PetSecur

PetSecur

2.2 reviewscore • 29 reviews
E

Uitstekende verzekering voor mijn twee honden!

Ik ben ontzettend tevreden over PetSecur! Ik heb twee honden, waaronder een kleine Chihuahua, en het geeft me zoveel rust om te weten dat ze allebei goed verzekerd zijn. De dekking is duidelijk, de klantenservice is vriendelijk en behulpzaam, en declaraties worden snel afgehandeld. Het voelt fijn om een verzekering te hebben die écht meedenkt en zorgt voor mijn huisdieren. Ik kan PetSecur zeker aanraden aan iedereen die zijn dieren de beste zorg wil geven!

Elise 5 aug 2025
Reageer
M

Declaraties betalen

Ik wilde even zeggen dat ze gewoon uitbetalen, contrair tegen wat er hier geschreven staat, heb ik gewoon vergoed gekregen waar ik volgens de polis voorwaarden recht op had, dus...

Martin Jonk 16 aug 2025
Reageer
V

Makkelijk & snel geregeld

Voor mijn kat heb ik onlangs deze verzekering afgesloten inclusief extra's, de prijs t.o.v. wat vergoed wordt is hoger dan vergelijkbare aanbieders op de NL'se markt is mijn oordeel na grondig onderzoek in onze situatie.

Veronika 3 aug 2025
Reageer
A

Aardige mensen

Met mijn kater nog nooit problemen gehad, betaal 25€ p/m, en de enkele keer als er wat was, kreeg ik het grootste deel v/d dierenarts rekening gewoon vergoed

Andries 3 aug 2025
Reageer
P

Bij mij werd alles vergoed

Ik ben ontzettend tevreden over de hondenverzekering van Petsecur. Toen mijn hondje onverwacht medische zorg nodig had, verliep alles van begin tot eind vlekkeloos. De declaratieprocedure was eenvoudig, duidelijk en snel af te handelen. Binnen zeer korte tijd kreeg ik bericht dat bijna al mijn kosten volledig werden vergoed, behalve m'n eigen risico dan, iets wat ik bij eerdere verzekeraars helaas anders heb meegemaakt.

Peter Timo 20 jul 2025
Reageer
Y

GEEN verzekering afsluiten

Heb mijn hondje door omstandigheden met pijn in mijn hart weg moeten doen in eind mei 2025.
Verzekering voor juni al wel betaald opgezecht half juni.
Moet ik alsnog gaan betalen tot 4 aug omdat je een maand opzegtermijn Heb...belachelijk dat ik moet betalen voor iets wat ik niet meer bezit...word er geantwoord dan had u hem maar voor 4 juni moeten opzeggen...
Mensen hier een WAARSCHUWING hier GEEN verzekering afsluiten want ook bij overlijden van huisdier moet je blijven betalen als je niet op tijd je verzekering stop zet ,werd mij verteld door deze dame..ze zijn onmenselijk en betaling van kosten is ook al niks...
U bent gewaarschuwd

Yvonne goudriaan 17 jun 2025
Reageer
R

OPLICHTERS

Betalen niks maar zonder dat je het door hebt zit je er wel even 60 maanden aan vast ..schoften. Mijn hond bleek een aangeboren nier afwijking te hebben en je krijgt NADA NOPPES. Maar wel 40 euro per maand van je rekking afschrijven

Ricardo Weiss 15 apr 2025
Reageer
M

Verzekering zonder dierenliefde!!

Bij 'vermoeden' van heupdysplasie wordt niets meer vergoed.
Let op mensen!
Verzekering waarbij je zelfs nog tùssen de kleine lettertjes moet gelezen hebben anders betaal je premie voor niets!

Marjolein 11 feb 2025
Reageer
W

Vergoeding sterilisatie

Beste lezer,

Ik ben zo naief geweest de kleine lettertjes in de voorwaarden bij de dierenverzekering van PetSecur niet goed tot me te nemen erop vertrouwende dat PetSecur de beste verzekeraar zou zijn en deze maatschappij inhoudelijk niet te vergelijken met andere dierverzekeraars.

Ik voel me misleid mede door de aanwezigheid van dierenarts Piet bekend van de televisie.

En ik voel me bedrogen wat voortvloeit uit het feit dat ik heb gekozen voor de duurste verzekering inclusief sterilisatie hetgeen inhoudt dat je er 5 jaar aan vastzit met als gevolg dat de rekening van de dierenarts van bijna 700 euro 157 euro werd vergoed.

Ik heb een mail gestuurd en ik heb gebeld met PetSecur.

Ja meneer, u heeft hier zelf voor gekozen dus bent u daar zelf voor verantwoordelijk was het repeterende verhaal van de mevrouw aan de telefoon.

Dat klopt herhaalde ik ook.

Maar omdat ik een leek ben in deze materie kunt u zich daarom hetzij enigszins voorstellen dat ik van jullie een beetje transparantie en begeleiding (eerlijkheid) had verwacht wat de gevolgen zouden worden van mijn keuzes?

Nee meneer, dan had u zich goed moeten verdiepen en vergelijken.

Hier liep ik continue tegenaan.

Helaas moet ik het hierbij laten waarvan ik hoop dat andere kandidaten dit lezen dus extra voorzichtig zijn met deze maatschappij.

Een teleurgestelde verzekerde (want een klant zou beter worden behandeld)

Wim Gelder 7 feb 2025
M

Ja, die dierenarts valt wel door de mand, dacht ook dat t daarom wel goed zou zijn, niet dus.

Marian Mostert 14 feb 2025
M

Die dierenarts Piet moet zich schamen, die is toch ook op de hoogte van t slechte beleid.

Marian Mostert 14 feb 2025
I

Keert niet uit en negeert wettelijke opzegging

Keert niet uit. Vanwege privéomstandigheden (familie overlijdens) heb ik na 3 maanden de facturen ingediend. Ze werden niet eens in behandeling genomen.
Andere facturen werden niet uitgekeerd. Behandeling oorontsteking vonden zij preventief. De ene andere factuur viel onder eigen risico.

Opzegging vanwege de verandering van hun bedrijfsstructuur werd niet serieus genomen en gehonoreerd.
Ik heb per 3 mei ‘24 opgezegd en juridisch advies is om vanaf juli niet meer te betalen.

Helaas blijven ze spammen en geven plotseling aan dat ik 5(!) jaar vastzit aan de verzekering. Wettelijk is daarnaast iedere prijsstijging een reden om op te zeggen.

Advies: niet deze verzekering aangaan!
Ik adviseer dit aan alle cliënten die ik nu spreek als hondentrainer en gedragsdeskundige i.o.

Irani Otten-Admiraal 21 jul 2024
Reageer
J

ACHTERBAKS BEDRIJF

Begin dit jaar een verzekering afgesloten voor mijn chihuahua, rekening ingediend via de website op 25 januari, moest tot 3 keer aan toe het dossier van de DA opsturen, na ruim 4 weken nog steeds geen reactie, 2 keer gebeld erover, ze zouden het meteen in behandeling nemen . Heb de 2 laatste premie incasso's terug laten boeken en de automatische incassomachtiging geblokkeerd. Nu ze niet meer kunnen incasseren zullen ze de verzekering zelf opzeggen. Dus een tip voor mensen die niet verder willen met dit achterbakse bedrijf, blokkeer ze en boek de incasso's terug. Ze blijven mailtjes sturen dat de incasso niet gelukt is, logisch als ik ze blokkeer voor incasso's. Sinds 10 maart staat ook dit in de mail : Wat gebeurt er als u niet betaalt?
Als u het openstaande factuurbedrag niet binnen 15 dagen na ontvangst van deze e-mail aan ons heeft betaald, dragen wij de vordering over aan een incassobureau. In dat geval wordt de vordering verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten van € 48,40. (Deze incassokosten zijn verhoogd met een percentage gelijk aan de btw omdat wij niet btw-plichtig zijn en de btw om die reden niet kunnen verrekenen.)

Tot op heden niks vernomen van een incassobureau, ze proberen je alleen maar bang te maken zodat je toch gaat betalen. Mocht ik op gegeven moment toch benaderd worden door een incassobureau dan zal ik ze ook duidelijk maken dat ze maar eens via google moeten zoeken naar ervaringen met petsecur en dat ik niks ga betalen, doet petsecur namelijk ook niet ..... What Goes Around... Comes Around :)

Jo 19 mei 2024
E

Nou ben ik toch benieuwd of je nog door een incasso bureau benadert bent? Ik heb nu ook de incasso's gestorneerd en ze geblokkeerd, wat een oplichters.

Eszy 7 jul 2025
J

Hoi Eszy,

Ik kreeg op 19-05-2025 een mail van Petsecure :
Beste mevrouw ,

Naar aanleiding van jouw verzoek om de huisdierenverzekering met polisnummer HV.120142 voor Luna te beëindigen, kunnen wij je meedelen dat deze beeindiging is verwerkt in ons systeem.
Met diervriendelijke groet,
Team PetSecur

Na deze mail hebben ze ook niet meer geprobeerd te incasseren en heb ik ook geen mailtjes meer gehad dat de incasso niet gelukt is etc. Ik heb trouwens niet zelf aangegeven dat ik de verzekering wilde beëindigen, is waarschijnlijk zo'n standaard mail die ze verstuurd hebben

Het duurt lang voordat ze daar eindelijk wakker worden en de verzekering stop zetten maar het werkt dus wel.

Ik hoop dat je snel van ze af bent en wens je een fijne dag ;-)

Jo 8 jul 2025
A

Houd uw geld in uw zak

Betalen praktisch niks uit en proberen overal onder uit te komen.
Nadat het medisch noodzakelijk was om bij onze pup zijn hoektanden te laten trekken (wortels zaten er nog volledig aan) betaalt petsecur niet uit. Zij beweren dat extractie van onderdelen van het melkgebit niet wordt vergoed. Het verschil tussen extractie van het melkgebit en volwassen gebit weigeren zij vooralsnog uit te leggen.

Alex 11 apr 2024
Reageer
G

Kijk uit

Pas op voordat je hier intrapt. Er wordt veel minder vergoed dan gepretendeerd en je zit vast aan jarenlang contract. De kleine lettertjes zijn kleiner dan je denkt.
Nam een verzekering die oa sterilisatie dekt, maar de vergoeding bleek slechts een fractie van de kosten. Zat wel vast aan 5 jaar verzekering.
Let goed op voordat je een contract afsluit.

Gerjos 27 mrt 2024
Reageer
A

Oplichters!

Niet doen!

ze keren niks uit en opzeggen is bijna onmogelijk!
sluw zorgen ze er voor dat je nergens vanaf kan zien!
ze dreigen met van alles! slecht bereikbaar en zeer onvriendelijk

BEHOED JE ZELF en kijk door naar een andere verzekering!
Bespaar ellende en zoek echt verder je zit aan een wurgcontract vast en uitkeren keuren ze altijd af!

Anoniem 30 jan 2024
J

Mee eens. Onduidelijk in hun tekst over wat wel en niet vergoed wordt.
Krijg geen reacties op mails.
Waardeloos. Wegwezen hier!!

J.Bakema 24 feb 2024
F

Oplichters: keren dankzij hun kleine le niks uit!

Verzekering afgesloten op 10 oktober voor onze kat, incl.tanden omdat we 9 maanden daarvoor 10 tanden en kiezen hebben moeten laten trekken bij hem, ivm rotte kiezen en losse tanden had hij erg veel ontstoken tandvlees. Dit ook aangegeven bij petsecur.

Na ingaan van de verzekering op 23 oktober zijn wij begin november naar de dierenarts gegaan omdat hij ineens niet meer wilde eten. Toen bleek dat er wat ontsteking in zijn bek en nu ook keel zat. Pijnstiller, antibiotica en ontstekingsremmer gekregen en een maand later zijn het restant aan kiezen en tanden is begin december getrokken. Rekening: 600 euro.
Petsecur: NEE WE VERGOEDEN NIKS want dit is een aandoening die al bekend was.

Pardon?! Als dit bekend was dan hadden ze alles 9 maanden eerder getrokken. Hij heeft in die 9 maanden supergoed gegeten en was hartstikke vrolijk, niks aan de hand. Niet eten is ook niet iets wat een kat langer dan een paar dagen vol kan houden!

Het consult waarin werd geconcludeerd dat zijn bek weer ontstoken was en er iets aan gedaan moest worden viel notabene in de verzekeringsperiode.

En buiten dat, elke kat heeft ontstoken tandvlees als de tanden en kiezen rot zijn en los zitten. Dat betekend toch niet dat hij daarna uitgesloten is van tand behandelingen? Als dat de regel is, hoe kun je dan een dierenartsverzekering met tandpolis afsluiten?
Terwijl wij nog netjes de historie hebben aangegeven bij het afsluiten van de polis.

Wij zitten nu vast aan de kosten van deze verzekering (meer dan 300 euro!) want opzeggen binnen een jaar kan ook niet.

Dus wees gewaarschuwd: oplichters!!!
Beter verzekeren bij een gerenommeerde partij zoals Ohra.

Femke Kaspers 21 dec 2023
Reageer
F

Sluit hier geen huisdier verzekering aub.

Dit bedrijf censureert negatieve Google-recensies zonder scrupules en laat vermoedelijk valse beoordelingen plaatsen door nepaccounts. Gedurende een jaar betaalde ik €24 per maand, en kreeg ik maar één teleurstellende uitbetaling. Mijn advies: mijd ze. Hun prioriteit lijkt gericht op winstmaximalisatie, niet op klanttevredenheid. De polisvoorwaarden zijn duidelijk meer in het voordeel van hen dan van de klant.

FR 3 dec 2023
Reageer
N

Zeer ongunstige kleine lettertjes

Pas op voor deze verzekering. De uitsluitingsvoorwaarden voor dekking van ingrepen volgens elkaar naadloos op, waardoor ingrepen niet kunnen worden gedeclareerd. Dat een afkoelperiode geldt is begrijpelijk, maar de volgende, vergelijkbare, ingreep is vervolgens niet gedekt omdat het de tweede is. Uitkomst twee operaties, niets vergoed. Het gevolg is dat er wel premie wordt geint, maar, intussen, 5000 eur aan operatiekosten ingedekt waren. De toegevoegde waarde van deze verzekering is nul. Ik adviseer u om een eventuele verzekering voor uw dier bij een gerenommeerde verzekeringsmaatschappij af te sluiten.

Norman 9 nov 2023
Reageer
b

Laat je niet misleiden

Deze verzekeraar is erop uit nooit uit te keren. Laat je alsjeblieft niet oplichten door deze club!!
Declaraties werden onterecht afgewezen om onzinnige reden.
Het zijn professionele oplichters.
Kort verhaal: Onze kat had iets giftigs gegeten in augustus en de kosten van behandeling waren erg hoog. Aangezien dierenarts kosten uberhaupt hoog zijn, besloten om toch te verzekeren. In september is onze kat weer onwel geworden en nu blijkt dat de kat hoogstwaarschijnlijk epilepsie heeft (totaal andere diagnose dus). Petsecur wil niet uitkeren, omdat ze aangeven dat dit bij de eerste diagnose al bekend was, wat dus helemaal niet waar is.

bart 18 okt 2023
Reageer
C

Slechte verzekering

De verzekering blijft erop staan dat mijn hond ziek was voordat hij verzekerd werd. Dus niet ze nemen zelf geen contact op met dierenkliniek. Terwijl mijn dierenarts zegt het een heeft niets met het ander te maken.
Oplichters nog nooit meegemaakt. Nu stap ik naar advocaat
Sluit deze verzekering niet af. Pak liever petplan of ohra

Corry 17 okt 2023
Reageer
B

Oplichters

Nooit bij deze oplichters verzekeren.. zijn niet slim en doen er alles aan om niet te betalen . 1 jaar verzekerd geweest stomste fout ooit dan maar 5 euro meer betalen en bij een goede verzekering maatschappij verzekeren. Declaratie indienen ze gaan er alles aan doen om geen cent te betalen Alstublieft niet doen want echt vooral bij hun goedkoop is duurkoop .

Bulut 9 okt 2023
Reageer
B

oponthoud in uitbetalen. tegenvaller

Sedert juli zijn we met ons hondje -uit het asiel- bij PetSecur. Wij hadden altijd honden en altijd prima verzekeringen. Wij kozen PetSecur n.a.v. goed reviews.
Wat een tegenvaller. Hondje had/heeft oorontsteking. Bij de eerste declaratie vroeg PetSecur om dierenarts dossier. Geregeld. Duurde even, maar 70% vergoed. Maar toen,, de oorontstekingen zijn hardnekkig. We moeten iedere week terug. Asiel betaalt inmiddels mee. PetSecur vergoedde echter niks meer. Wij wachten en toen zelf maar om info gevraagd. Duurde en duurde wederom en toen...Neen dierenarts moet dossier meesturen! Steeds dus, want dezelfde kwaal en betreft vervolgbehandeling? Wat een waardeloze verzekeringsmaatschappij. Wij waren met onze vorige honden bij Ohra. Hopelijk kunnen we daar weer terecht. Wij raden een ieder met klem PetSecur af. Neem de naam maar letterlijk. Ze maken het zeer moeilijk Secuur? Je hebt al zorg genoeg meteen ziek dier. Nee PET!!Deze ouderwetse uitdrukking maken ze royaal waar,

Bep Zwerus 20 sep 2023
Reageer
C

Lang wachten op terugstorting

2 declaraties ingediend en tot heden nog steeds geen bedrag ontvangen . Petsecur is wel vlot met zelf te incasseren van je rekening waarbij de eerste keer 2 keer bedragen werden afgehaald maar terug betalen hoor je niks over .

Zelf Gemaild wanneer ik mijn declaratiebedrag terug kon verwachten
antwoord dat het druk was en het zo snel mogelijk komt . Inmiddels weer week verder en niks vernomen van petsecur .

Advertentie er en met Snelle afwikkeling nou niet dus

Chan 16 sep 2023
Reageer
f

Oplichterij

Grootste oplichterij. nog nooit zo een oplichters bedrijf meegemaakt. declaraties word altijd in eerste instantie afgewezen. vervolgens dien je het weer in, hoor je niks van ze tot dat je belt, en hoor je ineens ja ipv 5 werkdagen duurt het 3 weken omdat vakantie periode is maar dat laten ze je niet netjes weten, je moet zelf achter aan gaan. en vervolgens word het weer afgewezen omdat je het iets is wat er al aan de hand was voor dat verzekering was afgesloten.
(en elke declaratie moet je ook nog elke keer patiënten kaart opnieuw sturen wat te gek is voor woorden)
het ging om melktanden die eruit moesten worden getrokken, wij hebben verzekering meteen afgesloten toen ons hond puppy was (8 weken) hoe kan je in godsnaam weten dat je na half jaar melktanden moet eruit laten trekken omdat ze zelf zij niet gevallen. terwijl ik juist alle aanvullende verzekering pakketen hebt erbij genomen... puur oplichterij.
sluit geen verzekering bij petsecur

farshid 8 sep 2023
Reageer
S

Snelle en vriendelijke reactie

Ik heb 6 declaraties achter elkaar moeten doen. Declareren via de website is heel makkelijk bij Petsecur. Op allen kreeg ik binnen 2 dagen antwoord. Ze waren erg vriendelijk en behulpzaam in de mail. Ook heb ik het geld al snel weer terug gekregen. Erg fijn als je veel kosten maakt bij de dierenarts..

Shannen 14 jun 2023
Reageer
J

waardeloos

Mijn kitten werd plotseling ernstig ziek. In de mail stond dat ze per direct verzekerd zou zijn maar ze vergoeden niet, zijn onbereikbaar en als je dan na talloze belletjes iemand aan de lijn krijgt, word je afgesnauwd. Ondertussen veel kosten gemaakt en krijg ik niets vergoed. Inhoudelijke reactie op klacht, krijg ik niet. Ik kreeg alleen een zakelijke mail dat de verzekering opgezegd is. Waardeloos.

Judith 1 feb 2023
Reageer
Beste verzekeringen

Dit zijn de beste verzekeringen van augustus 2025.

Over PetSecur

Er zijn 29 reviews geschreven over PetSecur op Reviews.nl. Met een 2.2 reviewscore, wordt dit bedrijf beoordeeld als Gemiddeld.

  • Geverifieerd bedrijf
  • Verzekeringen
  • https://petsecur.nl
  • info@petsecur.nl