Gisteren waren we geboekt voor 2 nachten in kasteel Bloemendal. Mijn partner bestelde een wijn met een glas leidingwater (heeft haar voorkeur en is bij geen enkele ander Van der Valk vestiging een probleem). Dat mocht de bartender niet geven (zei hij). De general manager Jan van Boom bevestigde dit. Na aandringen was een klein glas mogelijk. De bartender deed het kennelijk te vol waarna de general manager het alsnog half leeg goot voor hij het mijn partner aanbood. Na dit schandelijke gedrag zijn we onmiddellijk uitgecheckt en komen hier nooit meer terug.
Jammer van deze klantonvriendelijke behandeling van de general manager voor Van der Valk. Wij komen al vele jaren bij veel van de vestigingen en zijn altijd zeer positief over hotel, restaurant en personeel.
Ook jammer dat Van der Valk geen centrale klachtenregistratie heeft waar het gedrag van een general manager gemeld kan worden.
Logeren al jaren in diverse Van der Valk hotels, maar dit was de slechtste! 1e avond bijna ander half uur op het eten moeten wachten,en bij nader na vragen bleek dat er een grote groep eters (Lions) belangrijker waren dan wij als hotel gast! Dit gebeurde de volgende middag weer maar nu in de tuin,daar moesten wij plaats maken voor weer een groep en wij mochten plaats nemen in een ongezellig bij tuintje met ook alleen maar schaduw,was dus ook koud om te zitten! hadden met een zakeljike relatie in de zon willen zitten! Helaas pindakaas zal voor dit hotel als vaste Van der Valk bezoekers geen reclame meer maken! Alles bij elkaar een dikke onvoldoende en ook het personeel blonk niet uit in service en gastvrijheid!
Het is verontrustend om te zien dat er sprake is van misleiding. De General Manager heeft op mijn Facebook-review gereageerd door zich voor te doen als een klant en te beweren: "Prachtig hotel, geen enkele tegenslag ervaren..." Dit is een betreurenswaardige vorm van oneerlijk gedrag. Zelfs op dit platform ontwijkt hij zijn verantwoordelijkheid voor de tekortkomingen van zijn eigen hotel. ---- 25-05-2022. Het lijkt erop dat de situatie nog verder verslechterd is dan eerder gedacht. Een groep mensen verzamelde geleidelijk in de loungebar, uiteindelijk waren we met 14 personen voor een aperitief. We hadden ongeveer 10 kamers geboekt en genoten van gezamenlijke ontbijt- en dinerbijeenkomsten.
We reizen en verblijven in verschillende Van der Valk hotels, maar deze keer was onze ervaring ronduit teleurstellend. Het voldeed niet aan de verwachtingen die we doorgaans hebben van Van der Valk. Het ontbijt was matig, verre van indrukwekkend voor de prijs van 262 euro per kamer per nacht. We hadden voor drie nachten geboekt, maar na de eerste nacht wilden we eigenlijk al vertrekken. Helaas kon annuleren niet meer. Voor het totale bedrag van 786 euro hadden we veel meer verwacht. De geboden oplossing was teleurstellend: slechts één gratis ontbijt. 😥
We werden hartelijk verwelkomd en op onze kamer stond zelfs een Bellobox-snackpakket klaar voor onze hond. Huisdieren zijn niet toegestaan in het ontbijtgedeelte, maar op verzoek kunnen ze in de aangrenzende ruimte worden ondergebracht. Het ontbijt was uitstekend, en het bestelde lunchpakket was ook zeer goed verzorgd. Heel blij dat ik hier mocht zijn!
Wat een geweldige ervaring hebben we gehad! De accommodatie was prachtig en onze kamer was netjes en comfortabel. Zowel het ontbijt als het diner waren heerlijk. Het personeel was uiterst vriendelijk en behulpzaam. We kijken nu al uit naar ons volgende bezoek in november voor de kerstmarkten in Valkenburg en Aken. Absoluut top!
Onze kamer, nummer 215, was ruim en aantrekkelijk, met geen tekenen van slijtage en een smetteloze staat. Het ontvangst was vriendelijk en de sfeer was aangenaam. Het vooraf geboekte driegangendiner was een culinair genot. Het personeel hier is opnieuw uiterst vriendelijk. De locatie biedt een prachtige achtertuin met weelderige groen, vogelzang en kleurrijke pracht. Er is echter één minpuntje opgemerkt: de looproute tijdens het ontbijt. Het is moeilijk om daar een afstand van 1,5 meter te bewaren, en de tangen worden door iedereen aangeraakt.
Dit hotel bevindt zich op een korte wandelafstand van het stadscentrum, gelegen aan een vredige straat en omringd door een prachtige tuin vol met eeuwenoude bomen. Bovendien biedt het gratis parkeergelegenheid. Om de receptie te bereiken, moet men een trap met bordes opgaan. Voor gasten die moeite hebben met lopen, is er echter een onderdoorgang met een lift beschikbaar. Onze kamer bevond zich op het souterrainniveau en beschikte over een charmant klein terras met een comfortabel tweezitsbankje. De kamer zelf had een oppervlakte van ongeveer 30 vierkante meter, terwijl de badkamer ongeveer 10 vierkante meter besloeg. In de entree was er een multifunctioneel meubel met ruimte voor koffers, een kapstok, een kledingkast met een gratis kluisje, een ingebouwde koelkast en faciliteiten voor het zetten van koffie en thee.
Ons verblijf was uitstekend in een prachtige kamer in een kasteelachtige setting. We werden hartelijk ontvangen door de receptie. We hadden een kasteelkamer geboekt voor een tweedaags verblijf. De kamer was prachtig, het bed was comfortabel en de badkamer was van uitstekende kwaliteit. Het ontbijt is werkelijk voortreffelijk, er ontbreekt niets! We kijken met veel plezier en tevredenheid terug op ons verblijf!
Bij aankomst werden we al teleurgesteld door de verwaarloosde voortuin. Gelukkig was alles binnenin netjes en onze kamer was ook in orde, hoewel aan de kleine kant. De uitleg over het koffieapparaat en de aanwezigheid van een vergrootspiegel met licht waren leuke details die je niet vaak tegenkomt. Helaas waren er geen waszakken of washandjes beschikbaar. Het personeel was buitengewoon vriendelijk, zowel in de bar, waar het aangenaam vertoeven was, als in het restaurant. Hoewel het restaurant er nog mooier uitzag dan op de website, viel het eten toch wat tegen. Voor de prijs zijn er veel Van der Valk hotels met een beter culinair aanbod.
Wat een fantastisch hotel, en de locatie is werkelijk prachtig. Onze kamers waren tot in de puntjes verzorgd en brandschoon. Het was een onvergetelijk verblijf. Tegen eind november moet ik met me familie een evenement in dezelfde omgeving bijwonen, ik denk dat we hier zullen verblijven. De gezelligheid hier heeft in ieder geval indruk op me gemaakt.
Onze kamer was een oase van comfort, met een heerlijk balkonnetje dat een extra dimensie aan ons verblijf gaf. De actieprijs van 99 euro inclusief ontbijt was absoluut de juiste keuze voor een "comfort kamer." Het overtrof onze verwachtingen zonder dat het de prijs de hoogte in joeg. Een perfecte balans tussen kwaliteit en prijs!
Voor de jonge gasten was het een bijzondere ervaring om te overnachten in een kasteel. De kamers waren schitterend en verrassend ruim, van alle gemakken voorzien. We hebben slechts één nacht doorgebracht, maar het ontbijt was verrukkelijk. Hoewel er niet veel keuzes waren, was het zeker voldoende. Het was een zeer plezierige ervaring en zeker de moeite waard om nogmaals te herhalen.
Dit zijn de beste hotels van april 2024 in de omgeving van Vaals.
Van der Valk Kasteel Bloemendal is een luxe hotel, gelegen aan Bloemendalstraat 150 te Vaals. Het ligt in het zuidelijkste puntje van Nederland, op slechts een steenworp afstand van de Duitse en Belgische grens. Het kasteel is omgeven door een prachtig park en beschikt over 77 luxe kamers en suites, allemaal ingericht in de sfeer van het kasteel. Het restaurant van Kasteel Bloemendal, Restaurant De Bloemendal, serveert gerechten die geïnspireerd zijn op de Franse keuken en waarbij lokale producten worden gebruikt. In de zomer kunt u genieten van een hapje en een drankje op het terras, dat uitkijkt over het park. Voor zakelijke gasten zijn er diverse vergader- en conferentiezalen beschikbaar, geschikt voor kleine en grote groepen.