A

Weer terug bij Eneco

Werd tijd dat Eneco weer vaste tarieven voor een jaar lang ging aanbieden. Was jarenlang klant van Eneco en moest logischerwijs even alles omzetten naar een energieleverancier die een stuk goedkoper was. Nu toch gewoon weer terug gegaan naar Eneco, weet je wat je krijgt, gaat ook niet failliet etc. Ook geen spijt gehad om even weg te gaan want het scheelde toch wel flink in de kosten. Gelukkig zat ik verder nergens aan vast dus zodra ik een vast contract kon nemen voor 'redelijke tarieven', deed ik dit. Nu dus weer blij klant. Alsnog wel relatief hoge prijzen maar hoop dat ik over een jaartje weer een jaarcontract mag met wat lagere prijzen.

Arendsoog 25 jun 2023
Reageer
B

Eneco nu nog geen terugleverkosten!

Bij Essent hebben ze al allerlei terugleverkosten als je een contract met ze afsluit voor 1 jaar dus ik ben snel overgestapt naar Eneco waar ze dit (nu) nog niet hebben. Beide grote energieleveranciers dus vind de overstap prima. Eneco vraagt wel een vaste prijs omdat je teruglevert maar dit is laaaang niet zoveel als bij Essent (en alle andere energieleveranciers) waar je betaald na mate van hoeveel je teruglevert per kWh. Dus voor nu heel fijn dat ik nog 1 jaar kan genieten van mijn zonnepanelen. Volgend jaar sluit ik waarschijnlijk mijn hele zonne-installatie af, rare wereld. Eneco wel topbedrijf dus 5 sterren en één klant erbij!

BartS 2 jun 2024
Reageer
J

0 service

Eneco is niet te bereiken. Telefoon bezet chatbox wordt niet op gereageerd omdat de medewerkers bezet zijn en na lang wachten wordt je gewoon uit de chat gegooid en kun je van voren af aan beginnen. De Eneco en Toonapp zijn niet te openen omdat je een inlogcode moet aanvragen die je vervolgens buiten de tijdslimiet ontvangt en dus niet meer kunt gebruiken. Na 10 pogingen geef je het vanzelf wel op. Dramatisch gewoon.

John 31 jan 2024
Reageer
L

Zal niet aan Eneco beginnen

Ik ben sinds vorig jaar februari overgestapt naar een andere maatschappij. Nou blijkt dat ze het afgelopen jaar elke maand nog steeds €4,50 hebben geïncasseerd voor een dienst die ook niet meer werkte, want ik zat inmiddels bij een ander. Ik bel daar over, wederom kunnen ze nergens meebuigen. Ik heb 45!!!! minuten aan de telefoon gehangen om te horen te krijgen dat ze hier niets meer aan kunnen doen en dat geld dat is dus gewoon weg. Daarnaast betaalde ik eerst €250,- per maand(!!) aan Eneco en sinds ik ben overgestapt betaal ik nog maar €60,- en ik krijg nog geld terug. Dus mensen, niet aan beginnen als ik jullie was. Klantenservice weet niet hoe snel ze je moeten doorverbinden, als je dan bij godsgratie eindelijk eens iemand aan de lijn krijgt. Vorig jaar ook meerdere keren gehad dat mijn vragen niet beantwoord konden worden. Echt wat een aanfluiting, en eneco maar zijn zakken vullen. Walgelijke praktijken!

Leonie 9 jan 2024
Reageer
C

Vastzetten termijnbedrag

Wilde van varia naar vast. Niet uit te komen op mijn eneco app. Gaan bellen 15 min.in de wacht gestaan. Maar toen mw Koswal aan de tel gekregen . Fantastisch. Heeft van 2 klantnrs weer 1 gemaakt alles voor ons uitgezocht, mij 3x teruggebeld ivm nog iets uitzoeken. Advies gegeven. Top. Promotie voor Mw. Koswal👍

Clau 19 okt 2023
Reageer
G

waardeloos bedrijf dat afspraken niet na komt

Toon monteur is tot 2 keer toe niet gekomen zonder afmelding, en dan moet je er zelf achter aan gaan of er nog iemand komt van Eneco kun je dus niet veel hulp verwachten,
en een vergoeding voor 2 vrijedagen geven ze dus ook niet, terwijl ze zelf wel 30 euro rekenen als je er niet bent
dus na jaren ben ik overgestapt naar een ander

Gerard 18 sep 2023
Reageer
R

Wat een onbeschofte klantenservice

Naar 25 minuten in de wacht te hebben gestaan om een vraag beantwoord te krijgen krijg je iemand aan de telefoon zo onbeschoft heb ik nog nooit iemand mee gemaakt, dit was voor mij naar twee keer iets beantwoord te krijgen en twee keer me gewoon niet uit te laten praten genoeg redenen om uberhaubt niet naar Eneco te willen overstappen.

Richard Verhoef 29 jun 2023
Reageer
D

Wegblijven van eneco!

Komt afspraken niet na, valse beloftes door webcare medewerkers. Medewerkers die onbeschoft en emotioneel klachten niet kunnen hendelen, schofferen klanten, Onkundige medewerkers, slecht te bereiken of reageren helemaal niet op klachten via Facebook. Toon werkte niet, later bleek dat het oude beveiliging certificaat niet met de toon werkt meer, als volgt melding gemaakt word er achter mijn rug om een monteur op mij afgestuurd en wat blijkt, monteur kwam nieuwe toon installeren ter waarde van 145 euro +75 euro monteurs kosten zonder mij hiervan op de hoogte te brengen. Proberen dus achter je rug om een toon v2 aan te smeren, verbruik kan je namelijk in de app bijhouden heb je geen toon voor nodig. Houdt prijs kunstmatig hoog om zo aan de marges te kunnen verdienen. werd ingeschat op 390 euro nu bij ANWB energie dynamisch 90 euro per maand en dit is nog te veel. Nu blijkt dat het hele systeem niet deugt waardoor je verkeerde notas ontvangt of helemaal geen nota's.

Kortom nooit meer eneco voor mij dat na ruim 10 jaar klant geweest te zijn. Eneco is hard bezig om van hun klanten af te komen

Danny 18 jan 2023
Reageer
M

Liegen en belazeren de boel

3 jaar geleden zijn er zonnepanelen geplaatst toen de woningstichting de hele straat ging renoveren. 3 jaar later blijkt ineens dat ze nooit geregistreerd zijn, wat wel gebeurd is bij alle andere woningen in de straat. De installateur had de zonnepanelen moeten registreren, net zoals alle andere woningen in deze straat. De installateur had het ook ons moeten laten weten. Nu wijst Eneco naar Stedin en Stedin naar Eneco. Uiteindelijk zeggen ze dat het mijn verantwoordelijkheid was, terwijl ik deze woning huur. Ze hadden net zoals alle andere woningen de zonnepanelen moeten registreren. Het is een sociale huurwoning en ik ben chronisch ziek. Kan dat geld goed gebruiken, maar volgens Eneco en Stedin heb ik pech gehad, want het is mijn eigen schuld. Kan niet in woorden beschrijven hoe ze met je omgaan aan de telefoon. Onbeschoft en constant liegen ze. De mevrouw aan de telefoon bleef volhouden dat het niet uit te lezen viel, terwijl Stedin dat wel aangaf. Ook bleven ze maar volhouden dat het al verrekend was, terwijl de zonnepanelen niet geregistreerd waren. Constant sturen ze je ergens anders naartoe en ze nemen zelfs niet de verantwoordelijkheid. Wie liegt er en wie niet, of liegen ze allebei? Ben nog nooit zo slecht behandeld en ga zo snel mogelijk naar een andere energiemaatschappij. Ook ga ik naar de energiecommissie, want dit deugt niet.

Mieke 8 nov 2022
Reageer
H

Waardeloos onklantvriendelijk bedrijf

Als ex Welkom Energie klant kan ik alleen maar een zeer slechte review geven over Eneco. Verdubbeling maandbedrag en na 2 maanden nog een keer meer dan dat verdubbelde maandbedrag als eindnota. Eindtotaal voor 2 maanden net zoveel als voorheen voor een half jaar Het zegt wat over hoe ze met hun klanten omgaan... ik zou iedereen afraden hier ooit nog klant te worden!

Hanneke 3 jan 2022
Reageer
P

Verhoogde tarieven heel slecht

Dit is wel heel slecht. Verhoogde tarieven werden pas 5 dagen nadat ze waren ingegaan bekend gemaakt. Omdat het nog een paar dagen duurde voordat ik bij een ander bedrijf terecht kon heeft Eneco mij als particulier 200 euro voor 10 dagen gas in rekening gebracht. Als ik dan vraag wat hiervoor de grondslag is krijg ik geen antwoord.

Dit soort streken flikken is één, maar als je dan niet in staat bent om een redelijk antwoord op redelijke vragen te geven dan ben je een bedrijf dat ten koste van alles gemeden dient te worden.

Pim 14 nov 2021
S

Is op het moment bij alle gas- en energieleveranciers het geval. Prijzen vliegen de pan uit en ze weten het zelf ook niet meer. Gaan een gekke tijd tegemoet, feit dat de staat iedereen 400 euro wil geven ter compensatie zegt eigenlijk voldoende.

Simar 14 nov 2021
P

@Simar: Dit staat echt los van de hoge prijzen die op dit moment op de energiemarkt gelden. Eneco brengt geld in rekening zonder dat ik hiermee akkoord ben gegaan, en ze vertikken het om dat uit te leggen. Ik stel een redelijke vraag en ik krijg niet eens antwoord.

Pim 29 nov 2021
B

Eneco vergoed opzegboete

Bij Eneco krijg je 100% groene stroom. Ik moet zeggen dat er tegenwoordig meer energieleveranciers zijn waarbij je 100% groene stroom krijgt. Dit maakt Eneco nog niet uniek. Wat Eneco wel uniek maakt is de service. Ik word altijd zeer vriendelijk en goed geholpen. Ze nemen echt de tijd voor je! Dit is wat ik waardeer aan Eneco.

Met de Mijn Eneco app kun je zelf je termijnbedrag aanpassen. Hierdoor kun je geld besparen. Eneco heeft het doel om in 2035 klimaatneutraal te zijn. Of dit echt gaat lukken is te bezien, maar wel goed dat ze hiermee bezig zijn. Eneco heeft zelfs mijn opzegboete vergoed. Mijn contract was nog niet afgelopen bij mijn oude leverancier en Eneco heeft deze boete gewoon vergoed! Je moet de boete wel declareren bij Eneco, maar dit kun je online eenvoudig doen. Ik ben heel tevreden over Eneco en ik weet zo niet wat ze nog beter kunnen doen.

Bart 6 okt 2021
Reageer
B

Eneco energie de juiste keus

Hoeveel of weinig energie je ook gebruikt in je huis, volgens mij is energie van Eneco voor iedereen altijd de juiste keuze.
Je zit hier veilig voor je energie en je hebt altijd een vast maandbedrag dat je hier betaalt.
Heb je vragen dan kun je zowel telefonisch als via de computer contact zoeken met de klantenservice en dan helpen zij je heel goed verder dat is mijn ervaring.
Deze klantenservice heeft mij al twee keer goed geholpen en ik vind het dan heel mooi dat je niet hoeft te bellen als je dit niet fijn vindt.
Ten eerste kan ik niet goed bellen, ik word er bloednerveus van en heb er daardoor ook echt een hekel aan.
En daarnaast hoef je nu niet zo’n hele belcyclus door van druk op 1 als je.... druk op 2 als je.... ga zo maar door.
Dus ik doe het mooi via de pc en dat werkte perfect.

Benjamin 4 dec 2020
Reageer
E

Eneco energie met kerst

Als er een periode in het jaar is dat je veel energie verbruikt dan is dit volgens mij wel in de winter en kerstperiode.
De kachel die weer op volle toeren moet branden en ook de lampjes overal die weer aan gaan, wat natuurlijk ook allemaal energie kost.
Wij zien dit ook altijd terug in de nota’s en in het overzicht van ons energieverbruik. Daarom was het voor ons ook een perfecte tijd om over te stappen en de kortingen die hier bij komen kijken.
Eneco sluit heel goed voor mij aan en bij onze wensen omtrent het energieverbruik.
Het is vooral heel goedkoop en dat is voor veel mensen toch het belangrijkste, zo ook voor ons.

Ernst 3 dec 2020
Reageer
M

Eneco korting

Als je nu overstapt naar Eneco krijg je een dikke korting van 100 euro op je jaarnota en vervolgens heb je gewoon altijd een vast bedrag wat je moet betalen, ik vind dit heel handig want dan wordt er voor af berekend hoeveel je ongeveer moet betalen om quite te spelen en dat je niet aan het eind van het jaar nog 1000 euro moet neertellen.

Dus die negatieve beoordelingen en reacties snap ik eerlijk gezegd niet zo goed, zelf heb ik deze ervaring hier helemaal niet mee. Misschien als je altijd de kachel op standje sauna hebt staan, ja dan lopen de kosten op, maar wanneer je gewon normaal doet hiermee en je maakt gebruik van deze vaste kosten dan kom je als het goed is nooit voor een verrassing te staan.

Moniek 28 nov 2020
Reageer
K

achterlijk bedrijf

Wat een achterlijk bedrijf! Dat is dan nog zacht uitgedrukt! Inmiddels 4 uur aan de telefoon gehangen voor een cadeaukaart welke ik bij mijn abonnement zou krijgen. Deze zou al 4x verstuurd zijn naar diverse e-mail adressen, nooit ontvangen, ook niet in de spam. Medewerkers komen hun afspraken niet na, nemen geen contact op wanneer ze dit beloven. Ik moest maar begrijpen dat ze het druk hadden en daarom langer duurde. Reageren niet op het klachtenformulier. Ongelofelijk.

Karel 5 okt 2020
W

Achterlijk en achterbaks zijn ze zeker. ik wacht al bijna een jaar op restitutie energiebelasting omdat ik in een windmolen project heb geïnvesteerd. Na veel keer te hebben gebeld en mailverkeer gehad, werd mij toegezegd dat ik recht heb op mijn geld. Opeens kan dat niet meer want ik heb een zakelijk contract. Dus vriendelijk gevraagd of Eneco het contract om te zetten in een privé contract. Dat schijnt heel moeilijk te zijn en mails worden niet meer beantwoord. Ik vind het ronduit schandalig hoe Eneco met zijn klanten omgaat.

Wouter 14 nov 2020
O

Eneco duur

Wij zitten voor onze energie bij Eneco en dit bevalt in principe heel goed, want het is wel allemaal erg zuinig, maar desondanks vind ik Eneco wel wat aan de dure kant. Het is allemaal iets te duur naar mijn smaak. Ik zal me er binnenkort even weer goed in gaan verdiepen en gaan vergelijken, misschien is er wel een andere maatschappij die voordeliger is voor ons. Of wie weet is Eneco toch de goede keus geweest dat kan natuurlijk ook, maar zoals ik er nu over denk vind ik Eneco eigenlijk net iets te duur. Ik ben van mening dat dit goedkoper zou moeten kunnen.

Otto 1 okt 2020
T

Via een vergelijker kan je zoiets snel inzien of je elders goedkoper uit bent. Zijn meerdere, zoals Independer en zelfs deze website heeft een energie vergelijker waar je alleen je postcode hoeft in te voeren en je krijgt al uitsluitsel.

Timothy 8 feb 2021
H

Energie bij Eneco

Snel en gemakkelijk overstappen, dat is waar het mij vooral om draaide en dat is me hier bij Eneco gelukt.
Heel plezierig dat je hier zo goed geholpen wordt en dat bijna alles voor je gedaan wordt.
Een aantal gegevens moet je natuurlijk wel zelf doorgeven etcetera, maar al het ingewikkelde werk regelen de mensen van Eneco gewoon voor je.
Dit was voor ons heel fijn en binnen een hele korte tijd kregen we al bericht dat alles was geregeld.
Een snelle overstap zonder veel gedoe, precies waar we naar op zoek waren.

Harwin 18 sep 2020
S

Na een aantal keer gewisseld te zijn van energie leverancier hebben we eindelijk eentje gevonden die goed bij ons paste en bij wat wij nodig hebben. Iedere keer ontbrak er wel iets. Totdat we op een websitebezoek stuitten waar je kon aangeven waar je naar zoekt en zo kwam er een top drie uit wat bij je past. Eneco bleek voor ons de goede leverancier te zijn en dat is ook zo gebleken. Eindelijk een keer een goede ervaring dus, ook wel een keer fijn.

Susan 25 nov 2020
L

Eneco oplichters

Zo'n gladde prater van een deur verkoper heeft ons een, naar eigen zeggen, geweldig contract laten tekenen. Voor vier jaar nota bene. In principe zou het langer zijn, maar de jongeman beloofde ons te regelen dat we eerst een jaar mochten proberen, dit bleek de grootste onzin te zijn die je je maar kunt voorstellen en daar was dus geen fluit van waar. Volgens hem zou het ons zo een paar honderd euro schelen en dus waren we geïnteresseerd.

Het definitieve contract ontvingen we later per post. En hier stonden meerdere dingen in wat niet zo was zoals mondeling was afgesproken, maar dan heb je geen poot om op te staan. En het allerbelangrijkste was dat we hadden afgesproken voor één jaar en dat er nu in het contract gewoon de voltallige vier jaren vermeld stond.

We hebben toen natuurlijk meteen de klantenservice / klachtenservice van Eneco gebeld met ons verhaal. De jongeman in kwestie kon ons echter niet helpen. Hij liet alleen weten dat de bedenktermijn van twee weken al helaas voorbij was en dat we dus echt voor vier jaar vast zouden zitten. Of we zouden de opzegboete moeten betalen. Wij hebben toen aangegeven hier totaal niet blij mee te zijn en dat ze nog van ons zouden horen.

Wat we er eigenlijk mee proberen te zeggen is dat iedereen moet oppassen met deur aan deur verkopers en dat je hier nooit direct mee in zee moet gaan. Vraag desnoods gegevens op om later op terug te komen, maar onderteken niet direct een contract of vul nergens je bankgegevens in.

Lenny 12 sep 2020
Reageer
N

ervaring Eneco energie

Wij zijn overgestapt naar Eneco energie en sinds we die keus gemaakt hebben, heb ik er in principe geen omkijken meer naar gehad. Dat is natuurlijk wel het meest ideale plaatje wat je je in kunt beelden, maar dit hoor je bijna nooit. Dat het in ons geval wel zo is, is dus absoluut het delen waard.

Ik heb nog geen enkele keer ergens achter aan gehoeven omdat iets niet in orde was en ook alles werkt tot nu toe precies zoals we gehoopt hadden. De maandlasten die we nu hebben zijn zo'n 20% lager dan wat we voorheen moesten betalen, dus ook dat is een grote stap vooruit.

Nico 12 sep 2020
Reageer
J

Eneco energie lage prijs

Wij hebben nu voor het tweede jaar ons energie abonnement bij Eneco lopen en dit bevalt ons heel erg goed.
We zijn een veel lager bedrag kwijt per jaar dan dat we voorheen aan de vorige maatschappij kwijt waren.

Je zou denken dat dit niet zo veel uit zou moeten maken, dat de prijzen allemaal soortgelijk zouden zijn.
Maar schijnbaar is het verschil hiertussen toch een stuk groter dan je zou verwachten, in ieder geval veel groter dan dat ik vooraf had verwacht.
Des te meer reden om opgelucht te zijn dat wij de overstap gemaakt hebben.

Jasmijn 29 aug 2020
S

Kan je gemakkelijk inzien op meerdere websites die een energie vergelijker online hebben. Zelfs deze Reviews.nl website heeft het, kan je na het invullen van je postcode zo alle kosten zien van meerdere energieleveranciers.

Simar 12 okt 2020
P

Eneco Hollandse Wind en Zon van eigen bodem

Als je hier je energie vandaan haalt, dan weet je zeker dat je de groene energie uit je eigen regio haalt en dat je geen grijze stroom verbruikt. Deze stroom is slecht voor het milieu en het zorgt er voor dat de energie van de wereld op raakt. Er zouden veel meer mensen over moeten stappen op groene stroom en gelukkig doen ook steeds meer mensen dit, maar helaas nog steeds niet genoeg. Naar mijn mening zouden ze de grijze stroom gewoon in zijn geheel moeten afschaffen, want dan worden de mensen gedwongen om groene stroom te gebruiken omdat er niets anders is.

Peter 7 jul 2020
Reageer
B

Eneco bekende naam slechte leverancier

Ik dacht altijd dat Eneco wel een goede leverancier voor energie zou zijn omdat dit wek een hele bekende naam binnen Nederland is op dit gebied.
Samen met mijn vrouw heb ik er dus voor gekozen om voor ons nieuwe huis, waar we inmiddels ruim een half jaar wonen en dus gebruik maken van Eneco, voor dit bedrijf te kiezen.
Ik kan me niet voorstellen dat er iets is waar we ooit zoveel spijt van hebben gehad als van deze keuze.
Hoe vaak we wel geen storing hebben of dat er iets is wat het tijdelijk of voor langere tijd niet doet dat is volgens mij amper op twee handen te tellen.
Volgens mij kennen ze ons nummer daar bij de klantendesk al uit hun hoofd gezien het aantal keer dat we moeten opbellen omdat er weer iets is wat niet klopt of wat het niet doet zoals het hoort.
Andere mensen zal ik dan ook niet aanraden om voor Eneco te kiezen, hard helaas dat snap ik maar wel zeker waar.

Ben 4 jun 2019
Reageer
Prijzen vergelijken

Door middel van samenwerkingen met meerdere energieleveranciers, kunnen we onze bezoekers gunstige prijzen aanbieden.

Beste energieleveranciers

Dit zijn de beste energieleveranciers van juni 2024.

Over Eneco

Er zijn 23 reviews geschreven over Eneco op Reviews.nl. Met een 2.9 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.