Ons verblijf bij het resort van Plopsaland De Panne viel helaas erg tegen. Bij aankomst kregen we uitleg over ons huisje, maar toen ik vroeg naar een campingbedje voor onze dochter, werd eerst gezegd dat dit er niet was. Daarna vertelde een andere medewerker dat het uit het hotel gehaald moest worden, maar er waren geen matrassen meer beschikbaar. Er werd zelfs voorgesteld om ons kind op een dikke handdoek te laten slapen – iets wat ik eerlijk gezegd erg vreemd en ongepast vond. Pas nadat ik zelf aandrong, werd er een oplossing gezocht.
Het werd daarna overigens wel snel naar onze chalet gebracht.
In het huisje ontbraken kinderstoelen, waarvoor we opnieuw naar de receptie moesten. Ook buiten bleek er geen tafel en stoelen op het terras te staan, terwijl andere huisjes dit wél hadden. De receptie gaf aan dat het ‘op’ was of dat het misschien in een schuurtje achter ons huisje stond – daar bleek het niet te staan. Uiteindelijk heb ik zelf tuinmeubilair bij de buren gehaald. Met 31 graden wilden we niet binnen zitten.
Verder was er geen bakker of winkeltje op het resort, dus moesten we zelf op pad voor de eerste boodschappen. Ook was er geen enkel welkomstpakketje aanwezig – geen vaatwastabletje, doekje of iets anders. Alleen een theedoek lag klaar.
Het kinderbedje dat uiteindelijk geleverd werd, was vies – net als het toilet. Ik heb beide zelf moeten schoonmaken bij aankomst.
Al met al vonden we het verblijf rommelig, slecht voorbereid en zeker niet op het niveau dat je zou verwachten van een familiepark als Plopsaland. Erg jammer, want we hadden ons verblijf graag anders voorgesteld.
Geachte ,
Eerste indruk is al niet van de fraaiste, een brullende parkingwachter, onvriendelijk en onbeschoft!!!! Geeft zeker geen welkomst gevoel! Als dit de voorbode is van vriendelijkheid in park, hoef het voor mij niet meer!!!!
Park niet onderhouden! Verschillende attracties stuk... Onvriendelijk personeel en superduur!! Hier mijn verhaal.
We zijn met 3 volwassen personen, een kind van bijna 8 jaar en een kleuter van 3 jaar met veel enthousiasme naar het park gekomen.
Groot was de teleurstelling te merken dat er een gedeelte van de attracties stuk zijn.
De kleinzoon van bijna 8 wou supergraag in de dinosplash gaan die om 11 uur openging en we zijn om 10.30 gaan aanschuiven.
Om 11.05 kwam een medewerker zeggen dat de dinosplash defect was...
Dus dan zijn we bij de jetski gaan aanschuiven . Na een dik half uur aanschuiven werd de attractie gesloten omdat er een probleem was, juist toen het onze beurt was. Iedereen moest de wachtrij verlaten.
Dus dan terug naar de dinosplash, waar we om ( ondertussen al )11.50 terug zijn gaan aanschuiven. ( voor een uur). De wachtrij werd nogmaals verlengd omdat de exprestickets voorgingen ( normaal, want ze betalen ervoor, maar niet normaal dat ze dan niet om beurten een wagentje vullen met de gewone bezoekers en de expressgasten...
Na een uur zijn we dan uit de dinosplash gekomen ( al 1 attractie gedaan om 12.45!!!!)
We zijn dan aan de jetski gaan vragen of we niet voor mochten omdat hij juist toen wij aan de beurt waren stuk ging ( medewerker zei " ik kan er niet aandoen en voorkruipen kan niet....)
Dan zijn we naar het plopbos gegaan waar we in totaal in een bedompte ruimte 2 uur moesten aanschuiven ( omdat er superveel expressgasten voor gingen )( soms werden er zelfs 2 volle boten gevuld met expressgasten en geen enkele gewone).
Dus goed, rond 15 uur al 2 attracties kunnen doen!
Voor een ticket van 48 euro teleurstellend....
Ik verwacht voor dat geld toch een goed onderhouden park en attracties die werken.....
Spijtig genoeg was dit niet en zijn er meerdere attracties waar er dingen stuk zijn...
De combinatie van slechtwerkende attracties en de expressgasten heeft ervoor gezorgd dat we een dag hebben gehad van 225 euro aan inkom en parking,met superveel aanschuiven en lange wachtrijen. We zijn naar huis gegaan met twee teleurgestelde kinderen die er zo naar uitgekeken hadden!! ( en ook wij...).
Het begon al bij aankomst invalidekaart onder de achteruitkijkspiegel geplaatst in het midden van de raam wordt doorgestuurd naar achter en een auto met Belgisch kenteken met invalidekaart mag doorrijden naar voren. Dan worden in het park geen wachttijden aangegeven per achtbaan rijdt er 1 kar in de baan that's it. Dus daardoor wachttijd erg lang. Veelal Franstalig personeel maar ja het ligt ook dicht bij de Franse grens maar is altijd nog Vlaamstalig België. Eten en drinken erg karig en duur maar dat is in alle pretparken zo. Voor ons als Brabanders eens maar nooit weer voor dat geld ga wij wel weer naar de Efteling. Kost bijna net zo duur maar wel beter geregeld met wachttijden dergelijke. Jammer, Plopsa kan nog veel leren wat dat betreft.
Op enkele attracties had je het geluk dat ze Nederlands spraken voor de rest was het Frans. In een Vlaams pretpark. Onze tweeling mocht ook bijna nergens op. We wachten lange rijen af en bij onze beurt werd ons dan duidelijk gemaakt dat ze er niet op konden. Niet op voorhand gezien ? Nergens staat dat de begeleider 15 jaar moet zijn. Nochtans kan onze oudste kleindochter perfect met één van haar zusjes op een attractie. Zo blij met ons Bellewaerde abonnement dus.
Wij waren met name verrast door het enthousiasme van de medewerkers, die springt er werkelijk uit. Het park is heel sfeervol en mooi opgezet met logische looproutes waarbij alles goed is onderhouden. Er is voor alle leeftijden wel iets te beleven, zelfs volwassen mensen hoeven zich hier zeker niet te vertellen met de aantrekkelijke attracties. Het is simpelweg een prachtig park waar wij zeker vaker gaan maken. Wat ook wel fijn is, is dat ze bij langere rijen aangepaste muziek en wat animatie tevoorschijn toveren zodat het wachten toch niet zo vervelend is. Overigens vielen de wachttijden bij ons reuze mee omdat we op een doordeweekse dag heen gingen.
Dit zijn de beste daguitjes van juli 2025 in de omgeving van Belgie.
Er zijn 6 reviews geschreven over Plopsaland De Panne op Reviews.nl. Met een 2.5 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.