Seats and Sofas

Seats and Sofas

1.9 reviewscore • 13 reviews
N

Als er iets mis gaat ben je echt de sjaak

In mei 2024 bank besteld.
In juli 2024 bank geleverd gekregen.
Bouten om poten te monteren bleken te groot. Meteen gebeld met filiaal Zaandam waar ik de aankoop had gedaan. Ze zouden de juiste maat bouten weer bestellen. Dit zou met 4 a 8 weken weer binnen komen. Dit werd uiteindelijk pas januari 2025. En wat bleek, het was precies dezelfde maat als wat ik al had. Al die tijd heb ik tegen de bank aan moeten kijken in de huiskamer zonder dat ik er op kon zitten. Ik had geregeld zelf met filiaal Zaandam gebeld, was langsgeweest in de winkel en had meerdere keren contact opgenomen via de servicemelding/klacht op hun site. Zelf nemen ze geen contact met je op ook al beloven ze dat. Je moet steeds zelf overal achteraan. Er wordt niet meegedacht/worden geen oplossingen voorgedragen. Er komen geen excuses. Echt zwaar frustrerend. Via juridisch loket verwezen naar een advocaat. Uiteindelijk geen zaak gestart omdat dat me geld zou kosten zonder garantie op teruggave volledig bedrag van de bank. Dus uiteindelijk zelf maar met deel vd bank in mijn auto naar het ijzerhuis in Zaandam gereden om te kijken welke maat bouten er op passen. Die gekocht en uiteindelijk hiervan het bedrag via servicemelding/klacht teruggestort gekregen. Als ik dit niet zelf had geregeld zat ik nu waarschijnlijk nog niet op m'n bank. Ik kon helaas geen nul sterren geven vandaar 1 ster. Maar dat zijn ze zelfs niet waard. Ik zou niet aanbevelen hier een aankoop te doen en ik kom hier ook nooit meer terug.

Nanda 17 aug 2025
Reageer
R

Waardeloos

We hebben op 2 mei onze slaapbank ter reparatie gebracht. Onze bank moest opnieuw bekleed worden omdat er al een veer gebroken was en door de bekleding kwam. Inmiddels zijn we twee maanden verder en hebben we maar weer eens gebeld naar de stand van zaken. Kregen via het hoofdkantoor te horen dat zij 4 weken geleden de bevestigingspapieren hadden opgevraagd van Drachten maar deze nog steeds niet binnen hadden. Hierdoor konden zij niet zien wat de stand van zaken is betreffende de herstel van onze bank. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat het waardeloos gesteld is met Seats en Sofa's. We hebben leenbanken gekregen maar, deze zitten waardeloos en we krijgen behoorlijke rugklachten hierdoor. Voor compensatie van de gesneuvelde broeken die ik hierdoor heb gekregen en de rugklachten hoef je bij hun op niets te rekenen. De ene ster die ik heb gegeven is dan nog teveel voor hun service. Ze zeggen dat ze de hoogstmogelijke kwaliteit leveren. Als dit de hoogstmogelijke kwaliteit is wil ik niet weten wat hun slechtste kwaliteit is hoewel we dit nu ondervinden. Kortom KOOP NOOIT EEN BANK BIJ SEATS EN SOFA'S.

Inmiddels na het dreigen met juridische stappen gisteren 17/07/2025 eindelijk een telefoontje gekregen met de mededeling dat we een andere bank konden uitzoeken voor de waarde van de vorige gekochte bank type Lily.

Vandaag naar het filiaal gegaan te Drachten, daar zagen we een aantal mooie banken die ongeveer onze prijsklasse had. Op het prijskaartje stond het wellom bekende trucje van prijs nu voor. Wat mij echter verbaasde was dat ze een dossier over ons hadden gemaakt en dit eerst moesten lezen. Men moest ondanks welke bank wij ook mooi vonden ze de vanprijs hanteerden omdat het beleid van het hoofdkantoor zei dat ze van het hoogste bedrag moesten uitgaan terwijl het nu te koop stond voor een goedkopere prijs. Kortom omdat wij opkomen voor ons zelf worden wij daarvoor gestraft. Voorbeeld, wij zagen een mooie bank die voor €1199,00 voorheen te koop stond maar nu €999,00 zou kosten. Als wij het zouden willen ging men wat bedrag betreft uit van het hoogste bedrag terwijl het nu goedkoper stond. Vorige keer werd er in Radar vermeld dat ze aan pure verleiding deden, wel dit is duidelijk misleidend en misselijk makend en discriminerend. Omdat wij onze mond open trekken omdat de vorige bank niet goed was berekenen ze ons de volle pond terwijl er een ander goedkoper bedrag vermeld staat. Kortom we moesten altijd iets bijbetalen. Heb de verkoper duidelijk vermeld dat we dat nog niet misschien zouden gaan doen. Uiteindelijk toch een bank die ons aanstond meegekregen. Blijft bij ons boven alles staan dat je NOOIT EEN BANK BIJ SEATS AND SOFAS MOET KOPEN. Je wordt belazerd waar je bij staat. Het komische was dat de verkoper ons graag als tevreden klant wilde houden. Wij zijn echter zo ontevreden over de servicegeschiedenis die wij hebben moeten meemaken en iedere keer van het kastje naar de muur werden gestuurd omdat men niet wist wat de status was van onze vorige bank dat wij nooit meer daar een bank kopen.

Wees daarom gewaarschuwd over de vieze smerige praktijken die men daar voert. Je wordt gewoon belazerd als je niet oppast en niet voor jezelf durft op te komen.

R.Kuik 18 jul 2025
Reageer
J

Twee kleuren bank

Titel: Als je graag maandenlang op een halve bank zit, is dit je droomfabrikant

Stel je voor: je koopt een mooie modulaire bank. Luxe, elektrisch verstelbaar, kleur afgestemd op je interieur. Klinkt goed, toch? Tot je ontdekt dat één module niet werkt. Geen ramp, denk je nog. Maar dan begint de ellende.

In november nemen ze de defecte rugleuning mee. Geen update, geen vervanging. Zes maanden (!) later, na eindeloos bellen, mailen en smeken, komen ze eindelijk met een nieuwe module aanzetten. Helaas… in het blauw. Ik had een grijze bank besteld, geen carnaval in mijn woonkamer.

Foto’s moeten worden opgevraagd voor het (overduidelijke) kleurverschil en mijn geduld wordt structureel genegeerd. Intussen zit ik dus een half jaar lang op een halve bank, letterlijk. Zonder rugleuning.

Toen ik mijn geld terug eiste, kwam plots de belofte: “We gaan het alsnog oplossen!” Ja hoor. Net op tijd voor Kerstmis 2025 zeker?

Kortom: koop hier een bank als je van verrassingen houdt. Of van blauwe banken. Of als je stiekem graag ruzie maakt met klantenservice. Anders: ren. Heel hard. De andere kant op.

Jasper 18 jul 2025
Reageer
G

Beschadigd product, onjuist beleid

We hebben 14 weken gewacht. De bank was beschadigd. Kleine schade die op de lange termijn tot materiële schade zal leiden. Niet acceptabel voor 1698 euro. Ze boden 50 euro (3%) of nog eens 14 weken reparatietijd. Geen andere optie. Erg teleurstellend. Ik ga het nog eens proberen. Ik had liever eerder recensies gelezen...

Gergely lang 15 jul 2025
Reageer
P

Koop hier niet

Slechte klanten service, kunnen niet begrijpend lezen. willen het probleem niet oplossen. je betaald een hoop geld en je krijgt een half afgeleverde bank die na een aantal maaanden al door gezakt is. KOOP HIER NIET. het zijn oplichters.

Patrick 11 jul 2025
Reageer
F

Zeer teleurstellende en frustrerende ervaring met

Ruim een jaar geleden heb ik een bank aangeschaft bij Seats and Sofas, vestiging Drachten. Deze bank heb ik vooraf volledig betaald (een bedrag van €1.450). Tot mijn grote teleurstelling bleek de bank op de afgesproken leverdatum (welke ruim twee maanden later was) niet leverbaar te zijn. Later kreeg ik te horen dat de bank per abuis aan een andere klant was verkocht. Na deze eerste teleurstelling – en wekenlang zonder bank – bleek dit helaas pas het begin van een reeks problemen.
Vier maanden na levering was de bank al volledig doorgezakt, terwijl er sprake was van normaal dagelijks gebruik door één persoon. De bank is daarop gerepareerd en opnieuw bij mij thuisbezorgd. Nu, zes maanden later, is hetzelfde probleem opnieuw opgetreden.

In de afgelopen maand heb ik intensief contact gehad met de klantenservice van Seats and Sofas, maar dit heeft tot niets geleid. Wat mij inmiddels duidelijk is geworden, is dat Seats and Sofas niet alleen banken van buitengewoon matige kwaliteit levert, maar ook beschikt over een klantenservice die ronduit teleurstellend is. De enige oplossing die geboden wordt, is een hernieuwde reparatie – waarbij ik de bank op eigen kosten moet terugbrengen naar Drachten. Mocht dat niet lukken, dan wordt de bank naar de leverancier gestuurd. In beide gevallen zit ik opnieuw weken zonder bank, een gegeven waar Seats and Sofas kennelijk geen enkele verantwoordelijkheid in neemt. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik de bank niet wil laten repareren en ben zelf met doelgerichte oplossingen gekomen, maar dit is volgens Seats and Sofas niet reëel.
Na talloze e-mails en nietszeggende excuses is er nog steeds geen oplossing geboden die tegemoetkomt aan mijn situatie. Seats and Sofas is niet aangesloten is bij de Geschillencommissie, waardoor ik als consument weinig formele mogelijkheden heb om mijn recht te halen.
Eén ster is nog te veel. Iedere vijfsterrenreview lijkt enkel verkregen in ruil voor korting op een aankoop – geen afspiegeling van de werkelijke klanttevredenheid.
Mijn welgemeende advies: koop hier géén bank. Niet alleen laat de kwaliteit ernstig te wensen over, ook de afhandeling van klachten en de servicegerichtheid zijn ver onder de maat.
Voorafgaand aan een mogelijk automatisch antwoord: mijn ordernummer is 14902. Lees graag eerst de bijbehorende mailwisseling alvorens te reageren. Indien een serieuze reactie niet mogelijk blijkt, ontvang ik liever helemaal geen reactie.

Fleur 21 mei 2025
Reageer
s

Slechtst

Ik laat zelden negatieve recensies achter, maar mijn ervaring met mijn recente bestelling van stoelen en banken was enorm frustrerend en teleurstellend. Wat een simpele, spannende aankoop had moeten zijn, is uitgegroeid tot een regelrechte nachtmerrie.

Ten eerste was de communicatie verschrikkelijk. Ik kreeg vage updates (als die er al waren) en moest constant achter informatie aan rennen. Elke keer dat ik dacht dat we vooruitgang boekten, was er weer een vertraging, excuus of fout. Niemand leek zich echt zorgen te maken over het probleem en ik voelde me volledig afgeschreven als klant.

Ten tweede waren de kwaliteit en nauwkeurigheid van de bestelling een regelrechte teleurstelling. Nadat ik veel langer had moeten wachten dan beloofd, bleek wat er uiteindelijk arriveerde niet te kloppen en niet waar ik voor had betaald. Om het nog erger te maken, was het bijna onmogelijk om iemand te vinden die het probleem daadwerkelijk kon aanpakken en een echte oplossing kon bieden.

Ik vertrouwde dit bedrijf toe voor een grote aankoop voor mijn huis, en ze hebben er van begin tot eind een stressvolle, vervelende ervaring van gemaakt. Het is duidelijk dat klantenservice en oog voor detail niet hun prioriteiten zijn.

Ik raad iedereen die overweegt hier te bestellen ten zeerste aan om nog eens goed na te denken. Ik had deze bestelling nooit doorgezet als ik had geweten hoe slecht alles afgehandeld zou worden. Ik had beter verwacht – en eerlijk gezegd verdiende ik beter.

suriyakumar manoharan 28 apr 2025
Reageer
T

Verschrikkelijke service

Ik heb de verkeerde opstelling van Seat and Sofas ontvangen. Dat is ook direct erkend door het bedrijf. Echter, dit was ongeveer 3 weken geleden al, na 10 telefoontjes, blijven ze hele tijd aangeven dat degene die verantwoordelijk is, niet aanwezig is en komen helemaal niet met concrete oplossingen voor 3 weken lang. Belachelijke service voor een overduidelijke fout van Seat and Sofas

T 28 dec 2024
Reageer
M

Erg blij met onze bank!

Goed geholpen in de winkel in Oosterhout. Waren erg sceptisch. Lezen toch geregeld slechte dingen over Seats & Sofa’s. Maar, we werden netjes geholpen, er werd meegedacht, ook na een wijziging is alles nog goed gegaan en de bank is fantastisch. Staat prachtig in ons interieur en zit heel lekker. Kortom, erg blij!

Maartje Schijven 28 mei 2024
Reageer
V

probleem klein maar de oplossing kostbaar

Problemen zijn om opgelost te worden en die kans wil je de ander ook geven..helaas werd het een dure oplossing.
Wij hebben een hoekbank Artic Ribcord Taupe met 1 elektrische hoek rechts met armleuning en daarnaast console opbergruimte met usb aansluiting.
We waren blij met de bank het is/was comfortabel zitten. Als de bank goed is heb je ook geen problemen met seat & sofas.
De armleuning van het elektrisch gedeelte kraakt heel erg (kan gebeuren) monteur aan huis geweest 50€ (voorrij)kosten en niet kunnen verhelpen, vervolgens de zit naar het filiaal in Apeldoorn daar kunnen ze het ook niet repareren.
Deze bank komt uit China en hier nieten ze alles i.p.v schroeven is ook geen enkel probleem als het maar functioneert.
Van seat en sofas mogen/mochten we de bank ook omruilen.
Om dezelfde bank om te ruilen die ook weer uit China moet komen levertijd tot een jaar. (we hadden op deze bank ook al 7 mnd moeten wachten)
Met het risico van omruilen dat het weer mis gaat maar dan zou je wel de 100% terug krijgen, al zit je dan wel min. 1,5 jaar zonder bank.
Of we mogen de bank omruilen voor een andere met een enorme bijbetaling omdat we op de 1e bank al korting hadden gehad?? Zoals bekend bij seat en sofas hadden ook wij korting op de oorspronkelijke prijs.
Uiteindelijk hebben we de bank teruggebracht via een koerier.
Er werd een paar honderd euro AFSCHRIJVING gerekend op een bank van een paar mnd oud die niet goed is vanaf het begin. Dit is waarschijnlijk de enige firma of anders één van de weinige in NL waar dit wordt toegepast.
Het heeft ons totaal 450 € gekost incl; afschrijving, reparatie aan huis en een paar keer ophalen/brengen Als de bank goed was had je 1 x bezorgkosten wat normaal is.
4* ??????? Een zeer lucratieve onderneming deze firma.

Veldhuizen 18 mrt 2024
Reageer
N

Klantgericht advies en mooi aanbied

Verkoper Franz heeft ons uitstekend geholpen met zijn kennis over de producten en de beschikbare opties. We hadden graag een combinatie van twee kleuren stof gewild wat helaas niet mogelijk bleek. Als je op zoek bent naar een luxe sofa met Italiaans design vind je hier misschien niet direct wat je zoekt maar voor een kwalitatieve bank met een goede prijs kan je hier wel terecht.

Nina Zzz 2 mrt 2024
Reageer
M

Als er iets stuk gaat heb je een probleem

NOOIT, maar dan ook NOOIT meer koop ik iets bij Seats and Sofas. Als alles naar behoren werkt is er geen probleem, zodra er iets stuk gaat (binnen garantietijd!) is de service van Seats and Sofas UITERMATE SLECHT. Ben al sinds september bezig mijn bank te laten maken, hij is nog steeds stuk en Seats and Sofas antwoord nergens meer op. KOOP JE BANK OF STOEL ERGENS ANDERS!

Macy 22 dec 2023
Reageer
S

Bellagio 3 + 2

Wij hebben de Bellagio bank 3 + 2 zitter gekocht bij Seats and Sofas in Groningen. Hele mooie bank waarbij we ook super zijn geholpen door de filiaalmanager daar. We hadden namelijk eerst een andere bank uitgekozen, de Enjoy. We kwamen er thuis echter achter dat hier iets stuk aan was, gelijk gebeld en de volgende dag konden we de bank ruilen tegen de Bellagio bank. Heel goed bedrijf die ook veel op voorraad heeft, dat was voor ons ook de reden dat we naar Seats and Sofas gingen. Tegenwoordig moet je bij veel banken enkele maanden wachten voordat je hem thuis hebt, nu konden we het gelijk meenemen. Karretje huren en ze laden hem zo voor je in!

S 18 apr 2023
Reageer
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van september 2025.

Over Seats and Sofas

Er zijn 13 reviews geschreven over Seats and Sofas op Reviews.nl. Met een 1.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Nog niet geverifieerd
  • Webshops
  • https://www.seatsandsofas.nl
  • info@seatsandsofas.nl