en laat ons gewoonweg stikken met een pakket dat niet van hen is en een waarde heeft van 265,- . In 1 woord walgelijk. Wat een slechte zaak dit en wat een slechte onderlinge communicatie, er is niet 1 iemand die het voortouw heeft genomen en ons heeft aangegeven wat te doen en dat ook na te komen. Zoveel verschillende medewerkers met zoveel verschillende beloften. Onze rechtsbijstand heeft uiteindelijk in moeten springen maar het is toch idioot dat je zo in de steek wordt gelaten. Ik snap niet dat je zo met mensen om kan gaan. Nooit maar dan ook nooit zaken doen met deze lui
Ik heb hier half april schoenen voor mijn bruiloft gekocht. Ze waren in de aanbieding van 60 naar 34 euro. Ik bestelde maat 39. Ik kreeg bij levering maat 38. Toen ik deze terug wilde sturen kreeg ik in eerste instantie mijn maat 39 niet voor de kortingsprijs. Na meerdere mailtjes kreeg ik uiteindelijk maat 39 en zou de korting laysr verrekend worden. Ik moet hem eerst opnieuw bestellen en de ander retouren. Ik heb dat gedaan, toen kreeg ik een factuur voor de volle prijs. Met weer 2 mailtjes heb de korting verrekend gekregen. Inmiddels was het eind april en was ik 2 weken in curaçao toen dit eindelijk geregeld was. Eenmaal thuis andere schoenen binnen gekregen die beter passend zijn. Wil ik deze in kwestie terug sturen, mag dat niet meer. Zoek ik netjes contact met de klantenservice, krijg ik een automatische mail terug waar het op neer komt dat je pech hebt. Als ik vraag om de situatie bekijken en eigen fout ook jn acht te nemen krijg ik exact dezelfde mail terug, bijna als automatisch antwoord. Bij navraag naar een klachten adres ( zijn ze wettelijk verplicht ) krijg ik weer die mail. Heel bizar, zo klant onvriendelijk terwijl dit is begonnen bij eigen fout en tevens geen mogelijkheid tot klacht?
Goederen en (klanten-) service zijn ondermaats!
Helaas een zeer teleurstellende ervaring.
Allereerst was mijn bestelling foutief, het stemde niet overeen met het bestelde product. Toen ik dit meldde, werd er geen passende oplossing geboden. In plaats van een simpele waardebon, terugbetaling of een fatsoenlijke rechtzetting van de fout zoals in de mail meegedeeld, kreeg ik een zeer kleine kortingscode — met het duidelijke doel om mij nogmaals te laten bestellen. Deze korting was bovendien minimaal en kwam met een waslijst aan voorwaarden [ minimum bestelbedrag, maximum bestelbedrag en vervaldatum!], waardoor het weinig waard was.
Ik werd telkens met een andere werknemer in contact gebracht; Mandy Hoop, Jason Kluivert, Tamira Veld; Kathleen Best, Bekil Mukadder, ... BELACHELIJK!
Daarbovenop blijkt mijn zogenoemde Shine level-account totaal geen meerwaarde te hebben. De beloofde voordelen en kortingen zijn in de praktijk nergens te bekennen, wat het concept ronduit misleidend maakt.
Voor mij reden genoeg om voortaan elders te bestellen. Erg jammer dat dit zo moest verlopen.
Ik ben nog nooit zo onbeschofd behandeld door een bedrijf! Ze maken mij voor leugenaar uit. Ik bestelde best vaak bij Zalando en was tevreden. Ik had nu sneakers teruggestuurd (had meer dingen besteld die ik wel gehouden heb), maar ze zeggen nu dat mijn retourpakket leeg was en dat ze uitgebreid onderzoek hebben gedaan en dat ze mij niet geloven. Hoe hebben ze dan uitgebreid onderzoek gedaan? Ja, dat willen ze niet zeggen. Mij hebben ze niet gesproken in ieder geval... Er kan nog geen telefoontje af. Krijg nu alllemaal aanmaningen om te betalen. Wat een &*$@^ bedrijf!!
Zalando beweert dat mijn retour gebruikssporen bevat. Na 4x over en weer mailen vertellen ze plots dat ik een verkeerd artikel heb geretourneerd. Zalando laakt de laatste maanden enorm veel (bewuste) fouten en laat de klanten er voor opdraaien.
Mijn vrouw heeft voor een andere bestelling vooraf betaald, toch blijft Zalando betaalherinneringen sturen met bijkomende herinneringskosten, dreigmails voor incasso bureaus, het blijft duren, bende ongeregeld!
Schande ! Dieven zijn het!
Koop er niets meer!
Dit bedrijf gaat vroeg of laat failliet!
Er zijn 36 reviews geschreven over Zalando op Reviews.nl. Met een 1.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.