Huus.nl

Huus.nl

1.1 reviewscore • 112 reviews
P

Na 7 weken nog steeds geen aankoopbedrag terug.

30 juli heb ik een kast laten ophalen voor retourzending. Inmiddels binna 7 weken later heb ik nog steeds mijn aankoopbedrag niet ontvangen. Als je belt met de klantenservice moet je je eerst door een wachtrij van gemiddeld 10-15 mensen worstelen. Vervolgens word je keer op keer beloofd het aankoopbedrag voor het weekend te ontvangen, echter heb ik nog steeds niets ontvangen. De service is ronduit slecht.

Als je per mail contact opneemt wordt je verwezen naar hun financiele afdeling om het verhaal maar opnieuw uit te leggen en te vragen om je geld. Een fatsoenlijk bedrijf zou zo'n klacht van een klant intern oplossen, echter word je bij HUUS van t kastje naar de muur gestuurd. Bestel hier niets online als je een beroep wilt doen op je retourrecht!

Pim 7 sep 2025
L

Slechte klanten service

Wij werden in de winkel keurig geholpen .
Alleen zijn we nooit gewezen dat je altijd vast zit aan de koop
Als je online besteld kan je je meubels binnen 14 dg retour zenden bij een winkel aankoop dus niet
In de winkel de bovenste kast uitgekozen.
Onderste kast gekregen
Hij moet zelf in elkaar gezet worden geen probleem.
Echter de onderste kast is naturel van kleur staat ook op de doos.
Zei komen met het standaard tekst dat het kan zijn dat er kleur verschil in de kast kan zitten.
En dat we vijftig euro terug kunnen krijgen om bijen was te kopen en hem zelf donker der te kunnen maken.
Of hem retour te sturen met de lange wachttijd
Oja en er stond nergens of ze de kast eerder op konden halen.
Ik las ook ergens dat ze op het randje van omvallen staan staan dus terug sturen durfde we sowieso niet

Oja wij hebben al mangohouten meubelen die allemaal de kleur hebben van de eerste foto

Oja dat is nou eenmaal het risico als je wat koopt kregen we te horen

Dus wees verstandig als je dit lees koop nooit wat bij HUUS

De winkel is top de service k..

L antonisse 6 sep 2025
J

Slechte Service

Belachelijke Service!!
Een simpele salontafel besteld, laadjes gaan niet open. Na al 3x gebeld te hebbe, sta je standaard 20min in de wacht of langer en krijg je iemand aan de lijn kunnen ze je niet helpen. Alles via het schadeformulier.

Gelukkig kwam daar de ruiloplossing, komen ze aan met een vierkante tafel!!! Balen, halve dag voor niks gewacht. Met spoed zou er nieuw bezorgmoment komen. We zijn morgen een week!!! Verder.. niets meer vernomen, geen gehoor meer op het formulier.

Zwaar en zwaar teleurgesteld en zit met een tafel waar ik niets aan heb.
Nooit meer.

J. 2 sep 2025
F

Zeer akelige service afdeling

In april 2024, keurig geholpen in de winkel in Apeldoorn. Nieuwe eettafel met 8 stoelen a €1500 besteld. De tafel was na een week of 3 binnen en afgeleverd. De stoelen hebben wij erg lang op moeten wachten maar dat stond los van deze bestelling. Ook had de verkoper ons gewezen op het feit dat deze stoelen bij een ander label vandaan komen. Maar dat ter zijde. Na iets meer dan een jaar de tafel volgens de "regels" te hebben onderhouden, laat de coating los en trekt de tafel krom.
Meerdere malen gemaild en gebeld om vervolgens de teleurstellende woorden te lezen, in een denigrerende mail, dat deze klachten niet onder de garantie zouden vallen.
Nu staat er op 3 verschillende pagina's op de website van huus.nl dat dit juist wèl onder de garantie valt.
Ook op jurisch loket, rijksoverheid, consuwijzer en de consumentenbond, wordt duidelijk aan gegeven dat een kromtrekken tafel, binnen de garantie valt omdat dit onder redelijke bruikbaarheid mag zijn.

Nu moeten wij van de "service" afdeling van huus.nl op de hoogte zijn van de constante vochtigheidsgraad in onze woning. Als er een expert mag komen kijken, zijn de kosten voor 50/50 te verdelen.
Dikke doei!
Wij kopen NIETS meer bij Huus.nl
Liever naar Pronto wonen of Haco wonen. Dáár leveren ze service en zijn ze zeer klantvriendelijk.

De 2de ster is voor de dames in de fysieke winkel in Apeldoorn omdat zij zich ten alle tijden inzetten voor de klant. De service afdeling... tja daarvan vraag ik mij af of deze afdeling wel de juiste naam heeft...

Fam Janse 1 sep 2025
A

Zeer slecht

Ik bestel hier nooit meer wat !!! Wachten al maanden op een wijnbar en nog steeds niet binnen. Al paar keer gebeld. Dan sta je sws een half uur in de wachtrij en dan kan de klanten service je niet eens helpen. Ze gaan ons nu per mail antwoorden nou ben benieuwd. Maar mensen bestel hier niet!!!

Anita 25 aug 2025
H

wacht al 5 maanden op bestelling.

Wacht nu al 5 maanden op mijn eettafel en 4 stoelen.
Ze zouden wk 30 komen en zitten nu in 34 en kreeg bericht dat het 36 wordt.
Waardeloos, 2 x gebeld met klantenservice en zou beide dagen dezelfde dag bericht krijgen over een compensatie omdat het zolang duurt.
NIET DUS.
Had ik dit voor de tijd deze tijd geweten, had ik nooit bij dit bedrijf gekocht.
Side table besteld bij Meubel importeur en deze is vrij snel door hun bezorgd.

Heidstra 23 aug 2025
I

Bestel hier niet!

Bestel hier niet. Huus heeft mij de verkeerde kast geleverd, daarna bleek de juiste 16–18 weken levertijd te hebben terwijl ik kocht met 5–7 weken. Ze weigerden de foutieve kast in mijn woonkamer op te halen en verwachten dat ik deze zelf naar buiten sjouw en klaarzet. Klantenservice is onvriendelijk, inconsequent en niet oplossingsgericht en dit is al de 2e keer. Nooit meer.

Ivar 21 aug 2025
B

Komen niks na

1 ster is nog teveel

15 mei meubels besteld meer als de helft aanbetaald!

Zouden tussen de 12-14 weken geleverd worden je hoort totaal niks.

Ik heb ze gemaild krijg je ja we moeten even dieper in het systeem kijken. Weer geen reactie.

Gister gebeld we zitten nu in week 14 ja kan het niet zien we mailen u vandaag je raad het al geen mail gehad gister.

Vandaag weer gebeld schoot uit me slof toen ze zeiden we moeten even dieper kijken u hoort het nog.

Nou toen kwam de mail ja we hebben een herbevestiging het gaat nog 3 tot 5 weken duren of te wel dit kan ook nog langer duren dit is compleet onnacceptabel.

Toen we de meubels bestelde zeiden ze nee echt 12 tot 14 weken dan heeft u het. We zitten nu op tuin stoelen aangezien we nu echt over moesten.

12 juni een auto ongeluk gehad ik kan niet eens in me eigen huis leven ik wordt smorgens opgehaald en savonds terug gebracht zodat ik naar bed kan. Omdat ik niet op tuinstoelen kan zitten zo lang.

Er komt vanuit huus geen excuus geen voorstel voor een leenbank niks. En dan wel te verstaan de bestelling was over de 5200 euro en heb zo 3000 euro aanbetaald. Voor een bank kast en kapstok en stoelen voor aan de eethoek.

Ik weet 1 ding wel dit was de 1e en laatste keer dat ik hier bestel.

Bij mango hout kreeg ik dezelfde week nog de salon tafel en eethoek geleverd want die heb ik daar besteld op 15 mei!

Dus het gedrag van huus en het handelen van huus is volstrekt onacceptabel.

Wil je mooie mango houten meubels niet bij huus bestellen maar bij mango hout die komen tenminste alles na wat ze zeggen. KAN IK VAN HUUS NIET ZEGGEN!

En zal iedereen afraden hier te bestellen!

Brigitte 19 aug 2025
E

Terugbetaling

Terugbetaling
Huus geeft aan binnen 14 dagen terug te betalen nadat we onze 6 eetkamerstoelen van de koop ontbonden hebben vanwege slechte kwaliteit en niet zoals we ze gekocht hadden. Het waren andere stoelen.
Ondanks herhaaldelijke verzoeken zowel telefonisch als via de mail nog geen terugbetaling mogen ontvangen ( 14 dagen reeds voorbij)
Steeds hetzelfde antwoord; Het ligt bij de financiële administratie. Ontzettend klant-onvriendelijk. In principe " oplichterij" . Het maakt niet uit wat er in hun voorwaarden staat, er wordt gewoon van afgeweken. Er komt geen reactie op de meerdere mailtjes die we verstuurd hebben naar de klantenservice.
We bellen dagelijks en krijgen steeds hetzelfde antwoord.
Wij zullen dit bedrijf dan ook nooit aanraden.
Na het lezen van de vele negatieve reviews melding gedaan bij Tros Radar
Tevens rechtsbijstand ingeschakeld

Edwin en Jeannet 19 aug 2025
E

Zeer slecht

Vandaag mijn bestelde tafel en stoelen binnen gekregen
Echter miste er al 1 stoel die begin juli toen ik mojj bestelling deed gewoon op voorraad was
Toen gingen we de tafel in elkaar zetten
Poten zo krom als maar wat en hartstikke krom en beschadigd
Voor de derde keer gebeld met huus want had ze vanmorgen ook al gebeld over de stoel..je moet vervolgens zeker 30 min w8 want je hebt er 11 voor je
Moet je zo'n stom formulier invullen om een retour aan te vragen en kan wel 5 dagen duren voordat dit goed gekeurd word????
Had ik maar eerder de recensies gelezen want er wordt niet veel goeds gezegd over dit bedrijf
Nu maar afw8 of ik een bericht ga krijgen en mijn spullen opgehaald worden en mij geld terug krijg
O en de bezorger was wel aardig maar had al zeker 4 weken zijn tanden niet gepoetst

Esther 18 aug 2025
C

Slechte klantenservice

Zwevend tv meubel gekocht er zit een toch wel flink deukje in de voorkant, contact op genomen met de klantenservice. Ik wil kiezen voor €40 factuur korting. Formulier 6 x ingevuld maar geen respons. Meerdere keren hierover contact opgenomen met klanten service, dan moet u bij de service balie zijn mevrouw. Steeds weer t zelfde antwoord. Nou Huus steek die €40 maar in n donker gaatje ik ben klant af

Chelien 12 aug 2025
C

Zo tegen gevallen

Huus is mij zo tegen gevallen
In maart meubels uitgezocht donker had ik erbij gezegt komt goed ze worden dan behandeld
15 weken later maar eens gebeld hoe en wat nou wat een gedoe
1000 keer gebeld pfffff was er klaar mee
Nou eindelijk na 5 maanden zijn ze afgelopen maandag gebracht behalve salontafel was nog niet leverbaar dus dat duurt nog 6 tot 8 weken dat dus met elkaar 7 maanden
Bezorger kwam alleen was ook de bedoeling niet dus ik moest zelf mee helpen en daar betaal je dan voor nou dikke troep daar
En toen pakte de bezorger het uit en wat kwam er te voorschijn lichte kleur mangohout terwijl ik had gezegt donker mangohout.
En hij zei ik was er met spoed tussen gezet omg ik heb wel 1000 keer gebeld dus ze wisten ervan.
Nou wachten op de salontafel en als dat een hele andere kleur is halen ze de rotzooi maar weer op
Alles wat ik verwacht had maar dit niet.
In de winkel mooie praatjes en komt niks van terecht

Carolien van der West 12 aug 2025
B

Na 33 weken alles compleet!

We gaan terug naar kerst 2024, waar mijn partner en ik een bestelling bij HUUS hebben geplaatst van €2150,- voor een compleet nieuwe woonkamer aan meubels.
We hadden er hard voor gewerkt, en goed voor gespaard. Door het dolle heen, want ik kon eindelijk de meubels kopen waar ik het al jaren op had staan, maar nooit van gekomen is.
Voor mij ook een periode om wat af te sluiten, en opnieuw te beginnen. De mensen die mij kennen, die begrijpen dat wel.

De eerste mail van 'verwachte week van leveren' kwam 23-12-2024 binnen, en dat is week 14 geworden. Prima, is in onze ogen een normale levertijd voor een grote meubelketen. We werden wekelijks op de hoogte gehouden van het moment dat de meubels geleverd zouden worden. Ook echt keurig!

Eind januari kregen we zo'n zelfde mail... de levering zou 2 weken later zijn. Nou prima, dat kan ook nog gebeuren. Hebben we iets om naar uit te kijken. Allemaal geen probleem. Maar toen...

De mails die later volgde waren minder rooskleurig. Van week 14 naar week 16... naar week 25... naar week 26... naar week 30... naar week... 31! Je raad het al... in week 31 had de bezorger 'persoonlijke omstandigheden' waardoor hij zijn route niet was aangevangen. Even later na tachenevaiftig keer te bellen met de klantenservice, bleek het nog eens een andere reden te zijn, maar de precieze reden konden ze niet melden. Eerlijkheid duurt het langst HUUS!

Afijn, een extra vrije dag gekregen van de werkgever, en toen werd de tafel niet ingepland op de route, en nu op zaterdag staan ze voor de deur met een bezorger die in zijn kapotte werkkleding de tafel komt leveren.

Ik zeg er eerlijk bij... tussentijds hebben we wel een deellevering gekregen van de stoelen en kasten. De tafel was maar niet op voorraad. Een alternatieve tafel werd ons niet aangeboden, en een schrale vergoeding van €30 op de laatste betaling werd ons aangeboden (omdat dit nou 'eenmaal' de richtlijnen zijn).

Maar kom op HUUS... van week 14 leveren naar week 32?? Schaam je dood!! Overvolle reclames te vinden op radio, tv en sociale media, en dan ga je puur voor je omzet, en niet om je klanten tevreden te houden.

Wanneer gaan jullie eens luisteren naar jullie klanten die jullie in de steek laten? Ik heb helaas meer verhalen, maar daar ga ik nu geen tijd in steken.
Tijd voor een ander strijdplan HUUS.

Bedankt voor het succesvol afleveren van de bestelling, maar begrijp wel, dat een ander allang de stekker uit de bestelling had getrokken!
Ga ook eens wat doen aan jullie communicatie. Vanaf 10:00u open, en niet eens bereikbaar op zaterdag terwijl je dan wel levert?
En wanneer je dan een berichtje op je messenger krijgt, reageer daar dan ook op.

Bram 9 aug 2025
O

Geen duidelijkheid over levering

Op 31 mei een dressoir besteld en betaald. Op de site werdt vermeld week 23 leveren. Na bestelling ineens verschuiving van de levering, zou week 25 worden. Week 25 niets vernomen.
Zou vervolgens tussen week 27 en 29 geleverd worden.
Nu week 30 nog niets binnen gekregen , ook geen verdere communicatie.
Waardeloos allemaal

Oosterling 16 jul 2025
S

niet na komen van Afspraken levering

Geen duidelijke communicatie over bezorgen Ruilen wordt Huilen
ze kunnen niet aangeven wanneer de levering komt terwijl we al meer als de afgesproken weken wachten weel 25 zou het geleverd worden.
en nu zitten we nog steeds te wachten.
zelf nemen ze geen contact op of houden ze je op de hoogte van je order.

ook met ruilen van een salontafel, kon niet omdat die in de winkel is besteld terwijl van te voren iemand mijn heeft beloofd om het te overleggen
zeer slechte communicatie.
het zou je sieren als ze doen wat ze zeggen en beloven.
zit nu weer te wachten op een mail terwijl we ook vakantie hebben zou fijn zijn als.het geregeld wordt.
verder advies kijk in de winkel, en bestel online,.hadden ze bij de winkel wel even kunne aangeven dat omruilen zoon groot probleem is nu de nieuwe tafel verkocht met verlies van 200 euro omdat zie hem niet om wilde ruilen, bij levering van de overige meubels.
waar we nog steeds op zitten te wachten.

Sabina 15 jul 2025
L

Duurt te lang....

In maart 2 tafeltjes besteld, al 4x verzet qua leverweek.
Nu verwachting leverweek 39.( eind september)
Klantenservice heb je niks aan, nooit meer hier iets bestellen.
Tafeltjes staannog steeds op de site, haal gewoon eraf. Als je niet kunt leveren

Linda 9 jul 2025
M

Waardeloos k-t bedrijf!

Waardeloos k-t bedrijf! Bestel hier nooit! Ten eerste zeiden ze 8 tot 12 weken, dit duurde uiteindelijk bijna 6 maanden. Daarna heb ik iets geannuleerd wat niet gelijk met de bestelling geleverd werd, dat zou 2 weken later geleverd worden, maar 6 weken later was het er nog niet. Vandaar de annulering, wacht nu al 2 maanden tot ze mijn geld terug storten. Is al door meerdere mensen van dat waardeloze rot bedrijf toegezegd dat ik het terug krijg, eerst was het antwoord spoedig, daarna met 14 dagen en nu een week geleden was het antwoord: binnenkort. Je raad het al.. nog steeds niet terug gestort, amateuristisch soepzooitje runnen die downies daar. Hoe moeilijk kan het zijn om terug te betalen? Voor Huus is dat hogere wiskunde! Ze komen me de strot uit, raad iedereen hun zwaar af! Mocht je wel bestellen, ALTIJD ONDER REMBOURS!!! Nooit contant daar afrekenen daar, dan maken ze er misbruik van. Ze beloven van alles, maar komen niks na!

M 8 jul 2025
M

Levertijd dramatisch!

In week 16 mijn eethoek besteld. In week 28 is dan na wekelijks contact mijn eettafel gebracht. Net een mail ontvangen dat mijn wetstoelen nog 2 tot weken op zich laten wachten. Iets wat ze een maand geleden ook schreven. Ik ben er klaar mee en heb zojuist mijn opdracht geannuleerd.

Monique Timmermans 7 jul 2025
C

Bestelling wordt gewoon niet op tijd geleverd

Zoals velen, hadden wij ook een tafel besteld in februari. Meerdere mails ontvangen met de mededeling dat de levering werd uitgesteld. Uiteindelijke levering week 28.. Toen kregen we gisteren een mail, levering uitgesteld tot eind augustus.

Ook wij de bestelling geannuleerd, aangegeven dat wij ervan uitgaan dat zoals telefonisch besproken de terugbetaling binnen 14 dagen gaat gebeuren.

Gezien de vele negatieve reviews, zie ik het gebeuren dat dit bedrijf ook binnenkort failliet is.

C-N 4 jul 2025
T

Op voorraad echt niet!

Op 13 februari een tafel besteld en betaald, maar de levering word elke keer uitgesteld moeten nu al wachten tot week 34 en hopelijk word het niet weer uitgesteld. Contact krijgen is ook zeer moeilijk. Nee dit was één keer en niet weer bij huus bestellen

Trijn 4 jul 2025
A

Salontafel en eettafel

Eind april eettafel en salontafel besteld op website staat 12 tot 14 weken
Iedere keer kreeg ik mail met de verwachte levertijd. Vervolgens kreeg ik vrijdag SMS bericht om bezorg afspraak te maken dit heb ik gepland op 14 juli
Krijg ik Vervolgens later mail dat het week 39 geleverd wordt, dat is heel raar natuurlijk. Als je eerst afspraak kan maken voor bezorging en daarna wordt het verzet naar eind september
Ik heb mij bestelling geannuleerd en hopelijk krijg ik mij geld gauw terug
Maar is een klote bedrijf.
Niet bestellen

Anita Wisse 3 jul 2025
T

Zeer slecht

Was er weer ingetrapt, relaxstoel besteld die op voorraad is volgens de site , maar dan begint het spel van Huus de levering is uitgesteld met 3 wkn. daarna weer met ?wkn uitgesteld enz. Maar weer geannuleerd en nu al weer 2wkn .aan het wachten op je geld .

Ton 2 jul 2025
W

WAARDELOOS

KOOP HIER NOOIT ,HET KOST JE JE HART
eetkamerstoelen gekocht 2x ,1 stoel omgeruild zit nu weer 7 wk te w88.
Lisannr bij het call centre heeft standaard tekst voor haar.
Wacht op antwoord van de leverancier [eigen merk stoelen].
Zodra ik wat weet sturen we mail.
Die krijg je nooit of ik bel je terug ,vraag ik tot hoe laat kan ik terug bellen zegt ze 5 uur.
Half waren ze al weg.
1 groot leugen bedrijf .ik wil de koop ontbinden zegt ze nee dat kan niet.
Nou moet jij eens opletten ga het in werking zetten.
U BENT GEWAARSCHUWD VAN DIT BEDRIJF KRIJG JE EEN HARY VERZAKKING.

Wel jammer dat je minimaal 1 * moet geven

Wilma Bergsma 30 jun 2025
J

3 maal scheepsrecht

Na 2x de verkeerde salontafel gestuurd te hebben had ik de 3e keer de juiste tafel. Beetje slecht maar had toch binnen 3 weken de juiste tafel. Het is verder een prima salontafel, staat mooi

Jack 28 jun 2025
F

Zeer slecht

Levering was om te huilen, helaas was alles beschadigd wat ik had besteld , bijna gehele inboedel. Laminaat / muren beschadigd door het snelle vertrek van de meubels. Ik heb de bestelling geannuleerd, huus klanten service denkt niet graag met de klanten mee en word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb een aanbetaling van 625 voldaan, ik eis mijn geld retour, en de beschadigingen aan mij woning , hoe word dit opgelost ?

Fam 23 jun 2025
Beste webshops

Dit zijn de beste webshops van november 2025.

Over Huus.nl

Er zijn 112 reviews geschreven over Huus.nl op Reviews.nl. Met een 1.1 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.

  • Nog niet geverifieerd
  • Geen affiliate partner
  • Webshops
  • https://huus.nl
  • klantenservice@huus.nl