Woehh, eindelijk een nieuwe Lovens explorer bakfiets besteld. Levertijd van 2 weken, prima. Had ik de tijd om onze huidige bakfiets te verkopen. Vandaag (15 februari) zou hij eindelijk komen. Onze oude bakfiets verkocht en op 14 februari in de middag op laten halen, omdat wij geen twee bakfietsen kwijt kunnen en ook afhankelijk zijn met onze 2 kinderen van de bakfiets. Echter, krijg ik de middag voor levering om 16.36 een bericht dat mijn fiets enige vertraging heeft, nieuwe leverdatum is eind maart!! Ik probeer de klantenservice, maar zeer druk en om 17.00 word eruit gegooid. Volgende dag gelijk in de ochtend gebeld. Mevrouw aan de telefoon zeer onvriendelijk, vervelend maar niets aan te doen kreeg ik te horen.. Dat de fiets niet leverbaar was wisten ze echt niet eerder dan 12u voor levering.. tegemoet komen ergens in? Nee, zo werkt het niet en wij kunnen verder niets voor u doen.
Bestelling geannuleerd! Ga liever naar een goede, fysieke fietsenwinkel.
Fiets besteld die in voorraad was. Daarna gehoord dat niet in voorraad was maar op de website blij na twee weken als het in voorraad is. Na drie weken niemand antwoordt de telefoon en ik ben drie keer thuis gebleven om de fiets te ontvangen maar helaas geen fiets. Echt een slecht bedrijf!
Vandaag fiets gebracht om de remmen te repareren. Remblokken! Krijg ik de rekening € 144,90 voor 2 remblokjes. Hun verhaal ja de remmen moesten nog op druk worden gemaakt (remblokjes!) en moest nog olie gesprayd worden. Daar had ik geen opdracht voor gegeven, is niet overlegd en hoeft geen 144,90 te kosten waar het normaal gesproken 60 euro kost!!!!!! Ik ga in ieder geval NOOIT meer hier naar toe!
Waardeloze (web)winkel.
Nieuwe Koga gekocht van 1800€ via fietsenplan van ASML, eerste week band lek (ventiel kapot), 4e week aandrijfsnaar doormidden getrapt (90€). Met garantie geeft men niet thuis of men kan een servicebus laten komen met 49€ voorrijkosten...
Koop aub bij je lokale fietsenwinkel die service nog wel hoog in het vaandel heeft!
Bijzonder slecht dus.
Ik raadt iedereen aan om in ieder geval niet bij deze webwinkel te kopen. Binnen 4 klikken gekocht is makkelijk maar voor service of garantie, zijn we op vakantie...
April 2024 een nieuwe Gazelle Chamonix C7 met Shimano accu gekocht bij Fietsvoordeelshop Eindhoven. De accu is van inferieure kwaliteit. In de praktijk kan ik maar 70 tot 73 km fietsen in de stand NORMAAAL na volledige oplading van de accu. Na volledige oplading geeft het display aan dat je 123 km kunt fietsen in de stand NORMAAL. De fietsvoordeelshop heeft de accu al 4 keer gecontroleerd en roept telkens weer dat de accu goed is. Ook Shimano heeft zich ermee bemoeit en zegt dat de accu goed is.
Shimano en fietsvoordeelshop kunnen meten wat ze willen, de echte praktijkproef is gewoon gaan fietsen en kijken hoe ver je komt. Raar maar waar, de accu is telkens weer na ongeveer 70 tot 73 km helemaal leeg, ik weeg 72 kg, banden op 4 bar, ik fiets heen en terug, dus niet alleen tegenwind, en geen heuvels, ik fiets in het buitengebied dus geen stoppen en weer opstarten.
Shimano en fietsvoordeelshop blijven in hun ivoren toren zitten roepen dat de accu goed is terwijl ik het tegendeel bewijs. Het bewijs dat ik lever is een keihard praktisch technisch bewijs en ze blijven maar roepen dat het slechts een mening is. De hoogste leidinggevende heeft wel telefonisch gezegd, dat die capaciteit van de accu een ongrijpbaar iets is.
Shimano heeft aan de hand van de 4 weken dat ik de fiets heb gebruikt/ getest, geconstateerd dat je 107 km kon fietsen in de stand Normaal.
Het vreemde is dat dit absoluut niet overeenkomt met de 73 km die ik kon fietsen, deze cyclus van slechts 73 km is in die 4 weken zelfs 3 keer gemeten door mijzelf.
Hoe Shimano komt aan die 107 km is dus een groot raadsel en dit bewijst dat Shimano gesjoemeld heeft met hun rapport.
Toen ik pasgeleden de fiets terugbracht voor de 4 de keer en zei dat als de accu wederom goed bevonden wordt en het probleem dus blijft, ik de fiets niet meer kom ophalen, ik wil gewoon mijn geld terug. Toen kreeg ik als antwoord: Dan zet ik de fiets hier voor de winkel op straat, dan zal hij daar niet lang staan, dat weten wij allemaal. Onvoorstelbaar dat een bedrijf dat 70.000 fietsen per jaar verkoopt zo met zijn klanten omgaat, ze werken zelfs diefstal in de hand.
Die reviews van mij daar hebben ze kennelijk geen last van, nee, ze zetten alleen maar hun hakken in de sloot, heel vreemd en ook heel onprofessioneel.
Het laatste nieuws is dat, nu de temperatuur buiten wat lager is geworden, ik al 2 keer in de stand NORMAAL, slechts 62 km kan fietsen terwijl het display na volledige oplading 123 km aangaf. De conclusie is dus overtuigend dat er sprake is van een non-conformiteit. De accu haalt slecht de helft van de specificatie en ligt ook aanmerkelijk lager dan de specificatie van 90 -120 km die Gazelle zelf opgeeft. Een product dat niet voldoet aan de eisen volgens de specificatie voldoet niet en moet teruggenomen worden met terugbetaling van de aankoopprijs.
Bij deze doe ik een INGEBREKE STELLING aan de fietsvoordeelshop, dus u kunt de fiets ophalen en mij het aankoopbedrag terugbetalen.
Prima fiets geleverd, maar dat is van Gazelle, dus daar hoeven zij niets aan te doen.
Verder is dit bedrijf bij problemen onbereikbaar, zowel per mail als telefonisch.
Het duurt weken vooraleer en kapotte versnelling van een fiets van 2900 euro, binnen 1 maand na aankoop ontstaan, gerepareerd kan worden.
Althans, die afspraak wordt gemaakt, maar net zo gemakkelijk op de tijd van de afspraak weer afgezegd.
Waardeloze aftersale bij een bedrijf wat zowel telefonisch als per mail onbereikbaar is bij problemen
Naar aanleiding van de eerdere review op Trustpilot belde Fietsvoordeelshop mij en zou ik ter compensatie een spiegel krijgen. Goed opgelost dacht ik.
We zijn nu 9 dagen verder en nog steeds geen spiegel binnen.
19 nov: gebeld door fietsvoordeelshop.nl en afgesproken dat ze een spiegel sturen (fvs_310383)
21 nov: via de chat gevraagd of het wel goed gaat want het bedrag van €0 staat bij de order als openstaand en er staat iets bij over ophalen ipv verzenden zoals afgesproken. Medewerker via de chat had er geen zin in om uit te zoeken en zei dat de medewerkster die het heeft geregeld dit moet afhandelen maar er niet is.
22 nov: gebeld (12 min in de wacht) en deze medewerker zei een mail te sturen naar het magazijn en ik dezelfde dag nog een mail van hem zou krijgen (pas maandagmiddag dat hij nog niets had gehoord van het magazijn)..
25 nov: weer gebeld (21 min in de wacht) en deze medewerker gaf aan dat hij niet weet waar het fout gaat maar hij direct opdracht geeft tot verzenden.
26 nov: rond 15.00 uur een SMS dat mijn bestelling klaar ligt voor ophalen.
Even later een mail dat het pakketje is verstuurd met een track en trace er bij.
Vandaag 28 nov: nog niks en contact opgenomen met Postnl en blijkt het pakketje niet te zijn afgegeven aan Postnl. Is ook te zien in de verzendmail.
Weer Fietsvoordeelshop bellen. Na 14min in de wacht opgehangen en de chat geopend. Die gaf aan mij niet te kunnen helpen en ik het beste kon bellen want het zou momenteel rustig zijn. Weer gebeld en ik kwam er weer niet door. Via de chat aangegeven dat ik er helemaal klaar mee ben en ze mij vanochtend maar moeten terugbellen. Zoals eigenlijk verwacht is dit niet gebeurt.
Leuke kortingen op de fiets, maar dat is het absoluut niet waard t.o.v. de ellende die je er naar van hun cadeau krijgt.
Heb je veel vrije tijd en vind je het gezellig om lang in de wacht te staan en naar een zeer irritant deuntje te luisteren dan kun je bij Fietsvoordeelshop prima bestellen, maar anders is mijn advies: BLIJF BIJ FIETSVOORDEELSHOP UIT DE BUURT.
Onderhoud is ook nog eens veel duurder (circa €90) dan bij de fietsenzaak. Aan huis is een diagnose rapport voor de motor en accu niet mogelijk. Bij de fietsenzaak €50 voor een ebike servicebeurt incl diagnose rapport.
Helaas dat het zo gelopen is, want wij hebben in het verleden regelmatig een fiets gekocht bij Fietsvoordeelshop en altijd naar tevredenheid. Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Fiets gekocht, zou een bericht krijgen als de fiets klaar stond maar dat gebeurde maar niet, uiteindelijk zelf geprobeerd contact op te nemen maar kreeg op geen enkele manier contact met de winkel of klantenservice.
Uiteindelijk per mail de fiets geannuleerd want als ik bij aankoop al geen contact krijg hoe moet dat dan straks als er wat mee is of voor het onderhoud.
Helemaal mee eens. Voor de slechte service hebben ze mij een compensatie aangeboden, maar die kwam niet. En nu zijn ze onbereikbaar. Waarschijnlijk sta ik op hun zwarte lijst door mijn review.
Ik probeerde op 7/12/‘24 2x een afspraak voor een proefrit te maken bij de vestiging Biltstraat Utrecht. Beide keren werd na een kort gesprek de verbinding verbroken. Ik heb oa. ene Rico gesproken. Mijn plan om twee fietsen te kopen bij deze winkel gaat dus niet door. Ze zijn aan mij een klant kwijt geraakt.
In begin augustus dit jaar een fiets besteld met een levertijd van circa 3 weken. De dag van aflevering vrijgenomen en de dag voor aflevering nog even op de website gekeken.
Tot mijn verbazing zie ik op de website dat de fiets niet leverbaar is zonder enige vorm van contact vanuit Fietsvoordeelshop. Direct contact opgenomen en het eerste voorstel was de fiets dan maar te annuleren, dit leek mij geen goed idee waardoor de medewerkers contact op hebben genomen met inkoop. Deze verzekerde mij dat die fiets in november geleverd zou worden. Dit zou mijns inziens een eerste voorstel moeten zijn, niet zomaar annuleren wat de makkelijkste route is.
In oktober nog voor de zekerheid contact opgenomen en er werd bevestigd dat de fiets zou komen.
Nu krijg ik gisteren een mail dat de levering wederom vertraagd is. Direct contact opgenomen en eigenlijk wordt er gezegd dat Fietsvoordeelshop hier niets aan kan doen en geen leverdatums kan garanderen.
De aanbetaling voor de fiets was al gedaan en 3 maanden later nog steeds geen fiets met de boodschap dat leverdatums nooit zeker zijn.
Ik annuleer mijn bestelling en ga de fiets bestellen bij een fysieke fietsenwinkel waar de fiets leverbaar is en de service beter, hier betaal ik dan met liefde extra voor.
Men geeft "op voorraad" status aan maar uiteindelijk blijkt dat dit de ene fiets in één van de winkels is die dan nét weer weg is of alleen tegen een extra commissie gekocht kan worden.
Inmiddels moet ik 8-9 weken wachten iplv 2 weken concrete levertijd
Kopen is zo gebeurd, dure fiets gekocht van het merk kalkhoudende, heb gelezen dat er service aan huis mogelijk is, dat gaf voor mij de doorslag, echter is het onmogelijk om tot een afspraak te komen, ze hopen denk ik dat je van wanhoop de service laat uitvoeren bij een ander, dan heb je namelijk het rechtop garantie verloren. Kortom, waardeloos bedrijf. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik bij dit bedrijf een fiets heb gekocht.
Mijn gazelle vento c7 had al na 1,5 jaar normaal gebruik een kapot balhoofd. Omdat er geen fietsvoordeelshop winkel in mijn buurt is en de klantenservice slecht bereikbaar is heb ik de fiets maar naar een andere fietsenmaker gebracht. Na 2 adviezen en pogingen tot reparatie bleek dat de fiets moeilijk te repareren is en dat het erg duur is. Ondertussen is de fabrieksgarantie verstreken en heb ik dus niets meer aan deze fiets.
Begin mei een fiets besteld, gangbaar type fiets en volgens site op voorraad! Helaas wij zitten eind augustus en nog geen fiets gezien. Per mail hele slechte communicatie ( zeg maar nul reactie) echt belachelijk hoe ze omgaan met klanten die al wel 2.500 euro hebben betaald. Advies, nooit online bestellen bij deze webshop.
Fiets online besteld in februari 2024.
Fiets wordt zonder uiteg het huis ingeduwd.
Accu was leeg en afstellen op mijn persoon gebeurd niet; matig.
Na een aantal maanden kocht ik een spiegel bij een lokale winkelier. Omdat de spiegel nogal rammelt kijkt de winkelier naar de fiets en constateert dat de vering in de voorvork niet functioneert.
Na contact met een van de winkels wordt ik doorverwezen naar de “klantenservice” van de shop. Men luistert naar mijn verhaal en belooft service aan huis.
Ondanks meerdere belletjes en mails is er nog niets gebeurd.
Online bestellen heeft zo zijn beperkingen: de winkel is niet klantvriendelijk.
Voor mijn dochter een elektrische Gazelle besteld. Fiets prima in orde, echter mijn dochter zou thuis moeten zijn voor een 'persoonlijke montage', dat bleek onnodig, fiets in elkaar op de standaardmanier en klaar. Ik had online aangegeven de fiets te willen verzekeren (een maand vantevoren), echter de fiets bleek niet verzekerd te zijn en niemand leek ook te weten wanneer dat dan ging gebeuren. Voor zelf verzekeren had ik een factuur nodig, ook dat bleek moeilijk te leveren. Uiteindelijk met een servicegerichte mdw (Jasper?) wel gelukt. Zelf de fiets verzekerd en dit ook gemeld. Krijg ik na tien dagen(!) de bevestiging dat Fietsvoordeelshop m ook nog even verzekerd heeft bij de ANWB. Dus daar weer achteraan. Gelukkig zelf kunnen regelen met de ANWB, want van Fietsvoordeelshop hoor ik wederom niks.
Ik ben behoorlijk boos sat ik vandaag op een fiets gewacht hen de hele dag terwijl de fiets niet eens op voorraad was . Ik wil mijn geld terug maar dat duurt 2 weken . Ik spreek de meneer aan de klantenservice erop aan dat ik mijn geld vandaag terug wil . Ik heb tenslotte niks geleverd gekregen en dat gaat ook niet meer gebeuren. De man gooit de hoorn erop want is niet gediend van mijn eis mijn EIGEN geld terug te willen !!!
Ik wacht al 4 weken op mijn geld! Het is gewoon asociaal zoals ze ons van het kastje naar de muur sturen.
Wie betaalt nu ook een fiets terwijl hij er nog niet is. Regel 1, betalen wanneer je iets in je handen hebt!
Tja rik
Iets met nog vertrouwen hebben ??
Blijkt naïef te zijn idd !
Ik bestelde vorige week een fiets en betaalde deze natuurlijk direct. Vandaag zou de fiets geleverd worden . Lekker snel denk je dan . Vandaag wacht ik de hele dag en word er niks geleverd . Uiteindelijk eind van de dag krijg ik te horen dat deze fiets helemaal niet leverbaar is en ik binnen 2 WEKEN !!! MIJN GELD TERUG KRIJG . TWEE WEKEN.. dus ik ben 3 weken mijn geld kwijt voor een dag voor niks thuis zitten en niks hebben of krijgen . NOOIT BESTELLEN DAAR !!!
Fiets besteld in januari 2024. Levertijd 3 maanden. Ondanks toezeggingen voor de 2e keer uitgesteld naar begin volgend jaar. Klantenservice is wel vriendelijk maar doen helemaal niks. Waardeloos,
Kunnen een fiets niet leveren omdat er geen accu op voorraad is. Nu maar maanden wachten. Contact opnemen is ook erg lastig. Absurd. Zouden bij me terug komen, wacht nog steeds. Je moet OVERAL zelf achteraan gaan.
2 e bikes besteld en betaald via de online site van Fietsvoordeelshop. Direct daarop kreeg ik een mail, bedankt enz enz en de fietsen zouden worden geleverd. Vooraf zou ik nog een sms krijgen met het tijdstip van levering. Echter geen levering en geen sms. Tijdens het bellen over de levering, kreeg ik te horen dat deze fietsen helemaal niet geleverd konden worden, omdat ze uitverkocht waren. Na wat aandringen lukte het om het betaalde geld dezelfde dag terug te krijgen, Anders zou dat 10 werkdagen duren. Telefonisch keurig geholpen en te woord gestaan en er werden excuses gemaakt. Alleen communicatie over levering en het bijhouden van de site vraagt om ernstige verbetering. Er werden wel alternatieven aangeboden. Dus scherp zijn met bestellen en betalen of de fietsen die op de site staan, wel degelijk leverbaar zijn.
2 jaar geleden een fiets gekocht. Binnen 100 kilometer was de motor kapot. Het heeft 4 maanden geduurd voor dat gerepareerd was. Ook de oplader had kuren maar dat hoorde zo volgens hen. Nu kan ik nog maar 10 kilometer fietsen op een volle batterij en kan ik de oplader niet meer vastpakken omdat hij zo heet wordt. Klachten indienen werkt niet: ze reageren gewoon niet!
Reageren nergens op
Aflever datum klopt nooit
Jammer van zo een bedrijf.
Tijd voor een cursus klantvriendelijkheid misschien
Kom je afspraken gewoon na
Volgende keer koop ik wel bij een ander bedrijf
Fiets alleen maar kapot .staat meer stil dan erop gefietst te hebben . Aangegeven na eerste maand dat hij niet goed was. Aan het lijntje gehouden en ze kwamen hem repareren .ik had beter een nieuwe kunnen hebben/ omruilen. Het duurt elke keer een maand voor ze hem komen maken . Dan Komen ze eindelijk ..... het onderdeel vervangen of ik een nieuwe afspraak wil maken voor onderhoud hebben ze geen tijd.terwijl ik ingepland stond ?!? Ondertussen is die weer stuk na anderhalve maand dat ze zijn geweest dus nu weer een maand wacht. Hopeloos!!
Zoveel spijt dat ik hier een fiets heb gekocht !!!!!
Ontzettend slechte service bij defect
Fiets gekocht in mei een paar maanden later beginnen de problemen. Gebeld voor een reparatie, 4 weken later komt er iemand langs, probleem blijkt al snel weer terug. Weer gebeld, eind november weer na ruim een maand wachten komt er iemand langs, probleem kan niet verholpen worden, snelheidsensor is defect. Onderdeel moet besteld worden. December weer gebeld want ik heb nog steeds niets gehoord, helaas monteur heeft vakantie status is niet bekend. Half januari weer gebeld, ik wordt terug gebeld door monteur, na een week nog niets gehoord. Weer bellen, monteur wordt gebeld ik wacht, onderdeel is verkeerd besteld, moet opnieuw besteld worden!!! Hoe lang duurt dit?? Geen idee mevrouw. U kunt een klacht indienen via de Website, gedaan, twee dagen laten geen enkel bericht van dit bedrijf. Ik heb ontzettend veel spijt van deze aankoop! Mensen niet doen de service is slecht ! Ga naar de fietsenwinkel in de buurt !
Helemaal waar! Ik heb heel erg spijt van mijn aankoop, bijna een jaar verder en er is na een aantal reparaties niets opgelost. Ik zit nog in de garantietijd en ze wilden een monteur aan huis laten komen maar moest wel zelf de voorrijkosten betalen, te gek voor woorden. Kortom zeer slecht service en voor klanten zijn ze ook heel slecht bereikbaar. Dus mensen, koop aub een fiets bij de fietsenwinkel in de buurt!
Er zijn 65 reviews geschreven over Fietsvoordeelshop op Reviews.nl. Met een 1.4 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Matig.